Mitä AP -biologian opetusohjelmassa on? Opas ja esimerkkejä

feature_apbiologysyllabus.jpg

Erinomainen opetusohjelma on minkä tahansa AP -kurssin selkäranka, mutta voi olla haastavaa luoda sellainen, joka täyttää kaikki vaatimukset ja on opiskelijoiden helppo seurata. Tässä artikkelissa, Annan sinulle ainekset, joita tarvitset kiinteään AP Biology -opetusohjelmaan, mukaan lukien kaikki kurssin käsitteet ja opetussuunnitelman vaatimukset.

Annan myös esimerkkiohjelman niin saat käsityksen siitä, miltä tämän luokan opetusohjelma voisi näyttää (jos olet opiskelija) tai miten voit rakentaa AP Biology -versiosi (jos olet opettaja). Lopuksi tämän artikkelin lopussa on muutamia nopeita vinkkejä opettajille ja oppilaille, kuinka oppia ja oppia materiaalia.

body_update



Vuoden 2021 AP-testimuutokset COVID-19: n vuoksi

Jatkuvan COVID-19-koronaviruspandemian vuoksi AP-testit järjestetään nyt kolmena eri istuntona toukokuun ja kesäkuun välisenä aikana. Testipäivät ja se, ovatko testit verkossa vai paperilla, riippuvat koulustasi. Jos haluat lisätietoja siitä, miten tämä kaikki toimii, ja saadaksesi viimeisimmät tiedot testin päivämääristä, AP: n online-tarkastelusta ja siitä, mitä nämä muutokset merkitsevät sinulle, tutustu vuoden 2021 AP COVID-19 FAQ -artikkeliin.

Mitä AP -biologian kurssi kattaa?

AP Biologian opetussuunnitelman kehys uudistettiin vuonna 2012 ja on nyt järjestetty sen ympärille neljä suurta ideaa , jotka ovat kattavia teemoja, jotka yhdistävät kurssilla opitut käsitteet.

Kunkin suuren idean sisällä on useita kestäviä ymmärryksiä että opiskelijoiden odotetaan kehittyvän ottamalla kurssin.Nämä ovat hieman kapeampia teemojavoidaan jakaa vieläkin pienempiin osiin, jotka ovat linjassa biologisia toimintoja koskevien tosiasioiden kanssa.

Luettelen suuret ideat ja niitä vastaavat kestävät ymmärrykset tässä artikkelissa sekä kunkin luokan alla olevat laboratoriot. En mene pienempiin käsitteisiin kestävissä ymmärryksissä, jotta tämä opas ei kestäisi liikaa.Jos olet kiinnostunut yksityiskohtaisesta katsauksesta yksityiskohtaisempiin AP Biology -käsitteisiin, tutustu tähän sivuun .

Kun opiskelijat tutkivat suuria ideoita, heidän odotetaan myös oppivan useita keskeisiä tieteellisiä käytäntöjä, ja tehtävän on katettava tietyt opetussuunnitelman vaatimukset. Suurten ideoiden läpikäymisen jälkeen luettelen tieteelliset käytännöt, joita opiskelijoiden tulisi kehittää, ja opetussuunnitelman vaatimukset, jotka minkä tahansa AP Biology -opetusohjelman odotetaan täyttävän.

body_bigideagiraffes.jpg Ajattele jokaista suurta ideaa kirahvina. Miksi? Koska se on hauskaa. Elä vähän. (Kyllä, tiedän, että kirahveja on vain kolme - Big Idea 4 on ujo.)

AP -biologian neljä suurta ideaa

Suuri idea #1: Evoluutioprosessi ohjaa elämän monimuotoisuutta ja yhtenäisyyttä.

  • Kestävä ymmärrys 1.1: Muutos populaation geneettisessä rakenteessa ajan myötä on evoluutiota.
  • EU 1.2: Organismit ovat sidoksissa polveutumislinjoihin yhteisestä syntyperästä.
  • EU 1.3: Elämä kehittyy jatkuvasti muuttuvassa ympäristössä.
  • EU 1.4: Elävien järjestelmien alkuperä selittyy luonnollisilla prosesseilla.

Labs for Big Idea 1:

Suuri idea #2: Biologiset järjestelmät käyttävät ilmaista energiaa ja molekyylien rakennuspalikoita kasvamaan, lisääntymään ja ylläpitämään dynaamista homeostaasia.

  • EU 2.1: Elävien järjestelmien kasvu, lisääntyminen ja ylläpito edellyttävät vapaata energiaa ja ainetta.
  • EU 2.2: Kasvu, lisääntyminen ja dynaaminen homeostaasi edellyttävät, että solut ylläpitävät sisäisiä ympäristöjä, jotka poikkeavat ulkoisista ympäristöistä.
  • EU 2.3: Organismit käyttävät palautemekanismeja kasvun ja lisääntymisen säätämiseen ja dynaamisen homeostaasin ylläpitämiseen.
  • EU 2.4: Biologisen järjestelmän kasvuun ja dynaamiseen homeostaasiin vaikuttavat järjestelmän ympäristön muutokset.
  • EU 2.5: Monet biologiset prosessit, jotka liittyvät kasvuun, lisääntymiseen ja dynaamiseen homeostaasiin, sisältävät ajallisen säätelyn ja koordinaation.

Labs for Big Idea 2:

Suuri idea #3: Elävät järjestelmät tallentavat, vastaanottavat, lähettävät ja reagoivat elämänprosesseihin olennaiseen

  • EU 3.1: Perinnöllinen tieto takaa elämän jatkuvuuden.
  • EU 3.2: Geneettisen tiedon ilmaisemiseen liittyy solu- ja molekyylimekanismeja.
  • EU 3.3: Geneettisen tiedon käsittely on epätäydellistä ja aiheuttaa geneettistä vaihtelua.
  • EU 3.4: Solut kommunikoivat generoimalla, lähettämällä ja vastaanottamalla kemiallisia signaaleja.
  • EU 3.5: Tietojen siirto johtaa muutoksiin biologisissa järjestelmissä ja niiden välillä.

Labs for Big Idea 3:

Suuri idea #4: Biologiset järjestelmät ovat vuorovaikutuksessa, ja näillä järjestelmillä ja niiden vuorovaikutuksilla on monimutkaisia ​​ominaisuuksia

  • EU 4.1: Vuorovaikutukset biologisissa järjestelmissä johtavat monimutkaisiin ominaisuuksiin.
  • EU 4.2: Kilpailu ja yhteistyö ovat tärkeitä näkökohtia biologisissa järjestelmissä.
  • EU 4.3: Luonnossa esiintyvä monimuotoisuus biologisten järjestelmien komponenttien välillä ja välillä vaikuttaa vuorovaikutukseen ympäristön kanssa.

Labs for Big Idea 4:

body_systemcooperation.jpg

Yhteistyö tapahtuu aina biologisissa järjestelmissä! Tämä on arvio siitä, miltä solun sisäpuoli näyttää milloin tahansa.

AP -biologian seitsemän tieteellistä käytäntöä

# 1: Opiskelija voi käytä esityksiä ja malleja kommunikoida tieteellisistä ilmiöistä ja ratkaista tieteellisiä ongelmia.

# 2: Opiskelija voi käyttää matematiikkaa oikein.

esimerkki suosituskirjeestä mielenterveysneuvojalle

# 3: Opiskelija voi osallistua tieteelliseen kyseenalaistamiseen laajentaa ajattelua tai ohjata tutkimuksia AP -kurssin yhteydessä.

# 4: Opiskelija voi suunnitella ja toteuttaa tiedonkeruustrategioita tiettyyn tieteelliseen kysymykseen liittyen. (Huomautus: Tietoja voidaan kerätä monista eri lähteistä, kuten tutkimuksista, tieteellisistä havainnoista, muiden havainnoista, historiallisesta jälleenrakennuksesta ja/tai arkistoiduista tiedoista.)

# 5: Opiskelija voi suorittaa tietojen analysointia ja todisteiden arviointi.

# 6: Opiskelija voi työskennellä tieteellisten selitysten ja teorioiden kanssa.

# 7: Opiskelija pystyy yhdistää ja yhdistää tietoa eri asteikot, käsitteet ja esitykset eri aloilla ja niiden välillä.

AP -biologian opetussuunnitelman vaatimukset

Tässä on luettelo vaatimuksista, jotka AP Biology -kurssin on täytettävä, jotta sitä voidaan pitää tarkoituksenmukaisena ja perusteellisena materiaalitutkimuksena:

  • Kurssin täytyy käytä yliopistotason biologian oppikirjaa julkaistu viimeisen kymmenen vuoden aikana.
  • Opiskelijoiden on yhdistä jokaisen suuren idean kestävät ymmärrykset ainakin yhteen muuhun suureen ideaan (esimerkiksi yhdistä Big Idea 1: n evoluutiokäsitteet Big Idea 3: ssa esitettyyn ajatukseen, jonka mukaan geneettistä tietoa käsitellään joskus epätäydellisesti, mikä johtaa vaihteluihin).
  • Oppilaat tulee nimetä projekteja ja aktiviteetteja laboratorioiden ulkopuolella kunkin suuren idean oppimistavoitteiden saavuttamiseksi (esimerkiksi opiskelijat voivat tehdä tehtävän, jossa he luovat mallin solusyklistä ja pitävät suullisen esityksen sen tärkeimmistä näkökohdista).
  • Kurssin on annettava opiskelijoille mahdollisuus yhdistää biologisen tiedon suuriin sosiaalisiin kysymyksiin ja ajankohtaisiin tapahtumiin (esimerkiksi hanke, jossa tutkitaan kantasoluja ja niiden mahdollisuuksia vaikuttaa lääketieteen alaan).
  • Laboratorioiden on annettava opiskelijoille mahdollisuus soveltaa aiemmin lueteltuja seitsemää luonnontieteellistä käytäntöä, ja kurssin on läpäistävä vähintään kaksi laboratoriota, jotka vastaavat kutakin suurta ideaa.
  • Laboratorioiden on täytettävä vähintään 25% luokka -ajasta.
  • Oppilaita tulee pyytää osoittaa suulliset, kirjalliset ja visuaaliset viestintätaidot laboratorioraportit, yhteenvedot tieteellisestä kirjallisuudesta tai todisteista ja suulliset esitykset.

body_projector.jpg Aioin vitsailla siitä, että opettajat tuhlaavat luokka -aikaa yrittämällä saada projektorin toimimaan esityksiä varten, mutta sitten tajusin, että en edes tiedä, käyttävätkö he enää projektoreita. Olen varma, että luokkahuoneessa on jotain muuta olennaista tekniikkaa, joka ei koskaan toimi.

Miltä AP -biologian opetusohjelma näyttää?

College Board on julkaissut joitakin näyteohjelmia opastamaan opettajia heidän ohjeissaan AP Biology -kurssin uudessa muodossa. Esimerkki, jota katson jakaa luokan yhdeksään eri pituiseen yksikköön.

Kurssin resursseja ovat:

  • Reece, Jane, et ai., Campbellin biologia , 9. painos, 2011, Pearson Benjamin Cummings
  • www.campbellbiology.com (Päätekstin liitteenä oleva verkkosivusto, joka tarjoaa animaatioita, tutkimuksia, PowerPointia ja muita audiovisuaalisia resursseja)
  • Giffen, Cynthia ja Heitz, Jean. Harjoitellaan biologiaa (mukana Campbell- Reece Biology), 3. painos, 2008, Pearson Benjamin Cummings
  • AP Biology Investigative Labs: tutkimukseen perustuva lähestymistapa

Annan yleiskatsauksen kussakin yksikössä käsitellyistä aiheista ja projekteista ja laboratorioista, joita opiskelijat voivat suorittaa ympäri vuoden. Annan myös kunkin yksikön likimääräisen pituuden.Tässä tapauksessa luokka kokoontui neljä kertaa viikossa kahden 80 minuutin jakson ja kahden 50 minuutin jakson aikana (yhteensä 4 tuntia ja 20 minuuttia viikossa).

Esimerkki AP Biology Slablabus

Yksikkö 1: Ensimmäinen viikko ja johdanto (4 luokkaa)

Oppikirjan luvut:

  1. Johdanto: Teemat elämän tutkimisessa
  2. Elämän kemiallinen konteksti
  3. Vesi ja ympäristön kunto

Luennon ja keskustelun aiheet:

  • Darwin ja luonnonvalinnan teoria
  • Kysely keinona oppia luonnontiedettä
  • Atomien rakenne
  • Veden kehittyvät ominaisuudet
Projektit:
  • Tee rakennuspaperimalleja atomista ja molekyyleistä havainnollistamaan kemiallisia käsitteitä.
  • Suorita avoin kysely valitsemastasi biologisesta aiheesta; muotoilla kysymys, suunnitella koe ja esittää tulokset.

Yksikkö 2: Biokemia ja johdanto soluun (11 luokka)

Oppikirjan luvut:

4. Hiili ja elämän molekyylinen monimuotoisuus
5. Suurten biologisten molekyylien rakenne ja toiminta
6. Kierros solussa
7. Kalvon rakenne ja toiminta

Luennon ja keskustelun aiheet:

  • Hiilen vaikutus elämän selkärankaksi
  • Kuinka monomeerit rakentavat polymeerejä, mukaan lukien nukleiinihappojen roolit
  • Esimerkkejä organelleista, jotka on sidottu kalvoon jakamaan toimintojaan
  • Kalvon rakenne ja toiminta
Projektit ja laboratoriot:

Yksikkö 3: Cellular Energy ja siihen liittyvät prosessit (14 luokkaa)

Oppikirjan luvut:

8. Johdatus aineenvaihduntaan
9. Solujen hengitys
10. Fotosynteesi

Luennon ja keskustelun aiheet:

keskimääräinen sat -pisteet osavaltion mukaan
  • Aineenvaihduntareitit
  • Energian muuntamisen lait
  • Miten ATP tehostaa solutyötä
  • Entsyymien rakenne ja toiminta
  • Kemiallisen energian talteenotto: glykolyysi, sitruunahapposykli, hapettava fosforylaatio
  • Valoreaktiot ja Calvin -sykli
  • Vaihtoehtoisen hiilen kiinnitysmekanismin kehitys
Projektit ja laboratoriot:

Yksikkö 4: Soluviestintä ja solurakenne (9 luokkaa)

Oppikirjan luvut:

11. Soluviestintä
12. Solusykli

Luennon ja keskustelun aiheet:

  • Solun signaloinnin kehitys
  • Vastaanotto, siirto, vastaus
  • Apoptoosi
  • Kuinka mitoosi tuottaa geneettisesti identtisiä tytärsoluja
  • Mitoosin kehitys
  • Kuinka eukaryoottisolusykliä säätelee molekyylinen ohjausjärjestelmä
  • Soluviestinnän alkuperä

Projektit ja laboratoriot:

Yksikkö 5: Elämän geneettinen perusta (7 luokkaa)

Oppikirjan luvut

13. Meioosi ja seksuaalisen elämän syklit
14. Mendel ja geeni -idea
15. Perinnän kromosomiperusta

Luennon ja keskustelun aiheet:

  • Geenit siirtyvät vanhemmilta jälkeläisille kromosomien periytymisen kautta
  • Kuinka meioosi vähentää kromosomien määrää (diploidista haploidiksi)
  • Sukupuolielämän sykleistä johtuvan geneettisen vaihtelun evoluutiollinen merkitys
  • Mendelin genetiikan käsitteet (todennäköisyyslait, perinnöllisyysmallit)
  • Geenit sijaitsevat kromosomeja pitkin (geenisidoksen käsitteet, geenien välisen etäisyyden kartoittaminen, geneettisten häiriöiden syyt)

Projektit ja laboratoriot

Yksikkö 6: Geenitoiminta ja biotekniikka (13 luokkaa)

Oppikirjan luvut:

16. Perinnön molekyyliperusta
17. Geenistä proteiiniin
18. Geenin ilmentymisen säätely
19. Virukset
20. Biotekniikka
21. Genomit ja niiden kehitys

Luennon ja keskustelun aiheet:

  • DNA on geneettinen materiaali (historialliset kokeet, DNA: n rakenne ja toiminta, DNA: n replikaatio)
  • Geneettisen tiedon virtaus (geneettinen koodi, muiden polymeerien rooli, transkriptio, käännös)
  • Mutaatiot
  • Geeniekspressio (operonijärjestelmät prokaryooteissa, eukaryoottinen geeniekspressio)
  • Viruksen rakenne ja toiminta
  • Restriktioentsyymit, plasmidit, transformaatio
  • DNA -tekniikka (miten geelelektroforeesi toimii ja tämän tekniikan sovellukset)

Projektit ja laboratoriot:

Yksikkö 7: Evoluutio ja fylogeneesi (19 luokkaa)

Oppikirjan luvut:

22. Sukupolvi muutoksineen: Darwinilainen näkemys elämästä
23. Väestön kehitys
24. Lajien alkuperä
25. Maan elämän historia
26. Phylogeny ja elämän puu
27. Bakteerit ja arkeat

Luennon ja keskustelun aiheet:

  • Kuinka luonnonvalinta toimii evoluution mekanismina
  • Tieteellistä näyttöä evoluution tueksi
  • Hardy-Weinbergin käsite
  • Kuinka alleelitaajuuksia voidaan muuttaa populaatiossa
  • Lajittelun käsitteet
  • Elämän alkuperä; fossiiliset tietueet
  • Tapahtumat elämän historiassa (yksisoluisten ja monisoluisten organismien alkuperä; joukkosukupuutot; adaptiivinen säteily)

Projektit ja laboratoriot

Yksikkö 8: Monimuotoisuus biologisessa maailmassa: organismin muoto ja toiminta (22 luokkaa)

Oppikirjan luvut:

40. Eläimen muodon ja toiminnan perusperiaatteet
43. Immuunijärjestelmä
48. Neuronit, synapsit ja signalointi
49. Selkärankaisten aivot
(Luvuja 28-49 käytetään tarjoamaan opiskelijoille resursseja tämän yksikön kestäviin ymmärryksiin)

Luennon ja keskustelun aiheet:

  • Evoluutiotrendit (endosymbioosi, sopeutumiset, jotka antoivat kasvien siirtyä vedestä maahan, sienten lisääntymismukautukset, sienien ympäristöroolit, eläinten kehon suunnitelmat, asteittain monimutkaiset johdetut hahmot eläinryhmissä)
  • Angiospermin elinkaarien ainutlaatuiset ominaisuudet
  • Signaalinsiirtoreitit (kasvi- ja eläinhormonit)
  • Valoperiodismi kasveissa
  • Palautteenohjaussilmukat eläimillä
  • Lämmönsäätely eläimillä
  • Energian kohdentaminen ja käyttö eläimillä
  • Esimerkkejä toimivista yksiköistä nisäkäsjärjestelmissä (keuhkojen alveolit, ohutsuolen villit, munuaisten munuaiset)
  • Rakenne ja toiminta immuunijärjestelmässä
  • Rakenne ja toiminta hermostossa (neuronit, lepopotentiaali, toimintapotentiaali, synapsit)
  • Ihmisen aivojen rakenne ja toiminta

Projektit ja laboratoriot:

  • Rakenna kladogrammi organismiryhmälle, jolla on tiettyjä piirteitä
  • Hyppää aukkoon (opiskelijat teeskentelevät olevansa hermoviestinnän komponentteja)
  • Tutkimusprojekti kantasoluista ja siitä, pitäisikö niitä käyttää aivojen ja selkäydinvammojen hoitoon

Yksikkö 9: Ekologia (17 luokkaa)

Luennon ja keskustelun aiheet:

  • Eläinten käyttäytymisen näkökohdat
  • Biomien näkökohdat
  • Väestönkasvua kuvaavat mallit
  • Väestönkasvun säätely
  • Yhteisön vuorovaikutus
  • Lajien monimuotoisuus ja koostumus
  • Yhteisön biologinen monimuotoisuus
  • Energian virtaus ja kemiallinen kiertokulku ekosysteemeissä
  • Ensisijainen tuottavuus
  • Energian siirto troofisten tasojen välillä
  • Ihmisen toiminta, joka uhkaa biologista monimuotoisuutta

Projektit ja laboratoriot

  • Fruit Fly Behavior Lab
  • Liuenneen hapen ja primäärituotannon laboratorio
  • Suunnittele malli biomista
  • Lajien rikkauden parantaminen lisäämällä lampaan fosfaattia - miten määrittäisit kuinka paljon lisättäisiin rehevöitymisen välttämiseksi? Esitä hypoteesi.
  • Selvitä, kuinka Pilobolus -sieni menestyy hajottimena? Tutki itiön hajautusmenetelmien mukautuvuutta

body_fungi.jpg AP Biossa voit viettää aikaa hauskojen kavereiden kanssa.

Opetusvinkkejä

Suuren opetussuunnitelman kirjoittaminen on ensimmäinen asia, mutta kuten luultavasti tiedätte, suurin osa opetuksesta on toteutuksessa. Jos olet opettaja, joka yrittää tarjota parhaan kokemuksen AP Biology -opiskelijoille, tässä on muutamia vinkkejä, joita voit harkita oppitunneillasi.

#1: Anna lyhyet luentokaaviot

Anna opiskelijoille lyhyet luonnokset ennen luennon aloittamista, jotta heillä on selkeämpi kuva siitä, mitä aiot käsitellä. minä sanon lyhyt ääriviivat, koska et halua antaa heille muistiinpanoja, joissa luetellaan kaikki heidän tarvitsemansa tiedot luennon aiheesta. Luettele luennon pääkohdat (noin 3–5 niistä) ja luettelo muutama tärkeä aihe. Jätä paljon tilaa käsitteiden väliin, jotta oppilaat voivat kirjoittaa muistiinpanoja. Nepitäisi olla jonkinlainen kannustin kiinnittää huomiota luokassa.Tämä luo paremman ympäristön, jossa oppilaat eivät ole hämmentyneitä tai viritettyjä.

#2: Hajota luennot luokkakeskusteluilla

Muistan pelkääneeni kaksivaiheisia luentotunteja lukiossa, ja olin parempi kuin useimmat lukiolaiset istumaan hiljaa ja luopumaan sosiaalisesta vuorovaikutuksesta. Sinun pitäisi yrittää ottaa luokka mukaan keskusteluun luennon puolivälissä, jotta monotoni hajoaa. Suosittelen kutsumaan ihmisiä satunnaisesti, jotta lapsilla on kannustin kiinnittää huomiota ja sisäänpäin kääntyneet opiskelijat saavat mahdollisuuden osallistua keskusteluun.

on 2,8 gpa hyvä yliopistossa

#3: Ole käytettävissä laboratorioiden aikana

On todennäköistä, että lapsilla on paljon kysymyksiä laboratorioiden aikana. Joskus menettely on hieman hämmentävä tai tulokset ovat erilaisia ​​kuin odotettiin. Kävele ympäri huonetta ja kirjaudu sisään jokaisen laboratorioryhmän kanssa varmistaa, että kaikki pysyvät tehtävässä ja että opiskelijoilla on mahdollisuus esittää kysymyksiä.Tämä voi myös estää oppilaita tekemästä laboratoriota väärin ja tuhlaamasta aikaa - huomaat virheet ajoissa!

#4: Mallinnat testisi todellisen AP -testin jälkeen

AP -biologian opettajani antoi meille testejä ympäri vuoden, joiden kysymykset olivat hyvin samankaltaisia ​​kuin todelliset AP -testikysymykset.Nämä testit olivat erittäin haastavia (en usko, että olen koskaan saanut kiinteää A: ta missään niistä), mutta olin hyvin valmistautunut AP-testiin. Mikään tentissä ei ollut vaikeampaa kuin kysymykset, jotka olin kohdannut luokkatesteissä , joten tunsin oloni melko luottavaiseksi.

body_caterpillar.jpg Bobby, mitä kerroin sinulle toukkien syömisestä !? Tarvitsemme niitä laboratorioon! Ja miksi olet edes AP Biology?

Vinkkejä opiskelijoille

Seuraavassa on muutamia lisävinkkejä, jotka on suunnattu opiskelijoille, jotka haluavat menestyä hyvin AP -biologiassa.

#1: Tee lukemat ajoissa

Tällä luokalla on paljon käsiteltävää, joten on tärkeää, että pysyt oppikirjasi lukemien tasalla. Jos jää jälkeen, on vaikea saada kiinni. Oppikirjasi kattaa myös tärkeitä asioita, joita opettajasi ei mainitse luennoilla.Lisäksi voit osallistua luokan keskusteluihin ja välttää epäonnistumasta pop -tietokilpailuissa!

#2: Tee muistiinpanoja luentojen aikana

Älä piiloutu, kun opettajasi puhuu!Tiedän, että se voi olla vaikeaa, mutta tehokkaiden muistiinpanojen tekeminen on hieno taito korkeakoulussa ja sen jälkeen. Muistiinpanosi auttavat sinua myös opiskelemaan luokkatestejä ja lopulta AP-testiä varten.Omien muistiinpanojen tutkiminen on helpompaa, koska ne kirjoitetaan ymmärrettävällä tavalla.

#3: Esitä kysymyksiä

Älä pelkää puhua luokkakeskusteluissa ja osallistua luennon aiheisiin. Jos sinusta tuntuu, ettet ymmärrä käsitettä, kysy opettajalta sitä. Believe, se on parempi kuin löytää itsesi kokonaan hukkaan myöhemmin!Lisäksi, jos sinulla on epäilyksiä laboratoriomenettelyistä tai siitä, miten sinun pitäisi kirjoittaa laboratorioraporttisi, keskustele opettajasi kanssa ennen kuin jatkat.

body_thiskid.jpg 'Tämä lapsi on me kaikki AP Biologiassa ”, sanoisin, jos kirjoittaisin Buzzfeedille.

Johtopäätös

AP Biology kattaa valtavan määrän tietoa, joten opetusohjelman kirjoittaminen, joka järjestää kaiken tehokkaasti, on erittäin tärkeää. Neljä pääideaa käsittävät monia pienempiä teemoja, joista jokainen kattaa erilaisia ​​monimutkaisia ​​käsitteitä.

College Board vaatii myös luokkia, jotka esittävät opiskelijoille seitsemän tieteellistä käytäntöä ja täyttävät litanian muita opetussuunnitelman vaatimuksia. Toivottavasti tämän artikkelin esimerkkiohjelma antoi sinulle hyvän käsityksen siitä, miltä AP Biology -luokan rakenteen pitäisi näyttää ja miten voit kattaa kaiken materiaalin. Opiskelijoiden opastaminen tämän pelottavan käsitteiden sokkelon läpi voi olla melko vaikeaa!

Arvostella, joitain suosittelemiani opetusstrategioita ovat:

  • Tarjoaa lyhyitä luentoja
  • Luentojen jakaminen hallittavammiksi paloiksi
  • Saatavilla kysymyksiin laboratorioiden aikana
  • Käyttämällä testejä, jotka jäljittelevät AP -testin rakennetta ja sisältöä

Opiskelijoille, Tässä on muutamia muita neuvoja, joita ehdotan seuraavaa:

  • Pysy lukemissa
  • Tee muistiinpanoja luennoista
  • Kysy paljon kysymyksiä

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Elizabethtown Collegen pääsyvaatimukset

Kuinka voittaa Tylenol -apuraha

Oletko kiinnostunut Tylenol Future Care -apurahasta? Tässä on asiantuntijaopas loistavan sovelluksen rakentamisesta ja Tylenol -apurahan voittamisesta.

Texas A&M - Corpus Christi SAT -tulokset ja GPA

Denisonin yliopiston ACT -tulokset ja GPA

Molloy Collegen pääsyvaatimukset

Art Center College of Designin pääsyvaatimukset

1340 SAT -pisteet: Onko tämä hyvä?

Mitä sinun on tiedettävä Thomas Jeffersonin vanhemmasta lukiosta

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Thomas Jeffersonin vanhemmasta lukiosta Los Angelesissa, Kaliforniassa.

Albion Collegen pääsyvaatimukset

2015-2016 ACT-testipäivät

Etsitkö ACT-testipäiviä vuosina 2015 ja 2016? Katso täydellinen testausaikataulu ja vinkkejä oman ACT-päivämäärän valitsemiseen.

DeVry University - North Brunswick Pääsyvaatimukset

16 ACT-pisteet: Onko tämä hyvä?

Mitä sinun on tiedettävä Robert F.Kennedyn yhteisökouluista-Los Angelesin lukiosta

Löydä osavaltion sijoitukset, SAT/ACT-tulokset, AP-tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Robert F.Kennedy Community Schools-Los Angeles High School of the Artsista Los Angelesissa, Kaliforniassa.

1700 SAT -pisteet: Onko tämä hyvä?

Vassar SAT -tulokset ja GPA

Southwestern University SAT -tulokset ja GPA

6 kriittistä AP-tenttivinkkiä kokeidesi ässä

Stressitkö AP-kokeista? Tutustu kuuteen suosituimpaan AP-testivinkkiin parhaasta arvausstrategiasta siihen, miten energiaa pidetään yllä tenttipäivänä.

Mikä on Charter School? Onko yksi oikea sinulle?

Oletko hämmentynyt charter- ja julkisista kouluista? Yksityiskohtainen kilta charterkoulun määritelmään opastaa kaiken, mitä sinun tarvitsee tietää.

Sweet Briar Collegen pääsyvaatimukset

Kentucky Wesleyan Collegen pääsyvaatimukset

Paras AP Human Geography Review Books

Tarvitsetko AP Human Geography -kirjan? Olemme tarkastelleet parhaita vaihtoehtoja tenttiarviointiisi ja antaneet ohjeita siitä, miten valita oikea sinulle.

Mount St.Mary's Collegen pääsyvaatimukset

Etelä-Dakotan yliopiston pääsyvaatimukset

Rollins College ACT -pisteet ja GPA

Skidmoren pääsyvaatimukset