Kuinka päästä Harvardiin ja Ivy Leagueen, Harvardin alumni

feature_harvardbuilding2-1.jpg

Pääsy eliittikouluihin, kuten Harvard, Yale, Princeton, Stanford ja muut, on monien lukiolaisten tavoite. Kuinka tämä tehdään, on usein mysteeri opiskelijoille ja vanhemmille, jotka käyvät läpi pääsyprosessin. Paljon hyödyttömiä ja epämääräisiä neuvoja on runsaasti, etenkin ihmisiltä, ​​jotka eivät ole koskaan päässeet kouluun.

Lukiossa pääsin jokaiseen kouluun, johon hain, mukaan lukien Harvard, Princeton, MIT ja Stanford, ja opiskelin yliopistossa Harvardissa. Opin myös paljon luokkatovereistani ja yliopistoon pääsyn dynamiikasta tavoilla, jotka eivät koskaan olleet minulle selkeitä lukiossa. Nyt jaan tämän asiantuntemuksen kanssanne.



Olen kirjoittanut kattavimman oppaan pääsemiseksi huippukouluihin. Aion selittää yksityiskohtaisesti, mitä Ivy League -koulujen vastaanottovirkailijat todella etsivät hakemuksestasi. Vielä tärkeämpää on, että aion jakaa toimivan kehyksen, jonka avulla voit rakentaa sinulle vaikuttavimman sovelluksen.

Kuinka päästä Ivy Leagueen: Lyhyt yleiskatsaus

Jos tästä artikkelista on yksi keskeinen poiminta, se on se Suurin osa opiskelijoista käyttää aikansa täysin vääriin asioihin koska heillä on väärä näkemys siitä, mitä korkeakoulut todella etsivät.

Jos kamppailet pysyä pinnalla monien AP -luokkien kanssa aiheista, joista et välitä, urheilutiimistä, SAT / ACT -valmistelusta ja vapaaehtoistyöstä, vahingoitat itseäsi - ja olet todennäköisesti myös uskomattoman onneton. Tarkastelemme tarkasti miksi tämä on niin valtava virhe.

Tässä on yleiskatsaus tämän artikkelin tärkeimmistä osista:

Tämä artikkeli on pitkä ja yksityiskohtainen, mutta uskon vahvasti, että se kannattaa aikasi. Nämä ovat kaikki oppitunteja, jotka olisin toivonut tietäväni itse lukiossa. Joten suosittelen, että luet sen kokonaan läpi ainakin kerran.

Kun olet lukenut tämän oppaan, toivon, että muutat dramaattisesti uskomuksiasi siitä, miten pääset Stanfordiin, Harvardiin ja muihin Ivy League -kouluihin.

body_warning.jpg

Tärkeitä vastuuvapauslausekkeita

Ennen kuin sukellamme sisään, minun on saatava muutama asia pois tieltä. Neuvoni tässä artikkelissa on tylsä ​​ja käytännöllinen, ja minulla on vahvat mielipiteet. Vaikka yksi pointistani hieroo sinua väärin, en halua yhden huonon omenan pilaavan nippua - saatat lopulta jättää huomiotta neuvot, jotka muuten olisivat hyödyllisiä. Haluan siis selvittää joitakin yleisiä väärinkäsityksiä siitä, mitä sanon.

Ensinnäkin on täysin ok, jos et mene Harvardiin. Toivon, että vitsailen siitä, että minun on kerrottava tämä ihmisille. Harvardin, Yalen tai Stanfordin opiskelu ei takaa menestystä elämässä. Monet oppilaat, jotka käyvät näissä kouluissa, päätyvät tavoitteettomiksi, ja monet muut, jotka eivät mene huippukouluihin, saavuttavat paljon.

Enemmän kuin mitään, menestyminen elämässäsi on kiinni sinä - eivät ympäristösi tai tekijät, jotka eivät ole hallinnassasi. Koulu, jossa menet, ei voi taata omaa menestystäsi. Riippumatta siitä, pääsetkö yläkouluun vai et, se on vasta pitkän tien alku, ja se, mitä tapahtuu matkan aikana, on melkein täysin sinun. (Uskon kuitenkin, että käyminen huippukoulussa antaa sinulle valtavia etuja erityisesti resurssien saatavuudessa ja yhteisön vahvuudessa. Jos minun olisi tehtävä se kaikkialla, olisin 100% mennyt uudelleen Harvardiin. Lisää tästä myöhemmin.)

En usko, että Stanfordin tai Duken kaltaiseen huippukouluun pääsyn pitäisi olla lukiolaisten ainoa tavoite. Onnellisuus ja täyttymys ovat todella tärkeitä, ja niitä otetaan harvoin tarpeeksi vakavasti. Onneksi alla selitetyn lähestymistavan perusteella voit tutkia intohimojasi ja rakentaa vahvan sovelluksen.

Tämä artikkeli on opas pääsyyn maan parhaisiin kouluihin. Suoraan sanottuna sisällytän tähän Ivy League -yhtiön valikoivimmat koulut (koostuvat Harvardista, Yalesta, Princetonista, Pennsylvanian yliopistosta ja Columbiasta) sekä Stanford, MIT, Duke ja Caltech. Yleisesti ottaen nämä ovat kymmenen parhaan koulun mukaan US News ja pääsyaste on alle 10%. Tämän oppaan noudattaminen on todella hyödyllistä näille erittäin valikoiville kouluille ja tärkeä pääsymahdollisuuksien lisäämiseksi.

On toinen ryhmä korkealaatuisia kouluja, joihin pääsy on suhteellisen helppoa (Dartmouth, Johns Hopkins, Northwestern, Washingtonin yliopisto St. Louisissa, Cornell, Brown, Notre Dame, Vanderbilt, Rice, UC Berkeley- sijalla 11-18 US News ). Jos nämä ovat kohdekoulusi ja noudatat tämän oppaan ohjeita, tuhoat ehdottomasti sisäänpääsyn tähän jälkimmäiseen ryhmään ja saat hyväksynnän jokaiselle heistä. Isot väitteet, tiedän, mutta pidän neuvoani täällä - näet.

Tämä on enemmän kuin opas Stanfordiin tai MIT: hen pääsemiseksi kuinka tutkia intohimosi ja rakentaa elämäsi sen ympärille. Uskon, että kouluun pääseminen on oikeastaan ​​vain positiivinen seuraus asioista, joista olet vilpittömästi kiinnostunut. Pidä tämä mielessä lukiessasi. Kuten näet, yrittäminen tehdä asioita vain huippukouluun pääsemiseksi voi olla haitallista ja rasittavaa.

Koko tämän artikkelin aikana kuulostan hieman elitistiseltä. Aion esimerkiksi viitata siihen, mitä sinun tarvitsee olla 'maailmanluokka' ja mitä tarkoittaa olla 'keskinkertainen'. Tämä saattaa kuulostaa vastenmieliseltä, koska näyttää siltä, ​​että katson joidenkin ponnistelujen olevan arvokkaampia kuin toiset. Yritä olla sammumatta tästä. Michael Phelps on maailmanluokan uimari, ja olen hirveän keskinkertainen. Faktat ovat tosiasioita, ja esittelen vain, kuinka pääsyvirkailijat ajattelevat vertaavan sinua 30000 muuhun hakijaan muualta maailmasta.

Johdan tällä hetkellä PrepScholar -nimistä yritystä. Luomme online -SAT/ACT -valmisteluohjelmia, jotka mukautuvat vahvuuksiisi ja heikkouksiisi. Uskon, että olemme luoneet parhaan saatavilla olevan valmisteluohjelman, ja jos haluat nostaa SAT/ACT -pisteitäsi, kehotan sinua siihen tarkista meidät .

Haluan kuitenkin korostaa, että teet niin ei Sinun on ostettava valmisteluohjelma saadaksesi hyvät SAT- tai ACT -pisteet. Lisäksi tämän oppaan neuvot eivät juurikaan liity yritykseeni. Mutta jos et ole varma, mitä opiskelet ja olet samaa mieltä ainutlaatuisesta lähestymistavastamme testivalmisteluun, ohjelmamme voi sopia sinulle hyvin.

Lopuksi, tämä artikkeli ei ole reduktionistinen taikuusopas siitä, miten päästä Stanfordiin tai MIT: hen. Helppoja piilotettuja temppuja tai pikakuvakkeita ei ole. Henkilökohtaisen menestyksen takaamiseksi ei ole vaiheita, joita voit noudattaa. Se vaatii paljon työtä, intoa ja onnea.

Mutta jos se ei olisi vaikeaa, näihin kouluihin pääsy ei olisi niin arvokas saavutus. Useimmat oppaat, jotka lukevat tämän oppaan, eivät pysty toteuttamaan sitä kokonaan, mutta sinun on ainakin otettava siitä keskeiset elementit, jotta voit muuttaa tapaa, jolla näet yliopiston pääsypolun.

Toivon, että voit ottaa kaiken alla olevan sanomani vakavasti ja oppia paljon siitä, miten korkeakoulut ajattelevat pääsystä. Jos olet eri mieltä alla olevista perustavanlaatuisista asioista, kerro minulle kommentissa. Uskon vahvasti siihen, mitä sanon, ja suurin osa ystävistäni ja kollegoistani, jotka kävivät huippukouluja, olisivat myös samaa mieltä tämän oppaan kanssa.

Osa 1: Miksi koulut ovat olemassa ja mitä he haluavat saavuttaa

Ymmärtääkseni alla olevat pointtini Yaleen ja vastaaviin kouluihin pääsemiseksi meidän on ensin aloitettava korkeimmalta tasolta: mitä huippukoulut toivovat saavuttavansa olemassa? Tämä antaa meille vihjeitä siitä, miten koulu päättää, millaisia ​​oppilaita se hyväksyy.

Kaikki huippukoulut, kuten Harvard, UPenn ja Duke, ovat voittoa tavoittelemattomia järjestöjä, mikä tarkoittaa, että toisin kuin Starbucksin kaltaiset yritykset eivät ole olemassa voittoa osakkeenomistajille varten.

Mutta he tekevät jotain vastaavaa: niiden tavoitteena on luoda niin paljon arvoa kuin mahdollista maailmassa. Arvo voi tulla monessa muodossa.

Yleinen kuulemasi asia on tutkimus . Tiedekunnan jäsenten tekemän tutkimuksen kautta koulut ylittävät inhimillisen tietämyksen rajat ja edistävät uusia keksintöjä ja teorioita, jotka voivat parantaa dramaattisesti ihmisten elämää. Jos olet koskaan kuullut uutisesta, jossa sanotaan jotain: '' Stanfordin tiimi ilmoitti tänään löytäneensä uuden hoidon haimasyövälle '', voit lyödä vetoa, että Stanfordin ylpeä joukkueesta.

Toinen on palveluiden kautta. Yliopistot järjestävät usein ohjelmia kuullakseen kansallisia hallituksia tai avustaakseen voittoa tavoittelemattomia järjestöjä. Kolmas tapa luoda arvoa on kirjojen julkaiseminen ja tutkimustiedon levittäminen. Luetteloa voidaan jatkaa.

Mutta tässä on yksi viimeinen, valtava tapa, jolla koulut luovat arvoa: kouluttamalla oppilaita, jotka sitten tekevät suuria asioita maailmassa.

Tiedätkö missä Bill Gates meni yliopistoon? Olet luultavasti kuullut, että se oli Harvard (vaikka hän keskeytti). Etkö usko, että Harvard on innoissaan siitä, että hän liittyy Bill Gatesiin niin julkisesti ja on osa hänen tarinaansa?

Entä Larry Page ja Sergey Brin, Googlen perustajat? Olet ehkä kuullut, että he menivät Stanfordiin. Ja presidentti Barack Obama meni Columbiaan ala -asteella ja Harvardiin oikeustieteelliseen korkeakouluun.

Jokaisessa koulussa on alumneja, jotka tekevät koulustaan ​​ylpeän. (Voitteko ajatella mitä tahansa esimerkiksi Chicagon yliopistosta tai Princetonista?) Saavuttamalla suuria asioita elämässään nämä alumnit kantavat eteenpäin alma -lippujensa lippuja, ja heidän koulunsa yhdistyvät sitten saavutuksiinsa.

Ajattele kouluja, kuten vanhempia ja oppilaita, heidän lapsinaan. Vanhemmat tarjoavat vaalivan ympäristön lapsilleen, jotka lopulta tekevät suuria asioita. Vanhemmat ovat ylpeitä aina, kun lapset tekevät jotain merkittävää. (Ja jos lapset tekevät siitä suuren, he saattavat antaa rahaa takaisin vanhemmilleen.)

Jos haluat nähdä todisteita tästä toiminnasta, käy minkä tahansa koulun uutistoimiston verkkosivustolla. Kaikki kouluja julkistaa maailmaa muuttava asioita että tapahtuu koulussa ja sen valmistuneilta.

Miksi he tekevät tämän? Koska se tuottaa positiivista palautetta (muistatko tämän biologiasta?) - aka hyveellisiä syklejä. Mitä paremmat saavutukset koulussa, sitä parempi maine sillä on. Mitä parempi maine, sitä enemmän rahoitusta se saa ja sitä paremmin opiskelijat haluavat osallistua. Mitä parempia oppilaita, sitä parempia saavutuksia koulu tuottaa. Ja tämä jatkuu jatkuvasti, joten Harvardin kaltaiset paikat pysyvät todennäköisesti koulutuspelin kärjessä hyvin pitkään.

body_virtuous.jpg

Tiedämme, että Princetonin ja MIT: n kaltaiset koulut pyrkivät luomaan mahdollisimman paljon arvoa, mukaan lukien oppilaidensa kouluttaminen. Nyt tärkeään kysymykseen: mitä tämä tarkoittaa siitä, mitä koulut etsivät seuraavalta fuksiluokaltaan?

Osa 2: Millaiset opiskelijat Ivy League -koulut haluavat hyväksyä ja miksi

Leikataan jaloille. Koulut etsivät hakijoilta kahta pääominaisuutta:

  • Opiskelijat, jotka ovat menossa tehdä maailmaa muuttavia asioita.
  • Opiskelijat, jotka ovat menossa osallistua myönteisesti yhteisöihinsä opiskeluaikanaan ja auttaa myös muita oppilaita tekemään suuria asioita.

Siinä se lähinnä on.

Jokaiselle opiskelijalle, joka tulee Harvardiin tai Stanfordiin, koulu toivoo, että hän jatkaa maailman muuttamista. Jälleen tämä voi olla monella tapaa. Opiskelija voi perustaa seuraavan suuren yrityksen. Hän saattaa liittyä voittoa tavoittelemattomaan järjestöön ja johtaa suurta maailmanlaajuista terveysalan aloitetta. Hän saattaa kirjoittaa romaanin, joka voittaa Pulitzer -palkinnon. Hänestä voi jopa tulla ”vain” suuri vanhempi lapsille, jotka sitten myös jatkavat suurten asioiden tekemistä.

Tässä muutama todiste tästä William R.Fitzsimmons, pitkäaikainen Harvard Collegessa :

”Otamme vuosittain vastaan ​​noin 2100 hakijaa. Haluamme ajatella, että heillä kaikilla on vahvat persoonalliset ominaisuudet ja luonne, että he kouluttavat ja inspiroivat luokkatovereitaan neljän opiskeluvuoden aikana ja että he tekevät merkittävän muutoksen maailmassa, kun he lähtevät Harvardista. ''

Tätä on tietysti vaikea ennustaa, kun olet vasta 17 -vuotias. Olet tuskin kehittynyt, et tiedä tarkalleen, mitä haluat tehdä elämälläsi, ja sinulla on paljon tilaa kasvaa. Mutta korkeakoulun hakuprosessi, sellaisena kuin se on nyt suunniteltu, on paras tapa, jolla korkeakoulut joutuvat ennustamaan, mitkä opiskelijat aikovat saavuttaa suuria asioita.

Sinun tehtäväsi on saada koulu vakuuttuneeksi siitä, että olet se henkilö.

Tämä johtaa luonnollisesti ensimmäiseen neljästä kysymyksestämme:

#1: Kuinka ennustat, kuka aikoo muuttaa maailmaa?

Tämä on haaste, jonka kaikki korkeakoulut kohtaavat. Stanfordin ja UChicagon kaltaiset korkeakoulut, kuten elämäsi ensimmäiset 17 vuotta, haluavat määrittää mahdollisuutesi vaikuttaa koko loppuelämäsi.

Yrittäessään tehdä tämän, korkeakoulut noudattavat yhtä kultaista sääntöä: paras ennustaja tuleville saavutuksille on menneisyyden saavutus. Jos teet syviä saavutuksia lukion oppilaana, osoitat yliopiston silmissä, että pystyt saavuttamaan suuria asioita tulevaisuudessa.

Tämä sääntö pätee itse asiassa moniin skenaarioihin korkeakoulujen ulkopuolelle. Esimerkiksi korkeakoulujalkapallossa Heisman -palkinto jaetaan vuosittain parhaalle pelaajalle. Sitten NFL -luonnoksessa Heisman -palkinnon voittajat valitaan usein ensimmäisellä kierroksella - toisin sanoen he ovat osoittaneet, että heillä on valtava todennäköisyys menestyä.

Sama pätee päätöksiin, joita saatat tehdä jokapäiväisessä elämässäsi. Jos etsit oikomishoitajaa suoristamaan hampaasi, valitset todennäköisemmin jonkun, jolla on vuosien iloinen hymy. Samoin luultavasti vältät vasta hammaslääkärikoulusta tulleen aloittelijan hammaslääkärin, jolla ei ole vielä paljon kokemusta ja positiivisia tuloksia.

Hakemuksesi tarkoitus on saada koulu vakuuttuneeksi siitä, että saavutuksesi perusteella menestyt ja saavutat suuria asioita yliopistossa ja sen ulkopuolella.

Tämä ei tietenkään ole täydellistä - menneisyys ei aina ennusta tulevaisuutta. Tom Brady, New England Patriots -jalkapallomaajoukkueen tähtirakentaja, oli no-name, kun hänet kutsuttiin vuonna 2000. Hänellä ei ollut erottuvaa korkeakoulujalkapallon historiaa, ja hänet valittiin kuudennen kierroksen 199. poiminnaksi. Joten vaikka sinulla ei ehkä olisi tähtikoulusovellusta, voit silti saavuttaa suuria asioita urallasi.

body_brady.jpg

Lähes jokainen jalkapallojoukkue toivoo, että he olisivat kutsuneet Tom Bradyn aiemmin.

Korkeakoulut tehdä tekevät virheitä, mutta yleensä he yrittävät noudattaa tätä sääntöä suurimman osan ajasta ennustaakseen tulevaa menestystä. Siksi, päästäksesi huippukouluun sinun on osoitettava kykysi menestyä tulevaisuudessa saavuttamalla suuria asioita nyt.

Tämä ajatus ei ehkä ole sinulle uusi: 'Duh, Allen - tietysti Harvard haluaa ottaa vastaan ​​opiskelijoita, jotka tekevät suuria asioita!'

Mutta todennäköisesti teet virheen siinä, miten osoitat olevansa maailmanluokkaa ja kykenevä tekemään suuria asioita. Useimmat opiskelijat käsittelevät tätä täysin väärällä tavalla; he yrittävät olla 'hyvin pyöristettyjä', luullen, että korkeakoulut haluavat nähdä tämän.

Se on suuri virhe.

#2: Mikä on kriittinen virhe, kun se on hyvin pyöristetty?

Suurin osa huippukouluja tavoittelevista opiskelijoista tekee valtava virhe yrittää olla 'hyvin pyöristetty'. Kun olin lukiossa, kuulin tämän pidättäytyvän yhä uudelleen ja uudelleen, vanhemmista opiskelijoista ja opettajista neuvonantajiin ja oletettuihin 'yliopisto -opiskelijoiden asiantuntijoihin'. Olen varma, että olet kuullut myös tämän lauseen.

Tyypillinen opiskelija, joka haluaa olla hyvin pyöristynyt, yrittää osoittaa jonkin verran taitojaan erilaisissa taidoissa. Hän oppii soittimen, harrastaa JV -urheilua, tähtää suoriin As -pisteisiin, tekee testituloksen, tekee vapaaehtoistyötä kymmeniä tunteja sairaalassa ja osallistuu muutamiin klubeihin.

Näiden oppilaiden mielessä he sanovat kouluilleen: 'Minä voin tehdä kaiken! Mitä tahansa päätän, voin oppia tekemään melko hyvää työtä. Tämä tarkoittaa, että menestyn tulevaisuudessa! '

Tämä on väärin. Maailma ei näe sitä tällä tavalla, Yalen ja MIT: n kaltaiset korkeakoulut eivät yleensä näe sitä tällä tavalla, ja aivan liian monet opiskelijat tuhlaavat tuhansia tunteja elämässään tämän tavoittelemiseen.

Tässä on ongelma: monipuoliset opiskelijat eivät tee mitään erityisen hyvin. He eivät ole kansallisen jalkapallomaajoukkueen kapteeni tai uuden osavaltion voittoa tavoittelemattoman järjestön päällikkö tai johtavan orkesterin konserttimestari. Se tarkoittaa, että ei mitään heidän tekemänsä on todella vaikuttavaa.

Suoraan sanottuna 'hyvin pyöristetty' tarkoittaa 'keskinkertaista kaikessa'. Jack kaikista kaupoista, ei minkään mestari.

body_jack.jpg

Kun olet kaikkien kauppojen tunkki, olet vaarassa olla minkään mestari.

Keskinkertaiset ihmiset eivät lopulta muuta maailmaa. He voivat olla suuria alhaisen tason työntekijöitä. He ovat seuraajia, eivät johtajia. Mutta huippukoulut, kuten Harvard ja Stanford, haluavat kouluttaa johtajia, jotka muuttavat maailmaa.

(Hierooko tämä sinua väärin? Pysähdyn tähän. Muista edellä, mitä sanoin mahdollisesti kuulostavalta elitistiltä? Ei ole mitään väärää olla kaikkien kauppojen tunkki ja mestari. Et ehkä ole edes kiinnostunut menestyksestä tai saavutuksista kuten yhteiskunta on perinteisesti ymmärtänyt. Se voi olla paras tapa tehdä sinut onnelliseksi, ja jos näin on, se on polku, jonka sinun pitäisi kulkea, riippumatta siitä, mitä kukaan sanoo. Mutta huippukoulut eivät etsi tällaisia ​​ihmisiä. Ja koska se on tavoitteemme juuri nyt, anteeksi, että olen tylsä.)

Ajattele tätä - välittävätkö New England Patriotsit, osaako Tom Brady matematiikkaa? Ei - hänen täytyy vain olla loistava pelinrakentaja ja joukkueenjohtaja. Harvoilla muilla asioilla on väliä.

Jos murtat kätesi ja tarvitset leikkausta, välitätkö siitä, että kirurgillasi on perhokalastusharrastus? Todennäköisesti ei - haluat vain hänen olevan paras kirurgi, jotta hän voi korjata kätesi.

Kuulostaako hyvin pyöristetty suunnitelmasi? Ole varovainen. Olet väärällä tiellä ja sinun on korjattava kurssisi ennen kuin on liian myöhäistä.

Tästä syystä opiskelijat tekevät tämän yleisen virheen: koska he eivät ole vielä todellisessa maailmassa, heillä on vääristynyt käsitys siitä, mitä menestyminen vaatii. Nuorella teini-ikäisellä mielessä se näyttää todennäköisesti menestyvän tulevaisuudessa, sinun pitäisi menestyä kaikessa-sinun on oltava karismaattinen, erittäin älykäs kaikissa aiheissa, hymyilevä ja hyvä julkinen puhuja.

Haluan selvittää tämän väärinkäsityksen oppitunnilla, jonka olen oppinut kovalla tavalla.

#3: Mitä todella tarvitaan, jotta maailma muuttuisi?

Sanassa, keskittyä. Häikäilemätön keskittyminen.

Maailma on nyt niin erikoistunut, että menestyvän diletantin ajat ovat ohi. Jokainen kenttä on niin kehittynyt ja kilpailijat niin kehittyneet, että sinun on oltava syvä asiantuntija voidaksesi kilpailla.

Jos sinusta tulee tiedemies, kilpailet muiden tiedemiesten kanssa, jotka ajattelevat samoja ongelmia koko päivän, joka päivä. Ja te kaikki kilpailette samasta rajallisesta tutkimusrahasta.

Jos olet kirjailija, kilpailet tuotteliaiden kirjailijoiden kanssa, jotka laativat päivittäin kymmeniä sivuja. Ja te kaikki kilpailette kustantajien ja lukijoiden vähäisestä huomiosta.

Tämä koskee melkein kaikkia aloja. Ei todellakaan ole mitään merkityksellistä aluetta, joka palkitsisi sinut kaikista kaupoista (oletan, että varhaisvaiheen yrittäjyys on lähimpänä, mutta se on silti kaukana).

Jos sinulla ei ole päätäsi 100% pelissä, et aio saavuttaa lähes yhtä paljon kuin ne, jotka ovat 100% sitoutunut. Tätä tarvitaan vallankumouksellisen eron aikaansaamiseksi todellisessa maailmassa.

Tämä tekee ei eli sinulla ei voi olla useita etuja. Menestyneillä ihmisillä on usein laaja-alaisia ​​etuja ja tehdä erityisen mielenkiintoisia asioita niiden risteyksessä . Sanon vain, että on vaikeampaa olla todellinen renessanssimies kuin nyt renessanssin aikana, jolloin maailmasta tiedettiin paljon vähemmän. Elämässä on välttämättä kompromisseja - mitä enemmän alueita yrität tutkia, sitä vähemmän syvällisesti tutkit yhtä niistä.

Huomaa myös, että näin käy ei tarkoittaa, että korkeakoulut odottavat, että keskityt nyt tulevaisuuteen. Tämä on yleinen huoli lukion hakijoiden keskuudessa. Mutta todellisuus on, korkeakoulut tietää sinä muutut, ja he haluta sinun muuttaa. Saatat olla huippubaleriini tänään ja neurokirurgi huomenna. Tärkeämpää on se sinä osoita kykyä menestyä.

Jos työskentelet tarpeeksi lujasti ja sinulla on intohimoa ja intoa tulla huippubaleriiniksi, oppilaitokset tietävät, että menestyt paljon todennäköisemmin kaikessa muussa, minkä asetat myöhemmin, koska menestystä ansaitsevat henkilökohtaiset ominaisuudet ovat melko yleisiä kaikissa kentät.

Löytääksemme tästä todisteita katsoimme mitä Princetonin vastaanottokeskus piti sanoa:

Sen sijaan, että olisit huolissasi tiettyjen kriteerien täyttämisestä, yritä luoda sovellus, joka auttaa meitä näkemään saavutuksesi - luokkahuoneessa ja sen ulkopuolella - todellisessa kontekstissaan, jotta voimme ymmärtää mahdollisuutesi hyödyntää Princetonin resursseja ja millaisen panoksen te tekisitte Princetonin yhteisölle. Näytä meille millainen opiskelija olet. Osoita meille, että olet hyödyntänyt lukion tarjontaa, kuinka olet saavuttanut ja osallistunut omassa erityistilanteessasi ... Haluamme tietää, mistä välität, mitä olet tehnyt ja mitä olet tehnyt toimimaan näiden sitoumusten mukaisesti. ''

On selvää, että on tärkeää osoittaa kykysi menestyä. Käsittelemme tätä paljon enemmän seuraavissa osioissa.

Jälleen kerran, jos et ole niin kiinnostunut tekemään valtavia muutoksia maailmassa, se on täysin hyvä. Monet ihmiset eivät. Mutta sinun on sitten hyväksyttävä, että huippukoulut eivät kiinnosta sinua.

Palaa nyt hakemukseesi - mitä tämä kaikki merkitsee sinulle? Pohjimmiltaan, sinun on osoitettava, että pystyt saavuttamaan syviä saavutuksia kentällä . Tämä on se, mitä hakemuksesi on viime kädessä ilmaistava: että olet maailmanluokka asiassa, josta välität syvästi.

Toisin sanoen, unohda hyvin pyöristetty - sinun tarvitsee vain kehittää valtava piikki.

#4: Mikä on piikki ja miten voit kehittää sen?

body_spike.png

Tämä on todella tärkeää, ja se on suurin pointtini koko oppaassa.

Piikki erottuu muista hakijoista. Se menee vastaan yksinkertaisesti hyvin pyöristetyn hengen. Koska olet ainutlaatuinen, et sovi kaikkien muiden hyvin pyöristyneiden hakijoiden kanssa; teet jotain, joka todella erottuu mielekkäällä tavalla.

Tämä piikki vaatii jatkuvaa työtä, keskittymistä, kuria ja intoa kasvaa. Ihannetapauksessa tämä piikki tekee sinusta maailmanluokan ja saa korkeakoulut ajattelemaan, että aiot tehdä suuria asioita elämäsi aikana.

Piikki voi tulla monessa muodossa kiinnostuksen kohteestasi riippuen. Jos olet tiedemies, se saattaa tarkoittaa pakottavaa, alkuperäistä tutkimusta paikallisessa korkeakoulussa. Jos olet kirjailija, se voi julkaista kirjan. Se voi tarkoittaa myös kilpailemista kansallisella tasolla urheilijana tai onnistuneen sovelluksen luomista ohjelmoijana.

Etsimme jotain todella vaikuttavaa, jota on vaikea tehdä ja joka erottaa sinut hyvin pyöristyneiden opiskelijoiden tarjousastiasta.

Jos hylkäät neuvoni, koska ajattelet: 'En voi millään tavalla saavuttaa jotain ainutlaatuista ja merkittävää', jatka lukemista. Se ei ole niin mahdotonta kuin luulet sen olevan, ja olen valmis lyömään vetoa, että sinulla on ydinominaisuudet tämän tekemiseen.

Useimmat opiskelijat erehtyvät siinä, missä he viettävät aikaa ja mitä he asettavat etusijalle. He luovuttavat myös aivan liian aikaisin - ennen kuin he ovat saavuttaneet merkittäviä tuloksia ja ennen kuin he ovat ylittäneet menestystä edeltävät suuret esteet. Aion näyttää sinulle alla, kuinka saatat tuhlata 1000 tuntia vuosittain asioihin, joilla ei ole väliä.

Älä anna pelon omia rajoitteitasi estää sinua tyytymättömyyteen.

Myöhemmin selitän paljon enemmän siitä, miltä iso piikki näyttää ja kuinka voit selvittää, mikä hyvä piikki sinulle perustuu henkilökohtaisiin etuihisi. Pidä tämä kuva mielessä, kun käymme läpi tämän oppaan loput.

Yllä olevasta kuvastani voit päätellä, että suuren piikin pyöreä osa on pienempi kuin hyvin pyöristetty pallo. Tämä on tarkoituksellista.

On OK olla epätasapainossa, jos kehittyy suuri piikki. Koska oppilaitokset välittävät enemmän siitä, saavutatko jotain suurta elämässäsi, osoittamalla, että voit tehdä sen kiinnostavalla alueella, korkeakoulut välittävät vähemmän, jos menetät muualla.

body_rocks_balance.jpg Epätasapainoinen on OK yliopistosovelluksissa - niin kauan kuin sinulla on piikki.

Esimerkiksi, jos olet tieteen huijari, teet sen ei täytyy olla upea kirjailija. Heck, sinun ei tarvitse edes ottaa AP Englantia. MIT ei välitä siitä, ettet!

Tämä on todella vaikea kohta menestyä saaville opiskelijoille. 'Mitä tarkoitat, että minun ei tarvitse päästä suoraan As -työhön ja tehdä 5000 vapaaehtoistyötä ja pelata myös koripalloa ja tennistä?'

Kerron henkilökohtaisesta kokemuksestani: olen tavannut elämässäni paljon uskomattoman lahjakkaita ihmisiä, monet erittäin menestyvät ihmiset ovat uskomattoman epätasapainossa. Ne eivät sovi lainkaan hyvin pyöristettyyn profiiliisi.

Loistavat tiedemiehet saavuttavat syviä saavutuksia rikkomalla ymmärryksemme luonnosta, mutta jotkut ovat onnettomia loppuelämässä. Loistavan, sosiaalisesti väärän tutkijan stereotyyppi on itse asiassa joskus paikallaan.

Sitä vastoin urheilijat, joilla on uskomaton kontrolli kehostaan ​​ja synnynnäinen ymmärrys fysiikasta, eivät ehkä pysty ratkaisemaan todellisia fysiikan ongelmia niin hyvin.

Nämä ovat suhteellisia ääripäitä, ja olet todennäköisesti tasapainoisempi kuin tämä. Mutta pointti on selvä: Ihmiset, jotka keskittyvät johonkin tiettyyn, erityisesti intohimoiseen, tekevät lopulta suurimman vaikutuksen. Tämä puolestaan ​​tarkoittaa sitä, että keskittyminen johonkin tiettyyn juuri nyt voi kuvata mahdollisuutesi saavuttaa vieläkin suurempia asioita myöhemmin.

Olemme käsitelleet paljon tässä osiossa. Yhteenvetona, tässä on tärkeimmät otokset:

  • Parhaat korkeakoulut haluavat opiskelijat, jotka aikovat muuttaa maailmaa.
  • Paras ennustaja tulevasta menestyksestä on edellinen menestys.
  • Koska tuleva menestys vaatii syviä saavutuksia, sinun pitäisi osoittaa syvä saavutus lukiossa.
  • Unohda hyvin pyöristetty - haluat kehittää suuren piikin.

Sivupalkki: Joskus luonnollinen reaktio tähän on se, että tiedät kykeneväsi paljon ja että aiempi saavutuksesi (tai sen puute) ei heijasta mahdollisuuttasi muuttaa maailmaa.

Henkesi on fantastinen. Mutta muu maailma ei näe sitä niin kuin sinä.

Kuvitellaan, että sinulle tehdään polvileikkaus ja kirurgi on juuri poissa lääketieteellisestä oppilaitoksesta. -Olen täysin kykenevä tekemään parhaan polvileikkauksen ja välitän hyvinvoinnistasi. Teen kaikkeni varmistaakseni, että teet hyvää. '

Sanot: 'Toki - mutta kuinka monta leikkausta olet tehnyt aiemmin?'

'Tämä on ensimmäinen. Minulla oli paljon mahdollisuuksia harjoitella polvileikkauksia ennen, mutta en ottanut niitä. Mutta lupaan teille, että pärjään tällä kertaa hyvin. '

Punainen lippu. Luultavasti vetäytyisit ja pyytäisit jotakuta, jolla on enemmän kokemusta. Yliopistot suhtautuvat tähän samalla tavalla.

Henkilö, joka on intohimoinen, mutta ei ole osoittanut saavutusta, ja henkilön välillä, joka on yhtä intohimoinen mutta on syvä saavutus, Stanford ottaa toisen. Joka. Yksittäinen. Aika.

Siksi aikaisemmat saavutukset ovat niin tärkeitä.

Osa 3: Myytin murtaminen: '' Kouluun pääsy on hullua kaikille ''

Olet ehkä kuullut usein, että Ivy Liigan ja muiden huippukoulujen pääsy kouluun on 'vain hölynpölyä'. Tai ehkä olet kuullut tämän lauseen erilaisen muunnelman: 'Se on vain satunnaista.' 'Hyväksy tulos ja jatka.'

Tässä on totuus: Pääsymaksut ovat vain marginaalisen ihmisen huijauksia, jotka koulu haluaa myöntää (eli henkilö, jonka koulu on välinpitämätön hyväksyessään ja voi ottaa tai lähteä).

Valitaan tietty koulu: Harvard. Tämä ylin Ivy League -instituutti saa noin 43 000 hakemusta vuosittain ja on vain 5% hyväksymisaste . Ilmeisesti 5% kuulostaa todella alhaiselta. Pääsymaksu ei kuitenkaan ole sattumanvarainen arpajaiset. Monet ihmiset tekevät käsitteellisen virheen luullessaan, että jokaisella hakijalla on 5% satunnainen mahdollisuus päästä sisään.

Totuus on, että jokaisella hakijalla on erilaiset mahdollisuudet päästä sisään. Jos olet todellinen supertähti, pääsymahdollisuutesi on todennäköisesti yli 90%. Jos olet heikko hakija, pääsyprosentti on lähellä 0%.

arpajaiset-174132_640 Korkeakouluhakemukset eivät saisi olla satunnaisia ​​arpajaisia, jos teet asiat oikein.

Käydään läpi joitain hypoteettisia lukuja. Mikään näistä luvuista ei ole tosiasioista, mutta niiden pitäisi olla riittävän lähellä realistisia vaihteluvälejä todistaakseni, mitä yritän esittää.

Oletetaan, että maassa on 5000 maailmanluokan hakijaa. Nämä ovat kaikki opiskelijoita, jotka ovat saavuttaneet suuria asioita ensisijaisilla kiinnostuksen kohteillaan, olipa kyse sitten sosiaalityöstä, kirjoittamisesta, tieteellisestä tutkimuksesta, taiteesta tai yleisurheilusta. neljä– viisi miljoonaa lukion opiskelijaa valmistuu vuosittain, joten maailmanluokka tarkoittaa 0,1%: n joukkoa kaikista ihmisistä.

Maan 5000 maailmanluokan opiskelijasta 1000 hakee Harvardiin. (Kaikki maailmanluokan ihmiset eivät hae Harvardiin, koska kaikki ovat kiinnostuneita eri kouluista, kuten Princeton, MIT, Yale, Stanford, Columbia, osavaltion koulut jne.)

Muista, että Harvard saa 43 000 hakemusta, joten 42 000 sovellusta eivät ole maailmanluokkaa. Yksinkertaisuuden vuoksi sanotaan, että 37 000 näistä on vahvoja ja päteviä sovelluksia, ja 6 000 on vain täysin epäpäteviä ja hakee kuun laukausta.

Hakijoiden erittely näyttää tältä:

Hakijan tila

Hakijoiden määrä

Washingtonin yliopiston esseesimerkkejä

Maailmanluokkaa

1000

Vahva, hyvin pyöreä

37000

Epäpätevä

6000

Harvard antaa periksi noin 2000 hyväksyntää joka vuosi. Tässä tulee mielenkiintoiseksi.

Näistä 2 000 hyväksynnästä 900 hyväksyntää menee maailmanluokan hakijoille. Tämä on oikeudenmukaista-Harvard haluaa täyttää luokkansa parhailla mahdollisilla ihmisillä, joten se antaa jokaiselle maailmanluokan hakijalle mahdollisuuden mennä Harvardiin. Samaan aikaan koulu hylkää 100 maailmanluokan hakijaa, koska he ovat valtavia ääliöitä ja heillä on kauheita persoonallisuuksia, jotka eivät sovi hyvin kouluun.

Nyt Harvardilla on jäljellä 1100 hyväksyntää. Tämä on vielä paljon opiskelijoita, mutta muista, että niitä on paljon enemmän hakijoita, jotka eivät ole maailmanluokkaa. Tämän seurauksena sisäänpääsyaste nousee tapa alas.

Taulukoidaan kunkin luokan hyväksynnät ja vastaava pääsyaste:

Hakijan tila

Hakijoiden määrä

Hyväksymisten määrä

Pääsymaksu

Maailmanluokkaa

1000

900

90%

Vahva, hyvin pyöreä

36000

1050

2,9%

Epäpätevä

6000

viisikymmentä

0,8%

Sinun pitäisi olla selvää, että maailmanluokan ihmisten ryhmälle pääsymahdollisuus on paljon suurempi.

Kun ihmiset katsovat 5%: n pääsykoetta, se tuntuu todella vaikealta. Näyttää siltä, ​​että kaikilla on 5% mahdollisuus päästä sisään, minkä vuoksi sen sanotaan olevan hullu.

Tämä on täysin väärä. Jos olet maailmanluokka, pääsyprosentti on paljon, paljon suurempi kuin 5%.

Mutta jos olet toisella tasolla, niin korkeakoulututkintoihin tahtoa olla huijari.

Huomaa, että nämä luvut ovat kuvitteellisia. Näitä kolme säiliötä ei todellakaan ole olemassa, ja todellisuus on paljon enemmän kuin spektri kuin tiukat luokat. Mutta toivottavasti ymmärrät pointin. Jos olet maailmanluokka, erotut kuin kirkas tähti ja sinulla on uskomattoman korkea laukaus päästä sisään. Jos olet hyvin pyöristynyt, joudut hakijoiden edulliseen roskakoriin, jotka kaikki näyttävät toisiltaan.

(Tiedän, mitä ajattelet tällä hetkellä - 'En ole maailmanluokka, enkä tiedä miten olla.' En odota, että sinusta tulee yhtäkkiä olympiauimari tai tiedemies. Mutta siellä ovat erityisiä toimia, joiden avulla voit saavuttaa syviä saavutuksia ja välttää pelkkää pyöristymistä. Lisätietoja tästä myöhemmin.)

Sivupalkki: Olet ehkä kuullut, että ryhmä haastaa Harvardin oikeuteen aasialaisamerikkalaisten syrjinnästä. Vaikka tuomio on edelleen epäselvä, hyvä uutinen sinulle on, että a sinun yksityisiä Harvardin pääsyasiakirjoja julkaistiin osana oikeusjuttua.

Olen analysoinut tiedot ja tiivistänyt tärkeimmät kohdat sinulle täällä. Data -nörtit, rakastat kaikkia tämän artikkelin kaavioita ja tietoja.

Spoileri: se vahvistaa aika paljon kaiken mitä olen jo sanonut . Voit luottaa siihen, että se, mitä olen sanonut Harvardin tunnustamisesta, on todistettavasti totta laillisesti määrättyjen asiakirjojen osalta.

Miksi hyvin pyöristetty satuttaa, osa 2

Yllä olevista luokista näet, kuinka monta monipuolista opiskelijaa on enemmän kuin todella erottuvia, maailmanluokan opiskelijoita.

Hyvin pyöristetty on tylsää. Sinussa ei ole mitään erityistä sinussa eikä mitään, mikä erottaa sinut muista monipuolisista ihmisistä.

Jos katsot edullista koripalloa Walmartissa, ne näyttävät identtisiltä. Ne ovat kaikki pyöreitä ja näyttävät toisiaan vastaavilta. Joillakin voi olla hieman korkeampia kuoppia kuin toisilla. Se siitä.

body_basketballs.jpg

Joukko hyvin pyöristyneitä hakijoita ryhmiteltyinä. Kuinka erottaa heidät toisistaan?

Hyvin pyöristetty tekee tämän sinulle. Et erotu muista opiskelijoista. Kaikki tekevät samoja asioita kuin kaikki muutkin - ottavat kunnollisen määrän AP -luokkia, tekevät innostumattomia ylituntia, kuten Key Club, vapaaehtoistyö paikallisessa sairaalassa jne.

Ja koska siellä on valtava määrä hyvin pyöristyneitä ihmisiä, joilla ei ole mitään erityisen merkittävää heissä, sinulla on pieni mahdollisuus päästä sisään.

Tässä on toinen kipeä tosiasia hyvin pyöristetystä: koulu ei oikeastaan ​​välitä jos sinä päästä sisään vai ei, verrattuna seuraavaan vertailukelpoiseen hakijaan. Tätä tarkoitan 'marginaalisella hyväksynnällä'.

Tässä on harjoitus: Haluan sinun ajattelevan parasta ateriaasi, jonka olet koskaan syönyt.

Onko sinulla yksi mielessä?

Se tulee todennäköisesti mieleesi tietyistä syistä. Ehkä ruoka oli uskomatonta, tai sinulla oli hämmästyttävä seura, tai se oli todella erityinen tilaisuus. Mutta mielesi meni tähän #1 ateriaan syystä.

Se on selvästi jopa parempi kuin 2ndparas ateria, jonka olet koskaan syönyt. Tämä paras ateria merkitsee sinulle paljon.

body_steak.jpg Vahva ehdokas aterialle #1.

Ajattele nyt 20thparas ateria, jonka olet koskaan syönyt.

...

...

Odotetaan ...

Sinun on luultavasti harkittava todella tarkkaan, mitä tämä on, vaikka olet jo syönyt 20000 ateriaa elämäsi aikana. 20thparas ateria on alkuun 0,1%! Mutta silti, se on uskomattoman vaikea muistaa.

Ja kuinka paljon enemmän välität 20: stäthvs 21stparas ateria? Todennäköisesti ei kovin paljon.

Pääsymaksu toimii samalla tavalla. Parhaat oppilaitokset välittävät paljon supertähdistään, ja he haluavat varmistaa, etteivät he menetä ketään heistä, koska tämä voi muuttaa dramaattisesti luokkansa makua. He eivät halua jättää väliin seuraavaa Hemingwayta tai Mark Zuckerbergiä. Siksi maailmanluokan ihmisten pääsyaste on niin korkea.

Mutta muu luokka? Sillä ei ole niin väliä. Yllä olevan taulukon 1100 hyvin pyöristetystä ehdokkaasta Harvard voisi valita satunnaisesti 1100 33 000: n joukosta, eikä Harvard luultavasti muuttaisi niin paljon.

Tästä syystä kuulet usein Yalen ja UPennin kaltaisten koulujen sisäänpääsyvirkailijoiden sanovan: 'Pääsy on todella vaikeaa - päteviä hakijoita on paljon enemmän kuin opiskelijoita, joita voimme tukea. Meidän on tehtävä vaikeita päätöksiä. '

He puhuvat monipuolisista opiskelijoista. He ovat ei puhuu supertähdistä, joilla on suuret piikit, jotka ovat yleensä selkeitä, automaattisia hyväksymisiä.

Kun verrataan hyvin pyöristettyä hyvin pyöristettyyn, se on todella vaikea päätös. Miten aiot arvioida yhden koripalloa toista vastaan?

Tämä on Crapshoot - ja Crapshoot imee

Puhuessani sisäänpääsyvirkailijoiden kanssa ja todistamassa pääsykeskusteluja Harvardissa, minusta on järkyttävää, kuinka satunnaiset sisäänpääsyt voivat olla, jos olet marginaalinen hyväksyntä.

Pääsyvirkailijat menevät usein 'suolen' mukaan. Jotain sovelluksessasi voi herättää heidän kiinnostuksensa ja kiinnittää heidän huomionsa. Yhtä todennäköistä, että jokin sinusta saattaa antaa lukijallesi huonon maun suussa. Ja nyt, koska lukijasi esittelee sinut ottamiskomitealle, taistelet yhtäkkiä ylämäkeen.

Ollakseni rehellinen, jos et ole erotettavissa muista ehdokkaista, pääsy ei Todella asia heille. Pääsyvirkailijat haluavat rehellisesti luoda parhaan mahdollisen luokan, mutta päivän päätteeksi tämä ratkaisee enimmäkseen itsensä. Joten ellet todella iske lukijaa, hän ei taistele niin kovasti puolestasi.

Tämä on kriittinen ero opiskelijoiden ja korkeakoulujen välillä siinä, miten he katsovat yhden sovelluksen. Mielessäsi hakemuksesi on erityinen lumihiutale, joka on rakennettu huolellisesti pala palalta vuosien ajan elämästäsi ja ansaitsee tuntikausia koulun välimiesten valvontaa.

Mielessään he lajittelevat kirjaimellisesti tuhansia sovelluksia. Maailmanluokan erot ovat selvät. Vertailukelpoisten, erilaistumattomien hakijoiden toisen tason säiliöstä heidän valinnallaan ei ole merkitystä koko tonnilla. On vaikea sanoa, kuka on parempi heidän joukossaan tässä vaiheessa, ja kaikki näyttävät olevan yhtä päteviä, joten suurelta osin he vain menevät suolistostaan ​​ja valitsevat ihmisiä, joista pitävät hieman paremmin. Tämä on crapshoot.

Haluat välttää huijauksen. Huijaus ei ole hauskaa eikä se ole sinua varten.

Kerro, kuulostaako tämä tarina elämästäsi tutulta

Työssäni PrepScholarissa työskentelen tuhansien opiskelijoiden kanssa eri puolilla maata. Tämä on yksi asia, jonka kuulen uudestaan ​​ja uudestaan:

- Minulla ei vain ole enää aikaa aikataulussani. Minulla on joukko AP -luokkia, urheilutreenejä, marssibändi ja vapaaehtoistyö. Tulen kotiin myöhään ja teen läksyjä kello 1 asti. Minulla on tuskin vaikeuksia pysyä kiinni, ja kaikki tuntuu siltä, ​​että se purkautuu hetkessä. '

body_student.jpg

Kuulostaako tämä tutulta? Näetkö sopivasi tähän profiiliin?

Olen pahoillani, että olet stressaantunut. Jos olet menestyvä opiskelija, lukio on vaikea, koska pääsy tulee kilpailukykyisemmäksi joka vuosi.

Valitettavasti suurin osa siitä, mihin käytät aikasi, ei todennäköisesti lisää mahdollisuuksiasi päästä Princetoniin.

Ja luultavasti et todellakaan rakasta suurinta osaa siitä, mitä teet. Mikä tekee aika kurjasta ajasta.

Hyvä uutinen on, että sinulle ei ole liian myöhäistä. Aion puhua siitä, miten voit leikata paskaa ja rakentaa paljon vahvemman sovelluksen ja viettää aikaa asioihin, joista todella pidät.

Osa 4: Mitä tämä kaikki tarkoittaa sovelluksellesi?

Muista suurin neuvoni: unohda hyvin pyöristetty. Se, mitä haluat kehittää, on valtava piikki.

Toistan mitä sanoin aiemmin. Tämä piikki erottaa sinut muista hakijoista. Tämä piikki vaikeuttaa sopeutumista hyvin pyöristettyjen pallojen tarjousastiaan. Tämä piikki vaatii jatkuvaa työtä, keskittymistä, kuria ja intoa kasvaa. Ihannetapauksessa tämä piikki tekee sinusta maailmanluokan ja saa korkeakoulut ajattelemaan, että aiot tehdä suuria asioita elämäsi aikana.

Tämä piikki on monessa muodossa kiinnostuksen kohteestasi riippuen. Jos olet tiedemies, se saattaa tarkoittaa pakottavan alkuperäisen tutkimuksen tekemistä paikallisessa korkeakoulussasi. Jos olet kirjailija, se saattaa tarkoittaa kirjan julkaisemista. Jos olet urheilija, se voi tarkoittaa kilpailemista kansallisella tasolla. Jos olet ohjelmoija, se saattaa tarkoittaa onnistuneen sovelluksen luomista.

Etsimme jotain todella vaikuttavaa, jota on vaikea tehdä ja joka erottaa sinut hyvin pyöristyneiden opiskelijoiden tarjousastiasta.

Älä erehdy - tämä ei ole helppo saavuttaa. Ei ole salaisuutta, joka yhtäkkiä luo sinulle jotain maailmanluokkaa. Mutta se on myös luultavasti lähempänä tavoittelua kuin luulet.

Monet opiskelijat yrittävät kehittää piikin tai 'koukun' sovelluksiinsa. Mutta jos he epäonnistuvat, he eivät käytä riittävästi aikaa, he eivät optimoi tapaansa saavuttaa tavoitteensa, ja he luovuttavat, kun menot vaikeutuvat, ennen kuin he saavuttavat jotain merkityksellistä.

Kuten pian selitän, usein tapa, jolla osoitat tämän piikin, on oppitunneissasi.

Mitä tämä tarkoittaa muulle sovelluksellesi?

Oppituntien lisäksi sinun on myös huolehdittava GPA-, SAT/ACT -tuloksista, suosituskirjeistä ja henkilökohtaisista lausunnoista.

Sovelluksesi tehtävä on tukea tarinaa tämän piikin ympärillä. Jokaisen hakemuksesi tulee olla yhdenmukainen tämän tarinan kanssa.

Tämä johtaa toiseksi suurimpaan sääntöni: teet ei tarvitset täydellisen sovelluksen kaikkialla.

Keskity sen sijaan vahvuuteesi - eli piikkiisi - jopa sovelluksesi muiden näkökohtien kustannuksella.

Oletko tieteen nörtti? Sitten sinun on osoitettava, että olet erittäin vahva matematiikassa ja luonnontieteissä; on OK olla heikompi englanniksi.

Oletko kirjailija? Osoita, että sinulla on suuria lahjakkuuksia ja saavutuksia kirjoituksessasi - sinun ei tarvitse ässätä.

Ehkä sinut rekrytoidaan urheiluun? Silloin sinun ei tarvitse olla ylivoimainen akateemikoilla ollenkaan - vain tarpeeksi hyvä päästäksesi yliopistosta. Keskity loput ajasta urheilusi parantamiseen.

Muista, ettei ketään kiinnosta, ettei Tom Brady ole matemaatikko tai että Mark Zuckerberg ei ole voimistelija.

Et voi kuitenkaan epäonnistua kokonaan muussa sovelluksessasi. On joitain asioita, joita et voi koskaan tehdä, kuten osoittaa vakava eettinen laiminlyönti tai olla kauhea persoonallisuus. Mikään saavutus ei voittaa käsitystä siitä, että olet valtava ääliö, jonka lähellä kukaan ei halua olla. (Korkeakoulut haluavat ottaa vastaan ​​opiskelijoita, jotka ovat positiivisia lisäyksiä yhteisöihinsä!)

Tarvitset myös yleensä vahvoja tutkijoita. Huippukoulujen akateemikot eivät ole vähäpätöisiä, ja oppilaitokset haluavat varmistaa, että selviät mukavasti ilman liikaa vaivaa. Et yleensä voi hakea menestystä 20 ACT -pisteellä, ellet tee jotain todella uraauurtavaa. (Puhun enemmän akateemisista vaatimuksista alla olevista usein kysytyistä kysymyksistä, joten muista lukea loppuun asti.)

Joten sinun pitäisi näyttää yleisesti pätevältä muussa hakemuksessasi ja sinun pitäisi käydä haastavia luokkia kiinnostuksesi alueella. Mutta kaiken kaikkiaan, korkeakoulut eivät välitä niin paljon asioista, jotka eivät ole sinun vahvuutesi. Jälleen kerran kykysi intohimossasi edistää enemmän menestystäsi kuin hyvin pyöristetty.

Miltä vahvat piikkisovellukset todella näyttävät?

Olen puhunut abstraktisti pitkään. Tehdään tästä konkreettisempi.

Esimerkkinä käymme läpi kaksi esimerkkisovellusta ihmisille, joilla on hyvin erilaiset sovellusprofiilit. Näitä varten tarkastelemme sovelluksen tärkeimpiä osia:

  • Arvosanat/GPA
  • Testipisteet
  • Oppitunnit ja palkinnot
  • Suosituskirjeet
  • Henkilökohtainen lausunto

Yleisesti, ylimääräiset opinnot ovat paikka, jossa kehität piikkiäsi. Täällä voit todella erottua, koska muut komponentit ovat standardoituja useimpien hakijoiden kesken eivätkä eroa paljon. Mutta kuten näet, kaikki muut osat ovat osa johdonmukaista tarinaasi.

body_scientist.jpg

Profiili 1: The Science Superstar

Tämä opiskelija (kutsumme häntä Saaraksi) on tiedehuijari. Nykyinen lukion vanhempi, hän on syvästi kiinnostunut fysiikasta ja suunnittelee lopulta väitöskirjan tekemistä ja hiukkasfysiikan tutkimusta. Hänen sovelluksensa näyttää tältä:

Arvosanat/GPA

Ei yllätys - Sarah on ohittanut kaikki luonnontieteelliset kurssityönsä. Hän on käynyt kaikki tärkeimmät AP -tieteen ja matematiikan kurssit (biologia, kemia, fysiikka C, Calc BC) ja saanut kuten niissä.

Hän ei ole paras kirjailija ja hänen on vaikea keskittyä aikaan asioihin, jotka eivät luonnollisesti kiinnosta häntä, joten hän on saanut Bs -kurssin muutamalla englannin ja historian kurssilla. Tämä tuo hänen painottamattoman GPA: n arvoon 3,95 - ei täydellinen, mutta silti vahva.

Testipisteet

ACT: ssä Sarah aloitti 32. Hän löysi hyvän opettajan lähialueelta (Boston for Sarah) ja päätyi pisteisiin 34 matematiikassa, 36 tieteeseen ja 32 sekä englantiin että lukemiseen. AP -kokeissa hän on saanut 5 pistettä kaikista matematiikan ja luonnontieteiden testeistä ja 4 pistettä AP: n englannin ja Yhdysvaltain historian testeistä.

Oppitunnit ja palkinnot

Tässä Sarah todella loistaa. Hänen suurin saavutuksensa oli osallistuminen Yhdysvaltain fysiikan olympialaisten opintoleirille, jossa valitaan 20 parasta oppilasta valtakunnallisesti vaativien pätevyystestien jälkeen. Nämä opiskelijat ovat koulutettuja, ja viisi parasta edustavat Yhdysvaltoja kansainvälisillä fysiikan olympialaisilla. Hän ei päässyt viiden parhaan joukkoon juniorina, mutta toivoo pääsevänsä vanhempana.

Sarah on myös kiehtonut tieteellisestä tutkimuksesta ja on työskennellyt biofysiikan tutkimuslaboratoriossa paikallisessa korkeakoulussaan viimeiset kaksi vuotta. Hän käyttää koko lukuvuoden ajan 10 tuntia viikossa tutkimustyöhön, mutta hän on myös viettänyt kaksi kuukautta viimeisten kahden kesän ajan kokopäiväisesti tutkimuksessa. Hänen tutkimuksensa käsittelee proteiinien taittamisen takana olevaa fysiikkaa ja sovelluksia tartuntatauteihin, kuten HIV. Hän on osallistunut valtakunnallisiin tutkimuskilpailuihin, mukaan lukien Intelin kansainvälinen tiede- ja tekniikkamessut.

Sarah on myös koulunsa Science Bowl- ja Science Olympiad -tiimien jäsen, vaikka nämä eivät ole siirtyneet valtion tason ulkopuolelle.

Vapaa -ajallaan Sarah harrastaa laskettelua ja lukemista.

Suosituskirjeet

Sarahilla on kirjeitä AP -kemian opettajalta, AP Calc BC -opettajalta ja leirin esimieheltä Yhdysvaltain fysiikan olympialaisten opintoleirillä. Tässä muutamia katkelmia kirjaimista:

'' Sarah on loputtoman utelias ja sukeltaa aina syvälle oppikirjan ulkopuolelle selvittääkseen tieteessä tällä hetkellä tuntemamme rajat - ja samalla laajentaa tietämystäni. '

'Sarah on myös uskomattoman lämmin persoonallisuus - hän auttoi aina mielellään naapureitaan selvittämään virheensä saatuaan testituloksensa. Huomasin haloefektin, jossa ihmiset, jotka istuivat hänen ympärillään, pyrkivät paremmin kuin keskimääräinen luokan oppilas. ''

'' Yksi intohimoisimmista ja vaikuttavimmista opiskelijoista, joita olen nähnyt koko opettajaurani aikana. ''

Henkilökohtainen lausunto

Henkilökohtaisessa lausunnossaan Sarah puhuu syvemmin kiinnostuksestaan ​​fysiikkaa kohtaan filosofisella tasolla ja siitä, miten hänen kiinnostuksensa ovat kehittyneet vuosien varrella. Se täydentää täydellisesti hänen saavutusten luetteloaan välittääkseen sen, mikä saa hänet rastiin.

Yhteenvetoarvio Sarahille

Sarah on selvästi erittäin vahva ehdokas, jonka kaikki korkeakoulut olisivat mielellään osana luokkaansa. Hän on luonut piikin sovellukseensa kilpailemalla korkeimmalla mahdollisella tasolla ja saavuttamalla syviä saavutuksia alallaan. Kilpailujen perusteella on selvää, että hän on kyvyiltään maailmanluokan. Hän näyttää myös olevan aika siisti henkilö, kuten hänen suosituskirjeensä ja henkilökohtainen lausuntonsa osoittavat.

Tämän kuvan tärkein kohta on se hän ei ole 'hyvin pyöristynyt' siinä mielessä, että useimmat opiskelijat yrittävät saavuttaa. Hän ei ole niin vahva humanistisissa tieteissä, ja tämä näkyy hänen arvosanoissaan ja testituloksissaan. Hänellä ei myöskään ole täyteaineita, joita 'hyvin pyöristetyt' opiskelijat yrittävät saada aikaan, kuten satoja vapaaehtoistyöaikaa, Future Business Leaders of America tai soitin.

Sen sijaan, hän on keskittänyt aikansa syventääkseen kiinnostustaan. Kun muut levittävät itseään ohuesti peittämällä kaikki perusteensa, hän sukeltaa syvälle tieteeseen ja fysiikkaan.

Käydään läpi vielä yksi esimerkki henkilöstä, jonka hakemuksessa on valtava piikki.

body_malereader.jpg

Profiili 2: The Burgeoning Writer

Maxwell on rakastanut kirjallisen kielen tekemistä vuosikymmenen ajan. Alkaen yksinkertaisella fiktiolla yläkoululaisena, hän on alkanut kirjoittaa monimutkaisempia teoksia, kun hän on hankkinut enemmän kokemusta ja oppinut lisää itsestään. Hän syö kirjallisuutta lähes joka tilanteessa.

Arvosanat/GPA

Maxwell on erinomainen kaikessa kieleen liittyvässä asiassa. Hän opiskeli AP Englannin Lit ja Englanti kieli, ja hän on ottanut useita kirjoittamiseen liittyviä valinnaisia ​​aineita.

Muiden oppiaineidensa osalta hän on vakioarvotasolla. Hän ottaa esikuormituksen nuorempana. Hän on käynyt muutamia tavallisia luonnontieteellisiä tunteja, mutta ei suunnittele ottavansa AP: tä näihin aiheisiin. Hänen GPA on korkea 3,9.

Testipisteet

Maxwell sai 1400 SAT: ssa: 800 näyttöön perustuvassa lukemisessa ja kirjoittamisessa, mutta 600 matematiikassa. Hän teki myös 5 pistettä AP English Lit ja English Language.

Oppitunnit ja palkinnot

Jälleen kerran Maxwell loistaa tässä. Hänen vapaa -aikansa keskittyy kaikenlaiseen kirjoittamiseen. Tässä muutama hänen merkittävistä saavutuksistaan:

  • Hänet on julkaistu kolmessa teini -ikäisten kirjoittajien valtakunnallisessa aikakauslehdessä.
  • Ensimmäisestä vuodesta lähtien hän on osallistunut kymmeniin lukiolaisille tarkoitettuihin kirjoituskilpailuihin ja voittanut huippupalkintoja muutamille arvostetuimmista.
  • Hän pitää suosittua blogia, jossa hän kommentoi lukion elämää satiirisesti. Jotkut hänen artikkeleistaan ​​ovat uudelleenjulkaisseet suosittuja julkaisuja, kuten Huffington Post, jossa ne ovat levinneet ja saaneet satoja tuhansia katselukertoja.
  • Hän perusti lukiossaan kirjoituskerhon ajatuksella, että oppilaat voivat jakaa työnsä ja saada vertaispalautetta kirjoittamisestaan. Se kasvoi 30 oppilaaseen, ja muiden lukioiden opiskelijat ovat olleet kiinnostuneita osallistumaan. Tämän seurauksena Maxwell on koonnut yhteen online -alustan, jolle opiskelijat voivat lähettää töitään nimettömästi ja saada palautetta lukijoilta. Hän toivoo voivansa laajentaa alustan ulottuvuutta muualle maahan ja luoda vertaisverkoston kirjailijoita.

Suosituskirjeet

Maxwell pyysi kahta kirjettä opettajiltaan, joista yksi on Maxwellin perustaman seuran valvoja. Molemmat puhuvat hänen aidosta intohimostaan ​​kirjoittaa ja aloitteellisuudesta harjoittaa taidettaan koulussa, jolla ei ole paljon rakennetta sen tukemiseksi. He kommentoivat myös hänen iloista persoonallisuuttaan ja sitä, kuinka hän on luokan suosikki.

Henkilökohtainen lausunto

Maxwell kirjoittaa lausunnon kirjoittamisprosessistaan ​​ja siitä, miten se symboloi hänen yleistä lähestymistapaansa elämään. Tietenkin, koska hänen syvällinen kokemuksensa kirjoittamisesta, hänen lausuntonsa erottuu myös kaunopuheisuudestaan ​​ja elävyydestään.

Yhteenvetoarvio Maxwellille

On selvää, että Maxwell on taitava kirjoittaja. Hän on hionnut ammattiaan vuosien varrella ja tuottaa nyt julkaisujen tunnustamaa työtä. Hän osoittaa myös intohimonsa ja oma -aloitteisuutensa havaitsemalla tarpeen - eli vertaispalautteen lukion kirjoittajille - ja luomalla sen ympärille ryhmän. Hänen saavutuksensa ovat maailmanluokkaa; harvat muut hänen ikänsä kirjoittamisesta kiinnostuneet ihmiset ovat saavuttaneet yhtä paljon kuin hän.

Vielä kerran kuitenkin hänellä ei ole täydellistä sovellusta. Hän ei ole vahva matematiikassa tai luonnontieteissä, eikä hän käy haastavimpia kursseja näillä aloilla. Hänen SAT -pisteet ovat alle keskiarvon Harvardin kaltaisessa koulussa. Mutta hänen piikkinsä-hänen kirjoittamiseen liittyvät saavutuksensa-enemmän kuin kompensoivat tämän.

Sovellusprofiilien uusiminen

Toivottavasti pointti on nyt selvä. Iso piikki on todella vaikuttava. Se vaatii innovatiivista ajattelua, kovaa työtä, intohimoa ja keskittymistä. Siksi nämä saavutukset kuulostavat sinulle niin vaikuttavilta - ne eivät olisi niin vaikuttavia, jos kirjaimellisesti jokainen oppilas voisi tehdä ne. Mutta ne on myös helpompi saavuttaa kuin luulet, kunhan järjestät elämäsi ja aikasi oikein.

Lisäksi haluan korostaa, että y tai alkaen ei täytyy olla täydellinen hakija päästäkseen Harvardiin tai Yalessa. Itse asiassa täydellistä hakijaa ei todellakaan ole olemassa. Miksi? Koska keskittymällä syvästi johonkin, sinun on lopulta tehtävä kompromisseja muualla.

Maailmassa ei ole ketään olympiaurheilijaa, Nobel -palkittua, ja legendaarinen räppäri, kaikki samaan aikaan. Joten lopeta paha olo itsestäsi. Keskity siihen, mistä pidät ja missä olet hyvä, ja jatka sitä.

Mitä syvemmälle intohimo menee, sitä enemmän se kompensoi muiden alueiden heikkouksia. Mitä matalammalle menet, sitä enemmän sinun on kompensoitava olemalla hyvin pyöristetty. Ja jälleen, mitä monipuolisempi olet, sitä syvemmälle joudut crapshootiin.

body_spikecomparison.jpg

Sivupalkki: Kun olet sanonut kaiken tämän, kuvittelet, että saatat sanoa: 'Allen, tiedän jonkun lukiolaisestani, joka tuli Princetoniin eikä ollut maailmanluokan kuvaamasi.'

Onko hän hakenut useita huippukouluja ja päätyikö hän useimpiin kouluihin?

Jos näin on, väittäisin, että hän oli maailmanluokkaa. Kun koulu haluaa sinut, teet jotain, joka todella erottaa sinut ja saa jokaisen koulun huomioimaan. Sinun pitäisi kysyä häneltä, mitä hän teki, ja katsoa olenko oikeassa.

Jos ei, niin sanoisin, että hän oli yksi onnekkaista, joka pääsi sisään osana crapshootia. Jotain hänestä kiinnitti Harvardin sisäänpäällikön silmät, mikä sai hänet sisään. Tätä ei tapahtunut muissa huippukouluissa, joten hän ei päässyt sisään.

En yritä olla snobi täällä. Olen varma, että hän on mahtava ihminen, hän on hyvin pätevä, hän ansaitsee menestyksensä ja menestyy elämässään.

Mutta jos hän olisi vahvempi, useampi koulu olisi halunnut hänet.

Jälleen kerran, jos tavoittelet huippukouluja, et halua olla osa crapshootia. Haluat yrittää rakentaa itsesi tasolle, jolla Harvard, Yale, Princeton, Columbia ja Stanford kuolevat antaakseen sinulle mahdollisuuden käydä koulua.

Osa 5: OK - Mitä nyt teen? Tehdä, Kaikki?

Tiedän, että tämä kaikki on ylivoimaista. Nämä hakijat ovat saavuttaneet niin paljon, että näyttää siltä, ​​että luet vain uutisista, etkä voi saavuttaa itseäsi.

Todellisuudessa on tuhansia opiskelijoita, jotka saavuttavat tällaisia ​​asioita eri aloilla, ja sinä voit olla yksi heistä. Ei ole epäilystäkään siitä, että se vaatii keskittymistä, kurinalaisuutta, osaamista ja intohimoa. Mutta se vaatii itse asiassa vähemmän raakaa lahjakkuutta kuin luulet. Yhteiskunta yleensä yliarvioi älykkyyden ja aliarvioi puhdasta päättäväisyyttä ja kovaa työtä .

Kun käytät aikaa lukeaksesi tänne asti, osoitat, että välität henkilökohtaisesta menestyksestäsi enemmän kuin useimmat muut opiskelijat. Tämä tarkoittaa, että sinä voi tee se. En todellakaan laula sinua tai yritä räjäyttää egosi. Voit saada tämän tapahtumaan pelkällä tahdonvoimalla ja rakenteella elämässäsi.

Tämän konkreettisuuden saavuttamiseksi teemme kaksivaiheisen harjoituksen.

body_stevejobs.jpg

Steve Jobs: joku, joka ei koskaan pelännyt ajatella suuria.

Vaihe 1: Ajattele suuria - mikä voi olla piikkisi?

Haluan, että otat hetken ja ajattelet kunnianhimoisesti vapautettuna elämässäsi olevista rajoituksista.

Oletetaan, että sinun piti mennä kouluun, mutta sinulla ei ollut yhtään kotitehtävää, eikä sinun tarvinnut tehdä mitään opiskelu- tai testivalmisteluja. Tämä antaa sinulle noin 40 tuntia viikossa koulun ulkopuolella.

Mitä luulet voivasi saavuttaa tänä aikana, kokonaisen vuoden aikana, harjoittamalla etujasi? Ajattele suuressa mittakaavassa.

Tässä on muutama esimerkki:

  • Kuten tietty tieteellinen tai humanistinen tieteellinen oppiaine? Yritä löytää kansallinen tasokilpailu, johon voit sijoittua hyvin. Selvitä, miten voit menestyä tässä kilpailussa ja työskentele kovasti vastataksesi haasteeseen.
    • Tieteissä ovat tunnetut olympialaiset sekä Science Bowl ja Science Olympiad.
    • Humanistisissa tieteissä on kilpailuja puheesta/keskustelusta ja kirjoittamisesta (esim. Esseet, runous jne.).
  • Oletko kiinnostunut ainutlaatuisesta syystä? Yritä perustaa klubi tai voittoa tavoittelematon ryhmä. Käytä hyvin tuntemiasi menetelmiä tietoisuuden lisäämiseksi, kuten sosiaalista mediaa ja Kickstarteria. Kuvittele, jos aloittaisit virusilmiön, kuten ALS Ice Bucket Challengen. Yritä tehdä jotain hyvää mitattavissa olevalla tavalla - harkitse ihmisten määrää, joita voit auttaa, kuinka monta oppilasta voit opettaa tai kuinka paljon rahaa voit kerätä. Kuvittele rekrytoivasi ystäviäsi auttamaan sinua ja kasvattamaan tämän valtakunnalliseksi.
  • Kiinnostaako tietokoneohjelmointi? Teknologian esteitä on alennettu kuin koskaan ennen. Ajattele hyödyllistä työkalua, jota haluat jokapäiväisessä elämässäsi, rakenna se ja julkista se. Entä jos julkaisisit mobiilisovelluksen ja laitat sen App Storeen?
  • Harkitsetko ryhtymistä akateemikoksi? Yritä järjestää oma tutkimusharjoittelu paikallisessa korkeakoulussa. Lähesty opettajia, joilla on intohimo oppimiseen ja pitkäaikainen sitoutuminen, ja he harkitsevat todennäköisemmin sinua kouluttamista.
  • Onko sinulla harrastus, josta pidät? Mieti, miten voit viedä sen vaikuttavammalle tasolle. Voitko jollakin tavalla osoittaa osaamistasi tässä harrastuksessa ja saada tunnustusta? Entä levittääkö intohimosi muille kiinnostuneille toimimalla mentorina?
  • Älä huoli, jos todellinen kiinnostuksesi näyttää typerältä. Kiinnostaako meikki- ja kauneudenhoitotuotteet? Harkitse korkealaatuisen YouTube-kanavan aloittamista, joka palvelee kapealla yleisöllä, kuten lukiolaisilla tai budjettirajoitteisilla ostajilla. Kuvittele, jos sinulla olisi 100 000 tilaajaa. Vai entä videopelit? Entä jos aloittaisit valtakunnallisen lukion peliturnauksen?

Nämä ovat vain ilmeisempiä ehdotuksia - voit saada paljon parempia ideoita yksin.

Tiedät paljon enemmän etuistasi kuin minä, ja sinä tietää mitä näillä aloilla pidetään esimerkillisenä. Voit myös tarjota ainutlaatuisia mahdollisuuksia, joita kukaan muu ei voi. Nämä eivät ole pelkästään massiivisesti palkitsevia ja hauskoja työskennellä, vaan myös todella vaikuttavia yliopisto -sovellukseesi.

Tärkeintä tässä on, että sinun on näytettävä jotain merkityksellistä saavutusta. Et halua vain luoda satunnaista YouTube -kanavaa - haluat saada 100 000 tilaajaa. Et halua tehdä vain keskinkertaista sovellusta - haluat saada sen App Storen #100 parhaan joukkoon.

Uudelleen, ajattele suuressa mittakaavassa.

body_wastingtime.jpg

Vaihe 2: Mihin tuhlaat aikaa?

Nyt tietysti mitä isompi ajattelet, sitä pelottavammat ideat näyttävät toteutuvan.

Hyvä uutinen on, että tuhlaat todennäköisesti paljon aikaa asioihin, joista et pidä ja jotka eivät paranna korkeakouluhakemustasi. Jos poistat nämä elämästäsi, sinulla on paljon vapaa -aikaa, jota et koskaan ymmärtänyt.

Tässä on muutamia suuria ajan uppoamisia, joita useimmat opiskelijat joutuvat uhriksi:

#1: Luokat, jotka eivät sovi tarinaasi

Tämä on luultavasti suurin, salakavalampi aikakustannus ja kiistanalaisin ehdotus tässä ryhmässä.

'Hyvin pyöristynyt' hakija kuulee opiskelijoita 10 AP-kurssilta ja ajattelee, että hänen on toistettava tämä. Hän viettää kuusi tuntia joka päivä lueskellen kotitehtäviä ajattelemalla, että 10 AP -kurssin on oltava paljon parempia kuin kahdeksan.

Väärin, väärin, väärin.

Harjoitustyössä on ominaisuus 'vähentää marginaalista hyötyä'. Tämä tarkoittaa sitä, että mitä enemmän AP -luokkia otat, sitä vähemmän jokainen lisä AP -luokka lisää sovellukseesi. Verrattuna nollaan AP -luokkaan yksi tarkoittaa paljon. Verrattuna yhteen AP -luokkaan kaksi merkitsee paljon. Mutta kahdeksan AP -luokkaa on tuskin parempi kuin seitsemän.

body_dimmargutil-AP.jpg

Tämä on taloudellinen käsite, joka koskee monia asioita elämässä, olipa sitten aika käyttää uutta asua, monta suudelmaa ihastuksestasi tai Disneylandiin menneet ajat. Useimmat asiat noudattavat tätä käyrää. AP -luokat eivät eroa toisistaan.

Kuinka paljon aikaa ylimääräinen AP -luokka maksaa sinulle? Oletetaan, että normaalin luokan ulkopuolella on viisi ylimääräistä tuntia viikossa läksyjä ja opiskelu kokeita varten ja 36 viikkoa lukuvuodessa. Oletetaan, että AP -testiä valmisteltaessa opiskelet myös ylimääräiset 50 tuntia. Tämä tarkoittaa yhteensä 230 tuntia.

230 tuntia on paljon aikaa vuodessa. Tämän perspektiivin kannalta se on kuusi viikkoa kokopäivätyötä normaalille 40 tunnin viikkotyölle. (Omasta kokemuksesta 230 tuntia on myös monta kertaa enemmän kuin useimmat opiskelijat käyttävät SAT/ACT-opiskeluun-mikä on virheellinen optimointi, kun otetaan huomioon, kuinka tärkeä SAT/ACT on ja kuinka merkityksetön ylimääräinen AP-testi on.)

Kuinka pitkälle voit päästä vaiheen 1 intohimoprojektistasi ylimääräisellä 230 tunnilla? Se on todennäköisesti paljon.

Tuntimäärä voi ylittää tämän, jos luokka on erityisen vaikea koulussa tai materiaali on todella vaikeaa sinulle. Se voi kestää jopa 400 tuntia vuodessa.

Ja jos vältät useiden AP -luokkien ottamista, joita sinun ei todellakaan tarvitse suorittaa useiden vuosien aikana, tämä voi johtaa 1000 tuntiin. Se on paljon aikaa, ja se riittää hallitsemaan melkein mitä tahansa, mitä haluat oppia.

Jos vihaat biologiaa, älä ota AP Biologya. Se on niin yksinkertaista. Älä painosta siihen lukionneuvojaasi, ystäviäsi tai korkeakouluneuvojiasi. Se ei muuta perusteellisesti sovellustasi - mitä voi teet säästetyn ylimääräisen ajan kanssa.

#2: Hyödyllisiä ulkopuolisia

On paljon ylimääräisiä oppitunteja, jotka vievät paljon aikaa ja jotka eivät todellakaan lisää mitään sovellukseesi. Tässä muutamia yleisiä esimerkkejä:

  • Vapaaehtoistyö: Monet opiskelijat käyttävät satoja tunteja vuodessa vapaaehtoistyöhön (kuvittele, että teet vapaaehtoistyötä kolme tuntia viikossa 50 viikon ajan). Useimmat ihmiset tekevät sen, koska heistä tuntuu, että heidän on pakko. Ja useimmat tekevät sen tavalla, joka tekee päinvastoin kuin erottua. Kymmenet tuhannet opiskelijat tekevät vapaaehtoistyötä paikallisissa sairaaloissa, pyörivät potilaita ympäri tai toimittavat kukkia. Se ei ole ollenkaan erityinen ja vie vähän innovaatioita puolellesi, joten et saa lisäpisteitä tästä.
  • Yleisurheilu: Tämä on erittäin raskasta toimintaa. Päivittäisten harjoitusten ja viikoittaisten otteluiden välillä voit käyttää satoja tunteja vuodessa urheiluun. Jos et kuitenkaan ole joukkueen kapteeni tai loistava pelaaja (eli sijoitut osavaltiotasolla tai sitä korkeammalle tasolle), tämä toiminta vaikuttaa hyvin vähän sovellukseesi.
  • Instrumentointi: Marssibändi voi käyttää useita tunteja viikossa harjoitteluun ja kilpailuihin, samoin kuin koulun ulkopuoliset orkesterit. Lisäksi luultavasti harjoittelet soitinta useita tunteja viikossa. Valitettavasti, jos et ole osastonjohtaja tai konserttimestari, et ole vaikuttava. Ajattele kaikkia tuhansia nuoriso -orkestereita ja marssibändejä ja kuinka monta konserttimestaria/rumpu -pääosaa/osaston johtajaa on. Ja et ole edes yksi heistä.

body_volunteer.jpg

Toisin sanoen, tässä on joitain merkkejä siitä, että oppituntisi on ajanhukkaa korkeakouluhakemusten osalta:

  • Se ei vaadi mitään erityistä: Jos joku muu voi helposti tehdä tekemäsi asiat, se ei ole tarpeeksi uraauurtavaa vahvistamaan sovellustasi. Jos esimerkiksi vapaaehtoistyön saaminen tarkoittaa vain paperisen hakemuksen täyttämistä, et tee mitään erityistä.
  • Et ole johtaja etkä tule johtajaksi: Jos olet vain tavallinen joukkuetoveri tai klubin jäsen, et tee mitään erityistä. Ajattele vielä kerran, kuinka monta tuhatta muuta organisaatiota on olemassa ja kuinka monta kymmeniä tai satoja tuhansia muita opiskelijoita on samassa asemassa kuin sinä.
  • Olet maksimoinut kasvusi: Kuinka paljon aikaa olet jo käyttänyt tähän toimintaan? Kuinka paljon saat vielä 50 tunnilla? Jos vastaus on 'ei niin paljon', NÄMÄ 50 TUNTIA ON TÄYDELLINEN AIKAHÄTÄ. Anteeksi isot kirjaimet. Tämä on niin yleinen virhe monissa opiskelijoissani, joiden kanssa työskentelen, joten on turhauttavaa, kun he eivät näe logiikkaa tässä.

Tarkennan vielä tätä viimeistä kohtaa. Tyypillinen urheilija viettää vähintään 500 tuntia vuodessa harjoittelemalla, harjoittelemalla ja pelaamalla pelejä. Tämä voi olla arvokas ansio heidän sovellukselleen. Mutta jos olet jo käyttänyt 1000 tuntia urheiluun etkä tee mitään merkittävää 50 ylimääräisellä tunnilla (esim. Et voita mestaruutta tai tule joukkueen kapteeniksi), nämä 50 tuntia voidaan käyttää paremmin muualla.

Sama logiikka koskee kaikkia muita oppituntiasi, kuten vapaaehtoistyötä, marssibändiä, akateemisia ryhmiä jne.

Olen törmännyt tähän ongelmaan paljon SAT- ja ACT -opiskelujen yhteydessä. Näen opiskelijoiden eri puolilla maata asettavan aikansa väärin asioihin, joista he eivät oikeastaan ​​välitä, ja jotka eivät paranna sovelluksiaan. Samaan aikaan he eivät pysty käsittelemään SAT/ACT -pisteitään yli 40 tuntia. Tämä on valtava virhe, koska SAT/ACT -pisteet vastaavat erittäin hyvin opiskeluun ja vaikuttavat suhteettomasti hakemukseesi käyttämäsi ajan kuluessa.

Älä ymmärrä minua väärin - jos todella, todella, hullu, nautit syvästi oppitunneista, jatka sitä, vaikka se ei vahvistaisi sovellustasi. Jos sinusta tuntuu, että sinulla on todellinen velvollisuus ryhmää kohtaan, he todella luottavat sinuun, ja on tuskallista ajatella lähtöä, jatka sitä. On hyvä tehdä asioita, jotka ovat sinulle merkityksellisiä ja jotka tekevät sinut onnelliseksi.

Mutta älä kieltää ylituntisi. Mitä vähemmän aikaa käytät piikin kehittämiseen, sitä vähemmän vaikuttava se on ja sitä enemmän sinusta tulee pyöristetty.

Tarkista kaikki ylimääräiset opinnot huolellisesti. Jos olet neutraali koulun ulkopuolisen suhteen ja jokin yllä olevista kolmesta merkistä pätee, leikkaa se pois ja käytä se aika jossain vaikuttavammassa paikassa.

#3: Muut ajanhukkat

Mitä teet vapaa -ajallasi koulun, kotitehtävien ja oppituntien ulkopuolella? Todennäköisesti katsot YouTubea, Snapchatia, luet Redditiä tai jotain muuta '' tuottamatonta ''.

Harvat ihmiset ovat immuuneja tälle. Lukiossa vietin paljon aikaa videopelejä, kuten Starcraftia, ja juttelemassa ystävien kanssa. (Tämä oli ennen tekstiviestejä, joten käytimme ohjelmaa nimeltä AOL Instant Messenger . Hyvät ajat.)

Näiden asioiden tekemiseen oli helppo hukata paljon aikaa, koska ne olivat hauskoja ja stressiä lievittäviä. Mutta ne eivät auttaneet minua pääsemään mihinkään.

Ja ollakseni rehellinen, nyt kun minulla on aikuisen näkökulma, hyvin harvat näistä toiminnoista vaikuttivat konkreettisesti ja pitkällä aikavälillä elämääni.

elokuu-1.jpg

kuinka moniin oppilaitoksiin minun pitäisi hakea?

En sano, että keskeytät sosiaalisen elämäsi ja lopetat näiden muiden asioiden tekemisen. Mutta tehdä ajattele lisäarvoa, jonka saat jokaisesta puoleen tuntiin, jonka käytät näihin aktiviteetteihin.

Jälleen tulee käsite vähenevän marginaalisen hyödyllisyyden käsitteestä. Jos menet koko päivän puhumatta ystäviesi kanssa, se on luultavasti melko tuskallista.

Kun puhut heille, ensimmäiset 10 minuuttia ovat mahtavia - 'Näitkö herra Robinsonin uuden leikkauksen? Vai niin. Minun. Jumala.' Mutta tunnin kuluttua luultavasti puhut vain mistään erityisestä, viivyttelet tekemästä muita asioita, koska muut asiat tuntuvat ärsyttäviltä.

Hauska, mutta ei merkityksellinen.

Haasta itsesi ja kysy, mihin käytät aikasi. Analysoi, saatko niin paljon irti jokaisesta ylimääräisestä minuutista.

Ja sinulla on tahdonvoimaa sammuttaa se ja viettää aikaa tekemällä jotain, mistä todella pidät.

Kuinka paljon aikaa voit todella säästää?

Kaikkien edellä mainittujen asioiden välillä voit harrastaa yhdessä 1000 tuntia vuodessa. Tämä on valtava. Se vastaa puoli vuotta kokopäivätyötä.

Käytä tätä aikaa unelmaprojektisi vaiheesta 1. Tässä ajassa voit rakentaa uuden organisaation, luoda uuden mobiilisovelluksen, kirjoittaa 10 uutta esseetä julkaistavaksi tai tehdä muita huomattavia saavutuksia. Voit tehdä paljon 1000 tunnin kanssa.

Kuten olen aiemmin sanonut, monet opiskelijat yrittävät kehittää jonkinlaista sovelluskoukkua tai piikkiä. Mutta he eivät käytä siihen tarpeeksi aikaa. He luovuttavat aivan liian aikaisin ennen kuin oppivat tärkeitä parhaita käytäntöjä, jotka saavat jotain toimimaan. Heillä on liikaa häiriötekijöitä elämässään asioilla, jotka eivät auta heidän sovellustaan.

Tavoitteesi on saavuttaa enemmän kuin tyypillinen monipuolinen opiskelija keskittämällä aikasi ja oppimalla fiksusti oppimaan virheistäsi.

Oikein tehty tällainen ajattelu edellyttää, että sinulla on käsitys itsestäsi ja heikkouksistasi. Tämä on sellainen optimointi elämässäsi, joka sinun täytyy saavuttaa syvä menestys lukiossa ja koko elämäsi ajan.

Vaikka se voi aluksi tuntua pelottavalta tai tuskalliselta, lyön vetoa siitä, että nautit nopeasti piikkisi kehittämiseen kuluneesta ajasta paljon enemmän kuin mukavasta ajasta.

Jälleen, jos et ole valmis tekemään tätä, se on hyvä. Hyväksy vain, että olet hyvin pyöristynyt ja joudut huijaukseen. Mutta jos olet valmis käyttämään aikaa, sinä tahtoa saavuttaa suuria asioita.

Intohimon merkitys - tämä EI OLE helikopterivanhemmuus

Tiedän, että suuren piikin kehittäminen voi kuulostaa paljon 'helikopterivanhemmuuden' tulokselta. Tämä on paljon paheksuttu vanhemmuustyyli, jossa vanhemmat pakottavat lapsensa ryhtymään mestaruusratsastajiksi, konserttipianisteiksi tai kauneuskilpailukilpailijoiksi.

Helikopterivanhemmuus saa yleensä huonon räpin, koska he pakottavat lapsensa tekemään jotain, mitä he eivät halua tehdä. Tämä tekee heidän lapsistaan ​​kurja.

Mutta kaikkien neuvojeni pointti on löytää jotain, josta olet aidosti kiinnostunut. Tämä on tärkeää, koska työskentelemällä kovasti asian eteen, josta et välitä, voit päästä vain tähän mennessä.

Kahdeksan vuoden ajan soitin viulua ja harjoittelin vähintään tunnin päivässä. En ollut intohimoinen tästä, ja äitini joutui järjestämään harjoitusaikani niin, että minun oli pakko tehdä se joka päivä. Lopulta minusta tuli melko hyvä, mutta en ollut läheskään niin hyvä kuin konserttimestarimme, joka todella kohteli sitä intohimonaan. Hän työskenteli ahkerammin ja välitti siitä enemmän, ja mielestäni jokainen harjoitustunti oli hänelle 100 kertaa vähemmän tuskallinen ja 10 kertaa tehokkaampi kuin minulle. Tämä konserttimestari meni Juilliardiin ja on nyt ammattimainen viulisti - mitä en olisi voinut saavuttaa riippumatta siitä, kuinka paljon aikaa käytin.

Kun sinulla on intohimo siihen, mitä työskentelet, saavutat enemmän, ajattelet luovammin ja tulet kestävämmäksi epäonnistumisen edessä. Kun todella nautit tekemästäsi, ajattelet mitä teet vapaa -ajallasi. Vietät vapaa -aikasi kävelyllä ja kylpyhuoneessa ajattelemalla kohtaamiasi ongelmia. Teet enemmän työtä, koska se ei tunnu työltä. Olet vähemmän todennäköisesti lopettamassa vaikeuksien edessä, ja se vie sinut läpi vaikeita aikoja. Koska teet kaiken tämän, keksit uusia ratkaisuja ja lähestymistapoja, joita muut eivät.

Tämä on tärkeää, koska valitsemallasi alueella kilpailet ihmisiä vastaan, joille sama alue on heidän todellinen intohimonsa. Jos se ei ole myöskään intohimosi, he jättävät sinut pölyyn. Lisäksi korkeakoulut ovat yleensä melko hyviä huomaamaan, kun opiskelijat tekevät jotain vain siksi, että he haluavat hioa sovelluksensa, eivät siksi, että he todella nauttivat siitä.

Älä siis ajattele vain sitä, miten pääset Yalessa tai miten pääset Princetoniin. Näin sinun pitäisi nyt suunnata energiasi. Sinun pitäisi sen sijaan miettiä, kuinka saavuttaa jotain suurta etujesi eteen - pääsy Stanfordiin on vain seuraus tästä.

Suuri yleiskatsaus: Pääsy Ivy Leagueen

Tässä vaiheessa toivon, että pääkohdat ovat selvät. Yhdistääksesi kaiken vaiheittaisen logiikan kanssa, tässä on korkean tason yleiskatsaus siitä, mistä olen puhunut:

Kuinka huippukoulut ottavat vastaan:

  • Voittoa tavoittelemattomat koulut ovat olemassa arvon luomiseksi maailmassa.
  • Yliopistojen valintaprosessissa koulut haluavat maksimoida luomansa arvon maailmassa.
  • Siten koulut haluavat ottaa oppilaita, jotka lopulta muuttavat maailmaa.
  • Mitä tarvitaan maailman muuttamiseen? Syvä keskittyminen, intohimo ja osaaminen.
  • Kuinka ennustat, mitkä 17-vuotiaat muuttavat maailmaa lopulta? Syvä, aikaisempi saavutus: aiempi menestys on paras tulevaisuuden menestyksen ennustaja.

Mitä tämä tarkoittaa hakemuksellesi:

  • Sinun on kehitettävä valtava piikki sovellukseesi. Sinun on osoitettava syviä saavutuksia intohimosi alueella - jotain, joka erottaa sinut kansallisella tai kansainvälisellä tasolla.
  • Sisäänpääsy on ei huijaus kaikille. Jos olet erittäin vahva ja vakuuttava hakija, pääsy korkeakouluun on lähes varmaa. Jos olet heikko, sinut todennäköisesti hylätään.
  • 'Hyvin pyöristetty' on kuoleman suudelma. Hyvin pyöristetty vie sinut huijaukseen, koska olet samanlainen kuin kaikki muut hyvin pyöristyneet hakijat.

Mitä tämä tarkoittaa, mitä sinun pitäisi tehdä:

  • Sinun on suunnattava aika uudelleen keskittymällä piikin kehittämiseen. Jos haluat kehittää suuren piikin, sinun on keskityttävä ja työskenneltävä kovasti.
  • Unelmoi suuria. Mikä on intohimoalueesi? Jos sinulla olisi rajattomasti aikaa, mitä yrittäisit saavuttaa tällä alalla?
  • Leikkaa pois kaikki, joilla ei ole väliä. Tämä tarkoittaa AP -luokkia, joita et tarvitse, ylimääräisiä oppitunteja, jotka eivät lisää mitään sovellukseesi, ja muita ajanhukkaa.

Olen sellainen henkilö, jolle loogiset argumentit ovat paras tapa vakuuttaa. Joten toivon, että tämä on sinulle loogista järkeä askel askeleelta.

Jos olet eri mieltä jostakin yllä olevasta peruskohdasta, jatka ja kerro minulle - haluaisin käydä keskustelua. Voit jättää alla kommentin tilanteestasi ja kysymyksistäsi (voit vapaasti nimetä tämän, jos haluat, mutta mitä tarkempi olet, sitä hyödyllisempiä voimme olla).

Kannustamisen viimeiset sanat

Pääsy yliopistoon on todella tosielämän mikrokosmos. Jos et välitä tekemisistäsi, älä työskentele kovasti äläkä ajattele liian syvästi, mitä voit parantaa itsessäsi, sinulla on melko mukava elämä. Jos se on tapa tehdä sinut onnelliseksi, se on mahtavaa. Mutta tiedä, ettet myöskään todennäköisesti saavuta mitään huomionarvoista.

Mutta jos haaveilet suuresti, otat riskejä ja työskentelet äärimmäisen kovasti sellaisen asian parissa, josta olet intohimoinen, sinulla on paljon paremmat mahdollisuudet tehdä jotain suurta tässä maailmassa. Tämä on tapa saavuttaa asioita maailmassa, ja se sattuu myös olemaan tapa päästä huippukouluihin.

Tämä suunnittelu on vasta alkua. Kova työ alkaa tästä.

Ajattele ensin isosti. Tähdätä korkealle. Ole kunnianhimoinen. Ajattele maailmaa, jossa olet vapaa arkisista huolenaiheista, ja kuvittele, mitä voisit saavuttaa. Tämä tavoite on lähempänä kuin luuletkaan.

Ota seuraavaksi pienet askeleet kohti tavoitettasi. Mitä pelkäät eniten juuri nyt? Mikä on riskialttiinta? Hyökkää ensin, pää. Opi kokemuksistasi ja pohdi, mitä voisit tehdä paremmin seuraavalla kerralla. Hyökkää sitten seuraavaan askel askeleelta.

Pidä motivaatio korkealla koko ajan. Et aina onnistu. Itse asiassa epäonnistut usein. Useimmat ihmiset luovuttavat varhain. Siksi tämä on vaikeaa.

Mutta et sinä. Välität liikaa antaa sen tapahtua. Jos elämä on raiteita, käännyt ympäri ja katsot taaksepäin nähdäksesi muita ihmisiä maassa hengästyneinä. Mutta jatkat sotilaskäyttöä ja parannat, koska välität siitä, mitä teet ja mitä haluat saavuttaa.

Lupaan sinulle, että jos otat nämä askeleet, sinä tulee a saavuttaa paljon enemmän kuin luulit kykeneväsi. Ja matkan varrella sinusta tulee hämmästyttävä nuori aikuinen, jota jokainen maan huippukoulu olisi innoissaan seuraavasta ylioppilasluokastaan.

Mielenkiintoisia Artikkeleita

SAT-aiheen testauspäivät 2016-2017

Suunnitteletko SAT -aihekokeen suorittamista lukuvuonna 2016-2017? Selvitä, mitkä ovat testipäivämäärän vaihtoehdot ja miten valitset itsellesi sopivan.

Mistä löytää IB -fysiikan aiemmat paperit - ilmainen ja virallinen

Haluatko IB -fysiikan aiemmat paperit? Opi mistä saa ilmaisia ​​aikaisempia papereita ja miten niitä parhaiten käyttää.

Länsi -Virginian yliopiston teknologiainstituutin pääsyvaatimukset

University of St. Thomas ACT -tulokset ja GPA

1700 SAT -pisteet: Onko tämä hyvä?

2015-2016 ACT-testipäivät

Etsitkö ACT-testipäiviä vuosina 2015 ja 2016? Katso täydellinen testausaikataulu ja vinkkejä oman ACT-päivämäärän valitsemiseen.

4 vinkkiä tähtien UGA-esseiden kirjoittamiseen

Etkö ole varma, mistä aloittaa UGA-esseekehotteet? Tutustu asiantuntijavinkkeihimme erottuvien UGA-esseiden kirjoittamiseen.

Kaikki saatavilla olevat IB -historian paperit: ilmainen ja virallinen

Etsitkö IB -historian aikaisempia papereita harjoitellaksesi? Tässä on kaikki saatavilla olevat SL- ja HL -paperit, joita voidaan käyttää.

Lewis & Clark College SAT -pisteet ja GPA

Paras AP Yhdysvaltain hallituksen arvostelu: 5-vaiheinen opas

Etkö ole varma mistä aloittaa AP -hallituksen tarkastelu? Tutustu täydelliseen oppaaseemme saadaksesi tietoa tentistä, valmistautumisesta ja tärkeimmistä opintovinkkeistä.

Paras hieno Gatsby-hahmojen analyysi

Työskenteletkö esseenä Nickistä, Daisystä tai muusta hahmosta? Katso oppaamme The Great Gatsby -hahmoanalyysiin saadaksesi hyödyllisiä vinkkejä.

5 erinomaista syytä olla pelkäämättä puutarhahämähäkkiä

Ovatko puutarhahämähäkit myrkyllisiä? Jos olet äskettäin saanut vilkaista mustaa ja keltaista puutarhahämähäkkiä, älä paniikkia! Nämä yleiset hämähäkit eivät ole vaarallisia ja voivat olla jopa hyödyllisiä.

Georgian eteläiset SAT -tulokset ja GPA

Kutztownin yliopisto Pennsylvaniassa SAT -tulokset ja GPA

Mitä sinun on tiedettävä yliopistokaupungin lukiosta

Löydä osavaltion rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta University City High Schoolista San Diegossa, Kaliforniassa.

Vassarin ACT -tulokset ja GPA

Kuinka voit valita parhaat SAT-testipaikat

Mikä on paras SAT-testikeskus testin suorittamiseen? Mikä tekee SAT-keskuksesta paremman tai huonomman? Lue lisää täältä.

Paras hahmojen analyysi: Myrtle Wilson - Suuri Gatsby

Kuka on Tomin rakastajatar? Opi kaikki mitä sinun tarvitsee tietää Myrtle Wilsonista The Great Gatsbyssä, lainausten ja hahmojen analyysin avulla.

Oglethorpen yliopiston pääsyvaatimukset

Akronin yliopiston ACT -tulokset ja GPA

Brooklyn Collegen pääsyvaatimukset

Lopullinen opas ennen lakia: 13 vinkkiä valmistautumiseen lakikouluun

Harkitsetko lakikoulua? Selitämme, mikä on esioikeus, kuinka valita pääaine, parhaat oikeuskoulut ja vinkkejä asianajajaksi ryhtymiseen.

Onko AP-tilastot vaikea? Asiantuntijakeskustelu

Onko AP-tilastot vaikea? Keskustelemme AP-tilastojen vaikeuksiin vaikuttavista tekijöistä, jotta voimme päättää, onko se hyvä luokka sinulle.

Johnsonin yliopiston SAT -tulokset ja GPA

19 parasta apurahaa lukion eläkeläisille

Oletko vanhempi lukiossa ja haluatko saada stipendejä ennen valmistumistasi? Tässä ovat parhaat apurahat lukiolaisille.