Suuri korkeakoulun suosituskirje

Parhaat suosituskirjeet ovat yksilöllisiä jokaiselle opiskelijalle, mutta niillä kaikilla on tiettyjä keskeisiä piirteitä, jotka tekevät niistä tehokkaita. Tämä opas tarjoaa sinulle rakenteen, jonka avulla voit tuottaa erinomaisen suosituskirjeen.

Tämä suosituskirje ei vain opasta kirjoittamisprosessissa, vaan se auttaa myös määrittämään, pystytkö todella suosittelemaan opiskelijaa yliopistoon pääsemiseksi. Ennen kuin hahmotellaan vaiheet, mietitään, mistä tulee hyvä suosituskirje.



oppilaitokset, jotka eivät vaadi istumista tai toimintaa



Mikä tekee hyvän suosituskirjeen?

Parhaat suosituskirjeet ovat innostuneita ja erittäin myönteisiä opiskelijasta. Ne eivät kuitenkaan ole vain kohteliaisuuksia. Ne sukeltaa syvälle valaisemaan opiskelijan keskeisiä älyllisiä ja henkilökohtaisia ​​ominaisuuksia. Lisäksi nämä kirjeet antavat erityisiä esimerkkejä heidän sanojensa tukemiseksi.

Sen sijaan, että kertoisit valintakomiteoille kaiken, mitä he voisivat koskaan haluta tietää opiskelijasta, vahvat rec-kirjeet ovat keskittyi tiettyyn kertomukseen. Sinun ei tarvitse kattaa laajaa valikoimaa ominaisuuksia, vaan voit keskittyä tärkeimpiin ominaisuuksiin, varsinkin kun ne liittyvät suhdeesi opiskelijaan.

Sinun tulisi aloittaa jokainen suosituskirje aivoriihi ominaisuuksia, jotka haluat korostaa, ja esimerkkejä, jotka haluat antaa. Jos huomaat, ettet ole keksinyt paljon positiivista tai henkilökohtaista, saatat lopulta päättää, ettet ole paras henkilö kirjoittamaan kyseiselle opiskelijalle suosituskirje yliopistoon.

Tarkastellaan tarkemmin tätä ensimmäistä vaihetta kirjeiden kirjoitusprosessissa: aivoriihi .

Aivoriihi-vaihe

Aivoriihi-vaiheessa on muutama päähuomio. Ensinnäkin, miltä sinusta tuntuu suositella opiskelijaa ja miksi? Toiseksi, mitkä keskeiset ominaisuudet aiot viestiä kirjeessäsi? Ja kolmanneksi, mitä tarinoita voit jakaa havainnollistamaan kohtaasi? Tarkastele jokaista näistä ajatuksista erikseen.

Kuinka sinusta tuntuu opiskelijasta?

Ennen kuin syvennät yksityiskohtiin, sinun tulee pysähtyä tänne ja kysyä itseltäsi, miltä sinusta tuntuu suositella oppilasta. Pystytkö sinä antaa aidosti myönteisen kannatuksen? Tarvitsetko lisätietoja opiskelijalta, jos sinusta tuntuu suhteellisen neutraalilta? Jos sinusta tuntuu kielteiseltä opiskelijaa kohtaan, voit ehdottaa, että hän pyytää toista opettajaa toimittamaan hänelle kirjeen.

Haalea tai negatiivinen kirje ei olisi hyödyllinen tai voisi jopa vahingoittaa opiskelijan hakemusta. Vastaanottovirkailijoilla on tarkat silmät kirjeiden lukemisen suhteen. He voivat kertoa, kirjoititko kirjeen varauksin.

Jos sinusta tuntuu, sinun on ehkä tehtävä vaikea asia ja ilmoitettava opiskelijalle, että et pysty toimittamaan suosituskirjeitä. Jos opiskelija silti haluaa sinun täyttävän vaatimuksen, hänen tulisi tietää, että kirjeelläsi ei välttämättä ole paljon apua hänen pääsymahdollisuuksiensa parantamiseksi.

Kaikissa kolmessa tapauksessa sinun tulisi selvittää syyt opiskelijan arviointiin. Mitä opiskelijan ominaisuudet ovat erottuneet sinulle?

Mitä ominaisuuksia aiot korostaa?

Edellä mainitut piirteet huomioon ottaen, mitkä opiskelijan älylliset ja henkilökohtaiset ominaisuudet olet huomannut tai vaikuttanut sinusta?

Henkiset ominaisuudet Voit korostaa ongelmanratkaisutaitoja, analyyseja, uteliaisuutta, luovuutta, viestintää, yhteistyötä ja vieraiden kielten taitoa. Jonkin verran henkilökohtaiset ominaisuudet voisit korostaa, että se voi olla luonteen vahvuutta, rehellisyyttä, rehellisyyttä, rohkeutta, huumoria, huomaavaisuutta, kypsyyttä, kulttuurista tietoisuutta ja myötätuntoa toisia kohtaan.

Kun olet kaventanut esitettävät avainominaisuudet, voit miettiä tarinoita ja esimerkkejä.

Mitä anekdootteja voit jakaa?

Kun olet miettinyt, mitä ominaisuuksia aiot korostaa, sinun pitäisi miettiä mitä erityisiä anekdootteja voit jakaa havainnollistaaksesi arvioitasi ja auttaa opiskelijaa elämään lukijan silmissä.

Nämä tarinat voivat perustua vuorovaikutukseen opiskelijan kanssa ja havaintoihin. Ne voivat myös olla ilmoitti opiskelija itse, keskustelujen ja hänen kerskailunsa kautta. Opiskelijan tulisi kertoa sinulle ajatuksensa tavoitteistaan ​​ja merkittävistä kokemuksistaan, jotka ovat muokanneet häntä nykyään. Nämä pohdinnat voivat olla hyödyllisiä muistutuksia, mutta ihannetapauksessa tunnet myös opiskelijan tarpeeksi hyvin kirjoittamaan oivaltavan kirjeen, joka perustuu hänen tuntemukseensa akateemisesta työstä ja henkilökohtaisesta luonteesta.

Joitakin potentiaalisia anekdootteja ovat ajat, jolloin opiskelija, jolle kirjoitat kirjettä, osoitti poikkeuksellista älykkyyttä, myötätuntoa, motivaatiota, sitkeyttä, johtamistaitoja ja / tai ryhmätyötaitoja. Kun olet koonnut luettelon mihin haluat keskittyä ja kuinka varmuuskopioida arviointisi, voit aloittaa luonnoksen.

Luonnosvaihe

Aivoriihin jälkeen voit alkaa muokata ajatuksiasi tyypilliseksi suosituskirjeen rakenteeksi. Se on yleensä koko sivu, joka koostuu neljästä kappaleesta: johdanto, runko 1 kohta, runko 2 kohta ja johtopäätös.

Katsotaanpa, mitä kuhunkin kappaleeseen tulisi sisällyttää, ja miten opettaja ja neuvonantaja voisivat kirjoittaa ensimmäiset kappaleensa kappaleita ajatellen erilaisia ​​ajatuksia. Voit aloittaa kirjeesi niin luovasti kuin haluat, mutta kaikkien esittelyjen pitäisi sisältää tiettyjä keskeisiä tietoja , kuten näet seuraavassa osassa.

Johdanto

Mitä lukija haluaa tietää, kun hän alkaa lukea kirjettäsi? Yksi, hän haluaa tietää kenestä kirje on kyse. Yhtä tärkeätä hän haluaa tietää kuka sinä olet , sekä mikä tekee sinusta pätevän arvioimaan tätä opiskelijaa.

Logistisesti sinun on vastattava jälkimmäiseen kysymykseen antamalla nimesi, koulusi ja yhteystietosi virallisessa kirjelomakkeessa yläosassa. Johdannossasi sinun pitäisi lisäksi ilmoita nimenomaisesti kuka olet ja kuinka tunnet opiskelijan. Jos olet opettanut oppilasta useammassa kuin yhdessä luokassa tai oppinut tuntemaan hänet muissa yhteyksissä, kuten klubin neuvonantajana, sinun tulisi sisällyttää myös tämä. Mitä paremmin tunnet opiskelijan, sitä enemmän painoa suosituksellasi on.

voitko peruuttaa rekisteröinnin

Tässä on muutama esimerkki suosituksen aloittamiseksi.

Esimerkki 1

Joita se voi koskettaa,

Minulla on ilo suositella Judyä, jota opetin 11. luokassani kunnioittaen englanninkielistä ohjelmaa.

Esimerkki 2

Hyvä valintakomitea,

Olen iloinen voidessani suositella monilahjakasta Eduardoa pääsyyn perustutkinto-ohjelmaasi. Eduardon 11. luokan musiikinopettajana sekä kuoronjohtajana lukion kaikkien neljän vuoden ajan olen seurannut hänen kasvavan erinomaiseksi ja omistautuneeksi muusikoksi.

on 1270 hyvä sat pisteet

Koko esittelyn tulisi olla kolmesta viiteen lauseeseen. Ilmoitettuasi kenelle suositus on tarkoitettu, kuka olet ja kuinka tunnet opiskelijan, voit lisää noin kaksi virkettä, jotka kuvaavat opiskelijaa ja esittelevät tulevan. Jos mukautat kirjeesi tiettyyn ohjelmaan tai korkeakouluun, mainitset sen myös täällä.

Kun olet esittänyt opiskelijan ja itsesi, siirryt ensimmäiseen runkokappaleeseen. Jos olet opettaja, voit keskittyä opiskelijan henkiset ominaisuudet ja akateeminen työ. Jos olet neuvonantaja, voit puhua enemmän opiskelijan kanssa kasvu lukiossa ja rooli koulukoulussa. Aloitetaan tarkastelemalla ensimmäistä laitekappaletta, jonka opettaja voi laatia.

Body kappale 1 (Opettaja)

Ensimmäisen kappaleesi tulisi koostua neljästä kuuteen lauseeseen. Opettajana voit käyttää tätä kappaletta hienosäätääksesi opiskelijan keskeiset akateemiset vahvuudet ja edut. Aivoriihisi aikana sinun olisi pitänyt keksiä tärkeimmät ominaisuudet, jotka haluat kuvata, sekä mielekäs anekdootti, joka tukee sanojasi.

Varmista, että käytät innostunutta ja elävää kieltä, joka tekee kirjeestä mielenkiintoisen ja mieleenpainuvan valintaviranomaiselle, joka saattaa lukea satoja opettajien kirjeitä. Jos opiskelija teki sinuun erityisen vaikutelman, voit käyttää korkean tason lausuntoa kutsumalla häntä esimerkiksi yhdeksi parhaimmista opettajistasi.

Tässä esimerkissä käytetään korkean tason lausuntoa ja keskitytään edelleen Bellan kirjoituskykyyn.

Bella on yksi lahjakkaimmista kirjailijoista, joita olen ollut ilo opettaa kymmenen vuoden aikana Forksin lukiossa. Hän osoittaa vivahteellisen ymmärryksen kirjallisuudesta ja on mukava epäselvyydessä ja tulkinnassa. Hän tuotti erityisen ajatuksia herättävän opinnäytetyön hengellisyydestä alkuperäiskansojen kirjallisuudessa ...

Tämä toinen esimerkki keskittyy enemmän Dave'n vahvaan kiinnostukseen tietojenkäsittelytieteestä.

Havaijin yliopisto mānoassa

Dave on kiinnostunut tietotekniikasta. Hän ei ollut vain erinomainen opiskelija ympäri vuoden, vaan hän myös kehitti sovelluksen, joka käytti koulun laajuista joukkoedustusstrategiaa koulun pinnan puhdistamiseen.

Kuten edellä mainittiin, opettaja käyttää häntä kokemus luokan opiskelijan kanssa. Toisaalta ohjaaja voi puhua selkeämmin opiskelijan kehityksestä vuosien varrella ja / tai osallistumisesta laajempaan yhteisöön.


Body kappale 1 (neuvonantaja)

Kun opettaja on vuorovaikutuksessa opiskelijan kanssa joka päivä luokkahuoneessa, ohjaajalla on erilainen suhde opiskelijaan. Sen sijaan, että ohjaaja puhuisi heidän työstään opiskelijana, ohjaaja voi puhua opiskelijan työstä kypsyys, kehitys, yhteisöpalvelu ja vuorovaikutus muiden opiskelijoiden ja opettajien kanssa.

Kuten opettajan suosituksessa, myös ohjaajan suosituksessa tulisi hioa muutamia erityispiirteitä ja antaa oivaltava esimerkki. Seuraavissa esimerkeissä ohjaaja käsittelee yhden oppilaan koulun johtajuutta ja toisen kasvua lukiossa.

Esimerkki 1

Rory tuo tarttuvaa energiaa ja innostusta opiskelijakaverilleen ja opettajilleen. Luokanjohtajana hän järjesti varainhankintoja ja tapahtumia, jotka molemmat keräsivät rahaa luokan projektiin ja joista kaikki nauttivat. Viime keväänä hän perusti McKinley Highin version Sing Off -tuotteesta, jossa oli pyörivät tuolit tuomareille, jotta he saisivat kilpailijat joukkueilleen. Koko esitys nauhoitettiin ja se on saatavana uudella YouTube-kanavallamme, jonka Rory ja hänen kollegansa perustivat ja lisäsivät koko vuoden.

Esimerkki 2

Michael on vaikuttanut meihin kaikkiin Washingtonin lukiossa uskomattomalla edistymisellä, jonka hän on saavuttanut neljän vuoden aikana. Vaikka hän saapui 9. luokkaan rajoitetulla englannin kielellä, hän on kasvanut kielitaitoaan harppauksin. Nyt hän osallistuu aktiivisesti luokkiinsa ja osallistuu koulun sanomalehteen. Hänen viimeisin artikkeli yliopiston suunnittelusta ELL-opiskelijoille, jossa hän kertoo henkilökohtaisen tarinansa ja perheen taustansa, on jaettu tiedekunnan ja ohjaajien keskuudessa täällä koulussa.

Vaikka opettaja ja ohjaaja voivat aloittaa suosituksensa keskittymällä opiskelijan eri näkökohtiin, heidän toisessa kappaleessaan saattaa olla enemmän yhtäläisyyksiä. Täällä voit keskustella opiskelijan vaikuttavista henkilökohtaisista ominaisuuksista.

Runko 2 kohta

Toisessa kappaleessa voit keskittyä oppilaan paljastamiseen henkilökohtaiset vahvuudet ja persoonallisuus. Voisit puhua sellaisista piirteistä kuin koskemattomuus, rehellisyys, myötätunto, rohkeus ja sietokyky muutamia mainitakseni.

Valintavirkamiehet haluavat tietää, onko opiskelija selviytynyt erityisistä haasteista elämässä vai onko opiskelijaan vaikuttanut erityisiä perhe-olosuhteita. Sen lisäksi, että valaisit opiskelijan henkilökohtaista matkaa, haluat myös miettiä, kuinka voit lisätä hänen hakemukseensa. Mitä hän on jo jakanut, ja kuinka voit sekä täydentää että lisätä hänen tarinaansa?

Mitä päätätkin jakaa, sen pitäisi olla jotain, josta voit puhua jonkin verran syvällisesti. Seuraavassa esimerkissä suosittaja puhuu Jamien vahvasta rehellisyyden arvosta.

Jamie ei ole vain erinomainen historian opiskelija, mutta hänellä on myös poikkeuksellinen luonteen vahvuus. Kun puhut jollekin hänen opettajistaan ​​Jamie-palvelusta, ensimmäinen sana, joka tulee esiin, on 'eheys'. Hän on rehellinen ja huolehtiva nuori henkilö, joka on sitoutunut puolustamaan näitä arvoja koulujärjestössämme. Kun ylläpitäjät tarkensivat koulukäsikirjaa viime vuonna, Jamie ilmoitti vapaaehtoisesti tarkistavansa akateemisen koskemattomuuden ja plagioinnin osion ja antavan siihen panoksensa. Hän auttoi edistämään ideoita koko koulussa ja pysyi keskusteluryhmissä sen jälkeen, mikä saa oppilaat kääntymään huijaamiseen.

Kun sinulla on kaksi vahvaa runkokappaletta, lopetat kirjeesi ytimekkäästi ja mieleenpainuvasti.

Johtopäätös

Kirjeesi lopussa sinun pitäisi toista tukesi opiskelijan hakemukseen korkeakouluun tai ohjelmaan. Voit lisätä lopullisen lausunnon hänen vahvuuksistaan ​​ja voimavaroistaan ​​varmistaen, että vahvistat edellä mainitsemiasi kohtia samalla, kun lisäät uutta kieltä.

virginian ammattikorkeakoulu ja valtionyliopisto

Tämän lisäksi johtopäätöksesi voi tarjota visio opiskelijan suoriutumisesta tulevaisuudessa , sekä henkilökohtaisten saavutusten että panoksensa korkeakouluyhteisöön. Lopuksi lopuksi kutsumalla vastaanottovirkailijat ottamaan sinuun yhteyttä saadaksesi lisätietoja. Suurin osa kirjeistä päättyy Ystävällisin terveisin -palveluun, jota seuraa nimesi, asemasi ja koulusi.

Tämän neljän kappaleen kokonaisrakenteen ulkopuolella on pidettävä mielessä muutama muotoilupiste.

Suosituskirjeesi muoto

Sinun tulisi olla koko sivun pituinen. Vähemmän voi näyttää siltä, ​​että sinulla ei ollut paljon sanottavaa opiskelijasta. Kaikki muu on epätavallista eikä ole välttämätöntä poikkeuksellisia olosuhteita lukuun ottamatta.

Käytä virallista koulun kirjelomaketta ja liitä mukaan kaikki tarvittavat yllä kuvatut yhteystiedot. Viimeinkin lähetät kirjeesi Common Application -sovellukseen tai yliopiston yksittäiseen sovellusportaaliin.

Tarkastellaan lopuksi rakennetta, jota noudatetaan, kun aivoriihiä, luonnostellaan ja tarkistetaan suosituskirjeesi.

Suosituskirje-mallin jälkeen

Kun ajat aivoriihi täsmälleen siitä, mitä haluat kommunikoida kirjeessäsi, pidä mielessä, kuinka voit jäsentää ajatuksesi yllä kuvatun suosituskirjeen mukaan. Tarkastelemme seuraavaksi tärkeimmät elementit, jotka sinun tulisi sisällyttää:

  • Johdanto: Tässä ilmoitat tukesi opiskelijalle, kuvailet kuinka tunnet opiskelijan ja kosketat hänen tärkeimpiä vahvuuksiaan ja saavutuksiaan.
  • Body kappale 1: Ensimmäisessä kappaleessasi voit puhua opiskelijan akateemisista vahvuuksista ja kiinnostuksen kohteista sekä anekdootin, joka tukee arviointiasi. Jos olet neuvonantaja, voit keskittyä enemmän opiskelijan yhteisön osallistumiseen tähän ensimmäiseen kappaleeseen.
  • Runko 2 kohta: Toisessa kappaleessa voit paljastaa opiskelijan vaikuttavat henkilökohtaiset ominaisuudet, joista valintaviranomaiset eivät ehkä tiedä muusta hänen hakemuksestaan. Muista sisällyttää mielekäs esimerkki arvion varmuuskopiointiin.
  • Päätelmä: Toista tukesi opiskelijalle ja anna visio hänen tulevasta menestyksestään. Kutsu vastaanottovirkailijoita ottamaan sinuun yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää.

Vaikka kirjeet vaihtelevat kirjoitustyylin ja painotuksen suhteen, parhaat sisältävät nämä keskeiset elementit. Sinun pitäisi kirjoittaa tehokas kirje ja varmistaa, että voit todella suositella opiskelijaa varaa aika suunnitella ja kartoittaa kirjeesi tämän mallin mukaisesti.

Voit sisällyttää mielekkäitä anekdootteja, jotka perustuvat vuorovaikutukseesi opiskelijoiden kanssa ja keskusteluihin hänen kanssaan hänen korkeakoulun suunnitelmistaan ​​ja sovellusstrategiasta. Keräämällä ajatuksia opiskelijalta itseltään ja kertomalla itsellesi, kuinka rakentaa rec-kirjeesi, olet valmis kirjoittamaan ikimuistoisen kirjeen, joka sekä tehdä vaikutuksen vastaanottovirkailijoille ja auttaa heitä tutustumaan opiskelijaan paremmin. Kirjeesi voi paljastaa mielekkään käsityksen opiskelijan akateemisista ja henkilökohtaisista vahvuuksista ja siten vaikuttaa merkittävästi hänen mahdollisuuksiinsa päästä yliopistoon.

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Tämän vuoden Etelä -Carolinan yliopiston SAT -tulokset ja GPA

Kuinka saada 30 (tai korkeampi!) ACT: 9 avainvinkkiä

Onko 30 hyvä ACT -pisteet? Ehdottomasti! Opi kuinka saada ACT: stä 30, valmistautumalla tehokkaasti ja hyökkäämällä testiin luottavaisin mielin 30+ ACT -pistemäärän suhteen.

Valdostan osavaltion yliopiston pääsyvaatimukset

Paras AP: n ympäristötieteen tarkistusopas

Tarvitsetko apua taidon APES review kanssa? Käymme läpi kaiken, mitä sinun tarvitsee tietää AP -ympäristötieteen tentistä ja kuinka valmistautua siihen.

ACT Hand Scoring: Pitäisikö sinun tilata se?

Mikä on ACT Hand Scoring, ja pitäisikö se tilata? Milloin se on rahan tuhlausta? Ota selvää tästä.

Uusi SAT -muunnoskaavio: Vanha 2400 - Uusi 1600 (virallinen)

Kun otat uuden SAT: n ja ihmettelet, miten vanha 2400 -pisteet muuttuvat uudeksi 1600 -pistetaulukkoksi? Löydät pisteiden muuntotaulukkomme täältä.

Paras analyysi: Rakkaus ja suhteet Great Gatsbyssä

Onko sinulla kysyttävää The Great Gatsbyn suhteista? Analysoimme Gatsbyn ja Daisyn, Myrtlen ja Georgen ja muiden välisiä romansseja selittääksemme rakkauden roolin romaanissa.

Barronin ACT: Expert Prep Book Review

Pitäisikö sinun ostaa Barronin ACT -kirja? Tutustu Barronin ACT -valmistelukatsaukseen selvittääksesi, onko tämä paras ACT -kirja sinulle.

4.5 GPA: Onko tämä hyvä? Korkeakoulut, joihin pääset 4.5

Mikä on 4.5 GPA? Onko se hyvä vai huono, ja mitkä oppilaitokset hyväksyvät 4,5 GPA: n? Ota selvää, mihin kouluihin pääset.

Mitä opettajat todella tekevät SAT/ACT -tuutoroinnin aikana?

Kun maksat opettajalle, haluat, että jokainen minuutti on mahdollisimman tehokas. Tässä kerromme parhaista käytännöistä, joita opettajasi on käytettävä.

Kuinka moni saa ACT: n 34, 35, 36? Pisteiden jakautuminen

Kuinka moni oppilas saa ACT: n huippupisteet vuosittain? Mieti, miten voit liittyä tähän harvinaiseen ryhmään.

64 suurta korkeakoulua, jotka eivät vaadi esseitä

Etsitkö korkeakouluja, jotka eivät vaadi esseitä? Katso täydellinen luettelo 65 korkeakoulusta ilman essee-vaatimuksia!

UTSA SAT -tulokset ja GPA

Arkansasin yliopisto Fort Smithin pääsyvaatimukset

ITT: n teknisen instituutin pääsyvaatimukset

Houstonin yliopiston SAT -tulokset ja GPA

SAT Math vs ACT Math: Mikä on ero?

Miten päätät SAT vs ACT matematiikan välillä? Tässä on täydellinen vertailu kysymystyypeillä, muodolla ja käytännön kysymyksillä.

1800 SAT -pisteet: Onko tämä hyvä?

Concordia Collegen pääsyvaatimukset

Haskell Indian Nations University pääsyvaatimukset

3 avainvinkkiä AP -laskennan ässäyksen vapaaksi vastaukseksi

Oletko huolissasi AP Calculus BC: n ilmaisista vastauskysymyksistä? Tutustu oppaaseemme kaikkeen mitä sinun tarvitsee tietää AP Calc BC FRQ: sta.

Paras Algebra 1 Regents -katsausopas 2021

Otatko Algebra 1 Regents -kokeen? Tutustu asiantuntija -arvio -oppaaseemme opintovihjeitä ja neuvoja varten.

Rotu vs. etnisyys vs. kansalaisuus: kaikki mitä sinun tarvitsee tietää

Mitä eroa rodun, etnisyyden ja kansallisuuden välillä on? Selitämme kaikki kolme käsitettä hyödyllisten esimerkkien avulla.

Yucaipan lukio | 2016-17 rankingit | (Yucaipa,)

Löydä osavaltion rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Yucaipan lukiosta Yucaipassa, Kaliforniassa.

Columbia College Chicago ACT -pisteet ja GPA