SAT -esseesimerkkejä 6 essee -kehotteen tyypille

feature_lockeessaySAT -esseestä on jatkuva myytti: ajatus siitä, että et voi valmistaa sisältöä, koska näet kehotteen vasta testipäivänä. Tämä on myytti, koska standardoimiseksi testin on vaadittava samaa monimutkaista argumenttia jokaisessa SAT -esseekysymyksessä: kyllä ​​tai ei, tämä tai tämä, mikä aiheuttaa mitä.

Ja koska kaikki nämä väitteet ovat hyvin yksinkertaisia, Lähes jokainen SAT -essee -argumentti voidaan keittää yhteen niistä kuudesta, jotka luettelemme tässä . Tämän lisäksi selitämme myös, kuinka väitellä jokaista, ja annamme sinulle näytetukea jokaisen väitteen molemmille puolille. Lue tästä SAT: n tärkeästä näkökulmasta sisäpihalla.

Päivitys: SAT -esseen loppu

Kollegion hallitus ilmoitti asiasta tammikuussa 2021 kesäkuun 2021 jälkeen se ei enää tarjoa SAT: n essee -osaa (paitsi kouluille, jotka osallistuvat koulupäivän testaukseen). Vaikka useimmat oppilaitokset olivat jo siirtyneet tekemään SAT -esseetuloksista valinnaisia, tämä kollegion lautakunnan siirto johtaa todennäköisesti siihen, että useimmat koulut tekevät muutoksia korkeakouluhakemuksiin, kuten eivät katso SAT -esseiden pisteitä ollenkaan ja ACT tai mahdollisesti vaativat lisää kirjoitusnäytteitä sijoittamiseen.



Lue lisää siitä, mitä SAT -esseen loppu tarkoittaa korkeakoulusovelluksillesi ja mitä tehdä, jos olet rekisteröitynyt Essay -testiin etkä halua enää suorittaa sitä tämän artikkelin avulla.

Yleiskatsaus

SAT Essay -kehotteet ovat toisin kuin mikään muu kirjoitustehtävä. Kysymykset ovat äärimmäisen yleisluontoisia, kuten 'maailma muuttuu parempaan', mutta ne edellyttävät vain hyvin yksinkertaistettua väitöskirjaa monimutkaisesta ideasta. On esimerkiksi monia tapoja, joilla maailma muuttuu eikä muutu parempaan suuntaan. Kaikkein 'tarkin' vastaus on oltava 'kyllä ​​ja ei', mutta se on vastapäätä mitä sinun pitäisi sanoa SAT: ssa.

Koska SAT -esseessä, pelin nimi on yksinkertaisuus ja selkeys . Sinun odotetaan antavan laajan ja lopullisen lausunnon siitä, mitä ihmisten 'pitäisi' tehdä tai onko jokin mahdollista. Sinun ei tarvitse uskoa sitä, sinun on vain esitettävä muutama esimerkki (yhdestä kolmeen), jotka voivat osoittaa, miksi väitteesi on oikea. Tällä tavalla SAT -essee on helpompaa kuin useimmat opiskelijat ajattelevat.

Kaikki tämän artikkelin esseekysymykset on otettu oikeista SAT- tai College Board -materiaaleista. Emme ole luokitelleet niitä sisällön perusteella-esimerkiksi 'menestys' tai 'persoonallisuus'-vaan pikemminkin niiden sisällön perusteella päättely . Tämä johtuu siitä, että kysymyksen logiikka, ei sen sisältö, on se, mikä määrittää parhaan argumentin, jolle kirjoituksesi voi rakentaa.

Kullekin alla olevalle SAT -esseekysymystyypille annamme sinulle 3 esimerkkikehotetta, jotka ovat samankaltaisia ​​kuin mihin törmäät, ja erittelyn siitä, miten väitellä kumman tahansa tämän tyyppisen SAT -esseekysymyksen kummallakin puolella. Saat yksityiskohtaisia ​​SAT -esseesimerkkejä, jotka opastavat argumentin rakentamisessa.

SAT Essay Prompt Type 1: Keskustele siitä, mitä ihmisten pitäisi tehdä

Tämäntyyppinen SAT -esseekysymys soveltuu monenlaisiin esimerkkeihin. Kaikki, mikä liittyy ihmisiin ja heidän valintoihinsa, on reilua peliä. Katso alla olevasta kaaviosta lisätietoja tämän toiminnasta.

Pitäisikö ihmisten….

  • arvostetaan heidän kykyjensä eikä saavutustensa perusteella?
  • painotetaanko kaikkia mielipiteitä tasapuolisesti vai painotetaanko enemmän tietoisia mielipiteitä?
  • arvostatko aina uusia asioita, ideoita tai arvoja vanhempiin verrattuna?

Vaihe 1 : Valitse puoli. `` Kyllä, ihmisten pitäisi aina arvostaa uusia asioita, ideoita tai arvoja vanhempiin verrattuna '' tai `` ei, ihmisten ei aina pitäisi arvostaa uusia asioita, ideoita tai arvoja vanhempiin verrattuna. ''

miten tj eckleberg vaikuttaa herra wilsoniin

Vaihe 2 : Mieti, mikä tukisi väitettäsi loogisesti (katso vihreät laatikot, joissa on eritelty käyttämäsi tukityypit). Jos esimerkiksi väität väitöskirjaasi 'Kyllä, ihmisten pitäisi arvostaa uusia asioita', voit todistaa ajasta, jolloin ihmiset arvostivat uusia asioita ja se osoittautui hyvin, tai ajasta, jolloin ihmiset eivät arvostaneet innovaatioita ja sitä osoittautui huonosti.

Vaihe 3 : Ajattele nopeasti 1–3 todellista tai kirjallista esimerkkiä, jotka täyttävät vaiheen 2 kriteerit (katso ideoita sinisistä laatikoista). Voidaksemme tukea Kyllä -väitettä todisteilla siitä, milloin ihmiset arvostivat uusia asioita menestyksekkäästi, voisimme puhua Yhdysvaltojen kansalaisoikeuksista, teollisesta vallankumouksesta, FDR: n uudesta sopimuksesta tai mistä tahansa muusta positiivisen innovaation esimerkistä. Voisimme myös keskustella todisteista, joissa kieltäytyminen hyväksymästä uusia asioita osoittautui huonosti, kuten rokotusten pelko ja Galileon erottaminen (todellisten) tieteellisten uskomustensa vuoksi.

body_prompttype1

SAT Essay Prompt Type 2: Keskustele kumpi kahdesta asiasta on parempi

Nämä kysymykset voivat olla rehu 12-pisteytysesseille, koska niihin voidaan vastata niin yksinkertaisesti: tämä asia on parempi kuin se asia. Sitten sinun täytyy vain miettiä 1–3 esimerkkiä, joissa kyseinen asia toimi ja/tai jossa toinen asia ei toiminut. Katso alla olevasta kaaviosta lisätietoja siitä, miten tämä voidaan tehdä.

Onko se parempi...

  • lähestyä idealistista tai käytännöllistä lähestymistapaa?
  • tehdä palkitsevaa tai palkitsevaa työtä?
  • käyttää yhteistyötä tai kilpailua menestyäkseen?

Vaihe 1 : Valitse puoli. 'On parempi käyttää yhteistyötä menestyksen saavuttamiseksi' tai 'on parempi käyttää kilpailua menestyksen saavuttamiseksi'.

Vaihe 2 : Mieti, mikä tukisi väitettäsi loogisesti (katso vihreät laatikot, joissa on eritelty käyttämäsi tukityypit). Samanlainen kuin yllä oleva kehotustyyppi 1, tässä tapauksessa voit käyttää todisteita, jotka tukevat väitöskirjaasi tai väittävät päinvastaista väitettä vastaan. Jos esimerkiksi kirjoitat, että ”Yhteistyö on parempi saavuttaa menestys”, voit käyttää todisteita tilanteesta, jolloin yhteistyö johti menestykseen tai kun kilpailu johti epäonnistumiseen.

Vaihe 3 : Ajattele nopeasti 1–3 tosielämän tai kirjallisuuden esimerkkiä, jotka täyttävät vaiheen 2 kriteerit (siniset laatikot). 'Yhteistyö on parempi' -tutkimuksen jälkeen voimme puhua siitä, milloin ihmiset tekivät yhteistyötä menestyksekkäästi - kuten kansalaisoikeusliike tai Abraham Lincolnin kabinetti sisällissodan aikana. Voisimme myös keskustella siitä, kuinka kilpailu on huonompaa esimerkkien avulla, kuten vuoden 2008 subprime -asuntolainakriisi tai Pohjois -Korea vs. Etelä -Korea.

body_prompttype2

SAT Essay Prompt Type 3: Tue tai kumota vastaintuitiiviset väitteet

Nämä voivat olla vaikeimpia SAT-essee-kehotteita-jos et tiedä miten puuttua niihin. Helpoin tapa todella lyödä tämä esseetyyppi puistosta on sanoa kyllä, se on mahdollista, ja sitten miettiä esimerkkiä. Toinen puoli-ei, se ei ole mahdollista-on vaikeampi loogisesti todistaa , mutta se voidaan tehdä. Katso alla olevasta kaaviosta lisätietoja tämän toiminnasta.

Onko mahdollista….

  • petos saada hyviä tuloksia?
  • työskentelemään tavoitteen saavuttamiseksi arvokkaana, vaikka tavoitetta ei saavuteta?
  • onko mitään estettä muutettava hyödylliseksi?

Vaihe 1 : Valitse puoli. '' Kyllä, on mahdollista, että mistä tahansa esteestä muutetaan jotain hyödyllistä '' tai 'ei, ei ole mahdollista, että mitään estettä muutetaan hyödylliseksi'.

Vaihe 2 : Mieti, mikä tukisi väitettäsi loogisesti (katso vihreät laatikot, joissa on eritelty käyttämäsi tukityypit). Toisin kuin edellä mainitut kaksi kehotetyyppiä, tämä on yksinkertaisempi - etsi vain todisteita, jotka voivat tukea opinnäytettäsi yksinkertaisella tavalla. Jos kirjoitat 'Ei, ei ole mahdollista, että mikään este muuttuu hyödylliseksi', sinun on vain löydettävä todisteita siitä, milloin esteitä on, mutta ne eivät johda mihinkään hyödylliseen.

Vaihe 3 : Ajattele nopeasti 1–3 tosielämän tai kirjallisuuden esimerkkiä, jotka täyttävät vaiheen 2 kriteerit (katso siniset laatikot). Ei -väitöskirjan tueksi voisimme käyttää esimerkkiä siitä, kuinka naisten sukupuolinen syrjintä ja tuloerot ovat aiheuttaneet paljon enemmän haittaa kuin sen tuottama hyöty.

body_prompttype3

SAT Essay Prompt Type 4: Syy ja seuraus

Nämä voivat olla loogisesti monimutkaisia ​​riippuen siitä, kumman puolen valitset. Jos sanot x on tulos Y , sinun täytyy vain miettiä 1-3 esimerkkiä, jotka havainnollistavat sitä. Jos kuitenkin valitset toisen puolen, sinulla on edessäsi vaikeampi looginen tehtävä-esimerkkiesi on sovittava paljon kapeampaan määritelmään. Katso alla olevasta kaaviosta lisätietoja tämän toiminnasta.

Onko __ seurausta __?

  • Onko menestyvä yhteisö seurausta siitä, että ihmiset uhraavat henkilökohtaiset tavoitteensa?
  • Onko saavutus seurausta vapaudesta tehdä asioita omalla tavallaan?
  • Onko oppiminen seurausta vaikeuksista?

Vaihe 1 : Valitse puoli. 'Kyllä, oppiminen on seurausta vaikeuksista' tai 'ei, oppiminen ei ole seurausta vaikeuksista.'

Vaihe 2 : Mieti, mikä tukisi väitettäsi loogisesti (katso vihreät laatikot, joissa on eritelty käyttämäsi tukityypit). Jos esimerkiksi opinnäytetyömme on 'Kyllä, oppiminen on seurausta vaikeuksista', voimme joko väittää todisteita ajasta, jolloin oppiminen on vaikeuden tulosta tai kun vaikeuden puute johti oppimisen puuttumiseen. Molemmat todisteet tukevat väitöskirjaasi.

Vaihe 3 : Ajattele nopeasti 1–3 tosielämän tai kirjallisuuden esimerkkiä, jotka täyttävät vaiheen 2 kriteerit (katso siniset laatikot). Kyllä -väitöskirjamme osalta voisimme puhua siitä, kuinka hallitsemattomien terveydenhuollon kustannusten vaikeus Yhdysvalloissa johti oppimiseen ja edulliseen hoitolakiin. Voisimme myös käyttää muun tyyppistä todistusaineistoa ja puhua siitä, kuinka Jay Gatsbyn vaikeus saada valtavaa vaurautta johti huonoon oppimiseen siitä, mikä todella tekee hänet onnelliseksi.

body_prompttype4

SAT Essay Prompt Type 5: Yleistä maailman tilasta

Tällaiset SAT-essee-kehotteet ovat niin avoimia, että ne soveltuvat kaikenlaisiin esimerkkeihin ja tulkintoihin. Mutta samasta syystä ne voivat olla ylivoimaisia ​​ja hämmentäviä. Katso alla olevasta kaaviosta lisätietoja tämän toiminnasta.

Millainen on nykymaailma?

  • Tarvitseeko maailma luovuutta enemmän kuin koskaan?
  • Onko maailmaa todella vaikeampi ymmärtää nykyisen tiedon runsauden vuoksi?
  • Muuttuuko maailma positiivisella tavalla?

Vaihe 1 : Valitse puoli. 'Kyllä, maailma muuttuu positiivisella tavalla' tai 'ei, maailma ei muutu positiivisella tavalla.'

Vaihe 2 : Mieti, mikä tukisi väitettäsi loogisesti (katso vihreät laatikot, joissa on eritelty käyttämäsi tukityypit). Tarkastellaan kyllä ​​-väitöskirjaa. Voimme käyttää todisteita siitä, että menneisyyden ongelmat, jotka ratkaistaan ​​tänään, tai nykyiset innovaatiot, joita ei aiemmin ollut.

Vaihe 3 : Ajattele nopeasti 1–3 tosielämän tai kirjallisuuden esimerkkiä, jotka täyttävät vaiheen 2 kriteerit (katso siniset laatikot). Kyllä -väitteemme tueksi löydämme esimerkkejä ongelmista, jotka ovat nyt parempia - naisten oikeudet, orjuus ja väkivallan vähentäminen. Voimme myös keskustella viimeaikaisista innovaatioista, jotka parantavat dramaattisesti elämänlaatua, kuten Internetistä ja laajasta koulutuksen saatavuudesta.

body_prompttype5

SAT Essay Prompt Type 6: Yleistä ihmisistä

Aivan kuten 'maailman tila' -kysymykset, näitä voidaan tukea melkein millä tahansa, mutta ne voivat myös poistua sinusta, jos et ole varovainen. Katso alla olevasta kaaviosta ideoita näiden kehotteiden hallintaan.

Millaisia ​​ihmiset ovat?

  • Aliarvioivatko ihmiset yhteisöllisyyden arvoa individualismikulttuurimme vuoksi?
  • Onko ihmiset määritelty ammattinsa perusteella?
  • Oppivatko ihmiset menneisyydestä?

Vaihe 1 : Valitse puoli. 'Kyllä, ihmiset oppivat menneisyydestä' tai 'ei, ihmiset eivät opi menneisyydestä.'

Vaihe 2 : Mieti, mikä tukisi väitettäsi loogisesti (katso vihreät laatikot, joissa on eritelty käyttämäsi tukityypit). Ajatellaanpa No -teesiä, että ihmiset eivät opi menneisyydestä - meidän olisi löydettävä esimerkki siitä, kun joku toisti virheen, jonka hän olisi voinut välttää historiasta.

Vaihe 3 : Ajattele nopeasti 1–3 tosielämän tai kirjallisuuden esimerkkiä, jotka täyttävät vaiheen 2 kriteerit (katso siniset laatikot). Hyvä esimerkki No -väitöskirjamme kannalta on Hitlerin ja Saksan vertaaminen Napoleoniin. Vuonna 1812 Napoleon kävi sotaa monella rintamalla taistellessaan samanaikaisesti Espanjan armeijaa ja Venäjän valtakuntaa vastaan. Tämä johti keskittymisen rajuun laimentamiseen ja johti hänen tappioonsa. Vuosisataa myöhemmin toisessa maailmansodassa Hitler taisteli myös kahdella rintamalla kohdatessaan Euroopan ja Venäjän liittolaiset samanaikaisesti. Myös hän voitti tämän virheen.

body_prompttype6

Mitä teen nyt?

Nyt kun tiedät SAT -essee -kehotteiden perustyypit ja niiden edellyttämät argumentit, mitä voit tehdä näillä tiedoilla?

Muutama eri asia: yksi on harjoitella näiden kysymysten kanssa ja miettiä yksi tai kaksi esimerkkiä vähintään yhden vastauksen tueksi jokaiseen kysymykseen. Olemme kirjoittaneet oppaan 6 esimerkkiä SAT -esseestä voit käyttää vastaamaan lähes kaikkiin kehotteisiin.

Näytämme sinulle kuinka rakentaa SAT -essee , askel askeleelta . Jos haluat saada a täydellinen SAT -essee pisteet, lue tämä.

Toinen on vilkaista meidän kattavat SAT -essee -kehotteet artikkeli, joka antaa sinulle paljon enemmän kysymyksiä miettiäksesi vastaamista ja tukemista yllä olevilla väitteillä.

Varmista lopuksi, että luet 15 SAT -esseevihjeemme tietääksesi, miten saat esseen edun.

Haluatko vakavasti parantaa SAT -pisteitäsi? Meillä on johtava online -SAT -valmisteluohjelma nosta pisteitä 160+ pisteellä, taattu .

Ainoastaan ​​ohjelmamme osalta meillä on asiantuntija SAT -ohjaaja, joka arvioi jokaisen SAT -esseesi ja antaa sinulle räätälöityä palautetta pisteidesi parantamisesta. Tämä voi tarkoittaa heti 80 pisteen hyppyä pelkästään Kirjoitus -osiossa.

Tutustu 5 päivän ilmaiseen kokeiluumme ja rekisteröidy ilmaiseksi:

Paranna SAT -pisteitäsi 160+ pisteellä, taattu

Onko ystäviä, jotka tarvitsevat myös apua testin valmistelussa? Jaa tämä artikkeli!

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Sam Houstonin osavaltion yliopiston SAT-tulokset ja GPA

Ison -Britannian 13 parasta yliopistoa

Kiinnostaako Iso -Britannian yliopistojen sijoitus? Tutustu oppaaseemme Ison -Britannian parhaista yliopistoista nähdäksesi, onko yksi niistä oikea sinulle.

Kuinka monta koulun ulkopuolista toimintaa tarvitset?

Kuinka monta koulun ulkopuolista aktiviteettia tarvitset? Olemme eritelleet mitä liikaa, mitä liian vähän ja miten suunnitella sovelluksiasi.

Mitä sinun on tiedettävä Laguna Beachin lukiosta

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Laguna Beach High Schoolista Laguna Beach, CA.

Colorado School of Minesin pääsyvaatimukset

California Baptist Universityn pääsyvaatimukset

Huston-Tillotsonin yliopiston pääsyvaatimukset

TEAS-opas: Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää testistä

Onko TEAS vaikea? Pitääkö sinun ottaa se? Saat vastauksia kaikkiin TEAS-testiä koskeviin kysymyksiisi täydellisen oppaan avulla.

Massachusettsin meriakatemian pääsyvaatimukset

SUNY Oswegon pääsyvaatimukset

Kuinka kookosöljy hiuksille tekee hiuksistasi upean

Onko kookosöljy hyvä hiuksillesi? Voitteko käyttää sitä hiusten kasvuun? Täille? Opi kookosöljyn monista eduista hiuksiin ja kuinka käyttää sitä tehokkaasti.

Illinoisin teknillinen instituutti SAT -tulokset ja GPA

1050 SAT-pisteet: Onko tämä hyvä?

Neitsytsaarten yliopiston pääsyvaatimukset

Christian Brothers Universityn pääsyvaatimukset

12 parasta matematiikkakilpailua lukiolaisille

Haluatko hämmästyttää korkeakouluja voittamalla matematiikkakilpailun? Tutustu oppaaseemme menestyäksesi lukion matematiikkakilpailuissa.

Richard Stockton College of New Jersey Pääsyvaatimukset

3.4 GPA: Onko tämä hyvä? Korkeakoulut, joihin pääset 3.4

Mikä on 3.4 GPA? Onko se hyvä vai huono, ja mitkä oppilaitokset hyväksyvät 3.4 GPA: n? Ota selvää, mihin kouluihin pääset.

Lesleyn yliopiston SAT -tulokset ja GPA

Mitä sinun tarvitsee tietää renessanssin taideakatemiasta

Löydä osavaltion rankingit, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajien verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Renaissance Arts Academy -yliopistosta Los Angelesissa, Kaliforniassa.

ACT-tiedettä koskevien kysymysten laskeminen: tietojen interpolointi ja ekstrapolointi

Jotkut ACT-tiedekysymykset edellyttävät, että lasket arvot ilman laskinta. Opi strategioitamme laskemaan trendeistä ja harjoittele todellisia kysymyksiä.

Marylandin yliopiston yliopiston yliopiston pääsyvaatimukset

Oliko huijausta elokuun 2018 SAT: ssa?

Oletko huolissasi huhuista huijaamisesta elokuun 2018 SAT: ssa? Opi mitä todella tapahtui ja mitä se merkitsee sinulle.

Southern Vermont Collegen pääsyvaatimukset

Mikä on SAT -kokeellinen osa?

Mikä on SAT: n kokeellinen osa? Voitko kertoa, mikä se on, ja mitä sinun pitäisi tehdä asialle? Lue oppaamme saadaksesi selville.