Cruciben tärkeimmät teemat, analysoitu

feature_themesinthecrucible.jpg

Upokas on edelleen lukion englannin katkottua, koska siinä on runsaasti teemoja, jotka ovat jatkuvasti merkityksellisiä ihmisille ajanjaksosta riippumatta. Mutta näitä teemoja ei aina ole helppo selittää tai hajottaa näytelmän yhteydessä, ja niitä voi olla vielä vaikeampi kehittää esseiksi. Lue yhteenveto teemasta ja luettelo tärkeistä teemoista Upokas jossa on yksityiskohtaiset yksityiskohdat ja yhteenveto siitä, miten näitä tietoja käytetään esseissä ja muissa tehtävissä.

Mikä on teema? Miksi teemat ovat tärkeitä?

Ennen kuin pääsen ymmärtämään miten Upokas teemat ilmaistaan, tehdään yleiskatsaus teemoista ja miksi niillä on merkitystä. Teema on keskeinen aihe, jota kirjallisuus käsittelee. Teemat voidaan ilmaista monella eri tavalla. Tällaisen näytelmän tapauksessa Upokas , teemat paljastuvat pääasiassa hahmojen vuoropuhelun kautta. Ne paljastetaan myös juonen tapahtumista.

Teemat kertovat, mikä on työn tarkoitus. Mitä kirjoittaja yrittää välittää katsojalle? Upokas Teemat ovat antaneet näytelmälle taiteellisen pitkäikäisyyden, koska ne ovat enemmän tai vähemmän yleismaailmallisia ihmisten kokemuksille ajan mittaan. Jos haluat kirjoittaa upean esseen aiheesta Upokas , sinulla pitäisi olla laaja tietämys sen teemoista. Jos pystyt osoittamaan ymmärtäväsi kirjallisuuden teemat, olet oppinut materiaalin selvästi syvemmältä tasolta. Seuraavissa osioissa katson ryhmää laajoja aiheita Upokas , mukaan lukien ironia, hysteria, maine ja valta.





Teema 1: Ironia

Ensinnäkin, mitä ironia on? Monet ihmiset ovat sitä mieltä, että ironia on juuri silloin, kun tapahtuu jotain, mitä et odota (tai jota todella toivoit, ettei tapahtuisi). Todellisuudessa, todellista ironiaa tapahtuu vain silloin, kun tilanne on täysin päinvastainen kuin odotit. Klassinen esimerkki ironian virheellisestä käytöstä on Alanis Morisetten kappaleessa Ironic, kun hän sanoo, että 'sade hääpäivänäsi' on esimerkki ironiasta. No ei ole. Toki et odota tai halua sadetta, mutta se ei ole naimisiin päinvastainen vastakohta. Todellinen esimerkki ironiasta olisi, jos kaksi naimisissa olevaa vierasta riitelisi avioeroon päättyneestä häistäsi.

Ironiaa riittää kaikkialla Upokas kuten hahmot, jotka uskovat taistelevansa Paholaisen käsityötä vastaan, tekevät sen itse. Häikäilemättömyydellä, jolla epäiltyjä noitia kohdellaan, pyritään puhdistamaan Salem, mutta se johtaa päinvastaiseen lopputulokseen. Kaupunki luiskahtaa yhä kauemmaksi ja paranoiaksi, kunnes se saavuttaa täydellisen tuhon.Kuten pastori Hale sanoo Danforthille, ylhäisyys, on orpoja, jotka vaeltavat talosta taloon; hylätty karja huutaa tienvarsilla, mätänevän sadon haju leijuu kaikkialla, eikä kukaan tiedä milloin porttojen huuto päättää hänen elämänsä - ja mietitkö vielä, puhuiko kapina? (Luku 4, s. 121).

Tuomioistuimen pyrkimykset säilyttää puritanilainen moraali pidättämällä ja teloittamalla syytettyjä noitia johtavat ironisesti siihen, että hyveellisimmät ihmiset poistetaan yhteiskunnasta. Nämä ihmiset ovat ainoita, jotka kieltäytyvät heittämästä vääriä syytöksiä tai valehtelevat noituuteen osallistumisesta, joten he joutuvat tuomituksi (tämä on Rebecca Nursen kohtalo). Tämä tarkoittaa sitä, että suuri osa jäljellä olevasta väestöstä koostuu vallanhimoisista, itsekkäistä ja pelkurista.

Laki 1

Näytöksessä 1 on useita ironioita, jotka keskittyvät Abigail Williamsin ympärille.Keskustelussaan Johnin kanssa Abigail väittää auttaneen häntä ymmärtämään kaikki valheet, jotka hänelle kertoivat kaksinaamaiset ihmiset Salemissa, jotka noudattavat vain julkisesti kunnioitettavan yhteiskunnan sopimuksia (s. 22).Ironista on, että Johnin hylkäämisen edessä Abigail kääntyy ympäri ja luo omia valheitaan pian sen jälkeen, mikä antaa hänelle paremman hallinnan yhteiskunnalle, jota hän vihaa. Hän ryhtyy väärennettyyn rintamaan saadakseen haluamansa ja luo lopulta persoonan, joka on jopa pahempi kuin kritisoidut tekopyhät. Abigailin monet petokset ovat toisinaan naurettavan ironisia, kun hän nuhtelee muita valehtelusta, vaikka hän pyörii valheita.Tässä teossa hän huutaa Älä valehtele! Titubassa juuri ennen kuin hän kertoo näytelmän kauhistuttavimmista valheista, joissa syytetään Titubaa noituudesta (Hän tulee luokseni, kun nukun; hän tekee minusta aina unelma -turmeluksia! s. 41).

Hale tekee myös joitakin tahattomasti ironisia lausuntoja laissa 1, kun hän aloittaa tutkinnan.Hän väittää, etteivät he saa tehdä taikauskoon perustuvia johtopäätöksiä tutkiessaan Bettin ahdinkoa.Hale on vakuuttunut siitä, että tieteellinen tutkimus, joka perustuu vain tosiasioihin ja todellisuuteen, voidaan suorittaa yliluonnollisen läsnäolon havaitsemiseksi. Tämä on ironista, koska 'Paholaisen merkkien' etsiminen mahdollisena sairauden syynä on luontaisesti taikauskoinen.

miten tehdä ruskea elintarvikeväri

Kun syytökset alkavat, Parris aloittaa ironisen ajatteluprosessin, joka jatkuu koko ajan Upokas: Tunnustat itsesi tai otan sinut ulos ja lyön sinut kuolemaan, Tituba! (s. 42). Tämä tunnustaa tai kuolla ajattelutapa on yksi näytelmän keskeisistä ironioista. Oikeudenkäynnin koko tarkoitus on kuulla tarinan molemmat puolet ennen tuomion antamista.Virkamiehet kertovat ihmisille, että heidän on tunnustettava rikoksensa tai hirtettävä hirttämällä.

Laki 2

Toisessa näytöksessä John Proctorin syyllisyys suhteesta Abigailiin osoitetaan ironisella keskustelulla pastori Halen kanssa. Kun Hale pyytää häntä lausumaan käskynsä, ainoa, jonka hän unohtaa, on aviorikos. Tämä on myös käsky, jonka hän on rikkonut kaikkein selkeimmin , joten luulisi, että se tulee ensimmäisenä mieleen.Se, että hän unohtaa vain tämän käskyn, osoittaa, että hän yrittää äärimmäisen kovasti tukahduttaa syyllisyytensä.

Tässä teoksessa nähdään myös Halen ironiaa, kun hän keskustelee pimeyden voimista, jotka hyökkäävät Salemia vastaan ​​(s. 61).Tämä on samanlaista ironiaa, josta keskustelin tämän aiheen yleiskatsauksessa. Hale ei ymmärrä, että hänen omat pelkonsa ja epäilynsä ovat pimeyden todellisia voimia. Salem on hyökkäyksen kohteena hysteriasta, jota kannustavat samat ihmiset, jotka pyrkivät pitämään kuvitteelliset yliluonnolliset demonit loitolla.

Laki 3

Kolmannessa laissa Hale jatkaa ironisia lausuntoja siitä, että noituuden syytöksille on olemassa konkreettisia todisteita.Sanoessaan pyhiä valtakirjojaan hän väittää, ettei uskalla ottaa henkeä ilman todisteita, jotka ovat niin moitteettomia, ettei omantuntoni pienintäkään epäilystä voi epäillä sitä (s. 91). Tämä tahraton todiste, joka on saanut hänet allekirjoittamaan lukuisia kuolemantuomiota, ei ole muuta kuin teini -ikäisten tyttöjen ja muiden pikkukostoa etsivien kaupunkilaisten keksintöjä. Tämäntyyppiset Halen aiemmin näytelmässä esittämät lausunnot muuttuvat vielä ironisemmiksi näytöksessä 4, kun hän tajuaa tehneensä hirvittävän virheen luottamalla hänelle esitettyihin todisteisiin.

Abigailin läsnäolo on aina täynnä ironiaa Upokas , kun hän jatkuvasti nuhtelee muita tekemistään synneistä. Kun hänet tuodaan kuulusteltavaksi ja hän väittää näkevänsä Marian tutun hengen, hän sanoo, että kateus on tappava synti, Maria. Abigail itse on toiminut kateudesta koko näytelmän suhteen. Kateus Elizabeth Proctorin asemaan Johnin vaimona on johtanut hänet murhayritykseen, ensin metsän viehätyksestä ja nyt syyttämällä Elizabethia noituudesta.

Elizabeth on julman ironian uhri tässä laissa, kun hänet kutsutaan todistamaan syistä, miksi hän erosi Abigailin kotitaloudestaan.John on jo tunnustanut, että asia oli syy Abigailin irtisanomiseen.John käskee tuomaria kutsumaan Elisabetin tukemaan häntä, koska hän tietää, että hän kertoo aina totuuden. Ironista kyllä, vaikka hän on yleensä rehellinen virheelle, Elizabeth päättää tässä tilanteessa valehdella säilyttääkseen Johnin maineen tietämättä, että hän on jo tunnustanut. Tämä hyvää tarkoittava virhe tiivistää molempien kohtalon.

Laki 4

Neljäs näytös on Danforthin vuoro loistaa ironian osastolla.Hän on kauhistunut Elizabethin tunteiden puutteesta, kun hän pyytää häntä auttamaan tuomioistuinta saamaan tunnustuksen mieheltä (s. 123).Tämä asenne tulee mieheltä, joka ei ole osoittanut katumusta siitä, että hän on tuominnut ihmiset kuolemaan koko näytelmän ajan.Hän viittaa Johanneksen kieltäytymiseen tunnustamasta onnettomuutena katsoen ohi oman osallistumisensa siihen vakaumuksen suurempaan onnettomuuteen, joka johti Johanneksen tähän pisteeseen.

Myöhemmin 4. näytöksessä Danforth suuttuu siitä, että Johanneksen tunnustus ei ehkä ole totuus. Hän vaatii, Minulla ei ole valtaa vaihtaa elämääsi valheeseen (s. 130). Tietysti tiedämme, että Danforth on koko ajan vaihtanut ihmisten elämää valheisiin. Hän on tuominnut ihmiset kuolemaan valheiden perusteella heidän tekemistään mustassa magiassa, ja hän on hyväksynyt muita vääriä tunnustuksia niiltä, ​​jotka mieluummin valehtelevat kuin teloitetaan.Danforthille kaikki, mikä ei vahvista hänen olevan oikeassa koko ajan, on valhetta.

Keskustelukysymykset

Tässä on muutamia tähän aiheeseen liittyviä kysymyksiä, joiden avulla voit testata ironian ymmärrystäsi ja sen merkitystä teemana Upokas :

  • Kuinka Parrisin kohtalo näytelmässä 4 on ironista, kun otetaan huomioon hänen roolinsa näytelmän tapahtumissa?
  • Miksi tietyt hahmot näyttävät olevan sokeita tekojensa ironialle (Abigail, Danforth)?
  • Miksi tekopyhyys on niin yleistä Salemin kaltaisissa sortoyhteisöissä?
  • Selitä Halen aseman ironia näytelmän lopussa verrattuna hänen toimintaansa alussa.

body_oldbooks-2.jpg Hale olettaa virheellisesti, että hänen akateeminen ajattelutapansa säästää häntä hyppäämästä vääriin johtopäätöksiin noituustutkimuksessa. Ironista kyllä, hän on ensimmäinen, joka vaatii Titubalta tunnustuksen Abigailin dramaattisen mutta väärän todistuksen perusteella.

Teema 2: Hysteria

Hysterian temaattinen merkitysrakentuu nopeasti, kun syytökset noituudesta lisääntyvät koko Salemissa.Kollektiivisen hysterian voimasta tulee lopulta ylitsepääsemätön, koska se kasvaa suuremmaksi kuin muutamien järkevien äänten vaikutus yhteisössä. Siemenet kylvetään laissa 1, kun Abigailia kysytään hänen toiminnastaan ​​metsässä ja hän syyttää Titubaa noituudesta rangaistuksen välttämiseksi. Kaupunki, joka on jo täynnä huhuja mustasta magiasta, on nopeasti valmis hyväksymään, että ensimmäiset syytetyt naiset ovat mukana mustassa magiassa, koska he ovat kerjäläisiä ja orjia.Kukaan ei usko, että syyttäjät valehtelevat, osittain siksi, että heitä pidetään viattomina lapsina, ja osittain siksi, että monet noidat tunnustavat välttävänsä kuolemanrangaistuksen.

Oikeusviranomaiset vainoavat aggressiivisesti kaikkia syytettyjä, ja heillä on vääriä todisteita näistä pakotetuista tunnustuksista. Hysteria sokaisee Salemin asukkaat järkeen, kun he ovat vakuuttuneita siitä, että kaupungissa on tekeillä suuri saatanallinen juoni, eivätkä he saa epäröidä tuomita ketään, joka voisi olla mukana. Tämä on opetus siitä, kuinka pelko voi vääristää käsityksiä todellisuudesta myös niille, jotka pitävät itseään kohtuullisina normaalioloissa.

Laki 1

Jo ennen kuin Abigail esittää syytöksiä, huhut noituudesta ovat muuttuneet hyväksytyiksi totuuksiksi taikauskoisten yhteisön jäsenten mielessä. Ann Putnam hyppää milloin tahansa syyttääkseen yliluonnollisia voimia lastensa kuolemasta.Annin äärimmäiset johtopäätökset hyväksytään vähitellen, koska järkevät ihmiset pelkäävät liikaa haastaa yksimielisyyden ja riskittävät syytösten esittämisestä itselleen.Halen osallistumisen katsotaan tarkoittavan sitä, että Bettin sairaudessa on oltava yliluonnollinen elementti. Järkevät selitykset perustuvat huhumyllyn draamaan, ja ihmiset näkevät vain sen, mitä haluavat nähdä (mikä tahansa pitää heidät yhteiskunnan hyvissä armoissa jasaa heidät tuntemaan itsensä parhaaksi) tilanteissa, joissa ei näytä olevan helppoja selityksiä.

Hulluus alkaa tosissaan Abigailin väitteellä, että Tituba ja Ruth loivat henkiä metsässä.Parris on erittäin järkyttynyt tästä ilmoituksesta, koska se vahingoittaa hänen mainettaan.Thomas Putnam käskee häntä odottamaan, ettei kukaan veloita sinua - ilmoita se itse. Parrisin on ryhdyttävä olemaan ensimmäinen syyttäjä, jotta hän voi asettaa itsensä moittimisen ulkopuolelle. Se on myrkyllinen strategia, joka saa paniikin leviämään nopeasti ja pelkäämään henkensä korvaavan järkevyyden. Titubaa painostetaan tunnustamaan ja nimeämään muiden noitien nimet välttääkseen teloituksen, mikä johtaa Abigailin ja Bettyn ​​syytöksiin, jotka on nyt vahvistettu pakotetulla tunnustuksella.Tämä noidankehä vaatii yhä useamman ihmisen hengen näytelmän edetessä.

Laki 2

Lain 2 mukaan vankilassa on lähes 40 ihmistä, joita syytetään noituudesta. Monet ihmiset tunnustavat, kun heitä uhkaa teloitus, ja tämä vain lisää paranoidista ilmapiiriä. Viranomaiset jättävät huomiotta kaikki epämiellyttävät loogiset vastalauseet menettelyä kohtaan, koska myös he ovat hulluuden vallassa. Joidenkin syyttäjien hysteerinen ilmapiiri ja dramaattiset esitykset saavat ihmiset uskomaan nähneensä aitoja todisteita noituudesta. Jokainen uusi väärä tunnustus heitetään todisteiden kasaan suurenmoisesta saatanallisesta juonesta, ja kun kasa kasvaa, sitä ympäröivää hysteriaa ruokitaan runsaasti.

Tämä hysteriaan perustuva todiste noituudesta sisältää neulan löytämisen Proctorin kotitaloudesta. Elisabetin puoli tarinassa jätetään huomiotta, koska Abigailin todistus on paljon dramaattisempi. - Hän istui illalliselle pastori Parrisin talossa tänä iltana, ja ilman sanaa tai varoitusta hän putoaa lattialle. Kuten lyöty peto, hän sanoo ja huusi huudon, jonka härkä itkisi kuullakseen. Ja hän menee pelastamaan hänet, ja tarttunut kaksi tuumaa vatsan lihaan ja vetää neulan ulos. ' (Cheever s. 71).Ajatus siitä, että noidan tuttu henki kykenee puukottamaan ihmisiä, on liian pelottava taikauskoisille ja nyt hysteerisille Salemin ihmisille, jotta he voisivat hyötyä Elizabethille epäilyksestä. Kukaan ei edes harkitse Marian lausuntoa neulan kiinnittämisestä itseensä. Tässä ympäristössä se, joka huutaa kovimmin, näyttää saavan eniten uskottavuutta.

Laki 3

Salemia vallanneen hysterian syvyys paljastuu näytöksessä 3, kun John vihdoin kohtaa tuomioistuimen. Danforth esittää järkyttävän väitteen puolustaakseen tapausten suorittamista ja vaatii, että vain uhrin todistus voi olla luotettava todiste tällaisessa oikeudenkäynnissä. Hän on täysin tietoinen siitä, että uhrit saattavat valehdella.Tuomioistuin kieltäytyy haastamasta ketään, joka väittää kärsineensä.

Kun vetoomus, jossa todistetaan syytettyjen naisten hyvästä luonteesta, esitetään, Danforthin, Hathornen ja Parrisin reaktio on pidättämällä allekirjoittaneet ihmiset sen sijaan, että he olisivat osoittaneet, että naiset ovat viattomia. Danforth on vakuuttunut siitä, että maassa on liikuttava juoni Kristuksen kukistamiseksi! ja kaikki, jotka epäilevät tuomioistuimen päätöksiä, ovat mahdollisesti mukana. He pelkäävät niin syyttäjien haastamisen pahoja seurauksia, että he ovat halukkaita ottamaan heidät sanansa ja jättämään huomiotta syytettyjen tarjoamat puolustukset.Missään ei oteta huomioon taka -ajatuksia.

Joukkohysterian voima paljastuu edelleen, kun Mary ei voi pyörtyä veloitetun oikeussalin ympäristön ulkopuolella. Hän uskoi nähneensä henkiä aikaisemmin, koska hän joutui ympärillään olevien harhaluuloihin. Abigail häiritsee tuomareita kaikesta järkevästä tutkimuksesta tässä teossa pelaamalla tätä hysteriaa. Danforth, jolla on eniten auktoriteettia, on myös myydyin hänen teostaan, ja vain muutama huuto vakuuttaa hänet, että hän on noituuden läsnä.Tämä johtaa Maryn hysteeriseen syytökseen Proctoria, kun hän löytää itsensä muiden tyttöjen kohteeksi ja joutuu itse hysteerisen nauttimaksi, jos hän ei osallistu siihen.

Laki 4

Danforth jatkaa hysterian vaikutusten osoittamista 4. näytöksessä, vaikka asiat ovat hieman laantuneet Salemissa ja tuomioistuimen toimiin on kuulunut tyytymättömyyttä.John tunnustaa tunnustuksensa, Danforth sanoo Rebecca Nurse Now: lle, nainen, et varmasti näe mitään hyötyä tämän salaliiton pidättämisestä. Tunnustatko itsesi hänen kanssaan? (s. 129) Hän on edelleen vakuuttunut siitä, että kaikki vangit ovat syyllisiä ja on päättänyt pakottaa heidät myöntämään syyllisyytensä.

Danforth turhautuu myös Proctoriin, kun hän ei nimeä tunnustuksessaan nimiä : Herra Proctor, monet ihmiset ovat jo todistaneet nähneensä [Rebecca Nurse] Paholaisen kanssa (s. 130).Danforth vaatii, että Johnin on tiedettävä enemmän Paholaisen asioista kuin hän on paljastanut.Vaikka muut tunnustajat ovat jo vahvistaneet Rebecca Nursen osallistumisen, Danforth vaatii kuulemaan sen Johnilta vahvistaakseen, että John on täysin sitoutunut luopumaan oletetuista siteistään Saatanaan.

Keskustelukysymykset

Seuraavassa on muutamia kysymyksiä hysteriasta, joita kannattaa harkita nyt, kun olet lukenut yhteenvedon siitä, miten tämä teema ilmaistiin näytelmän juonessa:

  • Miten hysteriaa alkaako pelaaminen?
  • Mitkä tekijät aiheuttavat paniikkia ja epäilyksiä Salemissa ja miksi virkamiehet (kuten Danforth) eivät kykene tai halua kuunnella järkeä?
  • Onko John Proctorin lisäksi muita hahmoja, jotka edustavat järjen ääntä hulluuden keskellä?
  • Miksi Cheever on sekä hämmästynyt että peloissaan, kun hän löytää neulan sisältävän lautasen? Miksi kaikki uskovat niin nopeasti Abigailin tarinan?
  • Danforth selittää, että noituus on näkymätön rikos ja että vain uhrit ovat luotettavia. Miten tämä filosofia ylläpitää hysteriaa?

body_needle.jpg
Vaikka on huomattava syy uskoa Abigailin valehtelevan Elisabetin tutusta hengestä, joka puukottaa häntä, raivoissaan olevat tutkijat jättävät huomiotta todistukset, jotka haastavat heidän valitsemansa noidan kertomuksen.

Teema 3: Maine

Huoli maineesta on teema, joka on suuri useimpien tapahtumien yli Crucible. Vaikka teot johtuvat usein pelosta ja halusta valtaan ja kostoon, niitä tukevat myös taustalla olevat huolet siitä, miten maineen menetys vaikuttaa negatiivisesti hahmojen elämään. John on huolissaan maineestaan ​​koko näytelmän ajan, ja hänen epäröintinsä paljastaa Abigailin todellinen luonne on seurausta hänen omasta pelostaan ​​saada huijari.

Kun tuomioita on riittävästi, myös tuomarien maine muuttuu tekijäksi. He ovat erittäin puolueellisia uskomaan, että he ovat tehneet oikeat tuomioratkaisut tähän mennessä oikeudessa, joten he ovat haluttomia hyväksymään uusia todisteita, jotka voivat osoittaa ne vääräksi.Maineen merkitys auttaa ylläpitämään hysteriaa, koska se johtaa toimettomuuteen, joustamattomuuteen ja monissa tapauksissa muiden maineen aktiiviseen sabotointiin itsekkäissä tarkoituksissa. Yleinen viesti on se Kun henkilön tekoja ohjaa halu säilyttää suotuisa yleinen mielipide eikä tehdä moraalisesti oikein, seuraukset voivat olla erittäin vakavat.

Laki 1

Pastori Parris on huolissaan maineestaan ​​heti laissa 1. Parris vaatii aluksi, ettei Bettin sairaudelle ole luonnotonta syytä, koska hän pelkää menettävänsä suosion kaupunkilaisten keskuudessa, jos noituus löydetään hänen katonsa alla. Hän kyseenalaistaa Abigailin aggressiivisesti, koska hän on huolissaan siitä, että hänen vihollisensa oppivat ensin koko tarinan metsässä tapahtuneesta ja käyttävät sitä häpeään. Parris asettuu nopeasti syyttäjien puolelle heti, kun Abigail heittää ensimmäisen lyönnin, ja uhkaa välittömästi väkivaltaa Tituballa, jos tämä ei tunnusta (s. 42). Hänellä ei näytä olevan hallitsevaa moraalijärjestelmää. Hänen ainoa tavoitteensa on päästä koko yhteisön hyvälle puolelle, jopa tämän kollektiivisen hysterian keskellä.

Abigail on myös huolissaan maineestaan.Hän on raivoissaan, kun Parris kyseenalaistaa hänen epäilyttävän irtisanomisensa Proctorin perheestä.Abigail vaatii, ettei hän tehnyt mitään ansaitakseen sen, ja yrittää syyttää kaikki Elizabeth Proctorista. Hän sanoo: 'Nimeni on hyvä kylässä! En anna sen sanoa, että nimeni on likainen! Goody Proctor on juorujen valehtelija! ' (s.12) Fiensimmäinen teko Upokas vahvistaa selvästi sen tosiasian, että huono maine voi vahingoittaa henkilön asemaa tässä yhteiskunnassa vakavasti ja korjaamattomasti.

Laki 2

Tässä teossa opimme lisää syytetyistä yksityiskohdista, jotka antavat selkeämmän kuvan maineen ja sosiaalisen aseman vaikutuksesta syytösmalleihin.Goody Good, vanha kerjäläinen nainen, on yksi ensimmäisistä, joka on nimetty noitaksi. Minä Kunnioittavampien kansalaisten on helppo hyväksyä, että hän on liitossa Paholaisen kanssa, koska hän on 'toinen' Salemissa, aivan kuten Tituba. Kun Abigail syyttää arvostetun maanviljelijän vaimoa Elisabetia, se osoittaa, että hän on valmis ottamaan suuria riskejä poistamaan Elizabethin kuvasta.Hän ei ole perinteisesti hyväksytty kohde kuten muut (paitsi hänen herkkyytensä naisena naimisiin, joka leviää näytelmässä).

Toisessa näytöksessä maineen arvo Salemissa alkaa kohota hysteerisen voiman ja pelon vaikutuksesta ihmisten mielipiteisiin (ja kostoon sanella heidän tekonsa). Rebecca Nurse, nainen, jonka luonnetta pidettiin aiemmin moittimattomana, syytetään ja pidätetään. Tätä pidetään todisteena siitä, että asiat ovat todella hallitsemattomia ('jos Rebecca Nurse on pilaantunut, mikään ei voi estää koko vihreää maailmaa polttamasta.' Hale s. 67). Vallassa olevat ihmiset uskovat edelleen syyttäjiä pelätessään omaa turvallisuuttaan ja vievät hysterian siihen pisteeseen, jossa kukaan ei ole tuomion yläpuolella.

Tämän teoksen lopussa John Proctor pitää lyhyen monologin, jossa ennakoidaan hänen ja muiden Salem -yhteisön jäsenten käyttämien sopivuuspeitteiden välitöntä katoamista. Ihmisten yleisölle esittelemät kasvot on suunniteltu keräämään kunnioitusta yhteisössä, mutta noita -oikeudenkäynnit ovat heittäneet tämän järjestelmän sekaisin. Proctorin hyvä maine on tällä hetkellä melkein taakka hänelle, koska hän tietää, ettei hän ansaitse sitä. Tavallaan, John pitää myönteisenä maineensa menettämistä, koska hän tuntee syyllisyyttä siitä, että muiden näkemys hänestä ja tekemistään synneistä on katkennut.

Laki 3

John Proctor sabotoi oman maineensa näytöksessä 3 tajuttuaan, että se on ainoa tapa, jolla hän voi häpäistä Abigailin.Tämä on päätös, jolla on vakavia seurauksia kaupungissa, jossa maine on niin tärkeä, ja se edistää seuraavaa väärinkäsitystä. Elizabeth ei ymmärrä, että John on valmis uhraamaan maineensa pelastaakseen hänen henkensä. Hän toimii edelleen olettaen, että hänen maineensa on hänelle erittäin tärkeä, eikä hän paljasta asiaa. Tämä valhe tuomitsee lähinnä molemmat.

Danforth toimii myös huolissaan maineestaan ​​täällä. Hänviittaa moniin tuomio päätöksiin, jotka hän on jo tehnyt syytetyn oikeudenkäynneissä. Jos Danforth hyväksyy Marian todistuksen, se merkitsisi, että hän on jo tuominnut väärin monia ihmisiä. Tämä tosiasia voi tuhota hänen uskottavuutensa , joten hän on puolueellinen edelleen luottamaan Abigailiin.Danforthilla on laaja ylpeys älykkyydestään ja havaintokyvystään. Tämä tekee hänestä erityisen vastenmielistä hyväksyä, että teini -ikäinen tyttö on huijannut hänet.

Laki 4

Vaikka hysteria voitti syytetyn maineen kahdessa viimeisessä teossa, 4. näytöksessä heidän alkuperäisen maineensa pitävä voima tulee ilmeiseksi. Johnin ja Rebeccan vankka maine johtavat torjuntaan teloituksia vastaan, vaikka ihmiset pelkäsivätkin puolustautua heidän puolestaan ​​koettelemusten keskellä. Parris pyytää Danforthia lykkäämään hirttämistään, koska hän pelkää henkensä puolesta, jos teloitukset etenevät suunnitellusti.Hän sanoo: 'Haluaisin Jumalan, ettei näin olisi, ylhäisyys, mutta näillä ihmisillä on vielä suuri paino kaupungissa' (s. 118).

Tämä on kuitenkin vastoin Danforthin halua säilyttää maineensa vahvana tuomarina.Hän uskoo, että lykkääminen puhuu nyt minun osaltani hölynpölyä; lykkäyksen tai anteeksiannon on asetettava epäilykseen tähän asti kuolleiden syyllisyys. Kun puhun Jumalan lakia, en pura sen ääntä nyyhkytyksellä (s. 119). Danforthin kuva on hänelle erittäin arvokas, ja hän kieltäytyy antamasta Parrisin huolenaiheiden häiritä hänen uskoaan päätöstensä pätevyyteen.

Lain 4 viimeisissä tapahtumissa John Proctorilla on vaikea valinta ihmisarvon menettämisen ja elämän menettämisen välillä. Hinta, joka hänen on maksettava maineesta oman henkensä pelastamiseksi, on lopulta liian korkea. Hän päättää kuolla sen sijaan, että antaisi väärän tunnustuksen, koska hän ei usko, että elämä on elämisen arvoista sen jälkeen, kun hän on niin häpeällinen. Kuten hän sanoo,Miten voin elää ilman nimeäni? Minä olen antanut sinulle sieluni; jätä nimeni! (s. 133)

Keskustelukysymykset

Seuraavassa on muutamia keskustelukysymyksiä, joita kannattaa harkita, kun olet lukenut yhteenvedoni siitä, kuinka maine -teema motivoi hahmoja ja juonii kehitystä Upokas :

  • Miten huoli maineesta vaikuttaa hahmojen käyttäytymiseen? Onko maine tärkeämpää kuin totuus?
  • Miksi Johannes ei heti kerro tuomioistuimelle, että hän tietää Abigailin valehtelevan?
  • Kuinka Parrisin ylpeys estää häntä tekemästä mitään estääkseen näytelmän tapahtumien etenemisen?
  • Miksi Mary Warren varoittaa Johnia todistamasta Abigailia vastaan? Miksi hän päättää tehdä niin?
  • Miksi Johannes päättää pilata maineensa näytöksessä 3 tunnustamalla asian?
  • Miten Rebecca Sairaanhoitajan pidätys on merkki siitä, että Salemin hysteria on päässyt käsistä?
  • Miten maine vaikuttaa siihen, ketä syytetään ensin noituudesta?

body_creepyshack.jpg Jos olet vanha kerjäläinen nainen, joka joskus suojautuu tässä kammottavassa hökkelissä, sinun on parempi uskoa, että nämä nartut kääntyvät sinuun heti, kun joku sanoo sanan noita.



Teema 4: Valta ja auktoriteetti

Halu säilyttää ja saada valtaa läpäisee Upokas noidan oikeudenkäynnit johtavat dramaattisiin muutoksiin, joissa hahmot hallitsevat eniten tapahtumien kulkua. Abigailin voima nousee pilviin, kun hysteria pahenee.Jos hän ennen oli vain orpo teini, nyt, koettelemusten keskellä, hänestä tulee tärkein todistaja saatanallisen juonen sisäisestä toiminnasta.Hänellä on valta tuhota ihmisten elämä täysin yhdellä syytöksellä, koska häntä nähdään uhrina ja pelastajana.

florida -keskusvaatimusten yliopisto

Perinteisen vallan pääpilareita edustavat laki ja kirkko. Nämä kaksi instituutiota sulautuvat yhteen Upokas kannustaa aktiivisesti syyttäjiä ja estää järkeviä selityksiä tapahtumista. Viranomaiset antavat tytöille pääsääntöisesti luvan jatkaa toimintaansa, koska heidät tuntevat olonsa erityisiksi ja tärkeiksi osallistumisensa kannalta.Vastuuhenkilöt ovat niin innokkaita pitämään kiinni vallastaan, että jos joku on eri mieltä heidän kanssaan oikeudenkäyntien suorittamisessa, sitä pidetään henkilökohtaisena loukkauksena ja haasteena heidän auktoriteettilleen. Danforth, Hathorne ja Parris muuttavat näkemyksiään entisestään, kun he tuntevat olevansa hyökkäyksen kohteena.

Laki 1

Kuten katsauksessa mainittiin, uskonnolla on merkittävä valta Salemin asukkaita kohtaan. Pastori Parris on vallassa kaupungin hengellisenä johtajana, mutta hän on epävarma auktoriteeteistaan. Hän uskoo, että kaupungissa on joukko ihmisiä, jotka ovat päättäneet poistaa hänet tästä tehtävästä, ja hän sanoo ja tekee kaikkensa hallinnan säilyttämiseksi. Tämä aiheuttaa ongelmia, koska Parris sallii paranoiansa asemansa menettämisestä muuttua innostuneeksi noidanmetsästyksestä.

Toisaalta Abigail joutuu ylämäkeen taistelemaan saadakseen enemmän valtaa tilanteestaan. Hän on selvästi suorapuheinen ja hallitseva, mutta hänen alkuperäisellä asemallaan yhteiskunnassa on hyvin vähän vaikutusvaltaa ja auktoriteettia.Yksi tie parempaan asemaan ja parempaan hallintaan olisi tulla John Proctorin vaimoksi.Kun hän ei voi saada Johnia luopumaan Elizabethista hänen puolestaan, hän päättää ottaa asiat omiin käsiinsä ja saada hallinnan manipuloimalla muiden pelkoja.

Abigail syyttää Titubaa ensin, koska Tituba on yksi hänen alapuolellaan valtaportailla, joten hän tekee helpon syntipukin.Jos Tituban annettaisiin selittää, mitä todella tapahtui, siitä seurannut tragedia olisi ehkä estetty. Kukaan ei kuuntele Titubaa, ennen kuin hän suostuu vahvistamaan tapahtumaversion, jonka perinteisissä auktoriteeteissa olevat ihmiset ovat jo päättäneet pitävän paikkansa, ja tämä malli jatkuu koko näytelmän ajan. Tituba joutuu hyväksymään roolinsa panttina niille, joilla on suurempi auktoriteetti ja ponnahduslauta Abigailin nousulle valtaan.

Laki 2

Lain 2 mukaan Salemin valtarakenteessa on tapahtunut huomattavia muutoksia käynnissä olevien kokeiden seurauksena. Mary Warrenin itsetuntemuksen tunne on lisääntynyt, koska hän kokee oikeudenkäyntiin osallistumisen arvon. Elizabeth huomauttaa, että Marian käytös on nyt samanlainen kuin prinssin tyttärellä (s. 50).Tämä uusi voima on jännittävä ja erittäin vaarallinen, koska siinä rohkaistaan ​​tyttöjä esittämään lisäsyytöksiä arvonsa säilyttämiseksi tuomioistuimen silmissä.

Erityisesti Abigail on noussut nopeasti ei -kenestä yhdeksi Salemin vaikutusvaltaisimmista ihmisistä. Abigailin huono asema ja viattomuus tavanomaisissa olosuhteissa mahdollistavat hänen vaativan entistä suurempaa valtaa nykyisessä tilanteessaan. Kukaan ei usko, että teini -ikäinen orpo tyttö kykenee tällaiseen laajaan petokseen (tai harhaan), joten häneen luotetaan jatkuvasti.Yhdessä näytelmän tunnetuimmista lainauksista John Proctor vaatii vihaisesti, että pienet hulluja lapsia nyökkää valtakunnan avaimilla (s. 73), mikä tarkoittaa, että tytöt kokeilevat sen kaaoksen laajuutta, jonka he voivat luoda heidän uuden voimansa.

Laki 3

Näytöksessä 3 Abigailin valta oikeustalossa on esillä.Hän uhkaa avoimesti Danforthia jopa viihdyttämästä Maryn ja Johnin syytöksiä petoksesta häntä vastaan. Vaikka Danforth on tehokkain virallinen hahmo oikeudessa, Abigail manipuloi häntä helposti esiintyessään noituuden uhrina. Hän on jo hyväksynyt hänen todistuksensa todisteeksi, joten hän on iloinen kaikista tekosyistä uskoa häntä Johannekseen ja Mariaan.

John ymmärtää lopulta, että Marian totuudenmukainen todistus ei voi kilpailla tuomioistuimessa vallinneen hysterian kanssa.Hänen vetoomustaan ​​Danforthille käytetään aseena allekirjoittajia vastaan ​​eikä todisteena Elizabeth, Martha ja Rebecca viattomuudesta. Abigailin versio tapahtumista pidetään paikkansa myös sen jälkeen, kun John tunnustaa heidän suhteensa viimeisessä yrityksessään halventamaan häntä. Logiikalla ei ole valtaa torjua paranoiaa ja taikauskoa, vaikka tyttöjen väitteet olisivat selvästi petollisia. John Proctor luopuu virastostaan ​​3. näytöksen lopussa epätoivoisena tuomioistuimen päättäessä jatkaa noituuden syytöksiä ja jättää huomiotta kaikki todisteet heidän valheestaan.

Laki 4

Lain 4 mukaan monet voimarakenteet, jotka olivat tiukasti paikallaan näytelmässä, ovat hajonneet. Pastori Parris on luopunut valta -asemastaan ​​kokeiden tulosten seurauksena. Hän on heikko ja haavoittuva, kun Abigail on varastanut elämänsä säästöt, ja hän joutuu jopa kaupunkilaisten tappouhkauksiin Johnin ja Rebeccan välittömien teloitusten vuoksi.Ensimmäisessä näytöksessä hän hyppäsi hysterian kimppuun säilyttääkseen voimansa, mutta lopulta hän menetti sen vähäisen auktoriteettinsa (ja Millerin mukaan myöhemmin hänet äänestettiin virasta pian näytelmän päätyttyä) .

kuinka tehdä tummanruskea maali

Vangit ovat menettäneet kaiken uskonsa maallisiin auktoriteetteihin ja odottavat Jumalan tuomiota.Ainoa valta, joka heillä on jäljellä, on kieltäytyä tunnustamasta ja säilyttää nuhteettomuus. Minä n kieltäytymättä tunnustamasta Rebecca Sairaanhoitaja pitää kiinni suuresta voimasta. Tuomarit eivät voi pakottaa häntä sitoutumaan valheeseen, ja hänen marttyyrikuolemansa vahingoittaa vakavasti heidän laillisuuttaan ja suosiotaan kaupunkilaisten keskuudessa.

Keskustelukysymykset

Seuraavassa on muutamia keskustelukysymyksiä, joita on harkittava lukemalla vallan ja auktoriteetin käsitteiden temaattisesta roolista näytelmän tapahtumissa:

  • Miten noita -oikeudenkäynnit voimaannuttavat henkilöitä, jotka olivat aiemmin voimattomia?
  • Kuinka pastori Hale saa Tituban tuntemaan itsensä tärkeäksi?
  • Vertaa ja vertaa kolmea auktoriteettia tässä draamassa: Hale, Danforth ja Parris. Mikä motivoi heidän asenteitaan ja vastauksiaan noita -oikeudenkäynteihin?
  • Mikä tekee Danforthista niin haluttoman harkitsemaan, että tytöt voivat teeskennellä?
  • Miksi Mary Warren käyttäytyy eri tavalla, kun hän osallistuu koettelemuksiin?
  • Kuinka auktoriteettien toiminta rohkaisee tyttöjä jatkamaan syytöksiään ja jopa uskomaan aidosti heidän kertomiinsa valheisiin?

body_vip.jpg Mary Warren, kun hän palaa Salemista 2. näytöksessä

Nopea katsaus muihin Upokas Teemat

Nämä ovat aiheita, joita voitaisiin pitää aiempien osien yksityiskohtaisten aiheiden osajoukkoina, mutta on myös tilaa keskustella niistä itsenäisinä aiheina. Annan lyhyen yhteenvedon siitä, miten jokaisella on rooli tapahtumissa Upokas .

Syyllisyys

Syyllisyyden teema on erittäin tärkeä John Proctorin luonteenkehitykselle koko näytelmän ajan. John tuntee häpeää suhteestaan ​​Abigailiin, joten hän yrittää haudata sen ja teeskennellä, ettei sitä koskaan tapahtunut. Hänen syyllisyytensä aiheuttaa suuria jännitteitä vuorovaikutuksessa Elizabethin kanssa, koska hän projisoi tunteensa hänelle ja syyttää häntä tuomitsevasta ja ajattelevan virheistään. Todellisuudessa hän tuomitsee jatkuvasti itseään, ja tämä johtaa vihanpurkauksiin muita vastaan, jotka muistuttavat häntä tekemästään (hän ​​tuntee jo tarpeeksi syyllisyyttä!). Hale kiistää myös syyllisyytensä 4. teossa roolistaan ​​syytettyjen noitien tuomitsemisessa , jonka hän nyt uskoo olevan viattomia.

Tässä on viesti valinnoista, joita meillä on syyllisyyden käsittelyssä. John yrittää murskata syyllisyytensä sen sijaan, että kohdistaisi sen, mikä tekee siitä vain tuhoisamman tekijän hänen elämässään. Hale yrittää torjua syyllisyyttään vakuuttamalla vangit tunnustamaan ja kieltäytymällä hyväksymästä, että vahinko on jo tehty. Sekä Hale että Proctor eivät halua elää virheidensä seurausten kanssa, joten he yrittävät jättää huomiotta tai kumota menneisyytensä.

Naisviha ja naisten esittäminen

Millerin kuva naisista Upokas on paljon keskusteltu aihe. Asenteet naisiin 1950 -luvulla, kun näytelmä kirjoitettiin, näkyvät heille annetuissa rooleissa. Merkittävin naishahmo on Abigail, joka kuvataan petollisena ja erittäin seksuaalisena nuorena naisena. Hänet näytetään roistona. Sitten spektrin toisessa päässä on Rebecca Nurse. Hän on järkevä, pyhästi vanha nainen, joka päättää marttyyriksi itsensä sijaan valehdella ja tunnustaa noituuden. Kaksi muuta naishahmoa, Elizabeth ja Mary Warren, ovat hieman tylyjä. Elizabethin määrittelee hänen suhteensa Johniin, ja muut hahmot (enimmäkseen miehet) työntävät Maryä ympäri näytelmää. Upokas esittää näkemyksen naisista, joka supistaa heidät olennaisesti ihmisten karikatyyreiksi jotka määritellään heidän roolinsa äideinä, vaimoina ja miesten palvelijoina . Abigail, yksi hahmo, joka murtautuu tästä muotista hieman, on kuvattu erittäin epäsuoraan huolimatta siitä, että hänen ja Johanneksen välinen voimadynamiikka tekee hänestä paljon syyllisemmän heidän laittomaan suhteeseensa.

Petos

Petos on suuri liikkeellepaneva voima Upokas . Tämä sisältää paitsi syytteleviä valheita muiden osallistumisesta noituuteen, myös valheita, joita ihmiset jatkuvasti kertovat omasta hyveellisyydestään ja puhtaudestaan ​​tukahduttavassa yhteiskunnassa. Salemin myllerrystä ajavat eteenpäin kosto- ja voimahalut, jotka ovat kypsyneet kaupungin rauhallisen ulkokuoren alla. On olemassa olemassaolon ylläpitämisen kulttuuri, joka tekee luonnolliseksi ihmisten valehtelevan todistavansa naapureitaan osallistumasta saatanallisiin rituaaleihin tilaisuuden tullen (varsinkin jos se tarkoittaa eristäytymistä vastaavista syytöksistä ja jopa henkilökohtaisen hyödyn saavuttamista). Upokas tarjoaa esimerkin siitä, kuinka käteviä valheita voidaan rakentaa toistensa päälle luodakseen yleisesti hyväksytyn totuuden, vaikka todellisia todisteita ei olisi.

body_magictrick.png Jo ennen noitakokeita Salemin asukkaat tekevät paljon pieniä taikatemppuja saadakseen kaikki epäpyhät ajatuksensa ja tekonsa katoamaan. AbracaDENIAL!

Kuinka kirjoittaa aiheesta Upokas Teemat

On yksi asia ymmärtää tärkeimmät teemat Upokas ja on aivan toinen asia kirjoittaa niistä itse. Essee -kehotteet kysyvät näistä aiheista monin eri tavoin. Jotkut ovat hyvin suoria. Esimerkki olisi jotain tällaista:

'Kuinka teemat, kuten hysteria, vallanhimo, maine tai monet muut, toimivat draamassa? Valitse yksi hahmo ja keskustele siitä, miten tämä henkilö ilmentää yhtä teemoista. Miten Millerin perussanoma paljastuu yhdessä näistä teemoista ja hahmon kautta? '

Tällaisessa tapauksessa kirjoitat suoraan tietystä aiheesta jonkin hahmon yhteydessä. Esseekysymykset, jotka esittävät teemoja tällä yksinkertaisella tavalla, voivat olla hankalia, koska on houkutus puhua epämääräisesti teeman merkityksestä. Sisällytä aina tiettyjä yksityiskohtia, mukaan lukien suorat lainaukset, tukeaksesi väitteitäsi siitä, miten teema ilmaistaan ​​näytelmässä.

Muut esseekysymykset eivät ehkä kysy sinulta suoraan tässä artikkelissa luetelluista aiheista, mutta se ei tarkoita, etteikö aiheilla olisi merkitystä kirjoituksellesi. Tässä on toinen esimerkki mahdollisesta esseekysymyksestä Upokas Tämä on vähemmän selvää pyynnössäsi keskustella näytelmän teemoista:

'Suurimmalla osalla näytelmän päähenkilöistä on henkilökohtaisia ​​puutteita ja ne joko vaikuttavat tragediaan tai päätyvät siihen. Selitä, kuka on mielestäsi näytelmän keskeinen traaginen hahmo. Mitkä ovat heidän vahvuutensa ja henkilökohtaiset puutteensa? Kuinka keskeinen traaginen luonne muuttuu näytelmän aikana ja miten tämä liittyy näytelmän otsikkoon? Miten ulkopuoliset voimat vaikuttavat hahmon virheisiin ja mahdolliseen kaatumiseen? ''

Tässä tapauksessa sinua pyydetään keskustelemaan traagisen hahmon käsitteestä ja selittämään, kuka sopii kyseiseen muottiin Upokas ja miksi. Yksittäisten hahmojen virheiden ja näytelmän yleisten teemojen välillä on lukuisia yhteyksiä, jotka voitaisiin tuoda tähän keskusteluun. Tämä pätee erityisesti mainetta ja hysteriaa koskeviin aiheisiin. Jos väittäisit, että John Proctor oli keskeinen traaginen hahmo, voit sanoa, että hänen puutteensa olivat liiallinen huoli hänen maineestaan ​​ja liiallinen luottamus järjen voimaan voittaa hysteria. Molemmat puutteet saivat hänet viivyttämään totuuden kertomista Abigailin petollisista väitteistä ja heidän aiemmasta suhteestaan, tuomitsemalla siten itsensä ja monet muut kuolemaan tai vankeuteen. Jopa kehotteilla, joissa sinua pyydetään keskustelemaan tietystä hahmosta tai juonesta, voit löytää tapoja yhdistää vastauksesi tärkeimpiin aiheisiin. Nämä yhteydet vahvistavat vastauksiasi sijoittamalla ne suhteessa tärkeimpiin käsitteisiin, joita keskustellaan koko näytelmän aikana.

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Unionin SAT -tulokset ja GPA

Rhode Island School of Design Pääsyvaatimukset

23 parasta yliopistokaupunkia (upeilla yliopistoilla)

Haluatko mennä kouluun yhdessä maan parhaista korkeakouluista? Olemme keränneet joukon ehdotuksia upeista kaupungeista, joissa on suuria kouluja.

1260 SAT -pisteet: Onko tämä hyvä?

William Jessupin yliopiston pääsyvaatimukset

1220 SAT-pisteet: Onko tämä hyvä?

Keskimääräiset SAT- ja ACT-tulokset valtioittain (osallistumista oikaistu)

Osallistumisasteella on valtava vaikutus valtion keskimääräisiin SAT / ACT-pisteisiin. Kaikissa osavaltioissa SAT / ACT: n huippuopiskelijat ovat innokkaimpia ottamaan sen vastaan, joten valtioilla, joilla on alhainen osallistumisaste, on mekaanisesti korkeammat SAT / ACT-pisteet. Tässä käytämme edistyneitä tilastollisia menetelmiä osallistumisasteen hallitsemiseksi päästäksesi valtioiden todelliseen järjestykseen niiden todellisen SAT- ja ACT-pistemäärän perusteella.

Mikä on Disney College -ohjelma? Onko se sinulle sopiva?

Kiinnostaako Disney College -ohjelma? Opi, mikä se on, miten se toimii ja onko se sinulle sopiva, sekä vinkkejä Disney College Program -sovelluksellesi.

Havaijin yliopisto, Hilo Pääsyvaatimukset

Itä -Illinoisin yliopiston pääsyvaatimukset

Union College (KY): n pääsyvaatimukset

Mitä ovat yliopiston valmistelukurssit ja -kurssit?

Mikä on yliopistovalmistelu? Mitä kursseja ja luokkia käytät osana korkeakoulun valmisteluohjelmaa? Opi täydellisestä oppaastamme.

Columbia Collegen pääsyvaatimukset

Täydellinen IB -fysiikan opetusohjelma: SL ja HL

Mitä sinun on opittava IB -fysiikan HL- ja SL -kursseille? Lue koko IB -fysiikan opetusohjelma varmistaaksesi, että muistat jokaisen aiheen.

William Pennin yliopiston pääsyvaatimukset

Mitä sinun tulee tietää yliopiston valmistavasta koulusta

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajien verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta yliopiston valmistuskoulusta Victorville, CA.

Mitä sinun on tiedettävä West Adamsin valmistelevasta lukiosta

Löydä osavaltioiden rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta West Adams Preparatory High Schoolista Los Angelesissa, Kaliforniassa.

RIKKOMINEN: SAT-testipäivämuutokset COVID-19: lle (koronavirus)

Mitä koronaviruspandemia tarkoittaa SAT: lle? Selitämme mitkä SAT-testipäivät peruutetaan ja miten kollegion hallitus lähestyy COVID-19: tä.

University of Mount Unionin pääsyvaatimukset

Tiede Hazel Eyes

Mikä määrää silmien värin? Voivatko silmät muuttaa väriä? Opi pähkinänruskeat silmät ja muut epätavalliset silmien värit.

La Sierran yliopiston pääsyvaatimukset

2016-17 Akateeminen opas | Arroyo Valleyn lukio

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Arroyo Valley High Schoolista San Bernardinossa, Kaliforniassa.

Mitä sinun on tiedettävä Northridge Akatemian lukiosta

Löydä osavaltioiden rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Northridge Academy High Schoolista Northridgessä, Kaliforniassa.

Florida College pääsyvaatimukset

Chicagon osavaltion yliopiston SAT -tulokset ja GPA