SAT: n eliminointiprosessi: 11 avainvinkkiä

pyyhekumi-507018_640.jpg

Kun uudelleensuunnitellun SAT: n osalta on poistettu arvausrangaistus, sinun pitäisi arvata kaikki kysymykset, joihin et voi vastata, koska sinua ei rangaista vääristä arvauksista. Se ei kuitenkaan tarkoita, että arvaaminen kokonaan satunnaisesti on hyvä idea. Sinun pitäisi aina käytä eliminointiprosessia niin paljon kuin pystyt lisäämään mahdollisuuksiasi saada oikea vastaus.

Tässä artikkelissa selitän, kuinka virheellisten vastausten poistaminen auttaa sinua, ja käsittelen sitten joitain erityisiä strategioita, joita voit käyttää väärien vastausten poistamiseen lukemisesta, kirjoittamisesta ja matematiikasta.



Kuinka virheellisten vastausten poistaminen auttaa sinua

Arvausrangaistus voi olla kadonnut, mutta se ei tarkoita, että sinun tulisi heittää huolellinen tuulen suunta ja valita satunnaisesti vastaus kaikkiin kysymyksiin, joihin olet etääntynyt.

Jos arvaat satunnaisesti SAT-monivalintakysymykseen, jolla on neljä vaihtoehtoa, mahdollisuutesi arvata oikea vastaus on 25%. Jos pystyt poistamaan yhden väärän vastauksen, nämä mahdollisuudet nousevat 33 prosenttiin. Jos pystyt eliminoimaan kaksi, nämä mahdollisuudet nousevat vielä korkeammalle, 50 prosenttiin. Se tarkoittaa, että vaikka et pysty lopullisesti tunnistamaan oikeaa vastausta, väärien vastausten poistaminen on valtava apu.

Seuraavissa osioissa esitän joitain strategioita väärien vastausten poistamiseksi jokaisesta monivalintakokonaisuudesta - lukemisesta, kirjoittamisesta ja kielestä sekä matematiikasta. Mathilla on itse asiassa kaksi monivalintakohtaa - ei laskinta ja laskin - mutta eliminointistrategiat ovat molemmille suunnilleen samat.

Jokainen harjoitteluongelma tulee tämän kollegion hallituksen julkaiseman ilmaisen harjoitustestin. Löydät täältä täydelliset kohdat Lukeminen ja kirjoittaminen -osioista.

hallitus-761586_640.jpg

STRATEGIA!

4 strategiaa virheellisten vastausten poistamiseksi lukemisesta

Tässä ovatneljä päästrategiaa virheellisten vastausten poistamiseksi lukemisesta : kytkemällä vastauksia kohtaan, hiomalla muokkaajia, soveltamalla abstrakteja vastauksia kohtaan ja hyödyntämällä todisteiden kysymysparia. Esitän jokaiselle strategialle harjoituskysymyksen ja selityksen, joka osoittaa taitoja toiminnassa.

Strategia # 1: Liitä se

Olet todennäköisesti kuullut, että liität sen yleisimmin matematiikkatestien eliminointistrategiaksi. Mutta voit tehdä sen myös muissa monivalintakysymyksissä. Lukemista varten tämä strategia tulee esiin kaikissa kysymyksissä, joissa sinua pyydetään määrittämään sana tai lause kappaleessa. Sinä pystyt korvaa kyseinen sana vuorotellen kullakin vastausvaihtoehdolla - kytke vastaukset olennaisesti takaisin kohtaan alkuperäisen sanan tai lauseen sijaan - ja poista sitten vastaukset, joilla ei ole järkeä asiayhteydessä.

Esimerkki:

Reading_1_plug_it_in.png

Lyhyt kappale, joka sisältää rivin 2, kuuluu, Akira tuli suoraan rikkomalla kaikki perinteet. Oliko se se? Olisiko hän seurannut muotoa - olisiko hän pyytänyt äitiään puhumaan isälleen lähestyäkseen välivaihetta - olisiko Chie ollut vastaanottavaisempi?

Jos korvataan muoto valinnalla (A), ulkonäöllä, saamme, olisiko hän seurannut ulkonäköä. Tällä ei selvästikään ole järkeä. Kuinka seuraat ulkonäköä? Poista se.

Jos korvataan lomake valinnalla (B), mukautettu, saamme, olisiko hän noudattanut tapaa. Tämä kuulostaa paljon paremmalta; seuraava tapa on looginen lause, joka viittaa perinteiden noudattamiseen. Pidä se.

Jos korvataan muoto valinnalla (C), rakenteella, saisimmeko hän seurannut rakennetta. Kuinka seuraat rakennetta tässä yhteydessä? Hän ei rakenna mitään; hän pyytää Naomin kättä avioliitossa. Poista (C).

Lopuksi, jos korvataan muoto (D): lla, luonto, saisimmeko Hän seurata luontoa. Tällä ei ole myöskään järkeä - ei pelkästään hankalalta kuulostava lause, eikä sillä ole merkitystä katkelman yhteydessä. Avioliittotavoissa ei ole mitään luonnollista; ne ovat ihmisten luomia. Poista (D).

Liittämällä vastaukset voimme poistaa väärät valinnat yksitellen ja määrittää, että (B) on oikeastaan ​​ainoa järkevä valinta. Tämä on strategia, joka toimii kaikki lukukysymykset, joissa sinua pyydetään määrittelemään sana tai lause kontekstissa.

sanakirja-390027_640.jpg

Liitä se: seuraavaksi paras asia, kun sinulla ei ole sanakirjaa.

Strategia # 2: hioa muokkaajia ja kuvaajia

SAT-lukukysymysten vastaukset sisältävät usein kuvailevia muokkaajia, jotka näkyvät lauseissa, kuten intohimoinen vetoomus, epätoivoinen pyyntö jne. Voi olla houkuttelevaa eräänlainen kiilto muokkausmeren yli, kun skannaat vastauksia, mutta älä! Näiden muokkaajien avulla voit poistaa virheelliset vastaukset. Muokkaimet erottavat usein yhden vastausvalinnan toisesta.

Esimerkki:

reading_2_leverage_modifiers.png

Kuten näette, näissä vastauksissa on kaikenlaisia ​​kuvaavia muokkaajia. Valinnalla (A) on varovainen, perinteinen; (B) on yksityiskohtainen, mielekäs, ’(C) on lopullinen ,; ja (D) on iloinen ja hauska.

Katsotaanpa hioa muokkaajia edellä mainitussa kysymyksessä. Valinta (A) kuvailee osan kehitystä perinteisen käytännön huolellisena analyysinä. Varmasti perinteinen käytäntö - avioliiton solmiminen avioliittoon - on tämän kohdan pääaihe. Mutta analysoidaanko tätä käytäntöä huolellisesti? Huolellinen tarkoittaa, että analyysi on metodinen tai systemaattinen, kun taas tämä kohta koskee vain yhden anekdootin liittämistä. Tämä ei ole varovainen. Voimme poistaa (A) tämän modifikaattorin perusteella.

Vastauksessa (B) kohtaa kuvataan tarkan kuvauksen merkityksellisestä kohtaamisesta. Tässä olevaa kuvausta voidaan ehdottomasti kuvata yksityiskohtaiseksi. Keskustelu on lyhyt, mutta kohta on yli sivun pituinen. Kyse on myös avioliittoehdotuksesta, joka on yleensä merkittävä ja emotionaalinen, joten vaikuttaa järkevältä kuvata kohtaaminen mielekkääksi. Pidetään (B) juoksussa.

Valinta (C) kuvaa kohtaa lopullisena vastauksena useisiin kysymyksiin. No, yksi kysymys on ehdottomasti esitetty täällä - Akira pyytää Naomin kättä. Mutta onko olemassa lopullinen tai lopullinen vastaus? Chie ei anna vastausta, joten ei. (C) voidaan eliminoida.

Valinnassa (D) kohtaa kutsutaan hauskan anekdootin iloiseksi kertomiseksi. Tämä kohta koskee vakavaa asiaa, avioliittoa, joka saattaa merkitä Chien tyttären muuttamista toiselle mantereelle. Joten ei ole asianmukaista kutsua tätä anekdoottia huvittavaksi tai tapahtumien uudelleenlaskennaksi iloiseksi. Poista (D).

kirjoituskilpailuja lukiolaisille

Keskittymällä muuttujiin ja kuvaajiin voimme poistaa vastaukset vuorotellen, kunnes meille jää oikea vastaus (B). Se on tärkeää kiinnitä huomiota näihin sanoihin, koska ne usein erottavat vastaukset toisistaan!

words-639308_640.png

Älä anna muokkaajien hämärtää tuomiosi - käytä niitä!

Strategia # 3: Käytä abstraktia vastausta kohtaan

Mitä tarkoitan tällä? No, monilla SAT-lukukysymyksillä on vastausvaihtoehtoja, jotka on kirjoitettu abstraktisti: tietyn merkin tunnistamisen sijaan vastauksissa sanotaan yksi merkki tai merkki; tietyn tapahtuman tunnistamisen sijaan vastausvaihtoehdoissa sanotaan tapahtuma tai hetki ;; ja niin edelleen. Yleinen, epämääräinen kuulostava tapa, jolla nämä vastaukset muotoillaan, voi vaikeuttaa itsevarmojen vastausten poistamista.

Voit kiertää tämän ongelman soveltamalla nimenomaisesti yleisiä, abstrakteja lausuntoja vastausten valinnoissa osan konkreettisiin elementteihin. Tämä helpottaa huomattavasti vastaamattomien vastausten valintaa.

Esimerkki:

read_3_apply_abstract.png

Tässä kysymyksessä kaikki vastausvaihtoehdot esitetään abstrakteina lausuntoina, jotka kuvaavat yhtä ja toista merkkiä yhdistämättä näitä lausuntoja tiettyihin merkkeihin, jotka näkyvät kohdassa. Jos vain voit soveltaa näitä epämääräisiä, epäspesifisiä vastausvaihtoehtoja nimenomaisesti osan kohtiin, tällöin virheellisten vastausten havaitseminen on paljon helpompaa tunnistamalla merkit, joihin viitataan.

Vastausvaihtoehto (A) sanoo, että yksi hahmo kiistelee toisen hahmon kanssa, joka tunkeutuu kotiinsa. No, kohtaus tapahtuu Chien kotona, ja ainoa hahmo, joka ei asu siellä, on Akira. Voisimme kirjoittaa tämän valinnan uudelleen, kuten Chie väittää Akiran kanssa, joka tunkeutuu hänen kotiinsa. Mutta he eivät kiistä, ja Akira on tuskin tunkeilija - hänestä ilmoitetaan käyntikortilla, ja Chie menee tapaamaan häntä. Joten voimme poistaa valinnan (A).

Vastausvalinnassa (B) sanotaan, että yksi merkki saa yllättävän pyynnön toiselta hahmolta. Kuka pyytää pyyntöä tässä kohdassa ja kuka? No, Akira pyytää Naomin kättä avioliitolta äidiltään Chielta. Joten voisimme kirjoittaa tämän vastauksen uudelleen, kun Chie saa yllättävän pyynnön Akiralta. Tämä vaikuttaa kohtuulliselta; pidämme tämän valinnan mielessä.

Vastausvalinnan (C) mukaan yksi hahmo muistaa valintoja, jotka hän on tehnyt vuosien varrella. Koska häntä käytetään, sen pitäisi olla joko Chie tai Naomi muistuttava. Naomi on vasta 18-vuotias, joten ei olisi järkevää, että hän muistelee valintojaan vuosien varrella. Se jättää Chien. Näin konkreettisesti sanottuna valinta (C) lukisi, Chie muistelee valintoja, jotka hän on tehnyt vuosien varrella. Mutta se ei ole hyvä kuvaus siitä, mitä kappaleessa tapahtuu - siinä ei mainita lainkaan Akiraa tai Naomia, jotka ovat myös tässä keskeisiä toimijoita. (C) voidaan eliminoida.

Vastausvalinnassa (D) todetaan, Yksi merkki kritisoi toista hahmoa odottamattoman toimintatavan harjoittamisesta. No, kohdasta tiedämme, että Akira tekee useita odottamattomia asioita. Hän ilmestyy aikaan, jolloin häntä ei odoteta, ja hän on menossa Amerikkaan ja pyytää Naomin kättä. Joten hän saattaa toimia odottamattomalla tavalla. Ainoa hahmo, jonka kanssa hän on vuorovaikutuksessa aineellisesti, on Chie, joten meidän olisi kirjoitettava tämä vastausvaihtoehto uudelleen, koska Chie kritisoi Akiraa odottamattoman toimintatavan harjoittamisesta. Mutta Chie ei oikeastaan ​​kritisoi Akiraa - ainoat asiat, jotka hän sanoo Akiralle, ovat onnitella häntä hänen asemastaan ​​Amerikassa ja kysyä, tietääkö Naomi haluavansa mennä naimisiin hänen kanssaan. (D) voidaan eliminoida.

Tällä tavoin olemme poistaneet kaikki vastaukset paitsi (B). (Vannon, että se on vain sattumaa, että kaikilla näillä kysymyskysymyksillä on B-vastaukset!) Kirjoittamalla uudestaan ​​yleisesti tai abstraktisti tarjotut vastausvaihtoehdot, jotta ne liittyvät konkreettisemmin kohtaan, voimme poistaa virheelliset vastaukset helpommin.

Kirja-759873_640.jpg

SAT Reading: kukka-painos.

Strategia # 4: Hyödynnä 'Löydä todisteet' -kysymysparia

'Löydä todisteet' -kysymysparit ovat uusi kysymystyyppi tarkistetussa SAT: ssa. Nämä kysymysparit kysyvät ensin jotain kappaleesta ja löytävät sitten todisteita, jotka tukevat edellistä vastaustasi jatkokysymyksessä. Joskus voit hyödyntää näitä löytää todisteiden paria väärien vastausten poistamiseksi. Koska tiedät, että vastausten on mentävä yhteen, voit poistaa ensimmäisestä kysymyksestä vastaukset, joilla ei ole vastaavaa todistetta toisessa kysymyksessä.

Esimerkki:

reading_4_find_the_evidence.png

Jotta tämän esimerkin selittäminen olisi hieman selkeämpää, tässä ovat täydelliset todisteiden vastausvaihtoehdot kysymykseen 14:
  1. Monet nauttivat mahdollisuudesta ostaa lahjoja, koska lahjojen antaminen tarjoaa tehokkaan tavan rakentaa vahvempia siteitä lähimpien ikäisensä kanssa.
  2. Ihmiset ostavat lahjoja, joita vastaanottajat eivät halua ostaa itse.
  3. Tutkimusten mukaan ihmiset pyrkivät usein ottamaan huomioon muiden näkökulmat.
  4. Vaikka lahjahinnan ja arvostuksen tunteen välinen yhteys saattaa tuntua intuitiiviselta lahjan antajille, tällainen oletus voi olla perusteeton.

Jos todistusparin ensimmäinen kysymys on sinua yritä sovittaa vastaukset ensimmäisestä kysymyksestä todisteiden vastauksiin parin toisesta kysymyksestä. Jos toisessa kysymyksessä ei ole vastaavia todisteita, voit poistaa ensimmäisen kysymyksen vastauksen itsevarmasti. Et voi aina pystyä poistamaan kaikkia vastauksia tällä tavalla, mutta kaikki eliminoinnit auttavat!

Työskentelemme yllä olevan esimerkin läpi. Kysymyksessä 13 vastausvaihtoehdossa (A) todetaan, että ihmiset arvostavat lahjojen antamista itsensä ilmaisumuotona. Onko kysymyksessä 14 vastaavia todisteita? Vastausvalinnassa (B) sanotaan, että lahjan antajat ostavat lahjoja, joita vastaanottajat eivät ehkä osta itse, mutta se ei ole sama asia kuin lahja, joka toimii itsensä ilmaisuna.

Vastaavasti valinnan (C) osalta se, että ihmiset pyrkivät ottamaan huomioon muiden näkökulmat, ei välttämättä tarkoita sitä, että ihmiset ilmaisevat itseään ostaessaan lahjoja. Kysymyksessä 14 ei ole oikeastaan ​​vastaavia todisteita, joten voimme poistaa vaihtoehdon (A) kysymyksestä 13.

Siirtymällä kysymyksen 13 seuraavaan vastausvalintaan, valinta (B) sanoo, että ihmiset arvostavat lahjoja edullisena tapana osoittaa arvostusta. Onko kysymyksessä 14 vastauksia, jotka tukevat tätä? Yhdessäkään vastausvaihtoehdosta ei mainita hintaa lukuun ottamatta (D): tä, jonka mukaan lahjan antajat olettavat, että ilmaistu hinta ja tason arvostus liittyvät toisiinsa. Ajatus siitä, että lahjan antajat antavat kalliimpia lahjoja arvostuksen osoittamiseksi, on suoraan ristiriidassa ajatuksen kanssa, jonka mukaan ihmiset käyttävät halpoja lahjoja osoittaakseen arvostusta! Joten ei ole todisteita (B) vastaavuudesta, ja voimme poistaa sen kysymyksestä 13.

Kysymyksen 13 valinta (C) viittaa siihen, että ihmiset arvostavat lahjoja, koska lahjoittajia vaaditaan vastaamaan. Kysymyksen 14 todisteiden vastausvaihtoehdoissa ei ole mitään vastineista tai lahjojen antamisesta vastineeksi. Poista (C).

Tämä antaa meille vaihtoehdon (D) kysymykseen 13, jonka mukaan ihmiset arvostavat lahjoja keinona vahvistaa suhteita. Kun skannaamme kysymyksen 14 vastauksia, voimme nähdä, että vastausvaihtoehdossa (A) todetaan, että ihmiset arvostavat lahjojen antamista mahdollisuutena rakentaa vahvempia siteitä. Tämä sopii täydellisesti vastaukseen (D). Joten (D) kysymykseen 13 ja (A) kysymykseen 14 ovat oikeita vastauksia!

Saattaa tuntua hieman tylsältä käyttää tätä sovitusstrategiaa, mutta se kannattaa: saimme tällä tavalla kaksi oikeaa vastausta! Huomaa, että tällä strategialla ei aina pystytä poistamaan kaikkia vääriä vastauksia - joskus kysymyksen kirjoittajilla on pari vastaavaa todistusparia, jotka tukahduttavat sinut.

rensselaerin ammattikorkeakoulun hyväksymisaste

sherlock-holmes-462978_640.png

Elementary, rakas Watson.

Se tiivistää minun neljä hyödyllistä strategiaa vastausten poistamiseksi SAT-luku -osiosta: kytke vastausvaihtoehdot, kun sinua pyydetään määrittelemään sana tai lause, hienosäätö kuvaileviin muokkaajiin, linkittämällä abstraktit vastausvaihtoehdot tiettyihin merkkeihin ja momentteihin ja hyödyntämällä näyttöön perustuvia kysymyspareja. Ota huomioon, että saatat joskus haluta käyttää strategioiden yhdistelmää vastausten poistamiseksi tietylle kysymykselle, jos se on asianmukaista. Nyt kirjoitus!

Kolme strategiaa väärien vastausten poistamiseksi kirjoittamisesta

Koska hyviä asioita tulee kolmena, minulla on kolme hyödyllistä strategiaa virheellisten vastausten poistamiseksi kirjallisesti. Ensimmäinen on monivuotinen suosikkini, kytkemällä vastauksen. Sitten käsittelen tavallisten kieliopillisten virheiden havaitsemisen ja lopuksi aihepiirien avulla.

Jälleen kerran voit (ja sinun pitäisi!) Käyttää useita strategioita poistaaksesi testin väärät vastausvaihtoehdot. Keskityn enimmäkseen yhteen strategiaan esimerkkikysymystä kohden, mutta joskus voin mainita selityksessäni toisen strategian tarvittaessa.

Strategia # 1: Kytke vastaus

Se on suosikkistrategiamme, joka yhdistää vastauksen! Kyllä, tämä näkyy eliminointistrategiana kaikille kolmelle SAT-osiotyypille. Se johtuu se on tehokas kaikissa kysymyksissä, joissa voit korvata jotakin kohdassa (tai kysymyksessä) jokaisella vastausvaihtoehdolla ja katso kuinka se toimii.

Tämä strategia on hyödyllinen lukemattomissa kirjoituskysymyksissä: ei vain kysymyksissä, joissa sinun on valittava oikea sana tai lause lauseen täydentämiseksi, mutta myös kappaleiden täydennyskysymyksissä, joissa sinun on valittava paikka, johon on järkevin sijoittaa tuomita. Se on erittäin monipuolinen tekniikka.

Esimerkki:

writing_1_plug_it_in.png

Yllä olevan kysymyksen lause on, koska kuluttajat hyötyvät kreikkalaisen jogurtin ravitsemuksellisista eduista ja tukevat niitä, jotka valmistavat ja myyvät sitä, maanviljelijöiden ja yritysten tulisi siksi edelleen löytää turvallisia ja tehokkaita menetelmiä ruoan tuottamiseksi.

Meidän ei tarvitse kytkeä vastausvaihtoehtoa (A), EI MUUTOS, koska se on jo kytketty lauseeseen, mutta voimme lukea sen itsellemme nähdäksesi, miltä se kuulostaa. Siksi on erittäin hankala olla lauseen keskellä. Jos se kuulostaa hankalalta, se on yleensä väärin. Vaikka et tiedä tiettyä kielioppisääntöä, voit aina olla varma siitä SAT asettaa etusijalle kirjoittamisen, joka on selkeä ja suoraviivainen. Joten jos jokin kuulostaa oudolta, kertoimet ovat väärä vastaus. Poista (A).

Jos liitämme vastausvaihtoehdon (B) lauseeseen, saamme: Koska kuluttajat hyötyvät kreikkalaisen jogurtin ravitsemuksellisista eduista ja tukevat niitä, jotka tekevät ja myyvät sitä, maanviljelijöiden ja yritysten tulisi edelleen löytää turvallisia ja tehokkaita menetelmiä ruoan tuottamiseksi. Tämä kuulostaa melko luonnolliselta ja selkeältä. SAT-kirjoituksessa jos se kuulostaa luonnolliselta, on oikea mahdollisuus, että se on oikea vastaus. (Jos tiedät kieliopin, tiedät, että tämä lause on oikea, koska meillä on riippuvainen lauseke, joka alkaa, koska se on liitetty pilkulla itsenäiseen lausekkeeseen, alkaen viljelijöistä.) Joko niin, pidä (B).

Jos liitämme vastausvaihtoehdon (C), saamme, Koska kuluttajat hyötyvät kreikkalaisen jogurtin ravitsemuksellisista eduista ja tukevat niitä, jotka valmistavat ja myyvät sitä, maanviljelijöiden ja yritysten tulisi edelleen löytää turvallisia ja tehokkaita menetelmiä ruoan tuottamiseksi. Tämäkin kuulostaa hankalalta. Koska lauseen alku ja sitten niin suoraan lauseen keskellä kuulostaa turhalta ja oudolta. Päästä eroon! Poista valinta (C).

Kun vastausvaihtoehto (D) on kytkettynä, lause kuuluu seuraavasti: Koska kuluttajat hyötyvät kreikkalaisen jogurtin ravitsemuksellisista eduista ja tukevat niitä, jotka tekevät ja myyvät sitä: maanviljelijöiden ja yritysten tulisi edelleen löytää turvallisia ja tehokkaita menetelmiä ruoan tuottamiseksi. Tämä kuulostaa hyvältä. Säilytetään nyt.

Liittämisen jälkeen vastausvaihtoehdot olemme poistaneet vaihtoehdot (A) ja (C), koska ne kuulostavat hankalilta heti lepakosta. Joten nyt meillä on vastauksia (B) ja (D), joista valita.

Oikean vastauksen saamiseksi täältä olisi hyödyllistä, jos tiedämme paksusuolen käytön säännöt: kaksoispisteitä tulisi käyttää vain erottamaan kaksi itsenäistä lausetta, joissa toinen seuraa loogisesti ensimmäistä, tai aloittaa luettelo. Joten vastauksen valinta (D) ei ole kelvollinen; tämä jättää (B) ainoaksi toteuttamiskelpoiseksi vastausvaihtoehdoksi.

Mutta vaikka emme tietäisi sitä, jos pystyisimme selvittämään, että valinta (B) teki varmasti oikean lauseen, voisimme olla melko varmoja, että se oli oikea vastaus. SAT: lla on vain yksi kiistattomasti oikea valinta, joten jos yksi vastaus on ehdottomasti oikea, kaikkien muiden vastausten on oltava väärät.

Maaliskuun 14 horoskooppien yhteensopivuus

vahvistin-768536_640.jpg

Liitä nämä vastaukset kuten sähkökitara!

Strategia # 2: Yleisten kielioppivirheiden havaitseminen

Jos ymmärrät vankasti joitain yleisiä kieliopillisia virheitä, voit usein poistaa ainakin jotkin vastaukset mihin tahansa kirjoitusosan kysymykseen, koska ne sisältävät yleisen virheen.

Esimerkki:

writing_2_common_errors.png

Meidän ei tarvitse edes tarkastella lauseessa, johon tässä kysymyksessä viitataan, jotta voimme aloittaa vastausten poistamisen: sekä valinnoissa (B) että (D) käytetään apostrofeja väärin monikossa. Apostrofit sopivat vain osoittamaan hallussapidon (kuten Cadyn pyörä) tai luomaan supistuksia (kuten eivät voi eikä tule). Tietämällä tämän yleisen kielioppivirheen ja pystymällä havaitsemaan sen, me vain paransimme mahdollisuuttamme arvata oikea vastaus 25 prosentista 50 prosenttiin yhdellä iskulla.

Meillä on nyt jäljellä (A), Ei muutosta ja (D), olisimme voineet saastuttaa vesiväyliä. Voimme liittää nämä kaksi viimeistä vaihtoehtoa lauseeseen oikean vastauksen löytämiseksi.

Valinnalla (A) lause kuuluu seuraavasti: Jos happo-heran vuoto saattaa väärin ympäristöön, se voi saastuttaa vesistöjä ja kuluttaa virtojen ja jokien happipitoisuutta hajoamisen aikana. Tämä kuulostaa melko hyvältä. Jätetään valinta (A) juoksuun.

Entä jos liitämme valinnan (D)? Sitten meillä on lause: Jos happo-heran vuoto saattaa viedä väärin ympäristöön, se voi olla saastuttanut vesistöjä ja kuluttaa virtojen ja jokien happipitoisuutta hajoamisen aikana. Jos tämä kuulostaa hankalalta, se johtuu siitä. Tämä on väärä vastaus, koska se tuo lauseeseen uuden verbi-ajan, joka ei sovi yhteen. Mutta sinun on enimmäkseen tiedettävä, että se kuulostaa hankalalta ja väärältä, mikä kirjallisesti on yleensä hyvä syy poistaa vastaus. Hyvästi (D)!

Tämä jättää meille oikean vastauksen (A), Ei muutosta. Hurraa!

Virheellisen heittokäytön lisäksi joitain muita yleisiä kieliopillisia virheitä, joita saatat käyttää poistamaan vastauksia kirjoitusosasta, ovat:

  • Virheelliset idiomilausekkeet (kuten olisi voinut sen sijaan, että olisi voinut olla)
  • Virheellinen pronominien käyttö (lauseet kuten kuka menee eikä kuka menee)
  • Muunnosvirheet: adjektiivit / adverbit, jotka esiintyvät väärässä paikassa lauseessa ja / tai väärässä muodossa (kuten opeta tavallaan tehokkaammin sen sijaan, että opettaisi tehokkaammin tai jopa vain opettaisi tehokkaammin).

Virhe-101409_640.jpg

Toivottavasti ei ole räjähdystä joka kerta, kun löydät virheen.

Strategia # 3: Aihe-lauseiden käyttö

Kysymyksiin, jotka koskevat ensisijaisesti argumentin laatua tai kappaleen rakennetta, aihe lauseet ovat parhaita ystäviäsi. Ne auttavat sinua vihjailemaan kirjoitetun teoksen rakenteeseen ja auttavat sinua tietämään, mitkä yksityiskohdat ovat tärkeimpiä. Voit käyttää näitä vihjeitä vastausten poistamiseen.

Esimerkki:

writing_3_topic_sentences.png

Tämä kysymys pyytää meitä valitsemaan lauseosan, joka antaa tärkeimmän yksityiskohdan. Jotta yksityiskohdilla olisi merkitystä, sen on oltava liittyvät sen kappaleen aiheeseen, johon se sisältyy. Mistä tiedämme, mikä on tärkeintä tietyssä kappaleessa? Aihe lause.

Joten palaa takaisin tämän kappaleen aiheeseen: Tärkein kreikkalaisen jogurtin tuotannon aiheuttama ympäristöongelma on happoheran syntyminen sivutuotteena. Tämä kappale on siis noin kreikkalaisen jogurtin heran sivutuotteisiin liittyvät ympäristöongelmat. Tuntuuko jokin vastauksista aiheeseen liittyvää?

Valinnalla (A), Ei muutoksia, koko lause kuuluu seuraavasti: He voivat lisätä sen karjanrehuun proteiinilisänä ja ihmiset voivat tehdä omaa kreikkalaistyylistä jogurttia kotona suodattamalla säännöllistä jogurttia. Oman jogurtin valmistamisella voi olla jotain tekemistä kestävyyden kanssa, mikä voi olla merkitystä ympäristöongelmien kannalta. Jätämme tämän vastauksen toistaiseksi.

Valinnassa (B) keskustellaan kreikkalaisen jogurtin sivutuotteiden muuntamisesta kaasuksi polttoaineeksi. Näyttää siltä, ​​että se voi liittyä ympäristöön, koska kyse on heran sivutuotteiden kierrätyksestä. Jätä kohtaan (B).

Choice (C) mainitsee, että erilainen hera on toivottavampi ihmisravinnoksi. Onko tällä mitään tekemistä ympäristön kanssa? Ei. Jätä hyvästit (C).

Vaihtoehto D) kuvaa tarkemmin karjan jogurttipohjaisen lisäaineen ravintoarvoa. Se ei ole erityisen merkityksellistä heraa koskevasta sivutuotteesta ja ympäristöstä. Poista (D).

Meille on nyt jätetty kaksi vastausta: valinta (A), jossa käsitellään oman kreikkalaisen jogurtin valmistamista, ja valinta (B), jossa käsitellään joitain muita vaihtoehtoja kreikkalaisen jogurtin heran sivutuotteiden hävittämiseen. Jos tarkastelemme lauseketta, joka tulee ennen tätä kohtaa, siinä sanotaan: Hävittämisongelman ratkaisemiseksi viljelijät ovat löytäneet useita käyttötapoja happoheralle. Ihmiset, jotka valmistavat oman jogurtinsa, kuten kohdassa (A), eivät näytä olevan yhtä merkityksellisiä happoheran vaihtoehtoisilla käyttötarkoituksilla kuin heran käyttäminen sähköä varten. Joten voimme poistaa (A), jättäen meille (B) parhaan vastauksen.

Täten aihe-lauseet ovat a avaintyökalu korostamaan tietyssä kappaleessa tärkeintä kun yritämme poistaa vääriä vastauksia. Kiitos, aihe lauseet!

jogurtti-1081135_640.jpg

Tällä herkullisella jogurtilla on tumma salaisuus ... hurjasti heran sivutuotteet!

Neljä strategiaa väärien vastausten poistamiseksi matematiikassa

Matematiikka on aihe, jossa saatat tuntea olevasi eniten hukkaan kysymyksissä, jos sinulla ei ole aavistustakaan, mitä vastaus on. Mutta voit arvailla tehokkaasti, vaikka et ymmärtäisikään kysymystä täysin. Neljä strategiani SAT-matematiikkakysymysten vastausten poistamiseksi on liittää se (tietysti!), Testata malleja, korvata muuttujat reaaliluvuilla ja kiinnittää erityistä huomiota merkkeihin.

Strategia # 1: Liitä se

Ah, kyllä, kaikkien vastauksia poistavien strategioiden äiti, kun olet törmännyt algebraan liittyvään ongelmaan matematiikkakokeessa. Ota annetut vastausvaihtoehdot ja kytke ne takaisin yhtälöihin nähdäksesi, toimivatko ne.

Esimerkki:

math_1_plug_it_in.png

Tällä on kaksi yhtälöä, mutta älä hämmästy tästä. Ratkaisun on toimittava molemmissa yhtälöissä, joten kytke arvot ensin ylimpään yhtälöön. Jos se ei toimi siellä, poista vastauksen valinta; jos näin tapahtuu, siirry alempaan yhtälöön.

Kokeillaan vastausvaihtoehtoa (A), jossa $ x = -5 $ ja $ y = -2 $. Näiden arvojen liittäminen ensimmäiseen yhtälöön antaa meille:

$$ 3 (-5) +4 (-2) = $$
$$ (- 15) + (- 8) = - 23 $$

Se vastaa ylimmän yhtälön ratkaisua -23, joten siirrymme alimpaan yhtälöön. Toisessa yhtälössä saadaan:

$$ 2 (-2) - (- 5) = $$
$$ (- 4) - (- 5) = $$
$$ (- 4) + 5 = 1 $$

Se ei vastaa alimman yhtälön ratkaisua -19, joten voimme eliminoida (A) vaihtoehtona.

Päällä vastaamaan (B), jossa $ x = 3 $ ja $ y = -8 $. Näiden arvojen liittäminen ensimmäiseen yhtälöön antaa meille:

$$ 3 (3) +4 (-8) = $$
$$ 9 + (- 32) = - 23 $$

Tämä vastaa ylimmän yhtälön ratkaisua -23, joten siirrymme alimpaan yhtälöön. Toisessa yhtälössä saadaan:

$$ 2 (-8) - (3) = $$
$$ - 16-3 = -19 $$

Se vastaa alimman yhtälön ratkaisua -19. (B) on oikea vastaus! Jos haluat tarkistaa uudelleen, voit liittää seuraavat vastaukset varmistaaksesi, että ne ovat väärät. En kuitenkaan käy läpi sitä täällä.

Joten voit nähdä sen niin kauan kuin tiedät mihin numerot laittaa, vastausvaihtoehtojen liittäminen takaisin yhtälöön on erittäin tehokas vastauksia poistava strategia.

banneri-1183445_640.jpg

Minne kaikki numerot menevät?

Strategia # 2: Testaa malli

Tarkistetussa SAT: ssa on useita kysymyksiä matemaattisesta mallinnuksesta - reaalimaailman tilanteita mallintavien yhtälöiden luominen ja ymmärtäminen. Näihin kysymyksiin voit usein käytä mallia virheellisten vastausten poistamiseen (ja / tai löytää oikea vastaus).

Esimerkki:

math_2_test_the_model.png

Sinun ei oikeastaan ​​tarvitse ymmärtää tarkalleen, mitä mallin eri termit tarkoittavat tähän kysymykseen vastaamiseksi, sinun on vain pystyttävä liittämään numerot malliin ja tunnistamaan tuloksena oleva kuvio.

mitkä ovat neljä lauseen tyyppiä?

Koska yrität löytää pojan pituuden arvioidun nousun joka vuosi 2: stä 5: een, aja vain mallia vuosina 2 ja 5 ja katso, mikä on pituuden nousu vuodesta toiseen.

Vuotena 2 se olisi $ h = 3 (2) + 28,6 $ tai 34,6 $

Vuotena 3 se olisi $ h = 3 (3) + 28,6 $ tai 37,6 $

Vuotena 4 se olisi $ h = 3 (4) + 28,6 $ tai 40,6 $

Vuotena 5 se olisi $ h = 3 (5) + 28,6 $ tai 43,6 $

Näetkö mallin? Joka vuosi pojan pituus kasvaa 3 tuumaa. Joten vastaus on (A), 3. Voit poistaa kaikki muut vastaukset.

Tietysti, jos ymmärrät mallin toiminnan, tiedät, että pojan keskimääräinen arvioitu korkeuden nousu vuodessa on 3, koska 3 on kerroin pojan iän $ a $ edessä. Mutta vaikka et, voit silti vastata tähän kysymykseen matemaattisten vastausten poistotekniikoilla!

matematiikka-1018807_640.jpg

Mene matematiikkaan!

Strategia # 3: Korvaa muuttujat oikeilla numeroilla

Muuttujien korvaaminen reaalilukuilla matemaattisissa tehtävissä helpottaa niiden käsitteellistämistä. Et voi tietenkään tehdä tätä, kun ratkaiset algebra-ongelmaa tietyllä ratkaisulla, mutta jos työskentelet lausekkeen kanssa, se on vankka strategia. Huomaa, että on parasta valita helposti käsiteltävä luku, joka ei ole 0 tai 1.

Esimerkki:

math_3_replace_variables.png

Tämän ongelman ensimmäisessä osassa sanotaan, että $ x> 3 $. Niin muista valita numero, joka on suurempi kuin 3 edustaa $ x $!

Meidän on löydettävä vastaus, joka vastaa lauseketta

math_3_replace_variables_2.png

Valitse numero 5, jotta se edustaa $ x $. Sitten meillä on

$$ {1} / {1 / (5 + 2) + 1 / (5 + 3)} $$

mikä yksinkertaistaa

$$ {1} / {1/7 + 1/8} $$

mikä yksinkertaistaa edelleen arvoksi $$ {1} / {15/56} $$

mikä = $$ 56/15 $$

Ottaen huomioon, että tämä termi yksinkertaistuu osamäärällä $ 56/15 $, voimme poistaa vastaukset (C) ja (D) testaamatta niitä, koska ne eivät selvästikään ole yhtä suuria kuin $ 56/15 $, jos korvataan $ 5: llä 5.

Se antaa meille testata (A) ja (B).

Jos korvataan $ x $ 5: llä vastaukselle (A), saamme

$$ {2 (5) +5} / {5 ^ 2 + 5 (5) +6} $$

mikä = $ 15/56 $.

Tämä ei ole aivan oikein - etsimme 56 dollaria / 15 dollaria! Voimme poistaa valinnan (A).

Mutta vastaus (B) on vain vastaus (A) kääntäen osoitinta ja nimittäjää. Joten se olisi $ 56/15 $, kun viisi olisi $ x $. Se on vastauksemme! (Ehdottomassa muistiinpanossa olen ilmeisesti todella, todella hyvä valitsemaan esimerkkikysymyksiä vastauksena (B).)

Siten muuttujien korvaaminen reaaliluvuilla voi auttaa valitsemaan vastauksen, jos sinulla on vaikeuksia muuttujien manipuloinnissa. Vain olla varma sinusta valitse luku, joka tekee matematiikasta suhteellisen helppoa ja jonka olet sisäisesti johdonmukainen —Toisin sanoen älä aloita korvaamalla 10 arvolla $ x $ ja aloita sitten korvaamalla $ 8 arvolla $ x $ myöhemmin samassa ongelmassa.

hehkulamppu-231487_640.jpg

Valaise vastaus kytkemällä joitain reaalilukuja!

Strategia # 4: Kiinnitä huomiota kylteihin

Kiinnitä huomiota positiivisiin ja negatiivisiin merkkeihin on erittäin tärkeää, kun yrität poistaa vastauksia, jotka ovat selvästi väärät matematiikkakokeessa.

Esimerkki:

math_4_pay_attention_to_signs.png

Oletetaan, että sinulla ei ole aavistustakaan, miten lähestyä $ i $: ta edes hyödyllisten tietojen avulla, että se on -1: n neliöjuuri. Se ei tarkoita, että kaikki on menetetty tässä kysymyksessä!

Vastauksista näet, että vastauksen ensimmäinen termi on joko -1 tai 15. Yrität lisätä $ (7 + 3i) $ ja $ (- 8 + 9i) $. Vaikka sinulla ei olisi aavistustakaan kuinka käsitellä kuvitteellisia lukutermejä, tiedät, että sinulla on positiivinen 7 ja negatiivinen 8!

Olisiko järkevää, että 7 dollaria + (- 8) dollaria johtaa ensimmäiseen termiin positiivinen 15? ei! 7 on positiivinen ja 8 negatiivinen, joten miten pääset 15: een? Voit poistaa vastausvaihtoehdot, jotka alkavat 15: llä, valinta (C) ja valinta (D).

Tämä jättää sinulle vaihtoehdot (A) ja (B). Joten miten valita niiden välillä? No, sinulla on positiivinen $ 3i $ ja positiivinen $ 9i $. Onko näiden järkevää lisätä summa -6i $, kuten kohdassa (B)? Laskevatko kaksi positiivista koskaan negatiivisen? Ei! Poista (B).

Tämä jättää vastauksen valintaan (A).

Ajattelemalla huolellisesti kysymyksen positiivisia ja negatiivisia merkkejä ja vastausvaihtoehtoja, pystyimme poistamaan vastaukset tarvitsematta ymmärtää mitä $ i $ tarkoitti ollenkaan!

hakemisto-641914_640.jpg

Seuraa opasteita.

Se tiivistää matemaattisen vastaukseni poistamalla strategiat: kytke vastaukset, testaa mallit, korvaa muuttujat reaaliluvuilla ja kiinnitä huomiota merkkeihin!

Tärkeimmät takeaways

Kun arvausrangaistus on ohi, sinun tulisi vastata kaikkiin SAT: n monivalintakysymyksiin. Mutta älä arvaudu vain satunnaisesti - arvaa fiksusti!

Nämä ovat parhaat vastaukseni poistavat strategiat kullekin osalle:

Cornellin keskimääräiset sat -pisteet

Lukeminen

  1. Liitä vastausvaihtoehdot kohtaan
  2. Hioi muokkaajia
  3. Linkitä abstraktit vastaukset käytännön osiin
  4. Hyödynnä todisteiden kysymysparia

Kirjoittaminen

  1. Liitä vastausvaihtoehdot kohtaan
  2. Löydä yleiset kieliopilliset virheet
  3. Käytä aihe-lauseita

Matematiikka

  1. Liitä vastausvaihtoehdot ongelmaan
  2. Testaa malli (t)
  3. Korvaa muuttujat numeroilla
  4. Kiinnitä huomiota kyltteihin!
Kun pidät nämä eliminointistrategiat mielessä, voit parantaa arvauspeliäsi, joten satunnaisvastausten valitsemisen sijaan arvaat strategisesti kun et tiedä vastausta kysymykseen.

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Havaijin yliopisto Manoan pääsyvaatimukset

Suhteelliset asesanat SAT -kirjoittamiseen: joka vs. tuo ja enemmän

Milloin käytät kuka vs. kuka ja mitä vs mitä? SAT -kirjoittaminen testaa sinua tällaisilla suhteellisilla pronomineilla, ja sinun on hallittava ne nostaaksesi pisteitäsi. Opi tärkeimmistä strategioistamme käsitellä näitä kirjoituskysymyksiä.

SUNY Maritime College pääsyvaatimukset

Voitko käyttää vanhoja SAT -tekniikoita uuden SAT: n opiskeluun?

Onko sinulla vaikeuksia löytää harjoitusmateriaaleja SAT: lle? Selitämme, kuinka voit käyttää vanhoja SAT- ja ACT -laitteita valmistautuaksesi nykyiseen testiin.

Pittsburgin osavaltion yliopiston pääsyvaatimukset

Comptonin lukio | 2016-17 rankingit | (Compton,)

Löydä osavaltioiden rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Comptonin lukiosta Comptonissa, Kaliforniassa.

Mikä on Emory Pre-College -ohjelma? Pitäisikö hakea?

Harkitsetko Emory Pre-College -ohjelmaa? Tutustu tähän oppaaseen saadaksesi selityksen siitä, mistä on kyse ja miten pääset mukaan tähän kilpailukykyiseen ohjelmaan.

Lopullinen opinto-opas: SAT: n maailmanhistorian aihetesti

Kysymyksiä SAT 2 -historian historiasta? Selitämme, mitä aiheita se kattaa, mistä löydät harjoitustestit ja parhaat valmisteluvinkit.

Mitä sinun on tiedettävä Etelä -Pasadenan lukiosta

Löydä osavaltion sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Etelä -Pasadenan lukiosta Etelä -Pasadenassa, Kaliforniassa.

ACT-majoituksen saaminen: Täydellinen opas

Mihin ACT-majoituksiin olet oikeutettu ja miten haet niitä? Lue lisätietoja yksityiskohtaisesta oppaastamme.

Bentley University ACT -pisteet ja GPA

17 upeaa laatikkopunostyyliä ja niiden hoito

Mitä ovat laatikko punokset? Ovatko ne pitkiä vai lyhyitä? Paksu vai ohut? Mitä laatikkopunostyylejä voit luoda? Opi kaikki tästä ainutlaatuisesta kampauksesta!

Oceanside-lukio | 2016-17 rankingit | (Oceanside,)

Löydä osavaltioiden rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Oceanside High Schoolista Oceanside, CA.

Montanan osavaltion yliopiston pääsyvaatimukset

Lynnin yliopiston SAT -tulokset ja GPA

Thurgood Marshallin lukio | 2016-17 Rankings | (San Francisco,)

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Thurgood Marshall High Schoolista San Franciscossa, Kaliforniassa.

Kuinka laskea ACT-yhdistelmäpisteet, plus 5 strategiaa

Lue tämä oppiaksesi kuinka laskea ACT-yhdistelmäpisteet. Opi 5 tärkeää strategiaa yhdistettyjen pisteiden parantamiseksi.

Pitäisikö sinun arvata SAT? 6 arvailustrategiaa

Mietitkö, 'pitäisikö minun arvata SAT: sta'? Lyhyt vastaus: kyllä! Jaamme tarkalleen kuinka arvata tehokkaasti ja netto lisäpisteitä testistä.

Kuinka päästä Harvardiin ja Ivy Leagueen, Harvardin alumni

Tässä täydellisessä oppaassa Harvardin alumni selittää avaimet päästäkseen Harvardiin, Stanfordiin, MIT: hen, Yalen ja muihin Ivy League -kouluihin. Saatat huomata, että sinun on muutettava sovellusstrategiaasi kokonaan.

Gustavus Adolphus Collegen pääsyvaatimukset

Tämän vuoden Syracuse -yliopiston pääsyvaatimukset

Täydellinen Crash Course romanttiseen runouteen

Etsitkö selkeää romantiikan määritelmää? Selitämme kaiken, mitä sinun tarvitsee tietää romanttisesta runoudesta ja romantiikan aikakaudesta.

Draken yliopiston pääsyvaatimukset

Mikä on järkevä luku? Määritelmä ja esimerkit

Mikä on järkevä luku? Opi tämän termin määritelmä ja tutustu järkeviin numeroesimerkkeihin, joiden avulla voit ymmärtää, mitä ne ovat ja miten ne eroavat irrationaalisista numeroista.

Colgaten yliopiston ACT -tulokset ja GPA