Mikä on AP-seminaari? Pitäisikö sinun ottaa se?

feature_whatisapseminar.jpg

Jos koulusi tarjoaa AP-seminaarin, saatat miettiä, mistä siinä on kyse. Tämä AP-luokka on loistava opiskelijoille, jotka haluavat haastaa itsensä ja oppia lisää itsenäisestä tutkimusprosessista ennen yliopiston aloittamista.

Tässä oppaassa annan sinulle yleiskuvan siitä, mitä AP-seminaari sisältää, esimerkkikurssin pääpiirteet, neuvoja sinun kannattaa osallistua kurssille ja joitain vinkkejä siitä, miten voit menestyä siinä.

body_update



Vuoden 2021 AP-testimuutokset johtuvat COVID-19: stä

Käynnissä olevan COVID-19-koronaviruspandemian vuoksi AP-testit pidetään nyt kolmessa eri istunnossa toukokuusta kesäkuuhun. Testien päivämäärät ja se, ovatko testit verkossa vai paperilla, riippuvat koulustasi. Jos haluat oppia lisää siitä, miten kaikki tämä toimii, ja saada viimeisimmät tiedot testipäivistä, AP-online-tarkastelusta ja siitä, mitä nämä muutokset merkitsevät sinulle, muista tutustua vuoden 2021 AP COVID-19 FAQ -artikkeliin.

Mikä on AP-seminaari?

AP-seminaari on yksi AP Capstone -diplomin ja AP Research and Seminar -sertifikaatin kurssivaatimuksista, jotka molemmat olivat kollegion hallitus esitteli syksyllä 2014.

Jos suoritat AP-seminaarin, AP-tutkimuksen ja neljä muuta AP-kurssia ja tenttiä, ansaitset AP Capstone -diplomin. Jos otat ja läpäiset vain AP-seminaarin ja AP-tutkimuksen, ansaitset AP-tutkimuksen ja seminaarin sertifikaatin. Molemmat näistä toiminnoista ovat vaikuttavia saavutuksia, jotka osoittavat kykynsä hallita korkeakoulutason akateemisia haasteita.

AP-seminaari tarjoaa opiskelijoille johdannon monimutkaisten ideoiden itsenäiseen analysointiin eri tieteenaloilla. Siihen sisältyy edistyneen lähdemateriaalin lukeminen ja ymmärtäminen tekstien ja muun median muodossa.

Sinua odotetaan syntetisoimaan tietoa eri lähteistä ja muotoilemaan tutkimuskysymyksiä näiden lähdemateriaalien perusteella. Tarkenna näitä ideoita esseiden, suullisten esitysten ja tiimiprojektien avulla. AP-seminaarin tavoitteena on antaa opiskelijoille työkalut tietojen tarkkaan arviointiin ja tehdä vakuuttavia, näyttöön perustuvia argumentteja.

Seminaarisi opetussuunnitelma voi olla yhdistetty toiseen suorittamaasi AP-kurssiin, mikä tarkoittaa, että tutkit kyseiseen kurssiin liittyviä aiheita rakentaessasi tutkimushankkeita AP-seminaarille. Esimerkiksi koulusi voi tarjota luokan nimeltä '' AP Seminar: American Studies '', joka on tarkoitettu opiskelijoille, jotka ovat samanaikaisesti ilmoittautuneet AP US History -sovellukseen.

AP-seminaari voi toimia myös itsenäisenä kurssina. Esimerkiksi sitä voitaisiin kutsua nimellä 'AP-seminaari: verkostot', ja se keskittyy yhteiskunnallisten verkostojen vaikutuksiin eri näkökulmista.

body_socialnetworks.jpg AP-seminaari: Sosiaaliset verkostot. Sinun on kirjoitettava tutkimustyösi sarjana twiittejä. Odota, se kuulostaa todella hauskalta.

Mitä teet AP-seminaarissa?

AP-seminaarin opetussuunnitelma on kehitetty mitä kollegion hallitus kutsuu viisi suurta ideaa. Nämä ideat ovat kaikki melko hauskoja sanoja (niiden ensimmäiset kirjaimet kertovat Q.U.E.S.T. - tarvitseeko minun sanoa enemmän?), Mutta ne kattavat luokan tärkeimmät koulutustavoitteet.

Alla on AP-seminaarin viisi suurta ideaa ja mitä ne tarkoittavat:

Iso idea 1: Kysymys ja tutkimus

Tämä ajatus on noin kannustamalla opiskelijoita omaksumaan älyllinen uteliaisuus ja kehittämään omia näkemyksiään. Oppiminen harkitsemaan asioita eri näkökulmista on myös tärkeä osa tätä.

Sinulle tutustutaan yhteiskunnallisten ongelmien monimutkaisuuteen ja opit tarkastelemaan niitä laajemmassa yhteydessä. Täällä aloitat rakentaa vahva perusta merkityksellisten tutkimuskysymysten keksimiselle.

Iso idea 2: Ymmärrä ja analysoi

Tämä iso idea on noin oppia lukemaan kriittisesti ja saavuttamaan kirjoittajan väitteen ydin. Harjoittelet välttämään yksinkertaistamista ja yleistämistä, kun kuvaat muiden tekemiä kohtia. Opit myös, kuinka menestyvät argumentit muotoillaan, sekä vastaargumenttien merkityksen, kontekstin ja argumentin kyvyn vaikuttaa käyttäytymiseen.

Iso idea 3: Arvioi useita näkökulmia

Tämän idean avulla opit, että henkilön näkökulma on vahvasti perusta hänen taustastaan ​​ja maailmankatsomuksestaan. Tulet myös harkitse omia puolueitasi ja miten ne voivat vaikuttaa argumentin lukemiseen ja tulkintaan.

Iso idea 4: Syntetisoi ideoita

Tässä on kyse luoda tehokas argumentti ideoistasi. Opit muotoilemaan selkeän päättelylinjan ja välttämään yligeneraatioita. Lisäksi sinulle opetetaan kuinka kerätä todisteita samalla kun vältetään plagiointi.

sekoita mitä värejä ruskeaksi

Iso idea 5: Tiimi, muunnos ja lähetys

Tämä on noin opettaa opiskelijoita tekemään parhaansa työryhmäympäristössä (kuten olet ehkä arvannut sen väärästä nimestä). Tärkeimmät painopistealueet ovat itsereflektio, uudelleentarkastelu ja sekä hyvän viestintä- että tehokkaan esitystaidon kehittäminen.

Luokkakeskusteluilla on myös suuri rooli AP-seminaarissa keskustelujen, ryhmäkeskustelujen ja pohdinnan muodossa avoimiin kysymyksiin, jotka liittyvät kurssimateriaaliin.

Kuinka nämä suuret ideat toteutetaan käytännössä

Nämä viisi suurta ideaa ilmenevät AP-seminaarissa sarjassa tehtävät ja oppitunnit, jotka sisältävät seuraavat:

  • Yhden tai useamman eri teeman tutkiminen luomalla yhteyksiä aiheiden välillä ja tarkastelemalla niitä eri näkökulmista
  • Oppiminen arvioimaan ja ymmärtämään asioita täysin katsomassa niitä erilaisissa yhteyksissä ja eri tyyppisissä lähteissä (kirjoittaminen, esitykset, lähetykset jne.)
  • Oppiminen välttämään plagiointia (erittäin tärkeä yliopistolle!) ja käyttää samalla muiden ideoita tueksi omassa työssäsi
  • Yhteistyö tiimiprojektissa arvioida reaalimaailman ongelma ja esittää havainnot kirjallisessa raportissa ja esityksessä
  • Työskentely itsenäisesti keksiä tutkimuskysymys ja muotoilla argumentti, joka huipentuu kirjalliseen raporttiin ja esitykseen

AP-seminaari opettaa sinulle monia keskeisiä taitoja, jotka ovat tärkeitä korkeakoulututkimuksen kannalta, ja se antaa sinulle tarvittavat työkalut AP Research -kurssille (jonka useimmat opiskelijat suorittavat seuraavana vuonna).

Seuraavassa osassa annan sinulle esimerkin siitä, kuinka todellinen AP-seminaarikurssi voidaan rakentaa.

body_team.jpg Joukkue, muunnos ja lähetys: Vaihe kummallisesta kulttialoituksesta, Big Idea vai molemmat?

AP-seminaarin näytekurssin pääpiirteet

AP-seminaari on luokka, joka kutoo usein monia eri aihealueita. Koska tavoitteena on saada parempi käsitys yhteiskunnallisia kysymyksiä koskevien mielipiteiden monimutkaisuudesta ja käyttää uutta löytämääsi ymmärrystä tehokkaampaan, itseohjautuvaan tutkimukseen, se kattaa paljon maasta.

Tässä esimerkissä (jonka perustan todellisen verkko-ohjelmasuunnitelman) AP-seminaarikurssi jaettiin kolmeen yksikköön ensimmäiselle lukukaudelle:

Yksikkö 1: Nykyaikaisuuden kyseenalaistaminen

Tämän yksikön painopiste on esittelemällä AP-seminaarin taustalla olevat käsitteet. Tähän sisältyy tutkintaprosessin oppiminen, monimutkaisten argumenttien ymmärtäminen ja perehtyminen sääntöihin plagioinnin välttämiseksi. Tämä yksikkö luokitellaan osallistumisen, 250 sanan pohdintapaperin ja ryhmän esityksen perusteella.

Nykykulttuurin teeman mukaisesti lähdemateriaaleihin kuuluu kuuluisa T. S. Eliot-runo 'J. Alfred Prufrockin rakkauslaulu', Steven Bestin kirjan, Postmoderni käänne ja artikkeli osoitteesta Forbes otsikolla 'Tekeekö Facebook meistä antisosiaalisia?'

Yksikkö 2: Havainto - rahan väittäminen

Tämä yksikkö on jatkoa oppimiskokemukselle ensimmäisessä, mutta yhdessä keskitytään edistyneisiin rikkauteen ja köyhyyteen liittyviin aiheisiin. Tämä yksikkö myös korostaa katselukysymyksiä eri näkökulmista.

Se arvioidaan osallistumisen, 400 sanan pohdintapaperin ja toisen ryhmän esityksen perusteella. Yksikön lähdemateriaalit sisältävät Adam Smithin Kansakuntien rikkaus , Kommunistinen manifesti ja Andrew Carnegien essee 'Varallisuuden evankeliumi'.

Yksikkö 3: Koulutuksen hallinta

Tämä AP-seminaarin viimeinen yksikkö tuo yhteen edellisissä yksiköissä opitut käsitteet keskustelemaan koulutuksen aiheista. Se luokitellaan osallistumisen, 500 sanan argumentatiivisen paperin, 500 sanan pohdintapaperin ja toisen ryhmän esityksen perusteella. Tämän yksikön lähdemateriaalit sisältävät kalvon Odotetaan 'Supermania' ja useita tieteellisiä artikkeleita yhteisestä ytimestä.

body_teaching.jpg 'Voi, mitä minun pitäisi tehdä?' Koulutus on monimutkaista.

Luokan toisella lukukaudella opiskelijat käyttävät kolmessa ensimmäisessä yksikössä oppimiaan taitoja ottaa vastaan ​​suurempia haasteita kahden tutkimushankkeen ja loppukokeen muodossa. Jokainen näistä tehtävistä muodostaa osan lopullisesta AP-pisteestä.

Tiimiprojekti ja esitys (25% AP-pisteistä)

Ensimmäinen tehtävä on tiimiprojekti ja esitys, jonka arvo on 25% AP: n lopullisista pisteistä. Opiskelijat tekevät yhteistyötä kolmen tai kuuden hengen ryhmissä tunnistaakseen ongelman tai kysymyksen, jonka he haluavat tutkia. Jokainen opiskelija tekee tutkimusta erikseen ja esittelee havainnot ryhmälle.

Sitten ryhmä työskentelee yhdessä koota kirjallinen raportti ja noin 10 minuutin luokan esitys, jonka jälkeen puolustaa väitettään perustuu opettajan esittämiin kysymyksiin.

Jokainen opiskelija myös kirjoittaa pohdinta koko projektista, yksityiskohtaisesti heidän yhteistyöprosessinsa ja lähestymistavansa sekä tutkimukseen että ongelmanratkaisuun. Koko projekti tapahtuu noin kahden kuukauden aikana.

Yksilöllinen tutkimukseen perustuva essee ja esitys (35% AP-pisteistä)

Toinen tehtävä, jonka arvo on 35% AP-pisteistä, on yksittäinen projekti. Tälle kurssin osalle College Board julkaisee lähdemateriaalia tietystä aiheesta tai aiheesta, jota opiskelijoiden odotetaan käyttävän tutkimuksessaan. Lopullinen paperi on käytettävä ainakin yksi näistä lähteistä.

Opiskelijoiden odotetaan tuottavan 2 000 sanan kirjallinen väite, 6–8 minuutin suullinen esitys ja puolustaminen heidän väitteillään perustuu kahteen opettajan esittämään kysymykseen. Opiskelijoilla on noin kaksi kuukautta aikaa suorittaa tämä projekti.

pyhä sydän yliopisto fairfield ct

Loppukoe (40% AP-pisteistä)

AP-seminaarin loppukoe koostuu kolmesta lyhyeksi vastatusta ja kahdesta esseekysymyksestä. Lyhyesti vastattavissa kysymyksissä pyydetään opiskelijoita analysoimaan argumentti yhdestä lähteestä. Yhdessä esseekysymyksessä opiskelijoiden on vertailtava eri kirjoittajien argumentteja, kun taas toisissa heidän on muotoiltava oma näyttöön perustuva argumenttinsa.

Seitsemän lähdettä annetaan opiskelijoille käytettäväksi loppukoe-kysymyksissä.

body_researchproject.jpg Jos piirteetön valkoinen möykky olento voi tehdä tutkimusta, niin sinäkin.

Tästä luonnoksesta näet, että AP-seminaari ulottuu useisiin aiheisiin, ja on melko vähän vapautta valita, mitä haluat tutkia toisella puoliskolla.

Yleensä ottaen, AP-seminaari keskittyy opettamaan sinua ajattelemaan kriittisesti, mikä on suuri ero monista lukiokursseista, jotka vain välittävät tiettyjä tietoja. AP-seminaari on selvästi abstraktimpi kurssi, mutta myös mahdollisesti arvokkaampi.

Pitäisikö sinun osallistua AP-seminaariin?

Jos haluat ansaita AP Research and Seminar Certificate tai AP Capstone Diploma, sinun on otettava AP-seminaari. AP Capstone -ohjelma huipentuu 5000 sanan tutkimustyöhön, joka valmistuu AP Research -tunnilla - vaikuttava saavutus lukiolaisille!

Vaikka et ansaitsisikaan AP Capstone -tutkintotodistusta, opit erittäin arvokkaita kriittisiä ajattelu- ja tutkimustaitoja AP-seminaarissa. Opiskelijat, jotka ottavat sen, voivat sijoittaa yliopiston johdantokursseille tai ansaita korkeakoulututkintoja.

AP-seminaari voi myös auttaa välttämään akateemisen sokin, kun pääset yliopistoon. Monet lukiolaiset eivät ole koskaan tehneet perusteellista tutkimusta eivätkä siksi tiedä miten aloittaa, kun heille annetaan tehtävä ensimmäisestä suuresta projektista yliopistossa. Jos otat tämän AP-luokan, olet käyrän edellä ymmärtämään asianmukaisia ​​tutkimusmenetelmiä ja oppimalla välttämään sekä epäluotettavaa tietoa että plagiointia.

Sam Houston State University GPA -vaatimukset

Lopuksi, AP-seminaari voi olla hauska kokemus, koska se antaa sinulle mahdollisuuden keskustella tärkeistä asioista luokkatovereidesi kanssa ja työskennellä sinua kiinnostavan projektin parissa. Seminaarityylisessä luokassa on itsenäisyyden taso, joka puuttuu useimmista muista lukioluokista, mikä saattaa houkutella opiskelijoita, jotka haluavat tutkia ideoita omin ehdoin.

Jos olet itsenäinen, ohjattava opiskelija, joka toivoo pääsevänsä kilpailukykyiseen korkeakouluun, AP-seminaari voi olla hyvä kurssi sinulle.

body_academicpath.jpg AP-seminaarin avulla voit aloittaa oman akateemisen polun luomisen ennen kuin pääset edes yliopistoon.

Kuinka menestyä AP-seminaarissa: 3 välttämätöntä vinkkiä

Se, mitä sinun on tehtävä menestyäksesi AP-seminaarissa, riippuu osittain luokan muodosta ja aihealueesta, koska sen rakenteessa, opetusmenetelmissä ja aiheissa on paljon joustavuutta. Tässä on joitain yleisiä vinkkejä menestykseen:

# 1: Ole avoin

AP-seminaari käsittelee pääasiassa erilaisten näkökulmien analysointia yritä lähestyä jokaista lukua halukkuutena kuunnella ja miettiä kriittisesti tekijän mielipidettä, vaikka se ei olisikaan omasi kanssa. Tämän avulla voit omaksua laajemman kuvan asioista ja arvostaa niiden monimutkaisuutta. Nämä taidot ovat kriittisiä, jos haluat menestyä tutkimusprojekteissasi.

# 2: Osallistu luokkaan

Luokkakeskustelut ovat erittäin tärkeitä AP-seminaarissa. Vaikka et yleensä olekaan suuri osallistumisessa, sinun pitäisi pyrittävä osallistumaan jokaiseen keskusteluun. Mahdollisuus olla aktiivisesti yhteydessä ikäisesi kanssa lisää ymmärrystäsi materiaalista ja antaa sinun käydä tuottavia keskusteluja luokan muiden kanssa, jotka saattavat nähdä asiat eri tavalla.

# 3: Pysy ajan tasalla tehtävistä

Tämä on tärkeää missä tahansa luokassa, mutta se on erityisen kriittistä AP-seminaarissa. Koska luet ja imetät paljon materiaalia, on tärkeää, ettet jää jäljelle muusta luokasta. Osallistuminen perustuu kurssimateriaalin harkittuun lukemiseen, ja sitä on vaikea tehdä, jos yrität saada kiinni aikaisemmin erääntyneistä tehtävistä.

Koska teet tutkimushankkeita sekä itsenäisesti että tiimin kanssa, pysy aina ajan tasalla välttääksesi hukkua tai pettymästä joukkuetovereitasi!

body_participation.jpg Oppiminen siitä, miten ideoita voidaan välittää tehokkaasti, on tärkeä osa AP-seminaaria.

Päätelmä: AP-seminaarin ottamisen edut

Kriittinen ajattelu ja kyky arvioida argumentteja loogisesti ovat avaintaitoja, jotka auttavat sinua kaikilla elämänalueillasi. AP-seminaari voi olla erittäin käytännöllinen kurssi, jos olet valmis vastaamaan haasteeseen.

Sinulla tulee olemaan kolme pääarviointia:

  • Tiimitutkimusprojekti
  • Itsenäinen tutkimushanke
  • Loppukoe

Kurssin aikana sinua pyydetään lukemaan erilaisia ​​lähdemateriaaleja ja osallistumaan luokan keskusteluihin. Opit oikeista tutkimusmenetelmistä, argumentatiivisista tekniikoista ja siitä, kuinka tärkeää on tarkastella asioita kaikilta puolilta.

Opiskelijat, jotka osallistuvat AP-seminaariin, voivat sitten jatkaa AP-tutkimus, mikä tarjoaa opiskelijoille entistä enemmän itsenäisyyttä tutkimusaiheiden valinnassa.

AP-seminaari on pohjimmiltaan mahdollisuus edistyneille opiskelijoille saada kokemusta sellaisista tehtävistä ja odotuksista, jotka ovat yleisiä korkeakouluopetuksessa. Ota tämä luokka ja pääset peliin!

Mielenkiintoisia Artikkeleita

High Point -yliopiston pääsyvaatimukset

Yeshivan yliopiston pääsyvaatimukset

Lakeland Collegen pääsyvaatimukset

Murray State Universityn pääsyvaatimukset

UNT SAT -pisteet ja GPA

Mikä on ACT Kaplan ACT Low Cost Test Prep Program?

Oletko utelias ACT Kaplan -yhteistyöstä? Selitämme, millainen uusi valmisteluohjelma tulee olemaan, ja tutkimme, onko se oikea valinta sinulle.

Arkansasin yliopisto, Little Rock, pääsyvaatimukset

Haittaako sotkuinen käsinkirjoitus SAT -esseepisteitäsi?

Oletko huolissasi siitä, että käsinkirjoituksesi vahingoittaa SAT -esseepisteitäsi? Selitämme virallisen käytännön, miksi sinun ei pitäisi huolehtia, ja vinkkejä siistiin kirjoittamiseen.

Thomasin yliopiston pääsyvaatimukset

Cal State Long Beachin pääsyvaatimukset

Oregonin osavaltion yliopiston pääsyvaatimukset

Mitä tapahtuu, jos unohdan AP-kokeeni?

Oletko huolissasi AP-testin puuttumisesta? Selitämme, kuinka voit selvittää, oletko oikeutettu myöhäiseen AP-testaukseen ja mikä on paras tapa varmistaa, että voit suorittaa kokeen.

Länsi-Michiganin yliopiston pääsyvaatimukset

Seitsemännen luokan SAT-valmistelut: Kuinka suorittaa kokeet

Etkö ole varma, kuinka valmistautua SAT: lle seitsemännessä luokassa? Selitämme, miksi aloittaa opiskelu aikaisin ja miten saada kaiken irti 7. luokan SAT-valmistelusta.

Kuinka kirjoittaa Penn State -essee kolmessa vaiheessa

Miten sinun pitäisi lähestyä Penn State'n essee -kehotetta? Täydellinen opas Penn State -esseesi kirjoittamiseen sisältää vinkkejä ja esimerkkejä.

Texas A&M University - Texarkanan pääsyvaatimukset

105 TOEFL-pisteet: Onko tämä hyvä? Koulut, joihin pääset

Onko TOEFL 105 hyvä tulos? Opi kuinka 105 TOEFL-pisteet verrataan, mihin kouluihin se voi viedä sinut ja kuinka nostaa pisteet vielä enemmän.

Yhden muuttujan yhtälöt SAT-matematiikassa: Täydelliset strategiat

Yhden muuttujan yhtälöt ovat yksi yleisimmistä SAT-matemaattisista käsitteistä, jotka sinun on tiedettävä. Opi strategiamme näiden matemaattisten ongelmien hallitsemiseksi ja harjoittele kysymyksiimme.

Union College pääsyvaatimukset

Kuinka päästä sisään: Kentuckyn yliopiston pääsyvaatimukset

2016-17 Akateeminen opas | Oak Parkin lukio

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajien verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Oak Park High Schoolista paikassa Oak Park, CA.

Voitko saada PSAT-pisteet aikaisemmin? Miten?

Yritätkö saada varhaisia ​​PSAT-pisteitä? Selitämme, milloin voit saada pisteet ja kuinka lähettää ne kouluihin.

Spring Arbor Universityn pääsyvaatimukset

Montanan yliopiston pääsyvaatimukset

SAT-testipäivät 2017-2018

Suunnitteletko SAT: n ottamista lukuvuonna 2017-2018? Katso SAT-testien päivämäärät 2017-18 aikataulusta saadaksesi ilmoittautumisajat ja pisteiden julkaisuajat.