Ethos, Pathos, Logos, Kairos: vakuuttamistavat ja niiden käyttö

feature_megaphone

Eetos, patos, logot ja kairos ovat peräisin retoriikasta - toisin sanoen tehokkaasta puhumisesta ja kirjoittamisesta. Saatat löytää käsitteitä retoriikan, psykologian, englannin kursseilta tai miltä tahansa muulta alalta!

Käsitteitä eetos, patos, logot ja kairos kutsutaan myös vakuuttamismuodoiksi, eettisiksi strategioiksi tai retorisiksi vetoomuksiksi. Heillä on paljon erilaisia ​​sovelluksia, jotka vaihtelevat päivittäisestä vuorovaikutuksesta muiden kanssa suurista poliittisista puheista tehokkaaseen mainontaan.



Lue lisää saadaksesi selville, mitkä ovat vakuuttamistavat, miten niitä käytetään ja miten ne tunnistetaan!

body_aristotle 'Kyllä, Alexander, tämä tahtoa olla testissä. ''

Mitkä ovat vakuuttamistavat?

Kuten saatoit arvata sanojen äänen perusteella, eetos, patos, logot ja kairos ulottuvat aina antiikin Kreikkaan. Käsitteet otettiin käyttöön Aristotelesessa Retoriikka , tutkielma vakuuttumisesta, joka lähestyi retoriikkaa taiteena 4. vuosisadalla eaa.

Retoriikka oli ensisijaisesti kiinnostunut eetoksesta, patosista ja logoista, mutta kairos tai ajatus käyttää sanojasi oikeaan aikaan oli myös tärkeä piirre Aristotelesen opetuksissa.

Kairos oli kuitenkin erityisen mielenkiintoinen sofisteille, ryhmälle älymystöille, jotka ansaitsivat elantonsa opettamalla erilaisia ​​aiheita. Sofistit korostivat, että on tärkeää jäsentää retoriikka ihanteellisen ajan ja paikan ympärille.

kollegion essee -aiheet, jotka erottuvat

Yhdessä kaikista neljästä käsitteestä on tullut vakuuttamisen tapoja, vaikka keskitymme tyypillisesti eetokseen, patosiin ja logoihin.

body_albert-1 Jos Einstein sanoo sen, sen on oltava totta.

Mikä on Ethos?

Vaikka et ehkä ole kuullut termiä aiemmin, 'eetos' on yleinen käsite. Voit ajatella sitä vetoomuksena auktoriteettiin tai luonteeseen - eetosta käyttävät vakuuttavat tekniikat yrittävät vakuuttaa sinut puhujan sosiaalisen aseman tai tiedon perusteella. Sana ethos tulee jopa kreikkalaisesta sanasta hahmo.

Eetokseen perustuva argumentti sisältää lausunnon, jossa hyödynnetään puhujan tai kirjoittajan asemaa ja tietoa. Esimerkiksi lauseen kuuleminen: Lääkärinä uskon, että ennen kuin fyysistä terveyttä koskeva väittely herättää sinua todennäköisemmin kuin kuuleminen. Uskon toisen luokan opettajana.

Samoin julkkisten suositukset voivat olla uskomattoman tehokkaita vakuuttamaan ihmiset tekemään asioita . Monet katsojat haluavat olla suosikkijulkkistensa kaltaisia, joten kun he näkyvät mainoksissa, he ostavat todennäköisemmin mitä tahansa myymästään ollakseen heidän kaltaisiaan. Sama koskee sosiaalisen median vaikuttajia, joiden kumppanuuksista tuotemerkkien kanssa voi olla valtavia taloudellisia etuja markkinoijille .

Aristoteleen mukaan auktoriteettien ja julkkisten lisäksi luotamme todennäköisemmin ihmisiin, joiden mielestämme on hyvä järki, hyvä moraali ja hyvä tahto - toisin sanoen luotamme järkeviin, oikeudenmukaisiin ja ystävällisiin ihmisiin. Sinun ei tarvitse olla kuuluisa käyttääksesi eetosta tehokkaasti; tarvitset vain ketä suostutkin pitämään sinua järkevänä, moraalisena ja ystävällisenä.

body_sad-3 Surulliset kuvat ovat esimerkki patosista, joka vetoaa tunteisiin.

Mikä on Pathos?

Pathos, joka tulee kreikan sanasta kärsimykselle tai kokemukselle, on retoriikka, joka vetoaa tunteisiin. Tunteet, joihin vedotaan, voivat olla positiivisia tai negatiivisia, mutta mitä tahansa, sen pitäisi saada ihmiset tuntemaan itsensä voimakkaasti keinona saada heidät hyväksymään tai olemaan eri mieltä.

Kuvittele esimerkiksi, että joku pyytää sinua lahjoittamaan tarkoitukselle, kuten sademetsien pelastamiselle. Jos he vain pyytävät sinua lahjoittamaan, haluat tai et halua, riippuen aiemmista näkemyksistäsi. Mutta jos he käyttävät aikaa kertoakseen sinulle tarinan siitä, kuinka monta eläintä sukupuuttoon kuolee metsien hävittämisen vuoksi, tai jopa siitä, miten heidän varainkeruupyrkimyksensä ovat parantaneet olosuhteita sademetsissä, saatat todennäköisemmin lahjoittaa, koska olet emotionaalisesti mukana.

Mutta patos ei ole vain kyse luominen tunne; kyse voi olla myös sen torjumisesta. Kuvittele esimerkiksi, että opettaja puhuu vihaisten lasten ryhmälle. Lapset ovat harmissaan siitä, että heidän on tehtävä koulutehtäviä ollessaan mieluummin ulkona. Opettaja voisi varoittaa heitä väärin käyttäytymisestä, tai retoriikalla hän voisi muuttaa heidän mieltään.

Oletetaan, että opettaja rankaisemisen sijaan yrittää herättää heissä rauhaa laittamalla rauhoittavaa musiikkia ja puhumalla hiljaisemmalla äänellä. Hän voisi myös yrittää muistuttaa heitä siitä, että jos he tulevat töihin, aika kuluu nopeammin ja he voivat mennä ulos leikkimään.

Aristoteles hahmottaa emotionaalisia kaksijakoisuuksia Retoriikka . Jos yleisö kokee yhden tunteen ja sinun on väitettävä, että he tuntevat toisen, voit tasapainottaa ei -toivotun tunteen halutulla . Aristoteleen jälkeen laajennetut kaksijakoisuudet ovat :

  • Viha/rauhallisuus
  • Ystävyys/vihamielisyys
  • Pelko/luottamus
  • Häpeä/häpeättömyys
  • Ystävällisyys/epäystävällisyys
  • Sääli/närkästys
  • Kateus/emulointi

Huomaa, että nämä voivat toimia kumpaankin suuntaan; Kyse ei ole vain yleisön heiluttamisesta negatiivisista tunteista positiivisiin.

Yleisön tunteiden muuttaminen väärien tai harhaanjohtavien tietojen perusteella nähdään kuitenkin usein manipulointina eikä suostutteluna. Mihin ja miten, pääseminen vaatii sukeltamista retoriikan etiikka mutta riittää, kun sanot sen, kun yrität pettää yleisö, se on manipulointia.

Jos todella haluat saada yleisön herättämään jotain, voit herättää vanhurskasta vihaa, joka voi olla manipulointia tai ei. Jos joku loukkaantuu siitä, että olet pyytänyt häneltä jotain, voit yrittää saada hänet säälittämään sinua muuttamalla närkästyksen sääliksi - se on manipulointi.

body_scientist-2 Vaikuttaa luotettavalta, eikö?

Mikä on Logos?

Logos tulee kreikkalaisesta sanasta, jolla on useita merkityksiä, mukaan lukien maa, puhe ja syy. Retoriikassa se viittaa erityisesti siihen, että sinulla on looginen tunne vakuuttumuksellesi; logopohjainen retoriikka perustuu logiikkaan ja järkeen eikä tunteisiin, auktoriteettiin tai persoonallisuuteen.

Logiikkaan perustuva argumentti vetoaa ihmisen järkeen- hyvä logopohjainen retoriikka vakuuttaa ihmiset, koska väite on hyvin perusteltu ja perustuu itse asiassa. Logoja on kaksi yleistä lähestymistapaa: deduktiiviset ja induktiiviset argumentit.

Deduktiiviset argumentit perustuvat lausuntoihin johtopäätöksen tekemiseksi - Käytännössä johtopäätös tehdään päinvastoin. Yleinen tapa on ehdottaa useita oikeita lausuntoja, jotka yhdistetään johtopäätöksen tekemiseksi, kuten klassinen tapa osoittaa Sokratesin kuolevaisuus.

Kaikki ihmiset ovat kuolevaisia, ja Sokrates on mies, joten Sokraten on oltava kuolevainen.

Tämä ei todellakaan ole asia, josta on väitettävä, mutta voimme soveltaa samaa kehystä myös muihin väitteisiin. Tarvitsemme esimerkiksi energiaa elääksemme. Ruoka antaa keholle energiaa. Siksi tarvitsemme ruokaa elääksemme.

Kaikki tämä perustuu asioihin, jotka voimme todistaa, ja johtaa johtopäätökseen totta , ei vain teoreettisesti. Deduktiivinen päättely perustuu olettamukseen, että A = B, B = C, joten A = C. Mutta tämä myös olettaa, että kaikki tiedot ovat totta, mikä ei aina pidä paikkaansa.

ylioppilaskunnan hallitus lähettää sat

Joskus päätelmät, joihin päädyt deduktiivisella päättelyllä, voivat olla päteviä, kuten päättelyssä on järkeä, mutta johtopäätös ei välttämättä ole totta. Jos palaamme Sokrates -väitteeseen, voisimme ehdottaa seuraavaa:

Kaikki miehet syövät omenoita. Sokrates on mies. Siksi Sokrates joutuu syömään omenoita.

Ongelma on siinä Emme voi todistaa, että kaikki miehet syövät omenoita - jotkut tekevät, jotkut eivät. Jotkut saattavat syödä omenan kerran, mutta eivät enää koskaan. Mutta väitteidemme perusteella johtopäätös, että Sokraten on syötävä omenoita, on pätevä.

Vahva deduktiivinen argumentti logopohjaiseen päättelyyn koostuu todistettavista tosiasioista, joista voidaan tehdä todistettavissa oleva johtopäätös. Kuitenkin pätevä, mutta ei täysin järkevä argumentti voi olla myös tehokas - mutta ole varovainen siirtymästä suostuttelusta manipulointiin!

Toinen lähestymistapa logopohjaiseen retoriikkaan on induktiivinen päättely, joka toisin kuin deduktiivinen päättely johtaa pikemminkin todennäköiseen argumenttiin kuin selkeään. Se ei tarkoita, että se olisi vähemmän tehokas - monet tieteelliset käsitteet, jotka hyväksymme totuudeksi, ovat induktiivisia teorioita yksinkertaisesti siksi, että emme voi matkustaa ajassa taaksepäin ja todistaa niitä - pikemminkin, että induktiivinen päättely perustuu mahdottoman poistamiseen ja päättyy väitteeseen, joka perustuu järkevään logiikkaan ja tosiasioihin, mutta joka ei välttämättä ole todistettavissa.

Esimerkiksi kaikki yskää sairastavat ihmiset vilustuvat. Kellyllä on yskä. Siksi Kellyllä on todennäköisesti vilustuminen.

Päätelmämme on todennäköisesti , mutta ei ehdoton. On mahdollista, että Kellyllä ei ole vilustumista - ei siksi, että hänellä ei ole yskää, vaan koska on muita mahdollisia syitä, kuten allergioita tai juuri hengittänyt pölyä. Johtopäätös, että hänellä on vilustuminen, on todennäköisesti perustuu tietoihin, mutta ei absoluuttiseen.

Toinen esimerkki olisi, että Kelly poimii nenänsä. Kelly on nainen, joten kaikkien naisten on valittava nenänsä.

Induktiivinen päättely perustuu yleistyksiin. Ensimmäinen esimerkki, jossa Kelly on todennäköisesti vilustunut, on järkevä, koska se perustuu johonkin todistettavaan - että otokseen yskää sairastavista ihmisistä on vilustunut - ja siitä seurasi todennäköinen johtopäätös. Toisessa esimerkissä tämä on vähemmän järkevä johtopäätös, koska se perustuu ekstrapolointiin yhdestä vertailupisteestä.

Jos käännämme väitteen ja sanomme, että kaikki naiset valitsevat nenänsä ja Kelly on nainen, joten Kellyn on valittava nenänsä, se olisi järkevämpää logiikkaa. Ei silti välttämättä totta - kaikki naiset eivät nosta nenäänsä - mutta parempi esimerkki induktiivisesta päättelystä.

Induktiivinen päättely voi silti olla uskomattoman tehokas vakuuttamisessa, jos tietosi ovat hyvin perusteltuja. Induktiivinen päättely luo hypoteesin, jota voidaan testata; sen johtopäätös ei välttämättä ole totta, mutta se voidaan tutkia.

Kuten aina, ole varovainen ryhtymästä manipulointiin, joka perustuu todennäköisemmin virheellisiin tai harhaanjohtaviin tosiasioihin.

body_time-11 Kairos on oikea aika ja paikka.

Mikä on Kairos?

Kairos on kreikkalainen sana sopivasta hetkestä, jota se tarkoittaa juuri retoriikassa. Tämän periaatteen mukaan argumentin käyttöönottoaika on yhtä tärkeä kuin argumentti itsessään. Väittely väärään aikaan tai väärälle yleisölle menee hukkaan; jotta voit olla tehokas, sinun on myös harkittava, milloin puhut ja kenelle.

Käytännössä kairos tarkoittaa oikean retorisen laitteen valitsemista yleisön ja tilan mukaan, johon yrität vakuuttaa. Jos halusit saada ihmiset kasvissyöjäksi, hot dog-syömiskilpailun keskellä ei todennäköisesti ole oikea aika. Samoin et luultavasti aio vakuuttaa tietopohjaisten tutkijoiden huonetta jostakin vetoamalla patosiin tai eetokseen; logot ovat luultavasti paras vaihtoehto.

Pohjimmiltaan kairos pyytää sinua harkitsemaan esittämäsi argumentin kontekstia ja ilmapiiriä. Kuinka voit käyttää argumenttiasi paremmin ottaen huomioon aika ja tila? Pitäisikö sinun odottaa, vai onko tärkein aika?

Kuten Aristoteles tunnetusti sanoi, kuka tahansa voi tulla vihaiseksi - se on helppoa, mutta olla vihainen oikealle henkilölle ja oikeassa ajassa ja oikeaan aikaan ja oikeaan tarkoitukseen ja oikealla tavalla - se ei ole kaikkien vallassa eikä ole helppoa.

Kairoksen tavoite on saavuttaa juuri se. Kairoksen tehokas käyttö vahvistaa suostuttelukykyäsi ottamalla huomioon, miltä ihmisistä tuntuu jo kontekstin perusteella. Kuinka voit vaikuttaa tai torjua sen? Tai ehkä patos ei ole oikea lähestymistapa - ehkä kylmät kovat tosiasiat logojen avulla sopivat paremmin. Kairos toimii yhdessä muiden vakuuttamistapojen kanssa vahvistaaksesi väitteitäsi, joten kun keräät vakuuttavaa osaa yhteen, mieti miten ja milloin se otetaan käyttöön!

body_identify Tee pieni etsivä työ selvittääksesi, mikä vakuutusmuoto näet.

Kuinka tunnistaa Ethos, Pathos, Logos ja Kairo

Ymmärtäminen, miten suostuttelutavat toimivat, voi auttaa sinua paremmin tunnistamaan ja poimimaan ne. Niiden parempi ymmärtäminen on hyödyllistä paitsi oman argumenttisi laatimisessa, myös siitä, kun näet muiden ihmisten argumentit. Kun ymmärrät, miten eetos, patos, logot ja kairos toimivat, olet vähemmän altis niille.

Mainonta on yksi niistä paikoista, joissa näemme vakuuttamistavat useimmiten. Tarkasteltaessa kutakin näistä mainoksista näet, kuinka he käyttävät jokaista vakuuttamistapaa vakuuttaakseen yleisöt vakuuttamaan yleisön jostakin.

Etos

Julkkisten käyttäminen on klassinen esimerkki eetoksesta, joka käyttää auktoriteettia tai tunnustusta vakuuttaakseen yleisön jostakin. Tässä tapauksessa julkkikset kuten Michelle Obama, Lin-Manuel Miranda ja Janelle Monáe keskustelevat äänestyksen tärkeydestä.

joista kaksi väriä tekevät ruskean

Ei ole väliä, etteivät he ole poliitikkoja tai valtiotieteilijöitä; yleisö pitää niitä houkuttelevina ja aitoina. Kun he puhuvat äänestämisen tärkeydestä, yleisö kuuntelee, koska he pitävät näiden lukujen sanomasta . Jos tällaiset lahjakkaat, kuuluisat ihmiset käyttävät aikaa äänestykseen, sen on oltava tärkeä!

Historioitsijat tai politiikkaan perehtyneet voivat esittää erilaisia ​​väitteitä siitä, miksi yleisön pitäisi äänestää, mutta tässä tapauksessa tavoitteena on innostaa ihmisiä. Kun näemme ihmisiä, joita ihailemme tekemässä asioita, haluamme tehdä niitäkin; tästä syystä eetos toimii niin hyvin.

Pathos

ASPCA: n mainokset ovat tunnetuimpia esimerkkejä mainonnan patosista. Sarah McLachlanin enkeli pelaa turvakoteissa kuvattua väkivallan kohteena olevia eläimiä ja kannustaa katsojia lahjoittamaan rahaa järjestön tukemiseen.

Ei ole vaikea ymmärtää, miksi se toimii; sekä laulu että kuvat ovat sydäntäsärkeviä! Et voi olla surullinen, kun näet sen, ja tämä suru, kun sitä seuraa kehotus lahjoittaa, kannustaa sinua ryhtymään välittömiin toimiin. Ja nämä mainokset ovat tehokkaita - kampanja keräsi miljoonia dollareita ASPCA: lle .

Tämä mainos vetoaa tunteisiimme ja saa meidät surulliseksi, joten se kannustaa meitä toimimaan. Se on klassinen eetoksen käyttö-se vaikuttaa tunteisiimme yhden tai kahden surullisen musiikin ja kuvien avulla ja rohkaisee meitä tekemään halutun toiminnon.

Logot

Joissakin tapauksissa tunteet ja auktoriteetti eivät ole oikea taktiikka. Logot näkyvät usein teknisissä mainoksissa, kuten tämä iPhone XS: lle ja XR: lle.

Huomaa, kuinka mainos keskittyy tuotekuvauksiin ja teknologisiin termeihin. Useimmat yleisöt eivät tiedä, mikä on A12 -bioninen hermomoottori, mutta se kuulostaa vaikuttavalta. Samoin tuo 12 MPf/1,8-laajakulmaobjektiivi, jossa on suurempia, syvempiä 1,4 mikronin pikseliä, on melko merkityksetön useimmille ihmisille, mutta numerot viittaavat siihen, että tämä puhelin on jotain erityistä, koska se käyttää tieteellistä kieltä.

Ei ole väliä, ymmärtävätkö yleisöt todella mitä sanotaan vai ei. Tärkeintä on, että he luottavat siihen, että mainos myy heille jotain, mitä he tarvitsevat - tässä tapauksessa vaikuttavat tekniset tiedot, jotka tekevät tästä puhelimesta parannuksen muihin.

Kairo

Kairoksen pitäisi mieluiten ottaa huomioon kaikki vakuutusmuotojen käyttötavat, mutta oikea -aikaisuus voi olla myös suuri myyntivaltti. Tässä jouluteemaisessa M & M-mainoksessa yritys käyttää ajankohtaista huumoria muodostaakseen yhteyden lomien ja M & M: ien välille.

Koska nämä mainokset ovat olleet käynnissä niin kauan, niihin liittyy myös nostalginen kiintymys. Aivan kuten ihmiset odottavat uusia Budweiser-mainoksia Super Bowlin aikana, toiset odottavat innolla M & M: ien tai Coca-Colan jääkarhun näkemistä lomien aikana.

Vaikka tämä mainos ei mene pois tavasta kertoa sinulle M & M: n eduista, se luo yhteyden M & M: n ja joulun välille ja kannustaa ihmisiä ostamaan niitä jouluna.

body_can Paranna vakuuttuneisuuttasi ymmärtämällä paremmin eetos, patos, logot ja kairos.

Esimerkkejä vakuuttamistavoista

Nyt kun olet tutustunut eetoksen, patoksen, logojen ja kairosin toimintaan ja toimintaan, voit testata kykysi tunnistaa ne alla olevien kuvien avulla!

body_logos

Tässä kuvassa on huomioitava muutama asia:

  • Anonyymi hahmo
  • Kieli
  • Tilastojen käyttö

Voitko selvittää, mikä vakuutusmuoto tämä edustaa?

Se, että hahmo on anonyymi, kertoo meille, että se ei todennäköisesti ole eetos. Vaikka henkilö, joka on hyvässä kunnossa, voi vaikuttaa meihin, tässä ei todellakaan ole kyseiseen henkilöön perustuvaa vetoomusta - hän on vain kuva mainoksen tueksi.

DOMINATE on melko ladattu sana, joka viittaa siihen, että siinä voi olla patoksen elementtejä.

Katsokaa kuitenkin tätä tilastoa. Onko se totta vai ei, tällainen kova tilasto viittaa siihen, että tämä mainos käyttää logoja katsojien houkuttelemiseksi. Voit vetää väitteen sieltä - 75% käyttäjistä laihtuu viikkojen kuluessa. Olet käyttäjä. Siksi laihdut todennäköisesti viikkojen kuluessa.

body_pathos

Mitä huomaat tästä kuvasta?

  • Valokuva
  • Teksti kehystää naisen kehoa
  • Hajuveden nimi
  • Värivalinta

Mikä vakuutusmuoto tämä on?

Jälleen, emme tiedä, kuka malli on, eikä hajuvesi saa meistä näyttämään häneltä, joten voimme laskea eetoksen.

Mainoksen vaikutelma on saada meidät katsomaan tiettyjä asioita - erityisesti naisen huulia ja rintakehää. Mitä se yrittää saada meidät tuntemaan?

KIELLETYT HEDELMÄT ovat aistillisuuden merkitys.

Punainen on väri, joka liittyy yleisesti intohimoon.

Kun yhdistät valokuvan, kehystyksen, hajuveden nimen ja värin, saat mainoksesta vahvan seksuaalisen vetovoiman. Tämä tekee siitä esimerkin paholaisesta - mainos yrittää saada meidät tuntemaan tietyllä tavalla . Jos ostamme tämän hajuveden, ehkä meistä tuntuisi myös houkuttelevalta.

body_ethos

Entä tämä mainos?

  • Vakavan näköinen kuva
  • Teksti lupaa ei enää selkäkipuja
  • Lääkäri suositteli.

Lääkärissä käyminen saattaa saada sinut houkuttelemaan luulemaan vastauksen olevan logoja, mutta logiikkaan ei tässä vedota.

Ei enää selkäkipuja, on hyvä lupaus, mutta ei yritetä vedota tunteisiin, joten se ei voi olla patos.

Tässä kuvassa on tärkeää kuvassa olevan lääkärin ja linja -lääkärin suosittelema yhdistelmä. Tämä lääkäri ei ehkä ole kuuluisa, mutta hänellä on auktoriteettia, mikä tekee tästä esimerkin eetoksesta.

Luottamuksemme tähän hoitoon kasvaa, koska luotamme siihen, että lääkäri ymmärtää, miten puuttua selkäkipuun.

body_kairos

kuinka päästä sisään Georgetownin yliopistoon

Mikä vakuutusmuoto tämä on? Ajatella:

  • Kehystys
  • Malli
  • Teksti

Hän näyttää muodikkaalta ja mainoksessa mainitaan stylistit on mahdollista, että tämä on eetos.

Tilastoja tai argumentteja ei esitetä, joten vastaus ei todennäköisesti ole logoja.

Pathos on mahdollista, mutta huolimatta siitä, että sillä on voimakkaasti valmistettu malli, tämä mainos on paljon vähemmän seksuaalista vetovoimaa kuin edellinen.

Mutta tekstissä mainitaan tietty loma - uudenvuoden -, mikä viittaa siihen, että tämä on kairos. Kairos voidaan ja usein pitäisi yhdistää kaikkiin vakuutusmuotoihin, jotta se olisi entistä tehokkaampi. Tässä tapauksessa mallin ulkonäkö voi ehdottaa joko eetosta tai patosta kairoksen lisäksi. Viesti tässä on, että sinun pitäisi toimia nyt, vuoden alussa, hyödyntääksesi sopimuksen ja aloittaaksesi vuoden uudella tyylillä, aivan kuten malli on urheilullinen.

body_point Itkevä lapsi on melkein varmasti patos.

Avainvinkkejä Eetoksen, Patoksen, Logon ja Kairoksen tunnistamiseen

Nyt kun tiedät eron kaikkien vakuutusmuotojen välillä, sinun on paljon helpompi tunnistaa ne. Jos kohtaat ongelmia, voit aina esittää kysymyksiä näkemästäsi, kuulemastasi tai lukemastasi ymmärtääksesi, mitä vakuutusmuotoa se käyttää.

#1: Liittyykö se tiettyyn aikaan?

Jos väite perustuu tiettyyn päivään tai asiayhteyteen, kuten ystävänpäivään, tai vetoamaan vain tiettyyn ihmisryhmään, kuten koirien kanssa, se on todennäköisemmin kairos.

#2: Sisältääkö se julkkis- tai auktoriteettihahmon?

Julkkikset ovat usein kuollut lahja, että argumentti käyttää eetosta. Mutta auktoriteetteja, kuten lääkäreitä, hammaslääkäreitä tai poliitikkoja, voidaan käyttää myös eetoksen vetoamiseen. Jopa tavalliset, jokapäiväiset ihmiset voivat työskennellä, etenkin yhdistettynä paholaisuuteen, vetoamaan sinuun keskinäisen yhteyden perusteella.

#3: Sisältääkö se tilastoja?

Tilastot ovat valtava vihje siitä, että argumentti käyttää logoja. Mutta logot voivat myös olla vain looginen argumentti, kuten se, että jos kasvit tarvitsevat vettä ja on vaikea muistaa kastaa niitä, sinun pitäisi ostaa automaattinen kastevesi. Se on täysin järkevää, mikä tekee sinusta todennäköisempää ostaa sen sen sijaan, että muuttaisit tapoja muistaa kastaa kasveja useammin.

#4: Vaikuttaako se tunteisiisi?

Jos argumentti yrittää muuttaa tunteitasi, joko tekemällä sinut surulliseksi, onnelliseksi, vihaiseksi tai jotain muuta täysin, se on hyvä osoitus siitä, että se käyttää patos. Seksuaalinen vetovoima on yksi suurimmista esimerkeistä mainonnassa, joka esiintyy kaikkialla meikkimainoksista automainoksiin hampurilaismainoksiin.

Mielenkiintoisia Artikkeleita

1820 SAT-pisteet: Onko tämä hyvä?

3 asiantuntijavinkkiä UVA-esseen kehotusten torjumiseksi

Yritätkö kirjoittaa UVA-täydennys essee? Tutustu UVA-esseen kehotteiden täydelliseen analyysiin, jonka avulla voit valita sinulle sopivan aiheen ja tehdä vaikutuksen valintalautakuntaan kirjoituksellasi.

Täydellinen luettelo: Korkeakoulut Utahissa + Rankings / Stats (2016)

Hakeudutko Utahin korkeakouluihin? Meillä on täydellinen luettelo Utahin parhaista kouluista, joiden avulla voit päättää minne mennä.

SAT -testauskeskukseni oli painajainen - Varmista, että näin ei tapahdu sinulle

Testiympäristösi SAT/ACT -testikeskuksessasi on uskomattoman tärkeä pisteidesi kannalta. Testauskeskukseni oli painajainen, täynnä virheitä, jotka häiritsivät opiskelijoita. Opi kokemuksestani ja varmista, ettei se tapahdu sinulle seuraavana testipäivänä.

18 kriittistä tappaaksesi pilkkulintujen lainauksia, selitetty

Kiinnostaako tärkeitä tappaaksesi Mockingbird-lainauksia? Palaamme yhteen tärkeimpiä, mukaan lukien Atticus Finchin lainaukset, lainaukset rasismista ja muut.

2015 & 2016 Täysi katsaus kaikista SAT -testipäivistä

Käymme läpi tarkat, tarkat SAT -testin päivämäärät vuosille 2015 ja 2016 fuksille, toisen vuoden opiskelijoille, junioreille ja eläkeläisille, ja kerromme kunkin testauspäivän edut.

UC vs CSU: Mikä on ero? Kumpi on parempi?

Mitä eroa on UC: llä ja CSU: lla? Täydellinen opas Cal State vs. Kalifornian yliopisto auttaa sinua määrittämään sinulle parhaan koulun.

Houstonin yliopisto - Clear Lake -pääsyvaatimukset

Oberlinin SAT -tulokset ja GPA

Saint Josephin yliopiston pääsyvaatimukset

Mitä lukiolaisten pitäisi tehdä koulun jälkeen?

Mitä lukio -ohjelmien jälkeen lukiolaisten tulisi tehdä parantaakseen arvosanojaan, korkeakoulusovelluksiaan ja onnellisuuttaan? Tässä on loistava luettelo ideoista.

Yalen pääsy: 4 asiantuntijapääsyvinkkiä

Kuinka vaikeaa on päästä Yalessa? Selitämme kaikki sisäänpääsyvaatimukset, jotka sinun on tiedettävä, ja tarjoamme asiantuntijavinkkejä Yalen pääsemiseksi.

Kuinka löytää ja käyttää AP-pisteiden laskimia

Etsitkö AP -pistelaskimia eurolle, maailmanhistorialle, biologialle ja muulle? Opi mistä löytää testilaskennan pisteet ja paras tapa käyttää niitä.

Kansasin osavaltion yliopiston pääsyvaatimukset

Parhaat koulut Kaliforniassa | Marshallin peruskoululuokitukset ja tilastot

Löydä osavaltioiden rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Marshall Fundamental High Schoolista Pasadenassa, Kaliforniassa.

Uusi SAT-kirjoittaminen: Mikä muuttuu?

Mitä eroa on vuoden 2016 SAT-kirjoituksessa? Käymme läpi 4 keskeistä muutosta ja 5 valmisteluvinkkiä varmistaaksemme uuden testin ässä.

Kuinka monta kysymystä voit ohittaa saadaksesi hyvän ACT -pistemäärän?

Tavoitteena on hyvä ACT -pisteet ja mietit kuinka monta kysymystä voit ohittaa? Tässä on täydellinen opas ACT -testin ottamisstrategiaan pisteidesi maksimoimiseksi.

Bowling Green State University ACT -pisteet ja GPA

2016-17 Akateeminen opas | San Ramon Valleyn lukio

Löydä osavaltion rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta San Ramon Valley High Schoolista Danvillessä, Kaliforniassa.

Mitä ovat lukion arvosanat? Yhteiskunnat ja luokat

Mitä ovat lukion arvosanat? Tarkoittaako se kursseja tai kunnianosoituksia esimerkiksi NHS: lle? Lue täältä lisää siitä, pitäisikö sinun saada kunnianosoituksia.

SAT: n läpäiseminen: asiantuntijan valmisteluvinkkejä

Oletko huolissasi SAT: n läpäisemisestä? Opi mitä tämä todella tarkoittaa ja tutustu asiantuntijavalmistautumisvinkkeihimme tarvittavan pistemäärän saamiseksi.

Marymount University SAT -tulokset ja GPA

2016-17 Akateeminen opas | Escondidon lukio

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Escondidon lukiosta Escondidossa, Kaliforniassa.

Asiantuntijan opas AP Calculus BC -kokeeseen

Onko sinulla kysymyksiä AP Calculus BC -kokeesta? Tutustu BC Calcin täydelliseen oppaaseemme, joka on kaikki mitä sinun tarvitsee tietää.

Vocab kontekstikysymyksissä ja strategioissa SAT -lukemiseen

SAT Reading -kohdissa Vocab in Context -kysymykset pyytävät sinua määrittelemään sanan kohdan yhteydessä. Tässä oppitunnissa näytämme sinulle harjoittelukysymyksiä ja -strategioita SAT -lukukohdille.