Kuinka tarkastukset ja saldot toimivat Yhdysvaltain hallituksessa

ominaisuusasteikot

Jos olet kuullut uutisia viime aikoina, olet nähnyt hallinnon tarkastus- ja saldojärjestelmän toimivan. Olipa tuomioistuimet purkamassa toimeenpanomääräyksiä tai kuvernöörit vetoavat lainsäädäntöä , tarkastukset ja saldot pyrkivät jatkuvasti pitämään Yhdysvaltojen hallitusta toiminnassa.

Mutta mitkä ovat sekit ja saldot? Ja miten ne auttavat demokratiaa toimimaan?



Vaikka jokaisen on tärkeää ymmärtää tarkistus- ja saldojärjestelmää, on erityisen tärkeää, että ymmärrät, oletko suorittamassa valtion kurssia. Lisäksi, koska tarkastus- ja tasapainojärjestelmällä on tärkeä rooli Yhdysvaltain liittohallituksessa, konsepti on myös raskas kilpailija AP tentti ilmainen vastaus kysymys.

Se on paljon peitettävää, vai mitä? Älä huoli! Tämän oppaan lopussa sinulla on kaikki tarvitsemasi tiedot

  • Vastaa kysymykseen, mitä ovat sekit ja saldot?
  • Kirjoita oma sekkien ja saldojen määritelmä
  • Määritä hallitusten etuja ja haittoja
  • Selitä erilaisia ​​esimerkkejä tarkastuksista ja saldoista
  • Analysoi tosielämän esimerkkejä tarkastuksista ja saldoista

Lähdetään!

keho-meille-perustuslain

Mitä ovat sekit ja saldot? Määritelmä ja historia

TO tarkastusten ja tasapainojen järjestelmä asettaa rajoituksia ja valvontaa kunkin hallituksen haaralle. Luultavasti tiedät jo, että Yhdysvaltain hallitus ei ole ainoa hallitus maailmassa, joka riippuu tarkistus- ja tasapainojärjestelmästä, jotta se toimisi kunnolla, mutta tarkoituksemme vuoksi keskitymme siihen, miten tarkastus- ja saldojärjestelmä toimii Yhdysvaltojen hallintomuodossa.

Jotta voisimme todella ymmärtää, miksi sekit ja saldot ovat niin iso juttu Yhdysvaltain hallituksessa, meidän on aloitettava seuraavista:

  • Mistä tarkastusten ja saldojen idea tulee
  • Kuinka sekit ja saldot sopivat Yhdysvaltojen hallintomuotoon

Hallintojemme historiasta ja taustasta hallitus luo perustan sekkien määrittelylle, jota voit käyttää AP-tentissä.

Mistä tarkastusten ja saldojen idea tulee

Kaksi avainvaikutusta muotoiltu perustajien päätös rakentaa valvonta- ja saldojärjestelmä Yhdysvaltain perustuslakiin:

  • Perustajien kokemukset Ison-Britannian hallituksesta
  • 1700-luvun ranskalaisen poliittisen filosofin, paroni de Montesquieun kirjoitukset

Englannin monarkian ylivoimainen käyttäytyminen innoitti kolmetoista siirtokuntaa julistamaan itsenäisyyttä ja vaikutti perustajiin muodostamaan hallituksen järjestelmän, joka rakennettiin vapauden ja vapauden ideoiden pohjalta. He halusivat muodostaa Yhdysvaltoihin hallituksen, joka vartioi sellaista ylikatkaisua, jota he olivat nähneet Englannin hallituksessa.

Siellä kirjoitukset Paroni de Montesquieu tuli. Montesquieu sai alkunsa poliittisesta opista vallanjaosta hallituksessa. (Spoilerihälytys: tarkastukset ja saldot ovat seurausta tästä ajatuksesta!) Hänen Lain Henki, Montesquieu väitti perustuslaillisen hallituksen muodostamista kolmesta erillisestä haarasta . Ja näillä erillisillä haaroilla, Montesquieun mukaan, pitäisi olla erityiset kyvyt tarkistaa muiden haarojen voimat.

Toisin sanoen, Montesquieu kuvitteli tasapainoisen hallituksen, jossa kukaan haara ei ollut toista voimakkaampi.

Montesquieun filosofia vaikutti voimakkaasti Yhdysvaltain perustuslain ja Perustajien perustama kolme haaraa: toimeenpanovalta, lainsäätäjä ja oikeuslaitos. Perustajaisät uskoivat, että tällaisen järjestelmän käyttöönotto Yhdysvalloissa auttaisi hallitusvaltaa kurissa ja antaisi kansalaisille enemmän vapautta.

mikä on 3,8 gpa

kehon vapaudenpatsas

Perustuslaillinen demokratia: Tarkastus- ja tasapainojärjestelmän kulkuneuvo

Perustajien näkemys vallasta erottavasta hallituksesta oli perustuslaillisen demokratian muoto . Perustuslakidemokratia on poliittinen järjestelmä, jossa liittohallitus saa vallan hallita ihmisiltä. (Itse asiassa, voit oppia tonnia enemmän siitä, mitä tarkoittaa olla demokratia tässä artikkelissa !) Mutta yleensä perustuslakidemokratioiden, kuten Yhdysvaltojen, tarkoitus on tehdä kaksi asiaa.

Ensimmäinen, heidän ensisijainen tehtävänsä on suojella EU: n perusoikeuksia joka kansalainen, taloudellisesta asemasta, rodusta tai luokasta riippumatta. Toinen, perustuslailliset demokratiat rajoittavat hallitusvallan määrää Yhdysvaltain perustuslain asettamien rajoitusten kautta, joita kutsutaan yleisemmin tarkastuksiksi ja saldoiksi. Nämä tarkastukset ja saldot sisältävät esimerkiksi:

  • Valtuuksien jakaminen ja jakaminen eri hallintoelinten kesken
  • Riittävän voiman antaminen eri haaroille muiden haarojen voimien tarkistamiseksi
  • Yksilön oikeuksien suojelu asianmukaisella oikeudenkäynnillä.
  • Vaalit säännöllisin väliajoin, jotka mahdollistavat muutokset johtajuudessa ja valtionhallinnon siirron.

Joten mitä on tärkeää muistaa tästä perustuslakidemokratian kuvauksesta? Suuri takeaway on että valvonta- ja saldojärjestelmä kirjoitettiin Yhdysvaltain perustuslakiin, koska perustajat tiesivät, että se olisi välttämätöntä Yhdysvaltojen hallintomuodon moitteettoman toiminnan kannalta.

Valvonta- ja tasapainojärjestelmän käyttöönotto ei kuitenkaan lopu sen kirjoittamiseen perustuslakiin - se on vasta alkua. Perustuslain mukaan Yhdysvaltain liittohallituksen kolme osastoa on vastuussa valvonta- ja tasapainojärjestelmän noudattamisesta.

Lisätaksemme työsuhteiden tarkistusmääritelmään selitämme liittohallituksen kolme osastoa ja miten ne toimivat seuraavaksi tarkastus- ja saldojärjestelmässä.

hallintoelimet

Yhdysvaltojen liittohallituksen 3 osastoa

Tarkistukset ja tasapainot voivat toimia monin eri tavoin, ja niillä voi olla erilainen merkitys hallituksessa, joka käyttää tällaista järjestelmää. Yhdysvaltain perustuslaissa liittohallituksen kolme haaraa suunniteltiin toimimaan erikseen ja itsenäisesti, mutta tasa-arvoisina. Toisin sanoen, yhdelläkään haaralla ei pitäisi olla enemmän valtaa kuin kummallakaan muulla.

Näin tarkistus- ja saldojärjestelmä toimii käytännössä Yhdysvalloissa : yhdelle haaralle annetaan valta ryhtyä tiettyyn toimintaan, ja toiselle haaralle (tai haaroille) annetaan vastuu vahvistaa kyseisen toiminnan laillisuus ja asianmukaisuus. Se on vain hienostunut tapa sanoa, että aina kun yksi haara tekee päätöksen, muiden haarojen vastuulla on arvioida sitä.

Valvonta- ja tasapainojärjestelmä helpottaa vastavuoroista suhdetta Yhdysvaltain liittohallituksen eri osastojen välillä. Kolme haaraa tarvitsevat toisiaan - perustuslain mukaan liittohallitus ei voisi täyttää velvollisuuksiaan ihmisiä kohtaan ilman kunkin haaran asianmukaista toimintaa.

Ymmärtää kuinka kolme erillistä haaraa toimivat itsenäisesti ja Määritellään ja tarkastellaan seuraavaksi jokainen haara yhdessä tarkastus- ja saldojärjestelmässä.

keho-USA-pääkaupunki-rakennus

Yhdysvaltain Capitol rakennus

Maaliskuun 14 horoskooppien yhteensopivuus

Lainsäädäntöosasto

Liittohallituksen lainsäädäntöhaara perustetaan perustuslain yhdellä artiklalla, ja se tunnetaan Yhdysvaltojen kongressina. Kongressi vastaa lakien luomisesta, ja sen muodostavat senaatti ja edustajainhuone. Lainsäädäntöhaara on suuri: senaatissa on 100 jäsentä, joita kutsutaan senaattoreiksi, ja 435 edustajainhuoneen jäsentä, joita kutsutaan Yhdysvaltain edustajiksi tai kongressin edustajiksi.

Kongressina liittovaltion suurimpana haarana on paljon vastuunjaosta , jotka sisältävät:

  • Laskujen hyväksyminen
  • Laaja verotus ja käyttövoima
  • Valtioiden välisen kaupan sääntely
  • Liittovaltion budjetin hallinta
  • Lainaa rahaa Yhdysvaltojen luotolla
  • Ainoa voima julistaa sota ja tukea ja säännellä armeijaa
  • Valvonta ja sääntöjen laatiminen hallituksen ja sen virkamiesten noudatettavaksi
  • Liittovaltion oikeuslaitoksen toimivallan määritteleminen lailla tapauksissa, joita ei ole määritelty perustuslaissa
  • Sopimusten ratifiointi
  • Yrittäjyyden ainoa voima ja syytteeseen tuomitseminen

Saatat kerätä yllä olevasta vastuualueiden luettelosta lainsäätäjän kattava vastuu on luominen, tarjoaminen, ja hallinta: he laativat lakeja, antavat laskuja, laativat sääntöjä, julistavat asioita ja varmistavat, että muut sivuliikkeet noudattavat sääntöjä. Toisin sanoen he lainsäädännössä .

runko-valkoinen-talo

Yhdysvaltain Valkoinen talo

Johtoryhmä, määritelty

Liittovaltion hallituksen toimeenpanovallan perustaa perustuslain toinen artikla ja sen muodostavat presidentti, varapuheenjohtaja, kabinetti, toimeenpanovirastot, riippumattomat virastot ja muut hallitukset, toimikunnat ja komiteat.

Kun kuulemme sanan johtaja, voimakas yksilö, joka on räätälöity puku, saattaa tulla mieleemme. Se, että Yhdysvaltojen presidentti on toimeenpanovallan johtaja, ei tarkoita, että he ovat yksinäisiä susi . Kaikki muut toimeenpanovallan jäsenet tukevat ja neuvovat presidenttiä, ja tekevät itse asiassa paljon työtä toimeenpanovallassa.

Hallitus koostuu varatoimitusjohtajasta ja viidentoista toimeenpanoviraston päälliköstä. Näillä osastopäälliköillä on esimerkiksi sihteeri, johtaja tai ylläpitäjä, ja he vastaavat kaikesta sisäisen turvallisuuden osastolta liikenneministeriöön opetusosastoon.

Esimerkiksi valtiosihteeri ja valtiovarainministeri ovat molemmat osastojensa päälliköt ja presidentin kabinetin jäsenet. Valtiosihteeri neuvoo presidenttiä ulkoasioissa ja valtiovarainministeri neuvoo presidenttiä talousasioissa.

Kabinettia voidaan myös pyytää neuvomaan presidenttiä vastuista tai päätöksistä, jotka liittyvät kahden muun haaran toimeenpanotarkastuksiin, tai toimeenpanovallan vastauksesta kahden muun toimeenpanohallinnon aloittamaan tarkastukseen. Tämä on yksi avain tapa, jolla presidentti saa sekä tukea että vastuuvelvollisuutta toimeenpanovallan tehtävien suorittamisessa.

Nyt kun tiedät kuka on toimeenpanovalta, tarkastellaan toimeenpanovallan keskeisiä vastuita :

  • Presidentti on asevoimien komentaja
  • Suorittaa kongressin ohjeet
  • Toukokuussa veto-lakiesitykset, jotka kongressi hyväksyi
  • Suorittaa kongressin hyväksymät kulut
  • Julistaa hätätilat, julkaisee määräykset ja toimeenpanomääräykset
  • Tekee toimeenpanosopimuksia ja allekirjoittaa sopimuksia
  • Nimittää liittovaltion oikeuslaitokseen, liittovaltion toimeenpanovirastoihin ja muihin virkoihin
  • Voi myöntää kumouksia ja armahduksia Yhdysvaltoihin kohdistuvista rikoksista, lukuun ottamatta syytteeseenpanoa.

Olet todennäköisesti keräämässä tältä listalta toimeenpanovallan päärooli on liittovaltion lakien täytäntöönpano ja täytäntöönpano . Sitä kutsutaan toimeenpanovallaksi syystä, eikö? Toimeenpanovalta suorittaa: se varmistaa, että oikeat asiat tehdään . Se toteuttaa suunnitelmia ja toteuttaa erilaisia ​​lakeja ja määräyksiä.

elin-korkein-oikeus-rakennus

Yhdysvaltain korkeimman oikeuden rakennus

Oikeudellinen osasto, määritelty

Oikeuslaitos perustetaan perustuslain kolmannella artiklalla, ja oikeuslaitoksen tehtävänä on arvioida, tulkita ja soveltaa lakeja. Oikeushaara koostuu kolmesta eri tuomioistuimesta: korkeimmasta oikeudesta, muutoksenhakutuomioistuimista ja käräjäoikeuksista. Katsotaanpa, mitä kukin oikeuslaitoksen kolmesta tuomioistuimesta voi tehdä.

Korkein oikeus

Korkein oikeus on Yhdysvaltain korkein liittovaltion tuomioistuin ja on oikeuslaitoksen päällikkö . Se koostuu yhdestä ylituomarista ja kahdeksasta avustavasta tuomarista. Nimitykset korkeimpaan oikeuteen tehdään eliniäksi, joten kun presidentti nimittää tuomarit ja senaatti hyväksyy heidät, se on todella iso juttu.

Muutoksenhakutuomioistuimet

Muutoksenhakutuomioistuimet - joita kutsutaan myös muutoksenhakutuomioistuimiksi - ovat Yhdysvaltain liittovaltion tuomioistuinjärjestelmän välituomioistuimia. Heitä on kolmetoista, ja ne toimivat eräänlaisena välitekijänä korkeimmalle oikeudelle ja lukuisille käräjäoikeuksille. Muutoksenhakutuomioistuimet käsittelevät käräjäoikeuksien valituksia ja valittavat tarvittaessa tuomioistuinten päätöksiä korkeimpaan oikeuteen.

Käräjäoikeudet

Käräjäoikeudet ovat oikeuslaitoksen viimeinen osa. Alueelliset tuomioistuimet ovat liittovaltion oikeudenkäyntejä , mikä on suuri vastuu, koska Yhdysvalloissa on 94 lakipiiriä. Heidän toimivaltansa kattaa sekä siviili- että rikosoikeudelliset liittovaltion tapaukset.

Oikeudellisen osaston vastuut

Nyt kun tiedät eri tuomioistuimista, jotka muodostavat oikeuslaitoksen, tässä ovat oikeuslaitoksen päätehtävät :

  • Sen määrittäminen, mitä lakeja kongressi aikoi soveltaa mihinkään tapaukseen
  • Sen määrittäminen, miten kongressi tarkoitti lain soveltamista riita-asioihin
  • Lain toimien määrittäminen vankien aseman määrittämiseksi
  • Sen määrittäminen, miten laki pakottaa todistuksen ja todisteiden tuottamisen
  • Määritetään, miten lakeja tulisi tulkita yhtenäisen politiikan varmistamiseksi muutoksenhakuprosessin kautta
  • Lain perustuslainmukaisuuden tarkistaminen oikeudellisen valvonnan avulla

Voit todennäköisesti kertoa sen yläpuolella olevan vastuun luettelossa käytetystä kielestä oikeuslaitoksen päävastuu on tulkinta : oikeuslaitos tulkitsee lakeja, politiikkoja, tapauksia, todistuksia ja todisteita perustuslain kautta.

ominaisuusmetalli_vaihteet

Tarkastus- ja tasapainojärjestelmä toimii kuin vaihteet koneessa. Maan ylläpitäminen vaatii kaikkien kolmen hallitushaaran työn yhdessä.

Kuinka tarkistus- ja saldojärjestelmä toimii Yhdysvalloissa?

Nyt tiedät kolmesta hallitushaarasta: kuka ovat avaintoimijoita, mitä he tekevät ja miksi he tekevät sen. Kullekin sivuliikkeelle osoitettujen tarkastusten ja saldojen tutkiminen on seuraava askel saadaksesi paremman käsityksen kunkin sivuliikkeen toiminnasta.

Kun kuvasimme kunkin haaran vastuualueita edellisissä osioissa, kuvasimme samalla, kuinka he tarkistavat liittohallituksen muut haarat. Mutta ajattelemme, että saattaa olla helpompaa kuvitella, kuinka nämä vastuut toimivat nimenomaan tarkastuksina ja tasapainoina, jos sijoitamme ne vierekkäin taulukkoon. Jos olet visuaalinen oppija, tämä on sinulle!

Kaikkien tarkastusten ja saldojen tarkastelu yhdessä paikassa voi myös auttaa sinua ajattelemaan kriittisesti eri toimialojen vastavuoroista suhdetta ja erityisiä tapoja, joilla ne työskentelevät yhdessä eri aiheissa, asioissa ja liittohallituksen alueilla.

Jotta saisit paremman käsityksen siitä, miten sivuliikkeet työskentelevät yhdessä toistensa tarkistamiseksi, olemme laatineet erilaiset tarkastukset ja saldot alla olevaan taulukkoon. Kullakin rivillä selitetään, kuinka hallituksen haarat tarkistavat ja tasapainottavat toisiaan tietyn aiheen ympärillä.

Katsotaanpa:


Kolmen hallitushaaran tarkastukset ja saldot

Lainsäädäntöhaaratoimivalta Toimeenpanoviraston valtuudet Oikeudelliset sivuliikkeet
Lakien luominen
  • Kirjoittaa ja säätää lakeja

  • Voi ohittaa presidentin veto-oikeudet kahden kolmasosan enemmistöllä kussakin talossa
  • Voi vetoa lakeja
  • Määrittää, onko laki perustuslain vastainen

  • Määrittää, miten lakeja tulisi tulkita yhtenäisen politiikan varmistamiseksi ylhäältä alaspäin muutoksenhakuprosessin kautta

Ulkomaiset sopimukset

  • On hyväksyttävä ulkomaiset sopimukset
  • Voi tehdä ulkomaisia ​​sopimuksia
  • Määrittää sopimusten oikeudellisen merkityksen

Lainsäädännön täytäntöönpano ja tulkinta

  • Voi rajoittaa valtaa tarkistaa lakien perustuslainmukaisuutta

  • Voi ehdottaa muutoksia kumoamaan oikeudelliset päätökset

  • Voi asettaa oikeuslaitoksen toimivallan
  • Voi vetoa lakeja

  • Voiko vetoomuksen kongressille hyväksyä lakeja
  • Määrittää, onko laki perustuslain vastainen

  • Määrittää, mitä lakeja kongressi aikoi soveltaa kussakin tapauksessa

  • Määrittää kuinka laki toimii vankien aseman määrittämiseksi

  • Määrittää, miten laki pakottaa todistuksen ja todisteiden tuottamisen

Viralliset roolinimitykset

  • Vahvistaa liittovaltion tuomareiden, toimeenpanevien osastojen johtajien, suurlähettiläiden ja monien muiden virkamiesten presidentin nimitykset

  • Hänellä on syytteeseenpanovaltuudet liittovaltion virkamiehiin
  • Nimittää liittovaltion tuomareita, toimeenpanevien osastojen johtajia, suurlähettiläitä ja useita muita virkamiehiä
  • Hallitsee omia jäseniään

  • Korkeimman oikeuden tuomareilla ja liittovaltion tuomareilla on nimityksiä koko eliniän ajan

Sota

  • Hänellä on yksinomainen toimivalta julistaa sota, ja se vahvistaa säännöt armeijalle
  • Sota sotaa kongressin ohjauksessa

Tuomareiden ja tuomareiden nimittäminen

  • Luo liittovaltion tuomioistuimia korkeinta oikeutta lukuun ottamatta

  • Asettaa korkeimman oikeuden tuomareiden määrän
  • Ehdottaa korkeimman oikeuden tuomareita

  • Nimittää liittovaltion tuomarit
  • Luo tuomareille käytännesäännöt

  • Voi poistaa tuomarit asemastaan ​​harvoissa tapauksissa

Toimeenpanoviraston toimet

  • Voi tutkia toimeenpanovallan toimia
  • Säännöt siitä, ovatko toimeenpanovallan tietyt toimet laillisia ja / tai perustuslaillisia

Vau! Siinä on paljon tarkastuksia ja tasapainoja sekä poliittista ammattikieltä. Tehkäämme kaikki nämä tiedot järkevinä tunnistamalla joitain etuja ja haittoja siitä, miten valtuudet ja vastuut jakautuvat Yhdysvaltain versiossa valvonta- ja saldojärjestelmästä.

body-number-five-squidish-flickr

5 Tarkastus- ja saldojärjestelmän edut ja haitat

Nyt sinulla on visuaalinen kuvaus siitä, miten sekit ja saldot jaetaan ja jaetaan Yhdysvaltain liittohallituksen kolmen eri haaran kesken. Mutta mitä tämä kaikki tarkoittaa?

Ensinnäkin on tärkeää tunnustaa, että liittohallituksen eri haaroilla ei ole minkäänlaista antagonistista suhdetta tarkastus- ja tasapainojärjestelmän takia. He eivät toimi kilpailevien urheilutiimien tavoin (yleensä)! Sen sijaan t perustuslain kirjoittajat koordinoivat kullekin haaralle annettuja valtuuksia ja vastuita joten hallitus toimisi kollektiivisesti ihmisten edun mukaisesti.

Mutta se on tosiasia poliittisesta elämästä, että mikään hallitusjärjestelmä ei ole täydellinen käytännössä. AP-tentissä Sinua saatetaan pyytää selittämään tai analysoimaan tapaus, jossa tarkistus- ja tasapainojärjestelmä ei toiminut tehtävässään, tai ehkä analysoimaan tilannetta, jossa tarkistus- ja saldojärjestelmä toimi Yhdysvaltain kansalaisten eduksi.

minkä merkkien kanssa vesimies on yhteensopiva

Tätä varten sinun on ymmärrettävä joitain Yhdysvaltain tarkastus- ja saldojärjestelmän etuja ja haittoja, jotta voit antaa tähtitarkastusten ja saldojen määritelmän ja analysoi ja selitä itse tarkastuksia ja saldoja koskevia esimerkkejä.

Tutustu alla olevaan luetteloon 5 hyvistä ja haitoista tarkistus- ja saldotiedoista, jotta saat paremman käsityksen järjestelmän toiminnasta.

Pro: He pitävät yhden ryhmän tarttumasta liikaa voimaa

Otamme tämän esiin uudelleen, koska se on tarkastus- ja saldojärjestelmän toteuttamisen pääkonsepti: tarkastukset ja tasapainot suojaavat tyranniaa ja vallan väärinkäyttöä estämällä yksittäistä tai pientä hallituksen ryhmää käyttämästä liikaa valtaa.

Näemme tämän esimerkkinä parhaiten lainsäätäjän, toimeenpanovallan ja oikeuslaitoksen välillä suhteessa lakien luomiseen ja antamiseen. Lainsäädäntöhaara voi ehdottaa lakiesityksiä tai lakeja, toimeenpanovalta voi vetoa niitä, lainsäätäjä voi ohittaa toimeenpanoveto kahden kolmasosan äänellä ja oikeuslaitos voi julistaa lait perustuslain vastaisiksi.

Lainsäädännön hyväksymisprosessissa kukaan yksityishenkilö tai sivuliike ei voi tarttua kohtuuttomaan määrään valtaa, ja se on yksi asioista, joita valvonta- ja tasapainojärjestelmä tekee parhaiten. Se jakaa vallan mahdollisimman tasaisesti hallituksen eri osien kesken.

Pro: He saavat hallituksen itsesääntelyyn

Tärkeintä ajatella tarkastuksia ja saldoja tärkeänä keinona estää tyrannia on, että ne saavat hallituksen tarkastamaan itse ja rajoittaa omaa vaikutusvaltaansa. Vaikka ei ole hauskaa ajatella mahdollisuutta tulla hallituksestamme tyranniksi, Valvonta- ja tasapainojärjestelmä estää hallituksessa omaa etua kiinnostavan vähemmistön tarttumasta liikaa valtaan ja toimimasta vain ryhmänsä etujen mukaisesti.

kuinka saada 2400 sat

Toisaalta hallituksen pienemmät vähemmistöryhmät tai ryhmät seuraavat aina tiiviisti enemmistön ryhmää. He ovat innokkaita varmistamaan, että enemmistöryhmä ei ole aloittamassa mitään hauskaa liiketoimintaa. Jos enemmistössä tapahtuu korruptoituneita käytäntöjä, hallituksen vähemmistöryhmät kutsuvat ne varmasti esiin.

Poliittiset puolueet ovat klassinen esimerkki siitä, miten itsesääntely voi tapahtua hallituksessa. Esimerkiksi kun republikaanipuolue omistaa enemmistön parlamentissa tai senaatissa, parlamentin demokraatit ja senaatti ovat erityisen valppaina republikaanien enemmistön kurissa pitämisessä.

Uskollisuus poliittisille puolueille tuo mukanaan paljon haasteita valvonta- ja tasapainojärjestelmälle, mutta Lainsäädännössä edustettujen eri poliittisten puolueiden välinen luontainen kilpailu voi usein palvella omaa etua edustavien ryhmien vallan tarkastamista .

Pro: Ne tarjoavat perustuslaillista tukea haaratoimistojen välillä

Tarkastukset ja tasapainot antavat kolmen hallitushaaran olla eri mieltä. Järjestelmässä, joka erottaa vallan eri instituutioiden välillä, jotka koostuvat monista eri ihmisistä, useat mielet työskentelevät perustuslain tulkitsemiseksi. Ja kun useat mielet tulkitsevat sitä, voi syntyä erimielisyyksiä siitä, mikä on ja mikä ei ole perustuslaillista.

Se saattaa tuntua antagonistiselta ja haitalliselta asioiden toteuttamiselle hallituksessa, mutta eri haarojen kyky olla eri mieltä on ihmisten vapauden edun mukaista .

Kun hallituksen eri osilla on mahdollisuus työskennellä erimielisyyksien suhteen erilaisista ihmisiin vaikuttavista päätöksistä, päätökset tehdään harkitummin. Ja hallituksella on valta tehdä valtavia päätöksiä, joten tarkastusten ja tasapainojen järjestelmän mahdollistama hitaampi päätöksenteko voi auttaa varmistamaan, että nämä päätökset ovat parhaita.

Con: Ne voivat vaikeuttaa päätöksentekoa

Eri alojen välisten erimielisyyksien perustuslaillisen tuen kääntöpuoli on, että päätöksenteko voi olla paljon aikaa vievää. Yksi haara voi ehdottaa lakia, toinen voi vetoa sen ja toinen voi sanoa, että laki rikkoo perustuslakia jne.

Joskus nämä kolme haaraa eivät ole yhtä mieltä ja syntyy umpikuja. . . eli käytännössä ei tapahdu muutoksia tai niitä lykätään pitkään. Tämä voi olla hyvä asia joissakin tapauksissa, varsinkin kun parlamentissa ja senaatissa on enemmistö, jolla on vain yhden poliittisen puolueen tai ideologian edut mielessä päätöksenteossa.

Mutta joskus ihmiset haluavat muutosta, ja tärkein asia, joka seisoo muutosten tiellä, on eri haarojen käyttämä valvonta- ja saldojärjestelmä.

Huijaus: Järjestelmä ei aina toimi alkuperäisellä tarkoituksella

Perustuslain tulkinta on osoittautunut hankalaksi, kun Yhdysvallat on kasvanut ja muuttunut. Esimerkiksi perustuslain kirjoittajat eivät olisi voineet ennustaa Yhdysvaltojen massiivisesti kasvavaa väestöä, teknologista vallankumousta tai maailmanlaajuisia konflikteja, kuten I ja II maailmansota.

Kaikki nämä muutokset vaikuttavat siihen, miten perustuslakia tulkitaan - mukaan lukien tarkastusten ja tasapainon ymmärtäminen ja toteuttaminen. Tämä on johtanut sisäisiin konflikteihin kolmessa hallitushaarassa. Historiallisesti on ollut pisteitä, joissa eri haarat ovat yrittäneet laajentaa voimaansa yli perustuslain alun perin hahmotellun, ja joskus haarat ovat onnistuneet. Esimerkiksi Yhdysvaltojen ja sen talouden puolustamiseksi fasistisilta ulkomaisilta voimilta presidentti Franklin D. Rooseveltin New Deal järjesteli uudelleen liittohallituksen ja laajensi huomattavasti toimeenpanovaltaa.

Joten miksi tämä on huijaus, tarkalleen? Muista: valvonta- ja tasapainojärjestelmä on olemassa sen varmistamiseksi, ettei kukaan hallitushaara ole toista vahvempi. Kun yksi haara yrittää laajentaa voimaansa, on vaarana, että tarkistus- ja saldoprosessin tasapaino-osa heikkenee tasapainosta. Tämä avaa mahdollisuuden vallan ylittämiseen, mikä voi vaarantaa kansalaisten vapaudet.

body-presidentti-bill-clinton

Entinen presidentti Bill Clinton, joka oli Yhdysvaltain presidentti vuosina 1993–2001

Millaisia ​​sekit ja saldot ovat toiminnassa?

Esimerkkejä ovat välttämättömiä, jotta voit todella hioa ymmärrystäsi tarkastuksista. Tarkistukset ja saldot voivat toimia mielenkiintoisilla tavoilla tosielämän tilanteissa, joten aiomme tehdä yhteenvedon ja jakaa erään esimerkin, jonka voit viitata tähän.

Esimerkki, jota tarkastelemme, on vuoden 1996 rivikohtainen veto-laki , joka johti korkeimman oikeuden asiaan presidentti Bill Clintonin kanssa vuonna 1998 . Tämä esimerkki on eräänlainen hölynpölyä - tarkastukset ja tasapainot, jotka kaikki kolme haaraa ottivat käyttöön tässä tilanteessa, pelattiin yli a vuosikymmenen ajan . . . ja rivikohtainen veto-laki edelleen ei onnistunut saamaan hyväksyntää kongressissa ja tullut laiksi.

Mennään yksityiskohtiin laista ja tapauksesta ja katsotaan, mitä se voi opettaa meille tarkastuksista ja saldoista.

Vuoden 1996 rivikohtainen veto-laki: tausta

Vuoden 1996 rivikohtainen veto-laki antoi presidentille - tuolloin Bill Clintonille - veto-oikeuden osat laskut valikoivasti sen sijaan, että vetoaisivat laskut kokonaisuudessaan. Tämän lain päätarkoituksena oli antaa presidentille enemmän valtaa liittovaltion talousarvion yksityiskohdista - valta, joka oli perustuslaillisesti varattu kongressille .

Kongressi antoi tämän lainsäädännön onnistuneesti vuonna 1996. Kuinka se tapahtui? No, liittovaltion välivaiheissa vuonna 1994 republikaanit ottivat parlamentin ja senaatin haltuunsa demokraateilta. Tätä pidettiin melko suurena mullistuksena. Sitä on jopa kutsuttu Republikaanien vallankumous !

Myös republikaanit onnistuivat ottamaan enemmistön kongressista tekemällä melko voimakkaan kampanjalupauksen amerikkalaisille Sopimus Amerikan kanssa . Amerikan kanssa tehty sopimus oli pohjimmiltaan pitkä luettelo toimista, jotka republikaanien ehdokkaat lupasivat toteuttaa, jos he saisivat hallinnan kongressista.

Rivikohtainen veto-laki oli keskeinen osa Amerikan kanssa tehtyä sopimusta. Amerikkalaiset pitivät tästä laista, koska se lupasi varmistaa kongressin finanssipoliittisen konservatiivisuuden. Itse asiassa heillä oli sama asia silloisen presidentti Clintonin kanssa: Amerikan kanssa tehdyn sopimuksen ainoa määräys, jonka hän oli valmis tukemaan, oli rivikohtainen veto-laki.

Koska republikaanit kontrolloivat kongressia ja koska presidentti kannatti rivikohtaista veto-lakia, se hyväksyi sekä lainsäätäjän että toimeenpanovallan ilman veto-oikeutta tai hylkäämistä. Ja sitten asiat alkoivat muuttua hieman rumiksi.

Oikeudellinen osasto

Aikana, jolloin rivikohtainen veto-laki oli laki, presidentti Clinton teki paljon rivikohdan veto-oikeudesta. Itse asiassa hän sovelsi rivikohtaista veto-oikeutta liittovaltion budjettiin 82 kertaa.

Kuulostaako se paljon? Se tapahtui ihmisille, joihin presidentin rivikohtaiset veto-oikeudet vaikuttivat, ja tässä alkoi tarkastus ja tasapaino.

Kun laki hyväksyttiin vuonna 1996, monet demokraatit erosivat presidentti Clintonin kanssa vastustamaan sitä. Kongressiedustaja jopa haastoi estämään rivikohdan veto-oikeuden käytön. Tuolloin korkein oikeus katsoi, että kongressimiehen tapauksesta puuttui asema, koska hän ei voinut antaa mitään konkreettisia esimerkkejä siitä, miten rivikohtainen veto-laki aiheutti vahinkoa ihmisille.

Mutta kun presidentti Clinton alkoi käyttää rivikohtaista veto-oikeutta hieman vapaammin, useammat ihmiset hakivat asiaa. Koska Clinton käytti runsaasti uutta voimaansa, tällä kertaa kantajilla oli erityisiä esimerkkejä siitä, kuinka rivikohdan veto aiheutti vahinkoa. Itse New Yorkin kaupunki ja useat muut terveydenhuollon organisaatiot väittivät verotuksellisista vahingoista johtuen presidentti Clintonin kumoamista eri säännöksistä vuonna 1997 annetuista laeista.

Tapaus- Clinton vastaan ​​New Yorkin kaupunki - kävi käräjäoikeudessa, ja tuomioistuin päätti kantajien puolesta. Tällä kertaa tuomioistuin katsoi, että rivikohtainen veto-laki oli perustuslain vastainen. Käräjäoikeus käytti sitten valtaan valittaa korkeimpaan oikeuteen. Tapaus johdettiin Yhdysvaltain korkeimpaan liittovaltion tuomioistuimeen.

Vuonna 1998 korkein oikeus päätti lopulta, että rivikohtaista veto-lakia rikottiin perustuslain esittelylauseke , jossa hahmotellaan erityinen käytäntö sellaisen lain antamiseksi, jota laissa ei noudatettu.

Korkein oikeus käytti tulkintavaltaansa päättääkseen, että perustuslaissa nimenomaisesti kiellettiin toimet, jotka laki mahdollisti presidentin. Korkeimman oikeuden enemmistö uskoi toisin sanoen, että laki loukkasi vallanjaon periaatteita ja uhkasi yksilön vapautta antamalla presidentille valtuuden palkita tai suosia tiettyjä ryhmiä ja rangaista muita.

body-george-w-bush

Entinen presidentti George W. Bush, joka oli Yhdysvaltojen presidentti vuosina 2001–2009

Lainsäädäntöosasto

Vuonna 2006 tuli rivikohtainen veto-laki uudelleen. Tuona vuonna presidentti George W. Bush pyysi kongressia antamaan lainsäädäntöä, joka palauttaisi rivikohdan veto-oikeuden toimeenpanovallalle, ja ilmoitti aikomuksestaan ​​esittää tämä pyyntö unionin tilaa koskevassa puheessaan . Maaliskuussa 2006 presidentti Bush lähetti kongressille lainsäädäntöehdotuksen ja vaati sen nopeaa hyväksymistä.

Presidentti Bushin kabinetin jäsenet ennakoivat joidenkin kongressin ja korkeimman oikeuden jäsenten erimielisyyttä väittivät, että hänen lakiversio poikkesi vuoden 1996 lain riviveto-oikeudesta, koska uudella ehdotuksella pyritään kongressin hyväksymään kaikki rivikohtaiset veto-oikeudet, sen sijaan, että se antaisi toimeenpanovallalle yksipuolisen oikeuden tällaisista veto-oikeuksista.

Monet kongressin jäsenet eivät ostaneet tätä väitettä. Jotkut uskoivat edelleen, että lainsäädäntö veisi osan kongressin perustuslaillisesta vallasta ja antaisi sen sen sijaan toimeenpanovallalle.

Kuultuaan perustuslakioikeuden asiantuntijoiden perustelut lain perustuslaillisuudesta, t Talon budjettivaliokunta hyväksyi ehdotetun lain enemmistöäänestyksellä. Koko edustajainhuone äänesti ja hyväksyi saman lakiesityksen pian sen jälkeen, mutta se ei voittanut hyväksyntää senaatissa.

Mutta koska laki ei voittanut kongressin täydellistä hyväksyntää, vuoden 2006 lakisääteisestä veto-oikeudesta ei tullut lakia.

Yhteenveto neljästä tarkastuksesta ja saldosta, jotka liittyvät tähän esimerkkiin

Jos kiinnitit huomiota, olet ehkä valinnut joitain tarkastuksia ja saldoja, jotka olivat mukana koko rivikohtaisen veto-lain skenaariossa. Auttaakseni sinua tässä on luettelo tarkastuksista ja saldoista, joiden havaitsimme vaikuttavan tähän lainsäädäntöön :

texas a & m dallas
  • Lainsäädäntöhaara kirjoitti ja antoi lain: vuoden 1996 riviveto-veto-lain.
  • Oikeusala selvitti, oliko kyseinen laki perustuslain vastainen vuonna 1998.
  • Toimeenpanovalta vaikutti lainsäätäjään esittämällä esityslistallaan unionin tilaa koskevassa puheenvuorossaan vuonna 2006, kun presidentti Bush ilmoitti suunnitelmastaan ​​yrittää hyväksyä lakisääteinen veto-laki.
  • Lainsäätäjä hylkäsi lakisääteisestä veto-lakista äänestyksen vuonna 2006.

Vuoden 1996 rivikohtainen veto-laki on hieno esimerkki siitä, miten voimme ymmärtää liittohallituksen toimivallan olevan molemmat jaettu ja jaettu . Joissakin tämän tapauksen näkökohdissa haarat käyttivät valtaansa työskennellä yhdessä pitääkseen toisen haaran tekemästä jotain, mikä ei ollut perustuslaillista ja joka mahdollisesti uhkasi ihmisten vapautta.

Tarkastelemalla toisiaan tässä tapauksessa eri haarat puolustivat myös omaa perustuslaillista valtaansa estämällä toimeenpanohallintoa vaatimasta valtuuksia, jotka perustuslaissa annettiin lainsäätäjälle.

Tämä esimerkki osoittaa, kuinka tosielämän tarkastuksissa ja saldoissa on paljon kerroksia: on paljon analysoitavaa ja purettavaa, ja joskus kuka on oikeassa ja kuka väärässä, ei ole helppo määritellä. Siksi on tärkeää tarkastella sekä kokonaiskuvan tilannetta että kaikkia yksityiskohtia, mikä on avain tarkastusten ja saldojen ymmärtämiseen toiminnassa!

body-whats-next-concrete-crystal-flickr

Mielenkiintoisia Artikkeleita

11 parasta resurssia NCLEX -kysymyksille ja käytännön testeille

Otetaanko NCLEX? Tutustu kokoelmaan parhaista NCLEX -käytännön kysymyksistä ja testeistä, joiden kanssa voit opiskella.

PSAT -pisteet: Missä sijoitat?

Oletko hämmentynyt SAT -pistealueesta? Selitämme kaikki mahdolliset PSAT -pisteet ja mitä pisteytysasteikko merkitsee sinulle.

ECU: n pääsyvaatimukset

9 esimerkkiä erinomaisista suosituskirjeistä työhösi

Kirjoitatko työpaikkasuosituskirjeen, mutta et ole varma, mistä aloittaa? Tutustu hyödyllisten näytteiden kokoelmaamme, jotta pääset alkuun.

Kalifornian parhaat koulut | Central Union High School Rankings ja tilastot

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajien verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Central Union High Schoolista El Centrossa, Kaliforniassa.

Mount Holyoke Collegen pääsyvaatimukset

Historialliset SAT -testipäivät 2014, 2013 ja enemmän

SAT: n historialliset testipäivät ovat tärkeitä monien tarkkojen tietueiden kannalta. Kollegion hallitus ei kuitenkaan tässä vaiheessa ylläpidä helppoa tietokantaa SAT-päivämääristä vuosille 2014, 2013, 2012, 2011 ja soforth. Me PrepScholarissa olemme tehneet kovaa työtä vanhojen levyjen kaivaamiseksi. Katso alempaa!

Indiana Wesleyanin yliopiston pääsyvaatimukset

Mikä on STAAR -testi? Onko sinun otettava se?

Mikä on STAAR -testi? Onko sinun otettava se? Selvitä, mitä odottaa tästä Texas -testistä.

Coloradon yliopiston lohkareiden pääsyvaatimukset

15 parasta musiikkikoulua Yhdysvalloissa

Oletko kiinnostunut Yhdysvaltojen parhaista musiikkikouluista? Tutustu yksityiskohtaisiin musiikkikoulujen sijoituksiin löytääksesi sinulle sopivan koulun.

1120 SAT -pisteet: Onko tämä hyvä?

SUNY Institute of Technology pääsyvaatimukset

ACT: ään rekisteröityminen: temppuja ja vinkkejä

Opi rekisteröitymään ACT: hen ja vältä yleisiä virheitä, jotka voivat maksaa rahaa ja aikaa.

Mikä on liittovaltion työohjelma? Määritelmä ja opas

Harkitsetko liittymistä korkeakoulun työopinto-ohjelmaan? Mikä on työtutkimuksen määritelmä, kuinka paljon voit ansaita, ja pitäisikö sinun työskennellä tuossa työssä? Selvitä täältä.

SAT Prep: n lopullinen SAT-opinto-opas

Tämä täydellinen SAT-opas on paras kokoelma SAT-strategioita ja neuvoja, jotka ovat käytettävissä kaikkialla. Opit opiskelemaan SAT: lle ja testausvinkkejä pisteiden parantamiseksi.

Arkansasin yliopisto, Pine Bluff Pääsyvaatimukset

Tämän vuoden Villanovan ACT -tulokset ja GPA

SAT: n historialliset prosentit 2010, 2009, 2008

Etsitkö SAT -prosentteja vuosille 2008, 2009 tai 2010? Löydät täydelliset tuloskaaviot menneisyydestä täältä.

3 avainvinkkiä Salsa -luokan pukeutumiseen

Mietitkö, mitä pukeutua salsa -tanssitunneille? Katso mukavat ja tyylikkäät ideamme siitä, mitä pukeutua salsa -luokkaan.

Kuinka käyttää SOHCAHTOA: Vinkkejä ja esimerkkejä

Kamppailet SOHCATOAn käytön kanssa? Tutustu täydelliseen oppaaseemme, jossa on tonnia SOH CAH TOA -esimerkkejä.

Piemonten yliopiston pääsyvaatimukset

Mitä sinun on tiedettävä Estancia-lukiosta

Löydä osavaltion sijoitukset, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Estancia High Schoolista Costa Mesassa, Kaliforniassa.

NCAA SAT -pisteet: Mitä sinun tulee olla kelvollinen

Mitä SAT -pisteitä ja GPA: ta tarvitset, jotta voit saada NCAA Clearinghousen? Ota selvää tästä ja opi, kuinka voit helposti täyttää vaatimukset.

Mount St.Mary Collegen pääsyvaatimukset