Vialliset ACT -muokkaajat englanniksi: Kielioppi säännön valmistelu

ominaisuus_elefantti.jpg

Yksi koomikko Groucho Marxin kuuluisimmista vitseistä sisältää pachydermin ja joitain yöasuja.

'Eräänä aamuna ammuin elefanttia pyjamassaan' hän sanoo. 'Kuinka hän pääsi pyjamaan, en tiedä!'

Tämä vitsi on leikki kielioppivirheestä, jota kutsutaan väärään paikkaan.

ACT Englishin muokkausvirheet eivät ehkä ole aivan yhtä hauskoja kuin Grouchon, mutta sinun on silti ymmärrettävä, miten ne toimivat. Tätä varten käsittelemme sekä virheellisten muokkaimien takana olevia kieliopin peruskäsitteitä että sen soveltamista kokeessa:

  • Keskeinen periaate: Muokkaimien on oltava muutosten vieressä
  • Dangling Modifiers: Lauseiden muuttaminen lauseiden alussa
  • Väärin sijoitetut muokkaajat: Muokkausjärjestys lauseiden sisällä
  • ACT Englannin vinkkejä ja temppuja
  • Käytännön kysymyksiä

Muokkaajan on oltava muutettavan asian vieressä

Otsikko kertoo kaiken: tärkein käsite Muista, kun käsittelet muokkaimia, että niiden on oltava kuvaamansa sanan vieressä.

Joskus tällaiset virheet ovat ilmeisiä:

Robotti myytävänä naiselle, jolla on lasersilmät.

Toivottavasti robotilla on lasersilmät, ei naisella. Lauseen pitäisi olla:

Nainen myytävänä robotti, jossa on lasersilmät.

ACT: ssä tällaista virhettä on kuitenkin usein vaikeampi havaita. Katso seuraava lause:

Vaikka Zoe olisi uupunut, kuluu vielä tunti, ennen kuin Zoe pääsee kotiin.

Tässä lauseessa ei ole ilmeisesti mitään vikaa, mutta mietitään mitä se oikeastaan ​​sanoo. Aloitamme modifikaattorilla 'vaikka uupunut.' Se näyttäisi kuvaavan Zoea, mutta se on 'sen' vieressä, joten tällä hetkellä lauseessa itse asiassa sanotaan, että 'se' on loppuun käytetty, mikä ei ole järkevää. Meidän on järjestettävä lause uudelleen niin, että muokkaaja on muutettavan vieressä:

Vaikka Zoe oli väsynyt, hän ei päässyt kotiin enää tunnin.

On kaksi päätyyppiä viallisista modifikaattoreista ACT English -osiossa : roikkuvat muokkaajat, jotka sisältävät lauseita lauseiden alussa (esim. esimerkki Zoesta), ja väärin sijoitetut muokkaajat, jotka sisältävät sanojen ja lauseiden järjestyksen lauseissa (esim. esimerkki robotista). Älä välitä roikkuvasta/väärin asetetusta terminologiasta - tärkeintä on, miten nämä virheet testataan ACT: ssä, jonka aiomme kattaa!

body_laserdog.png

Tähän päädyt, kun asetat muokkaajat väärin. ( © Dan Century )

Dangling Modifiers: Muokkaaminen P. lauseita lauseiden alussa

Kun lause alkaa muokkaavalla lauseella, intron jälkeen on välittömästi tehtävä pilkku ja sen jälkeen kuvattu substantiivi. Tämän tyyppiset virheelliset lauseet alkavat muokkaamalla lauseita, jotka kuvaavat jotain muuta kuin pilkun perässä olevaa substantiivia. Esimerkiksi:

Juoksiessaan kohti järveä puut heiluvat tuulessa.

'Puut' eivät ilmeisesti juokse järveä kohti - niillä ei ole jalkoja.

On kaksi tapaa korjata tällainen virhe : voit joko korvata virheellisen substantiivin (tässä tapauksessa 'puut') oikealla, tekemällä tarvittavat muutokset lauseen merkityksen säilyttämiseksi (korjaus 1), tai voit muuttaa introlauseen lauseeksi, joka sisältää aiheen lause on tarkoitettu kuvaavaksi (korjaus 2). Nämä tekniikat kuulostavat monimutkaisemmilta kuin ne ovat, joten laitetaan ne käyttämään korjaavia ongelmia puiden kanssa:

Korjaa 1: Juoksee järveä kohti,Näin puiden heiluvan tuulessa.

Korjaa 2: Kun juoksinkohti järveä, puut heiluvat tuulessa.

Molemmat lauseen versiot ovat yhtä oikeita. Sinua ei pyydetä valitsemaan kahden vaihtoehdon välillä - sen sijaan, mikä lähestymistapa on järkevämpi, riippuu siitä, mikä lauseen osa on alleviivattu ja mitä vastausvaihtoehtoja sinulle annetaan.

Tilanne 1: Päälauseke alleviivattu

Jos vain päälauseke on alleviivattu, sinun on tehtävä se valita vastaus oikealla aiheella —Kutsun yllä korjausta 1. Esimerkiksi:

maan keskimääräinen sat -tulos 2016

Väärä: Kyyneleet valuvat hänen poskilleen, Susien suru oli selvää.

Oikea: Kyyneleet valuvat hänen poskilleen, Susie oli ilmeisesti surullista.

Vaikka ero ei ehkä vaikuta tärkeältä, 'Susie' ja 'Susien suru' eivät ole oikeastaan ​​samat, eikä Susien suru voi itkeä. Jos lauseen toinen puoli on alleviivattu, paras tapa korjata ongelma on korvata väärä substantiivi 'Susien suru' oikealla 'Susie'.

Katsotaanpa, miten tämä toimii ACT -tyylisessä kysymyksessä:

Muutaman äänekkään teini -ikäisen aloitteestajoukko konsertin kävijöitä liittyi nopeasti hecklingiin saadakseen bändin pois lavalta.

A. EI MUUTOKSIA

B. voidakseen ajaa bändin pois lavalta,joukko konsertin kävijöitä liittyi nopeasti hecklingiin.

C. Pahoittelun tarkoitus, johon konserttivieraiden joukko liittyi nopeasti, oli ajaa bändi pois lavalta.

D. Heckling, johon konsertin kävijöiden joukko liittyi nopeasti, oli tarkoitus ajaa bändi pois lavalta.

Mikä tässä on ongelma? Teini -ikäiset eivät aloittaneet ”väkijoukkoa”, vaan ”heckling”. Sellaisenaan, 'heckling' on tultava välittömästi pilkun jälkeen , riippumatta siitä, kuinka houkuttelevia muut valinnat ovat. D on oikea vastaus.

Tilanne 2: Johdantolause alleviivattu

Toisaalta, jos vain johdantolause on alleviivattu, sinun on pakko muuntaa johdantolause lausekkeeksi, joka selventää, ketä tai mitä kuvataan (korjaus 2). Tarkastellaan esimerkkiä Susiesta tästä näkökulmasta.

Väärä: Kyyneleet valuvat hänen poskilleen, Susien suru oli selvää.

Oikea: Koska Susien poskille valui kyyneleitä, Susien suru oli selvää.

Emme voi muuttaa aihetta tässä tapauksessa, joten meidän on muutettava esiasetuslause riippuvaiseksi lausekkeeksi, joka tekee selväksi, että posket kuuluvat Susielle.

Katsotaanpa, miten tämä toimii virallisen ACT: n monivalintakysymyksessä:

ACT_fm_ex1.png

Kuten kirjoitettu, tämä lause sanoo 'hän' on kuollut, mikä ei ole järkevää: sen pitäisi olla tuli. Mutta koska vain ensimmäinen osa on alleviivattu, emme voi muuttaa 'häntä' 'tuleksi', vaan meidän on valittava vastaus, joka tekee selväksi, että tuli on se, joka kuolee. On selvää, että F ei toimi, eikä myöskään G, koska sillä on epäselvä pronomini 'it'.

Sekä H että J täsmentävät, että puhumme tulipalosta, mutta H: n 'kanssa' ei ole tässä mitään järkeä - J on paras valinta, koska se ylläpitää ajallista suhdetta (hän ​​murskaa tulipalon tulipalon sammuttua ), samalla kun selvennetään, mikä tarkalleen kuolee.

Tilanne 3: Molemmat osat alleviivattu

ACT: ssä voit myös nähdä roikkuvat muokkaajat yleisten lausejärjestelykysymysten yhteydessä . Näissä tapauksissa koko lause tai suurin osa siitä on alleviivattu.

Tällaisiin kysymyksiin ei ole yhtä oikeaa lähestymistapaa; sen sijaan sinun on sulje pois kaikki kieliopillisten ongelmien vastaukset ja valitse selkein vastaus jäljellä olevista vaihtoehdoista. Tarkastellaan esimerkkiä virallisesta ACT English -osiosta:

body_ACT_fm_ex3.png

Ensin meidän on selvitettävä, kuka tai mikä on 'poski poskelle', ja ainoat asiat tässä lauseessa, jossa on posket, ovat tanssijoita. Jos siis lause alkaa poskesta poskeen, tanssijoiden osoittava substantiivi tai pronomini tulee heti sen jälkeen. Sekä F että J asettivat väärin muut substantiivit tähän asemaan (vaikka 'poski poskelle' kuvaa parien tanssia, tanssia itse ei ole 'poski poskelle').

mitin keskimääräiset pisteet

H vaihtaa 'poskesta poskelle' ja 'rento kaksivaiheinen tempo', mikä on itse asiassa vielä vähemmän järkevää, koska jälkimmäinen lause ei ole modifioija (se on substantiivilause). Tämä jättää G: n, joka määrää muokkaajat loogisesti osoittamaan, että ne kuvaavat parien tanssia.

body_Hanging_Man.jpg

Et halua, että muokkaajat päätyvät kuten tämä kaveri - roikkuvat. ( © Tony Hisgett )

Väärin sijoitetut muokkaajat: Muokkaajan sijoitus lauseisiin

Nyt kun olemme käsitelleet, miten lähestyä muokkaimia koskevia kysymyksiä lauseiden alussa, puhutaan muokkaajan sijoittelusta lauseisiin.

Katsotaanpa uudelleen avainsääntö muokkaajan sijoittelulle: muokkaajan on oltava muutettavan vieressä . Tarkemmin, yksittäisen sanan muokkaajat, eli adverbit ja adjektiivit, ovat yleensä ennen muutettavaa sanaa, kun taas esiasetuslauseet menevät sen jälkeen, mitä he ovat muuttamassa .

Väärä: Hirviö pelasi outo yksin.

Oikea: outo hirvi pelasi yksin.

'Outo' on adjektiivi, mikä tarkoittaa, että sitä voidaan käyttää kuvaamaan substantiivia tai pronominiä. Ainoa lauseessa olevista on 'hirviö', joten 'outo' pitäisi mennä ennen hirviötä. (Joissakin tapauksissa tällainen rakenne voi viitata adverbin ja adjektiivin virheeseen.)

Väärä: Hirviö lähetti pitkät kirjeet uudelle ystävälleen täynnä yksityiskohtia hänen elämästään .

Oikea: Thirviö lähetti pitkiä kirjeitä täynnä yksityiskohtia hänen elämästään uudelle ystävälleen.

Tämän lauseen ensimmäisessä versiossa lause 'täynnä yksityiskohtia hänen elämästään' tulee 'ystävän' jälkeen ja muuttaa sitä. Mutta sen on tarkoitus kuvata 'kirjaimia'. Korjattu lause asettaa lauseet oikeaan järjestykseen.

Näistä ohjeista on poikkeuksia, mutta ajatus siitä, että muokkausten tulisi olla niiden muutosten vieressä, on hyvä nyrkkisääntö. Katsotaanpa ACT -tyylikysymyksen esimerkkiä:

Edgar Allan Poeta kunnioitetaankirjallisuuskriitikkojen pelottavista ja tyylikkäistä tarinoista,joista monet löytyvät lukion oppikirjoista.

A. EI MUUTOKSIA

B. kirjallisuuskriitikot hänen pelottavista ja tyylikkäistä tarinoistaan,

C.hänen pelottavista ja tyylikkäistä tarinoistaan ​​kirjallisuuskriitikkojen toimesta,

D. kirjallisuuskriitikot, jotka pitävät hänen tarinoitaan pelottavina ja tyylikkäinä,

Ensi silmäyksellä tässä rakenteessa ei ole paljon vikaa: totta, esiasetuslauseiden järjestys 'hänen pelottaville ja tyylikkäille tarinoilleen' ja 'kirjallisuuskriitikot' on hieman outo, mutta ACT ei yleensä ole niin nihkeä.

Tässä on itse asiassa suurempi ongelma, jossa on alleviivattu lauseke, 'joista monet esiintyvät lukion oppikirjoissa'. Mihin se viittaa? Tarinoita, ei kriitikkoja. Näin ollen meidän on järjestettävä alleviivattu osa uudelleen, jotta 'tarinat' sijoitetaan loppuun, jolloin B on oikea valinta.

Vaikka tämän tyyppinen kysymys esiintyy ACT: ssä melko usein, on olemassa myös toinen tyyli väärin sijoitettua muokkauskysymystä, jonka olet melkein varma näkemästä ainakin kerran testissä. Nämä kysymykset kysyvät, mihin muunnin tulisi sijoittaa tai missä se EI olisi hyväksyttävää. Lähestyessäsi näitä kysymyksiä haluat pidä perussäännöt mielessä, kun yrität ilmausta tai sanaa eri paikoissa .

Harjoitellaan virallista ACT -kysymystä:

body_ACT_fm_ex4.png

Ensimmäinen avain tähän kysymykseen on kiinni POISTA: etsimme vastausvaihtoehtoa, joka ei toimi. Olen kirjoittanut jokaisen alla olevista neljästä vaihtoehdosta - voitko havaita sen, joka ei toimi?

A. O'odham1700 -luvullatapasi ensin espanjalaisten lähetyssaarnaajien kitarat.

B.1700 -luvulla, O'odham tapasi ensin espanjalaisten lähetyssaarnaajien kitarat.

C. O'odham tapasi ensin kitarat1700 -luvullaespanjalaisista lähetyssaarnaajista.

D. O'odham tapasi ensin espanjalaisten lähetyssaarnaajien kitarat1700 -luvulla.

Jos arvasit C, hyvä työ! Laita '1700 -luvulle' sen jälkeen, kun kitarat keskeyttävät substantiivilauseen 'espanjalaisten lähetyssaarnaajien kitarat' - yhtäkkiä 1700 -luku kuuluu espanjalaisille lähetyssaarnaajille. A on hyvä, koska puhumme siitä, mitä O'odham teki 1700 -luvulla, ja sekä B: ssä että D: ssä lause muuttaa koko lauseen, mikä on järkevää, koska se kuvaa, milloin tämä tapahtuma tapahtui.

Muutossääntöjen soveltaminen ACT: hen

Nyt kun olemme käyneet läpi kaikki säännöt, jotka sinun on tiedettävä, tarkastelemme joitain keskeisiä kohtia siitä, kuinka havaita ja vastata virheellisiin muokkauskysymyksiin ACT: ssä.

Mitä kannattaa tarkkailla:

  • Prepositiolauseita lauseiden alussa jossa itse lause, pilkun jälkeinen lause tai molemmat on alleviivattu
  • Kysymyksiä, jotka kysyvät 'sijoitus'

Muistettavat säännöt:

  • Muokkaajan on oltava muutettavan vieressä
  • Adjektiivit ja adverbit ovat kuvaamansa sanan edellä
  • Prepositiolauseet menevät yleensä heti sen jälkeen, kun niitä muutetaan

Hyödyllisiä ACT -vinkkejä englanniksi:

  • Varmista varo POISTA EI . Vaikka ne ovatkin täynnä, ne voi olla helppo ohittaa - päästä sisään tapana kiertää niitä joka kerta näet ne
  • Ajattele sekä sitä, mitä muokkaaja kuvaa parhaillaan, että mitä sen on tarkoitus kuvata
  • Varo vastauksia, jotka korjaavat alkuperäisen muokkausongelman, mutta eivät ole kielioppisia toisella tavalla, ja vastauksia, jotka luovat muokkausvirheitä yritettäessä muotoilla lause uudelleen
  • Muista se on monia erilaisia ​​tapoja korjata vialliset muokkaajat - käytä poistamisprosessia kaventaaksesi vääriä vastauksia sen sijaan, että keskittyisit yhteen tiettyyn tapaan korjata virhe

body_football.jpg

Aivan kuten nämä urheilijat, parannat vain harjoittelemalla!

Testaa tietosi!

Olen luonut joitain ACT -englanninkielisiä käytännön kysymyksiä, jotka koskevat viallisia muokkaimia. Kokeile heitä!

1. Kun katselet televisiota,sähkö katkesi ja pelotti Christinaa.

A. EI MUUTOKSIA

B. sammunut voima pelotti Christinaa.

C. Christina pelkäsi virran sammumista.

D. Christinan pelko sai alkunsa voimasta.

2. Odotin jonossa nuoren tytön kanssa, joka piirsijuoksevassa huivissavärikynillä.

Paras sijoitus alleviivatulle osalle olisi:

F. missä se nyt on.

G. sanan jälkeen linja.

H. sanan jälkeen tyttö .

J. sanan jälkeen lyijykynät (lause päättyy pisteeseen).

3.Ehdotin uutta mysteeriromaania, oletettavasti sivun kääntäjää, kirjaklubimme päätti lukea sen yksimielisesti.

A. EI MUUTOKSIA

B. Kirjaklubimme päätti yksimielisesti lukea ehdottamani uuden mysteeriromaanin, jonka piti olla sivun kääntäjä.

oppilaitokset, jotka eivät vaadi esseitä

C. Sivun kääntäjä, yksimielisesti uuden mysteeriromaanin, päätti kirjaklubi, jota ehdotin.

D. Kirjaklubimme päättämänä ehdotin yksimielisesti uutta mysteeriromaania, sivun kääntäjää.

Vastaukset: 1. C, 2. H, 3. B.

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Sweet Briar Collegen pääsyvaatimukset

Kuinka ACT pisteytetään?

Ota selvää, kuinka ACT pisteytetään virallisten pisteytyskaavioiden avulla ja mitä tämä tarkoittaa omalle valmistautumiselle.

Voitko käyttää vanhoja SAT -tekniikoita uuden SAT: n opiskeluun?

Onko sinulla vaikeuksia löytää harjoitusmateriaaleja SAT: lle? Selitämme, kuinka voit käyttää vanhoja SAT- ja ACT -laitteita valmistautuaksesi nykyiseen testiin.

Shawneen osavaltion yliopiston pääsyvaatimukset

Kalifornian parhaat koulut | Hiram W.Johnsonin lukion sijoitukset ja tilastot

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Hiram W.Johnsonin lukiosta Sacramentossa, Kaliforniassa.

Cal State Long Beachin pääsyvaatimukset

Sydämen sijainti: Millä puolella kehoa sydämesi on?

Millä puolella rintaasi sydämesi on? Selitämme sydämen sijainnin ja kuinka kertoa, onko rintakipu merkki sydänongelmista tai jostain muusta.

2016-17 Akateeminen opas | Lelandin lukio

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Lelandin lukiosta San Josessa, Kaliforniassa.

Mitkä ovat hyvät ACCUPLACER-testitulokset?

Etkö ole varma, mitä ACCUPLACER-testipisteesi tarkoittavat? Tutustu täydelliseen oppaaseen ACCUPLACER-pistemäärän ymmärtämiseksi.

Kenen tai Kuka? 3 vinkkiä eron muistamiseen

Mitä eroa on kenen ja kenen välillä? Kuinka voit pitää ne suorana? Katso vinkkimme täydellisestä oppaastamme kenen ja kenen välillä.

Aquinas Collegen pääsyvaatimukset

Bad College Essays: 10 virhettä, joita sinun on vältettävä

Etkö ole varma, mikä tekee huonot korkeakoulu esseet epäonnistumaan? Tässä oppaassa selitetään opiskelijoiden kohtaamat yleiset karvat ja mitä yliopiston esseiden aiheita tulisi välttää.

Butlerin yliopiston SAT -tulokset ja GPA

Kalifornian parhaat koulut | Menlo-Athertonin lukion sijoitukset ja tilastot

Löydä osavaltion rankingit, SAT/ACT-tulokset, AP-tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Menlo-Atherton High Schoolista Athertonissa, Kaliforniassa.

4 strategiaa GPA: n parantamiseksi lukiossa nopeasti

Onko sinun nostettava GPA: ta nopeasti, esimerkiksi yliopistosovelluksissa? Tässä on 4 tärkeintä strategiaa GPA: n nostamiseksi lukiossa mahdollisimman vähän lukukausia.

Idahon osavaltion yliopiston pääsyvaatimukset

Täydellinen opas SAT Math Word -ongelmiin

Tämä opas tekstitehtäviin opettaa sinulle tärkeimmät SAT -matematiikkastrategiat, joita tarvitset näiden vaikeiden SAT -matemaattisten ongelmien ratkaisemiseksi.

700 SAT-pisteet: Onko tämä hyvä?

Kuinka lopettaa ajan loppuminen SAT-lukemisessa

Onko SAT Reading -kohtien aika loppunut eikä sinulla ole tarpeeksi aikaa vastata kysymyksiin? Annamme sinulle täydelliset strategiat, joiden avulla voit selvittää, kuinka saat enemmän minuutteja.

Onko lukion inflaatio todellista?

Ovatko lukion arvosanat liian korkealla? Mitä tämä tarkoittaa sinulle, jos jotain? Lue täältä, kuinka arvosanat vaikuttavat korkeakouluopintoihin.

Vassarin pääsyvaatimukset

Chapmanin yliopiston SAT -tulokset ja GPA

Ultimate AP -kemian opinto -opas

Etsitkö perusteellista AP -kemian opinto -opasta? Meillä on muistiinpanoja, harjoitustestejä ja vinkkejä.

Mitä tarvitset Arizonan yliopistoon: ACT -tulokset ja GPA

Parhaat koulut Kaliforniassa | Saratogan lukion sijoitukset ja tilastot

Löydä osavaltioiden rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Saratogan lukiosta Saratogassa, Kaliforniassa.