Täsmälleen mitä odottaa AP -kielen monivalinnalta

lammas-451982_640.jpg

Ehkä siksi, että AP-kielen ja kokoonpanon kokeen vapaa vastaus -osa on arvokkaampi kuin monivalintaosa, jotkut opettajat käyttävät paljon enemmän aikaa valmistautumiseen vapaaseen vastaukseen kuin monivalintakysymys. Vaikka on hienoa valmistautua esseisiin, tämä saattaa jättää sinut tuntemaan itsesi eksyneenä ja hämmentyneenä karitsana, kun kyse on AP Englanti -kieli ja kokoonpano monivalintaosasta.

Mutta älä koskaan pelkää, opas on täällä! Tämä opas antaa lyhyen yleiskatsauksen AP-kieli ja kokoonpano -valintaosasta, kahdeksan kysymystyyppiä, joita voit odottaa kokeessa, kolme valmistautumisstrategiaa, joukko AP -käytännön kysymysresursseja ja lopuksi vinkkejä menestykseen testipäivänä.



body_update

Vuoden 2021 AP-testimuutokset COVID-19: n vuoksi

Jatkuvan COVID-19-koronaviruspandemian vuoksi AP-testit järjestetään nyt kolmena eri istuntona toukokuun ja kesäkuun välisenä aikana. Testipäivät ja se, ovatko testit verkossa vai paperilla, riippuvat koulustasi. Jos haluat lisätietoja siitä, miten tämä kaikki toimii, ja saadaksesi viimeisimmät tiedot testin päivämääristä, AP: n online-tarkastelusta ja siitä, mitä nämä muutokset merkitsevät sinulle, tutustu vuoden 2021 AP COVID-19 FAQ -artikkeliin.

Monivalintaosa: yleiskatsaus

AP: n englannin kielen ja kokoonpanon testin osa I on monivalintaosa. Tässä osiossa on 45 kysymystä testataan, kuinka hyvin osaat lukea ja ymmärtää tietokirjoja niiden retoriikan käytöstä.

Nämä kysymykset on jaettu kahteen luokkaan: Lukukysymykset ja Kirjoittamiskysymykset. Kollegion hallituksen mukaan näet 23–25 lukukysymystä ja 20–22 kirjoituskysymystä tentin monivalintaosassa.

Tentissä, kysymykset esitetään viidessä sarjassa, ja jokainen sarja liitetään niin kutsuttuun ärsykekulkuun. Saat vähän suuntaa antavaa tietoa tämän kohdan alussa, esimerkiksi 'tämä essee ilmestyi alun perin suuressa kansallisessa sanomalehdessä 1980 -luvulla'. Jokaisessa kohdassa on noin 7-10 kysymystä.

College Board testaa kahdeksan ydintaitoa AP -kielikokeessa. Tässä on taidot, jotka sinun on tiedettävä, sekä prosenttiosuus tentistä kattaa kunkin taidon:

Taitoluokka Tentin paino (%)
Retorinen tilanne - lukeminen 11-14%
Retorinen tilanne - kirjoittaminen 11-14%
Väitteet ja todisteet - lukeminen 13-16%
Väitteet ja todisteet - kirjoittaminen 11-14%
Perustelut ja organisointi - lukeminen 13-16%
Perustelut ja organisointi - kirjoittaminen 11-14%
Tyyli - lukeminen 11-14%
Tyyli - kirjoittaminen 11-14%

AP -kielen monivalintaosa on arvo 45% tentin kokonaispisteistä. Saat yhden pisteen raakapisteestäsi jokaisesta kysymyksestä, johon vastaat oikein. Kuitenkin, kuten muissakin AP-kokeissa, raakapisteesi muunnetaan skaalattuun pisteeseen 1-5.

Mutta mitä monivalintaosassa oikeastaan ​​on? Seuraavassa osassa tarkastellaan, millaisia ​​kysymyksiä voit odottaa todellisuudessa esitettävän tentissä.

8 monivalintakysymystyyppiä

On kahdeksan monivalintakysymystä AP -kielikokeessa. Tässä osassa käyn läpi kunkin tyypin, annan esimerkkikysymyksen ja opastan sinua vastaamaan siihen. Kaikki esimerkkikysymykset ovat peräisin vuodelta 2014. Kurssin ja tentin kuvaus. 'Löydät myös alkuperäiset kohdat, joihin nämä kysymykset viittaavat.

Tyyppi 1: Lukutaidon ymmärtäminen

Kuten arvata saattaa, luetun ymmärtämisessä on kyse testaamalla, ymmärsitkö kulkuväylän konkreettisella tasolla: mitä tämä lause tarkoittaa kirjaimellisesti Voit yleensä tunnistaa ne lauseista, kuten 'mukaan' ja 'viittaa'.

Onnistuaksesi tällaisissa kysymyksissä paras strategiasi on palata taaksepäin ja lukea uudelleen sen kohdan kohta, jota kysymys koskee. Tee niin varovasti, ja kun vastaat kysymykseen, keskity siihen, mitä kohta itse asiassa sanoo. Älä päätä luetun ymmärtämisen kysymyksiin!

Esimerkki:

1Käsitys-1.png

Palatkaamme taaksepäin ja katsokaa rivejä 23-26 vastataksemme tähän kysymykseen: 'Mutta' kirjat eivät koske aikatauluja ', kirjailija Stephanie Nolen väittää; pikemminkin ne ovat '' upottamisesta itseesi ... kulutuksesta ''.

Palatakseni kysymykseen, mikä on hänen 'ensisijainen kritiikkinsä kirjaklubeille'? No, hän sanoo, 'kirjat eivät koske aikatauluja.' Niiden ei siis tarvitse olla aikataulutettuja velvoitteita. Ainoa vastaus tähän valintaan, joka muistuttaa sitä, mitä hän itse sanoo kappaleessa, on se, että kirjaklubien ongelma on se, että he (A) 'ovat liian ohjelmoituja'.

Tyyppi 2: Vaikutus

Tämä kysymystyyli ylittää perustavanlaatuisen, konkreettisen lukemisen ymmärtämisen seuraamusten alueelle. Vaikutus on mitä kirjoittaja näyttää sanovan ilman, että hän itse tulee ulos ja sanoo suoraan. Vaikka vastaus ei ehkä ole kirjoitettu selkeästi kohtaan, kysymykseen tulee silti selkeä oikea vastaus, joka perustuu tekstitodisteisiin. Voit tunnistaa implisiittikysymykset sellaisista lauseista kuin 'parhaiten tuettu', 'vihjaa', 'ehdottaa' ja 'päätelty'.

Mitä tulee lukemisen ymmärtämiskysymyksiin (ja todellakin kaikkiin AP: n monivalintakysymyksiin), käänny ja katso taaksepäin kappaleen asiaankuuluvaa osaa ennen kuin vastaat. Kysy sitten itseltäsi: Mitä tulkintaa vastausvaihtoehdoista tuo kappale * eniten * tukee?

Esimerkki:

2implies.png

Ensinnäkin meidän on löydettävä, mistä kohdasta keskustellaan hurrikaanien ja tornadojen nimistä. Löydämme tämän riveiltä 14-17: 'Tornado, vaikkakin väkivaltaisempi kuin paljon kauemmin kestävä hirmumyrsky, on eliniän mitattuna minuuteissa, ja sääennustajat katsovat sen nuuskaneen syntyessään: nimeämätön.'

Mitä vastauksia siihen, miksi tornadot ovat nimeämättömiä ja hurrikaaneja nimetään, tämä linja tukee lainkaan?

Valinta (A), 'niitä on liikaa', on selvästi virheellinen, koska rivi ei kerro mitään kummankaan säätapahtuman esiintymistiheydestä.

Valinta (B) sanoo, 'niiden tuhoaminen ei ole yhtä suurta kuin hurrikaanit.' Tämä on ansa! Saatat tietää oman tietosi perusteella, että hurrikaanit aiheuttavat yleensä paljon suurempia vahinkoja kuin tornadot, mutta kulku ei sano sitä. Sinun on valittava implikaatio, jota kohta tosiasiallisesti tukee, ja kohta ei kerro, mikä aiheuttaa enemmän tuhoa.

Valinta (C) sanoo, että ne kestävät liian vähän aikaa. Jaksossa sanotaan, että hirmumyrskyt ovat 'paljon pidempiä' ja että tornadon elämä on 'mitattu minuutteina'. Tämä voi olla järkevä vastaus, mutta varmistetaan, että se on paras ennen kuin valitsemme sen.

Valinta (D) sanoo, että 'ne liikkuvat liian epäsäännöllisesti, jotta niitä voidaan piirtää', ja valinta (E) sanoo, että tornadot 'voivat esiintyä millä tahansa maailman alueella'. Sillä ei ole väliä, onko jompikumpi näistä väitteistä totta, koska kysymyksessä kysytään, mitä kohta merkitsee, ja kappale ei käsittele niiden liikkeitä tai niiden esiintymispaikkoja. Näin ollen (C) on vastaus, jota kohta tukee eniten.

karhu-ansa-413397_640.jpg

Se on ansa! Älä mene lankaan.

Tyyppi 3: Yleinen kulku ja tekijän kysymykset

Yleinen kohta ja tekijän kysymykset haluavat sinun tunnistaa kulun keskeiset, kattavat elementit tai kirjoittajan näkemyksiä, kuten tekstin tarkoitus, kirjoittajien yleisö, kirjoittajan asenne aiheeseen ja niin edelleen. Nämä kysymykset ovat tunnistettavissa, koska ne eivät viittaa tiettyyn paikkaan tekstissä vaan kysyvät yleisiä kysymyksiä, jotka koskevat koko otetta.

kollegion essee -aiheet, jotka erottuvat

Näihin kysymyksiin voi olla hieman vaikeampi vastata kuin niihin, joissa voit etsiä tiettyyn paikkaan tekstissä vastaamaan kysymyksiisi. Sinulla on todella oltava kokonaisvaikutelma osasta sen kattavien yksityiskohtien perusteella. Saattaa olla hyödyllistä kirjoittaa pari kokonaiskuvaa otteesta heti sen lukemisen jälkeen ja palata siihen, kun kohtaat yleisiä kohtia koskevia kysymyksiä.

Esimerkki:

3overall_passage-1.png

Tämä kohta kertoo kirjaklubien noususta. Ensimmäisessä kappaleessa on esimerkkejä siitä, että kirjakerhoista on tullut suosittu ilmiö. Toisessa käsitellään kirjaklubin vastatoimia ja joitakin kirjaklubien oppaita. Kolmannessa kappaleessa väitetään, että kirjaklubit ovat positiivisia ja kirjallisten kokemusten jakaminen on hyvä asia.

Mikä vastauksista sopii katkelmaan? Vastaus (A) voidaan poistaa heti, koska henkilökohtaista kertomusta ei ole.

Vastaus (B) voidaan myös poistaa, koska kohta alkaa Oprahia koskevalla esimerkillä, ei millään 'empiirisellä' (numeroihin perustuvalla) datalla.

Vastaus (C) voidaan poistaa, koska kappale ei koskaan esitä mitään kysymyksiä, jotka liittyvät kirjakerhojen toimintaan.

Valinta (D) voisi olla hyvä - kaksi ensimmäistä kappaletta kuvaavat enimmäkseen ja kolmas ja viimeinen kappale antaa arvion.

Valinta (E) ei sovi, koska 'käytäntöä' (eli kirjaklubeja) ei tuomita aluksi. Joten (D) on oikea vastaus.

Tyyppi 4: Suhteet tekstin osien välillä

Toinen kysymystyyppi vaatii sinua tunnistaa tai kuvata suhdetta kahden tietyn tekstin osan välillä. Tämä voi olla kappaleita tai lyhyempiä viivaosuuksia tai tietty osa osasta verrattuna muuhun osaan tai koko kulkuun.

Neuvoni näihin kysymyksiin vastaamiseen on samanlainen kuin neuvoni useimpiin kysymyksiin - palaa taaksepäin ja lue kyseisen kohdan osat!

Voit halutessasi kirjoittaa yleisen vaikutelman siitä, mitä jokainen tekstin osa saa aikaan tai sanoo samalla tavalla kuin sinä, minkä pitäisi auttaa sinua vertaamaan niitä ja tunnistamaan suhde.

Esimerkki:

4suhde-1.png

Koska tämä kohta on vain kaksi kappaletta pitkä, tämä kysymys kysyy meiltä pääasiassa kohdan ensimmäisen ja toisen puoliskon välisestä suhteesta.

Mikä on kunkin osion pääidea? No, ensimmäinen kappale kuvaa olennaisesti sen, mikä tekee vahvasta kirjailijasta. Toisessa kappaleessa todetaan, että Carlyle on ”sellainen kirjailija”, ja sitten keskustellaan joistakin teoksistaan ​​ja miksi ne ovat tärkeitä.

Amerikan parhaat kulinaariset koulut

Kun tarkastelemme vastausvaihtoehtoja, mikä sopii parhaiten pääideakuvauksiimme? Selkeästi (A), joka kuvaa kuinka ensimmäinen kappale kuvaa kirjoittajan vahvuuksia (jonka tiedämme Carlylen olevan toisen kappaleen aihelauseen perusteella) ja toinen kuvaa Carlylen 'perintöä'.

poika-1300248_640.png

Millainen suhde tekstin osilla on?

Tyyppi 5: Kuvien tulkinta/Kuvakieli

Tämäntyyppinen kysymys koskee otteessa käytettyjen kuvien tai kuviokielen taustalla olevaa merkitystä tai merkitystä. Mitä kirjoittaja yrittää saavuttaa tällä lauseella tai tällä metaforalla?

Jälleen on kriittistä, että palaat taaksepäin ja luet sen kohdan kohdan, johon kysymys viittaa, tai olet täysin eksyksissä näissä kysymyksissä (enemmän kuin useimmissa muissa). Voit halutessasi lukea muutaman rivin uudelleen myös ennen ja jälkeen, jotta saat käsityksen kuvasta kontekstissa.

Esimerkki:

5 kuva-1.png

Jotta tämä olisi järkevää, tarvitsemme koko lauseen, jossa ”tammenterhoja” esiintyy: ”On tyhjä kysymys kysyä, luetaanko hänen kirjojaan vuosisadan kuluttua: jos ne kaikki poltettaisiin Sutteesin suurimpana hautauskasassa , se olisi vain kuin tammen kaataminen sen jälkeen, kun sen tammenterhot ovat kylväneet metsän. ''

Mitä tämä voisi tarkoittaa? Tammenterhot tulevat tammista ja tekevät enemmän tammeja. Joten tämän on viitattava johonkin, joka tulee Carlylelta ja on jotenkin kopio hänestä tai hänen teoksistaan. Parhaat valinnat, jos ajattelemme sitä, olisivat (A) hänen lapsensa tai (C) hänen kirjoissaan olevat ajatukset. Kuitenkin, koska kappaleessa ei mainita mitään hänen lapsistaan, mikä olisi merkityksetön yksityiskohta eikä voisi olla tammenterhojen edustama. Joten vastauksen on oltava (C).

Tyyppi 6: Tekstin osan tarkoitus

Näissä kysymyksissä sinua pyydetään valitsemaan vastaus, joka parhaiten ilmaisee tietyn tekstin osan tarkoituksen. Mitä kirjoittaja haluaa saavuttaa tällä esimerkillä/lauseella/laitteella? Nämä kysymykset voidaan yleensä tunnistaa, koska ne kysyvät erityisesti tietyn hetken tarkoituksesta tai toiminnasta.

Näihin kysymyksiin vastaamiseksi sinun on tietysti luettava uudelleen kyseinen tekstin osa. Ajattele, mitä kirjoittaja yrittää tuona hetkenä esittää, ja miten se palvelee heidän laajempaa argumenttiaan.

Kaikki tietyn tekstin osat palvelevat suurempaa argumenttia, jos ne on rakennettu hyvin, joten jos se näyttää tulkinnalta vastausvaihtoehdoissa esitetystä tekstistä, ei toimi pääargumentin kanssa, poista se.

Esimerkki:

6purpose_of_part-1.png

Tässä ovat rivit, joihin tämä kysymys viittaa:

'Saatat tavata miehen, jonka viisaus näyttää mahdottomalta, koska huomaat hänen olevan täysin samaa mieltä itsesi kanssa; mutta tällä orakulaarisella miehellä, jolla on poikkeuksellisia mielipiteitä, on vihreät silmät, karkeat kädet ja kaiken kaikkiaan Wesen tai käyttäytyminen, joka saa maailman näyttämään tyhjältä sinulle ja jonka poikkeukselliset mielipiteet muuttuvat tylsiksi; kun taas toinen mies, joka tekee asioita, joihin et voi muuta kuin ajatella ”vaarallisia paradokseja”, lämmittää sydämesi käden painalluksella ja katsoo maailmaa niin kirkkain ja rakastavin silmin, että luonto näyttää heijastavan hänen katseensa valoa oman tunteesi perusteella. ''

Tämä lause on todella ylivoimainen, joten yritetään rikkoa se ja kirjoittaa se uudelleen yksinkertaisemmalla tavalla. Näin voimme tiivistää asian: ”Saatat tavata miehen, joka vaikuttaa viisaalta, koska hän on samaa mieltä kanssasi, mutta tästä miehestä saattaa lopulta tulla tylsää; kun taas eri mies, joka esittää haastavia ideoita, voi lämmittää sydäntäsi ja lopulta vakuuttaa sinut. ' Tämä idea sopii suurempaan argumenttiin, koska Carlyle on haastavia ideoita esittävä kirjailija, ja tämä teos ylistää Carlylea ja hänen perintöä.

Nyt kun meillä on käsitys siitä, mitä kappale sanoo, käydään läpi vastaukset ja katsotaan, mikä vaihtoehto sopii parhaiten.

Valinta (A) kuvaa kontrastia lukijan näkökulmia vahvistavan ja niitä haastavan kirjoittajan välillä. Tämä kuulostaa siltä, ​​että se voi olla oikein - pidetään se.

Valinta (B) kuvaa analogiaa erilaisten ihmisten ja haluamiensa kirjoitustyyppien välillä. Näillä riveillä ei ole analogiaa, joten voimme poistaa (B).

Choice (C) sanoo, että nämä rivit haastavat ajatuksen siitä, että kirjoittajat muuttavat ideoitaan houkutellakseen lukijoita. Mutta koska tämä kohta kokonaisuudessaan viittaa Carlylen perintöön eikä anna mitään viitteitä siitä, että hän muuttaisi näkemyksiään houkutellakseen lukijoita, joten voimme poistaa sen.

Valinta (D) ei edes viittaa kirjoittajiin, ja valinta (E) ei toimi, koska rivit eivät kerro mitään hyvästä ja pahasta. Joten (A) on paras vastaus.

enkeli-1294116_640.png

Hyvä ja paha? Eivätkö kaikki nämä kysymykset ole pahoja?

Tyyppi 7: Retorinen strategia

Näitä kysymyksiä varten sinun on tunnistettava kirjailijan käyttämä retorinen strategia tietyssä kohdassa. Pohjimmiltaan tulet olemaan tunnistaa erityisen argumentoivan 'liikkeen' että kirjoittaja pyrkii vakuuttamaan yleisön heidän asemastaan.

Esimerkki:

7 retorinen_strategia-1.png

Kysymyksessä mainittu kohta kuuluu seuraavasti:

- Hänen vaikutuksensa luonne näkyy parhaiten siinä, että monet miehistä, jotka ovat vähiten samaa mieltä hänen mielipiteistään, ovat niitä, joille Sartor Resartuksen lukeminen oli aikakausi heidän mielensä historiassa. Hänen vaikutusvallansa voidaan nähdä parhaiten siinä, että ajatuksista, jotka olivat hämmästyttäviä uutisia, kun hän kirjoitti ne ensimmäistä kertaa, on tullut yleisiä paikkoja. Ja uskomme, että harvat miehet huomaavat, että tämä vaikutus kokonaisuuteen ei ole ollut hyvä. On monia, jotka kyseenalaistavat Carlylen arvioiden oikeellisuuden menneistä miehistä ja menneistä ajoista, paljon riitelevät myöhempien aikojen esitteiden liioittelusta ja jotka ovat mahdollisuuksien mukaan etsimässä muutosta asioihin Carlylian teokratiasta. 'suurin mies', Joosua, joka lyö pahoja (ja tyhmiä) auringonlaskuun asti. Mutta minkä tahansa suuren luonteen osalta nämä erot ovat melko satunnaisia. Se ei ole teoreetikko, vaan suuri ja kaunis ihmisluonto, että Carlyle vaikuttaa meihin. ''

Joten mikä retoriikan strategioista vastausvaihtoehdoissa on järkevin? Valinta (A) sanoo, että kirjoittaja kiusaa Carlylen vastustajia. Tämä ei vaikuta oikealta - vaikka hän mainitsee ne, jotka ovat eri mieltä hänen kanssaan, hän ei kiusaa tai loukkaa heitä.

Valinta (B) sanoo, että hän tunnustaa mutta hylkää muut väitteet. Vaikka hän taas myöntää, että on niitä, jotka ovat eri mieltä Carlylen kanssa, hän ei oikeastaan ​​mainitse heidän erityisiä väitteitään tai vähättele niitä.

Choice (C) ehdottaa, että hän väittää, että useimmat ihmiset eivät tunnista Carlylen neroa. Tämä ei voi olla oikein; hän sanoo: 'harvat miehet huomaavat, että tämä vaikutus kokonaisuuteen ei ole ollut hyväksi', ja kuvailee, kuinka monet hänen ajatuksistaan ​​ovat nyt 'arkipäivää'.

Valinta (D) sanoo lainaavansa tosiasioita. Hän ei - hän antaa esimerkkejä hänen teoksistaan ​​ja kuvaa reaktioita.

Siten valinta (E), jonka mukaan hän antaa esimerkkejä hänen vaikutuksestaan, on oikea. Tämä on paras valinta, koska kappaleessa toistuvasti korostetaan, että jopa ne, jotka eivät ole samaa mieltä hänen kanssaan, vaikuttavat hänen ajatuksiinsa.

Tyyppi 8: Tyyli ja vaikutus

Viimeinen kysymystyyppi kysyy tekstin tyylillisistä hetkistä ja tyylillisten valintojen vaikutus. Mitä kirjoittaja pohjimmiltaan saa aikaan tekemällä kyseisen tyylillisen valinnan?

Voit vastata näihin kysymyksiin lukemalla kyseisen lauseen tai hetken uudelleen silmällä, miltä se kuulostaa ja tuntuu. Älä vain ajattele mitä se sanoo - mitä se herättää?

Esimerkki:

8effect-1.png

Lauseessa sanotaan: '' Voi luoja, että olin kirjailija! '' Hän itki. 'Varmasti a kirjailija ei voinut yhdistää sanoja Henry Irvingin Hamletista ja sanoa ei mitään ei mitään . ''

Tyylivalinta on kursivointi 'ei mitään, ei mitään'. Saatamme huomata, että tämä heijastaa 'kirjoittaja' kursivointia. Kursivointi ilmaisee yleensä korostuksen - joten mitä vaikutusta on korostaa 'kirjoittajaa' ja 'ei mitään, ei mitään'?

Ole varovainen, koska saattaa olla houkuttelevaa valita (B) - ilmaise sarkastinen sävy. Tällaista korostusta käytetään usein sarkasmin välittämiseen. Se ei kuitenkaan sovi muuhun kohtaan, tai se, että hän 'pudotti kynänsä epätoivossa' juuri ennen. Paras valinta on (A), koska se korostaa hänen turhautumistaan.

Kun kahdeksan kysymystyyppiä on käsitelty, voimme siirtyä yleisempiin strategioihin valmistautuaksesi AP -kielen ja kokoonpanon monivalintaosioon.

general-155492_640.png

Olet oman AP -valmistusarmeijan kenraali!

Kuinka valmistautua

On olemassa useita keskeisiä strategioita, joita voit käyttää valmistautuaksesi AP-kielen ja kokoonpanon kokeen monivalintaosioon.

milloin korkeakoulut tarvitsevat sat -pisteitä

#1: Lue ja osallistu tietokirjallisuuteen

Keskeinen valmistelustrategia on lukea kaikenlaisia ​​tietokirjoja, erityisesti tietokirjallisuus, joka väittää jonkin kannan tai edistää jonkinlaista esityslistaa. Kun luet, sinun pitäisi tunnistaa ja ymmärtää, miten kirjoittaja käyttää retorisia strategioita ja tekniikoita. Kysy itseltäsi:

  1. Mikä on kirjoittajan väite?

  2. Mitä todisteita he käyttävät tukeakseen kantaansa? Mikä on heidän todisteidensa luonne - anekdootteja, tilastoja, havainnollistavia esimerkkejä?

  3. Mitä retorisia tekniikoita ja strategioita he käyttävät väitteensä rakentamiseen?

  4. Tekevätkö he erityisiä valituksia?

  5. Onko heidän väitteensä vahva? Jos kyllä, mikä tekee siitä vahvan? Jos ei, mikä tekee siitä heikon?

Näiden kysymysten jatkuva pohtiminen lukemisen aikana auttaa sinua oppia analysoimaan kohtia nopeasti ja epävirallisesti, joka on olennainen taito vastaamaan monivalintakysymyksiin, jotka keskittyvät retoriseen analyysiin.

#2: Opi retorisia termejä ja strategioita

Teosten analysoimiseksi sinun on tietysti tiedettävä retoriset termit ja strategiat. Opit epäilemättä monia tekniikoita ja strategioita opettajalta, ja sinun tulee ehdottomasti tarkistaa ne ennen tenttiä. Voit myös tarkistaa olennaisen luettelon 55 AP: n englanninkielisistä termeistä, jotka sinun on tiedettävä.

Varmista, että et vain muista ulkoa termejä ja määritelmiä, vaan se voit itse tunnistaa kaikki työtekniikat lukemissasi asioissa!

#3: Harjoittele monivalintakysymysten vastaamista

Monivalintaosassa onnistuaksesi sinun on harjoiteltava monivalintakysymysten vastaamista! Tämä auttaa sinua tutustu monivalintaosion tunnelmaan ja tunnista mahdolliset aukot ymmärryksessäsi.

Seuraavassa osassa ehdotetaan tonnia lähteitä monivalintakysymysten harjoittamiseen.

tasanko-saari-891306_640.jpg

Koko kasa harjoituskysymyksiä!

Harjoittele kysymysresursseja

On olemassa erilaisia ​​käytännön testiresursseja, joilla voit hioa monivalintakykyjäsi. Parhaat monivalintakäytäntöresurssit tulevat College Boardilta . Tämä johtuu siitä, että he kirjoittavat AP-kokeen, joten heidän harjoittelukysymyksensä ovat kaikkein todellisten AP: n monivalintakysymysten kaltaisia. Valitettavasti AP -kielen ja kokoonpanon tenttiin ei ole niin paljon virallisia resursseja kuin joihinkin muihin testeihin.

Kuitenkin, kun virallisuus loppuu College Boardin käytännön kysymykset , on vielä joitain epävirallisia resursseja, joita voit käyttää monivalintakäytännössä. Tässä osiossa käyn läpi molemmat.

Viralliset monivalintaresurssit

College Board tarjoaa sekä täydelliset julkaistut kokeet että näyte monivalintakysymyksistä.

Suorita julkaistut kokeet

Täydelliset viralliset kokeet ovat hyvä resurssi, jos löydät ne, koska niissä on täydelliset monivalintaosiot, joiden avulla voit harjoitella.

Valitettavasti College Board ei ole julkaissut virallisia aikaisempia AP -kielen ja sävellyksen kokeita, kuten monet muut kokeet. Saatat kuitenkin silti löytää täydelliset viralliset kokeet menneiltä vuosilta Googlaamalla AP -kielen täydellinen julkaistu tentti tai vastaavat muunnelmat siitä.

Voit myös kysyä AP -opettajalta, onko olemassa kopioita vanhoista AP -kokeista, joita voit käyttää harjoitteluun. Heillä on usein pääsy aiempiin kokeisiin ja he voivat lainata niitä sinulle.

Esimerkkikysymyksiä AP -kurssin ja tentin kuvaus '

Nykyinen AP -kurssin ja tentin kuvaus AP -kielelle ja -koostumukselle sisältää 17 esimerkkivalintaa.

AP-kielen kokeen monivalintaosa muuttui vuonna 2020. Samat taidot testataan, mutta kysymyksiä tulee yleensä vähemmän. Tämä tarkoittaa, että voit silti käyttää vanhat tenttikuvaukset harjoitella, koska kokeen taidot ja sisältö eivät ole merkittävästi muuttuneet! Vuoden 2014 kurssikuvaus sisältää mahtavia 50 monivalintakysymystä, jotka ovat viisi enemmän kuin näet tenttipäivänä!

kultaharkot-163553_640.jpg

Hanki parempi kassakaappi, jotta voit laittaa sen pankkiin!

Epäviralliset monivalintaharjoitusresurssit

Siellä on tonnia sivustoja, jotka tarjoavat ilmaisia ​​monivalintakysymyksiä ja tietokilpailuja AP-kielen ja kokoonpanon tenttiin. Mutta kaikki eivät ole tasa -arvoisia! Tässä osassa korostan vain useita näistä resursseista, jotka ovat aikasi arvoisimpia. Vielä kattavamman luettelon löydät luettelostani kaikista AP Lang- ja Comp -harjoitustesteistä.

College Countdown Täydellinen AP Language Practice Test

Tällä sivustolla on täydellinen epävirallinen harjoitustesti. Voit jättää esseet huomiotta monivalintakäytännössä. Monivalintaosion kysymysten sanamuoto ei ole täsmälleen sama kuin todellisessa AP-kokeessa, mutta tehtävät ovat hyvin samankaltaisia ​​ja kohdat on valittu hyvin. Tämä on loistava lähde näytteille monivalintakysymyksistä, kun College Boardin viralliset vaihtoehdot loppuvat.

Albertin englannin kielen harjoittelu

Albertilla on kunnollinen määrä pieniä monivalintakilpailuja, jotka tarjoavat käytännön kysymyksiä, jotka analysoivat useiden merkittävien tietokirjojen retoriikkaa. Kysymysten tyyli on hieman epävirallisempi ja ytimekkäämpi kuin kollegion hallituksen julkaisemat aidot AP -kysymykset , mutta ne ovat silti hyvä käytäntö vastaamaan monivalintakysymyksiin jakeessa käytettävistä retorisista tekniikoista. Joten kun olet käyttänyt muut resurssit loppuun, tämä on edelleen vankka monivalintakysymysten lähde.

Jotta voit vastata kysymyksiin, sinun on luotava ilmainen tili. Kysymyksiin vastaaminen maksaa sitten 'hyvityksiä'. Voit sekä ostaa lisähyvityksiä että ansaita luottoja vastaamalla kysymyksiin oikein, joten jos olet hyvä vastaamaan kysymyksiin, voit käyttää tätä palvelua ilmaiseksi lähes loputtomiin! Muuten en oikeastaan ​​suosittele lainojen ostamista, koska on suoraan sanottuna paremmin maksettuja resursseja (kuten arvostelukirjoja).

Princeton Review AP Englannin kielen opinto -opas

Opinto -oppaan käyttäminen AP -kielikokeen harjoitteluun voi olla todella hyödyllinen työkalu, ja The Princeton Review on yksi parhaista siellä. Tässä oppaassa yhdistyvät käytännön kysymykset, harjoitustestit ja asiantuntija -analyysit, joiden avulla voit ässyttää AP -testisi. Siinä on neljä täydellistä harjoitustestiä.

Barronin AP Englannin kielen ja sävellyksen opinto -opas

Pidämme tästä oppaasta, koska siinä on monta harjoitustestiä - tarkalleen ottaen viisi! Tämä antaa sinulle mahdollisuuden arvioida taitojasi ennen opiskelun aloittamista ja käyttää sitten harjoitustestien avulla edistymistäsi ennen varsinaista tenttipäivääsi.

koira-166447_640.jpg

Saatat tarvita torkut kaikkien näiden kysymysten jälkeen.

4 Testipäivän vinkkejä

Tässä ovat neljä keskeistä strategiaa auttaakseen sinua menestymään monivalintaosassa testipäivänä.

Vinkki 1: Ole vuorovaikutuksessa tekstin kanssa

Kun luet alun perin jotakin kohtaa, tee alustavia merkintöjä! Alleviivaa asioita, jotka vaikuttavat erityisen merkittäviltä, ​​kuten opinnäytetyö tai merkittävä muutos tekstissä. Tee muistiinpanoja aiheista tai sekavista lauseista. Nämä merkit auttavat sinua tutustumaan tekstiin ja navigoimaan sitä, kun tulet takaisin vastaamaan kysymyksiin.

Vinkki 2: Tunnista tärkeimmät ideat

Kun olet lukenut kohdan läpi, kirjoita nopeasti muistiin teoksen pääidea/argumentti, tekijän tarkoitus ja kohdeyleisö. Tämä auttaa sinua vastaamaan kattaviin kohtien kysymyksiin . Lisäksi näiden kohtien tunnistaminen ennaltaehkäisevästi ennen kysymysten käsittelemistä auttaa selventämään monia niistä ja auttaa pitämään kohdan kehyksenä mielessäsi, kun käsittelet kysymyksiä.

Vinkki 3: Lue aina uudelleen

Älä koskaan luota muistiin, kun kysymys koskee tiettyä kohtaa tekstissä: palaa aina taaksepäin ja lue kyseinen rivi. Jos vastaus ei edelleenkään ole selvä, kun olet tutustunut tekstiin, lue hieman määritetyn rivin ympäriltä, ​​jotta saat enemmän kontekstia ja selvyyttä.

Vinkki 4: Poista aiheeseen liittyvät vastaukset

Helppo temppu poistaa vääriä vastauksia moniin kysymyksiin on yksinkertaisesti tunnista vastausvaihtoehdot, jotka ovat selvästi aiheen ulkopuolella. Ensimmäisellä kerralla nämä eivät ehkä ole ilmeisiä, koska ne voivat käyttää sanasta tai lauseesta katkelmasta ja kuulostavat tyylillisesti samanlaisilta kuin muut vaihtoehdot. Mutta tarkempi tarkastelu paljastaa, että vastauksella ei ole mitään tekemistä kappaleen tai kohdan aiheen kanssa!

Tässä on esimerkki:

8effect-2.png

Lause sanoo: '' Voi luoja, että olin a kirjailija! ' Hän itki. - Kirjailija ei varmasti voinut yhdistää sanoja Henry Irvingin Hamletista ja sanoa ei mitään ei mitään. ''

Voisimme nähdä sanat 'kirjoittaminen' vastauksissa (C) ja (D) ja ajatella niiden olevan aiheessa - Ellen Terry haluaa, että hän 'olisi kirjailija'. Lauseen pointti on kuitenkin se, että hän ei ole kirjailija. Onko siis järkevää, että vaikutus liittyy näyttelijöille tarkoitettujen osien kirjoittamiseen tai miten onnistuu kirjoittamisessa? Ei! Nuo vastaukset ovat täysin aiheen vierestä.

shakespeare-970421_640.jpg

Erittäin ammattitaitoinen ja syvällinen tuotanto Hamlet.

tämä tai tuo kysymyslista

Avain takeaways

AP Lang and Compin monivalintaosassa on 45 kysymystä ja se on 45% tenttiarvostasi.

AP -kielen ja kokoonpanon monivalintakokeessa voidaan odottaa kahdeksan tyyppistä kysymystä:

# 1 : Luetun ymmärtäminen
# 2 : Seuraamus
# 3 : Yleistä tekstiä ja kirjoittajan kysymyksiä
# 4 : Suhde tekstin osien välillä
#5 : Kuvien tulkinta/kuviokieli
# 6 : Tekstin osan tarkoitus
# 7 : Retorinen strategia
# 8 : Tyyli ja vaikutus

AP-kielen ja sävellyksen kokeen monivalintaosa voi olla haastava opiskelijoille, jotka ovat tottuneet enemmän kirjalliseen lukemiseen kuin retoriseen analyysiin. Voit kuitenkin oppia menestymään!

Valmistaudu seuraavasti:

# 1 : Lue tietokirjallisuus ja ole tietoisesti mukana, jotta voit tunnistaa olennaiset retoriset elementit nopeasti ja perusteellisesti.

# 2 : Opi retorisia termejä ja strategioita sekä niiden tunnistamista muissa teoksissa ja niiden käyttöä omassa kirjoituksessasi.

# 3 : Harjoittele monivalintaosaa!

On olemassa useita resursseja, sekä virallisia että epävirallisia, josta voit saada käytännön AP-kielen ja sävellyksen monivalintakysymyksiä. Kollegion hallitukselta on saatavana joitakin virallisia resursseja ja joitain epävirallisia ilmaisia ​​online -resursseja, mutta sinun tulee aina olla varovainen tutkiessasi epävirallista materiaalia laadukkaasti.

Kun on koepäivän aika, tässä on neljä strategiaa menestyäksesi monivalintaosassa:

# 1 : Ole vuorovaikutuksessa kappaleiden kanssa, kun luet niitä ensimmäistä kertaa.

# 2 : Tunnista pääideat - tekijän tarkoitus, väite ja yleisö - heti ensimmäisen kohdan lukemisen jälkeen.

# 3 : Palaa aina taaksepäin ja lue kyseinen kohta uudelleen-älä luota muistiin!

# 4 : Varo vastausvaihtoehtoja, jotka ovat selvästi aiheen ulkopuolella, ja poista ne!

mustikka-895000_640.jpg

Valmis kuin juuri paistettu muffini!

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Cal State San Bernardino SAT -tulokset ja GPA

Humboldt State University SAT -pisteet ja GPA

Providence College ACT -pisteet ja GPA

Saint Mary's Collegen pääsyvaatimukset

4 tapaa sanoa 'rakastan sinua' japaniksi

Kuinka sanot 'rakastan sinua' japaniksi? Opi erilaisia ​​tapoja ilmaista rakkautta japaniksi, mukaan lukien daisuke da ja ai shiteru.

North Carolina Central University SAT Scores and GPA

Länsi -Kentuckyn yliopiston SAT -tulokset ja GPA

Mitä sinun on tiedettävä San Andreasin jatko-lukiosta

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta San Andreaksen jatko-lukiosta Hollisterissä, Kaliforniassa.

Kuinka päästä sisään: ASU -pääsyvaatimukset

Pitäisikö sinun käyttää Universal College -sovellusta tai Common Appia?

Kumpi sopii sinulle parhaiten Universal College -sovelluksen ja Common Applicationin välillä? Lue oppaamme saadaksesi selville.

Shawin yliopiston pääsyvaatimukset

Mikä on Tukholman oireyhtymä? Se on tosi?

Onko Tukholman oireyhtymä todellinen häiriö? Selitämme, mikä tämä väärinymmärretty ilmiö todella on, ja hahmotamme Tukholman oireyhtymän merkittävimmät oireet ja esimerkit.

Kuinka päästä: Texas State ACT -pisteet ja GPA

Columbia College Chicagon pääsyvaatimukset

Waterloon yliopiston pääsyvaatimukset

Etelä -Dakotan yliopisto ACT -tulokset ja GPA

Jokainen AP -kemian harjoittelutesti saatavilla: ilmainen ja virallinen

Etsitkö AP -kemian harjoittelukokeita? Täydellinen kokoelmamme sisältää kaiken tarvittavan oppimateriaalin AP -testin ässäämiseen.

Columbia Collegen pääsyvaatimukset

Benedictine University ACT -pisteet ja GPA

Pyhän Ristin korkeakoulu SAT -tulokset ja GPA

Kansikirjemalli: Hakeminen toimitukselliselle avustajatyölle

Etsitkö julkaisutöitä? Katso tämä upea saatekirjeesimerkki ja saat vinkkejä erottamaan itsesi kilpailukentällä.

DePaul University pääsyvaatimukset

Mitä sinun on tiedettävä Livermoren lukiosta

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajien verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Livermore High Schoolista Livermore, CA.

3.8 GPA: Onko tämä hyvä? Korkeakoulut, joihin pääset 3.8

Mikä on 3.8 GPA? Onko se hyvä vai huono, ja mitkä oppilaitokset hyväksyvät 3.8 GPA: n? Ota selvää, mihin kouluihin pääset.

York College SAT -pisteet ja GPA