Päätöskysymykset ACT -lukemisessa: Strategiat + Practice

feature_ponderingcat.jpg

Kysymykset, joissa kysytään, mitä tietoja voidaan päätellä ACT -lukemisen rivistä tai rivisarjasta, muodostavat noin 15% ACT -lukukysymyksistä (perustuen analyysiini neljästä julkisesti saatavilla olevasta ACT: stä). Jotta voisit vastata näihin päättelykysymyksiin oikein, sinun on kyettävä ymmärtämään, mitä tekstissä on kirjoitettu, ja otettava pieni, looginen askel pidemmälle sanotun ulkopuolella.

Mutta miten päättelykysymyksiä esitetään ja mitä ACT -lukustrategioita voit käyttää niihin vastaamiseen ? Jatka lukemista selvittääksesi ja valmistautuaksesi tähän tärkeään kysymystyyppiin!

ominaisuuskuvaluotto: Stevie Nicks mennessä Trish Hamme , käytetty alla CC BY 2.0 /Rajattu alkuperäisestä.

Mitä ovat viitekysymykset?

ACT -lukemiseen liittyvät pääkysymykset pyytävät sinua tulkita tai päätellä lauseen, rivin tai rivisarjan merkitystä (eikä toimintaa) . Toisin kuin yksityiskohtaisissa kysymyksissä, tätä päätelmäkysymyksissä kysyttävää merkitystä ei ilmaista suoraan tekstissä, minkä vuoksi päätelmäkysymyksissä käytetään sellaisia ​​sanamuotoja kuin voidaan kohtuudella päätellä tai ehdottaa sitä. Koska oikeita vastauksia voi olla vain yksi, vastaukset päätelmäkysymyksiin ei voi olla subjektiivinen tai epäselvä.

ACT -lukemisessa on kolme päätelmäkysymysten alaluokkaa: vähennykset, spekulaatiot ja tutkimukset kysymyksiä.

Tyyppi 1: Vähennys

Vähennyskysymykset ovat yksinkertaisimpia päätelmäkysymyksiä, koska niissä pyydetään vain täyttämään puuttuvat tiedot. Jotenkin ne ovat hyvin samankaltaisia ​​kuin yksityiskohtaiset kysymykset, lukuun ottamatta parafraasia, joka sinun on tehtävä vastataksesi niihin vaatii loogisen päättelyn . Tässä on esimerkki vähennyskysymyksestä:

Voidaan kohtuudella päätellä kohdasta, että nainen haluaa voimakkaimmin saavuttaa unista seuraavat ominaisuudet?

TO. Rentoutuminen
B. Itsetuntemus
C. Viihde
D. Itse hillintä

Tässä esimerkissä säästän sinua työstä, joka sinun on käytävä läpi ja löydettävä asiaankuuluvat rivit (vaikka se on osa sitä, mikä tekee päätelmäkysymyksistä haastavia ACT: ssä). Tässä on ote katkelman avaamisesta tarvitsemillasi tiedoilla:

Nainen ei koskaan unelmoi ja tämä tekee hänestä erittäin kurjan. Hän ajattelee, että jättämättä unta hän ei tiedä asioita itsestään, joita unet varmasti antaisivat hänelle. Hänellä ei ole unelmien ovea, joka avautuu joka ilta kyseenalaistamaan päivän varmuudet. Hän pysyy kynnyksellä, ja ovi on aina suljettu kieltäytymällä hänen sisäänkäynnistään.

Ajatukseni:

Joten nainen ei koskaan unelmoi, mikä tekee hänestä erittäin kurjan. Miksi hän on kurja? Koska hän ajattelee, että jättämättä unta hän ei tiedä itsestään sellaisia ​​asioita, joita unet varmasti antaisivat hänelle. Joten hän on onneton siitä, ettei näe unta, koska hänen mielestään se estää häntä saamasta tietoisuutta itsestään (itsetietoisuus). Jos haluaa ottaa askeleen pidemmälle, hän haluaa saavuttaa itsetuntemuksen. Vastaus tähän kysymykseen on B .

Päätöskysymyksessä on tarkempi läpikäynti myöhemmin tässä artikkelissa - sen tarkoitus oli osoittaa sen karkea askel, joka sinun on suoritettava pidemmälle kuin kirjoitettu vastataksesi päättelykysymyksiin. Tämä ei ole kuin lukion englanninkielisen kirjallisuuden oppitunteja, joissa sinua kehotetaan tekemään mitä tahansa tulkintaa, kunhan pystyt varmuuskopioimaan sen tarpeeksi sanoin/huijauksin; teet todella vain loogisen jatkeen asioista, jotka on suoraan mainittu kohdassa.

Muutamia esimerkkejä siitä, miten nämä kysymykset on esitetty ACT: ssä (muokattu viihdettä varten):

  • Voidaan kohtuudella päätellä, että kertojan havainto, jonka mukaan Mars -koettimen ohjelmoinnissa on tehty virhe, on hänelle lähde:
  • Kohdasta voidaan kohtuudella päätellä, että ennen Harrisonin ponnisteluja muut yksilöt, jotka yrittivät ratkaista avaruusmatkaongelman, eivät olleet:
  • Kohta viittaa siihen, että Armstrongin tärkein panos tieteeseen oli hänen:

Tyyppi 2: Spekulaatio

Tämä toinen kysymysten alatyyppi pyytää sinua spekuloida (siitä syystä nimi) lauseen, kuvauksen tai jonkin muun kohdan merkityksestä . Spekulaatiokysymykset voidaan muotoilla samalla tavalla kuin funktionaaliset kysymykset, mutta vastausvaihtoehdot ja kysymyksiin vastaamiseen tarvittavat taidot erottavat ne toisistaan.

Esimerkki:

Kohdan yhteydessä väite Kaikki kitarat on valmistettu sertifioidusta puusta (rivit 34–35) lähes viittaa siihen, että Gomesin työpaja:

Jotta tämä muuttuisi funktiokysymykseksi, kysymyksen on muututtava seuraavaksi:

Minkä kohdan tarkoituksena on lause 'Kaikki kitarat on valmistettu sertifioidusta puusta (rivit 34-35'). '

... johon vastaus olisi jotain 'osoita, että vastuu on olemassa välineiden valmistusprosessin kaikilla tasoilla'. Sen sijaan nykyisessä kysymyksessä kysytään 'mitä [kuvaus] sanoo/mitä tämän lausunnon implikointi tai ehdotettu merkitys/mitä tämä korostaa toisessa asiassa?'

Tässä on vielä muutama esimerkki siitä, miten tällainen päätelmäkysymys esitetään:

  • Viimeinen kappale viittaa siihen, että kirjoittajan tärkein syy lähteä sairaalasta käymään potilaidensa luona on sallia hänen:
  • Missä seuraavista väitteistä kuvataan parhaiten toisessa kappaleessa (rivit 9–14) mainittu paradoksi? ”
  • Kohdasta voidaan kohtuudella päätellä, että kun kertoja sanoo, etten nähnyt punaisia, keltaisia ​​ja violetteja klustereita, jotka merkitsivät minulle kukkia (rivit 30–31), hän melkein osoittaa, että:
  • Kun kertoja sanoo, aloin ajatella nykyisyyttä enemmän kuin tulevaisuutta (rivit 80–81), hän todennäköisesti tarkoittaa sitä, että Eugene -tapaaminen johti hänet:
  • Voidaan kohtuudella päätellä, että kertojalle kuva sukeltajasta, joka murtautuu valtameren kuohuvan kalvon läpi (rivi 52), symboloi häntä:
  • Lauseillaan 77–80 kertoja kertoo melkein, että:

Tyyppi 3: Tentti

Tenttikysymysten sanamuoto on hyvin lähellä päättelykysymysten sanamuotoa, ja se alkaa usein lauseella 'Voidaan kohtuudella päätellä, että ...' Sen sijaan, että kysyttäisiin tietyistä tosiasioista, tenttikysymykset kysyvät kertojan, kirjoittajan tai jonossa mainitun henkilön sisäisistä ajatuksista, tunteista tai motiiveista . Jokainen tutkimuskysymys voidaan pohjimmiltaan keksiä 'Mitä [kyseinen henkilö] ajattelisi [tästä asiasta]?'

Tenttikysymykset ovat monimutkaisimpia päätelmäkysymyksiä, koska niissä pyydetään sinua pääsemään kirjoittajan, kertojan, hahmon tai muun tekstissä mainitun henkilön päähän. Lisäksi tällaisia ​​kysymyksiä näkyvät usein pariliitoksissa , kysymällä yhden kohdan tekijän kanssa, ajattelisi jotain, mitä toisen kohdan kirjoittaja keskusteli. Katso alla muutamia esimerkkejä:

  • Kohdasta voidaan kohtuudella päätellä, että kertoja pitää alkuperäistä totuutensa löytämistä syystä, joka koski Mars -luotaimen epäonnistumista, seuraavasti:
  • Kohdasta voidaan kohtuudella päätellä, että tiedeyhteisössä tämän julkaisun julkaisuvuonna pienten komeettojen teoria oli:
  • Kohdasta voidaan kohtuudella päätellä, että NASA: n suhteen kirjoittaja katsoo:
  • Voidaan kohtuudella päätellä, että nähdessään ensimmäisen miehen kävelevän kuulla verrattuna B -kulun kertojaan, A -luvun kertoja tunsi:
body_shockandawe.jpg 20-hauska-järkyttynyt-kissa-meemit-3 mennessä Sparkle Motion , käytetty alla CC BY 2.0 .

Kuten luulen sanoneeni aiemmin, on sääli, että vastaukset ACT: n kysymyksiin eivät voi olla kissakuvia. Koska se on luultavasti kaikkein ytimekkäämpi kuvaus siitä, miltä Passage A: n kertoja tunsi.

5 upeaa strategiaa hyökätä ACT -lukukysymyksiin

Tänään olen koonnut teille viisi parasta strategiaa tänne auttamaan teitä päätelmäkysymyksissä. Jotkut näistä strategioista ovat hyödyllisempiä tietyissä kohtien lähestymistavoissa (esimerkiksi jos luet leivän perusteellisesti, sinun ei todennäköisesti tarvitse etsiä kontekstia yhtä paljon kuin oppilaat, jotka luisivat tai aloittavat kysymyksen ensin). Jotkut neuvot ovat kuitenkin hyödyllisiä kaikille

Etsi kontekstia

Yksi outo asia, jonka ACT Reading -osio haluaa tehdä (ja SAT Reading EI tee), on pyytää sinua tekemään johtopäätöksiä kohdista ... antamatta mitään sijaintitietoja. Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että tämä on turhaa harjoitusta, koska se vain antaa sinulle vähemmän aikaa ajatella, koska selaat kulkureitin läpi löytääksesi jopa tietoja, joista kysytään. Vaikka luulen, että tämä on taito, josta voi olla hyötyä korkeakoulussa/yliopistossa, jos et ole lukenut luokkaasi ja sinua odottamatta pyydetään vastaamaan siihen liittyvään kysymykseen.

Joka tapauksessa, vaikka olet löytänyt kysymyksen, josta kysytään ACT Reading -päätöskysymyksessä (esimerkiksi ensimmäinen nainen, joka komentaa tehtävää kansainväliselle avaruusasemalle), saatat huomata, että tuo lause ei välttämättä sisällä kaikkea tiedot, joita tarvitset päättelykysymykseen vastaamiseen. Jos kamppailet päätelmäkysymyksen kanssa, koska tarvitset enemmän kontekstia, parhaat paikat etsiä ovat lauseita, jotka ovat suoraan ennen ja jälkeen kysymyksessä annetun lauseen, lauseen tai rivin. Niissä tapauksissa, joissa päättelykysymyksiin vastaamiseen tarvitaan vielä enemmän kontekstia, kuten tekstin/kirjoittajan suuremman kuvan/pääkohdan/näkökulman tunteminen, minusta paras strategia on ympyröidä kysymys ja palata siihen vastauksen jälkeen asiaankuuluvat kokonaiskysymykset (kuten kysymykset kappaleesta/osiosta, jossa kyseiset rivit ovat tai jopa kysymyksiä koko kohdasta).

Vastaa omin sanoin

Uskon, että tämä on tärkein strategia vastaamaan päätelmäkysymyksiin oikein. Jos pystyt keksimään vastauksen omin sanoin ennen kuin tarkastelet vastausvaihtoehtoja, voit helpommin kiertää ACT: n sinulle asettamat ansoja. Miksi? Koska Jos vastaat kysymykseen omin sanoin, sisällytät todennäköisemmin vain asiaankuuluvia (ja tarkkoja) tietoja . Vastauksesi Garrisonille mainitsee tietyntyyppisen meteorin vaikutuksen havainnollistamiseksi… ei todennäköisesti ole yhtä tyylikäs kuin vastausvaihtoehdot, mutta jos olet tehnyt työsi ja perustanut vastauksesi vain tekstiin, saat paljon helpompi valita oikea vastaus (sinun tarvitsee vain valita vastausvaihtoehto, joka parhaiten vastaa omaa vastaustasi).

Väärissä vastausvaihtoehdoissa on usein merkityksetöntä tietoa tai ne sisältävät tulkintoja, jotka näyttävät voivan olla totta. Tämä on erityisen ärsyttävää, koska kuten aiemmin totesin, lukion luokat kouluttavat sinua näkemään tilanteen mahdollisimman monesta näkökulmasta, joten impulssi voi olla yrittää todistaa, kuinka jokainen vastaus PITÄISI olla totta. Ei! Älä kuuntele sitä! ACT: ssä on vain yksi oikea vastaus, ja jopa päätelmäkysymykset eivät edellytä sinun olettavan paljon enemmän kuin kirjoitettu. Jos aloitat omalla vastauksellasi omin sanoin, on paljon helpompi valita oikea vastausvaihtoehto (jossa on oikea vastaus, mutta ACT: n omin sanoin).

Kynsien alaspäin muut ACT -lukutaidot

Kun olin suorittamassa analyysiä ACT Reading -osioista kysymystyypeittäin, sain seuraavan käsityksen: päättelykysymykset ovat usein vaikeimpia kysymyksiä, koska tarvitset useita muita lukutaitoja voidaksesi vastata niihin onnistuneesti.

Ota tämä kysymys:

Kohdasta voidaan kohtuudella päätellä, että kertojan mielestä hänen kotikaupungissaan on:

F. parantunut merkittävästi vuosien varrella.
G. edistynyt juurikaan.
H. pysyi suunnilleen samana kuin vuosia sitten.
J. mahdollisuus rakentaa uudelleen entiseen tapaan.

Jotta voit vastata tähän kysymykseen oikein, tarvitset ...

  • Pienet kuvataidot . Sinun on selvitettävä, missä kohdassa kertoja kertoo, että hän ajattelee kotikaupunkiaan ja miten se on muuttunut.
  • Isot kuvataidot . Sinun on kyettävä skannaamaan kohta, jotta saat käsityksen kertojan asenteesta. Vaikka pystyt selvittämään vain kohdan yleisen sävyn (onko se positiivinen vai negatiivinen hänen kotikaupunkiaan kohtaan? Mitkä vastaukset ovat myönteisiä ja mitkä kielteisiä?), Saatat ehkä päästä eroon joistakin vastausvaihtoehdoista.

body_hammerithome.jpg vasaran aika mennessä Senija , käytetty CC BY 2.0/Cropped from original.

Anna tahtosi olla kuin vasara ja naulat kuin ACT -lukutaito, jonka lyöt aivojesi pintaan. En tosin tiedä, mitkä ovat sormesi tässä analogiassa.

Vastaa ACT -lukukysymyksiin sinulle sopivassa järjestyksessä

Jotakin, jota voi olla vaikea kääntää mieleen, on se, että sinun ei tarvitse vastata kysymyksiin siinä järjestyksessä kuin ne näkyvät ACT Readingissa. Epäjärjestyksessä on riski, että ohitat kysymykset vahingossa, mutta aika, jonka voit säästää vastaamalla kysymyksiin tietyssä järjestyksessä, voi korvata sen (koska voit käyttää ylimääräistä aikaa varmistaaksesi, että olet vastannut kaikkiin kysymyksiin ja täytti oikeat vastaukset). Olen luonut kolme erilaista skenaariota järjestyksestä, jossa voit vastata kysymyksiin sen mukaan, miten lähestyt kohtaa.

Jos olet nopea ja perusteellinen lukija ja luet jokaisen kohdan kokonaan ennen kuin vastaat kysymyksiin, suosittelen, että aloitat suurikokoisista kysymyksistä ennen kuin siirryt päättely- ja funktiokysymyksiin. Nopean (ja perusteellisen) lukemisen etuna on, että voit vastata kysymyksiin, jotka koskevat suurempia tekstimääriä, kun ne ovat vielä tuoreita, joten on järkevää aloittaa näistä kysymyksistä sen sijaan, että juutut yksityiskohtiin vähällä kuva tai sanasto kontekstikysymyksissä. Jos luet riittävän nopeasti päästäksesi läpi, ja sinulla on vielä paljon aikaa vastata kysymyksiin, järjestys on mahdollinen, mutta joku, joka lukee kirjan parin päivän välein (eli luen nopeasti), lukisin silti suosittelemme, että aloitat isoista kysymyksistä ja siirryt sitten päättelykysymyksiin.

Jos lähestymistapasi ACT -lukemiseen sisältää kysymysten lukemisen, palaaminen kappaleeseen tarpeen mukaan, neuvoni on täysin päinvastainen: aloita pienellä kuva- ja sanastoyhteydellä ennen kuin siirryt johtopäätöksiin. Vastaukset tällaisiin yksityiskohtaisiin kysymyksiin antavat enemmän tietoa kirjoittajasta ja käsiteltävästä aiheesta, mikä puolestaan ​​antaa kontekstin, josta voi olla hyötyä päätelmäkysymyksiin vastaamisessa. Jos käy ilmi, että tarvitset kokonaiskuvaa koskevia tietoja vastataksesi tiettyyn päättelykysymykseen, voit aina merkitä kysymyksen ja palata siihen myöhemmin.

Jos aloitat ACT Readingin lukemalla kohdan, sitten vastaamalla kysymyksiin, ennen kuin palaat kohtaan , Suosittelen, että otat sekä suuret että pienet kuvakysymykset pois tieltä ennen kuin siirryt johtopäätöksiin. Ellei lause, lause tai rivit, joista päätelmäkysymyksessä kysyttiin, sisältyisi/olisivat osassa lukemaasi tekstiä, on epätodennäköistä, että pystyisit vastaamaan siihen heti, vaikka tiedot, joita tarvitset vastataksesi suurikokoisiin kysymyksiin ja pieniin kysymyksiin (koska tiedät, missä nämä yksityiskohdat todennäköisesti ovat) kuorinnasta.

Poista vastaukset

Perussääntö jokaiseen ACT Reading -kysymykseen vastaamiseen on se sinun on poistettava kolme väärää vastausta . Vaikka kysymykseen vastaaminen ensin omin sanoin voi helpottaa väärien vastausten poistamista (koska etsit vastausvaihtoehtoja, jotka vastaavat saamaasi vastausta), tämä ei aina päde päätelmäkysymyksiin. Joskus olen joutunut turhautumaan päättelykysymyksiin, koska tekstistä tekemäni johtopäätös on oikea, mutta se ei ole tietoja, joita ACT etsii. Esimerkkinä kysymykseen 'Voidaan kohtuudella päätellä, että kertojan havainto, että viimeinen Bostonin liiallinen lumi sulasi 14. heinäkuuta, oli hänelle lähde:' Alkuvaiheeni oli, että tämä tosiasia oli loputon vitsi kertojalle, kun itse asiassa kysymys koski kertojan tunteita (ja näin ollen mikään vastausvaihtoehdoista ei vastannut päätelmääni, vaikka se oli mahdollisesti myös oikea).

Joten jos olet tilanteessa, jossa et ole pystynyt käyttämään kontekstia ja vastaamaan kysymykseen omin sanoin tavalla, joka vastaa vastausvaihtoehtoja, mitä teet? Jokaisen vastausvaihtoehdon läpikäyminen voi aluksi tuntua pelottavalta, koska jokaisella vastauksella on useita puolia. Tosiasiassa kuitenkin monimutkaiset vastausvaihtoehdot on helpompi poistaa, koska jos jokin osa vastausvalinnasta on väärä, voit ylittää sen . Tässä on esimerkki:

Jokainen kappaleessa kuvatuista kolmesta projektista paljastaa:

TO. isoisän ja pojanpojan välinen lisääntyvä vastakkainasettelu.
B. kertojan tekemät virheet ja muiden tuomitsemat hyväksynnät.
C. että tällaiset tapahtumat asettavat alustan Bryantin perheen piirteille.
D. että kertoja on päättänyt välttää kiittämättömyyttä, vihamielisyyttä tai liian vaativaa olemista.

Jos voit poistaa jonkin osan vastausvalinnasta, voit poistaa koko asian. Ota vastaus TO. isoisän ja pojanpojan välinen lisääntyvä vastakkainasettelu.

  • Onko isoisän ja pojanpojan välillä ristiriitaa? Jos ei, poista (spoileri: ei ole)
  • Onko vastakkainasettelu lisääntymässä? Jos ei, POISTA
  • Osoittavatko projektit, että isoisän ja pojanpojan välinen vastakkainasettelu kasvaa? Jos ei, POISTA

Kuten näette, poistumismahdollisuuksia on monia - vastauksen saamisen pitäisi olla todella vaikeaa. Tähän kysymykseen oikea vastaus, C , läpäisee tämän testin: tapahtumia (kolme hanketta) on ja ne luovat alustan Bryantin perheen piirteiden ilmaantumiselle.

Päätöskysymykset: Kävellä läpi todellisia kysymyksiä

Ennen kuin annoin sinulle joitain käytännön päättelykysymyksiä työskennelläksesi, halusin käydä läpi vastauksen päättelykysymykseen. Minulla on paljon perusteellisempia selityksiä tässä läpikäynnissä kuin sinun pitäisi perustella itsellesi testissä, koska haluan varmistaa, että perusteluni ovat selkeät, joten älä pelkää sitä, kuinka yksityiskohtainen se on. Sisäinen ajatusprosessini on esitetty kursiivi .

Tässä kysymys:

Viimeinen kappale viittaa siihen, että kirjoittajan tärkein syy lähteä sairaalasta käymään potilaidensa luona on sallia hänen:

TO. tuntuu enemmän potilaalta kuin lääkäriltä.
B. tulla tärkeämmäksi osaksi todellista maailmaa.
C. ymmärtää paremmin potilaiden sairauksia.
D. katso, onko luonnontieteilijä kuin lääkäri.

Muotoile kysymys uudelleen: muuta se siitä, miksi kirjoittaja lähtee sairaalasta siihen, mikä on pääasia, jonka sairaalasta lähteminen antaa tekijän tehdä?

Tässä viimeinen kappale:

Tässä mielessä olen riisunut valkoisen takkini, joka on yleensä hylätty, sairaalat, joissa olen viettänyt viimeiset kaksikymmentäviisi vuotta, tutkiakseni alaisieni elämää sellaisina kuin he elävät todellisessa maailmassa, tuntien osittain luonnontieteilijä, joka tutkii harvinaisia ​​elämänmuotoja; osittain kuin antropologi, neuroantropologi kentällä - mutta ennen kaikkea kuin lääkäri, joka kutsui tänne ja tänne soittamaan kotikäyntejä, kotikäyntejä inhimillisen kokemuksen kaukaisilla rajoilla.

Vaihe yksi: Etsi konteksti

Onneksi tämä kysymys antaa tarkat sijaintitiedot (viimeinen kappale), joten minun ei tarvitse etsiä tietoja läpi, jotta voin vastata kysymykseen.

body_peering.jpg magellan mennessä fPat Murray , käytetty alla CC BY 2.0 /Rajattu alkuperäisestä.

Apina ja kiikari: ei välttämätön vastausten löytämiseksi päättelykysymyksiin, mutta silti ihana.

Vaihe kaksi: Vastaa omin sanoin

Joten tärkein asia, jonka kirjoittajan on jätettävä sairaalasta käymään potilaidensa luona, on tutkia tutkittavieni elämää sellaisina kuin he elävät todellisessa maailmassa, johon kuuluu tunne osittain luonnontieteilijänä ja harvinaisten elämänmuotojen tutkiminen; osittain kuin antropologi, neuroantropologi kentällä - mutta ennen kaikkea kuin lääkäri

Vaihe kolme: Voinko poistaa onko vastauksia omien sanojeni perusteella?

Viimeinen kappale viittaa siihen, että kirjoittajan tärkein syy lähteä sairaalasta käymään potilaidensa luona on sallia hänen:

kuinka paljon on gallona

TO. tuntuu enemmän potilaalta kuin lääkäriltä.

Ei, koska se sanoo, että hän kokee olevansa ennen kaikkea lääkäri. Voin poistaa tämän heti lepakolta!

Viimeinen kappale viittaa siihen, että kirjoittajan tärkein syy lähteä sairaalasta käymään potilaidensa luona on sallia hänen:

B. tulla tärkeämmäksi osaksi todellista maailmaa.

Mainitsee katkelmassa jotain todellisesta maailmasta. epävarma. Sitä ei voi vielä poistaa.

Viimeinen kappale viittaa siihen, että kirjoittajan tärkein syy lähteä sairaalasta käymään potilaidensa luona on sallia hänen:

C. ymmärtää paremmin potilaiden sairauksia.

Maininnat hänen potilaidensa elämästä… ehkä liittyvät sairauksien ymmärtämiseen? Ei voi vielä poistaa.

D. katso, onko luonnontieteilijä kuin lääkäri.

Kertooko se jotain tunteesta osittain luonnontieteilijäksi ja ennen kaikkea lääkäriksi, jota luulisin voivan verrata heihin? Minä en tiedä. Pitää tutkia tarkemmin seuraavaa. Palataan vielä tekstiin:

Tässä mielessä olen riisunut valkoisen takkini,

Odota, odota. Kappaleen ensimmäinen virke alkaa, tämä mielessä. EI ei ei ei näin emme aloita kappaleita. Ei epäselvällä edeltäjällä! Mutta koska kirjoittaja teki tämän valinnan, LUUAN, että minun on selvitettävä, mitä tämä pitää mielessä. Edelliseen kappaleeseen lisää yhteydessä !

Sairauksien tutkiminen edellyttää lääkäriltä identiteetin tutkimista, sisäisiä maailmoja, joita potilaat luovat sairauden vaikutuksesta. Mutta potilaiden todellisuutta, tapoja, joilla he ja heidän aivonsa rakentavat oman maailmansa, ei voida täysin ymmärtää käyttäytymisen ulkopuolelta.

Aha! Niinpä lääkäri päätti vierailla potilaiden luona kotona pitäen mielessä, että sairaustutkimus… vaatii identiteetin tutkimista… Mutta potilaiden todellisuutta… ei voida ymmärtää kokonaan… ulkopuolelta.

Onko kappaleessa nyt järkeä?

Tässä mielessä olen riisunut valkoisen takkini, joka on yleensä hylätty, sairaalat, joissa olen viettänyt viimeiset kaksikymmentäviisi vuotta, tutkiakseni alaisieni elämää sellaisina kuin he elävät todellisessa maailmassa, tuntien osittain luonnontieteilijä, joka tutkii harvinaisia ​​elämänmuotoja; osittain kuin antropologi, neuroantropologi kentällä - mutta ennen kaikkea kuin lääkäri, joka kutsui tänne ja tänne soittamaan kotikäyntejä, kotikäyntejä inhimillisen kokemuksen kaukaisilla rajoilla.

Okei. Joten vastaus siihen, mikä on tärkein asia, jonka potilaiden vierailu kotona sallii kirjoittajan tehdä, on se, että sen avulla hän voi tutkia kohteideni elämää, kun he elävät todellisessa maailmassa, koska selvittää, mikä heissä on vialla, ei voida tehdä vain ulkoa

Toinen katsaus jäljellä oleviin vastauksiin:

Viimeinen kappale viittaa siihen, että kirjoittajan tärkein syy lähteä sairaalasta käymään potilaidensa luona on sallia hänen:

B. tulla tärkeämmäksi osaksi todellista maailmaa.

Näyttää leveältä. Olen jo tehnyt johtopäätöksen, että lääkäri haluaa tutkia potilaidensa elämää sisäpuolelta selvittääkseen, mikä heissä on vialla, koska sen tekeminen ulkopuolelta ei riitä - otan uuden harppauksen saada hänet tekemään enemmän. tärkeä osa todellista maailmaa näyttää liian hämärältä ACT: lle. Rajaa tämä kohta alustavasti.

Viimeinen kappale viittaa siihen, että kirjoittajan tärkein syy lähteä sairaalasta käymään potilaidensa luona on sallia hänen:

C. ymmärtää paremmin potilaiden sairauksia.

Vai niin. Hyvin. Joo. Tämä on syy, paitsi että sen sijaan, että selvitettäisiin, mikä hänen potilaissaan on vialla, ACT on paljon tyylikkäämpi ja meni ymmärtämään paremmin potilaidensa sairauksia. Taidan tarkistaa viimeisen vastauksen, joka tapauksessa.

Viimeinen kappale viittaa siihen, että kirjoittajan tärkein syy lähteä sairaalasta käymään potilaidensa luona on sallia hänen:

D. katso, onko luonnontieteilijä kuin lääkäri.

Ei, hän ei välitä luonnontieteilijästä! Se on punainen silli!

Vastauksen on oltava C.

body_redherring.jpg Punainen silli @ Lowestoft, Suffolk mennessä Tim parkinson , käytetty alla CC BY 2.0 .

Älä mene lankaan punaista silliä vastaa valintoihin!

ACT Lukukäytännön kysymyksiä viitteistä: Sinun vuorosi!

Nyt kun olet käynyt läpi tämän johtopäätöksen, sinun on aika harjoitella itse! Napsauta alla olevaa kuvaa nähdäksesi suuremman version katkelmasta.

body_ACTinference_1.jpg

1. Kohdasta on järkevää päätellä, että kertoja katsoo taaksepäin illallistansseja ajalla, jolloin:

F. hänen vanhempansa olivat ristiriidassa äitinsä työstä.
G. koko perhe oli täynnä jännitystä ja odotusta.
H. hänellä ja isällä oli paljon helpompi suhde toisiinsa.
J. hänen äitinsä ja isänsä olivat jälleen toivoneet perheen tulevaisuudesta.

2. Kun kertoja sanoo, nyökkäisin juhlallisesti - tämän salaperäisen kulttuuriviisauden kunnioitettu vastaanottaja (rivit 53–54), hän todennäköisesti tarkoittaa seuraavaa:

TO. hän tunsi pelkoa, kun hänen isänsä antoi hänelle tietoja, joita hän ei ymmärtänyt.
B. hänen isänsä oli kunnia voida jakaa henkilökohtaisia ​​tietoja tyttärensä kanssa.
C. kun hänen isänsä pani solmionsa päälle, hän teeskenteli olevansa kunnioitettu, vaikka hänen mielestään hänen kommenttinsa oli typerä.
D. tiedot, jotka hänen isänsä antoi hänelle, näyttivät tärkeiltä ja saivat hänet tuntemaan itsensä arvostetuksi.

3. Lause Kotkan tavoin hänen sanansa luiskahtivat kuninkaallisesti kaukaa ja osuivat hirvittävän helposti (rivit 75–76), joka kertoo, että kertoja:

F. ei ollut varma mitä hänen äitinsä odotti häneltä.
G. tunnisti, että hänen äitinsä halveksittiin.
H. halusi erota äidistään.
J. oli huonossa asemassa perheessään.

4. Mikä seuraavista väitteistä osoittaa kahden viimeisen kappaleen (rivit 78–92) perusteella, mitä kertojan isällä ja äidillä on yhteistä?

F. Molemmat haluavat hallita perheen taloutta. G. Molemmat taistelevat itsekunnioituksestaan. H. Molemmat haluavat oppia lapsilleen. J. Molemmat ovat vihaisia ​​naiselle, joka tuli sovitusta varten.

Vastausnäppäin (vieritä alas, kun olet valmis):

1. G 2. D 3. G Neljä. G

Tiivistettynä...

  • Päätöskysymykset kysyvät sinulta lauseen, lauseen tai rivisarjan merkitys jutussa
  • Etsi kontekstia auttaakseen sinua vastaamaan kysymykseen
  • Vastaa kysymykseen omin sanoin ennen ACT: n vastausvaihtoehtojen tarkastelua
  • Naulata muita ACT -lukutaitoja auttaakseen sinua vastaamaan päättelykysymyksiin
  • Hyökkäyskysymykset järkevässä järjestyksessä , sen perusteella, miten luet kohdan/oman testityylisi
  • Poistaa 3 väärää vastausta

Mielenkiintoisia Artikkeleita

11 parasta resurssia NCLEX -kysymyksille ja käytännön testeille

Otetaanko NCLEX? Tutustu kokoelmaan parhaista NCLEX -käytännön kysymyksistä ja testeistä, joiden kanssa voit opiskella.

PSAT -pisteet: Missä sijoitat?

Oletko hämmentynyt SAT -pistealueesta? Selitämme kaikki mahdolliset PSAT -pisteet ja mitä pisteytysasteikko merkitsee sinulle.

ECU: n pääsyvaatimukset

9 esimerkkiä erinomaisista suosituskirjeistä työhösi

Kirjoitatko työpaikkasuosituskirjeen, mutta et ole varma, mistä aloittaa? Tutustu hyödyllisten näytteiden kokoelmaamme, jotta pääset alkuun.

Kalifornian parhaat koulut | Central Union High School Rankings ja tilastot

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajien verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Central Union High Schoolista El Centrossa, Kaliforniassa.

Mount Holyoke Collegen pääsyvaatimukset

Historialliset SAT -testipäivät 2014, 2013 ja enemmän

SAT: n historialliset testipäivät ovat tärkeitä monien tarkkojen tietueiden kannalta. Kollegion hallitus ei kuitenkaan tässä vaiheessa ylläpidä helppoa tietokantaa SAT-päivämääristä vuosille 2014, 2013, 2012, 2011 ja soforth. Me PrepScholarissa olemme tehneet kovaa työtä vanhojen levyjen kaivaamiseksi. Katso alempaa!

Indiana Wesleyanin yliopiston pääsyvaatimukset

Mikä on STAAR -testi? Onko sinun otettava se?

Mikä on STAAR -testi? Onko sinun otettava se? Selvitä, mitä odottaa tästä Texas -testistä.

Coloradon yliopiston lohkareiden pääsyvaatimukset

15 parasta musiikkikoulua Yhdysvalloissa

Oletko kiinnostunut Yhdysvaltojen parhaista musiikkikouluista? Tutustu yksityiskohtaisiin musiikkikoulujen sijoituksiin löytääksesi sinulle sopivan koulun.

1120 SAT -pisteet: Onko tämä hyvä?

SUNY Institute of Technology pääsyvaatimukset

ACT: ään rekisteröityminen: temppuja ja vinkkejä

Opi rekisteröitymään ACT: hen ja vältä yleisiä virheitä, jotka voivat maksaa rahaa ja aikaa.

Mikä on liittovaltion työohjelma? Määritelmä ja opas

Harkitsetko liittymistä korkeakoulun työopinto-ohjelmaan? Mikä on työtutkimuksen määritelmä, kuinka paljon voit ansaita, ja pitäisikö sinun työskennellä tuossa työssä? Selvitä täältä.

SAT Prep: n lopullinen SAT-opinto-opas

Tämä täydellinen SAT-opas on paras kokoelma SAT-strategioita ja neuvoja, jotka ovat käytettävissä kaikkialla. Opit opiskelemaan SAT: lle ja testausvinkkejä pisteiden parantamiseksi.

Arkansasin yliopisto, Pine Bluff Pääsyvaatimukset

Tämän vuoden Villanovan ACT -tulokset ja GPA

SAT: n historialliset prosentit 2010, 2009, 2008

Etsitkö SAT -prosentteja vuosille 2008, 2009 tai 2010? Löydät täydelliset tuloskaaviot menneisyydestä täältä.

3 avainvinkkiä Salsa -luokan pukeutumiseen

Mietitkö, mitä pukeutua salsa -tanssitunneille? Katso mukavat ja tyylikkäät ideamme siitä, mitä pukeutua salsa -luokkaan.

Kuinka käyttää SOHCAHTOA: Vinkkejä ja esimerkkejä

Kamppailet SOHCATOAn käytön kanssa? Tutustu täydelliseen oppaaseemme, jossa on tonnia SOH CAH TOA -esimerkkejä.

Piemonten yliopiston pääsyvaatimukset

Mitä sinun on tiedettävä Estancia-lukiosta

Löydä osavaltion sijoitukset, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Estancia High Schoolista Costa Mesassa, Kaliforniassa.

NCAA SAT -pisteet: Mitä sinun tulee olla kelvollinen

Mitä SAT -pisteitä ja GPA: ta tarvitset, jotta voit saada NCAA Clearinghousen? Ota selvää tästä ja opi, kuinka voit helposti täyttää vaatimukset.

Mount St.Mary Collegen pääsyvaatimukset