SAT -lukemisen pääkysymykset: 6 strategiaa

feature_readandconsider.jpg

Lähestymiskysymykset muodostavat lähes 15% kaikista SAT -lukukysymyksistä (perustuen neljän julkisesti saatavilla olevan uuden SAT: n analyysiin). Päätelmäkysymysten oikea vastaaminen edellyttää kykyä ottaa vastaan ​​tekstissä annetut tiedot ja tehdä niistä sitten loogisia, tuettuja johtopäätöksiä.

Mitä erilaisia ​​päätelmäkysymyksiä SAT -lukuohjelmassa esitetään ja miten niihin pitäisi vastata? Minulla on sinulle vastauksia tässä artikkelissa.

ominaisuuskuvaluotto: Massachusettsin kansalaiset! käyttäjältä Bostonin julkinen kirjasto , käytetty alla CC BY 2.0 /Rajattu alkuperäisestä.



Mitä ovat viitekysymykset?

Päätöskysymyksissä kysytään rivin, kappaleen tai jopa koko kohdan merkityksestä . Ajatuksia, joista kysytään, ei ole suoraan ilmaistu tekstissä, mikä tarkoittaa, että päättelykysymykset sisältävät usein lauseita, jotka voidaan tulkita tarkoittavan tai ehdottaa sitä. '' Koska kaikkiin SAT -kysymyksiin voi olla vain yksi oikea vastaus, vastaukset näihin kysymyksiin eivät kuitenkaan voi olla subjektiivisia tai epäselviä.

body_therecanonlybeone.jpgKautta funnyworld.info .

Päätöskysymyksiä usein vaativat myös isoja kuvataitoja , koska sinun on kyettävä ymmärtämään kokonaiset kohdat, jotta voit vastata pariliitoskohtia koskeviin kysymyksiin, tai kokonaisista kappaleista muiden päätelmäkysymysten osalta. Toisin kuin funktionaaliset kysymykset, joissa kysytään 'mitä [tämä sana, lause tai rivi] tekee', päätelmäkysymykset kysyvät 'mitä [tämä sana, lause tai rivi] TARKOITA?'

Päätelmäkysymyksiä on kolme päätyyppiä: vähennykset, spekulaatiot ja tutkimukset.

Tyyppi 1: Vähennys

Tähän alaluokkaan kuuluvat pääkysymykset pyytävät sinua täytä puuttuvat tiedot . Useimpien kysymysten ydin on 'Jos kappaleessa sanotaan jotain, mikä on looginen jatke?' Vähennyskysymykset ovat hyvin lähellä yksityiskohtaisia ​​kysymyksiä, paitsi että sinun on tehtävä looginen päättely sen sijaan, että luottaisit vain kohdan tietoihin. Esimerkiksi:

Kohdan mukaan Woolf valitsee sillan asennon sen takia

TO) edistää mielikuvituksellista pohdintaa. B) tarjoaa hyvän kuvan koulutettujen miesten poikien kulkueesta. C) on näköpiirissä historiallisista jaksoista, joihin hän viittaa. D) symboloi koulutettujen miesten entisten ja nykyisten poikien perintöä.

Asiaan liittyvät rivit:

Lähellä on silta Thames -joen yli, joka on ihailtava näköalapaikka tutkimuksen tekemiseen. Joki virtaa alla; proomut kulkevat, täynnä puuta, täynnä maissia; siellä toisella puolella ovat kaupungin kupolit ja tornit; toisaalta Westminster ja parlamentin talot. Se on paikka seisoa tuntikausittain unelmoiden. Mutta ei nyt. Nyt meitä painostetaan aikaa. Nyt olemme täällä harkitsemassa tosiasioita; nyt meidän on kiinnitettävä katseemme kulkueeseen - koulutettujen miesten poikien kulkueeseen.

Saadaksesi oikean vastauksen, (B) , sinun täytyy päätellä annetuista tiedoista. Ajatukseni:

on 1140 hyvä sat pisteet

Normaalisti olisimme sillalla haaveilemassa ja kuvittelemassa mielikuvitusta, mutta näin ei ole nyt. Sen sijaan meidän on nyt tehtävä jotain muuta seisomalla sillalla. Mikä se on jotain muuta? Kiinnitämme katseemme koulutettujen miesten poikien kulkueeseen.

Jäljempänä tässä artikkelissa käsitellään tarkemmin päätelmäkysymystä - sen tarkoitus oli näyttää se ahdas, teini -ikäinen askel, joka sinun on otettava pidemmälle kuin kirjoitettu vastataksesi päättelykysymyksiin. Se ei ole kuin lukion englanninkielisen kirjallisuuden luokat, joissa sinua kehotetaan tekemään mitä tahansa tulkintaa, kunhan voit varmuuskopioida sen riittävillä sanoilla/huijauksella. Itse asiassa tiedän, että jotkut ihmiset vain ajattelevat tällaisia ​​päättelykysymyksiä parafraaseiksi, koska niissä on niin vähän tulkintaa.

Muutamia esimerkkejä siitä, miten nämä kysymykset on esitetty SAT: ssa (tietyin muutoksin, jotta ne pysyvät samassa teemassa):

  • Kohdan perusteella kirjoittajien lausunto Jos pari koostuisi esimerkiksi kahdesta pikkolokosta, sille ei olisi tilaa (rivit 29-30), että pari
  • Kertoja viittaa siihen, että rouva Boulanger suosii koulutusta, joka korostaa
  • Pachge 1: ssä Bach väittää, että mitä seurauksia vastapisteen lakien rikkomisella on?

body_celli.jpg Kansallinen filharmoninen orkesteri lauloi kansallislaulun ja kappaleen Patria Querida käyttäjältä Luigino Bracci , käytetty alla CC BY 2.0 /Rajattu alkuperäisestä.

Jatkuvista kommenteistani muusikoista saatat ehkä VAHVISTAA, että minäkin olen muusikko.

Tyyppi 2: Spekulaatio

Nämä johtopäätökset kysyvät sinulta spekuloi jonkin lausuman, kuvauksen tai muun kohdan merkityksestä (tai 'ehdotetusta' merkityksestä). Jotenkin nämä ovat samanlaisia ​​kuin funktionaaliset kysymykset, mutta vastaukset, joita SAT etsii, ovat hyvin erilaisia. Ota tämä kysymys:

Jaksossa Akira puhuu Chien kanssa

Jos tämä olisi funktionaalinen kysymys, vastausvaihtoehdot olisivat yleisiä, kuten jatkoa laajennetulle vertailulle tai odottamaton vastaus kysymykseen.

Koska tämä on päätelmäkysymys, vastausvaihtoehdot ovat tarkempia kiintymyksen mukaisesti, mutta eivät aitoa rakkautta tai huvia, mutta eivät pilkkaa halveksuntaa.

ero denotatiivisen ja konnotatiivisen välillä

Muutamia esimerkkejä tällaisen päättelykysymyksen esittämisestä:

  • Voidaan kohtuudella päätellä, että vahvan mielen (rivi 32) oli yleisesti tarkoitettu termi
  • Rivillä 42 kirjoittajat toteavat, että tietty hypoteesi voidaan parhaiten testata kokeella. Mikä seuraavista kohdista on hypoteesi, jonka kirjoittajat ehdottavat testattavaksi kokeessa?
  • Ilmaus nestemäinen kulta (rivi 71) viittaa siihen suoraan
  • Mitä kirjoittaja ehdottaa 1980- ja 1990 -luvuilla tehdyistä siirtogeenisistä tutkimuksista?

Tyyppi 3: Tentti

Päätöskysymykset, jotka kuuluvat kokeen alaluokkaan kyseenalaistaa kertojan, kirjoittajan tai jutussa mainitun henkilön sisäisestä elämästä (ajatuksista, tunteista, motiiveista) . Ne voidaan useimmiten tiivistää kysymykseksi 'Mitä [tämä henkilö] ajattelisi [asiasta]?' Tenttikysymykset ovat monimutkaisimpia päätelmäkysymyksiä, koska niissä pyydetään sinua pääsemään kirjoittajan/kertojan/hahmon/muun tekstissä mainitun henkilön päähän. Näet usein tällaisia ​​kysymyksiä pariliitoskohdissa.

Onneksi on melko helppo tunnistaa kokeen päättelykysymykset, koska niillä on taipumus laskea 'mitä X ajattelee Y' -muodosta. Katso alla muutamia esimerkkejä:

  • Kohdassa 2 mainitut sosiaalipsykologit (rivit 17–34) kuvaisivat todennäköisesti kuolleen painon menetyksen ilmiötä
  • Kohta osoittaa, että kun kertoja aloitti työskentelyn Edward Crimsworthille, hän piti Crimsworthia a
  • Voidaan päätellä, että Passage 1: n kirjoittajat uskovat kotitalouden ylläpitämiseen ja lasten kasvattamiseen
  • Passage 2: sta voidaan kohtuudella päätellä, että Paine pitää historiallisia ennakkotapauksia sellaisina
  • Beecher olisi todennäköisesti reagoinut Passage 2: n riveihin 65-68 (Nyt ... nainen)

6 erinomaista strategiaa hyökkäyskysymysten hyökkäykseen

Joten miten hyökkäät päättelykysymyksiin? Onko mitään muuta keinoa kuin vain lukea koko kohta? (Vastaus ensimmäiseen kysymykseen: odota hetki. Vastaus toiseen kysymykseen: kyllä, varmasti)

Olen koonnut sinulle joukon erilaisia ​​strategioita päätellä kysymyksiä. Jotkut näistä strategioista toimivat paremmin, jos luet kappaleen tietyllä tavalla (esimerkiksi kontekstin etsiminen ei välttämättä ole välttämätöntä oppilaille, jotka lukevat kohdan kokonaan), mutta suuri osa neuvoista on hyödyllinen menetelmästäsi riippumatta jakson lukemisesta.

Strategia 1: Ymmärrä, mitä kysymys todella esittää

Ymmärtää, mitä päätelmäkysymys todella esittää, voi olla vaikea kääntää päätäsi, varsinkin kun he kysyvät useista kohdista. Kysymykset ovat usein sekavia ja näyttävät vaativan paljon tietoa, ennen kuin voit edes vastata niihin. Esimerkiksi:

Passage 2: n kirjoittaja vastaisi todennäköisesti avaruuslouhinnan tulevaisuutta koskevaan keskusteluun linjoilla 18-28, Passage 1, väittäen, että tällainen tulevaisuus

TO) on ristiriidassa avaruusresurssien kestävän käytön kanssa.
B) on vaikea toteuttaa ilman sääntöjä.
C) ei voida saavuttaa ilman tekniikoita, joita ei vielä ole olemassa.
D) vaikuttaa varmasti vaikuttavan maan talouteen kielteisellä tavalla.

Tämä kysymys edellyttää, että löydät tietoa Passage 1: n avaruuskaivoksen tulevaisuudesta ja asetat itsesi Passage 2: n tekijän asemaan ja selvitä, mitä että kirjoittaja miettii aihetta ... huh.

body_brainhurt.jpg Säryt ja kivut käyttäjältä Quinn Dombrowski , käytetty alla CC BY-SA 2.0 /Rajattu alkuperäisestä.

Miten vastaat tällaiseen kysymykseen aiheuttamatta aivosi satuttamista liikaa? Sinä hajottaa se pala palalta kysymykseen, joka on vastuullinen.

Yllä olevassa esimerkissä sinun on aloitettava selvittämällä, mitä välikaivostoiminnan tulevaisuus sanoo Passage 1. Kuinka? Katso kysymyksessä mainittuja lauseita (joskus lainattu sana voi todella viitata johonkin toiseen lauseeseen, mutta menen siihen myöhemmin). Tässä tapauksessa Passage 1: n kirjoittaja väittää, että avaruuskaivostyöläiset eivät ainoastaan ​​voi [täyttää] jalometallien- ja harvinaisten maametallien maallisia vaatimuksia-- '' rikastuttaa itseään '', mutta he myös rakentavat planeetataloudessa ilman siteitä maan kanssa. '' Nyt sinun tarvitsee vain löytää tietyt paikat Passage 2: sta, jossa kirjoittaja puhuu vaikutuksista, joita avaruuskaivureilla on, kun ne vastaavat maan päällä harvinaisten tai arvokkaiden elementtien kysyntään (viitattu epämääräisesti riveillä 48 ja 51) ja rikastuvat itse (mainitaan erityisesti riveillä 57) -66) tai maailman ulkopuolisen talouden luominen (mainittu riveillä 73-78).

Kuten näet, päättelemällä mitä päättelykysymys esittää, saat suurimman osan tapaa selvittää, mikä on vastaus. Katsotaanpa esimerkkiä uudestaan ​​ylhäältä pitäen mielessä rivit 18-28 käsitellyt kolme aihetta.

Passage 2: n kirjoittaja vastaisi todennäköisesti avaruuslouhinnan tulevaisuutta koskevaan keskusteluun linjoilla 18-28, Passage 1, väittäen, että tällainen tulevaisuus

TO) on ristiriidassa avaruusresurssien kestävän käytön kanssa.
B) on vaikea toteuttaa ilman sääntöjä.
C) ei voida saavuttaa ilman tekniikoita, joita ei vielä ole olemassa.
D) vaikuttaa varmasti vaikuttavan maan talouteen kielteisellä tavalla.

Löytääksesi vastauksen tähän kysymykseen, käytä vastausvaihtoehtojen poistamisprosessia. Tukeeko jokin Passage 2: n osista, jotka käsittelevät Passage 1: n rivien 18-28 väitteitä, valintoja?

Valinnat C) ja D) voidaan poistaa välittömästi, koska Passage 2 ei esitä kumpaakaan näistä väitteistä ollenkaan, joten voit valita vaihtoehtojen välillä TO) ja B) . Vaikka Passage 2: n kirjoittajat väittävät, että 'toiset ehdottavat avaruuden rikkauksien liikauttamista, ei ole hyväksyttävä vaihtoehto kestävämpien maallisten elämäntapojen kehittämiselle', he eivät esitä väitteitä maailman kestävästä käytöstä tilaa resursseja, mikä tarkoittaa sitä valintaa TO) on väärin.

Sitä vastoin mainitessaan, että 'asianmukainen oikeudellinen ja sääntelykehys' avaruuskaivostoiminnalle 'on lievästi sanottuna hajanainen' riveillä 73-78, kappaleen 2 kirjoittaja päättelee, että ... kaivostyöläisillä on paljon hyötyä laajasta sopimuksesta avaruuden hyödyntämistä voittoa varten. Ilman yhteisymmärrystä väitteet kiistetään, investoinnit ovat riskialttiita ja voitot epävarmoja. Tässä keskustellaan suoraan avaruuslouhinnan sääntelystä ja siitä, kuinka olisi vaikeaa edetä avaruuden louhinnassa ilman sääntelyä ja tehdä oikea vastaus tähän valintaan B) .

Strategia 2: Etsi kontekstia

SAT -lukeminen voi saada sinut tuntemaan väärän turvallisuuden tunteen, koska rivinumerot annetaan kysymyksessä (joten sinun ei selvästikään tarvitse etsiä muualta). VÄÄRÄ! Kysymyksessä olevat rivit (varsinkin jos se on päätelmäkysymys) eivät välttämättä ole ainoita rivejä, jotka sinun on vastattava kysymykseen - usein tarvitaan enemmän kontekstia.

Jos sinulla on vaikeuksia päätellä kysymystä, koska mainitut rivit eivät riitä, paras strategia on tarkastella lauseita ennen ja jälkeen lauseen/lauseen/rivit, jotka sinulle annetaan kysymyksessä. Joskus sekin ei riitä, ja sinun on tiedettävä kohdan pääkohta tai kirjoittajan näkökulma voidaksesi vastata oikein päätelmäkysymykseen. Älä panikoi, jos näin on - jos sinulla on vaikeuksia vastata kysymykseen, merkitse se testivihkoosi ja palaa siihen, kun olet vastannut muihin asiaan liittyviin kysymyksiin (kuten kysymyksiin kappaleesta/osiosta) kysymyksiä tai jopa kysymyksiä koko kohdasta).

Strategia 3: Vastaa omin sanoin

Minulle tämä strategia on avain vastaamaan päättelykysymyksiin oikein. Jos en keksi vastausta omin sanoin, ennen kuin tarkastelen vastausvaihtoehtoja, minua häiritsee vastausvaihtoehdot, jotka sisältävät epäolennaisia ​​tietoja (koska etsin tapoja todistaa, että ne ovat totta) - tämä on ajanhukkaa ja helppo tapa hämmentyä.

työ on koulun ulkopuolista toimintaa

Vastauksesi kohtaan 'Kohtiin perustuen Lincoln kuvaisi todennäköisimmin käyttäytymistä, jota Thoreau suosittelee riveillä 64-66 (jos se on ...)', luultavasti ei ole niin kauniisti muotoiltu kuin todelliset vastausvaihtoehdot, vaan koska vastauksen tulisi sisältää vain asiaankuuluvia ja tarkkoja tietoja, ja niiden vastaaminen oikeaan vastaukseen olisi helpompaa. College Board tietää, että sinut on koulutettu (lukion englannin luokkien kautta) näkemään mahdollisimman monta eri näkökulmaa, ja panostaa siihen, että joudut jumiin vääriin vastauksiin, jotka ovat tulkintoja, jotka näyttävät siltä, ​​että ne voivat olla totta.

Älä mene lankaan: SAT: ssa on vain yksi oikea vastaus, ja jos aloitat oikealla vastauksella omilla sanoillasi, on paljon helpompaa valita oikea vastaus heidän sanoistaan . Mutta miten voit selvittää, mitä lause, rivi tai lause tarkoittaa/ehdottaa/osoittaa tai mitä sen seuraukset ovat?

Strategia 4: Kynnä alas muut SAT -lukutaidot

Päätelmäkysymyksiin vastaamiseen tarvittavat taidot perustuvat muihin SAT -lukutaitoihin. Ota tämä kysymys:

Kirjoittajan asenne pharmingiin kuvataan parhaiten yhdeksi

TO) pelko. B) ambivalenssi. C) arvostusta. D) hämmästys

Jotta voit vastata tähän kysymykseen onnistuneesti, tarvitset kaikki seuraavat taidot:

  • Vocab kontekstissa - sinun on kyettävä kiteyttämään asenne yhdellä sanalla
  • Pikku Kuva - Sinun on selvitettävä, mikä on pharming ja milloin siitä keskustellaan
  • Iso kuva - Sinun on kyettävä skannaamaan kohta, jotta saat käsityksen kirjoittajan asenteesta
  • Jos kaikki muu epäonnistuu, voit käyttää tekijän tekniikka taidot selvittää kohdan yleinen sävy (onko se myönteistä vai negatiivista pharmingia kohtaan? Mitkä vastaukset ovat myönteisiä ja mitkä kielteisiä?)
  • Kaikkien näiden taitojen yhdistäminen antaa sinulle mahdollisuuden vastata onnistuneesti kokeen päättelykysymykseen, joka kysyy sinulta: 'Mitä kappaleen kirjoittaja suhtautuu pharmingiin?'

body_nailedit.jpg Naulata käyttäjältä Craig Dugas , käytetty alla CC BY-SA 2.0 .

Naulata ne SAT -lukutaidot paremmin kuin joku kynsien ... naula.

Strategia 5: Vastaa kysymyksiin sinulle sopivassa järjestyksessä

Mikä järjestys tämä on, riippuu tavasta, jolla luet kohdan.

Jos luet kohdan kokonaan, katsot sitten kysymyksiä, suosittelen aloittamaan kokonaiskysymyksistä ja sitten päättämään (ja toiminto) kysymyksistä . Näin voit vastata kysymyksiin, jotka koskevat suurempaa tekstimäärää, kun se on vielä mielessäsi, ja saatat saada hyödyllistä tietoa, joka auttaa sinua päätelmäkysymyksissä. On myös mahdollista, että vain kysymyksiin vastaaminen ulkonäön mukaisessa järjestyksessä saattaa toimia parhaiten, jos luet riittävän nopeasti, jotta pääset läpi jakson ja sinulla on runsaasti aikaa vastata kysymyksiin, koska et todennäköisesti jätä kysymystä vahingossa väliin tai täytä väärä vastauskupla.


Jos aloitat lukemalla läpi kaikki kysymykset ja palaamalla sitten kohtiin, aloita pienellä kuvalla ja sanastoilla kontekstikysymyksissä (jotka itsessään voivat vaatia jonkin verran johtopäätöksiä) , jos et tiedä sanaa, josta kysytään, ja sinun on luotettava kontekstivihjeisiin) saadaksesi lisätietoja kirjoittajasta ja käsiteltävästä aiheesta, siirry sitten päätelmäkysymyksiin. Jos käy ilmi, että tarvitset suuren kuvan tietoja vastataksesi tiettyyn päättelykysymykseen, merkitse se testivihkoosi ja palaa siihen myöhemmin.

Jos selaat kohdan ja käsittelet sitten kysymyksiä, on parempi vastata sekä suuriin että pieniin kysymyksiin ennen kuin aloitat päätelmäkysymyksen s. Vaikka päätelmäkysymyksessä mainitut lauseet/lauseet/rivit ovat johdanto- tai loppulauseissa (tai kappaleissa), on todennäköistä, että tarvitaan enemmän kontekstia kuin alun perin. Jätä johtopäätökset vasta sen jälkeen, kun olet vastannut kysymyksiin, joihin on helpoin vastata kohdan lukemisen jälkeen - suuret kysymykset (koska ne kysyvät suuresta määrästä tekstiä) ja pienet kuvakysymykset (koska sinulla on hyvä käsitys siitä, missä kulkutiedot saattavat löytyä).

Strategia 6: Poista vastaukset

Kuten ehkä tai et jo tiedä, SAT -lukemisen perussääntö on, että sinun täytyy poista 3 väärää vastausta . Päätelmäkysymyksissä tämä voi olla vaikeaa, koska vaikka vastaatkin kysymykseen omin sanoin oikein, tekemäsi johtopäätös ei välttämättä ole sitä, mitä he etsivät.

Kuinka selvittää, voidaanko vastaus poistaa? Loppujen lopuksi sinun täytyy käydä läpi teksti ja yhdistää se sitten näihin outoihin vastauksiin, joissa on kaikki nämä eri osat. Tämä viimeinen osa tekee kuitenkin itse asiassa helpommaksi päätellä vastausvaihtoehtoja, koska jos jokin osa vastausvaihtoehdosta ei vastaa kohtaa, voit poistaa kyseisen vastausvaihtoehdon . Ota esimerkiksi tämä tenttikysymys:

Minkä seuraavista väitteistä molemmat kohdat olisivat samaa mieltä kappaleiden perusteella?

TO) Naisilla on moraalisia velvollisuuksia ja velvollisuuksia. B) Miehet työskentelevät usein epäitsekkäästi poliittisen muutoksen eteen. C) Naisten eettiset velvoitteet ovat usein aliarvostettuja. D) Poliittinen aktivismi on yhtä tärkeää naisille kuin miehille.

Oikean vastauksen on oltava täysin oikea. Joten jopa Passage 2: n kirjoittaja olisi samaa mieltä siitä, että poliittinen aktivismi on yhtä tärkeä naisille kuin miehille vastausvalinnan mukaan (D) , jos Passage 1: n kirjoittaja ei myöskään olisi samaa mieltä sen kanssa, sinä täytyy poistaa se.

ero cuny ja suny välillä

Tähän kysymykseen oikea vastaus, (TO) , läpäisee tämän testin: molempien kohtien kirjoittaja on samaa mieltä siitä, että naisilla on moraalisia velvollisuuksia ja velvollisuuksia.

Päätöskysymykset: läpikäynti

Lopuksi (ja ennen kuin pääset harjoittelemaan päättelykysymyksiä), teen perusteellisen esityksen kanssasi erityisen ilkeästä päätelmäkysymyksestä. Varsinaisessa SAT -järjestelmässä et tarvitse läheskään yhtä paljon selityksiä oikean vastauksen perusteluksi - halusin vain varmistaa, että perusteluni oli selkeä.

Mitä reaktiota Akira pelkää eniten Chieltä?

TO) Hän pitää hänen ehdotustaan ​​sopimattomana. B) Hän sekoittaa hänen vakavuutensa kypsymättömyyteen. C) Hän pitää hänen suunnittelematonta vierailuaan määräyksenä. D) Hän aliarvioi hänen tunteidensa vilpittömyyden. Koska kysymyksessä kysytään, mitä reaktiota Akira pelkää eniten Chieltä, minun on keskityttävä kohtiin, jotka ovat peräisin Akiran näkökulmasta tai puhua mistä hän on huolissaan vain. Kysymyksessä ei kysytä, mitä joku muu hahmo ajattelee Akiran pelkäävän, vain mitä Akira pelkää niin todisteiden pitäisi tulla häneltä.

Tässä on kaksi kappaleen osaa, jotka ovat Akiran näkökulmasta tai joissa hän ilmaisee asioita, joista hän välittää:

Rouva, sanoi Akira, anteeksi häiriöni, mutta tulen kiireesti.

Hänen äänensä oli pehmeä, hienostunut. Hän suoristi ja varasti kunnioittavasti hänen kasvojaan.

Hämärässä hänen silmänsä loistivat vilpittömyydestä. Chie tunsi alkavansa pitää hänestä.

Tule sisälle, poistu tästä ilkeästä yöstä. Yrityksesi voi varmasti odottaa hetken tai kaksi.

En halua häiritä sinua. Tavallisesti lähestyisin sinua paremmin, mutta olen saanut sanan asemasta. Minulla on mahdollisuus mennä Amerikkaan Seattlen japanilaisen yhteisön hammaslääkärinä.
(Rivit 31-42)


Akira punastui.

Vastauksestasi riippuen voin jäädä Japaniin. Tulin pyytämään Noomin kättä.

Yhtäkkiä Chie tunsi yön kosteuden.

Tietääkö Noomi sinusta mitään? . .haasteet?

Meillä on ymmärrys. Älä tuomitse ehdokkuuttani tämän ehdotuksen sopimattomuuden perusteella. Kysyn suoraan, koska välivaiheen käyttö vie paljon aikaa. Kumpikin menetelmä on sama: vanhempien hyväksyntä. Jos annat suostumuksesi, minusta tulee Noomin yoshi.* Asumme Fuji -talossa. Ilman suostumustani minun on mentävä Amerikkaan turvaamaan morsiameni uusi koti.

Innokkaana ilmaisemaan kantansa hän katsoi häntä täyteen kasvoihin. Yhtäkkiä hänen äänensä muuttui lempeäksi. Näen, että järkytin sinua. Nöyrät anteeksipyyntöni. En ota enää iltasi. Osoitteeni on kortissani. Jos et halua ottaa minuun yhteyttä, otan sinuun yhteyttä kahden viikon kuluttua. Siihen asti hyvää yötä.

Hän kumartui ja lähti. Ottaa hänet helposti, vaivattomasti, kuten kissa, joka lähtee kalan kanssa.

*mies, joka menee naimisiin ylemmän aseman naisen kanssa ja ottaa hänen sukunsa nimen
(Rivit 57-78) Ajatukseni: Ensi silmäyksellä Akira näyttää pelkäävän muutamia asioita (esiintymisjärjestyksessä):
  1. huolissaan, että keskeyttää (rivi 31, anteeksi häiriöni)
  2. ei halua vaivata väärän lähestymistapansa vuoksi (rivit 39-40, en halua häiritä sinua. Normaalisti lähestyisin sinua paremmin)
  3. huolissaan siitä, että hänet voidaan hylätä lähestymistavansa vuoksi (rivit 63-64, Älkää tuomitko ehdokkuuttani tämän hyväksynnän sopimattomuuden perusteella)
Ensinnäkin nämä ovat kaikki mahdollisia vastauksia (vaikka kysymys kysyy, mitä hän suurin osa pelkoja, joten lopulta joudun supistamaan sitä hieman). Mutta onko olemassa vastausvaihtoehtoja, jotka voidaan poistaa heti?

TO) Hän pitää hänen ehdotustaan ​​sopimattomana.

Tämä vastaa kolmatta asiaa, josta Akira on huolissaan, joten ehdottomasti sitä ei voi poistaa.

B) Hän sekoittaa hänen vakavuutensa kypsymättömyyteen.

Se ei vastaa yhtäkään kolmesta asiasta, joista Akira on huolissaan vaikuttaa epätodennäköiseltä. Tämä on kuitenkin ovela vastausvalinta, koska osasta kohtaa opimme, että Chie luulee olevansa epäkypsä (Näin hän katsoi häntä lapsena) . Mutta siitä ei ole todisteita Akira on huolissaan tästä, joten se ei voi olla oikea vastaus ja näin voi olla eliminoitu .
C) Hän pitää hänen suunnittelematonta vierailuaan määräyksenä.

Tämä vastaa yllä olevan luettelon toista asiaa, joten se ei pitäisi poistaa vielä.

D) Hän aliarvioi hänen tunteidensa vilpittömyyden.

Tämä ei vastaa yhtäkään syytä, miksi Akira on huolissaan. Vaikuttaa loogiselta, että Akira on huolissaan, mutta tämän johtopäätöksen tekeminen on liian suuri harppaus, varsinkin kun on olemassa kaksi muuta vaihtoehtoa, joita kohta tukee. Lisäksi ainoa kohta, joka kertoo Akiran vilpittömyydestä, on hämärässä hänen silmänsä loistivat vilpittömyydestä. Chie tunsi alkavansa pitää hänestä. Mikä mikä tahansa viittaisi siihen, että Chie tietää Akiran olevan vilpitön. Poista se!

Joten nyt minulla on kaksi vastausvaihtoehtoa:

TO) Hän pitää hänen ehdotustaan ​​sopimattomana.

ja

C) Hän pitää hänen suunnittelematonta vierailuaan määräyksenä.

Koska jäljellä olevat vastausvaihtoehdot ovat molemmat asioita, joita Akira pelkää Chieltä, seuraava askel on selvittää, kumpi Akira suurin osa pelot. SAT-kysymykseen voi olla vain yksi oikea vastaus, joten oikean vastauksen on oltava selvästi pelkoa herättävämpi. Yksi syy tähän kysymykseen on niin hankala, että sen selvittäminen, mitä skenaariota Akira pelkää eniten, vaatii muita SAT -lukutaitoja, kuten yksityiskohtien löytämisen ja kokonaiskuvan ymmärtämisen.

Tässä enemmän ajatuksiani, kun pohdin tämän kysymyksen loppuosan:

Koko syy, miksi Akira lähestyy Chietä, koskee ehdotusta, ja ensimmäiset sanat hänen suustaan ​​liittyvät siihen (anteeksi häiriöni, mutta tulen kiireesti). Tämä yksityiskohta ei ole ainoa todiste siitä, että Akira on enemmän huolissaan omastaan ehdotus kuin hänen vierailustaan määräämistä , joka ehdottaa vastausvalintaa TO) . Suurin osa todisteista tähän kysymykseen vastaamiseen kuitenkin vaatii suuren kuvan taidot.

Tärkein syy Akira vierailee talossa on kertoa Chielle, että hän haluaa mennä naimisiin tyttärensä kanssa. Sillä aikaa
C) Hän pitää hänen suunnittelematonta vierailuaan määräyksenä. on jotain, mitä Akira pelkää, se on vain pienempi osajoukko Akiran pelosta ehdotuksensa sopimattomuudesta. Itse asiassa Akira on huolissaan siitä, että hänen vierailunsa katsotaan olevan määräys, koska hän on huolissaan siitä, että Chie saattaa nähdä hänen ehdotuksensa sopimattomaksi.

Joten tässä tapauksessa asia, joka Akira useimmat pelot (ja oikea vastaus) on
TO) Hän pitää hänen ehdotustaan ​​sopimattomana.

body_cockapoo.jpg Voimmeko mennä kävelylle? käyttäjältä Kathleen Tyler Conklin , käytetty alla CC BY 2.0 /Rajattu alkuperäisestä.

Palkintosi tämän vaikean kysymyksen täyttämisestä on tämä kuva suloisesta koirasta. Nauttia!

Päätöskysymykset: Harjoittele aikaa!

Olen sisällyttänyt kolme keskitason virallista harjoituskysymystä, joiden avulla voit ... harjoitella ... kanssa. Valitettavasti monimutkaisimmat päättelykysymykset vaativat liikaa tekstiä kopioimiseksi ja liittämiseksi, joten sinun on vain etsittävä ne itse (ehkä täydellisen luettelon virallisista SAT -käytännön testeistä?).

Tämä kohta on mukautettu MacDonald Harrisista, Ilmapalloilija . © 2011 Donald Heineyn Estate. Kesän 1897 aikana tämän tarinan kertoja, kuvitteellinen ruotsalainen tiedemies, on lähtenyt pohjoisnavalle vetykäyttöisellä ilmapallolla.

1. Jakson aikana kertojan asenne muuttuu

TO) pelko retkikunnasta jännittää sitä. B) epäillä hänen kykyjään luottaa heihin. C) epävarmuus hänen motiiveistaan ​​tunnustaa ne. D) halveksuntaa Pohjoisnapaa arvostamasta sitä.

2. Mikä vaihtoehto kuvaa parhaiten kertojan näkemystä hänen retkelleen Pohjoisnavalle?

TO) Moraalitonta mutta väistämätöntä B) Absurdia mutta tarpeellista C) Sosiaalisesti hyödyllinen, mutta väärin ymmärretty D) Tieteellisesti tärkeä mutta vaarallinen

3. Kysymys, jonka kertoja esittää riveillä 30-31 (Tekeekö se ... rautatie) lähes mitä se tarkoittaa

TO) ilmapallot eivät koskaan korvaa muita kuljetusmuotoja. B) pohjoisnapa on kauempana kuin kaupungit, joihin yleensä pääsee junalla. C) ihmiset matkustavat usein kaupungista toiseen ottamatta huomioon seurauksia. D) pohjoisnavalle pääsystä ei ole ennakoitavaa hyötyä ihmiskunnalle.

Vastausnäppäin (vieritä alas, kun olet valmis):

1. C 2. B 3. D

Tiivistettynä

  • Päätöskysymykset kysyä sinua päätellä, spekuloida ja tutkia perustuu suoraan tekstissä esitettyihin todisteisiin.
  • Jotta voit vastata johtopäätöksiin, sinun täytyy varmista, että ymmärrät kysymyksen
  • Etsi kontekstia auttaa, jos kysymyksessä mainitut rivit/sanat eivät riitä
  • Vastaa kysymykseen omin sanoin ennen kuin katsot SAT: n vastausvaihtoehtoja
  • Naulata muita SAT -lukutaitoja auttamaan sinua päätelmäkysymyksissä
  • Vastaa kysymyksiin järkevässä järjestyksessä eikä se ole hämmentävää/hämmentävää
  • Poistaa kolme väärää vastausta

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Bradley Universityn pääsyvaatimukset

Aivojen kolme pääosaa ja mitä he tekevät

Oletko utelias aivojen anatomiaan? Selitämme aivojen eri osat, niiden rakenteet ja miten ne toimivat yhdessä.

Mitä sinun on tiedettävä King/Drew Medical Magnet High Schoolista

Löydä osavaltion sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta King/Drew Medical Magnet High Schoolista Los Angelesissa, Kaliforniassa.

Hobartin ja William Smithin korkeakoulut SAT -pisteet ja GPA

Korkeakoulut, joiden hakuaika on myöhässä: täydellinen luettelo

Mietitkö, onko olemassa korkeakouluja, jotka vielä hyväksyvät hakemuksia? Tämä täydellinen luettelo korkeakouluista, joilla on myöhäiset määräajat, auttaa sinua löytämään koulun.

Kuinka tervehtiä italiaksi: 6 yhteistä tervehdystä

Yritätkö sanoa hei italiaksi? Selitämme erilaisia ​​tapoja tervehtiä italiaksi.

Kuinka liittyä lukio -sanomalehtiisi: 5 suurta hyötyä

Kiinnostaako lukion journalismi? Tutustu tähän opaskirjaan: mitä teet siellä, kuinka liittyä ja mahtavat edut.

Härkäyhteensopivuus: Löydä paras ottelusi

Kenen kanssa Härkä on yhteensopiva? Mikä on Härän paras ottelu? Opi vastaukset näihin kysymyksiin täydellisen Taurus -yhteensopivuusoppaamme avulla.

Viterbon yliopiston pääsyvaatimukset

Fort Lauderdalen taideinstituutti Pääsyvaatimukset

Minnesotan yliopisto, Morris Pääsyvaatimukset

Bellevuen yliopiston pääsyvaatimukset

Seitsemän kirjaa, jotka jokaisen lääketieteen pre-med-opiskelijan tulisi lukea

Oletko kiinnostunut lääketieteen urasta? Tutustu luetteloon parhaista kirjoista ennen lääketieteen opiskelijoille auttamaan sinua valmistautumaan lääketieteelliseen kouluun ja tulemaan lääkäriksi.

4 suosittua kamelihämähäkkimyyttiä ja niiden takana oleva totuus

Ovatko kamelihämähäkit todellisia? Opi totuus kamelin hämähäkkien koosta, puremasta ja nopeudesta.

Idahon osavaltion yliopiston pääsyvaatimukset

Pitäisikö minun ottaa PSAT toisena opiskelijana?

Jos olet toisen vuoden opiskelija, onko PSAT tärkeä ottaa? Opi miksi yksityiskohtaisesta oppaastamme.

Kansasin yliopiston SAT-tulokset ja GPA

Kuinka monta kysymystä voit jättää väliin saadaksesi täydellisen SAT-pistemäärän?

Tavoitteena täydellinen SAT-pisteet? Tässä on kuinka monta kysymystä voit jättää väliin ja silti saada täydellinen 2400. Varoitus: sitä ei ole kovin paljon.

13 vaikeinta korkeakoulua, jotka haastavat itsesi

Mitkä ovat vaikeimmat pääaineet? Tutustu luetteloon vaikeimmista korkeakoulujen pääaineista saadaksesi oppaan siitä, kuinka paljon sinun on opiskeltava haluamasi tutkinnon saavuttamiseksi.

Notre Dame de Namurin yliopiston pääsyvaatimukset

Tämän vuoden Liberty Universityn pääsyvaatimukset

Elizabeth City State Universityn pääsyvaatimukset

Monroe Collegen pääsyvaatimukset

Pitäisikö sinun todella mennä yliopistoon valtion ulkopuolella? Hyvät ja huonot puolet

Ovatko osavaltion ulkopuoliset korkeakoulut hinnan ja etäisyyden arvoisia? Ota selvää, pitäisikö sinun käydä koulua kotivaltiosi ulkopuolella.

Täydellinen opas: BYU ACT Pisteet ja GPA