Kuinka saada 36 ACT English: 10 strategiaa täydeltä maalintekijältä

ominaisuus_36englanti

Pisteiletkö välillä 26–34 ACT-englannilla? Haluatko nostaa pisteet mahdollisimman korkealle - täydelliseen 36: een?

36 ACT English -tuloksen saavuttaminen ei ole helppoa. Se vaatii melkein täydellisyyttä ja hallintaa sekä kielioppisäännöille että retoriikkataidoille. Mutta kovalla työllä ja alla olevilla ACT-englantilaisilla strategioillani pystyt tekemään sen. Olen johdonmukaisesti saanut 36 englanniksi todellisissa ACT-tapahtumissani, ja tiedän mitä se vaatii. Seuraa neuvojani, niin saat täydellisen tuloksen - tai pääset hyvin lähelle.



Lyhyt huomautus: Tämä artikkeli soveltuu opiskelijoille, jotka ovat jo saaneet 26 ACT-englanniksi tai sitä korkeammalle. Jos olet tämän vaihteluvälin alapuolella, artikkelini 'Kuinka parantaa ACT-englanninkielistä pistemäärääsi 26' on sopiva sinulle. Seuraa artikkelin neuvoja ja palaa sitten tähän artikkeliin, kun olet saavuttanut 26.

Yleiskatsaus

Useimmat Internetin oppaat siitä, kuinka saada 36 ACT-englanniksi, ovat melko huonolaatuisia. Ne kirjoittavat usein ihmiset, jotka eivät koskaan saaneet 36: ta. Voit kertoa, koska heidän neuvonsa ovat yleensä epämääräisiä eivätkä kovin käytännöllisiä.

Sitä vastoin olen kirjoittanut mielestäni parhaan oppaan 36: n saataville missä tahansa. Uskon, että nämä strategiat toimivat, koska käytin niitä itse saadessani jatkuvasti täydellisen ACT-englantilaisen pisteet. He ovat työskennelleet myös tuhansien PrepScholarin opiskelijoideni kanssa.

Tässä artikkelissa aion keskustella siitä, miksi 36: n pisteyttäminen on hyvä idea ja mitä se tarvitsee pisteet varten 36. Sitten käsittelen 10 kriittistä ACT English -strategiaa, joita tarvitset saadaksesi täydellisen ACT English -tuloksen.

Pysy kanssani - edistyneenä opiskelijana tiedät todennäköisesti jo, että korkeat pisteet ovat hyviä. Mutta on tärkeää tietää, miksi 36 englanninkielinen pisteet on hyödyllinen, koska se ruokkii motivaatiotasi saavuttaa korkea pisteet.

Tässä oppaassa aion puhua siitä, että suoriutuu hyvin ACT-englannista, sen sijaan, että nostat yhdistetyn englannin / kielitaiteen pisteet. Syynä on se, että koulut yleensä välittävät paljon enemmän ACT-yhdistelmäpisteistäsi kuin ala- ja ELA-pisteistäsi. Aion kuitenkin edelleen koskettaa, kuinka essee-pisteet voidaan nostaa lopussa.

Viimeinen huomautus: Tässä oppaassa puhun pääasiassa 36: een pääsemisestä. Mutta jos tavoitteesi on 34, nämä strategiat pätevät edelleen yhtä hyvin.

Ymmärrä panokset: Miksi 36 ACT Englanti?

Tehdään jotain selväksi: kaikilla tarkoituksilla ACT: n 34 vastaa täydellistä 36. Mikään huippuopisto ei aio antaa sinulle enemmän luottoa 36: sta kuin 34. Olet jo ylittänyt heidän pistekynnyksensä ja pääsetkö sisään nyt, riippuu muusta sovelluksestasi.

Joten jos pisteytät jo 34, älä tuhlaa aikaa opiskellessasi yritystä 36. Olet jo määrätty korkeimpiin korkeakouluihin, ja on aika työskennellä muun hakemuksen parissa.

Mutta jos pisteytät 33 tai alle JA haluat mennä 10 parhaan yliopiston joukkoon, on aikaasi työntää pisteet jopa 34: een tai sitä korkeammalle. 32: n ja 34: n välillä on suuri ero, lähinnä siksi, että 32 on helppo saada (ja paljon enemmän hakijoita tekee) ja paljon vaikeampaa saada 34.

33 sijoittaa sinut keskimäärin keskimäärin Harvardiin ja Princetoniin, ja keskiarvoisuus on huono pääsyvaatimusten suhteen, koska pääsyaste on tyypillisesti alle 10%.

Joten miksi saada 36 ACT-englanniksi? Koska se auttaa kompensoimaan muiden osioiden heikkoudet. Yleisesti ottaen koulujen mielestä ACT-yhdistelmäpisteet ovat enemmän kuin yksittäisten osioiden pisteet. Jos saat 36 ACT-englanniksi, se antaa sinulle enemmän joustavuutta matematiikan, lukemisen ja luonnontieteiden pisteissä. Se voi kompensoida esimerkiksi 32 toisessa osassa ja nostaa keskiarvosi takaisin 34.

body_princeton Princetonin 75. prosenttipiste ACT-englanniksi on todennäköisesti 36.

Vaikka koulut eivät yleensä julkaise ACT-pisteitään osioittain, ne julkaisevat SAT-osioiden pisteet. ACT-englannin stand-in-tilassa voimme tarkastella SAT: n näyttöön perustuvia luku- ja kirjoitustuloksia huippukouluissa. (Tiedän, että ACT-englanti ja SAT EBRW eivät ole täysin päällekkäisiä, mutta sinun on oltava hyvä lukemaan ja kirjoittamaan, jotta voit saada korkean tason ACT-englannista.)

Tässä on muutama esimerkki. Harvardille, Princetonille, Yalelle ja Dartmouthille 75. prosenttipiste SAT: n näyttöön perustuva luku- ja kirjoitustulos on 800 tai 790. Tämä tarkoittaa, että vähintään 25 prosentilla kaikkien näiden koulujen opiskelijoista on 790 SAT EBRW: ssä tai 36 ACT-englanniksi.

Mutta jos pystyt työskentelemään tiesi 36: een, osoitat olevasi tasaisella tasolla (ainakin tällä mittarilla). Vaikka se vie paljon työtä, sillä on merkitystä vain lopputuloksella.

ruumis_kakku

Tiedä, että voit tehdä sen

Tämä ei ole vain jokin sumea miellyttävä viesti, jonka näet maitopakkauksen takana.

Tarkoitan kirjaimellisesti, että sinä ja kaikki muut kohtuullisen älykkäät opiskelijat voitat 36: n ACT-englanniksi .

Syy useimmille ihmisille ei ole se, että he eivät yritä tarpeeksi kovasti tai eivät opiskele oikealla tavalla.

Vaikka kieli ei olisikaan vahvin puku tai sinulla on B + AP-englanniksi, pystyt tähän.

Koska tiedän sen enemmän kuin mikään muu, ACT-pisteesi heijastaa kuinka kovaa työskentelet ja kuinka fiksusti opiskelet.

ACT-englanti on suunniteltu huijaamaan sinua - sinun on opittava

Tästä syystä: ACT on outo testi. Kun otat sen, etkö ymmärrä, että kysymykset eivät ole mitään sellaisia ​​kuin mitä olet nähnyt koulussa?

Olet oppinut kielioppia aiemmin koulussa. Tiedät joitain kielioppisääntöjä. Mutta ACT-kysymykset näyttävät vain niin oudolta.

Se on tarkoituksella suunniteltu tällä tavalla. ACT ei voi testata vaikeita käsitteitä, koska se olisi epäreilua opiskelijoille, jotka eivät koskaan käyttäneet AP-englantia. Se ei voi pyytää sinua hajottamaan Dostojevskin Veljet Karamazov . ACT on kansallinen testi, mikä tarkoittaa, että se tarvitsee tasavertaiset toimintaedellytykset kaikille opiskelijoille ympäri maata.

Niin se on testata käsitteitä, jotka kaikki lukiolaiset käsittelevät, kuten oppiaihe-verbi -sopimus, ajettavat lauseet, pronominivalinnat jne. Olet oppinut kaiken tämän koko koulun ajan.

Mutta ACT: n on silti tehtävä testi vaikea, joten sen on testattava näitä käsitteitä omituisilla tavoilla . Tämä haastaa opiskelijat, jotka eivät valmistaudu, mutta palkitsee opiskelijat, jotka ymmärtävät kokeen hyvin.

7 sateenkaaren väriä järjestyksessä

Tricky ACT English - esimerkkikysymys

Tässä on esimerkki: etsi kieliopivirhe tästä lauseesta:

Komissaari, yhdessä 20 työntekijänsä kanssa, käy tiukan kampanjan vakiintuneita vastaan.

Tämä on klassinen ACT-englanninkielinen ongelma.

Virhe on aihe / verbi -sopimuksessa. Lausekkeen aihe on komissaari, joka on yksikkö. Verbi on 'run', mutta koska aihe on yksikkö, sen pitäisi olla 'run'.

Tasollasi olet todennäköisesti nähnyt virheen. Mutta jos et tehnyt niin, lankesit klassiseen ACT-englannin ansaan. Se sekoitti sinut tarkoituksellisesti keskeyttävään lauseeseen 'hänen 20 työntekijänsä kanssa'. Kuvittelet nyt 20 ihmistä kampanjassa - joka ehdottaa monikon verbiä!

ACT-englanninkielinen osa on täynnä tällaisia ​​esimerkkejä, ja ne muuttuvat hankalammiksi. Lähes jokaista kielioppisääntöä testataan tietyillä tavoilla, ja jos et valmistaudu näihin, aiot tehdä paljon huonommin kuin sinun pitäisi.

Tässä on hyvä uutinen: tämä on saattanut olla hämmentävää ensimmäisellä kerralla, mutta kun seuraavan kerran näet tällaisen kysymyksen, tiedät tarkalleen mitä tehdä : etsi aihe ja verbi ja päästä eroon keskeyttävästä lauseesta.

Joten ACT English -pisteiden parantamiseksi sinun tarvitsee vain:

  • Opi ACT-testit kielioppisäännöt.
  • Tutki, kuinka ACT testaa näitä kielioppisääntöjä, ja opi tunnistamaan kysymyksessä tarvitsemasi kielioppisääntö.
  • Harjoittele monissa kysymyksissä, jotta voit oppia virheistäsi.

Menen tarkemmin, miten tämä tehdään tarkalleen. Katsotaan ensin, kuinka monta kysymystä sinun on saatava oikea saadaksesi täydelliset pisteet.

Mitä kestää saada 36 englanniksi

Jos meillä on mielessä tavoitepisteet, se auttaa ymmärtämään, mitä tarvitset saadaksesi kyseisen pisteen todellisessa testissä.

Kuten luultavasti tiedät, kirjoittaminen yhdistää monivalintalohkon raakapisteet pisteesi kanssa, jotta saat lopullisen englannin pisteet 36: sta.

Tässä on esimerkki raakapisteistä ACT English Score -muunnostaulukkoon. (Jos voisit käyttää kertausta siitä, miten ACT pisteytetään ja kuinka raakapisteet lasketaan, lue tämä.)

Skaalattu pisteet English Raw Score
36 75
35 72–74
3. 4 71
33 70
32 68–69
31 67
30 66
29 65
28 63–64
27 62

Lähde: ACT

Tässä luokitusasteikossa voit ansaita 36 vain, jos saat täydellisen raakatuloksen 75. Itse asiassa en ole koskaan nähnyt luokitusasteikoa, jossa voit ansaita 36, ​​kun yksi kysymys puuttuu.

Käyrä on myös tyypillisesti melko anteeksiantamaton. Jos unohdat yhden kysymyksen, pudotat 35: een. Miss kaksi ja joskus 34: een.

Siksi täydellisyys on todella tärkeää ACT-englannille. Jokaisessa harjoituskokeessa sinun on pyrittävä täydelliseen raakapisteeseen 36: lle.

Sitten on melko selvää, että sinun on yritettävä vastata kaikkiin kysymyksiin. Et voi arvata liian monista kysymyksistä ja saada 36, ​​mikä tarkoittaa, että sinun on päästävä hallinnan tasolle, jossa olet varma vastaamaan jokaiseen kysymykseen.

Mitä pisteytätkin nyt, ota huomioon ero, joka sinun on saavutettava 36: een. Jos esimerkiksi pisteytät nyt 30, sinun on vastattava vielä yhdeksään kysymykseen, jotta pääset 36: een.

Viimeisenä esimerkkinä tässä on kuvakaappaus ACT-testistäni, joka osoittaa, että sain täydellisen raaka-pisteet ja 36 ACT-englanniksi.

body_36englannin_pisteet

body_36englanti_qbyq

OK - joten olemme tarkastelleet, miksi korkeamman englanninkielisen pistemäärän saaminen on tärkeää, miksi pystyt erityisesti parantamaan pisteitäsi ja raaka-pisteet, jotka sinun on saavutettava tavoitteeseesi.

Nyt käsittelemme artikkelin lihaa: käytännöllisiä strategioita, joita sinun tulisi käyttää omassa opiskellessasi maksimoidaksesi pisteet.

Strategiat saada 36 ACT-englanniksi

body_weaklink2 Mikä on suurin heikkoutesi?

Strategia 1: Ymmärrä korkean tason heikkoutesi - sisällön vai ajan hallinta?

Jokaisella opiskelijalla on erilaisia ​​puutteita ACT-englannissa. Jotkut ihmiset eivät ole tyytyväisiä taustalla olevaan kielioppimateriaaliin. Toiset tietävät kielioppisäännöt hyvin, mutta eivät pysty ratkaisemaan kysymyksiä riittävän nopeasti ankarassa ajassa.

(Kuten keskustelemme, ACT-englanninkielinen osa soveltaa ERITTÄIN raskasta aikapainetta. Joten todennäköisesti kärsit jonkinlaisesta aikapaineesta - yritämme selvittää, kuinka paljon)

Näin voit selvittää, kumpi koskee sinua enemmän:

  • Ota vain harjoittelutestin englanninkielinen osa. Meillä on täydellinen luettelo ilmaisista harjoituksista.
  • Käytä kyseisessä osassa ajastinta 45 minuutin ajan. Kohtele sitä kuin todellinen testi.
  • Jos aika loppuu etkä ole vielä valmis, jatka työskentelyä niin kauan kuin tarvitset. Mutta aloita nyt jokaisesta uudesta vastauksestasi tai vastauksestasi, merkitse se erityisellä muistiinpanolla 'Lisäaika'.
  • Arvioi testi käyttämällä vastausnäppäintä ja pisteytyskaaviota, mutta haluamme kaksi pistettä: 1) Realistinen pisteet sait normaaleissa ajoitusolosuhteissa, 2) Lisäajan pisteet . Siksi merkitsit kysymykset, joihin vastasit tai muutit jatkoajan aikana.

Saat mitä teemme täällä? Merkitsemällä lisäkysymykset alla oleviin kysymyksiin voimme selvittää, mitä pisteitä sait, jos sinulle annettiin koko tarvitsemasi aika. Tämä auttaa meitä selvittämään, missä heikkoutesi ovat.

Jos et ottanut ylimääräistä aikaa, jatkoajan pisteet ovat samat kuin realistiset pisteet.

Tässä on vuokaavio, joka auttaa sinua selvittämään tämän:

Oliko lisäaikasi pisteet 32 ​​tai enemmän?

Jos EI (jatkoajan pisteet<32), silloin sinulla on jäljellä olevia sisällön heikkouksia. Sinulla voi olla heikkouksia useissa aiheissa tai syvä heikkous vain muutamissa aiheissa. (Käsittelemme tämän myöhemmin). Ensimmäisen hyökkäyssuunnitelman tulisi olla enemmän mukavuutta kaikkien ACT-englantilaisten kanssa.

Jos KYLLÄ (jatkoajan pisteet> 32), niin:

Oliko realistinen pisteesi vähintään 32?

Jos EI (jatkoajan pisteet> 32, realistinen<32), silloin se tarkoittaa, että sinulla on ero lisäajan pisteet ja realistinen pisteet. Jos tämä ero on yli kaksi pistettä, sinulla on suuria ongelmia ajanhallinnassa. Meidän on selvitettävä, miksi näin on. Oletko yleensä hidas englannissa useimmissa kysymyksissä? Vai hidasivatko tietyt kohdat tai kysymystyypit? Yleensä tekemällä paljon käytännön kysymyksiä ja oppimalla tehokkaimmat ratkaisut auttavat vähentämään aikaa. Lisää tästä myöhemmin.

Jos KYLLÄ (sekä jatko- että realistiset tulokset> 32), Sitten sinulla on todella hyvä laukaus saada 36. Vertaa lisäaikaa ja realistista pistemäärää - jos ne eroavat useammalla kuin yhdellä pisteellä, sinun kannattaa oppia vastaamaan kysymyksiin nopeammin. Jos ei, niin saat todennäköisesti hyötyä viimeisimpien sisällön heikkouksien korjaamisesta ja huolimattomien virheiden välttämisestä (lisää tästä strategiasta myöhemmin).

Toivottavasti sillä on järkeä. Tyypillisesti näen, että opiskelijoilla on sekä ajoitus- että sisältöongelmia, mutta saatat huomata, että yksi on sinulle paljon hallitsevampi kuin toinen. Esimerkiksi, jos saat 36 ylimääräisellä ajalla, mutta pisteet 32 ​​normaaliajalla, tiedät tarkalleen, että sinun on työskenneltävä ajanhallinnassa saadaksesi 36.

body_grammar2

Strategia 2: Opi kattavasti kielioppisäännöt

Sen ympärillä ei ole mitään keinoa. Sinun on tiedettävä kaikki testissä testatut kielioppisäännöt ja niiden toiminta.

Lisäksi sinun on myös tiedettävä retoriset taidot joka testaa sinua kirjoituslogiikassasi. Sinua pyydetään päättämään, miten lauseet ja kappaleet järjestetään yhdessä.

Tietyt kielioppisäännöt, kuten välimerkit, näkyvät paljon useammin kuin muut säännöt. Mutta koska pyrimme täydellisyyteen, sinun on tiedettävä myös vähemmän yleiset säännöt.

PrepScholar-ohjelmassa olemme tunnistaneet seuraavat kielioppi- ja retoriikkataidot, jotka sinun on tiedettävä:

  • Kielioppisäännöt
    • Välimerkit: Kommat, apostrofit, puolipisteet, viivat
    • Numerosopimus: Aihe- / verbisopimus, substantiivinumerosopimus
    • Idiootit ja väärä sana (esimerkkejä: vaikutus / vaikutus, ei ... eikä siellä / heidän / he ovat)
    • Rinnakkainen rakentaminen
    • Verbimuodot: jännittynyt, taivutusmuoto
    • Lyhyesti sanottuna: Jätteiden poistaminen lauseista
    • Lausefragmentit, Run-on-lauseet
    • Pronominit: Pronomonin valinta, Pronomonin tapaus
    • Viallinen muokkaaja
    • Vertailu / kuvaus
  • Retoriset taidot
    • Makrologiikka: Kuinka lauseet ja kappaleet sopivat yhteen
    • Siirtymälogiikka: Kuinka yhdistää eri ajatukset yhteen
    • Relevanssi: Määritä onko lause ylimääräinen vai sopiiko se
    • Kirjoittajan tarkoitus: Ymmärtää tekijän ja kirjoitustekniikan näkökulma
    • Muodollisuus ja sävy

Sääntöjä on paljon, mutta ne eroavat toisistaan ​​siinä, kuinka yleisesti ne esiintyvät testissä, ja kuinka vaikeaa he ovat opiskella.

Esimerkiksi välimerkit ovat yleisin ACT-englannin kielioppisääntö, mutta siinä käytetään vain muutamia erillisiä käsitteitä. Idioomien taito on myös hyvin yleinen, mutta siinä käytetään laajaa valikoimaa idiomeja siten, että jokainen ainutlaatuinen idiomi esiintyy vain kerran kussakin testissä.

Siksi on tärkeää, että keskität aikasi suurimpien kielioppisääntöjen tutkimiseen . Esimerkiksi PrepScholar-ohjelmamme kyselee sinua siitä, kuinka yleinen jokainen kielioppisääntö on, niin että keskität ponnistelusi sääntöihin, joilla on suurin ero pisteissäsi.

us historian aihekoekäyrä

body_practice

Strategia 3: Tee paljon harjoittelua ja ymmärrä jokainen virhe

Polulla täydellisyyteen sinun on varmistettava, että jokainen heikko kohta on peitetty. Jopa yksi virhe kaikissa ACT-englannissa kaataa sinut 36: sta.

Ensimmäinen askel on yksinkertaisesti tehdä paljon harjoittelua . Jos opiskelet ilmaisista materiaaleista tai kirjoista, sinulla on pääsy moniin harjoittelukysymyksiin. Osana PrepScholar-ohjelmaa meillä on yli 1200 kullekin taitolle räätälöityä ACT-kysymystä.

Toinen vaihe - ja tärkeämpi osa - on olla armoton ymmärtämään virheitäsi.

Jokainen testissä tekemäsi virhe tapahtuu syystä. Jos et ymmärrä tarkalleen, miksi jätit vastaamatta kysymykseen, teet sen virheen uudestaan ​​ja uudestaan.

Olen nähnyt opiskelijoita, jotka suorittivat 15 harjoituskoketta. He ovat ratkaisseet yli 3000 kysymystä, mutta he eivät ole vielä missään lähellä ACT-englannin 36: ta.

Miksi? He eivät koskaan ymmärtäneet virheitään. He vain löivät päänsä seinää vastaan ​​yhä uudelleen.

Ajattele itseäsi tuhoajana, ja virheesi ovat torakoita. Sinun on poistettava jokainen yksittäinen —Ja etsi kunkin lähde - tai ravintola, jossa työskentelet, suljetaan.

Näin sinun on tehtävä:

  • Merkitse jokaiselle tekemäsi harjoitustestille tai kysymysryhmälle kaikki kysymykset, joista et ole edes 20% varma
  • Kun arvioit kokeen tai tietokilpailun, tarkista kaikki merkitsemäsi kysymykset ja virheelliset kysymykset. Tällä tavalla, vaikka arvasit kysymyksen oikein, muista tarkistaa se.
  • Kirjoita muistikirjaan kysymyksen ydin, miksi unohdit sen ja mitä teet välttääksesi tämän virheen tulevaisuudessa. Pidä erilliset kohdat kielioppitaidon mukaan (esim. Lukusopimus, idioomit, lausefragmentit)

Ei riitä vain ajatella sitä ja siirtyä eteenpäin. Ei riitä vain lukea vastauksen selitys. Sinun täytyy miettiä kovasti, miksi epäonnistut nimenomaan tässä kysymyksessä.

Käyttämällä tätä jäsenneltyä lähestymistapaa virheihisi, sinulla on nyt juoksuloki jokaisesta ohitetusta kysymyksestä ja pohdinta miksi.

body_noexcuses

Ei tekosyitä virheidesi suhteen.

Aina mennä syvemmälle - MIKSI unohdit englanninkielisen kysymyksen?

Mitkä ovat yleisimpiä syitä, joiden vuoksi jätit kysymyksen väliin? Älä vain sano: 'En ymmärtänyt tätä kysymystä oikein.' Se on poliisi.

Ota aina yksi askel pidemmälle - mitä kaipaat, ja mitä sinun on parannettava tulevaisuudessa?

Otetaan edellä annettu aihe / verbi -sopimus (keskeyttävän lauseen temppu). Tiedät todennäköisesti jo, miten Aihe / Verbi -sopimus toimii. Mutta jos unohdit tämän kysymyksen, sinun on mietittävä miksi unohdit sen (koska keskeytys lause sai sinut sekoittamaan aiheen ja verbin). Sitten sinun on kirjoitettava strategia tämän havaitsemiseksi tulevaisuudessa.

Tässä on joitain esimerkkejä yleisistä syistä, miksi et menetä englanninkielistä kysymystä, ja kuinka otat analyysin askeleen pidemmälle:

Sisältö: En oppinut tähän kysymykseen vastaamiseen tarvittavaa kielioppisääntöä.

Yksi askel pidemmälle: Mitä erityisiä sääntöjä minun on opittava, ja mitä resursseja käytän oppiaksesi tämän kielioppisäännön?

Ohitettu sääntö: Tiesin kielioppisäännön, mutta ACT-kysymys kirjoitettiin tavalla, joka sai minut kaipaamaan sitä.

Yksi askel pidemmälle: Kuinka ratkaisen kysymyksen nyt? Onko strategiaa, jolla voin huomata tämän kielioppisäännön tulevaisuudessa?

Huolimaton virhe: Tiesin kielioppisäännön ja yleensä saisin tämän oikein, mutta liukastuin jostain syystä.

Yksi askel pidemmälle: Miksi tein tämän huolimattoman virheen? Kiirehdin? Luin kysymyksen väärin? Mitä minun pitäisi tehdä tulevaisuudessa tämän välttämiseksi?

Saitko idean? Olet todella kaivamassa ymmärtämään, miksi sinulta puuttuu kysymyksiä.

Kyllä, tämä on vaikeaa, ja se tyhjentää, ja se vaatii työtä. Siksi useimmat tehottomasti opiskelevat opiskelijat eivät parane.

Mutta olet erilainen. Pelkästään lukemalla tämän oppaan osoitat jo, että välität enemmän kuin muut opiskelijat. Ja jos noudatat näitä periaatteita ja analysoit virheitäsi, paranet enemmän kuin muutkin opiskelijat.

Hanki 4 lisäpistettä ACT: stä, TAKUU

Strategia 4: perustele kaikki vastaukset ja osoita erityisiä kieliopivirheitä

Monet huippuopiskelijat suhtautuvat 'pehmeästi' ACT-englantiin. He oppivat kieliopisäännöt opiskellessaan, mutta testillä he menevät korvalla: jos lause kuulostaa, he olettavat sen vääräksi ajattelematta liian kovaa miksi.

Kun olet oppinut kielioppisäännöt, tämä voi palvella sinua hyvin. Esimerkiksi, jos sanoisin: 'Mehiläiset lentävät pesään', tietäisit, että tämä oli väärin heti - se vain tuntuu väärältä . Tiedät yksinkertaisen aiheen / verbin sopimuksen niin hyvin, että voit kertoa jotain väärin, ennen kuin voit ilmaista, mikä se on.

Suurin osa opiskelijoista ei kuitenkaan koskaan perehdy kaikkiin ACT-kielioppisääntöihin. Tämä tekee korvaan luottamisesta epäluotettavaa monien sääntöjen suhteen.

Tämä pätee erityisesti väärään sanavalintaan, kuten 'Se on hyvä päivä olla amerikkalainen'. Koska 'se' kuulostaa samalta kuin 'se', korvastasi ei ole apua tässä!

Mikä on strategia tämän torjumiseksi? Osoita tietty virhe ja perustele se itsellesi.

Käytään läpi esimerkki. Tämä on kielioppikysymys, johon vastaaminen vaatii vain yhden rivin kohdasta:

body_36englanti_esimerkki

jotka vetovoima vetävät puoleensa

Tätä ajattelen lukiessani kysymystä (a tietoisuuden virta ):

'' Aurinko asettaa asteittain siipisen hevosen kuvat '' ... tämä ei vaikuta oikealta. Tiedän, että sarjat voivat ottaa esineen, kuten 'Tom laskee kulhon hitaasti alas', mutta aurinko ei voi laskea mitään eikä varsinkaan kuvia siivekkäistä hevosista. Tämän on oltava juokseva lause , mutta anna minun jatkaa lukemista. 'kuvat siivekäs hevonen, juomakurpitsa, sydänsärkyinen sankari näkyvät valoissa yläpuolella.' Jep - tämän lauseen toinen osa on itsenäinen lause, ja se on jatko-osa, koska se on liitetty väärin ensimmäiseen lauseeseen 'Aurinko laskee vähitellen'. Joten tarvitsen vastauksen, joka korjaa tämän: '

  • F: ei muutosta, mikä on väärin
  • G: Tässä on pilkkujohtamisvirhe - et voi yhdistää kahta erillistä lausetta vain pilkulla.
  • H: tämä näyttää hyvältä. Se yhdistää kaksi itsenäistä lausetta oikein pilkulla ja konjunktiolla ('ja').
  • J: 'Aurinko laskee vähitellen' on nyt riippuva lause, mutta jos haluat liittyä riippuvaan lauseeseen itsenäisen lausekkeen kanssa, tarvitset pilkun, joka puuttuu täältä. Esimerkiksi 'Aurinko laskee vähitellen, ajoimme valtatietä pitkin.' olisi oikein. Siten vastaus J on väärä.

En nyt kirjaimellisesti ajattele kaikkia näitä sanoja päähäni, mutta se vastaa ajatteluprosessiani, kun käyn läpi kysymyksen ja arvioin kutakin vastausvaihtoehtoa.

Voit nähdä, kuinka tunnistan ensimmäisen kerran juoksevan lauseen virheen alkuperäisessä lauseessa. Se teki minulle hyvin selväksi, kuinka voisin löytää vastauksen, joka korjasi tämän virheen.

Kun opit erilaisia ​​kielioppitaitoja ja miten ne näkyvät testissä, alat arvioida vastausvaihtoehtoja tavallisille tavoille, joita ACT yrittää huijata sinut .

Onko verbi alleviivattu? Aion tarkistaa aiheen, onko se aihe / verbi -sopimuksen mukainen. Sitten tarkistan verbin jännitteen.

Onko pronomini alleviivattu? Tarkistan edeltäjän, onko se sopiva.

Tuleeko alleviivaus pilkun jälkeen? Tarkistan onko virheellisessä muokkausvirheessä.

Voin perustella kaikki vastaukseni, koska tunnen kielioppisäännöt. Tämä tekee vastauksestani vakaamman, ei pelkästään sen perusteella, tuntuuko joku oikealta vai väärin.

Huomaa myös, että näissä kysymyksissä ACT korjaa usein alkuperäisen virheen vastauksen valinnassa - mutta tuo sitten toisen virheen. Sinun on varmistettava, että valitsemasi vastaus on 100% oikea sekä kieliopin että logiikan suhteen.

Älä pelkää, jos et voi tehdä tätä juuri nyt. Harjoittelun ja pohdinnan avulla pääset tähän pisteeseen.

Jälleen kerran se on kuin 'mehiläinen lentää pesään'. Haluat päästä pisteeseen, jossa kaikki ACT-kielioppisäännöt kuulostavat automaattisesti yhtä vääriltä kuin kyseinen lause.

body_patterns

Etsi malleja virheillesi ja ymmärrä kaaos.

Strategia 5: Löydä malleja heikkouksillesi ja poraa ne

Muistatko yllä olevan strategian 3 luettelon pitämisestä kaikista virheistä? Sinun on otettava tämä edes yksi askel pidemmälle.

Jos olet kuin useimmat opiskelijat, olet parempi joillakin ACT-englanninkielisillä alueilla kuin toiset. Saatat tuntea pronominit todella hyvin, mutta olet heikko lauseiden rakenteissa ja fragmenteissa. Tai ehkä pidät todella rinnakkaisesta rakentamisesta, mutta sinulla ei ole aavistustakaan, mitkä vialliset muokkaajat ovat.

Tämä pätee erityisesti kielioppiin ja ACT-englantiin, koska jotkut kielioppivirheet kuulostavat todennäköisesti ilmeisiä sinulle, mutta toiset ovat täysin vieraita.

Jos olet kuin useimmat opiskelijat, sinulla ei myöskään ole rajoittamatonta aikaa opiskeluun. Sinulla on paljon koulutyötä, saatat olla urheilija tai intensiivisiä opetussuunnitelmia, ja sinulla on ystäviä, joiden kanssa voit viettää aikaa.

Tämä tarkoittaa, että jokaista tuntia varten, jonka opiskelet ACT: lle, sen on oltava mahdollisimman tehokas tunti.

Konkreettisesti sinun on löydettävä parhaat alueesi ja työskenneltävä niiden parissa .

Liian monet opiskelijat opiskelevat 'tyhmää' tapaa. He vain ostavat kirjan ja lukevat sen kannen kanneksi. Kun he eivät parane, he ovat järkyttynyt .

En ole.

Tehokas opiskelu ACT: lle ei ole kuin talon maalaaminen. Et yritä peittää tukikohtiasi hyvin ohuella ymmärryksen kerroksella.

Nämä opiskelijat tekivät väärin, koska he tuhlattivat aikaa aiheisiin, jotka he jo tunsivat hyvin, eivätkä he käyttäneet tarpeeksi aikaa heikkouksiensa parantamiseen.

Sen sijaan, tehokkaasti opiskelu ACT: lle on kuin vuotavan veneen reikien sulkeminen. Sinun on löydettävä suurin reikä ja täytettävä se. Sitten löydät seuraavan suurimman reiän ja korjaat sen. Pian huomaat, että veneesi ei ole uppoamassa ollenkaan.

Kuinka tämä liittyy ACT-englantiin? Tässä analogiassa tietosi englannin kieliopista on vuotava vene, ja aukot ovat aukkoja tietämyksessäsi. Sinun on löydettävä kieliopisäännöt, joiden kanssa kamppailet eniten, ja tee sitten tarpeeksi harjoituskysymyksiä, kunnes ne eivät ole enää heikkous.

Jokaisesta ohittamastasi kysymyksestä sinun on tunnistettava kysymyksen tyyppi ja miksi jätit sen väliin. Kun löydät malleja kysymyksiisi, sinun on löydettävä ylimääräistä käytäntöä tälle kielioppisäännölle.

Oletetaan, että analysoit aikaisempia harjoitustestejäsi ja kysymyksiäsi ja huomaat, että puuttuu paljon väärin asetettuja muokkauskysymyksiä. Kun olet tunnistanut tämän mallin, seuraava askel on löytää hyvä oppituntimateriaali opettaaksesi itsellesi tärkeimmät käsitteet väärin sijoitettujen muokkaajien taustalla ja kuinka korjata tai välttää niitä. Sinun on myös löydettävä lisää käytännön kysymyksiä, jotka testaavat sinua väärin asetetuilla muokkaajilla ja poraa, kunnes teet vain vähän virheitä.

Tämä on paras tapa parantaa englanninkielisiä pisteitäsi.

Strategia 6: Ole varovainen, jos vastauksia ei muuteta

ACT-englanniksi useimmilla kysymyksillä on EI MUUTOS -vaihtoehtoa.

ACT rakastaa opiskelijoiden huijaamista näiden vastausvaihtoehtojen avulla, koska se tietää sen opiskelijat, jotka eivät tunne kielioppisääntöjä, eivät näe lauseessa mitään vikaa . Ei muutosta on todella helppo vastaus valita.

kehon_bananapeel Mikään muutos ei ole yksi yleisimmistä huolimattomista virheistä - varmista, että et pääse niihin.

Ole erittäin varovainen, kun valitset jonkin näistä Ei muutos -vaihtoehtoja. Yleensä nämä ovat oikeita vastauksia noin 25 prosentissa ajasta - ei paljon muuta. (Kävimme itse asiassa läpi ja laskimme tämän todellisissa testeissä). Jos huomaat, että valitset Ei muutosta 40% ajasta, et todellakaan havaitse kieliopivirheitä riittävän hyvin.

Joka kerta, kun valitset Ei muutosta, yritä tarkistaa muut vastausvaihtoehdot varmistaaksesi, että sinulla ei ole puutetta kieliopivirheestä. Ota erityisesti huomioon kielioppisäännöt, joita sinulla on tapana sivuuttaa virheellisesti. Kuten mainitsin edellä strategiassa 2, jos kirjoitat muistiin virheesi ja tutkit heikkouksiasi, voit tietää, mitkä kielioppisäännöt olet heikko, ja kiinnittää erityistä huomiota.

Henkilökohtaisesti tämä oli yleisin huolimaton virhe ACT-englannissa. Kun näin virheen, sain kysymyksen oikeaksi lähes 100% ajasta. Ainoa kerta, kun jäin kysymyksistä väliin, jätin vahingossa huomiotta virheen.

Ratkaisin tämän tarkistamalla jokaisen vastausvaihtoehdon tarkistamalla, että en jättänyt kiveä kääntämättä.

Strategia 7: Ajattele kielioppia jokapäiväisessä elämässä

Kaikkien aiheiden joukossa ACT: n englanti on erityinen, koska se näkyy jokapäiväisessä elämässäsi .

Koulua varten sinun täytyy lukea paljon ja kirjoittaa paljon. Käytä näitä kokemuksia mahdollisuutena huomata kielioppisäännöt ja lauseen rakenteet.

Tämä on ainutlaatuinen ACT-englannille. ACT Math on niin outoa verrattuna jokapäiväiseen elämään, että et vain löydä luonnollisesti tapoja soveltaa Pythagoraan lauseen aamiaiseksi. ACT Lukeminen ja tiede edellyttävät samalla tavoin hyvin erityisiä taitoja lukiessaan osan tai kaavion.

Mutta voit harjoitella kielioppitaitojasi koko päivän. Tässä on joitain ideoita:

  • Oikoluku ystävien esseitä. Haasta itsesi paljastamaan kaikki kieliopilliset virheet.
  • Lue laadukkaita, virallisia julkaisuja, kuten New Yorkin ajat tai Ekonomisti . Nämä artikkelit käyvät toimittajien läpi, joten niillä on harvoin kieliopivirheitä. Kehität kyseisen korvan mainitsemalleni kielelle.
  • Huomaa yleisiä virheitä ympärilläsi. Esimerkiksi monet ihmiset pilkuttavat.
  • Pidä itsesi korkeammalla tasolla tekstiviestien ja viestien lähettämisessä. (Tiedän, että tämä ei ole niin hienoa - sinun ei tarvitse kirjoittaa isoja lauseita ja käyttää pisteitä, mutta ainakin käytä sen / se ja heidän / siellä / ne oikein.)

Mitä enemmän ajattelet kielioppia perustaitona sen sijaan, että se olisi erikoistunut ACT: ään, sitä luonnollisemmaksi se tuntuu sinulle.

body_stopwatch

Strategia 8: Viimeistele lisäajalla ja kaksoistarkistuksella

Tavoitteesi kaiken tämän työn lopussa on saada niin hyvä ACT English -sovelluksessa, että sinä ratkaise kaikki kysymykset ja jätä ylimääräistä aikaa jakson loppuun tarkistamaan työsi .

Lukiossa ja nytkin voin suorittaa 45 minuutin englanninkielisen osan 30 minuutissa tai vähemmän. Minulla on sitten 15 minuuttia aikaa tarkistaa vastaukseni kaksi kertaa.

Kuten olen selittänyt yllä, paras tapa saada nopeampi on saada niin sujuvasti ACT-kielioppi, että nollaat nopeasti kielioppivirheet tarvitsematta ajatella kovasti sitä.

Yritä tavoittaa tavoite kuluttaa keskimäärin 40 sekuntia jokaiselle kysymykselle. Tämä antaa sinulle tarpeeksi aikaa tarkistaa uudelleen mukavasti.

Mikä on paras tapa tarkistaa työsi uudelleen? Minulla on luotettava menetelmä, jota noudatan:

  • Tarkista vielä kaikki merkitsemäsi kysymykset, joista et ole varma. Yritä kovasti poistaa nämä vastausvaihtoehdot. Jos kysymys on Ei muutosta, tarkista vielä, ettei sinulla ole mitään kieliopivirheitä.
  • Jos olen 100% varma, että olen oikeassa kysymyksessä, merkin sen sellaisenaan enkä koskaan katso sitä uudestaan. Jos en ole varma, palaan siihen kolmannella kierroksella.
  • Ainakin kaksi minuuttia ennen ajan päättymistä tarkistan nopeasti, että kuplittelin vastaukset oikein. Yritän tehdä tämän kerralla, jotta en tuhlaa aikaa katsomalla edestakaisin testikirjan ja vastausarkin välillä. Mene viisi kerrallaan ('A G C F B') saadaksesi lisää nopeutta.

Jos huomaat itsesi käyttävän yli 30 sekuntia ongelmaan etkä ole varma, miten pääset vastaukseen, ohita ja siirry seuraavaan kysymykseen. Vaikka tarvitset täydellisen raakapistemäärän 36: lle, älä pelkää ohittaa. Voit palata siihen myöhemmin, ja toistaiseksi on tärkeämpää saada mahdollisimman monta pistettä.

body_bubbling

Nopea vinkki: kuplivastauksia

Tässä on kupliva vinkki, joka säästää kaksi minuuttia jaksoa kohden.

Kun aloitin kokeiden suorittamisen lukiossa, tein sen, mitä monet opiskelijat tekevät: Kun olen päättänyt yhden kysymyksen, menin kupla-arkkiin ja täytin sen. Sitten ratkaisin seuraavan kysymyksen. Viimeistele kysymys 1, kupla vastauksessa 1. Viimeistele kysymys 2, kupla vastauksessa 2. Ja niin edelleen.

Tämä vie paljon aikaa. Häirit itsesi kahden erillisen tehtävän välillä - ratkaiset kysymyksiä ja kuplitat vastauksia. Tämä maksaa sinulle aikaa sekä henkisen vaihdon kustannuksissa että käden ja silmien liikuttamisessa fyysisesti testin eri alueille.

Tässä on parempi menetelmä: ratkaise kaikki kysymyksesi ensin kirjassa ja kuplita ne kaikki kerralla .

Tällä on useita valtavia etuja: keskityt kuhunkin tehtävään yksi kerrallaan sen sijaan, että vaihdat kahden eri tehtävän välillä. Poistat myös huolimattomat syöttövirheet, kuten jos ohitat kysymyksen 7 ja kuplit kysymyksen 8 vastauksen kysymyksen 7 paikkaan.

Tallentamalla vain neljä sekuntia per kysymys saat 300 sekuntia takaisin osioon, jolla on 75 kysymystä. Tämä on valtava.

Huomaa: Jos käytät tätä strategiaa, sinun pitäisi jo viimeistellä jakso runsaalla ylimääräisellä ajalla. Muussa tapauksessa aika saattaa loppua, ennen kuin sinulla on mahdollisuus kuplia vastausvaihtoehdoissa kerralla.

Strategia 9: Lue koko lause

Suurin osa ACT-englanninkielisistä kysymyksistä, joita lause on korostettu, tulisi muuttaa. Kun vastaat näihin kysymyksiin, älä lue vain alleviivattua osaa . Voit vastata kysymyksiin oikein lukemalla koko lause (tai lauseet, jos alleviivattu osa menee päällekkäin kahden eri lauseen kanssa).

Lausekkeet, jotka eivät sisälly lauseen alleviivattuun osaan, tarjoavat usein tietoja, jotka ovat välttämättömiä päätettäessä, korvataanko alleviivattu osa vai ei.

Käydään läpi toinen esimerkki ACT: stä nähdäksesi tämän strategian toiminnassa.

body_read_sentence_question

body_read_sentence_answers

Jos luet vain alleviivatun sanan, et luultavasti ajattele, että siinä on mitään vikaa. 'Peräkkäin' on adverbi, joka muuttaa verbiä puhumaan - siinä ei ole mitään muutettavaa.

Kun luet koko lauseen, voit kuitenkin huomata, että lauseen 'kahdentoista tunnin ajan' vuoksi 'peräkkäin' on tarpeeton. Koko lauseen yhteydessä peräkkäin tarkoitetaan 'pysähtymättä', ja ilmaus 'kahdentoista tunnin ajan' tarkoittaa, että hän voisi puhua niin kauan pysähtymättä. Siksi sana ”peräkkäin” on tarpeeton ja se tulisi jättää pois.

Jos et lukenut koko virkettä, et välttämättä huomaa redundanssivirhettä ja todennäköisesti valitsisit A: n. Koska sana 'peräkkäin' on tarpeeton, oikea vastaus on D .

Lisäksi tietyntyyppiset ACT: tä koskevat kysymykset vaativat paitsi alleviivatun osan lauseen lukemista myös lauseita ennen sitä ja sen jälkeen. Tarvitset esimerkiksi useiden lauseiden tarjoaman kontekstin vastaamaan joihinkin verbi- ja kappalejärjestyskysymyksiin.

Strategia 10: Kokeile Passage-strategioita ja löydä itsellesi paras

ACT-englannin muoto on toisin kuin lukiokielen englannin testi, jota useimmat opiskelijat ovat nähneet aiemmin. Tämän seurauksena monet opiskelijat eivät tiedä intuitiivisesti, mikä tapa lähestyä kappaleita on heille tehokkain.

Koska pisteytät jo korkealla tasolla, en voi sanoa 100% tarkkuudella, mikä lähestymistapa toimii sinulle parhaiten. Tavoitat täydellistä englantilaista pistemäärää, mikä tarkoittaa, että jos strategiasi ei sovi yhteen vahvuuksien ja heikkouksien kanssa, teet virheitä tai loppuu aika.

Sen sijaan, että määrittäisin sinulle yhden strategian, jota sinun on käytettävä ACT-englanninkielisissä kappaleissa, käyn sen sijaan läpi, mitä tapoja lähestyä kohtaa ovat tehokkaimpia. Voit sitten kokeilla erilaisia ​​strategioita ja nähdä, mikä johtaa korkeimpiin pisteisiin.

Passage Method 1: Graf-by-Graf

Vaikka jokainen opiskelija on erilainen, suosittelemme, että jokainen yrittää ainakin tätä strategiaa. Tässä se on:

  • Lue kohta läpi kappale kerrallaan.
  • Jokaisen kappaleen jälkeen vastaa kyseiseen kappaleeseen viittaaviin kysymyksiin. Ohita, jos et pysty vastaamaan kysymykseen 30 sekunnin kuluessa.
  • Toista jokainen seuraava kappale.

Suuri osa strategiasta on, että molemmat antaa sinulle selkeän kuvan kulusta ja pakottaa sinut lukemaan kokonaiset lauseet ennen kuin vastaat niihin liittyviin kysymyksiin .

Ainoa haittapuoli on, että graf-by-graf-grafiikan käyttäminen voi olla vähän aikaa vievää, joten jos kamppailet ACT-englanninkielisen ajan loppumisesta, sinun kannattaa harkita yhtä muuta kulkumenetelmää. Yritä ehdottomasti siirtyä ensin graf-by-grafiikalle , vaikka - saatat olla iloisesti yllättynyt siitä, kuinka hyvin se toimii sinulle!

Passage Method 2: Vastaa mennessäsi

Monet opiskelijat käyttävät tätä menetelmää oletuksena, koska se on sekä suoraviivaista että nopeaa. Emme kuitenkaan suosittele sitä parhaaksi menetelmäksemme sen mahdollisten karhojen takia.

Tässä on menetelmä:

mikä on ohi sat -pisteet
  • Aloita lukeminen läpi.
  • Kun tulet alleviivattuun sanaan, lauseeseen tai lauseeseen, jatka lukemista sen ohi lauseen loppuun.
  • Vastaa alleviivatun sanan, lauseen tai lauseen kysymykseen ja siirry sitten eteenpäin.

Answer as-you-go -menetelmä on loistava, jos käytät graf-by-graf-lähestymistapaa, mutta jatka aika loppuu vain muutama kysymys jäljellä tai jos huomaat hämmentyneitä tai masentuneita monista humaloista edestakaisin saman kappaleen ja eri kysymysten välillä.

Valitettavasti tällä menetelmällä on yksi suuri haittapuoli: et saa niin perusteellista näkökulmaa kysymyksen kontekstiin , mikä tekee siirtymiä koskevista kysymyksistä tai kappaleesta kokonaisuutena haastavamman. Se voi myös epäonnistua kokonaan, jos et aina lue lauseen loppuun asti (katso tämän tärkeys, katso Strategia 9).

Passage Method 3: Lausekohtainen lause

Tässä lähestymistavassa luet vain osan lauseet, jotka sisältävät alleviivattuja sanoja, lauseita tai lauseita .

Jos aika loppuu ja sinulla on paljon kysymyksiä jäljellä, kun käytät graf-by-graf-menetelmää, tämä strategia voi olla hyvä vaihtoehto sinulle. Avain tämän menetelmän käyttöön on se sinun on aina luettava koko lause .

Vaikka suoritat tämän menetelmän täydellisesti, sillä on kuitenkin samat haittapuolet kuin vastaamisessa, kun menet: jos luet lauseen kerrallaan, et saa yhtä selkeää käsitystä kokonaisrakenteesta ja asiayhteydestä , mikä vaikeuttaa retorisia taitoja koskeviin kysymyksiin vastaamista. Emme suosittele tämän menetelmän käyttöä, jos tavoitteenasi on korkeampi kuin 25.

Passage Method 4: Lue ensin Passage

Lopullinen suosittelemamme ACT-englanninkielinen lähestymistapa on ensin poimitaan koko kohta, sitten palataan lauseittain lauseisiin vastaamaan kysymyksiin .

Kaikista ACT-englanninkielisen tekstin lähestymistavoista tämä on perusteellisinta. Jos huomaat puuttuvan suurimman osan makrologiikasta tai kokonaiskuvakysymyksistä, koska et oikein ymmärtänyt kohtaa kokonaisuutena, tämä strategia voisi olla sinulle sopiva.

Useimmille opiskelijoille tämä lähestymistapa on kuitenkin enemmän vaivaa (ja aikaa) kuin sen arvoinen - graf-by-graf-menetelmä on yleensä riittävä vastaamaan makrologiikkaan liittyviin kysymyksiin ja on paljon aikatehokkaampi.

Valitse mikä menetelmä sopii sinulle parhaiten

Vaikka suosittelemme graf-by-graf-menetelmää lähtökohtana useimmille opiskelijoille, emme voi ennustaa, mikä menetelmä on sinulle tehokkain. Selvittääksesi tämän itsellesi tarvitset kylmiä ja kovia tietoja ACT English -esityksestäsi.

Kokeile kutakin menetelmää vähintään yhdellä (ja mieluiten kahdella) näytekohdalla kussakin, ja vertaa sitten suorituskykyä kullakin. Jos yksi menetelmä on selkeä voittaja sinulle, mene sen kanssa; jos ei, valitse menetelmä, joka on sinulle mukavin.

Kun olet kokeillut kaikkia lähestymistavan strategioita ja selvittänyt, mikä niistä sopii sinulle parhaiten, sinun on käytettävä sitä johdonmukaisesti jokaisen ACT-englanninkielisen käytännön osan ja testin kanssa . Nämä strategiat riippuvat siitä, kuinka opetat lähestymään kappaleita systemaattisesti, mikä tarkoittaa, että ne ovat tehokkaita vain, jos käytät niitä joka kerta.

body_pencilpaper

Yleiskatsauksessa

Nämä ovat tärkeimmät strategiat, joiden avulla voin parantaa ACT-englantilaisten pisteet 36: een. Jos saavutat nyt yli 26-pisteen kovalla työllä ja älykkäällä opiskelulla, voit nostaa sen täydelliseen englantilaiseen pisteeseen.

Vaikka käsittelimme paljon strategioita, pääasia on silti tämä: sinun on ymmärrettävä, mihin olet jäämässä, ja tutkittava nämä heikkoudet jatkuvasti. Sinun on harkittava virheitäsi ja jätettävä virhe jättämättä huomiotta.

Viimeinen vinkki: yritä pitää vakaa pää testin aikana. On todella helppo alkaa epäillä itseäsi, koska tiedät tarvitsevasi täydellisen raakapistemäärän. Vaikka olet epävarma kahdesta kysymyksestä peräkkäin, yritä pitää jokaista kysymystä omana riippumattomana testinä. Jos alat epäillä itseäsi, suoritat huonommin, ja mitä huonommin suoritat, sitä enemmän epäilet itseäsi.

Vältä tätä negatiivista epäilyksen kierre ja keskity luottavaisuuteen. Olet opiskellut paljon ja menestyt hyvin tässä testissä.

Jatka lukemista saadaksesi lisää resursseja ACT-pistemäärän nostamisesta.

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Kuinka päästä sisään: Miamin yliopiston pääsyvaatimukset

Paul Smithin yliopiston pääsyvaatimukset

Parsons Uusi koulu suunnittelun pääsyvaatimuksille

Texas A&M University - Texarkanan pääsyvaatimukset

UT Dallas ACT -pisteet ja GPA

BA vs BS -tutkinto: mikä on sinulle parempi?

Mitkä ovat tärkeimmät yhtäläisyydet ja erot verrattaessa BA vs BS tutkintoja? Onko yksi aste parempi kuin toinen? Lue asiantuntijaoppaamme saadaksesi selville.

Mitä sinun on tiedettävä El Cerriton vanhemmasta lukiosta

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta El Cerriton vanhemmasta lukiosta El Cerritossa, Kaliforniassa.

20 runollista laitetta, jotka sinun on tiedettävä

Onko sinulla kysymyksiä kirjallisten laitteiden käytöstä runoudessa? Täydellinen runollisia laitteita koskeva oppaamme määrittelee esimerkkeinä kaikki tärkeimmät runoustermit.

Bradley Universityn pääsyvaatimukset

Mikä on AP -testin täydellinen pisteet? Tarvitsetko yhden?

Oletko hämmentynyt siitä, mitä AP -kokeen täydellinen pisteet todella tarkoittavat? Selitämme, mikä on täydellinen piste ja miten se eroaa viidestä.

Saint Francis Medical Center College of Nursing Pääsyvaatimukset

Mitä CEEB -koodit ovat? Kysymyksiinne vastattu

Mitä CEEB -koodit ovat ja miksi tarvitset niitä SAT -rekisteröintiin? Lue täältä, miten voit etsiä ja etsiä CEEB -koodiasi täältä.

1310 SAT-pisteet: Onko tämä hyvä?

Nevadan yliopisto, Reno Pääsyvaatimukset

Floridan yliopiston pääsyvaatimukset

Aihe-verbisopimus SAT-kirjoittamisesta: strategiat ja käytännöt

Aiheen verbisopimus on erittäin tärkeä SAT -kirjoitustestissä. Lue koko oppaamme täältä, jossa on käytännön tietokilpailukysymyksiä ja strategioita.

John Carroll Universityn pääsyvaatimukset

Pittsburghin yliopisto, Johnstown, pääsyvaatimukset

IUPUI -pääsyvaatimukset

Haskell Indian Nations University pääsyvaatimukset

Saint Mary's University of Minnesota Pääsyvaatimukset

Becker Collegen pääsyvaatimukset

Voivatko korkeakoulut peruuttaa pääsysi sosiaalisen median viestien takia?

Oletko huolissasi, että sosiaalisen median viestisi estävät sinua pääsemästä yliopistoon? Opi, miten korkeakoulut punnitsevat verkkoviestejä ja miten voit välttää sosiaalisen median ongelmia.

Mitä sinun on tiedettävä Dougherty Valleyn lukiosta

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Dougherty Valleyn lukiosta San Ramonissa, Kaliforniassa.

Mikä on edTPA?

Onko sinulla kysymyksiä edTPA: sta? Katso täydelliset edTPA -käsikirjamme kaikki yksityiskohdat.