Vialliset muokkaajat SAT-kirjoituksessa: Kieliopin säännön valmistelu

feature_elephanthug.jpg

Yksi koomikko Groucho Marxin kuuluisimmista vitseistä sisältää pachydermin ja joitain yöpuvuja.

'Eräänä aamuna ammuin norsun pyjamaani.' hän sanoo. `` Kuinka hän pääsi pyjamaani, en tiedä! ''



Tämä vitsi on pelaamista kieliopilliselle virheelle, jota kutsutaan väärin sijoitetuksi modifikaattoriksi, jossa kuvaava lause tai sana sijoitetaan lauseen väärään osaan.

SAT-kirjoituksen muokkausvirheet eivät välttämättä ole aivan yhtä hauskoja kuin Grouchon, mutta on silti tärkeää, että ymmärrät niiden toiminnan. Tässä tarkoituksessa käsittelemme sekä viallisten muokkaajien taustalla olevat kieliopilliset käsitteet että miten tätä tietoa voidaan soveltaa testissä:

  • Keskeinen periaate: muokkaajien on oltava sen vieressä, mitä ne muuttavat
  • Muuttuvien tekijöiden riippuminen: lauseiden muokkaaminen lauseiden alussa
  • Väärin sijoitetut muokkaajat: muokkausjärjestys lauseissa
  • SAT-kirjoitusvinkkejä
  • Harjoittele kysymyksiä

Ominaisuuden kuvan luotto: Valerie Flickrin kautta

suosituskirje työhön

Muunnosten on oltava muokkaamansa asian vieressä

Otsikko kertoo kaiken: tärkein käsite muistaa muokkaajia käsitellessään on, että niiden on oltava kuvaamansa sanan vieressä.

Joskus tämäntyyppiset virheet ovat ilmeisiä:

Lintu myydään lentokyvytön nainen.

Sinun on ymmärrettävä, että lintu on lentokyvytön, ei nainen. Lauseen tulisi olla:

Lentämätön lintu naiselta.

SAT: ssa tällaista virhettä on kuitenkin usein vaikea havaita. Katso seuraava lause:

Huolimatta kokeensa suorittamisesta opettaja ei antanut Jennan lähteä ennen kuin tunti oli ohi.

Tässä lauseessa ei ole mitään ilmeistä vikaa, mutta mietitään, mitä se todella sanoo. Se alkaa modifikaattorista 'huolimatta testin suorittamisesta'. Loogisesti tämä lause näyttäisi kuvaavan Jennaa, mutta koska se sijaitsee 'opettajan' vieressä, lauseessa todellisuudessa sanotaan, että opettaja on suorittanut kokeensa. Sillä ei ole paljon järkeä, joten meidän on järjestettävä lause uudelleen, jotta muokkaaja sijoitettaisiin sen muokkaamisen viereen:

Opettaja ei antanut Jennan lähteä, ennen kuin luokka oli ohi, huolimatta siitä, että hän oli suorittanut kokeensa.

On kaksi viallisten muokkaajien päätyyppiä : riippuvat modifikaattorit, joihin sisältyy lauseita lauseiden alussa (esim. esimerkki Jennasta), ja väärin sijoitetut modifikaattorit, joihin liittyy sanojen ja lauseiden järjestys lauseissa (esim. esimerkki linnusta). Lähes kaikki SAT: n vialliset muokkauskysymykset käsittelevät riippuvia muokkaajia , joten käsittelemme ne ensin.

body_ostrich.jpg

Lentämättömät linnut, eivät lentokyvyttömiä naisia

Muuttuvien tekijöiden riippuminen: lauseiden muokkaaminen lauseiden alussa

Kysymyksiä riippuvista muokkaajista näkyy vain Lausekkeiden parantaminen -osiossa, mutta ne ovat hyvin yleisiä. Olet periaatteessa taattu näkemään ainakin yhden ja saatat nähdä niin monta neljä, joten on erittäin tärkeää, että ymmärrät miten lähestyä heitä.

Kun lause alkaa muokkaavalla lauseella, johdantoa on välittömästi seurattava pilkulla ja sitten sen kuvaama substantiivi. Tämäntyyppiset virheelliset lauseet alkavat muokkaamalla lauseita, jotka kuvaavat jotain muuta kuin pilkua seuraavaa substantiivia. Esimerkiksi:

Ui kohti rantaa, pieni tyttö rakensi hiekkalinna.

'Pieni tyttö' ei voi olla 'uinti kohti rantaa' ja 'rakentaa hiekkalinna' samanaikaisesti - jotain puuttuu.

On kahdella tavalla korjata tällainen virhe : Voit joko korvata väärän substantiivi (tässä tapauksessa 'pikkutyttö') oikealla, tekemällä tarvittavat muutokset lauseen merkityksen säilyttämiseksi (korjaus 1), tai voit muuttaa johdantolausekkeen lauseeksi, joka sisältää kohteen, jonka lause on tarkoitettu kuvaavan (korjaus 2). Nämä tekniikat kuulostavat monimutkaisemmilta kuin ne ovat, joten laitetaan heidät käyttämään ongelman korjaamista pienen tytön kanssa, joka on kahdessa paikassa kerralla:

Korjaus 1: Ui kohti rantaa, näin pienen tytön rakentavan hiekkalinna.

Korjaus 2: Kun uinkohtiranta,että pieni tyttö rakensi hiekkalinna.

Lauseen molemmat versiot ovat yhtä oikeat. Sinua ei pyydetä valitsemaan kahden vaihtoehdon välillä —Sen sijaan, mikä lähestymistapa on järkevämpi, riippuu siitä, mikä lauseen osa on alleviivattu ja mitkä vastausvaihtoehdot sinulle annetaan.

Muista, että joissakin lauseissa käytetään tätä rakennetta kyselemättä siitä (sen sijaan tapahtuu etuyhteydetön virhe), mutta varo lauseet, jotka alkavat verbillä s articiples (verbit, jotka päättyvät sanaan ing, ed, en tai en) tai prepositiolausekkeet jota seuraa pilkku, varsinkin jos alleviivattu osa alkaa välittömästi pilkun jälkeen.

Tilanne 1: Päälauseke alleviivattu

Jos vain päälauseke on alleviivattu, sinun on valita vastauksen oikeaan aiheeseen - mitä viittaan edellä korjaukseen 1. Esimerkiksi:

Väärä: Seitsemän suoran tunnin opiskelun jälkeen Josen aivot oli paistettu.

Oikea: Seitsemän suoran tunnin opiskelun jälkeen, José tuntui kuin hänen aivonsaoli paistettu.

Vaikka ero ei ehkä vaikuta tärkeältä, 'Jose' ja 'Josen aivot' eivät todellakaan ole samat - Josen aivot eivät voi tutkia. Jos vain lauseen toinen puoli on alleviivattu, paras tapa korjata asia on korvata väärä substantiivi 'Jose's brain' oikealla 'Jose'.

Kun näet tällaisen parantavan lauseen kysymyksen, jonka päälauseke on alleviivattu, sinun on löydettävä vastauksen valinta tai valinnat, jotka alkavat oikealla substantiivilla .

Aloita sulkemalla pois kaikki vastaukset, jotka eivät ala substantiivilla tai pronominilla tai jotka alkavat muulla substantiivilla kuin se, jota johdantolause on tarkoitettu kuvaamaan. Jos vastauksia on useampi kuin yksi, tarkista muita kieliopillisia kysymyksiä.

päästä varpaisiin -arviointilomake

Selvitetään esimerkkikysymys todellisesta SAT: sta:

body_satfmexample1.png

Lause alkaa modifikaattorilla `` rotan kirppujen levittäminen '', mikä viittaa siihen, että modifioija voi olla riippuva. Ensimmäinen vaihe on sitten selvittää, mitä tämä lause kuvaa. Se ei todellakaan ole 'miljoonia ihmisiä keskiaikaisessa Euroopassa', joten voimme tietää, että muokkausvirhe on, ja voimme sulkea pois A: n.

Voimme myös eliminoida B: n, joka alkaa yhdistyksellä substantiivin sijaan, ja C: n, joka alkaa epäselvästä pronominista 'tämä'.

Kun jäljellä on vain D ja E, on selvää, että rotakirput levittävät `` buboniruttoa ''. Molemmat vastaukset ovat kieliopillisia, mutta E on paljon yksinkertaisempi ja selkeämpi, joten sen on oltava vastaus.

Tilanne 2: Sekä muunnin että päälauseke alleviivattu

Saatat myös nähdä riippuvia muokkauskysymyksiä, jotka on esitetty sekä muokkaimen että osan tai osan päälausekkeesta alleviivattuina, vaikka tämä kokoonpano onkin paljon harvinaisempi.

Näissä tapauksissa oikea vastaus kirjoittaa yleensä lauseen uudelleen viallisen muokkaimen poistamiseksi kokonaan, joten on vaikea ennakoida oikea valinta. Sen sijaan haluat lähestyä näitä kysymyksiä poistamalla:

  1. Selvitä mikä virhe on —Määritä, kuinka muokkaaja on väärässä, jotta voit sulkea pois kaikki valinnat, jotka tekevät saman virheen
  2. Poista vastaukset, jotka eivät ole kielioppisia - poista kaikki vastaukset, jotka aiheuttavat muita asioita, kuten run-on tai lauseosio
  3. Valitse selkein ja ytimekäs vastaus - Valitse jäljellä olevista vaihtoehdoista se, joka ilmaisee pisteen yksinkertaisimmalla rakenteella ja vähiten ylimääräisiä sanoja

Tämä prosessi saattaa tuntua hieman epämääräiseltä, joten työskentelemme virallisen SAT-esimerkin läpi:

body_satfmexample2.png

Ensinnäkin selvitetään, mikä tässä lauseessa on vialla. Se on vähän hämmentävää, koska siinä ei ole ilmeistä virhettä. Voimme aloittaa erottamalla kaksi itsenäistä lauseketta, jotta alleviivatun osan tapahtumat ovat selkeämpiä:

Hän oli huolissaan siitä, miten Hank reagoisi tapahtumaan.Etsittäessään kasvojaan hän ei näyttänyt olevanollenkaan hämmentynyt tai levoton.

Nyt on selvempää, että 'hänen kasvojensa etsiminen' on modifioiva lause, joka kuvaa tällä hetkellä Hankia (koska 'hän' tulee välittömästi pilkun jälkeen). Mutta kontekstin perusteella tiedämme, että kasvoja etsivä henkilö on todella 'hän', joten olemme löytäneet virheen. Voimme sulkea pois A: n ja D: n, joka toistaa saman virheen.

Valinta B vaihtaa 'sen' 'häneen', mikä ei ratkaise ongelmaa, koska 'se' ei edelleenkään ole henkilö, joka etsii Hankin kasvoja. B on myös väärässä.

Vaihtoehdot C ja E korjaavat väärin asetetun muokkausongelman, mutta E on tarpeettomasti sanallinen ( oleminen on yleensä väärin ), joten C on oikea vastaus.

body_sneaker.jpg Kuten lenkkarit, modifikaattoreita ei ole tarkoitettu ripustamaan (kuva: Carsten ten Brink )

Väärin sijoitetut muokkaajat: muokkaajan sijoittaminen lauseisiin

Nyt kun olemme käsitelleet miten lähestyä muuttujia koskevia kysymyksiä lauseiden alussa, puhutaan kysymyksistä, jotka käsittelevät muokkaajien sijoittamista lauseisiin. Tätä aihetta koskevia kysymyksiä voi esiintyä sekä lauseiden parantamisessa että lausevirheiden tunnistamisessa, mutta ne ovat paljon harvinaisempia kuin riippuvia muokkaajia koskevat kysymykset.

Tärkein sääntö muokkaajan sijoitteluun - muokkaajan on oltava sen vieressä, mitä se muokkaa -pysyy samana. Väärin sijoitettu muokkaaja tapahtuu, kun muunnin erotetaan sanasta, jota se on tarkoitettu kuvaamaan:

Ihmissusi lähetti paketin vampyyriin täynnä valkosipulia.

Lausekkeesta huolimatta on selvää, että 'paketin' eikä 'vampyyrin' on tarkoitus olla täynnä valkosipulia. Tämän virheen korjaamiseksi meidän on vaihdettava lauseiden järjestystä:

ihmissusipostitti paketin täynnä valkosipulia vampyyrille.

Koska tällaisen virheen tarkka luonne voi vaihdella niin laajasti, ei ole olemassa yhtä ainoaa tapaa lähestyä kysymyksiä.

Kuitenkin, monet näistä virheistä koskevat gerundeja , erityisesti lauseen virheiden tunnistaminen. Muista, että muiden modifioijien tavoin gerundien on oltava sen vieressä, mitä he kuvaavat, eli mitä tahansa tai kuka tahansa tekee toiminnon.

Selvennykseksi käymme läpi joitain SAT-tyyliesimerkkejä alkaen tästä lauseenvirheiden tunnistamisesta:

Päällä(A) hänetViimeisin(B) loma Istanbuliin, Jillkompastui(C) upea koruliikekävely(D) massiivisten markkinoiden kautta.Ei virhettä.(JA)

Lukemalla tämän lauseen et ehkä huomaa heti mitään virheellistä - itse asiassa se näyttää hyvältä. Mutta ennen E: n valitsemista meidän on tarkistettava kaikki muut alleviivatut osat.

'Päällä' on idiomaattisesti oikea prepositio ja 'viimeisin' on oikea superlatiivi, joten voimme sulkea pois A: n ja B. 'Stumbled upon' sisältää oikein konjugoidun verbin ja idiomaattisesti oikean preposition, joten C on myös väärä.

Tästä jää vain D, 'kävely'. Kun gerundi on alleviivattu, sinun on tarkistettava sijoittelu - onko muokkaaja kävelevän substantiivin vieressä? Ei, se on 'koruliikkeen' vieressä, joka ei voi kävellä. Sinänsä D on oikea vastaus.

Seuraavaksi tutustu tähän esimerkkiin Lauseiden parantaminen:

Kate Hudson alkoi toimia nuorena, ollessaan Goldie Hawnin tytär.

TO.Kate Hudsonalkoitoimii nuorena, ollessaan Goldie Hawnin tytär.

B.Kate Hudsonalkoitoimi nuorena, ja hän oli Goldie Hawnin tytär.

C.Kate Hudson, joka Goldie Hawnin tyttärenäalkoitoimii nuorena.

D. oleminenKate Hudson, Goldie Hawnin tytäralkoitoimii nuorena.

JA.Kate Hudson, Goldie Hawnin tytär,alkoitoimii nuorena.

Tämän lauseen väärin sijoitettu modifikaattori on melko ilmeinen: 'Goldie Hawnin tyttäreksi oleminen' on selvästi tarkoitettu kuvaamaan 'Kate Hudsonia' ei 'nuorena.' Ei ole kuitenkaan vastausvaihtoehtoa, joka asettaisi muokkaajan sen muokkaamisen viereen, joten meidän on rajattava valintoja poistoprosessilla.

Olemme jo sulkeneet pois A: n (joka on sama kuin alkuperäinen lause), ja voimme poistaa C: n, koska se on fragmentti. B, D ja E ovat kaikki kieliopillisesti oikeita, joten meidän on valittava selkein ja ytimekäs vastaus.

B on väärä, koska se tekee lauseesta paljon pidemmän kuin sen pitäisi olla, jakamalla se kahteen itsenäiseen lauseeseen. D ei toimi, koska sanajärjestys on hämmentävä. Kate Hudsonin kuvaaminen Goldie Hawnin tyttäreksi on järkevää; kuvaamalla Goldie Hawnin tytärtä Kate Hudsonina ei.

E on oikea, koska se asettaa (hieman muotoilun) muokkaimen sen muokkaamisen viereen.

body_snowman.jpg

Tämä lumiukko on väärällä paikalla; varmista, että muokkaajasi eivät ole. (Kuvan luotto: Richie Diesterheft )

Muokkaussääntöjen soveltaminen SAT-kirjoituskysymyksiin

Nyt kun olemme käyneet läpi kaikki säännöt, jotka sinun on tiedettävä, tarkastellaan joitain avainkohtia siitä, kuinka havaita ja vastata virheellisiin muokkauskysymyksiin SAT Writing -osiossa.

Mitä katsella:

  • Esilausekkeet lauseiden alussa missä pilkun jälkeen oleva lause on alleviivattu
  • Verbi s articiples (verbit, jotka päättyvät 'ing', 'ed' tai 'en') lauseiden alkuun
  • ISE-kysymyksissä alleviivatut gerundit

Pidä mielessä säännöt:

  • Muunnoksen on oltava sen vieressä, mitä se muokkaa
  • Gerundsin on oltava toimintaa suorittavan substantiivin vieressä
  • Jos lause alkaa kuvaimella, pilkun jälkeen tulee olla sen kuvaama substantiivi

Hyödyllisiä SAT-kirjoitusvinkkejä:

  • Ajattele sekä sitä, mitä muokkaaja kuvaa tällä hetkellä, että mitä sen todella on tarkoitus kuvata
  • Varo vastauksia, jotka korjaavat alkuperäisen muokkausongelman, mutta ovat epägrafiikkaisia ​​toisella tavalla
  • Muista se viallisten muokkaajien korjaamiseen on paljon erilaisia ​​tapoja - Käytä eliminointiprosessia kaventaaksesi vääriä vastauksia sen sijaan, että keskityttäisit yhteen tapaan korjata virhe
  • Näet nämä virheet testissä , ja ne ovat todennäköisesti tuntemattomia, joten muista tarkistaa (ja harjoitella) vastaavia kysymyksiä todellisista SAT: ista

Testaa tietosi!

Kokeile periaatteita, joista olemme keskustelleet näissä SAT Writing -kysymyksiä koskevissa kysymyksissä:

1. Yksi maailman mausteisimmista keittiöistä,Sichuanista on viime aikoina tulluterittäin suosittu Yhdysvalloissa.

TO.Sichuanista on viime aikoina tullut

B. Sichuan on viime aikoina tullut tunnetuksi nimellä

C.Sichuanilaisesta ruoasta on viime aikoina tullut

D. Sichuanin keittiöistä on tullut

E. äskettäin Sichuanista on tullut

2. ajattelee ehkä, että heidän kysymyksiinsä ei saada vastausta,uraneuvonnassa käyvien opiskelijoiden määrä on pudonnut huomattavasti.

valtakunnallinen keskimääräinen pisteet 2020

TO.uraneuvonnassa käyvien opiskelijoiden määrä on pudonnut huomattavasti.

B.uraneuvonnassa käyvien opiskelijoiden määrä vähenee nopeasti.

C. laskeva määrä opiskelijoita osallistuu uraneuvontaan.

D. opiskelijat osallistuvat uraneuvontaan yhä vähemmän.

E. opiskelijat, joiden määrä osallistuuuraneuvonta on laskenut nopeasti.

3. Katsomalla surullisesti omistajaa,Tina oli vakuuttunut antavan pennulle enemmän ruokaa.

A. Tinaoli vakuuttunut antamaan pennulle enemmän ruokaa.

B.Tinapentu vakuutti antavan hänelle lisää ruokaa.

C. Tina vakuutti pennun antavan hänelle lisää ruokaa.

D. vakuutteli Tinan antamaan hänelle lisää ruokaa, pentu oli.

E. pentu vakuutti Tinan antamaan hänelle lisää ruokaa.

Vastaukset: 1. C, 2. D, 3. E

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Elizabethtown Collegen pääsyvaatimukset

Kuinka voittaa Tylenol -apuraha

Oletko kiinnostunut Tylenol Future Care -apurahasta? Tässä on asiantuntijaopas loistavan sovelluksen rakentamisesta ja Tylenol -apurahan voittamisesta.

Texas A&M - Corpus Christi SAT -tulokset ja GPA

Denisonin yliopiston ACT -tulokset ja GPA

Molloy Collegen pääsyvaatimukset

Art Center College of Designin pääsyvaatimukset

1340 SAT -pisteet: Onko tämä hyvä?

Mitä sinun on tiedettävä Thomas Jeffersonin vanhemmasta lukiosta

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Thomas Jeffersonin vanhemmasta lukiosta Los Angelesissa, Kaliforniassa.

Albion Collegen pääsyvaatimukset

2015-2016 ACT-testipäivät

Etsitkö ACT-testipäiviä vuosina 2015 ja 2016? Katso täydellinen testausaikataulu ja vinkkejä oman ACT-päivämäärän valitsemiseen.

DeVry University - North Brunswick Pääsyvaatimukset

16 ACT-pisteet: Onko tämä hyvä?

Mitä sinun on tiedettävä Robert F.Kennedyn yhteisökouluista-Los Angelesin lukiosta

Löydä osavaltion sijoitukset, SAT/ACT-tulokset, AP-tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Robert F.Kennedy Community Schools-Los Angeles High School of the Artsista Los Angelesissa, Kaliforniassa.

1700 SAT -pisteet: Onko tämä hyvä?

Vassar SAT -tulokset ja GPA

Southwestern University SAT -tulokset ja GPA

6 kriittistä AP-tenttivinkkiä kokeidesi ässä

Stressitkö AP-kokeista? Tutustu kuuteen suosituimpaan AP-testivinkkiin parhaasta arvausstrategiasta siihen, miten energiaa pidetään yllä tenttipäivänä.

Mikä on Charter School? Onko yksi oikea sinulle?

Oletko hämmentynyt charter- ja julkisista kouluista? Yksityiskohtainen kilta charterkoulun määritelmään opastaa kaiken, mitä sinun tarvitsee tietää.

Sweet Briar Collegen pääsyvaatimukset

Kentucky Wesleyan Collegen pääsyvaatimukset

Paras AP Human Geography Review Books

Tarvitsetko AP Human Geography -kirjan? Olemme tarkastelleet parhaita vaihtoehtoja tenttiarviointiisi ja antaneet ohjeita siitä, miten valita oikea sinulle.

Mount St.Mary's Collegen pääsyvaatimukset

Etelä-Dakotan yliopiston pääsyvaatimukset

Rollins College ACT -pisteet ja GPA

Skidmoren pääsyvaatimukset