Kuinka kirjoittaa täydellisiä ApplyTexas -esseitä

feature_texasflag.jpg

ApplyTexas -yliopisto -sovellus sisältää monia essee -kehotteita, ja jokaisella Texasin suosituimmalla korkeakoululla on erilaiset vaatimukset, joihin esseitä he odottavat hakijoiden vastaavan.

Joten miten saat neuvoja parhaiden ApplyTexas -esseiden kirjoittamiseen riippumatta siitä, mihin kouluun haet? Älä etsi muuta kuin tämä artikkeli, joka poistaa kaikki mahdolliset ApplyTexas -essee -kehotteet. Selitämme, mitä jokainen kehote etsii ja mitä pääsyvirkailijat haluavat oppia sinusta. Lisäksi annamme sinulle parhaat strategiamme sen varmistamiseksi, että esseesi täyttää kaikki nämä odotukset, ja autamme sinua löytämään parhaat esseeaiheesi.



Tässä artikkelissa on yleiskuva siitä, mistä puhumme:

Mitkä ovat ApplyTexas -esseet?

ApplyTexas -sovellus on pohjimmiltaan Texasin versio yhteisestä sovelluksesta, jota monet yhdysvaltalaiset korkeakoulut käyttävät. Se on yhtenäinen yliopistosovellus kaikki Texasin julkiset yliopistot ja monet yksityiset yliopistot. (Huomaa, että jotkut koulut, jotka hyväksyvät ApplyTexan, hyväksyvät myös yhteisen sovelluksen.)

ApplyTexas -sivusto on hyvä lähde selvittää hyväksyykö kohdeopistosi ApplyTexas -sovelluksen . Tästä huolimatta paras tapa vahvistaa tarkalleen, mitä koulu odottaa, on mennä sisäänottosivustolleen.

Miksi korkeakoulut haluavat sinun kirjoittavan esseitä?

Pääsihteerit yrittävät koota luokkia, jotka ovat täynnä mielenkiintoisia, elinvoimaisia ​​opiskelijoita, joilla on erilainen tausta, vahvuudet, heikkoudet, tavoitteet ja unelmat. Yksi työkalu, jota oppilaitokset käyttävät erilaisten näkökulmien tunnistamiseen, on kollegion essee.

Nämä esseet antavat sinulle mahdollisuuden näyttää pääsyvirkailijoille ne puolet itsestäsi eivät ole näkyy muualla sovelluksessasi. Täällä kuvailet mistä olet tullut, mihin uskot, mitä arvostat ja mikä on muokannut sinua.

Tässä saat myös kuulostamaan kypsältä ja oivaltavalta - kaksi keskeistä ominaisuutta, joita oppilaitokset etsivät hakijoilta. Nämä ovat tärkeitä, koska oppilaitokset haluavat löytää nuoria, jotka lopulta löytävät menestyä korkeakouluelämän itsenäisyyden edessä.

body_jellybeans.jpg

Fuksi-luokan täyttäminen on kuin niiden Every-Flavor -hyytelöpapujen käsittelyä Harry Potter : sisäänpääsy haluaa vain välttää niitä, jotka maistuvat korvatulppalle.

ApplyTexas Essee Vaatimukset

On neljä essee -kehotetta fuksille pääsyä koskevassa ApplyTexas -hakemuksessa (aiheet A, B, C ja D). Aiheiden A, B ja C kehityksessä on pieniä vaihteluja siirto -oppilaille tai niille, jotka haluavat tulla takaisin. Käsittelemme jokaisen muunnelman juuri pääaihejaon alapuolella. Siellä on myös useita lyhyitä vastauskehotuksia UT Austinille ja Texas A&M: lle sekä lisäaihe E vain siirto -opiskelijoille. Vaikka niitä on ei tiukkoja sanojen rajoja, korkeakoulut yleensä ehdottavat, että esseet pidetään jossain välillä puolitoista sivua.

Kaikilla Texasin korkeakouluilla ja yliopistoilla on erilaiset sovellusvaatimukset, mukaan lukien esseet tai esseet, joita he haluavat. Jotkut koulut vaativat esseitä, toiset luettelevat ne valinnaisiksi ja toiset käyttävät pakollisten ja valinnaisten esseiden yhdistelmää. Useat koulut käyttävät esseitä määrittääkseen apurahat, kunnianosoitukset ohjelman kelpoisuudesta tai pääsyn tietyille pääaineille.

Seuraavassa on muutamia esimerkkejä esseen lähetysvaatimuksista useista Texasin kouluista:

UT Austin

  • Sinun on kirjoitettava essee aiheesta Aihe A
  • Sinun on myös vastattava kolme lyhyttä vastauskehotusta
  • Jos haet taide-/taidehistoria-, arkkitehtuuri-, hoitotyö- tai sosiaalityön pääainetta, sinun on kirjoitettava lyhyt vastaus pääaineeseesi
  • UT Austin hyväksyy myös Kokoomussovellus

Texas A&M

  • Sinun on kirjoitettava essee aiheesta Aihe A
  • Jos olet insinööri, sinun on kirjoitettava lyhyt vastaus
  • Texas A&M hyväksyy myös Kokoomussovellus

Southern Methodist University

  • Sinun on kirjoitettava essee aiheesta Aihe A
  • Voit (mutta sinun ei tarvitse) kirjoittaa esseen aiheesta Aihe B
  • SMU hyväksyy myös Common App and Coalition -sovelluksen ja sillä on oma online -sovelluksensa, joten sinulla on mahdollisuus valitse sovellus, jonka haluat täyttää

Texas Christian University

  • Sinun on kirjoitettava yksi essee, mutta se voi jatkua mistä tahansa aiheesta (A, B tai C)
  • TCU hyväksyy myös Common -sovelluksen ja sillä on oma online -sovellus, joten se on toinen koulu voit valita sovelluksen, jota haluat käyttää

body_chihuahua.jpg

mitkä 2 väriä tekevät violetista

Hämmentyneenä hänen vaihtoehdoistaan ​​hänet valloitti toiveikas optimismi. Ja suloisuus.

Craft Your Perfect College Essee

Vertaamalla ApplyTexas Essay -kehotteita A, B ja C

On olemassa kolme ApplyTexas -essee -aihetta, jotka yrittävät saada ytimen siihen, mikä tekee sinusta ihmisen kolmella eri tavalla. Mutta koska aiheet A, B ja C keskittyvät kaikki asioihin, jotka ovat välttämätöntä sinulle ihmisenä, voi olla vaikeaa keksiä täysin ainutlaatuinen idea jokaiselle-varsinkin kun ensimmäisessä käsittelyssä nämä kehotteet voivat kuulostaa todella samalta.

Ennen kuin katkaisen kaikki ApplyTexas -essee -kehotteet, katsotaanpa miten A, B ja C eroavat toisistaan. Voit sitten pitää nämä erot mielessäsi, kun yrität miettiä aiheita, joista kirjoittaa.

ApplyTexas kehottaa

Tässä ovat viimeisimmät kehotukset kohteelle Aiheet A, B ja C ApplyTexas -sovelluksessa.

Aihe A

Kerro meille tarinasi. Mitä ainutlaatuisia mahdollisuuksia tai haasteita olet kokenut lukio -urasi aikana, jotka ovat muokanneet sitä, kuka olet tänään?

Aihe B

Useimmilla opiskelijoilla on identiteetti, etu tai kyky, joka määrittelee heidät olennaisella tavalla. Kerro meille itsestäsi.

Aihe C

Sinulla on lippu kädessäsi - minne menet? Mitä aiot tehdä? Mitä tapahtuu, kun tulet sinne?

Kuinka kertoa aiheet A, B ja C lukuun ottamatta

Yksi hyödyllinen tapa pitää nämä aiheet erillään mielessäsi on luoda suurikokoinen luokka jokaiselle: Aihe A on ulkopuolella, aihe B on sisällä ja aihe C on tulevaisuus .

Toisin sanoen, aihe A kysyy haasteiden tai mahdollisuuksien vaikutuksesta sinuun ja siitä, miten olet käsitellyt tätä vaikutusta. Toisaalta aihe B kysyy sisäisistä intohimostasi ja siitä, miten nämä määrittelevät sinut. Lopuksi aihe C haluaa tietää, minne olet menossa. Nämä erittäin laajat luokat auttavat sinua ajattelemaan ideoita ja elämänkokemuksia, joita voit käyttää esseessäsi.

Vaikka monet tarinat, joita ajattelet, voidaan muotoilla sopimaan kaikkiin näihin kehotteisiin, mieti mikä kokemus suurin osa paljastaa sinusta. Jos kyse on siitä, miten ulkoinen yhteisösi on muokannut sinua, se sopisi luultavasti aiheeseen A. Jos se on tarina intohimostasi, tallenna se aiheeseen B. Toimii todennäköisesti hyvin aiheessa C.

(Huomaa: jos olet siirto -opiskelija, joka kirjoittaa esseen muunnelmia aiheista A, B tai C, muista, että nämä muunnelmat kysyvät edelleen ulkopuolelta, sisältä tai tulevaisuudesta.)

body_frogs.jpg

Tuolloin vuotanut laatikko täytettyjä sammakoita sai sinut haluamaan oppia kaiken, mitä Ranskan ruoanlaitosta on tiedettävä? Todennäköisesti aihe C.

Rakentaminen ApplyTexas Essay Aihe A

Nyt teemme perusteellisen purkamisen kaikesta, mitä sinun tarvitsee tietää aiheesta A, ensimmäisestä ApplyTexas -essee -kehotteesta.

Kehote

Kerro meille tarinasi. Mitä ainutlaatuisia mahdollisuuksia tai haasteita olet kokenut lukio -urasi aikana, jotka ovat muokanneet sitä, kuka olet tänään?

Mikä on nopea kysymys ja miten siihen pitäisi vastata?

Tämä kehote haluaa nähdä kuinka ulkoinen ympäristö lukio -oppilaana on muokannut sinua. Voit kertoa siitä, että kehotteessa käytetään ilmausta 'tarinasi', että se haluaa tietää mitä sinä usko, että sillä on ollut suurin vaikutus sinuun.

Vaihe 1: Kuvaile ympäristöäsi

Kehotteen ensimmäinen osa koskee erityisten kokemusten tunnistamista ja kuvaamista lukion opiskelijana. Et halua, että esseesi tulee liian epämääräiseksi, joten varmista, että keskityt yhteen tai kahteen tiettyyn kokemukseen. Kehote ehdottaa nollaamista johonkin 'ainutlaatuiseen' tai johonkin, joka on vaikuttanut sinuun tavalla, joka ei ole vaikuttanut keneenkään muuhun.

Haluat valita jonkin ympäristön osan, jonka voit kuvaile elävästi ja se on sinulle todella tärkeää. Sen ei välttämättä tarvitse olla positiivinen, mutta se on tärkeää tekee on oltava merkittävä vaikutus henkilökohtaiseen kehitykseesi.

Sen pitäisi myös olla jokin osa ympäristöäsi, joka on ollut osa elämääsi jonkin aikaa. Kuvailet jotain, joka on vaikuttanut sinuun 'koko lukio -urasi ajan'.

Vaihe 2: Selitä, miten tämä ympäristö muotoili sinut

Sinun ei pitäisi vain kuvata ympäristöäsi - sinun on myös keskusteltava miten ympäristö vaikutti sinuun ihmisenä. Kuinka tämä erityinen ympäristösi teki sinusta sellaisen ihmisen kuin olet tänään?

On parasta, jos voit ajatella yhtä tai kahta konkreettista anekdoottia tai tarinaa siitä, miten ympäristösi lukio -oppilaana on muokannut sinua. Älä esimerkiksi sano vain, että perheesi teki sinusta ahkeran ihmisen-kuvaa yksityiskohtaisesti kuinka katsot äitisi tulevan kotiin koko työpäivästä vain valmistautuaksesi menemään yötunneille osoitit sinulle, että tavoitteidesi saavuttaminen on kannattavaa, vaikka se olisi vaikeaa.

body_peas.jpg

Tomaattina oleminen peapodissa oli vaikeaa Frankille, joka ei koskaan voinut ymmärtää herneiden pakkomielle fotosynteesiin.

Mitä lukijat haluavat oppia sinusta?

Lukijat etsivät kahta pääasiaa. Ensinnäkin he haluavat nähdä sen voit olla kypsä ja ajatella ympäristöäsi. Oletko utelias ympäröivästä maailmasta? Jos olet todella tarkkaillut ympäristöäsi ja sitoutunut siihen, voit kuvata ihmisiä ja paikkoja, jotka ovat vaikuttaneet sinuun lukion oppilaana vivahteikkaalla ja oivaltavalla tavalla.

Toiseksi he haluavat nähdä miten erotut ympäristöstäsi. Tämä voidaan tehdä kahdella tavalla: (1) voit korostaa, miten olet jotenkin erilainen kuin ympäristösi ja miten se vaikutti sinuun, tai (2) voit korostaa sitä, miten olet oppinut positiivisia ominaisuuksia ympärilläsi olevasta ympäristöstä. Pohjimmiltaan, miten ympäristösi teki sinusta erityisen, mielenkiintoisen ihmisen?

Kuinka esseesi voi antaa heille sen, mitä he haluavat?

Kuinka voit varmistaa, että esseesi todella vastaa kehotteeseen? Tässä on joitain keskeisiä strategioita.

#1: Valitse erityinen näkökohta ympäristöstäsi

Sinun on valittava jotain erityistä ympäristössäsi, jotta voit nollata sen. Voit ottaa mukaan ideoita, kuten perheesi, kotisi, naapurustosi tai yhteisön useaan suuntaan.

Perheesi voi esimerkiksi kuvata lähipiiriäsi, laajempaa perhettäsi tai löydettyä perhettäsi. Kotisi voi olla tietty talo tai talot, joissa olet kasvanut, mutta se voi olla myös kotikaupunkisi, korttelisi, kerrostalosi tai jopa maasi. Naapurustosi voi olla katu, osa-alue, umpikuja; se voi olla kaupunkialue tai maaseutu. Yhteisösi voi olla mikä tahansa yhteisö, johon olet kuulunut, koulusi yhteisöstä kirkkoyhteisöösi kaupunkiin.

Kun harkitset ympäristösi osa -aluetta, valitse tärkeitä asioita, joita sinulle tapahtui ympäristön yhteydessä. Muista, että sinun ei tarvitse vain kuvata, kuinka asetus on sinulle tärkeä näytä kuinka se tekee sinusta tärkeän.

#2: Miten tämä ympäristö teki sinusta erityisen?

Sitten sinun on harkittava Entä ympäristösi teki sinusta erottuvan henkilön. Tässäkin voi olla kyse siitä, miten olet voittanut jonkin ympäristön puolen tai kuinka ympäristösi on edistänyt positiivisesti ominaisuuksiasi tai piirteitäsi. Haluat varmistaa, että sinulla on selkeä viesti joka yhdistää ympäristön yhteen, kahteen tai kolmeen erityispiirteeseesi.

Yritä miettiä erityisiä tarinoita ja anekdootteja liittyvät vuorovaikutukseesi ympäristön kanssa, ja analysoi ne sitten harkiten paljastaaksesi, mitä ne osoittavat sinusta. Tärkeät aikuiset elämässäsi voivat auttaa sinua ajattelemaan mahdollisia ideoita.

#3: Ajattele essee kuin elokuva

Kuten hyvä elokuvakäsikirjoitus, ylioppilaskirjoitus tarvitsee hahmot, jonkinlainen toiminta ja järkyttävä, mutta lopulta onnellinen loppu. Kun suunnittelet henkilökohtaista lausumistasi, yritä ajatella kertomasi tarina elokuvan termein. Näin voit varmistaa, että esseessäsi on seuraavat ominaisuudet:

  • Asetus: Koska kuvaat ympäristöäsi, on tärkeää ottaa hetki aikaa paikan tunteen antamiseen. Voit saavuttaa tämän kuvaamalla todellista fyysistä ympäristöä, yhteisön päähenkilöitä tai molempien yhdistelmää.
  • Panokset: Elokuvat vievät toimintaa eteenpäin antamalla hahmoille korkeat panokset. Tiedät - voittaa tai häviää, elämä tai kuolema. Vaikka kuvailisit ympäristöäsi myönteisesti, konfliktin tai dynaamisen muutoksen täytyy tuntua. Mitä anekdootissa olet valinnut kirjoittaa, mistä voitit tai menetit?
  • Ulkoisten konfliktien ratkaiseminen: Jos on jonkinlainen ulkoinen konflikti (naapurin, perheenjäsenen, ystävän, kaupunginvaltuuston jne. Kanssa), sinun on osoitettava jonkinasteista ratkaisua.
  • Sisäisten konfliktien ratkaiseminen: Sisäinen konflikti liittyy lähinnä siihen, miten muutuitte tapahtuman tai kokemuksen perusteella. Sinun on esitettävä selkeästi, mitä sisälläsi tapahtui ja miten nämä muutokset ovat vieneet sinut eteenpäin ihmisenä.

body_emoticons.jpg

Tunsitko KAIKKI tunteet? Voitko edes nimetä kaikki nämä tunteet? Todellakin? Mikä sitten on oikean alakulman nimi?

#4: Lisää tietoja, kuvaus ja esimerkkejä

Esseesi erottuu todella, jos lisäät tehokkaita esimerkkejä ja kuvauksia.

Kuvittele esimerkiksi, että Karima päättää kuvata, kuinka oppiminen navigoimaan julkisessa liikenteessä lukion fuksi teki hänestä kekseliäitä ja auttoi häntä tutkimaan kaupunkia, jossa hän kasvoi. Hän myös keskustelee siitä, miten kaupungin tutkiminen lopulta vaikutti häneen. Miten hänen pitäisi muotoilla kokemuksensa? Tässä muutamia vaihtoehtoja:

Versio 1

Olin hermostunut ottamaan Elin ensimmäistä kertaa. Asemalla oli paljon työmatkalaisia ​​ja aikuisia, jotka näyttivät kärsimättömiltä, ​​mutta luottavaisilta. Aluksi pelkäsin suuresti eksymistä, mutta ajan myötä minusta tuli yhtä luottavainen kuin nuo työmatkalaiset.

V ero 2

Tunsin sekoituksen hermoja ja jännitystä kävellessäni Howardin punaisen viivan kääntöporttia pitkin ensimmäistä kertaa. Mitä jos eksyisin matkalla museoon? Olin huolissani siitä, että minusta näyttäisi olevan pelkkää haittaa kaikille kulmakarvojen kulkuneuvoille, jotka kokoontuivat lavalle. Jos tarvitsisin apua, auttaisivatko he minua? Olinko tarpeeksi rohkea kysyäkseni? Kun metalliovet avautuivat, painoin kynnet kämmeniini ja ryntäsin sisään naisen perässä, jolla oli punainen salkku. Menestys! Ainakin ensimmäisessä vaiheessa. Löysin sivuttain suunnatun istuimen ja tartuin makrokraamilaukkuuni muistikirjan ja luonnostelutarvikkeiden kanssa. Kartta roikkui istuimeni yläpuolella. Painamalla sormeani värikkääseen verkkoon löysin pysähdykseni ja laskin kuinka monta minun oli vielä mentävä. Vietin koko junamatkan tuijottaen sitä karttaa ja rasittelin korviani kaikesta, mitä kapellimestari sanoi. Nyt kun ajattelen ensimmäistä kertaa, kun ratsastin Elillä yksin, hymyilen. Se, mikä tuolloin tuntui niin pelottavalta, on vain jokapäiväinen tapa kiertää nyt. Mutta katson aina laiturilla ympärilleni nähdäkseni, viipyvätkö hermostuneet lapset työmatkaliikenteen reunoilla ja tarjoanko heille hymyn.

Molemmat versiot muodostavat saman tarinan, juonittain, mutta toinen tekee junamatkan (ja tämän vuoksi kirjoittaja) tulla eläväksi lisäämällä erityisiä, yksilöllisiä yksityiskohtia, kuten seuraavat:

  • Visuaaliset vihjeet: Lukija 'näkee' sen, mitä kirjoittaja näkee kuvausten kautta, kuten 'kulmakarvoja kulkeneet työmatkalaiset, jotka kokoontuivat lavalle', 'nainen, jolla oli punainen salkku' ja 'värikäs ruudukko'.
  • Emotionaaliset vastaukset: Koemme kirjoittajan tunteet: hän 'tunsi hermojen ja jännityksen sekoituksen'. Hän miettii, onko hän tarpeeksi rohkea pyytämään apua. Junamatka oli 'niin pelottava tuolloin', mutta tuntuu nyt 'jokapäiväiseltä'.
  • Erilaistuminen: Vaikka työmatkalaiset ovat enimmäkseen monoliittista ryhmää, näemme joitain yksilöitä, kuten naisen, jolla on punainen salkku.

ApplyTexas -aihe A Esseeideoita

Tähän essee -kehotteeseen (tai muuhun) ei ole yhtä parasta aihetta, mutta olen sisällyttänyt sen muutamia mahdollisia ideoita alla auttaakseen sinua aloittamaan oman aivoriihesi:

  • Kuvailet aikaa, kun järjestit ympärilläsi olevat ihmiset yhteisen paikallisen asian ympärille
  • Huolehtiminen läheisestä suhteesta yhden tai useamman perheenjäsenen kanssa
  • Tunnista lähialueesi erityisen merkittävä paikka (kuten tietty puisto tai puu) ja miksi se on ollut niin tärkeä elämässäsi, erityisesti viime vuosina
  • Olla vähemmistö koulussa tai naapurustossa
  • Kulttuurisen tai uskonnollisen kulkureitin läpikäyminen lukion opiskelijana
  • Siirtyminen yhdestä paikasta johonkin täysin erilaiseen ja kulttuurisokin käsittely

2 Käytä Teksas -aihetta A siirto-, ohimeneviä tai takaisinottavia opiskelijoita varten

Jos haet siirtoa tai otat takaisin, sinulla on todennäköisesti jo jonkin verran kokemusta yliopistosta. Joten tässä tapauksessa ApplyTexas tarjoaa henkilökohtainen lausunto vaihtoehto, jonka avulla voit kirjoittaa elämästäsi lukion jälkeen. Tämä vaihtoehto pyytää sinua edelleen osoittamaan, mikä ulkoisessa ympäristössäsi on tehnyt sinusta ainutlaatuisen yksilön. Mutta jos esimerkiksi lähdit yliopistosta ja haet nyt uudelleen, haluat käsitellä sitä, miten jokin osa tästä kokemuksesta vaikutti siihen, kuka olet nyt. Muussa tapauksessa noudata yllä olevia ohjeita aiheen A vakiokehotteessa.

body_ostriches.jpg

Ja silloin tajusin, että minustakin oli tullut strutsi, hyväksynyt ja mukautunut heidän nokkimis- ja juoksukulttuuriinsa.

Selvitys ApplyTexas Essay Bic

Seuraavaksi käydään läpi sama prosessi ApplyTexas Topic B: lle, puretaan se tiili kerrallaan ja kootaan uudelleen.

Kehote

Useimmilla opiskelijoilla on identiteetti, etu tai kyky, joka määrittelee heidät olennaisella tavalla. Kerro meille itsestäsi.

Mitä nopea kysyy?

Ensi silmäyksellä tämä kehotus vaikuttaa melko epämääräiseltä. 'Kerro meille itsestäsi' ei ole tarkin ohjejoukko. Mutta jos kaivaamme hieman syvemmälle, voimme nähdä, että niitä todella on kaksi aivan erityistä asiaa tämä kysymys kysyy.

#1: Mikä määrittelee sinut?

Tämä kehottaa esittämään väitteitä, että 'useimmilla opiskelijoilla' - joka todennäköisesti sisältää sinut! - on jonkinlainen määrittelevä piirre. Tämä voi olla 'identiteetti, etu tai lahjakkuus', joten sinun on ilmaistava, mihin tämä määrittävä piirre on tarkoitettu sinä erityisesti.

Oletko esimerkiksi hämmästyttävä neuloja? Vietätkö vapaa -aikaasi pääjalkaisten tutkimiseen? Oletko indie -elokuvien tai mysteeriromaanien tuntija? Tai ehkä sinulla on uskonnollinen, kulttuurinen, etninen tai LGBTQ+ -identiteetti, joka on sinulle erittäin tärkeä. Mikä tahansa näistä asioista voi olla todennäköinen pääteema, kehystys esseestäsi.

#2: Miten tämä määrittelevä piirre sopii kokonaisuudessaan sinuun?

Vaikka sinulla on jonkinlainen määrittävä piirre, se ei ole sinun kokonaisuutesi. Pohjimmiltaan sinun täytyy asiayhteyteen määrittelevä piirteesi laajemmassa persoonallisuudessa ja identiteetissä. Tässä kohtaa tulee osa 'kerro meille itsestäsi'. Mitä määrittelevä piirteesi kertoo sinusta ihmisenä? Ja miten se sopii yleiseen persoonallisuuteen, arvoihin ja unelmiin?

body_moss.jpg

Vain syvällä metsässä hän voisi tutkia yhtä todellista intohimoaan: sammalta.

Mitä lukijat haluavat oppia sinusta?

Pääsylukijat toivovat oppivansa kaksi pääasiallista asiaa:

#1: Mistä olet intohimoinen

On tärkeää, että tämä essee kommunikoi aito intohimo kaikesta mitä kirjoitat. Yliopisto on paljon työtä, ja intohimo on tärkeä liikkeellepaneva voima, kun asiat ovat kiireisiä. Siten lukijat etsivät opiskelijoita, jotka ovat todella kiinnostuneita ympäröivästä maailmasta ja innoissaan asioista!

#2: Kuinka näet itsesi (ja kuinka onnistuneesti voit kommunikoida siitä)

Vahva, hyvin kehittynyt itsetunto auttaa pitkälle auttamaan sinua selviytymään kaikista muutoksista, joita koet opiskellessasi. Vaikka muutut ja kasvat paljon ihmisenä opiskeluvuosiesi aikana, omien perusominaisuuksien ja arvojen tunteminen auttaa näitä muutoksia olemaan jännittäviä pelottavien sijaan.

Korkeakoulut etsivät kehittynyttä itsetuntoa. Lisäksi he etsivät opiskelijoita, jotka voi kommunikoida itsestään viestejä selkeästi, luottavaisesti ja yhtenäisesti.

Kuinka esseesi voi antaa heille sen, mitä he haluavat?

Tämän kehotuksen haasteena on antaa täydellinen kuva sinusta ihmisenä pysyessäsi edelleen viestissä määrittävästä piirteestäsi. Sinun on oltava keskittynyt, mutta kattava. Tutkitaan parhaita tapoja näyttää intohimosi ja kehittää identiteettisi.

#1: Määritä ydinviesti

Ensinnäkin sinun on valitse tämä määrittävä ominaisuus. Tämä voi olla melkein mitä tahansa, kunhan olet aidosti panostanut tähän piirteeseen ja tunnet, että se edustaa jotakin ydinosaa sinusta.

Sen pitäisi myös olla jotain, jota voit kuvata tarinoita ja anekdootteja. Vain sanomalla: 'Olen punapää ja se määrittelee minut' tekee melko tylsän esseen! Toisaalta tarina siitä, miten aloitit valokuvausprojektin, joka koostuu kaltaisistasi punapäämuotokuvista ja mitä olet oppinut itsestäsi tästä kokemuksesta, on paljon mielenkiintoisempaa.

Ole varovainen valitseessasi jotain, joka esittelee sinut yleisesti positiivinen valo. Jos valitset ominaisuuden, joka ei vaikuta kovin vakavalta, kuten kestävä ja ikuinen rakkautesi sipulirenkaita kohtaan, olet vaarassa näyttää parhaimmillaan epäkypsältä ja pahimmillaan suorastaan ​​epäkunnioittavalta.

Haluat myös valita jotain realistista - Älä väitä, että olet suurin matemaatikko, joka on koskaan elänyt, ellet ole itse asiassa suurin matemaatikko, joka on koskaan elänyt (etkä todennäköisesti olekaan). Muuten näytät olevan kosketuksissa.

#2: Sovita viestisi isompaan kuvaan

Mieti seuraavaksi, kuinka voit käyttää tätä piirrettä maalaamiseen täydellisempi kuva sinusta ihmisenä. On hienoa, että olet intohimoinen hiihto ja olet hiihtotiimin jäsen, mutta mitä muuta tämä kertoo sinusta? Oletko seikkailunhaluinen rohkeus, joka rakastaa ottaa (kohtuullisia) riskejä? Oletko luonnon ystävä, jolla on maku tutkimiseen? Rakastatko olla osa tiimiä?

Valitse ainakin kaksi tai kolme positiivista viestiä haluat kertoa itsestäsi esseessäsi tärkeimmistä piirteistäsi.

body_ingredients-1.jpg

Brody lisäsi XYZ-tuotemerkkinsä kaikkeen, mitä hän on koskaan tehnyt tuota bro-tisanal-kosketusta varten.

#3: Näytä, älä kerro

On paljon mielenkiintoisempaa lukea tekemistäsi asioista, jotka osoittavat tärkeimpiä piirteitäsi, kuin kuulla luetteloimasi ne. Älä vain sano: 'Kaikki pyytävät minulta neuvoja, koska olen tasapuolinen ja järkevä.' Kuvaile itse asiassa sellaisia ​​tilanteita näytä ihmiset pyytävät sinulta neuvoja ja sinä tarjoat tasapuolisia, järkeviä neuvoja.

#4: Katso äänesi

On tärkeää tarkkailla sävyäsi, kun kirjoitat esseen, joka (melko avoimesti) kertoo siitä, kuinka hyvä olet. Haluat näyttää omat erityispiirteesi ilman näennäistä kiiltoa, vakaata, itsensä ylistävää tai narsistista.

Oletetaan, että Andrew haluaa kirjoittaa puutarhan kasvattamisesta, vaikka piha on täysin varjossa, ja kuinka tämä halu muuttui intohimona puutarhanhoitoon. Hän saattoi puhua puutarhamyymälän työntekijöistä, jotka eivät tienneet, mitkä kasvit sopivat mihin valoon, edellisen talon omistajan kauhistuttavasta tavasta käyttää pihaa lemmikkikylpyhuoneena tai kipeästä polvesta, joka esti häntä rikkomasta oikeaa ryhtiä.

new yorkin yliopiston tulokset

Vaihtoehtoisesti hän voisi kuvata tekevänsä tutkimusta kuninkaallisten palatsien monimutkaisista puutarhoista, suunnitella puutarhansa kasvien värin ja korkeuden perusteella, käyttää kokeilu- ja erehdysprosessia nähdäkseen, mitkä kasvit kukoistavat, ja osallistua niin paljon tähän työhön, että hän usein menetti ajankulku.

Yksi näistä lähestymistavoista saa hänet kuulostamaan oikukkaalta ja itsekeskeiseltä toinen saa hänet kuulostamaan henkilöltä, joka voi ottaa vastuun vaikeasta tilanteesta.

ApplyTexas Aihe B Esseeideoita

Tässä taas ei ole yhtä parasta lähestymistapaa, mutta olen hahmotellut joitain mahdollisia aiheita alla:

  • Oletko tunnettu siitä, että olet todella hyvä jossakin tai asiantuntija tietystä aiheesta? Miten tämä vaikuttaa identiteettisi?
  • Keskustele siitä, miten olet osallistunut tiettyyn koulun ulkopuoliseen toimintaan ja mitä se merkitsee sinulle. Mitä olet oppinut osallistumalla siihen?
  • Kuvaile jotain, josta olet tehnyt paljon tutkimusta vapaa -ajallasi. Mistä löysit tämän kiinnostuksen? Mitä olet oppinut tuloksena?
  • Mikä on ilmeisin persoonallisuutesi? Miten tämä ominaisuus on vaikuttanut elämääsi? (Voit pyytää apua ystäviltä ja sukulaisilta.)
  • Kerro LGBTQ+ -identiteettisi tärkeys
  • Keskustele uskonnollisesta tai kulttuurisesta taustastasi ja siitä, miten tämä määrittelee sinut
  • Kuvaile kokemustasi vähemmistöyhteisön jäsenenä

Käytä Texasin aihetta B siirto-, ohimeneviä tai takaisinottavia opiskelijoita varten

ApplyTexas -muunnelma käytössä Aihe B on suunniteltu erityisesti kahta eri mahdollista käyttötilannetta varten. Ensimmäinen koskee ihmisiä, jotka hakeutuvat ei-tutkinto-opiskelijoiksi tai opintotutkinnon suorittaneiksi (eli ohimeneviksi opiskelijoiksi). Siinä tapauksessa he pyytävät sinua keskustelemaan kursseista, jotka haluat suorittaa, ja siitä, mitä toivot saavasi, jos sinut hyväksytään. Tämä tarkoittaa sitä, että he haluavat edelleen, että keskität tämän esseen siihen, mistä olet intohimoinen, kuten edellä mainittiin, mutta he odottavat, että intohimo perustuu yliopiston tarjoamiin kursseihin.

Toinen on tarkoitettu opiskelijoille, jotka hakevat uudelleen hakemustaan ​​akateemisista syistä keskeyttämisen jälkeen. Siinä tapauksessa he pyytävät sinua kuvaamaan kaikkia toimia, joita olet tehnyt parantaaksesi akateemista suoritustasi, ja perustelemaan, miksi sinut pitäisi ottaa takaisin. Sinun on edelleen keskityttävä positiivisiin piirteisiisi tässä muunnelmassa, joten tämä voi olla hankala tehtävä. Kuten yllä olevassa esimerkissä, sinun on tarkkailtava sävyäsi, äläkä huuda. Ota sen sijaan vastaan ​​akateemisen keskeytyksen syy ja siitä, mitä olet oppinut tästä kokemuksesta, ja tee siitä sitten uusi vahvuus. Ehkä olet oppinut uusia opiskelutottumuksia, joita voit kuvata niille. Ehkä kokopäivätyö, kun olit keskeytetty, paransi työmoraaliasi. Mitä tahansa valitsetkin, näytä, kuinka negatiivinen tilanne muuttui positiiviseksi oppimiskokemukseksi sinulle, ja keskity parempaan ihmiseen, joka olet sen vuoksi.

body_cards.jpg Oletko timantti sydämen maailmassa?

Selvitys ApplyTexas Essay Cic

Nyt voimme irrottaa aiheen C saadaksemme hyvän käsityksen siitä, miten käsitellä tätä tulevaisuuteen suuntautuvaa esseetä.

Kehote

Sinulla on lippu kädessäsi - minne menet? Mitä aiot tehdä? Mitä tapahtuu, kun tulet sinne?

Mikä on nopea kysymys ja miten siihen pitäisi vastata?

Jos ApplyTexas -aiheet A ja B koskivat aiempia kokemuksiasi, aihe C haluaa sinun antaa lukijoille välähdyksen kuvitelluista mahdollisuuksistasi.

Tähän kysymykseen on periaatteessa kaksi mahdollista lähestymistapaa. Jaamme ne tänne.

Vaihtoehto 1: Kuvaile pitkän aikavälin tavoitteesi

Yksi lähestymistapa tähän kehotteeseen on käyttää esseesi muodossa mahdollisuus kuvata pitkän aikavälin tavoitteesi urallesi ja elämällesi.

Joillekin opiskelijoille tämä on suoraviivainen yritys. Oletetaan esimerkiksi, että olet aina halunnut lääkäriksi. Vietät vapaaehtoistyötä sairaaloissa, autat äitisi vastaanotolla ja opiskelet biologiaa. Voit helposti kehystää 'lippusi' lipuksi lääketieteelliseen kouluun. Valitse vain muutamia mielenkiintoisimpia hetkiä näistä menneistä kokemuksista ja keskustele kiinnostuksen kohteidesi kokonaisradasta ja esseesi todennäköisesti voittaisi!

Mutta entä jos et ole vielä varma pitkän aikavälin tavoitteistasi? Tai entä jos sinusta tuntuu, ettet todella tiedä mihin olet menossa ensi viikolla, puhumattakaan ensi vuodesta tai 10 vuoden päästä? Lue vaihtoehto 2!

Vaihtoehto 2: Osoita harkittua mielikuvitusta

Vaikka voit varmasti tulkita tämän yksinkertaisena kysymyksenä tulevaisuudestasi, voit käyttää sitä myös mahdollisuutena olla mielikuvituksellisempi.

Huomaa, että tämä koko kysymys perustuu lipun metaforaan. Lippu voi viedä sinut minne tahansa; sinä päätät. Se voi olla todellisessa paikassa, kuten isoäitisi talossa tai Skotlannin ylängöllä tai Metropolitan -museossa. Tai se voi olla jossain fantastisessa paikassa, kuten aikakone paleoliittiseen aikaan.

Tärkeää on, että käytät valitsemasi määränpäätä ja mitä aiot tehdä siellä todista, että olet huomaavainen ihminen, joka on innoissaan ja on aktiivisesti mukana ympäröivässä maailmassa.

body_babyfishing.jpg

Renata ei halua junalippua; hän haluaa vain veneen.

Mitä lukijat haluavat oppia sinusta?

Jos olet suoralla tiellä tietylle opintoalueelle tai uralle, pääsyvirkailijat haluavat ehdottomasti tietää tämän. Ajaminen, tavoitteellinen ja intohimoinen opiskelija on valtava plus kaikille korkeakouluille. Jos tämä kuulostaa sinusta, varmista, että esseesi välittää paitsi kiinnostuksesi myös syvän rakkautesi aiheeseen sekä kaikki siihen liittyvät klubit, aktiviteetit ja/tai harrastukset, joita olet tehnyt lukion aikana.

Jos kuitenkin lähestyt luovampaa lähestymistapaa tähän kehotteeseen, huomaa kuitenkin, että tässä esseessä (kuten kaikissa muissakin ApplyTexas -esseissä) Miten merkitsee paljon enemmän kuin mitä . Älä huolehdi siitä, että sinulla ei ole vielä erityistä päämäärää. Riippumatta siitä, missä lopullinen akateeminen, urasi tai muu harrastuksesi makaa, jokainen tähän asti tekemäsi toiminta on opettanut sinulle jotain, olipa kyse sitten työetiikasta, taidon hallitsemisesta, opettamisesta mentorilta, vuorovaikutuksesta vertaisten kanssa, asioista takaiskuja, oman oppimistyylisi ymmärtämistä tai sitkeyttä. Esseesi on mahdollisuus osoittaa tämä tieto ja kypsyys.

Yhdysvaltojen konservatiivisimmat oppilaitokset

Riippumatta siitä, minkä määränpään valitset lippullesi ( mitä ), haluat kommunikoida siitä voit ajatella tulevaisuuden (ja kuvitellut!) mahdollisuuksia pakottavalla tavalla aiempien kokemustesi perusteella ( Miten ).

Otitpa ajatukset 'minne olet menossa' ja 'mitä teet' kirjaimellisempaan tai abstraktimpaan suuntaan, Valintalautakunta haluaa varmistaa, että riippumatta siitä, mitä opiskelet, voit saada siitä jotain mielekästä. He haluavat nähdä, että et vain kellu elämän pinnalla, vaan otat aktiivisesti vastaan ​​ominaisuuksia, taitoja ja osaamista, joita tarvitset menestyäksesi maailmassa.

Kuinka esseesi voi antaa heille sen, mitä he haluavat?

Seuraavassa on muutamia ideoita siitä, miten voit osoittaa, että sinulla on harkittuja ja vakuuttavia näkemyksiä mahdollisista tulevaisuuksista.

#1: Valitse minne olet menossa

Onko tämä tulkinta tavoitteistasi suorempi (lippuni on tuomaripenkille) vai luovampi (lippuni on Narniaan)? Valitsitpa minkä tahansa, varmista, että valitset määränpään aidosti vakuuttavaa sinulle. Viimeinen asia, jonka haluat, on kuulostaa tylsältä tai epäreilulta.

#2: Älä ylitä tai alita

Toinen keskeinen asia on välttää ylikorotusta tai alituloa. Esimerkiksi on hienoa sanoa, että haluat osallistua politiikkaan, mutta on hieman liian itsekästä sanoa, että sinusta tulee ehdottomasti Yhdysvaltain presidentti. Varmista, että riippumatta siitä, minkä määränpään valitset lippullesi, se ei tule pois turhaa ylpeilyä kuin yksinkertaista pyrkimystä.

Varmista samalla, että valitsemasi kohde on järkevä college -esseen kontekstissa. Ehkä todella haluat lipun perunalastu- tehtaalle; tämä essee ei kuitenkaan ehkä ole paras paikka tarkentaa tätä kuviteltua mahdollisuutta.

Vaikka voit tietysti valita oudon paikan, sinun on kyettävä pohjautua todelliseen näkemykseen siitä, millaiseksi ihmiseksi haluat tulla. Älä unohda, kuka yleisösi on! Yliopistojen valintapäälliköt haluavat löytää opiskelijoita jotka haluavat oppia. He haluavat myös altistua uusille ajatuksille ja ideoille (eivätkä vain uusille perunalastuille).

#3: Flesh It Out

Kun olet valinnut määränpään, on aika harkita kysymyksen muita osia: mitä aiot tehdä, kun saavut määränpäähän? Mitä siellä tapahtuu? Yritä miettiä joitain keskeisiä viestejä liittyvät sinuun, kykyihisi ja tavoitteisiisi.

#4: Vahvista matkaasi tietyissä anekdooteissa ja esimerkeissä

Tämä kysymys on muotoiltu hyvin abstraktisti, joten on tärkeää, että perustat ajatuksesi määränpäästäsi (olipa se sitten suoraviivaisempi tai luovempi) konkreettisia anekdootteja ja esimerkkejä jotka osoittavat, että olet harkittu, sitoutunut, intohimoinen ja ajaa.

Tämä on vielä tärkeämpää, jos siirryt luovaan reittiin ja kirjoitat epätavallisesta paikasta. Jos et pidä asioita hiukan maadoitettuina todellisuudessa, esseesi voi tulla sellaiseksi kevytmielinen. Varmista, että käytät tätä tilaisuutta parhaalla mahdollisella tavalla ja esittelet tosielämän esimerkkejä halutuista ominaisuuksistasi.

Kuvittele Eleanorin essee siitä, kuinka hän haluaa lipun Starfleet Academy -tapahtumaan (tietämättömille tämä on Star Trek -universumin kuvitteellinen koulu, jossa ihmiset kouluttavat Starfleet -upseereiksi). Mikä alla oleva essee kertoo enemmän hänen mahdollisuuksistaan ​​opiskelijana?

Versio 1

Lippuni on Starfleet Academy. Siellä kouluttautuisin osaksi komentojaostoa, jotta voisin komentaa tähtilaivaa. Kun olin oman tähtialukseni kapteeni, tutkisin avaruuden syvimpiä alueita vuorovaikutuksessa vieraan elämän kanssa ja oppisin lisää universumista.

Versio 2

Olen rakastanut Star Trekia siitä lähtien, kun isäni alkoi toistaa VHS -kopioita vanhoista jaksoista minulle muinaisessa videonauhurissamme. Joten jos minulla olisi lippu minne tahansa, se olisi Tähtilaivaston akatemiaan harjoittelemaan komentojaostossa. Tiedän, että minusta tulisi erinomainen komentaja. Kymmenen vuoden kokemus hapkidosta on opettanut minulle kurinalaisuutta ja ajattelua jaloillani. Työskentely hapkon opettajana dojossani viimeisten kahden vuoden aikana on parantanut johtamis- ja opetusominaisuuksiani, jotka ovat välttämättömiä tähtilaivan komentajalle. Lisäksi minulla on uteliaisuus ja seikkailutunne, jotka ovat välttämättömiä pitkälle uralle avaruuden tuntemattomilla alueilla. Tällä hetkellä harjoittelen tutkimusjanoani valokuvausblogini kautta. DSLR -kamerani avulla jäljitän ja valokuvaan hämäritä ja piilotettuja paikkoja, joita löydän kaupungista, perhematkoilla ja jopa päiväretkillä läheisiin kaupunkeihin. Luetteloin sijainnit huolellisesti, jotta muut voivat seurata jalanjälkiäni. Dokumentaatio on loppujen lopuksi toinen tärkeä osa avaruuden tutkimista tähtialuksella.

Molemmat versiot kertovat samoista asioista kuvitellusta kohteesta, mutta toinen essee näyttää paljon paremmin, kuka Eleanor on henkilö. Kaikki mitä todella opimme ensimmäisestä otteesta, on se, että Eleanorin täytyy pitää Star Trekistä.

Voimme myös päätellä, että hän luultavasti pitää johtajuudesta, etsinnästä ja seikkailusta, koska hän haluaa saada tähtilaivan. Mutta emme todellakaan tiedä sitä varmasti. Pääsyvirkailijoiden ei pitäisi joutua esseestä päättelemään, kuka olet - esseesi tulisi esittää se heille.

Toisessa esseessä sitä vastoin Eleanor selkeästi luonnehtii ominaisuuksia, jotka tekisivät hänestä suuren komentajan, ja antaa esimerkkejä siitä, kuinka hän on esimerkki näistä ominaisuuksista. Hän yhdistää abstraktin kohteen konkreettisiin asioihin elämästään, kuten hapkidoon ja valokuvaukseen. Tämä antaa paljon monipuolisemman kuvan siitä, mitä Eleanor voisi tuoda oppilaskunnalle ja koko kouluun.

ring-nebula-1995076_640.jpg

Eleanor haluaa vain tutkia lopullista rajaa .

ApplyTexas Aihe C Esseeideoita

Olen keksinyt esimerkkejä essee -ideoista kahdelle eri lähestymistavalle tähän kehotteeseen.

Mahdollisuus 1: konkreettiset tavoitteesi

  • Kuvaile tavoitettasi harjoittaa tiettyä akateemista alaa tai uraa ja keskustele siitä, kuinka tietyt luokat ja/tai koulun ulkopuoliset toiminnot sytyttivät tämän intohimon
  • Keskustele siitä, miten kokemuksesi johtajuudesta edisti suunnitelmiasi harjoittaa politiikkaa, projektijohtamista tai muuta johtotehtävää (tämä voi olla suora johtotehtävä klubissa tai työpaikassa tai epäsuora tai suunnittelematon johtamiskokemus, kuten hoitaa ryhmää)
  • Keskustelkaa siitä, miten halunne opettaa tai kouluttaa tulevaisuudessa sai alkunsa kokemuksesta opettaa joku tekemään jotain (esim. Olemalla opettaja tai auttamalla sisarusta käsittelemään erityisen haastavaa luokka- tai oppimisongelmaa)
  • Kuvaile tavoitettasi esiintyä lavalla tulevaisuudessa ja keskustele siitä, miten aiemmat kokemuksesi julkisesta luovuudesta (esim. Näytelmässä oleminen, taidenäyttelyn järjestäminen, orkesterin esittäminen, tanssiin osallistuminen jne.) Johtivat tähän tavoitteeseen

Mahdollisuus 2: Luova/abstrakti kohde

  • Mitä tekisit, jos voisit käydä lapsuuden suosikkikirjan tai -sarjan maailmassa? Mitä ominaisuuksia se osoittaa sinusta?
  • Onko sukulaista tai ystävää, jonka luona haluaisit vierailla lippusi kanssa?
  • Onko jokin tietty historiallinen ajanjakso, johon haluaisit matkustaa aikamatkalla?
  • Onko jokin kohde, johon olet aina halunnut mennä?

Muista yhdistä mielikuvituksellinen määränpääsi konkreettisiin yksityiskohtiin erityisominaisuuksistasi!

Aihe C siirto-, ohimeneville tai oppilaille

ApplyTexas tarjoaa a Aiheen C variantti jos haluat henkilökohtaisia ​​tietoja, jotka haluat ottaa huomioon hakemuksesi yhteydessä, esim. miksi olet siirtymässä uuteen kouluun. He haluavat edelleen sinun keskittyvän tulevaisuuteen, mutta he rohkaisevat keskustelemaan kaikista vaikeuksista, haasteista, lieventävistä olosuhteista tai mahdollisuuksista, jotka ovat vaikuttaneet kykyihisi ja akateemisiin tietoihisi (positiivisella tavalla). He haluavat myös sinun keskustelevan siitä, miten nämä olosuhteet voivat auttaa sinua edistämään monipuolista yliopistoyhteisöä. Tässä tapauksessa tämä vaihtelu ei poikkea olennaisesti lippukysymyksestä, se vain vaatii tarkempaa keskittymistä. Joten jos tämä vaihtelu koskee sinua, käytä yllä olevia neuvoja kysymyksen C vaihtoehdossa yksi.

body_coach.jpg

Tulevaisuus moottoribussin kuljettajien ajovalmentajana oli homonyymiklubin perustajajäsenelle vaivaton.

Rakentaminen ApplyTexas Essay -aihe D

Jos haet jotakin useista kuvataiteen aloista, sinun on ehkä kirjoitettava tämä essee.

Kehote

Henkilökohtainen vuorovaikutus esineiden, kuvien ja tilojen kanssa voi olla niin voimakasta, että se muuttaa tapaa ajatella tietyistä asioista tai aiheista. Kuvaile aiotulla opintoalueellasi (arkkitehtuuri, taidehistoria, muotoilu, studiotaide, kuvataiteen opinnot/taideopetus) kokemus, jossa kyseisen alueen opetus tai henkilökohtainen vuorovaikutus esineen, kuvan tai tilan kanssa teki tämän tyyppisen muutoksen ajatuksesi. Mitä teit toimiaksesi uuden ajattelusi mukaan ja mitä olet tehnyt valmistautuaksesi jatkotutkimuksiin tällä alalla?

Mitä nopea kysyy?

Jos haet opiskelemaan arkkitehtuuria, taidetta tai taidehistoriaa, yksi esseistä, jotka sinun on todennäköisesti kirjoitettava, on tämä. Tämä essee -aihe yrittää kysyä mahdollisimman laajasti kokemuksesta taiteesta, joka on liikuttanut sinua jollakin tavalla. Tämä tarkoittaa, että vaihtoehtosi kysymykseen vastaamiseen ovat melko erilaisia. Mitkä ovat tämän kehotteen kaksi eri osaa? Katsotaanpa.

Osa 1: Havainnointi ja reaktio

Ajattele hetkeä, jonka koit tuon puhalletun tunteen katsoessasi jotain ihmisen tekemää. Tämä on reaktio ja tilanne, jonka esseen ensimmäinen osa haluaa sinun luovan uudelleen. Kehote on ensisijaisesti kiinnostunut kyvystäsi kuvata ja määritellä tarkalleen, mikä laatu sai sinut pysähtymään kappaleissasi. Valtava joukko inspiroivia esinevaihtoehtoja, joita kehote tarjoaa, kertoo meille, että makuasi ei arvioida täällä.

Voit keskittyä oppimiskokemukseen, joka sisältää sekä luokat että oppitunnin ulkopuoliset aktiviteetit, tai voit keskittyä suoraan kokemukseen, jossa kohtasi esineen tai tilan ilman luokan tai opettajan välitystä. Ainoa raja kohdistusobjektillesi on, että se on jonkun muun kuin sinä tekemä. Reaktion tulee olla keskustelussa alkuperäisen taiteilijan kanssa-ei napan katseleminen.

Avain tähän esseen osaan on se kuvauksesi on liityttävä tarinaan muutoksesta ja muutoksesta. Essee -aihe pyytää teitä osoittamaan, että olette vaikuttaneet näkemästänne tai oppimistanne asioista, vaan myös omaksutte tästä kokemuksesta jotain, joka vaikutti omaan taiteeseenne eteenpäin.

body_angkorwat.jpg

Kun näet Angkor Watin temppelin, et voi olla ajattelematta, että ainakin ihmiset eivät ole tuhlanneet koko aikaansa maan päällä.

Osa 2: Imeytyminen

Tästä päästään essee -kehotteen toiseen osaan: tässä sinun on siirryttävä menneisyydestä nykypäivään, ja sitten ainakin ele merkityksellisesti kohti tulevaisuutta.

On yksi asia katsoa taideteosta, kuten veistosta tai arkkitehtuurimuotoa, ja tuntea liikuttuneena sen armosta, rohkeudesta tai visiosta. Mutta se on kypsän, luovan mielen merkki, joka pystyy ottamaan sydämeen sen, mikä on merkityksellistä sinä tästä työstä ja muunna tämä kokemus omaksi taiteeksesi.

Tämä essee haluaa nähdä kypsyyden kehittymisen sinussa; siksi sinun pitäisi selittää tarkalleen, miten oma luova näkemyksesi on muuttunut tämän kuvaamasi merkityksellisen kohtaamisen jälkeen. Mitä ominaisuuksia, filosofiaa tai teemoja yrität nyt luoda luomassasi?

Vielä tärkeämpää on, että tämä essee -kehote väittää, että kerran vaikuttaminen ei riitä. Siksi tässä toisessa osassa aihetta sinun on myös selitettävä, mitä olet tehnyt, jotta sinulla olisi samanlaisia ​​liikuttavia kohtaamisia muiden luovien teosten kanssa.

Sinulla on myös valinnanvaraa, kun haluat vastata: 'Mitä olet tehnyt valmistautuaksesi tämän alan jatkotutkimuksiin?' Voit esimerkiksi kuvata, kuinka olet hakenut muita saman taiteilijan teoksia, jotka liikuttivat sinut ensimmäistä kertaa. Tai voit kuvata uusien medioiden tai tekniikoiden tutkimista, jotta voit jäljitellä näkemääsi. Tai voit keskustella ajanjakson, tyylilajin, koulun tai filosofisen teorian oppimisesta, josta alkuperäinen taideteos on peräisin, jotta saat enemmän kontekstuaalista ymmärrystä.

Mitä lukijat haluavat oppia sinusta?

Jos suunnittelet akateemista uraa kuvataiteen tai arkkitehtuurin parissa, aloitat pitkän keskustelun, jonka aloittivat luolamaalauksen esi-isämme ja joka jatkuu läpi jokaisen ihmiskulttuurin ja yhteiskunnan.

Tämä essee haluaa varmistaa, ettet luo taidetta tyhjiössä ja että sinulla on ollut riittävästi koulutusta ja tietoisuutta muiden inspiroimiseksi. Osoittamalla, miten suhtaudut teihin, jotka liikuttavat sinua - ei mustasukkaisuudella tai irtisanomisella, vaan arvostamalla ja tunnustamalla toisen lahjakkuus ja kyky - todistat, että olet valmis osallistumaan tähän jatkuvaan keskusteluun.

Samalla tämä essee pyytää sinua osoittamaan oman luovan valmiutesi. Kuvaile tekemäsi työn lisäksi myös kykyäsi tuoda teokseen uusia elementtejä - tässä tapauksessa kuvailemasi kappaleen innoittamana. Tällä tavalla voit osoittaa, ettet ole yhden nuotin taiteilija, vaan kypsä muuttamaan ja kehittämään tekemääsi.

body_pieta.jpg Innoittamana Michaelangelon oletetun neuvon vain 'sirotella pois marmori, joka ei ole veistos', kirjoitan nyt esseeni vain käyttämättä sanoja, joita ei pitäisi olla sivulla.

Kuinka esseesi voi antaa heille sen, mitä he haluavat?

Mitkä ovat parhaat käytännöt taiteen monimutkaisuuden kiusaamiseksi kirjallisesti? Tässä on hyödyllisiä vinkkejä aivoriihiisi ja esseesi kirjoittamiseen.

#1: Valitse yksi taideteos tai oppimiskokemus

Kun olet valinnut näiden kahden kontekstin välillä, kavenna valikoimaasi entisestään. Jos kirjoitat opettavaisesta kohtaamisesta, älä unohda, että se voi johtua myös epävirallisesta tilanteesta. Voit esimerkiksi kirjoittaa jotain, jonka olet oppinut dokumentista, museokäynnistä tai taidekirjasta.

Jos kirjoitat suorasta kokemuksesta taiteesta, ei välttämättä kiinnity klassiseen kappaleeseen. Vaihtoehtoisesti voit keskustella vähän tunnetusta julkisesta veistoksesta, erityisen silmiinpistävästä rakennuksesta tai sillasta, jonka näit matkalla, tai gallerianäyttelystä.

Mistä tahansa kirjoitat, varmista, että tiedät joitakin tunnistetietoja. Sinun ei tarvitse tietää vastauksia kaikkiin seuraaviin kysymyksiin, mutta tee parhaasi tutkiaksesi, jotta voit vastata ainakin kahteen tai kolmeen niistä:

  • Kuka on taiteilija?
  • Missä pala on esillä?
  • Millaista työtä se on?
  • Millä materiaaleilla se on tehty?
  • Milloin se tehtiin?

#2: Selvitä, miksi tämä erityinen työ järkytti sinua

Make-it-or-break-it hetki tässä esseessä on kykysi selittää, mikä vaikutti sinuun objektissa, josta kirjoitat. Miksi se eroaa muista näkemistäsi teoksista? Luuletko, että se (tai sinä) oli oikeassa paikassa oikeaan aikaan sen siirtämiseksi, vai olisiko se vaikuttanut sinuun samalla tavalla riippumatta siitä, missä tai milloin näit sen? Puhuiko se sinua siksi, että se jakaa joitain ihanteitasi/filosofiasi/makuasi tai koska se oli niin erilainen kuin he?

Ole varovainen selityksesi kanssa, koska se voi helposti muuttua niin epämääräiseksi, että se on merkityksetön tai niin hämärä ja 'syvä', että menetät lukijasi. Ennen kuin aloitat paperille kirjoittamisen, yritä puhua siitä, mitä aiot sanoa joko ystävän, vanhemman tai opettajan kanssa. Ymmärtävätkö he mitä tarkoitat ja uskovatko sinua?

#3: Tee aikajana omille luomuksillesi

Kun ajattelet mitä olet tehnyt tai ajatellut tehdä lukio -urasi aikana, mikä on ideoidesi liikerata? Miten käsityksesi materiaaleista, joiden kanssa haluat työskennellä, on muuttunut? Entä viesti, jonka haluat teostesi välittävän? Tai miten haluat muiden näkevän teoksesi? Mikä on syy siihen, että sinusta tuntuu pakko olla luova?

Nyt kun olet keksinyt tämän aikajanan, katso, ovatko ajattelumuutoksesi päällekkäisiä kuvailemasi taidekokemuksen kanssa. Onko olemassa tapa, jolla voit yhdistää tässä teoksessa niin mielenkiintoisen ja tavan, jolla olet nähnyt omien taide -ideoidesi kehittyvän?

#4: Käytä kuvauksessasi konkreettisuutta ja vertailua

Aivan kuten mikään ei pilaa vitsiä, kuten sen selittäminen, mikään ei pilaa sanatonta kokemusta katsoa taidetta puhumalla sen kuolemaan. Silti sinun on löydettävä tapa käyttää sanoja antaaksesi lukijalle käsityksen siitä, miltä teos liikutti todellisuudessa näyttää - varsinkin jos lukija ei tunne teosta tai sen luonut taiteilijaa.

Tässä on ehdotettu temppuni kirjoittaa taiteesta hyvin. Ensinnäkin tarkenna kohdetta. Keskustele sen väreistä, koosta, siitä, mistä se näyttää olevan tehty, mihin silmäsi menevät ensin (esimerkiksi kirkkaat värit vs. tummemmat, mykistyneemmät), mitä se edustaa (jos se on kuviollinen), missä se on suhteessa katsojalle, näetkö käytettävien työkalujen jäljet ​​(kuten siveltimen vedot, veistostyökalujen naarmut jne.).

Toiseksi, astu pois konkreettisesta ja ole luova kielen kanssa käyttämällä vertailevan kuvauksen kaltaisia ​​tekniikoita. Käytä mielikuvitustasi luodaksesi emotionaalisesti resonoivia vertauksia. Onko jokin liikkeen muoto (esim. Lentäminen, ryömiminen, kaatuminen), josta tämä kappale tuntuu? Muistuttaako se jotain luonnosta (esim. Putoavat lehdet, tuulen liikuttama metsäkatos, aallot, hiekkadyynit)?

Jos teos on kuvaannollista, kuvittele, mitä on tapahtunut juuri ennen sen hetkeä, jolloin se kaappaa. Mitä tapahtui juuri tämän kohdan jälkeen? Tällaisten ei-kirjaimellisten kuvailijoiden käyttäminen antaa lukijallesi ymmärtää sekä todellisen fyysisen kohteen että sen esteettisen vetovoiman.

body_discostormtrooper.jpg Stormtrooperin hypnoottinen esitys oli kuin sukeltaminen timanttisiin Sarlacc-kuoppaan, jota disko-musiikki sulattaa hitaasti yli tuhat vuotta.

Craft Your Perfect College Essee

UT: n ja Texasin A&M: n lyhyiden vastausten kehotteiden leikkaaminen

Molemmat UT Austin ja Texas A&M vaatia lyhyitä vastauksia osana fuksisovellusta. UT: n osalta kaikki hakijat edellyttävät joitain, kun taas toiset vaativat tiettyjä pääaineita tai osastoja. A&M -tekniikan hakijoiden on toimitettava lyhyt lisävastaus.

Käymme läpi UT Austin -kehotteita, joita seuraa Texas A & M -kehote.

UT Austinin lyhyet vastauskehotukset

UT Austin vaatii kolme lyhyttä vastausta kaikilta fuksihakijoilta ja tarjoaa myös valinnaisen kehotteen. Jokaisen lyhyen vastauksen pitäisi olla enintään 250-300 sanaa, tai yksi kappale.

Lyhyt vastaus 1: Miksi olet kiinnostunut pääaineesta, jonka valitsit ensisijaiseksi pääaineeksi?

Lyhyt vastaus 2: Johtajuutta voidaan osoittaa monella tapaa. Kerro, kuinka olet osoittanut johtajuuttasi joko koulussa, työpaikalla, yhteisössä ja/tai perhevastuissasi.

Lyhyt vastaus 3: Kerro, miten uskot, että kokemuksesi, näkemyksesi ja/tai kykysi ovat muokanneet kykyäsi edistää ja rikastuttaa UT Austinin oppimisympäristöä sekä luokkahuoneessa että sen ulkopuolella.

Valinnainen lyhyt vastaus: Kerro taustoista tapahtumista tai erityisolosuhteista, jotka ovat saattaneet vaikuttaa lukiosi oppimistuloksiin, mukaan lukien COVID-19: n mahdolliset vaikutukset.

(HUOMAUTUS: COVID-19: n sisällyttäminen tähän valinnaiseen kysymykseen koskee vähintään syksyä 2021.)

Jos haet taide- ja taidehistoriaa, arkkitehtuuria, hoitotyötä tai sosiaalityötä, sinun on toimitettava seuraavat lyhyiden vastausten lisäksi:

Taide ja taidehistoria

Kerro 500 sanalla tai vähemmän merkityksellisestä tavasta, jolla taideteos tai taiteilija on muuttanut elämäsi. Kuinka tämä on herättänyt tavoitteesi elämälle taiteessa?

Arkkitehtuuri

Mikä rooli luovuudella on ollut koulutuksessasi? Millä tavoilla voit tutkia ja ilmaista luovuuttasi?

Sairaanhoito

Jos valitset ensimmäisen valinnan, lähetä vastaukset seuraaviin lyhyisiin vastauskehotteisiin:

  • Keskustele tekijöistä, jotka ovat vaikuttaneet haluun jatkaa uraa sairaanhoidossa.
  • Miten akateeminen ja koulun ulkopuolinen toiminta on valmistanut sinut sairaanhoitajaksi?

Sosiaalityö

Keskustelkaa syistä, miksi valitsitte sosiaalityön ensisijaiseksi pääaineeksi, ja siitä, miten yliopiston sosiaalityön tutkinto valmistaa teitä tulevaisuutta varten.

Mitä nämä UT Austinin lyhyen vastauksen kehotukset kysyvät?

On selvää, että nämä lyhyet vastauskehotteet kysyvät hyvin erilaisia ​​asioita, mutta niillä on yhteisiä tavoitteita.

Ensimmäiset kehotteet haluavat periaatteessa tietää mitä voit tarjota UT Austinille ja miksi olisit mahtava opiskelija täällä. He haluavat myös tietää, miksi valitsit UT Austinin ja pääaineesi. Toisin sanoen kaikki nämä kehotteet toimivat olennaisesti yhdessä 'Miksi tämä oppilaitos?' essee .

Tärkeimpien kehotteiden osalta sinulta kysytään kahta perusasiaa:

  • Kuinka tähänastiset kokemuksesi ovat saaneet sinut haluamaan opiskella tätä alaa (eli taide-/taidehistoriaa, arkkitehtuuria, hoitotyötä tai sosiaalityötä)?
  • Mitä aiot tehdä UT Austinissa suorittamallasi tutkinnolla?

Kuinka voit antaa UT Austinille mitä he haluavat?

Pääsyvirkamiehet ovat etsit todisteita siitä, että olet aidosti kiinnostunut koulusta, valitsemastasi pääaineesta ja urasta, jota haluat jatkaa. Varmista, että tunnistat ohjelman ominaisuudet, jotka miellyttävät sinua. Toisin sanoen, miksi UT Austin? Mikä tekee sinusta sopivan tänne?

Ole mahdollisimman tarkka vastauksissasi. Koska sinulla ei ole paljon tilaa kirjoittaa paljon, yritä keskittyä tiettyyn anekdoottiin, taitoon tai tavoitteeseen.

missä on Stony Brook University

Pääsihteerit haluavat myös nähdä sen sinulla on valmiudet valitsemallesi urapolulle, joten jos sinulla on asiaankuuluvaa työtä, tutkimusta tai vapaaehtoistyötä, he haluavat varmasti tietää tämän! On OK ottaa laaja näkemys siitä, mikä tässä on oleellista.

Lopulta he etsivät yksilöitä, joilla on selkeät tavoitteet ja yleinen käsitys siitä, mitä he haluavat tehdä tutkinnollaan. Oletko kiinnostunut työskentelemään tietyn väestön tai erikoisalan kanssa? Miksi? Mikä johti sinut tähän johtopäätökseen?

body_astronaut-1.jpg Tai ehkä lyhyiden vastausten kirjoittamisen sijaan voit lähettää heille tämän selfien.

Texas A&M: n lyhyt vastauskehote

Kaikkien Texas A&M -tekniikan hakijoiden on toimitettava lyhyt vastaus seuraavaan kehotteeseen:

Kuvaile akateemisia ja uratavoitteitasi laajalla tekniikan alalla (mukaan lukien tietojenkäsittelytiede, teollinen jakelu ja tekninen tekniikka). Mikä ja/tai kuka on vaikuttanut sinuun joko luokkahuoneessa tai sen ulkopuolella, mikä on edistänyt näitä tavoitteita?

Mikä tämä on Texas A&M: n lyhyt vastauskehote?

Tämä kehote haluaa tietää kaksi olennaista asiaa:

  • Mitkä ovat tulevaisuuden tavoitteesi tietyllä kiinnostuksen kohteellasi (eli millä tekniikan alalla haluat mennä tai harkitset)?
  • Mitkä ympäristö- tai ulkoiset tekijät (kuten henkilö/mentori, vapaaehtoistyökokemus, lukemasi lehti tai kirja jne.) Vaikuttivat tavoitteidesi kehittämiseen?

Kuinka voit antaa Texas A&M: lle mitä he haluavat?

Pääsyvirkamiehet haluavat tietää täällä vain sen, mikä on suurin suunnittelutavoitteesi ja miten päädyit tähän tavoitteeseen.

Koska sinulla ei ole paljon tilaa lyhyen vastauksesi kirjoittamiseen, haluat olla mahdollisimman tarkka. Pääsihteerit haluavat nähdä, että sinulla on selkeä tulevaisuus mielessäsi, mitä haluat tehdä insinööritutkinnollasi. Aiotko esimerkiksi jatkaa tohtoriohjelmaa? Miksi? Onko sinulla mielessäsi jokin tietty ammatti?

Lisäksi, muista täsmentää tämän tavoitteen taustalla oleva pääinspiraatio tai motivaatio. Oliko sinulla esimerkiksi lukion opettaja, joka kannusti sinua opiskelemaan tekniikkaa? Tai ehkä päätit mielijohteesta ottaa tietotekniikkatunnin, jota lopulta rakastit.

Muista, että suunnittelutavoitteidesi inspiraation ei tarvitse rajoittua johonkin kouluun liittyvään. Jos jää jumiin, mieti laajasti, mikä alun perin sai sinut kiinnostumaan alalta.

Lopuksi, kerro tarina tällä lyhyellä vastauksella. Pääsyvirkamiehet haluavat nähdä selkeän yhteyden sen välillä, mikä inspiroi sinua ja miksi olet päättänyt jatkaa insinööriaineena ja urana. Älä vain väitä, että jokin sai sinut kiinnostumaan tekniikasta ja siinä kaikki. Mikä erityisesti motivoi sinua jatkamaan tällä alalla ja urapolulla? Älä pelkää tulla henkilökohtaiseksi, koska tämä osoittaa pääsykomitealle, että olet todella intohimoinen pääaineen suhteen.

body_brain_questions Ajatus ei lopu tähän siirto -opiskelijoille.

Lyhyesti: ApplyTexas Essay Topic E (Transfer Students)

Yhdysvaltain siirto -opiskelijoiden ja kansainvälisten siirto -opiskelijoiden on tyypillisesti toimitettava ylimääräinen essee seuraavaan kehotteeseen (tai on lähetettävä essee jostakin yllä luetelluista aihevaihtoehdoista ).

Kehote

Valitse sinulle tärkeä asia - ongelma voi olla henkilökohtainen, kouluun liittyvä, paikallinen, poliittinen tai kansainvälinen⁠ ja kirjoita essee, jossa selität asian merkityksen itsellesi, perheellesi, yhteisöllesi tai sinun sukupolvesi.

Mikä on nopea pyyntö?

Tämä kehote, joka koskee siirto -oppilaita, haluaa lähinnä tietää, mikä vaikeus, haaste tai sosiaalinen ongelma on vaikuttanut sinuun henkilökohtaisella tasolla (tai suuremmalle ryhmälle, johon kuulut) ja miksi luulet, että tämä asia on sinulle niin tärkeä.

Voit esimerkiksi tunnistaa itsesi LGBTQIA+: ksi ja olet henkilökohtaisesti kokenut syrjintää paikallisyhteisössäsi seksuaalisen suuntautumisesi ja/tai sukupuoli -identiteettisi vuoksi. Tai ehkä olet kasvanut varakkaassa perheessä, mutta olet viime aikoina alkanut nähdä, kuinka laajalle levinnyt asunnottomuus todella on, ja yrität nyt tietoisemmin löytää keinoja korjata tämä ongelma omassa yhteisössäsi.

Valitsemasi ongelman ei tarvitse liittyä laajempaan sosiaaliseen asiaan; se voi olla esimerkiksi oppimisvaikeutesi tai se, että sinulla ei ole enää samoja uskonnollisia vakaumuksia kuin perheelläsi.

Tämän kysymyksen tärkein osa on yhteyden ongelman ja itsesi välillä. Toisin sanoen, miksi tämä asia on niin tärkeä sinä ? Miten se on vaikuttanut elämääsi, tavoitteisiisi, kokemuksiisi jne.?

Kuinka esseesi voi antaa heille sen, mitä he haluavat?

Tämä essee on tapa, jolla sisäänpääsyvirkailijat voivat tutustua sinuun ja sinulle henkilökohtaisesti tärkeisiin asioihin paljon syvemmällä tasolla kuin jotkut muut esseeaiheet sallivat, joten älä pelkää sukeltaa aiheisiin, jotka ovat sinulle hyvin tunnepitoisia, henkilökohtaisia ​​tai erityisiä.

Muista myös selittää selvästi, miksi tämä ongelma - varsinkin jos se on laajempi sosiaalinen kysymys, joka vaikuttaa moniin ihmisiin - on merkityksellinen sinä . Pääsyvirkailijat haluavat tietää kaikista kohtaamistasi haasteista ja siitä, miten heillä on positiivisesti myötävaikuttanut omaan kasvuun ihmisenä.

Bottom Line: Vinkkejä ApplyTexas -esseiden kirjoittamiseen

ApplyTexas -sovellus sisältää neljä essee -kehotetta (aiheet A, B, C ja D), joissa eri koulut vaativat erilaisia ​​pakollisten ja valinnaisten esseiden yhdistelmiä. UT Austinille ja Texas A&M: lle on myös lyhyitä vastauskehotteita sekä aihe E vain siirto -opiskelijoille.

Yksi tapa pitää nämä kolme samannäköistä esseeaihetta (A, B ja C) erillään mielessäsi on luoda isokokoinen luokka jokaiselle:

  • Aihe A koskee sinua ulkopuolella
  • Aihe B on sinun sisällä
  • Aihe C koskee sinua tulevaisuudessa

Nyt tiivistetään lyhyesti jokainen esseen aihe:

Esseen aihe A.

  • Yleiskatsaus: Haluaa sinun kuvaavan ainutlaatuisia kokemuksia, joita sinulla on ollut lukion opiskelijana, ja kuinka nämä ovat muokanneet ihmisenä
  • Vinkkejä:
    • Valitse tietty osa ympäristöstäsi
    • Kuvaile, miten se teki sinusta erityisen
    • Kuvaile asetusta, panoksia ja konfliktien ratkaisua
    • Lisää yksityiskohtia, kuvaus ja esimerkkejä

Esseen aihe B.

  • Yleiskatsaus: Tarjoaa mahdollisuuden kuvata määrittelevä piirre ja miten se sopii suurempaan visioon
  • Vinkkejä:
    • Määrittele ydinviesti.
    • Sovita tämä ydinviesti itsestäsi suurempaan kuvaan.
    • Näytä asioita itsestäsi, älä kerro.
    • Tarkkaile sävyäsi varmistaaksesi, että näytät loistavat ominaisuutesi ilman narsistisen, tylsän, glibin tai itsensä ylistävää.

Esseen aihe C.

  • Yleiskatsaus: Pyytää sinua kuvaamaan 'minne olet menossa' joko kirjaimellisessa, tavoitteellisessa tai mielikuvituksellisemmassa mielessä.
  • Vinkkejä:
    • Valitse minne olet menossa, mutta älä ylitä tai alita
    • Täsmennä määränpääsi. Miten se liittyy sinuun takaisin?
    • Perusta matkasi tietyillä anekdooteilla ja esimerkeillä

Esseen aihe D

  • Yleiskatsaus: Haluaa sinun kuvaavan, että taideteos tai taiteellinen kokemus vaikuttaa sinuun varmistaaksesi, että olet valmis aloittamaan kuvataiteen kentän
  • Vinkkejä:
    • Valitse yksi taideteos tai yksi erityinen kokemus taiteen oppimisesta
    • Ota selvää, miksi tämä työ tai tapahtuma iski sinuun
    • Tutki omaa työtäsi nähdäksesi, kuinka tämä taideteos on vaikuttanut luovuuteesi
    • Käytä sekoitusta konkreettisia kuvauksia ja vertailuja kirjoittaessasi taideteoksesta

Lyhyt vastaus kehottaa

  • Yleiskatsaus: Erityisesti UT Austinin hakijoille; taide/taidehistoria/arkkitehtuuri/hoitotyö/sosiaalityön hakijat UT Austiniin; ja tekniset hakijat Texas A&M: ään
  • Vinkkejä:
    • Kuvaile asiaankuuluvia kokemuksiasi ja kiinnostuksesi tähän asti
    • Kuvaile, mitä ohjelma vetoaa sinuun ja miten käytät tutkintoasi (eli tulevia tavoitteitasi)
    • Käsittele vaadittuja UT Austin -kehotteita osana 'Miksi tämä korkeakoulu?' essee

Esseen aihe E (siirto -opiskelijat)

  • Yleiskatsaus: Erityisesti Yhdysvaltojen ja kansainvälisten siirtojen hakijoille
  • Vinkkejä:
    • Valitse ongelma, joka merkitsee sinulle paljon ja jolla on ollut selkeä vaikutus siihen, miten näet itsesi
    • Korosta, miten tällä ongelmalla tai miten olet käsitellyt tätä ongelmaa lopulta ollut positiivinen vaikutus henkilökohtaiseen kasvuun

vartalo-seuraava-iso juttu

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Cal State San Bernardino SAT -tulokset ja GPA

Humboldt State University SAT -pisteet ja GPA

Providence College ACT -pisteet ja GPA

Saint Mary's Collegen pääsyvaatimukset

4 tapaa sanoa 'rakastan sinua' japaniksi

Kuinka sanot 'rakastan sinua' japaniksi? Opi erilaisia ​​tapoja ilmaista rakkautta japaniksi, mukaan lukien daisuke da ja ai shiteru.

North Carolina Central University SAT Scores and GPA

Länsi -Kentuckyn yliopiston SAT -tulokset ja GPA

Mitä sinun on tiedettävä San Andreasin jatko-lukiosta

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta San Andreaksen jatko-lukiosta Hollisterissä, Kaliforniassa.

Kuinka päästä sisään: ASU -pääsyvaatimukset

Pitäisikö sinun käyttää Universal College -sovellusta tai Common Appia?

Kumpi sopii sinulle parhaiten Universal College -sovelluksen ja Common Applicationin välillä? Lue oppaamme saadaksesi selville.

Shawin yliopiston pääsyvaatimukset

Mikä on Tukholman oireyhtymä? Se on tosi?

Onko Tukholman oireyhtymä todellinen häiriö? Selitämme, mikä tämä väärinymmärretty ilmiö todella on, ja hahmotamme Tukholman oireyhtymän merkittävimmät oireet ja esimerkit.

Kuinka päästä: Texas State ACT -pisteet ja GPA

Columbia College Chicagon pääsyvaatimukset

Waterloon yliopiston pääsyvaatimukset

Etelä -Dakotan yliopisto ACT -tulokset ja GPA

Jokainen AP -kemian harjoittelutesti saatavilla: ilmainen ja virallinen

Etsitkö AP -kemian harjoittelukokeita? Täydellinen kokoelmamme sisältää kaiken tarvittavan oppimateriaalin AP -testin ässäämiseen.

Columbia Collegen pääsyvaatimukset

Benedictine University ACT -pisteet ja GPA

Pyhän Ristin korkeakoulu SAT -tulokset ja GPA

Kansikirjemalli: Hakeminen toimitukselliselle avustajatyölle

Etsitkö julkaisutöitä? Katso tämä upea saatekirjeesimerkki ja saat vinkkejä erottamaan itsesi kilpailukentällä.

DePaul University pääsyvaatimukset

Mitä sinun on tiedettävä Livermoren lukiosta

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajien verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Livermore High Schoolista Livermore, CA.

3.8 GPA: Onko tämä hyvä? Korkeakoulut, joihin pääset 3.8

Mikä on 3.8 GPA? Onko se hyvä vai huono, ja mitkä oppilaitokset hyväksyvät 3.8 GPA: n? Ota selvää, mihin kouluihin pääset.

York College SAT -pisteet ja GPA