Mikä on sosiologinen mielikuvitus? Kuinka voit käyttää sitä?

feature_gulls

Oletko koskaan miettinyt, miksi perheesi kokkaa kalkkunaa kiitospäivänä? Jos kysyt, saatat saada kaikenlaisia ​​syitä: koska se on perinne, koska se maistuu hyvältä, koska pyhiinvaeltajat söivät Amerikan alkuaikoina. Kaikki nämä tekijät - maku, henkilökohtainen historia ja maailmanhistoria - johtavat pieneen tekoon, kun syöt kalkkunaa lomalla.

Se on sosiologisen mielikuvituksen lähtökohta. Kuten mielikuvitus tyypillisemmässä mielessä, sosiologinen mielikuvitus pyytää meitä käyttämään aivojamme ajatellaksemme asioista eri tavalla ja pohtimaan, miksi teemme asioita.



Tässä artikkelissa esittelemme sosiologisen mielikuvituksen käsitteen, sen historian, kuinka se muutti sosiologista kenttää ja miten voit käyttää sitä joka päivä muuttaaksesi ajattelutapaasi maailmasta.

Mikä on sosiologinen mielikuvitus?

Sosiologinen mielikuvitus on tapa ajatella maailmaa. Kuten arvata saattaa, se on osa sosiologian aluetta, joka tutkii ihmisyhteiskuntaa.

Kun yhdistät sosiologisen - tutkivan yhteiskunnan - ja mielikuvituksen - käsitteen uusien ideoiden muodostamisesta, usein luovasti, yhteen, saat melko hyvän määritelmän käsitteestä: menetelmä ajatella sekä yksilöitä että yhteiskuntaa tarkastelemalla erilaisia ​​sosiologisia yhteyksiä.

Yhteiskunnallinen mielikuvitus rohkaisee ihmisiä miettimään elämäänsä paitsi yksilötasolla myös ottaen huomioon yhteiskunnalliset, biologiset ja historialliset yhteydet. Yhteiskunnallinen konteksti kertoo meille kulttuuristamme - kun tarkastelemme sitä, ajattelemme sitä, miten yhteisömme muokkaa toiveitamme, tekojamme ja ajatuksiamme ja miten tämä yhteisö muuttuu. Biologinen konteksti kertoo meille, kuinka ihmisluonto vaikuttaa toiveisiimme ja tarpeisiimme. Ja lopuksi, historiallinen konteksti ottaa huomioon paikkamme ajassa; miten menneisyyden tapahtumat ovat johtaneet siihen, missä olemme tällä hetkellä?

Pohjimmiltaan sosiologisen mielikuvituksen käsite viittaa siihen kuka olet yksilönä, on myös sinä, jonka olet luonut lähiympäristösi, perheesi, ystäviesi, maasi ja koko maailma. Voit tehdä yksilöllisiä valintoja siitä, mitä syödä lounaaksi, mutta mitä valitset - tonnikalavoileivän, hummeriravinolit tai katkaraputakot - määräävät myös yhteiskunnalliset tekijät, kuten asuinpaikkasi ja syömäsi.

miten kirjoittaa miksi tämä college -essee

Sosiologisen mielikuvituksen käyttäminen on siirtää näkökulmasi pois itsestäsi ja tarkastella asioita laajemmin tuoden kontekstin yksittäisiin toimiin.

Jos ajattelet lounasta, valitset todennäköisesti todennäköisemmin jotain sinulle tuttua. Toisessa kulttuurissa tai jopa toisessa osassa kaupunkiasi henkilö, joka on hyvin samankaltainen kuin sinä, saattaa valita toisen ruoan heille tutun vuoksi. Jos loitonnamme hieman kauemmaksi, saatamme ymmärtää, että sisämaavaltioissa olevat ihmiset eivät todennäköisesti valitse lainkaan kala- ja äyriäispohjaista lounasta, koska tuore kala on kalliimpaa kuin rannikolla. Loitonna enemmän ja saatat huomata, että kala ei ole edes joidenkin kulttuurien valikossa yhteiskunnallisten tabujen tai rajoitusten vuoksi.

Ja nämä ovat vain alueellisia rajoja. Voit myös harkita perheesi suhdetta kalan syömiseen tai sitä, miten kulttuurinen ja etninen perintösi on vaikuttanut siihen, missä olet, mitä ruokaa sinulla on saatavilla ja henkilökohtaista makuasi. Kaiken tämän avulla voit nähdä itsesi ja kulttuurisi uudessa valossa yhteiskunnan ja historian tuotteena.

Tässä mielessä sosiologisen mielikuvituksen avulla voit katsoa itseäsi ja kulttuuriasi kolmannen osapuolen tarkkailijana. Tavoitteena ei ole olla välinpitämätön ja etäinen, vaan pikemminkin nähdä itsesi ole luonnollinen tai normaali, osana suurempia järjestelmiä, samalla tavalla kuin kaikki ihmiset.

body_people

Miksi sosiologinen mielikuvitus on hyödyllinen

Osa sosiologisen mielikuvituksen käyttämisestä on se, että se auttaa ihmisiä välttämään apatiaa . Tässä yhteydessä apatia viittaa välinpitämättömyyteen tai kiinnostuksen puutteeseen johtajiensa moraalin tutkimisessa. C.Wright Millsin mukaan , sosiologisen mielikuvituksen idean luoja, jos hyväksymme, että uskomuksemme, perinteemme ja toimintamme ovat kaikki normaaleja ja luonnollisia, emme todennäköisesti kuulustele, kun johtajamme ja yhteisön jäsenet tekevät moraalittomia asioita.

Sosiologisen kontekstin huomioon ottaminen antaa yksilöille mahdollisuuden kyseenalaistaa ja muuttaa yhteiskuntaa eikä vain elää siinä. Kun ymmärrämme historialliset ja sosiaaliset yhteydet, meillä on paremmat valmiudet tarkastella toimintaamme ja yhteisömme toimintaa systeemien seurauksena - joita voidaan muuttaa - eikä ihmiskunnan luontaisia.

Teknisemmin sanottuna, Mills haastoi hallitsevan rakenteellisen funktionalistisen lähestymistavan sosiologiaan. Rakenteellinen funktionalismi viittaa siihen, että yhteiskunta koostuu erilaisista rakenteista, jotka muokkaavat ihmisten välisiä vuorovaikutuksia ja suhteita, ja nämä suhteet voidaan ymmärtää ja analysoida, jotta voimme oppia lisää yhteiskunnasta.

Millsille ja hänen käsitykselleen sosiologisesta mielikuvituksesta erosi se, että hän uskoi, että yhteiskunta ei ollut vain useita järjestelmiä, mutta myös yksilön rooli olisi otettava huomioon. Itse asiassa, Mills uskoi, että sosiaaliset rakenteet syntyvät ryhmien välisen konfliktin vuoksi tyypillisesti eliitti ja muut, kuten hallitus ja kansalaiset tai rikkaat ja köyhät.

body_mills Politiikan tutkimuslaitos / Flickr

Mistä termi tulee?

Kuten aiemmin mainittu, C. Wright Mills on termi sosiologinen mielikuvitus. Kirjassaan 1959 Sosiologinen mielikuvitus , Columbian yliopiston sosiologian professori ehdotti, että sosiologit harkitsisivat uudelleen tapaa, jolla he olivat tekemisissä alan kanssa. Hänen aikanaan monet sosiologit harjoittivat eräänlaista ylhäältä alaspäin suuntautuvaa näkemystä maailmasta keskittymällä järjestelmiin yksilöiden sijasta. Mills uskoi, että molemmat olivat tärkeitä ja että yhteiskunta olisi ymmärrettävä suhteena eri järjestelmien välillä, jotka ovat alkaneet konfliktista.

Vaikka hänen kirjansa on sittemmin nimetty yhdeksi 1900 -luvun tärkeimmistä sosiologisista teksteistä, Mills ei ollut suosittu aikalaistensa keskuudessa. Mills oli erityisen kiinnostunut sosiaalisten alojen luokasta, erityisesti eliitistä ja armeijasta, ja siitä, miten eliitin ja ei-eliitin välinen konflikti vaikutti yksilöiden toimintaan ja päinvastoin.

Mills vastusti myös sosiologien taipumusta tarkkailla eikä toimia. Hän uskoi, että sosiologia oli loistava työkalu maailman muuttamiseen, ja uskoi, että sosiologisen mielikuvituksen käyttäminen rohkaisi kaikenlaisia ​​ihmisiä, myös sosiologeja, paljastamaan sosiaalisen epäoikeudenmukaisuuden ja reagoimaan siihen.

Mills viittasi sosiologien taipumukseen ajatella abstraktion suurta teoriaa. Tämä suuntaus johti siihen, että sosiologit olivat tuolloin enemmän kiinnostuneita organisaatiosta ja taksonomiasta kuin ymmärryksestä - koska Mills oli niin kiinnostunut yksilön kokemuksesta kuin koko kokemuksesta, tämä vaikutti hänen tunteeseensa, että sosiologinen kenttä oli liian kaukana poistettu todellisista ihmisistä, jotka muodostavat yhteiskunnan.

Koska niin suuren osan Millsin ideoista sosiologisesta mielikuvituksesta oli tarkoitus tuoda sosiologit lähemmäksi ihmisiä ja heidän huolenaiheitaan, hän kehitti useita periaatteita kannustaakseen heitä ajattelemaan eri tavalla.

body_homeless-1

Millsin sosiologisen mielikuvituksen vinkkejä

Millsin kirjassa oli kyse siitä, kuinka sosiologinen mielikuvitus voisi auttaa yhteiskuntaa, mutta se ei ollut vain teoreettinen lähestymistapa. Sosiologinen mielikuvitus sisälsi vinkkejä sosiologeille ja suurelle yleisölle, jotta he voisivat paremmin kontekstuaalistaa maailman!

Vältä olemassa olevia menettelytapoja

Niin suuri osa sosiologiasta perustui olemassa oleviin järjestelmiin, että Mills koki alan keskittyneen menetelmään ihmiskunnan suhteen. Tämän torjumiseksi hän ehdotti sitä Sosiologien tulee toimia yksilöinä ja ehdottaa uusia teorioita ja menetelmiä, jotka voisivat haastaa ja parantaa vakiintuneita normeja.

Ole selkeä ja ytimekäs

Mills uskoi, että osa sosiologian alalla käytetystä akateemisesta kielestä rohkaisi häntä niin huolestuttavaa etäisyyden tunnetta. Sen sijaan hän kannatti, että sosiologit olisivat selkeitä ja ytimekkäitä mahdollisuuksien mukaan ja etteivät he esitä teoriansa kielellä, jonka tarkoituksena on erottaa itsensä yhteiskunnasta ja kritiikistä.

Tarkkaile makroa ja mikroa

Ennen Millsin työtä rakenteellinen funktionalismi oli alan ensisijainen filosofia. Mills oli eri mieltä ylhäältä alaspäin suuntautuvasta lähestymistavasta sosiologiaan ja rohkaisi sosiologeja sitoutumaan makroon, kuten he olivat tehneet, mikrojen lisäksi. Hän uskoi, että historia koostuu sekä isoista että pienistä ja että jokaisen tutkiminen on välttämätöntä vankalle kentälle.

Tarkkaile sosiaalista rakennetta ja Milieua

Viimeisen kohdansa pohjalta Mills ehdotti myös, että sosiaalinen rakenne ja yksilölliset toimet, joita hän kutsui miljööksi, liittyivät toisiinsa ja olivat tutkimuksen arvoisia. Hän selitti sen yksittäiset hetket ja pitkät ajanjaksot olivat yhtä välttämättömiä yhteiskunnan ymmärtämiseksi.

Vältä mielivaltaista erikoistumista

Mills kannatti tieteidenvälistä lähestymistapaa sosiologiaan. Osa sosiologisesta mielikuvituksesta on ajattelua itsesi rajojen ulkopuolella; Tätä varten Mills ehdotti, että sosiologit katsovat erikoisalaansa pidemmälle kohti kattavampaa ymmärrystä.

Ota aina huomioon ihmiskunta ja historia

Koska niin suuri osa sosiologiasta Millsin kirjoituksen aikana oli järjestelmiä, hän kannatti sekä ihmiskunnan että historian tarkempaa huomioon ottamista. Se tarkoitti ihmisten kokemusten tarkastelua yksilö- ja yhteiskuntatasolla sekä tietyssä ja laajassa historiallisessa kontekstissa.

toimi lukeminen harjoitus testi vastausavain

Ymmärrä ihmiskunta historiallisina ja sosiaalisina toimijoina

Mills halusi sosiologien pitävän ihmisiä yhteiskunnan tuotteina, mutta myös yhteiskuntaa ihmiskunnan tuotteina. Millsin mukaan ihmiset voivat toimia yksilöllisesti, mutta heidän yksilölliset toiveensa ja ajatuksensa ovat yhteiskunnan muokkaamia. Siksi sosiologien olisi pidettävä ihmisen toimintaa paitsi yksittäisten halujen, myös historiallisten ja yhteiskunnallisten toimijoiden tuotteena.

Harkitse yksilöitä sosiaalisten asioiden yhteydessä - Julkinen on henkilökohtaista, henkilökohtainen on julkista

Yksi Millsin suurimmista asioista oli, että yksittäinen ongelma on usein myös yhteiskunnallinen ongelma. Hän ehdotti, että sosiologien pitäisi katsoa pidemmälle kuin yleinen keskustelu ja löytää vaihtoehtoisia selityksiä ja huomioita.

body_shoes-5

2 Esimerkkejä perusteellisista sosiologisista mielikuvista

Sosiologinen mielikuvitus voi olla monimutkainen mielen kiertämiseksi, varsinkin jos et ole jo sosiologi. Kun otat tämän idean ja sovellat sitä tiettyyn esimerkkiin, on kuitenkin paljon helpompaa ymmärtää, miten ja miksi se toimii laajentaaksesi näköaloja. Sellaisena olemme kehittäneet kaksi perusteellista sosiologista mielikuvitusesimerkkiä, jotka auttavat sinua ymmärtämään tämän käsitteen.

Kenkien parin ostaminen

Aloitetaan melko perusesimerkillä - kenkäparin ostamisesta. Kun ajattelet uuden kenkäparin ostamista, selityksesi voi olla melko yksinkertainen, kuten että tarvitset uuden kenkäparin johonkin tiettyyn tarkoitukseen, kuten juoksemiseen tai koulutanssiin, tai että pidät vain ulkonäöstä. Molemmat asiat voivat olla totta, mutta sosiologisen mielikuvituksesi käyttäminen vie sinut vastausten välittömästä läheisyydestä ja rohkaisee sinua ajattelemaan syvemmälle.

Joten mennään ensimmäiseen selitykseen siitä, että tarvitset uuden parin juoksukenkiä. Ensimmäinen askeleemme kohti sosiologista mielikuvitusta on kysyä itseltäsi 'miksi?' No, niin voit tietysti lähteä juoksemaan! Mutta miksi haluat mennä juoksemaan, toisin kuin mikään muu liikuntamuoto? Miksi ylipäätään harrastaa liikuntaa? Miksi uudet juoksukengät kuin käytetyt?

Kun alat kysyä näitä kysymyksiä, voit alkaa nähdä, miten se ei ole vain sinun henkilökohtainen valinta - Päätös ostaa juoksukengät on tuote yhteiskunnasta, jossa asut, taloudellinen tilanteesi, paikallisyhteisösi ja niin edelleen. Ehkä haluat mennä juoksemaan, koska haluat päästä kuntoon, ja suosikki Instagram -profiilisi on suuri juoksuun. Ehkä katsoit äskettäin uutisraporttia sydämen terveydestä ja huomasit, että tarvitset uuden harjoitusohjelman päästäksesi kuntoon. Ja ehkä olet valinnut uudet kengät käytettyjen sijasta, koska sinulla on taloudelliset mahdollisuudet ostaa nimimerkki.

Jos olisit eri henkilö eri kontekstissa - esimerkiksi jos asuisit köyhemmällä alueella tai alueella, jossa on enemmän rikollisuutta, tai muussa maassa, jossa muut liikuntamuotot ovat käytännöllisempiä tai suositumpia - olet ehkä tehnyt erilaisia ​​valintoja. Jos asut köyhemmällä alueella, suunnittelijakengät eivät välttämättä ole edes käytettävissäsi. Jos alueellasi oli paljon rikollisuutta, juokseminen saattaa olla vaarallinen liikuntamuoto. Ja jos asuisit toisessa maassa, ehkä ryhtyisit pyöräilyyn, tai chiin tai pomopalloon.

Kun harkitset näitä ajatuksia, näet, että vaikka olet varmasti yksilö, joka tekee yksittäisiä päätöksiä, nämä päätökset ovat osittain sen kontekstin muokkaamia, jossa asut. Se käyttää sosiologista mielikuvitustasi - näet, miten henkilökohtainen päätös Juoksukenkien ostaminen on myös julkista siinä mielessä, mitä sinulla on käytettävissänne, millaisia ​​yhteiskunnallisia paineita koette ja mitä tunnette.

Kenen ihmiset haluavat mennä naimisiin

Avioliitto rakkaudesta on normi amerikkalaisessa kulttuurissa, joten oletamme, että sama on totta ja on aina ollut totta. Miksi muuten kukaan menisi naimisiin?

Kun käytämme sosiologista mielikuvitustamme, voimme selvittää sen. Saatat mennä naimisiin kumppanisi kanssa, koska rakastat häntä, mutta miksi muu voisitko mennä naimisiin? Se voi yksinkertaistaa veroja tai parantaa pätevyyttä saada asuntolainaa. Jos kumppanisi on toisesta maasta, se voi auttaa häntä pysymään Yhdysvalloissa. Joten jopa Yhdysvalloissa, joissa avioliittoa pidetään tyypillisesti rakkauden sitoumuksena, on monia muita syitä, miksi saatat mennä naimisiin.

Avioliitto oli kautta historian keino tehdä liittoutumia tai hankkia omaisuutta, yleensä naisen kanssa neuvottelusiruna. Rakkaus ei ollut edes osa yhtälöä - itse asiassa muinaisessa Roomassa eräs poliitikko syrjäytettiin senaatista, koska hänellä oli tapana suudella vaimoaan julkisesti .

Vasta 1600- ja 1700 -luvuilla rakkaudesta tuli syy mennä naimisiin valaistumisen ajatuksen ansiosta, että elämien pitäisi olla omistettu onnen etsimiseen. Mutta tuolloin naisia ​​pidettiin yhä enemmän omaisuutena kuin ihmisinä - vasta 1900 -luvun naisten oikeuksien liikkeissä amerikkalaiset naiset puolustivat omaa tasa -arvoisuuttaan avioliitossa.

Muissa kulttuureissa moniavioisuus voi olla hyväksyttävää tai ihmiset ovat saattaneet järjestää avioliitot, joissa henkilön perhe valitsee puolisonsa heille. Se kuulostaa oudolta, mutta vain siksi, että kulttuurissamme normi on naimisiin rakkaudesta, muista syistä, kuten taloudellisista tai maahanmuuttoongelmista, on toissijaisia.

Joten jopa yksilön kannalta päätöksessä voi olla useita tekijöitä. Et ehkä koskaan ilmaise näitä toiveita, koska naimisiin meneminen rakkauden vuoksi on kulttuurinormimme (eikä se kuulostaisi kovin hyvältä hääpuheessa), mutta tällaisilla näkökohdilla on alitajuisia vaikutuksia päätöksentekoomme.

body_group-1

Sosiologinen mielikuvitus sosiologiayhteisössä

Kuten olet ehkä kerännyt lukuisista haasteista, joita Millsin käsite sosiologisesta mielikuvituksesta asettaa vakiintuneille käytännöille, hän ei ollut aikanaan erittäin suosittu hahmo sosiologiassa.

Monet sosiologit vastustivat Millsin ehdottamia muutoksia alaan. Itse asiassa, Millsin sanotaan joskus olevan aikaansa edellä , koska arvot, joita hän kannatti ihmissuhteista ja yhteiskunnallisista asioista, olivat tärkeitä ajatuksia 1960 -luvulla, juuri hänen kuolemansa jälkeen.

Yksi hänen entisistä oppilaistaan ​​kirjoitti siitä, kuinka Mills seisoi vastakohtana muille aikakauden sosiologeille sanoen:

Millsin ulkonäkö oli kiistanalainen. Tuona harmaiden flanellipuvujen varovaisten professoreiden aikakautena hän tuli mölyämään Morningside Heightsiin BMW -moottoripyörällään, yllään ruudulliset paidat, vanhat farkut ja työsaappaat, kantaen kirjojaan leveässä selässä kiinnitetyssä pussissa. Hänen luennonsa sopivat hänen henkilökohtaisen imagonsa loistoon, kun hän onnistui tekemään viihdyttävää Mannheimin, Ortegan ja Weberin raskaiden sosiaalisten teorioiden viihdyttämistä. Hän järkytti meidät hiljaisesta sukupolvesta kärsimyksestään lyömällä työpöydänsä ja julistaen, että jokaisen miehen tulisi rakentaa oma talonsa (kuten hän itse muutama vuosi myöhemmin) ja että Jumalan, asianmukaisen tutkimuksen avulla, meidän jokaisen pitäisi pystyä rakentaa oma auto! Nykyään miehet kokevat usein, että heidän yksityiselämänsä on sarja ansoja, Mills kirjoitti Sosiologisen mielikuvituksen aloituslauseessa, ja voin kuulla hänen sanovan sen, kun hän käveli luokan edessä puhumattakaan nyt ääneen, mutta vakuuttavasti juonittelusta, ikään kuin hän päästäisi sinut voimakkaaseen salaisuuteen.

Vaikka Millsin filosofia on erittäin tärkeä nykypäivän sosiologian alalla, hänen vallan vartaansa ja aikakautensa tutkijoiden likinäköisyys ei saanut hänestä paljon ystäviä .

Ajan mittaan kenttä on kuitenkin alkanut katsoa häntä eri tavalla. Hänen haasteensa kentällä auttoi muuttamaan sen sellaiseksi, joka koskee sekä makroa että mikroa. Keskustelut - jopa negatiiviset - Millsin ehdotuksista auttoivat levittämään hänen ajatuksiaan, mikä johti Sosiologinen mielikuvitus lopulta oleminen äänestettiin 1900 -luvun toiseksi tärkeimmäksi sosiologiseksi tekstiksi .

body_think-1

Kuinka soveltaa sosiologista mielikuvitusta omaan elämääsi

Sosiologisessa mielikuvituksessa on hienoa, että sinun ei tarvitse olla koulutettu sosiologi tehdäksesi sen. Et tarvitse valtavaa sanastoa tai syvää ymmärrystä sosiologisista teksteistä - vain halua astua oman näkemyksesi ulkopuolelle ja tarkastella maailmaa asiayhteydessä.

Tämä auttaa sinua pakenemaan omasta näkökulmastasi ja ajattelemaan maailmaa eri tavalla. Tämä voi tarkoittaa sitä, että pystyt tekemään vähemmän kulttuurisia harhakuvituksia koskevia päätöksiä - ehkä et kuitenkaan tarvitse niitä kalliita juoksukenkiä.

Kouluttaaksesi sosiologista mielikuvitustasi ota tavaksi esittää kysymyksiä käyttäytymisestä, joka tuntuu sinusta normaalilta. Miksi se on mielestäsi normaalia? Missä opit sen? Onko olemassa paikkoja, joissa sitä ei ehkä pidetä normaalina?

Ajattele esimerkiksi suhteellisen yleistä perinnettä, kuten joulua. Vaikka et olisikaan erityisen uskonnollisesta perheestä, saatat silti juhlia juhlaa, koska se on yleistä yhteiskunnassamme. Miksi niin? Voi olla, että se on perinne. Mutta mistä tämä perinne tuli? Todennäköisesti esi -isiltäsi, jotka ovat saattaneet olla hurskaampia kuin nykyinen perheesi. Voit jäljittää tällaisen ajattelun taaksepäin ja harkita omaa historiasi, perhehistoriaasi ja ympäröivää kulttuurista kontekstia (kaikki kulttuurit eivät tietenkään juhli joulua!) Ymmärtääksesi, miten jotain, mikä tuntuu normaalilta, pääsi tähän tilaan.

Mutta kulttuurinen konteksti ei ole ainoa tärkeä osa sosiologista mielikuvitusta - Mills ehdotti myös, että sosiologien tulisi harkita myös henkilökohtaista ja yleisöä. Kun kohtaat jotain, joka tuntuu henkilökohtaiselta ongelmalta, mieti sitä yhteiskunnallisessa kontekstissa. Miksi tuo henkilö voi käyttäytyä samalla tavalla? Onko yhteiskunnallisia syitä, jotka voivat vaikuttaa heidän tilanteeseensa?

on teko helpompaa kuin sat

Yleinen esimerkki tästä on ajatus työttömyydestä. Jos olet työtön, saatat tuntea samanaikaisesti turhautumisen, levottomuuden ja jopa inhoamisen tunteita. Monet ihmiset syyttävät itseään työn puutteesta, mutta myös yhteiskunnallisia tekijöitä on. Esimerkiksi lähistöllä ei yksinkertaisesti voi olla työpaikkoja, varsinkin jos olet koulutettu tietyllä alalla tai sinun on saavutettava tietty tulotaso perheesi hoitoon. Olet ehkä lomautettu huonojen voittojen takia tai jopa siksi, että asut paikassa, jossa on laillista irtisanoa työsuhde seksuaalisuuden tai sukupuoli -identiteetin perusteella. Et ehkä löydä työtä, koska vietät niin paljon aikaa perheesi hoitoon, että sinulla ei yksinkertaisesti ole aikaa hakea monia työpaikkoja.

Joten vaikka työttömyys voi tuntua henkilökohtaiselta ongelmalta, siihen voi itse asiassa vaikuttaa paljon yhteiskunnallisia kysymyksiä. Millsin filosofia pyytää meitä harkitsemaan molempia keskustellessaan keskenään - se ei johdu siitä, että yksilöillä ei olisi vapaata tahtoa, vaan pikemminkin siitä, että jokainen ihminen on yhteiskuntansa ja yksilön tuote.

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Kuinka päästä sisään: Miamin yliopiston pääsyvaatimukset

Paul Smithin yliopiston pääsyvaatimukset

Parsons Uusi koulu suunnittelun pääsyvaatimuksille

Texas A&M University - Texarkanan pääsyvaatimukset

UT Dallas ACT -pisteet ja GPA

BA vs BS -tutkinto: mikä on sinulle parempi?

Mitkä ovat tärkeimmät yhtäläisyydet ja erot verrattaessa BA vs BS tutkintoja? Onko yksi aste parempi kuin toinen? Lue asiantuntijaoppaamme saadaksesi selville.

Mitä sinun on tiedettävä El Cerriton vanhemmasta lukiosta

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta El Cerriton vanhemmasta lukiosta El Cerritossa, Kaliforniassa.

20 runollista laitetta, jotka sinun on tiedettävä

Onko sinulla kysymyksiä kirjallisten laitteiden käytöstä runoudessa? Täydellinen runollisia laitteita koskeva oppaamme määrittelee esimerkkeinä kaikki tärkeimmät runoustermit.

Bradley Universityn pääsyvaatimukset

Mikä on AP -testin täydellinen pisteet? Tarvitsetko yhden?

Oletko hämmentynyt siitä, mitä AP -kokeen täydellinen pisteet todella tarkoittavat? Selitämme, mikä on täydellinen piste ja miten se eroaa viidestä.

Saint Francis Medical Center College of Nursing Pääsyvaatimukset

Mitä CEEB -koodit ovat? Kysymyksiinne vastattu

Mitä CEEB -koodit ovat ja miksi tarvitset niitä SAT -rekisteröintiin? Lue täältä, miten voit etsiä ja etsiä CEEB -koodiasi täältä.

1310 SAT-pisteet: Onko tämä hyvä?

Nevadan yliopisto, Reno Pääsyvaatimukset

Floridan yliopiston pääsyvaatimukset

Aihe-verbisopimus SAT-kirjoittamisesta: strategiat ja käytännöt

Aiheen verbisopimus on erittäin tärkeä SAT -kirjoitustestissä. Lue koko oppaamme täältä, jossa on käytännön tietokilpailukysymyksiä ja strategioita.

John Carroll Universityn pääsyvaatimukset

Pittsburghin yliopisto, Johnstown, pääsyvaatimukset

IUPUI -pääsyvaatimukset

Haskell Indian Nations University pääsyvaatimukset

Saint Mary's University of Minnesota Pääsyvaatimukset

Becker Collegen pääsyvaatimukset

Voivatko korkeakoulut peruuttaa pääsysi sosiaalisen median viestien takia?

Oletko huolissasi, että sosiaalisen median viestisi estävät sinua pääsemästä yliopistoon? Opi, miten korkeakoulut punnitsevat verkkoviestejä ja miten voit välttää sosiaalisen median ongelmia.

Mitä sinun on tiedettävä Dougherty Valleyn lukiosta

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Dougherty Valleyn lukiosta San Ramonissa, Kaliforniassa.

Mikä on edTPA?

Onko sinulla kysymyksiä edTPA: sta? Katso täydelliset edTPA -käsikirjamme kaikki yksityiskohdat.