Rinnakkaisrakenne ACT-englanniksi: Kieliopin sääntö

feature_iwantyou.jpg

Rinnakkaisrakenne on kielioppisääntö, johon viitataan usein, mutta usein väärin. Tämän artikkelin lukemisen jälkeen ymmärrät rinnakkaisrakenteen ja pystyt vastaamaan oikein ACT-englanninkielisiin kysymyksiin, jotka testaavat tietosi rinnakkaisrakenteesta.

Koska näet todennäköisesti rinnakkaisia ​​rakennekysymyksiä ACT: ssä, opitaan tämä sääntö ja nostetaan ACT English -pisteitäsi.

Tässä viestissä teen seuraavat:
  • Selitä rinnakkaisrakenne.
  • Yksityiskohtaiset rinnakkaisrakennekysymykset ACT-osiossa.
  • Tarjoa strategioita vastaamaan rinnakkaisiin rakennekysymyksiin oikein.
  • Tarjoa lisää käytännön kysymyksiä testataksesi oppimasi.

Mikä on rinnakkainen rakenne?

Rinnakkaisrakenne tarkoittaa saman sanamallin käyttäminen kahdessa tai useammassa sanassa tai sanassa . Rinnakkaisrakenteen käyttäminen osoittaa, että sanoilla tai ideoilla on sama merkitys ja se helpottaa lauseen ymmärtämistä.



Rinnakkaisrakenteen perussääntö on luettelossa olevien asioiden tulisi olla samassa kieliopillisessa muodossa . Jos luetat kolme asiaa, luettelon tulisi olla rakenteeltaan substantiivi, substantiivi, substantiivi, tai verbi, verbi, verbi, tai juokse Juokse Juokse, jne. Minkä tahansa epäjohdonmukaisuus luettelossa on virhe rinnakkaisessa rakenteessa .

Tässä on esimerkki lauseesta, jossa on virhe rinnakkaisessa rakenteessa:

LeBron James kaataa, varastaa ja estää koripallon.

Lauseessa luetellaan kolme asiaa, jotka LeBron James tekee koripallon kanssa. Kaksi ensimmäistä asiaa ovat verbejä. Viimeinen asia, 'esto', on gerundin muodossa. Gerund on verbi, joka toimii kuten substantiivi ja päättyy 'ing'. Kaikkien kolmen asian pitäisi olla samassa kieliopillisessa muodossa .

Rinnakkaisrakenteen virheen korjaamiseksi myös luettelon viimeisen kohteen tulisi olla verbimuodossa. Näin lause näyttää elämältä sen korjaamisen jälkeen:

LeBron James kaataa, varastaa ja estää koripallon.

body_lebron.jpg

Nyt kaikki luettelon kohteet vastaavat. Erinomainen! Joten miten englanninkielinen ACT-osa testaa tietosi rinnakkaisesta rakenteesta?

ACT: n rinnakkainen rakenne

ACT-englanniksi esiintyviä rinnakkaisrakennekysymyksiä on kaksi ensisijaista tyyppiä.

Rinnakkaisuus Tyyppi # 1: Luettelot

Yllä oleva esimerkki oli rinnakkaisrakenteinen luettelolause. Yleensä luettelokysymyksissä luetellaan kolme asiaa, ja sinun on varmistettava, että kaikki luettelon kohteet ovat samassa kieliopillisessa muodossa. Tämä on toinen 'list'-lause, joka sisältää rinnakkaisen rakennevirheen:

Martin Luther Kingia ihaillaan hänen rohkeudestaan, omistautumisestaan ​​ja älykkyydestään.

Tunnistatko rinnakkaisen rakenteen virheen? Kaksi ensimmäistä tuotetta ovat substantiivit , piirteet, joita ihmiset ihailevat MLK: ssa. Viimeisessä kohdassa 'olla älykäs' sana 'oleminen' on a juosta ja 'älykäs' on adjektiivi joka kuvaa MLK: ta. Haluamme kaikki kolme kohdetta luettelossa olla sama rakenne . Korjatun rinnakkaisrakenteen virheen jälkeen tämä on lauseemme:

Martin Luther Kingia ihaillaan hänen rohkeudestaan, omistautumisestaan ​​ja älykkyydestään.

Kaikki luettelon kohteet ovat samassa muodossa. Lause lukee paremmin ja rakenne on yhdensuuntainen. Käydään läpi joitain vinkkejä siitä, kuinka selvittää rinnakkaiset rakenneluettelon kysymykset ACT: stä.

ACT englantilainen strategia

Vastaa ensin rinnakkaisiin rakenneluettelokysymyksiin oikein tunnistaa, että kohteista on luettelo . Yleensä luettelo näyttää tältä: x, y ja z. Varmista, että pilkut erottavat luettelon kohteet eivätkä erota vain lauseita. Kun olet tunnistanut luettelon, selvitä, ovatko luettelon kohteet mahdollisimman yhdenmukaisia ​​luettelon muiden kohteiden kanssa. Kuinka voimme tehdä sen?

Erota kukin luettelon kohta tunnistamalla sanojen puheosat ja varmista, että kaikki kohdat vastaavat toisiaan. Haluamme, että jokainen kohde on samassa kieliopillisessa muodossa. Luettelokohtien hajottamisen jälkeen ei pitäisi olla epäjohdonmukaisuuksia. Kun olemme korjanneet edellisen esimerkkilauseemme, luettelon kohteisiin sisältyivät 'rohkeus' (substantiivi), 'omistautuminen' (substantiivi) ja 'älykkyys' (substantiivi).

Vaikka luettelokysymykset ovat suhteellisen yksinkertaisia, on olemassa toisen tyyppinen rinnakkaisrakenteinen kysymys, joka voi olla hieman haastavampi.

RinnakkaisuusTyyppi # 2: Lausekkeet

Rinnakkaisen rakenteen lauseen kysymykset ovat hieman monimutkaisempia kuin luettelokysymykset, mutta ne noudattavat samaa periaatetta. Lausekkeiden rinnakkainen rakennesääntö on lauseen rakentamisen yhdistyksen toiselle puolelle on sovitettava yhteen lauseen toisella puolella olevan lauseen rakenteen kanssa mahdollisimman tarkasti.

Määritelmä konjunktio

Konjunktiot ovat sanoja, jotka yhdistävät lauseita tai lauseita . Esimerkkejä tavallisista konjunktioista ovat ja, tai, mutta ja niin. Jotkut teistä saattavat tuntea lyhenteen FANBOYS. Se tarkoittaa Sillä, Ja, Eikä, Mutta, Tai, Silti, Niin . Nämä ovat kaikki konjunktioita.

Lisäksi on olemassa korrelaatioyhdistelmiä, jotka tunnetaan myös nimellä sanapareja . Kirjaimellisesti nämä sanat tulevat pareittain. Kohteet, jotka korreloivat konjunktioita vertailla, seuraavat sanaparin molempia puoliskoja. Esimerkkejä sanapareista ovat joko tai , ei vain mutta myös , kuten ... kuten ja molemmat ja .

body_conjunctions.jpg

Yhdistelmät !!

Esimerkkilauseita

Nyt kun tiedämme säännön ja yhdistelmän määritelmän, voimme oppia, kuinka tätä sääntöä tulisi soveltaa. Tämä on lause, jossa on rinnakkainen rakennevirhe:

ACT englanninkielinen osa haastaa opiskelijat ja turhautumista löytyy heistä .

Lauseessa on kaksi kohtaa: kaksi asiaa, jotka ACT-englanninkielinen osa tekee. Nämä kaksi kohdetta ovat yhteydessä toisiinsa 'ja'.

Jaetaan jokainen kohta kunkin osan sanojen puheosien mukaan. Ensimmäinen kohta, ' haastaa opiskelijat '' On VERBI+SUBSTANTIIVI . Toinen kohta, joka seuraa konjunktiota, on ' heissä on turhautumista. ' Tämän lauseen rakenne on SUBSTANTIIVI+VERBI+ADJEKTIIVI+PREPOSITIO+PRONOMINI . Vaikka kamppailisitkin tiettyjen sanojen puheosien tunnistamisessa, sinun pitäisi pystyä heti tunnistamaan, että lauseet eivät ole johdonmukaisia ​​ja lauseessa on rinnakkainen rakennevirhe.

Joten miten korjaamme lauseen? Muutamme sanan 'ja' sanamuodon vastaamaan sanaa YLI + NOUN ensimmäisen lauseen rakentaminen. Tämä on lauseen korjattu versio:

ACT englanninkielinen osa haastaa opiskelijat ja turhauttaa heitä .

Korjatun lauseen tulisi näyttää johdonmukaisemmalta ja lukea sinulle paremmin. Lausekkeilla on nyt sama rakenne, eikä rinnakkaisrakenteessa ole enää virheitä. Lisäksi on täysin hyväksyttävää käyttää pronominia substantiivin sijasta, kunhan pronominilla on selkeä ennakkotapaus.

Jos on olemassa viivästynyttä sekaannusta, katsotaanpa toinen esimerkki:

Kanye West näyttää molemmat tuomittavaa käyttäytymistä palkintojen näyttelyissä ja myöhäisillan keskusteluohjelmissa käyttäytyy oudosti .

Lauseen kaksi kohtaa ovat kaksi asiaa, jotka Kanye West näyttää. Nuo asiat yhdistää sanapari 'molemmat..ja'. Jälleen, erotellaan sanojen puheosat näissä asioissa. Lause # 1 on 'tuomittavaa käyttäytymistä palkintojen näyttelyissä' ja 'tuomittavaa' = ADJEKTIIVI , 'käyttäytyminen' = SUBSTANTIIVI ja 'palkintojen näyttelyissä' = ALUSTAVA LAUSEKE . Lauseen nro 1 perusrakenne on ADJektiivi + NOUN + ALUSTAVA LAUSEKE .

Lause # 2 on 'myöhäisillan talk-show'issa käyttäytymällä outoa'. Mikä on lauseen 2 rakentaminen? No, myöhäisillan keskusteluohjelmissa = ALUSTAVA LAUSEKE , 'käyttäytyy' = GERUND , ja 'outo' = ADVERBI . Lausekkeen # 2 rakenne on ALUSTAVA LAUSEKE + YLI + ADVERBI . Haluamme, että lauseiden rakenteet sopivat yhteen mahdollisimman tarkasti. Ajattele, kuinka voisit muuttaa lauseen korjaamaan rinnakkaisen rakenteen virheen. Tässä lauseen korjattu versio:

kenen kanssa oinas sopii parhaiten yhteen

Kanye West näyttää molemmat tuomittavaa käyttäytymistä palkintojen näyttelyissä ja outoa käyttäytymistä myöhäisillan keskusteluohjelmissa .

Muutin lauseen 2 vastaamaan lauseen 1 rakennetta. Molemmat lauseet ovat nyt muodossa ADJektiivi + NOUN + ALUSTAVA LAUSEKE . Katso se: 'outo' = ADJEKTIIVI , 'käyttäytyminen' = SUBSTANTIIVI ja 'myöhäisillan keskusteluohjelmissa' = ESITTELY Lause .Menestys! Lausekkeiden rakenteet sopivat yhteen ja lause on helpommin ymmärrettävissä.

body_kanye.jpg

ACT EnglantiStrategia

Jos näet yhdistelmän, joka yhdistää tai vertaa kahta kohdetta, tunnistaa tuotteet . Jaa sitten jokaisen kohteen sanat puheen osien mukaan ja määritä kunkin lauseen rakenne.

Varmista, että lauseet ovat samansuuntaiset. Lausekkeiden rakenteen tulee sopia mahdollisimman tarkasti. Myös, a-sanan toisella puolella käytetty prepositio Yhdistelmän tai sanaparin on oltava toisella puolella . Katsokaa tätä esimerkkiä rinnakkaisella rakennevirheellä:

Sekoitettua taistelulajien taiteilijaa ei vain kehuttu hänen sitkeydestään mutta myös hänen tekniikallaan.

Edellä olevissa lauseissa esisanat 'for' ja 'in' vastaavat sanaa 'complimented'. Lausekkeessa sanotaan, että sekoitettua taistelulajien taiteilijaa 'kehui' tästä ja 'kehui siinä'. Toivottavasti tietosi idioomeista kertovat sinulle, että on väärin käyttää ilmaisua 'kohteliaana'. Vaikka et olisikaan tietoinen idioomivirheestä, pidä lause yhtenäisenä ja noudata rinnakkaisia ​​rakennesääntöjä, käytä samaa prepositiota ennen mutta jälkeen -merkin lisäksi. Näin lauseen pitäisi näyttää:

Sekoitettua taistelulajien taiteilijaa ei vain kehuttu hänen sitkeydestään mutta myös hänen tekniikastaan .

Sovelletaan näitä strategioita ja tietämystämme rinnakkaisesta rakenteesta todellisiin esimerkkeihin ACT English -osiosta.

Todelliset ACT-esimerkit

Katso seuraava kysymys todellisesta ACT: stä ja selvitä, onko rinnakkaisessa rakenteessa virhe.

Nuorena naisena hän kirjoitti valentine- javierailustakiinalainen museo Bostonissa.

F. EI MUUTOSTA

G. vierailulla

H. hänen vierailustaan

J. hänen vierailustaan

Selitys: Lausekkeessa 'vierailu' ei ole mitään kieliopillisesti virheellistä. Katsotaanpa lauseen toimintaa lauseessa. Se seuraa yhdistelmää 'ja', ja se on yksi kahdesta asiasta, joista hän kirjoitti. Jotta lause olisi rakenteeltaan yhdensuuntainen, lauseiden edessä ja jälkeen olevien lauseiden tulisi olla mahdollisimman lähellä samaa rakennetta.

Lause # 1 on 'pining'. Hajotettuamme sanan sanat, voimme todeta, että sanan rakenne on 'OF' + GERUND . Ilmaus # 2, 'vierailu', on myös rakenteeltaan 'OF' + GERUND . Lausekkeet ovat rinnakkaisia. Vastaus on F . Jos mietit, miksi en sisällyttänyt 'ystävänpäivä' ja 'kiinalainen museo Bostoniin', nämä lauseet tarjoavat vain kuvaavia tietoja siitä, mihin hän pined ja missä hän vieraili; ne eivät muuta lauseen perusrakennetta.

Tässä on toinen rinnakkainen rakennefraasikysymys ACT: ltä.

Toiset, suolan peittämät, 'nukkuvat' muinaisissa luolissa ja heräävät vuosisatojen jälkeen ruokkimaan jakasvatettava.

A. EI MUUTOSTA

B. jalostukseen

C. kasvattaa

D. kasvatus

Selitys: Lausekkeessa 'kasvatettava' ei ole mitään vikaa, mutta mikä on lauseen tehtävä lauseessa? Se on yksi kahdesta luetellusta syystä, miksi muut heräävät vuosisatojen jälkeen. Syyt yhdistetään konjunktiolla 'ja'. Syy # 1 on 'ruokkia.' Tämän lauseen rakentaminen on yksinkertaisesti INFINITIIVINEN ('to' + verbi) . Syy # 2: n rakenne on INFINITIIVINEN + AIKAISEMPI OSASTO . Vaikka olisit epävarma puhutun 'kasvatetun' puheen osasta, sinun tulisi huomata, että syyn # 2 rakentaminen on ristiriidassa syyn # 1 kanssa. Jotta lauseet olisivat rinnakkaisia, syyn # 2 tulisi olla infinitiivimuodossa. vastaus on C .

Tässä on joitain yleisiä vinkkejä, joiden avulla voit vastata oikein ACT: n rinnakkaisiin rakennekysymyksiin.

body_gift.jpg

Rinnakkaisrakenteen SAT-kirjoituskysymysten yleiset strategiat

# 1: Mikä tahansa luettelossa alleviivattu sana tai lause ilmaisee mahdollisen virheen rinnakkaisessa rakenteessa

Kun näet luettelon kohteista, varmista, että kaikki kyseiset kohteet ovat samassa kieliopillisessa muodossa.

# 2: Varmista, että ennen ja jälkeen konjunktioiden esiintyvät lauseet ovat rinnakkaisia

Rinnakkaisrakenteen kysymykset ovat yleensä vaikeampia. Yleisiä konjunktioita ja korrelaatioyhdistelmiä (sanapareja) ovat ja , mutta , ei vain ... mutta myös , jotta , kerralla ... ja , molemmat ja , joko tai , kuten ... kuten

# 3: Hajota luettelon tai lauseen kohteiden rakenne

Tunnista luettelossa tai lauseissa olevat sanan puheen osat, jotka edeltävät ja seuraavat yhdistelmää. Varmista, että esineiden rakenne vastaa mahdollisimman tarkasti.

Olen luonut realistisia käytännön ongelmia testatakseni sinua tietämyksestäsi rinnakkaisesta rakenteesta.

Lisäkäytäntö

Käytä tässä artikkelissa opittua vastaamaan seuraaviin realistisiin ACT-rinnakkaisrakenteen kysymyksiin.

1. Yli kaksi kertaa enemmän ihmisiä asuu Nigeriassakuten Etiopia.

A. EI MUUTOS B. kuten Etiopiassa C. kuin Etiopia D. asuu Etiopiassa

2. Ei ole yllättävää, että ahkera opiskelija suoritti kotitehtävänsä täsmällisesti, tutki materiaalia perusteellisesti jahänen esityksensä toimitettiin hyvin.

A. EI MUUTOS B. hänen esityksensä pidettiin hyvin C. piti esityksensä hyvin. D. hänen toimituksensa oli hyvä hänen esityksissään.

3. Greg saavutti unelmansa perheen lisäksi myöstulossamenestyvä yrittäjä.

A. EI MUUTOS B. tulla C.: ksi

4. Ennen kuin lähdet talostasi ACT-aamuna, varmista, että sinulla on lyijykynät, välipala jamuistaa laskin.

A. EI MUUTOS B. laskin C. muistamaan laskimen D. ovat muistaneet laskimen

5. Koska Matt ei saa tarpeeksi unta, hänellä on vaikeuksia keskittyä jajäädähälytys.

A. EI MUUTOS B. pysyy C. pysyy D. JÄLJITÄ alleviivattu osa

Vastaukset : 1. D, 2. C, 3. A, 4. B, 5. C

Mitä seuraavaksi?

Kiitän sinua siitä, että yritit parantaa ACT-pisteitäsi. Sijoituksesi pitäisi maksaa takaisin. Kun jatkat opiskelua ACT English -osiossa, muista tarkistaa tämä viesti viidestä kriittisestä käsitteestä ACT-englannin ässään. Suosittelen myös, että luet tämän artikkelin ACT-pilkuista.

Niille teistä, jotka ihmettelevät, onko SAT tai ACT parempi sinulle, tutustu tähän perusteelliseen erittelyyn SAT Writing vs. ACT English.

Hanki 4 lisäpistettä ACT: stä, TAKUU

Onko ystäviä, jotka tarvitsevat myös apua testin valmisteluun? Jaa tämä artikkeli!

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Mitkä ovat 7 suunnitteluperiaatetta?

Mitkä ovat suunnittelun periaatteet? Luettelemme suunnittelun keskeiset periaatteet ja elementit ja autamme sinua ymmärtämään, miten voit käyttää niitä työssäsi.

Springfield College pääsyvaatimukset

Mitä sinun on tiedettävä San Pedron lukiosta

Löydä osavaltion rankingit, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta San Pedro Senior High Schoolista San Pedrossa, Kaliforniassa.

Viterbon yliopiston ACT -pisteet ja GPA

Suuren Gatsbyn lopun ja viimeisen rivin ymmärtäminen

Kysymyksiä kuuluisasta Great Gatsbyn loppumisesta? Analysoimme romaanin viimeiset kappaleet ja viimeiset rivit sekä niiden suhtautumisen muuhun tarinaan.

John F. Kennedyn lukio | 2016-17 Rankings | (Granadan kukkulat,)

Löydä osavaltion sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta John F.Kennedyn lukiosta Granada Hillsissä, Kaliforniassa.

Hillsdale College ACT -pisteet ja GPA

Idahon osavaltion yliopiston pääsyvaatimukset

Boisen osavaltion yliopiston SAT -tulokset ja GPA

Kuinka lopettaa ajan loppuminen SAT-lukemisessa

Onko SAT Reading -kohtien aika loppunut eikä sinulla ole tarpeeksi aikaa vastata kysymyksiin? Annamme sinulle täydelliset strategiat, joiden avulla voit selvittää, kuinka saat enemmän minuutteja.

ACT -kirjoitusvinkkejä: 15 strategiaa esseepisteidesi nostamiseen

Lue tärkeimmät vinkkimme ACT Writing -pistemäärän nostamiseksi, mukaan lukien salaisuudet, joita ACT ei halua sinun tietävän.

Ovatko AP-luokat sen arvoisia? Pitäisikö sinun ottaa ne?

Miksi sinun pitäisi käydä AP-luokissa? Mitä hyötyä siitä on? Opi, ovatko AP-kurssit todella aikaa ja vaivaa yliopistosovelluksiin.

Rhodes College SAT -pisteet ja GPA

Sana ja redundanssi SAT-kirjoituskysymyksissä

Opi tämä tärkeä SAT-kielioppisääntö parhaiden vinkkien avulla, joita sovelletaan todellisiin käytännön kysymyksiin. Älä ole tarpeeton!

Parhaat vakuudettomat luottokortit ihmisille, joilla on huono luottokortti

Matala luotto-pisteet? Tarvitsetko luottokortin? Vaihtoehtosi ovat rajalliset, mutta älä paniikkia: tutustu luetteloon parhaista vakuudettomista luottokorteista.

Cordovan lukio | 2016-17 rankingit | (Rancho Cordova,)

Löydä osavaltion rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Cordovan lukiosta Rancho Cordovassa, Kaliforniassa.

Havaijin yliopisto, Hilo Pääsyvaatimukset

Mitä sinun on tiedettävä San Marinon lukiosta

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta San Marinon lukiosta San Marinossa, Kaliforniassa.

Härän kuun merkki: mitä se tarkoittaa sinulle

Onko sinulla Härän kuun merkki? Opi mitä kuun merkit ovat ja kuinka Härän kuu vaikuttaa persoonallisuuteesi ja elämääsi.

Siirretäänkö Associate -tutkinto mihin tahansa korkeakouluun? Jopa Ivy?

Voitko siirtyä Ivy Leagueen Community College -oppilaitoksesta? Opi siirtämään osakkuusyrityksen tutkinto mihin tahansa korkeakouluun.

4 vinkkiä standout 'Why Yale' -esitykseen

Etkö ole varma, miten lähestyä Why Yale -esee -kehotetta? Katso miksi Yale-esseenäyte ja saat vinkkejä oman tähtiseesi kirjoittamiseen.

Täydellinen luettelo SUNY -kouluista: kuinka valita sinulle sopiva

Käymme läpi täydellisen luettelon SUNY-kouluista keskittyen 4-vuotisiin oppilaitoksiin. Selvitä, mikä SUNY -koulu on sinulle paras!

College of Mount St.Josephin pääsyvaatimukset

Pattenin yliopiston pääsyvaatimukset

Mitä sinun on tiedettävä Redlandsin lukiosta

Löydä osavaltion rankingit, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Redlands Senior High Schoolista Redlandsissa, Kaliforniassa.