Lausefragmentit ja run-onit SAT-kirjoittamisessa: Vinkkejä ja kysymyksiä

header_runner.jpg

Tunnistatko lauseen, kun näet sen?

Useimmat ihmiset vastaavat automaattisesti, että voivat. Mutta oikea lauserakenne on yksi yleisimmin testatut kieliopilliset käsitteet SAT Writing -osiossa.



Mitä tarvitaan lauseen täydentämiseen? Kuinka voit tunnistaa palan tai juoksun? Lue, miten SAT onnistuu huijaamaan niin monia opiskelijoita näennäisen helpolla konseptilla.

Tässä oppaassa aion näyttää sinulle:

  • Mikä on täydellinen lause
  • Kuinka esiasetuslauseet, soveltuvat lausekkeet ja ei-olennaiset lausekkeet voivat vaikeuttaa lauseiden ymmärtämistä
  • Kuinka tunnistaa ja korjata palasia
  • Kuinka tunnistaa ja korjata run-on-lauseita
  • Strategioita tällaisten kysymysten hyökkäämiseksi
  • Esimerkkejä tällaisista kysymyksistä SAT: lta

Testaa itsesi

Aloita katsomalla seuraavaa. Jotkut näistä ovat oikeita lauseita. Toiset ovat palasia tai rönsyjä. Voitko kertoa mitkä ovat mitkä? Ymmärrätkö, miksi väärät lauseet ovat vääriä?

  1. Kokki Rebecca yrittää löytää tuoretta mozzarellaa kaupoista.
  2. Rebecca, joka oli upea kokki, joka oli taitava tekemään pastaa ja pizzoja.
  3. Työskenneltyään ravintolassa kymmenen vuotta Rebecca avasi oman italialaisen kahvilansa, jonka nimi oli Mi Piace.
  4. Rebecca, joka oli taitava tekemään pastaa, ei nauttinut sen syömisestä.
  5. Vaikka Rebecca oli erittäin taitava pastavalmistuksessa, ja söi sitä koko ajan.
  6. Hänen ystävänsä ihastuivat pizzoihin ja leivonnaisiin.
  7. Hän rakasti pizzaa.
  8. Koska hän näytti lahjakkuutta ruoanlaittoon pienestä pitäen, Rebecca, jolla oli kaappi täynnä lasten keittokirjoja.
  9. Rebecca söi paljon pizzaa, pian hän alkoi myös kokata sitä.

body_food.jpg


Vastaukset: 1. Lause; 2. Katkelma; 3. Käynnistys; 4. Lause; 5. Fragmentti; 6. Fragmentti; 7. Lause; 8. Katkelma; 9. Käynnistys

Miten sinulla meni? Kuten näette, voi olla vaikeampaa kuin luulisi tunnistavan lauseen joka kerta - ja vielä enemmän ymmärtää miksi väärä lause ei ole oikea. Jatka lukemista, niin kerromme tarkalleen, mikä lause on oikea.

Mikä on lause?

Lauseet voivat olla lyhyitä tai pitkiä, yksinkertaisia ​​tai monimutkaisia. Oikean, täydellisen lauseen saamiseksi tarvitset vain kaksi asiaa: a aihe ja a verbi, joka on konjugoitu vastaamaan aihetta.

Aihe ja oikein konjugoitu verbi yhdessä kaiken muun niiden kanssa muodostuvan riippumaton lauseke. Älä huoli, sinun ei tarvitse tietää tätä termiä SAT: lle! Mutta siitä on hyötyä lauseiden ymmärtämisessä. Riippumaton lauseke voi olla itsenäinen kokonaisena lauseena, koska se on järkevää sellaisenaan ja ilmaisee täydellisen ajatuksen.

Esimerkiksi kaikki seuraavat ovat itsenäisiä lausekkeita:

Tyttö juoksee.

Tyttö, jolla on jouset hiuksissaan, juoksee.

Nuori tyttö, jouset hiuksissaan, juoksee kyläaukion läpi.

body_young_girl_running.jpg

Jokaisella näistä on aihe, oikein konjugoitu verbi, ja se on järkevää ilman lisätietoja. Kunkin lauseen aihe on 'tyttö'. Verbi 'juoksee' on konjugoitu oikein yksikköön kolmannessa persoonassa aiheen mukaan. Halutessasi voit päästä eroon kaikista ylimääräisistä sanoista yllä olevassa toisessa ja kolmannessa lauseessa, ja ne ovat silti järkeviä.

On yksi tilanne, jossa voit saada täydellisen lauseen, mutta et voi valita aihetta ja verbiä. Tämä on kanssa komentoja . Komennoilla on aina ymmärrettävä aihe 'sinä' , eli sitä ei tarvitse kirjoittaa.

Esimerkki

Juosta! Puhua! Juokse kadulle ja puhu isoäidillesi!

Onneksi SAT ei testaa tätä käsitettä kovin usein, mutta on tärkeää ymmärtää se siltä varalta, että se tulee esiin.

Joten nyt tiedät yksinkertaisen lauseen perusteet!

Lauseissa voi kuitenkin olla enemmän kuin yksi itsenäinen lauseke - ja tässä voi olla vaikeaa. Niillä voi olla toinen riippumaton lauseke tai riippumaton lauseke voidaan liittää riippuvaiseen lausekkeeseen.

Lauseita, joissa on enemmän kuin yksi itsenäinen lauseke

Joskus lauseissa voi olla useampi kuin yksi itsenäinen lauseke. Jos näin on, sinun on varmistettava, että ne on liitetty oikein yhteen. Jos ne eivät ole, niitä harkitaan juoksevat lauseet . Puhumme enemmän siitä, kuinka tunnistaa run-onit, mutta keskitytään ensin siihen, miten asiat tehdään oikein.

On olemassa muutamia eri tapoja yhdistää kaksi itsenäistä lauseketta oikein yhdeksi yhdistelmälause.

#1: Älä liity heihin ollenkaan!

Tämä voi olla joskus helpoin ratkaisu. Lauseita ei tarvitse liittää yhteen. Pidä ne erillään pisteellä.

Esimerkki

Julia ja Louise syövät mielellään pizzaa . T hei molemmat rakastavat pepperonia.

#2: Yhdistä lauseet pilkulla, jota seuraa koordinoiva konjunktio.

Koordinoivat konjunktiot voidaan muistaa lyhenteellä FANBOYS:

F varten
TO ja
N ei myöskään
B mutta
TAI tai
Y vielä
S niin

Esimerkki

Julia ja Louise syövät mielellään pizzaa , varten molemmat rakastavat pepperonia.

#3: Liitä itsenäiset lausekkeet puolipisteellä.

Puolipiste itsessään toimii periaatteessa aivan samalla tavalla kuin ajanjakso. Voit yhdistää kaksi lauseketta puolipisteellä eikä mitään muuta.

Esimerkki

Julia ja Louise syövät mielellään pizzaa ; molemmat rakastavat pepperonia.

#4: Yhdistä lauseet puolipisteellä ja yhdistävällä adverbilla.

Jotkut yleisimmistä yhdistävistä adverveista ovat kuitenkin kuitenkin, siksi, lisäksi ja näin ollen .

Eri konjunktiiviset adverbit osoittavat erilaisia ​​suhteita. Esimerkiksi 'kuitenkin' ja 'kuitenkin' tarkoittavat kontrastia, joten käytä näitä, jos yksi lause antaa tietoja, jotka jotenkin ovat ristiriidassa edellisen kanssa. 'Siksi' ja 'näin ollen' tarkoittavat syy-seuraussuhdetta. Käytä näitä, kun yksi lause on seurausta edellisessä lauseessa tapahtuneesta. 'Lisäksi' käytetään osoittamaan ensimmäisessä virkkeessä annettujen tietojen laajentamista.

Esimerkki

Julia ja Louise syövät mielellään pizzaa ; lisäksi, molemmat rakastavat pepperonia.

Huomaa, että yhdistävät adverbit voivat tulla joko puolipisteen tai pisteen jälkeen, mutta niiden jälkeen on oltava pilkku.

body_pizza.jpg

#5: Käännä yksi itsenäisistä lauseista riippuvaiseksi (tai alisteiseksi) lausekkeeksi.

Käymme riippuvaisia ​​lausekkeita yksityiskohtaisemmin hetken kuluttua, mutta tällä hetkellä tämä ratkaisu näyttää tältä:

Esimerkki

Koska he rakastavat pepperonia, sekä Julia että Louise syövät mielellään pizzaa.

Riippuvien lausekkeiden toiminnan ja muodostumisen ymmärtäminen on erittäin tärkeää, jotta pystymme havaitsemaan juoksut ja palaset. Katsotaanpa tarkemmin, miten niitä voidaan käyttää lauseissa.

Lauseet, joissa on riippuvaisia ​​(tai alaisia) lausekkeita

Jälleen terminologia ei ole tärkeä tässä, mutta käsite on. Kuten riippumaton lauseke, riippuvainen lauseke on aihe ja verbi , mutta se ei ole järkeä itsessään.

Riippuvaisia ​​lausekkeita käytetään yleensä kuvataan olosuhteet, joissa itsenäinen lauseke esiintyy .

Esimerkki

Puutarhanhoidon aikana Jenny löysi vanhan pennin.

Tässä lauseessa riippuvainen lauseke 'Vaikka hän oli puutarhanhoito' antaa kontekstin sille, milloin Jenny löysi penniäkään. Huomaa, että 'hänen puutarhanhoidonsa aikana' ei ilmaise täydellistä ajatusta yksinään - se vain luo kohtauksen lisätietojen saamiseksi. Puhumme tästä lisää myöhemmin.

Ole varovainen, koska puhuessaan ihmiset käyttävät usein riippuvaisia ​​lausekkeita täydellisten lauseiden sijasta . Kuvittele seuraava keskustelu:

Sinä: Katso tätä hienoa vanhaa penniä, jonka löysin! Se on vuodelta 1933!

Ystävä: Vau, tuota On viileä. Mistä löysit sen?

Sinä: Kun olin puutarhanhoidossa.

body_penny.jpg

Vaikka puhumme tällä tavalla, se ei ole hyväksyttävää englanninkielisessä kirjallisuudessa . Jopa tässä keskustelussa puutarhanhoidon aikana kuvataan jo sanomaasi itsenäistä lauseketta - Katso tätä viileää vanhaa penniä, jonka löysin! SAT: ssa lause, joka koostuu vain riippuvasta lausekkeesta, tulee olla aina väärässä .

Käsittelen tätä ajatusta tarkemmin alla olevissa osioissa.


Lauseet, joissa on prepositiofraaseja, myönteisiä lausekkeita ja suhteellisia lausekkeita

Jotkut lauseet sisältävät lisälauseita tai -lausekkeita, jotka kuvaavat substantiivia tai verbiä. On olemassa muutamia erilaisia ​​tuppeja, mutta mikään ei voi korvata itsenäistä lauseketta.

Prepositiolausekkeet

Johdantolausekkeita voidaan lisätä lauseisiin, jotta lauseen yksityiskohdista saadaan lisää tietoa. Jos haluat lisätietoja esiasetuslauseista, katso tämä artikkeli .

Voit lisätä prepositiolauseen melkein missä tahansa lauseessa , riippuen siitä, mitä esiasetuslause kuvaa.

Mies minun keittiössäni teki voileipiä.

Mies teki voileipiä minun keittiössäni.

Muista, että sinun pitäisi pystyä poistamaan prepositiovaihe kokonaan ja jättää silti täydellinen lause:

Mies teki voileipiä.

Muista myös, että esiasetuslause ei voi olla yksin lause:

Minun keittiössäni. = VÄÄRIN

Relatiivilauseet

Suhteellinen lauseke antaa lisätietoja lauseen substantiivista - sitä tulee usein aiheen ja verbin välillä .

Suhteelliset lausekkeet on nimetty niin, koska ne alkavat suhteelliset pronominit , Kuten se, kuka, mikä, kenen, tai missä .

Esimerkkejä

Mies, joka seisoi keittiössäni , teki voileipiä.

Mies, jonka voileipiä nautimme, työskentelee kadun kahvilassa.

Nämä voidaan poistaa lauseesta ja kokonainen lause jää jäljelle:

Mies teki voileipiä.

Mies työskentelee kadun kahvilassa.

body_man_sandwich.jpg

Myönteisiä

An miellyttävä kun sana tai lause joka koostuu substantiivista tai pronominista (yhdessä kuvaavien sanojen kanssa) on sijoitettu lauseen toisen substantiivin vieressä ilmaista se uudelleen ja lisätä kuvaus. Sopivia voi olla yksittäinen sana tai lause (sanaryhmä). Sovellettavat kuitataan myös pilkuilla.

Esimerkkejä

Minun isäni, Phil , toimii kadun kahvilassa.

Isäni, mies joka on keittiössä, tykkää tehdä voileipiä.

Voileipiä, yksi lempiruokani, ovat herkullisia.

Myös myönteiset asiat voidaan yliviivata ja sinulla on täydellinen lause jäljellä.

Isäni työskentelee kahvilassa kadulla.

Isäni tykkää tehdä voileipiä.

Voileivät ovat herkullisia.

Nyt kun tiedät erilaisia ​​tapoja rakentaa oikea, täydellinen lause, keskustelemme joistakin virheitä, joita opiskelijat usein tekevät tekemällä niin. Aloitamme tavallisista sudenkuopista epätäydelliset lauseet.

Mikä on fragmentti?

body_fragment.jpg

Katkelma on epätäydellinen lause. On 6 päävirhettä joka voi tehdä lauseesta katkelman:

  • Lause, josta puuttuu verbi
  • Lause, jossa on -ing- tai ei -menneisyys -verbi ilman avustavaa verbiä
  • Lause, josta puuttuu aihe
  • Lause, joka alkaa alisteisella konjunktiolla ja jolla ei ole päälauseita
  • Lause, joka lisää yksityiskohtia päälauseeseen, mutta on erotettu siitä
  • Lause, jossa on ei -välttämätön lause tai esiasetuslause ja epätäydellinen päälause

Keskustellaan kustakin näistä erikseen.

1. Lauseet, joissa ei ole verbiä

Tunnista tällaiset palaset kysymällä itseltäsi mitä lauseen aihe tekee. Jos et osaa vastata tähän kysymykseen, se johtuu todennäköisesti siitä, ettei verbiä ole!

Esimerkkejä

John voitettuaan palkinnon. (Mitä hän teki?)

Kymmenen kakkua ja kaksi tusinaa kakkua. (Mitä niistä?)

Ensi tiistaina. (Mikä on ensi tiistai?)

Jos haluat korjata tällaiset palaset, sinun on lisättävä verbi toiminnon tai olotilan osoittamiseksi.

John voitettuaan palkinnon, hymyili.

Kymmenen kakkua ja kaksi tusinaa kakkua valmisteltiin leipomon toimesta.

Ensi tiistaina On syntymäpäiväni.

2. Lauseet, joissa on gerund tai aiempi partitiivi, eikä avustavaa verbiä.

Nämä virheet voivat olla hieman vaikeampia tunnistaa. Aina kun näet gerundin, -ing -verbin tai aiemmin esiintyneen partitiivin, -ed -verbin, joka ei näytä kuvaavan menneitä aikoja, PITÄÄ olla avustava verbi sen kanssa tai toinen verbi jossain muualla lauseessa . Jos lauseessa ei ole kumpaakaan, se on fragmentti.

Esimerkkejä

Lapset kävely puiston läpi.

Maalaukset luotu opiskelijoiden toimesta.

Opiskelijat opiskelee joka ilta SAT: lle.

Näyttelijätär hymyilevä väkijoukossa

On olemassa kaksi tapaa korjata tällaiset palaset. Ensimmäinen on lisää auttava verbi tai muuta verbi toiseen muotoon.

Esimerkkejä

Lapset olivat kävellen puiston läpi.

Maalaukset luotiin opiskelijoiden toimesta.

joiden kanssa skorpionit ovat yhteensopivia

Opiskelijat oli ollut opiskelen joka ilta SAT: lle.

Näyttelijätär oli hymyillen yleisölle. Näyttelijätär hymyili väkijoukossa.

Toinen tapa korjata nämä palaset on käytä -ing- tai -ed -sanaa osallistujana - mikä tarkoittaa, että se on adjektiivi, joka kuvaa lauseessa olevaa substantiivia - ja lisää pääverbi.

Esimerkkejä

Lapset kävelevät puiston läpi huusi ilolla.

Oppilaiden tekemät maalaukset ripustettiin käytävällä.

Opiskelijat opiskelevat joka ilta SAT: ssa olivat unettomuus.

Näyttelijä hymyili yleisölle, hyväksytty palkinto.

3. Lause on myös fragmentti, jos siitä puuttuu a aihe.

Tunnista tämä virhe kysymällä itseltäsi: WHO tekee toimenpiteen?

Esimerkkejä

Kun olet lukenut kaiken määritetyn materiaalin. (Kuka luki sen?)

Halusi keskustella arvosanoistaan ​​opettajan kanssa. (Kuka halusi?)

Elämän tarkoituksen pohtiminen. (Kuka oli?)

Saatat huomata, että joissakin näistä esimerkeistä on myös virheitä, joista olemme jo keskustelleet. Näiden korjaamiseksi meidän on tehtävä lisää aihe ja varmista, että siinä on oikein konjugoitu pääverbi.

Esimerkkejä

Phil meni nukkumaan, kun olet lukenut kaiken määritetyn materiaalin.

Amanda halusi keskustella arvosanoistaan ​​opettajan kanssa.

Hän oli miettii elämän tarkoitusta.

4. Lause on katkelma, jos se on a riippuvainen tai toissijainen lauseke.

Tämä tarkoittaa, että sillä on sekä aihe että verbi oikeassa muodossa, mutta se alkaa alisteisella liittymällä eikä sitä ole liitetty toiseen päälauseeseen, joka on täydellinen lause yksinään .

Jos haluat tunnistaa nämä virheet, tarkista, alkaako lause a: lla alistuva konjunktio. Joitakin yleisiä alisteisia konjunktioita ovat: jälkeen, vaikka, ikään kuin jos, koska ennen, siitä lähtien, jos, järjestyksessä, aivan kuten, siitä lähtien, niin että, vaikka, ellei, milloin, milloin, milloin, missä, onko, kun taas , kumpi tahansa.

Esimerkkejä

Sillä aikaa Pysäköin auton.

Kun hän lopetti leivonnaiset.

Siitä asti kun hän omistaa kaksi hevosta.

Voit korjata nämä virheet yhdistää ne itsenäiseen lausekkeeseen - täydelliseen ajatukseen, joka voi seistä itsestään.

Esimerkkejä

Kun pysäköin auton, Näin kissan juoksevan ajotieltä.

Kun hän oli lopettanut kuppikakkujen leipomisen, Jäätin ne.

Koska hän omistaa kaksi hevosta, hän antaa minulle ratsastustunteja.

5. Varo lisätty yksityiskohdat.

Nämä rakenteet tulevat täydellisen lauseen jälkeen ja antavat lisätietoja, mutta ne eivät ilmaise täydellistä ajatusta yksinään.

Ne alkavat yleensä sanoilla kuten kuten, mukaan lukien ja esimerkiksi.

Jos näet 'lauseen', joka alkaa jollakin yllä olevista sanoista tai lauseista, tarkista, onko siinä a aihe ja a verbi. Jos aihe ja verbi ovat osa toista lausetta, se on a kappale.

Esimerkkejä

Tykkään nähdä eläimiä eläintarhassa. Kuten apinoita, seeproja ja leijonia.

Julia katsoo mielellään animea. Esimerkiksi, YuYu Hakusho ja prinsessa Mononoke.

Tykkään syödä makeisia, kuten : munkkeja, suklaata ja karkkeja.

Nämä palaset voidaan korjata useilla tavoilla.

Ensimmäinen on lisätä yksityiskohtainen fragmentti sen kuvaamaan päälauseeseen.

Nautin eläinten näkemisestä kuten apinoita, seeproja ja leijonia eläintarhassa.

act 64e käytännön vastausavain

body_zebras.jpg

Lisäksi voit tehdä koko lause katkelmasta lisäämällä aihe ja verbi.

Julia katsoo mielellään animea. Esimerkiksi, hän katsoo YuYu Hakusho ja prinsessa Mononoke.

Kun yksi sanoista esittelee luettelon, jossa on kaksoispiste, varmista, että kaksoispisteen eteen tuleva voi pysyä yksinään täydellisenä lauseena.

Tykkään syödä makeisia: munkkeja, suklaata ja karkkeja.

Tai voit tehdä lauseen ilman kaksoispistettä.

Tykkään syödä makeisia , kuten munkkeja, suklaata ja karkkeja.

6. Joillakin fragmenteilla on suhteellinen lause, soveltuva tai esiasetuslause, jossa on epätäydellinen päälause.

Nähdäksesi nämä virheet, vedä ristiin suhteellinen lause, soveltuva tai esiaste. Onko sinulla täydellinen lause?

Esimerkkejä

John, joka voitti palkinnon neljä vuotta peräkkäin. →John, joka voitti palkinnon neljä vuotta peräkkäin.(Verbi puuttuu)

Sanomalehdissä. →Sanomalehdissä. (Puuttuva aihe ja verbi)

Palkinto, joka annettiin henkilölle, joka pystyi keittämään omletin nopeimmin. →Pokaali, joka annettiin henkilölle, joka osasi valmistaa omletin nopeimmin.(Verbi puuttuu)

Joulupukki, iloinen mies punaisessa puvussa. →Joulupukki, iloinen mies punaisessa puvussa. (Verbi puuttuu)

Voit korjata nämä virheet lisää aihe tai verbi tarpeen mukaan . Varmista, että jos poistat esiasetuslauseen tai ei-olennaisen lausekkeen, että lause on täynnä.

John, joka voitti palkinnon neljä vuotta peräkkäin, onnitteli hänen kilpailijansa.

John onnitteli kilpailijoita. = OIKEA

Johanneksen voitto julkistettiin sanomalehdissä.

Johanneksen voitto julkistettiin. = OIKEA

Palkinto, joka annettiin henkilölle, joka osasi keittää omletin nopeimmin, oli muotoiltu kuin muna.

Palkinnon muoto oli muna. = OIKEA

Joulupukki, iloinen mies punaisessa puvussa, söi kaikki evästeet.

Joulupukki söi kaikki evästeeni. = OIKEA

Nyt tiedät tapoja korjata epätäydelliset lauseet!

Toinen yleinen virhe, jonka SAT testaa, on, tunnistatko virheelliset lauseet, koska lausekkeet on liitetty toisiinsa väärin. Katsotaanpa, miten käsitellä näitä kysymyksiä.


Mikä on Run-on?

Toistuva on, kun kaksi tai useampia lauseita kulkee yhdessä eikä niitä eroteta oikeilla välimerkillä. Jotkut ajattelevat, että juokseminen tarkoittaa vain todella pitkää lauseita. Tämä ei ole totta - sinulla voi olla erittäin pitkä lause, joka on kieliopillisesti oikein. Tämä lause on 239 sanaa pitkä, mutta se ei ole jatko-osa.

On olemassa kolme päätyyppiä jälkikäteen:

  • Pilkkuyhteydet
  • Yhdistetyt lauseet
  • Lauseet, joihin liittyy yhdistävä adverbi ja pilkkuja

Pilkkujatkokset

TO pilkkeen liitos tapahtuu, kun kaksi täydellistä itsenäistä lausetta (täydet lauseet) yhdistetään toisiinsa pilkulla eikä mitään muuta. Pilkku ei voi koskaan yhdistää kahta kokonaista virkettä yksinään.

Kun näet lauseen, jonka keskellä on pilkku, tarkista onko siinä a rinnastuskonjunktio ( katso lisätietoja tästä artikkelista ), joka yhdistää lauseet yhteen tai jos jokin lausekkeista on a sivulause joka alkaa alisteisella konjunktiolla. Jos ei, lause on jatko-osa.

Esimerkki

Hänelle tarjottiin arvostettua työtä , hän hylkäsi sen, koska hän ei halunnut muuttaa Texasiin.

body_texas-2.jpg

Yhdistetyt lauseet

Yhdistettyjä lauseita esiintyy, kun kaksi tai useampia lauseita kulkee suoraan toisiinsa ilman välimerkkejä. Tunnistaaksesi nämä, tarkista, onko lauseessa kaksi toisiinsa liittymätöntä aihetta ja verbiä ilman tarvittavia välimerkkejä (katso yllä oikeat tavat yhdistää kaksi itsenäistä lauseketta).

Hänelle tarjottiin arvostettua työtä, jonka hän hylkäsi, koska hän ei halunnut muuttaa Texasiin.

Väärin välimuotoiset yhdistävät adverbit

Kahden itsenäisen lauseen yhdistäminen yhdistävällä adverbilla ja pilkuilla on toinen resepti juoksuun.

Yhdistäviä adverbeja voidaan käyttää vain kahden itsenäisen lauseen yhdistämiseen yhdessä pisteeseen tai puolipisteeseen.

Kun näet yhdistävän adverbin (kuitenkin, kuitenkin, kuitenkin siksi, jne.), Jossa on pilkkuja sen kummallakin puolella, tarkista, käytetäänkö sitä yhdistämään riippumattomia lauseita sen kummallakin puolella. Jos näin on, lause on jatko-osa.

Hänelle tarjottiin arvostettua työtä , kuitenkin, hän hylkäsi sen, koska hän ei halunnut muuttaa Texasiin.

Ajojen korjaaminen

Voit korjata jälkikäteen yhdistämällä kaksi virkettä oikein yllä kuvattujen sääntöjen avulla:

1. Luo kaksi erillistä virkettä.

Hänelle tarjottiin arvostettua työtä . S hän hylkäsi sen, koska hän ei halunnut muuttaa Texasiin.

2. Käytä pilkkua ja FANBOYS -yhdistelmää.

Hänelle tarjottiin arvostettua työtä , mutta hän hylkäsi sen, koska hän ei halunnut muuttaa Texasiin.

3. Käytä puolipistettä.

Hänelle tarjottiin arvostettua työtä ; hän hylkäsi sen, koska hän ei halunnut muuttaa Texasiin.

4. Käytä puolipistettä yhdyssanan kanssa.

Hänelle tarjottiin arvostettua työtä ; kuitenkin, hän hylkäsi sen, koska hän ei halunnut muuttaa Texasiin.

5. Kirjoita lause uudelleen alalauseella.

Lauseesta riippuen tämä ei välttämättä ole aina yhtä helppoa ja voi vaatia ylimääräistä työtä.

Siitä asti kun hän ei halunnut muuttaa Texasiin, hän kieltäytyi tarjoamasta arvostetusta työpaikasta.

6. Jos molemmilla lausekkeilla on sama aihe, yhdistä lauseet ja poista toistuva aihe.

Huomaa, että näin, sinä et tarvitse pilkkua FANBOYS -yhdistelmäsi kanssa.

Hänelle tarjottiin arvostettua työtä mutta hylkäsi sen, koska hän ei halunnut muuttaa Texasiin.

Fragmenttien ja jälkikäyttöjen erityiset strategiat

Fragmentteja ja jälkikäteen testataan useimmiten lauseiden parantamiseen liittyvissä kysymyksissä, vaikka ne näkyvät joskus myös virheiden tunnistamisessa ja kappaleiden parantamisessa. Voit lähestyä fragmenttia tai jälkikysymystä seuraavasti:

1. Kun luet lauseen ensimmäisen kerran, varmista, että löydät sen aihe ja oikein konjugoitu verbi.

Onko tämä vaikeaa? Jos näet esiasetuslauseen, soveltuvuuden tai ei-olennaisen lausekkeen, ylitä se. Tarkista, onko sinulla oikea lause jäljellä.

2. Molemmissa alkuperäinen lause ja vastausvaihtoehdot, etsi merkkivalot sirpaleesta tai jälkivirheestä:

    • -ed tai -ing verbit. Tarkista sopivat avustavat verbit.
    • Lause, joka alkaa alisteisella konjunktiolla. Tarkista, että se on liitetty päälauseeseen.
    • Erillinen lause, joka kuvaa edellisen lauseen, jossa on esimerkiksi sanoja.
    • Yhdistävät adverbit pitävät kuitenkin pilkuista
    • Puolipiste, jota seuraa FANBOYS -konjunktio
    • Yksittäinen pilkku lauseen keskellä - usein merkki pilkkeen liittämisestä

3. Ylitä välittömästi kaikki vastausvaihtoehdot, jotka tekevät yllä olevia virheitä.

4. TÄRKEÄÄ: Yksi lähes varma merkki a virhe on ei-olennainen lauseke, jota ei välittömästi seuraa verbi . Jos näet yhden näistä, se on lähes aina fragmentti, joka on korjattava.

Esimerkkejä

Isäni, joka on yksi maailman suurimmista viulisteista, ja hän soittaa myös pianoa. → Fragmentti

Isäni, joka on yksi maailman suurimmista viulisteista, pelaa myös piano. → OIKEA

5. TÄRKEÄÄ: Varo pilkku, joka erottaa kaksi itsenäistä lauseketta (eli pilkkuyhteys). Tämä on yleisin run-on-tyyppi, jonka näet SAT: ssa.

6. Valitse lopullinen vastausvaihtoehto, joka noudattaa yllä olevia sääntöjä ja myös WATing SAT: ssa käytetyt vakiotyylisäännöt:

    • Ei tarpeettomia prepositioita tai artikkeleita
    • Pronomineilla on oltava selkeät edeltäjät
    • Käytä vähemmän gerundeja ja partikkeleita, jos mahdollista
    • Ei roikkuvia tai väärin sijoitettuja muokkaimia
    • Valitse lyhyin vaihtoehto, joka on myös kieliopillisesti oikein.

Kokeillaan yhtä…

body_santa_few.jpg

Santa Fe on yksi Yhdysvaltojen vanhimmista kaupungeistaAdobe -arkkitehtuuri, upeat puitteet ja kirkas, säteilevä valo ovat jo pitkään tehneet siitä magneetin taiteilijoille.

  1. Santa Fe on yksi Yhdysvaltojen vanhimmista kaupungeista
  2. Santa Fe, joka on yksi Yhdysvaltojen vanhimmista kaupungeista
  3. Santa Fe, joka on yksi Yhdysvaltojen vanhimmista kaupungeista, on
  4. Santa Fe on yksi Yhdysvaltojen vanhimmista kaupungeista; sen
  5. Santa Fe, yksi Yhdysvaltojen vanhimmista kaupungeista, ja se

Ensimmäinen asia, jonka huomaan tässä kysymyksessä, on se osa alleviivatusta osasta sisältää pilkun. Tämä on vihje, joka minun pitäisi tarkistaa, miten sitä käytetään. Pilkkuja käytetään oikein erottamaan luettelon kohteet ja erottamaan riippuvaiset lauseet riippumattomista lauseista. Tämä ei selvästikään ole luettelo (vaikka meillä on luettelo lauseen lopussa), enkä näe mitään toisiaan huonompia liitoksia, joten se ei ole riippuvainen lauseke.


Nyt minun on tarkistettava, olenko tekemässä pilkkuyhteyttä. Voinko tehdä yllä olevista kaksi erillistä virkettä korvaamalla pilkun pisteellä?


Santa Fe on yksi Yhdysvaltojen vanhimmista kaupungeista . Sen Adobe -arkkitehtuuri, upeat puitteet ja kirkas, säteilevä valo ovat jo pitkään tehneet siitä magneetin taiteilijoille.


Tämä toimii, joten käsittelen pilkkuyhteyttä.


Nyt aion tarkastella vastausvaihtoehtoja ja nähdä, voinko havaita muita ilmeisiä virheitä. Valinta (A) on aina sama kuin alkuperäinen lause, joten se sisältää pilkkuyhteyden. Voin sulkea sen pois.


Valinnat (B) ja (C) sisältävät molemmat ei-välttämättömiä lausekkeita, joiden alussa. Kuten tiedän yllä olevista säännöistä, minun pitäisi aina pystyä ylittämään ei-välttämättömät lausekkeet ja jättämään kokonainen virke. Joten kokeillaan sitä:


B: Santa Fe sen Adobe -arkkitehtuuri, upeat puitteet ja kirkas, säteilevä valo ovat jo pitkään tehneet siitä magneetin taiteilijoille. → LAUSE EI OLE TUNNISTA, joten (B) on poissa.


C: Santa Fe on Adobe -arkkitehtuuri, upeat puitteet ja kirkas säteilevä valo ovat tehneet siitä taiteilijoiden magneetin. → LAUSE EI OLE TUNNISTA, joten (C) on poissa.


Valinta (D) käyttää puolipistettä erottaakseen kaksi itsenäistä lauseketta, mikä on yksi oikeista tavoista yhdistää kaksi virkettä yhteen. Siksi vastaus (D) on oikea.


Mutta varmuuden vuoksi katsotaan vastausta (E). Tämä vaihtoehto sisältää sovelluksen. Meidän pitäisi pystyä ylittämään se ja saamaan oikea lause:


E: Santa Fe ja sen adobe -arkkitehtuuri, upeat puitteet ja kirkas, säteilevä valo ovat jo pitkään tehneet siitä magneetin taiteilijoille. → LAUSE EI OLE TUNNISTA, joten (E) on poissa.


Nyt on aika kokeilla itse!


Käytännön kysymyksiä SAT: lta


#1: Mitä alla olevalla lauseella 2 on tehtävä?

(1) Luokan oppilaat sopivat - jotkut heistä onnettomasti - että he kaikki osallistuisivat uuteen kirjakerhoon. (2) Aloitti heidän kirjallisuusprofessorinsa, joka myös piti elokuvakerhoa kampuksella.

  1. Yhdistä se lauseeseen 1 ja laita pilkku mailan perään.
  2. Aloita sanoilla Se oli.
  3. Korvaa pilkku professorin jälkeen puolipisteellä.
  4. Korvaa sana 'juoksi' sanalla 'oli käynnissä'.
  5. Vaihda professori, kuka professoriksi

#2: Monet ihmiset eivät pidä sardellistapizza, se johtuu siitä, että heidän mielestään ne maistuvat pahalta ja ovat sen vuoksi inhottavia.
  1. pizza, se johtuu siitä, että heidän mielestään ne maistuvat pahalta ja ovat sen vuoksi inhottavia
  2. pizzaa, koska heidän mielestään ne maistuvat pahalta ja siksi heistä inhottavaa
  3. pizzasta, koska he luulevat maistuvansa pahalta ja aiheuttavan inhoa
  4. pizzaa, koska he ajattelevat, että ne maistuvat pahalta ja siksi he pitävät niitä inhottavana
  5. pizza, heidän ajatuksensa siitä, että ne maistuvat pahalta, minkä seurauksena ne ovat inhottavia

#3: Brasilian naisten jalkapallomaajoukkue on voittanut kultaa olympialaisissa kaksi vuotta peräkkäinylistetty urheilullisuudestaan.
  1. ylistetty urheilullisuudestaan
  2. kehui ja oli erittäin urheilullinen
  3. on kehuttu urheilullisuudestaan
  4. ylistetään urheilullisuudesta
  5. häntä kehutaan urheilullisuudesta

#4: Auttaakseen tiimiä elokuvan oikea -aikaisessa tuotannossa,ohjattu käsikirjoitus, jonka ohjaaja ja tuottaja kirjoittivat yhdessä yössä.
  1. ohjattu käsikirjoitus, jonka ohjaaja ja tuottaja kirjoittivat yhdessä yössä.
  2. ohjattu käsikirjoitus, jonka ohjaaja ja tuottaja kirjoittivat yhdessä yössä
  3. ja kirjoittaa yön yli ohjaajan ja tuottajan tarkistettu käsikirjoitus
  4. ohjaaja ja tuottaja ovat kirjoittaneet tarkistetun käsikirjoituksen yhdessä yössä
  5. ohjaajan ja tuottajan kanssa, jotka kirjoittavat tarkistetun käsikirjoituksen yhdessä yössä

#5: Pohjois -Espanjassa perinteinen tanssimuoto onFlamenco, siinä yhdistyvät rytminen leimausemotionaalisella voimakkuudella.
  1. Flamenco, siinä yhdistyvät rytminen leimaus
  2. Flamenco, jossa yhdistyvät rytminen leimaus
  3. Flamenco, jonka avulla he voivat yhdistää rytmisen leimauksen
  4. Flamenco; anna heidän yhdistää rytminen leimaus
  5. Flamencoa yhdistämällä rytminen leimaus

#6: Lontoon ikoninen Tower Bridge, joka oliavattiin(A) 30. kesäkuuta 1894 Thames -joellaja ylitetään(B) avähintään(C) 40000ihmiset(D) päivässä.Älävirhe. (JA)


Vastaukset: 1. B; 2. B; 3. C; 4. D; 5. B; 6. B



Mielenkiintoisia Artikkeleita

Mitä tarvitset Charlestonin yliopistolle: ACT -tulokset ja GPA

14 parasta tietotekniikkakoulua

Mitkä ovat huipputietotekniikan koulut? Tutustu täydelliseen oppaaseemme, mukaan lukien parhaat tietotekniikan verkkokoulut.

Kuinka päästä: Texas State ACT -pisteet ja GPA

Leojen yhteensopivuus: Kenen kanssa leot ovat parhaiten yhteensopivia?

Mitkä ovat leo-yhteensopivia merkkejä? Katso täydellinen opas leojen yhteensopivuudesta oppiaksesi, mitkä ovat yhteensopivia leijonan horoskoopin kanssa.

Omaisuuden tuotto: mitä se on ja miten sitä käytetään

Mikä on omaisuuden tuotto? Erotamme ROA -kaavan auttaaksemme sinua ymmärtämään, miten sitä käytetään tehokkaasti.

UNCG ACT -pisteet ja GPA

Onnistunut Harvard-sovellus (täydellinen yhteinen sovellus + täydennysosa)

Tässä on TÄYDELLINEN sovellus, joka sai minut jokaiseen kouluun, johon haen, mukaan lukien Harvard, Stanford ja Princeton. Katso yhteinen sovellukseni, henkilökohtaiset esseeni ja suosituskirjeet ja opi strategioita omalle korkeakoulusovelluksellesi.

Enneagrammin tyyppi 8: Itsevarma suoja

Oletko Enneagram-tyyppi? Opi kertomaan, mitkä urat sopivat sinulle ja millainen Enneagrammi on rakkaudessa ja parisuhteessa.

York College pääsyvaatimukset

Langstonin yliopiston pääsyvaatimukset

Lyndon State Collegen pääsyvaatimukset

Oklahoman tiede- ja taideyliopiston pääsyvaatimukset

Wheaton College ACT -tulokset ja GPA

Albanyn yliopisto SAT -tulokset ja GPA

Parhaat koulut Kaliforniassa | Henry M.Gunnin lukion sijoitukset ja tilastot

Löydä osavaltioiden rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Henry M. Gunnin lukiosta Palo Altossa, Kaliforniassa.

Mitä sinun on tiedettävä Rancho Alamitos High Schoolista

Löydä osavaltion rankingit, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Rancho Alamitos High Schoolista paikassa Garden Grove, CA.

Moravian College pääsyvaatimukset

Centenary College of Louisiana Pääsyvaatimukset

Varhainen toiminta vs. varhainen päätös: Mikä on ero?

Päätetäänkö varhaisen toiminnan ja varhaisen päätöksen välillä? Ota selvää eroista, jotta et tee väärää päätöstä yliopistosovelluksissa.

Täydellinen luettelo yhteisöpalvelun apurahoista

Oletko tehnyt yhdyskuntapalvelua ja mietit, mitä apurahoja olet oikeutettu saamaan? Katso täältä täydellinen luettelo yhteisöpalveluista.

Täydellinen opas: CSU -pääsyvaatimukset

McNeesen osavaltion yliopiston pääsyvaatimukset

Florida Southern Collegen pääsyvaatimukset

Kuinka aloittaa maksaminen opiskelijoille hyvistä arvosanoista tehokkaasti

Harkitsetko lasten maksamista hyvistä arvosanoista? Opi opiskelijoiden käteiskannustimien eduista ja haitoista ja niiden onnistuneesta toteuttamisesta.

UT Arlingtonin SAT -tulokset ja GPA