Emily Dickinsonin, koska en voinut pysähtyä kuoleman analysointia varten

pääkallo-kirjat-kuolema-poeth

Emily Dickinson on yksi tärkeimmät yhdeksästoista vuosisadan amerikkalaiset runoilijat. Dickinson suhtautuu runouteensa ainutlaatuisella ja taiteellisella tavalla, mikä voi joskus vaikeuttaa sen merkitystä ja teemoja.

mikä tapa on suurempi kuin

Tässä artikkelissa, järjestämme sinulle kaatumiskurssin Emily Dickinsonin runoudessa keskittymällä yhteen hänen kuuluisimmista runoistaan, Koska en voinut pysähtyä kuolemaan. Annamme sinulle:

  • Katsaus Emily Dickinsonin elämään ja uraan
  • Perusteellinen, koska en voinut pysähtyä kuoleman yhteenvetoon
  • Keskustelu, koska en voinut pysähtyä kuoleman merkityksen vuoksi
  • Selitys runon kolmen tärkeimmän teeman ja kaksi ylintä runollista laitetta

Aloitetaanpa!


body-emily-dickinson

Koska Dickinson oli niin syrjäinen, hänestä ei ole saatavilla paljon kuvia. Tämä on yksi ainoista todistetuista Emily Dickinsonin kuvista!

Tapaa kirjailija: Emily Dickinson (1830-1886)

Emily Dickinson oli syntynyt 10. joulukuuta 1830 Amherstissä, Massachusettsissa. Dickinson varttui koulutetussa perheessä. Hänen isänsä, Edward Dickinson, oli mukana valtion ja paikallisessa politiikassa. Hän palveli jopa kongressissa yhden toimikauden. Dickinson itse oli erinomainen opiskelija. Hän aloitti runojen kirjoittamisen teini-ikäisenä ja kirjeenvaihdon muiden kirjoittajien kanssa vaihtaakseen kirjoitettuja luonnoksia ja ideoita.

Suoritettuaan seitsemän vuotta Amherst Academy -opistossa hän osallistui Mount Holyoken naisseminaari vuodeksi uskonnonopetukseen. Ei tiedetä, miksi hän lähti koulusta, mutta jotkut tutkijat uskovat sen mielisairaus saattaa olla johtanut hänen lähtöön. (He ajattelevat myös, että Dickinsonin emotionaaliset kamppailut ovat saattaneet johtaa myös hänen potentiaaliinsa.)

Poistuttuaan seminaarista Dickinson ei koskaan liittynyt tiettyyn kirkkoon tai kirkkokuntaan . Tämä oli vakava kulttuurisen ja uskonnollisen perinteen hylkääminen hänen pienessä puritaanisessa kotikaupungissaan. Dickinsonin monimutkainen suhde uskontoon, Jumalaan ja puritaanisiin arvoihin tulee esiin myös hänen runoudessaan.

Dickinson oli suuri fani metafyysiset runoilijat 1700-luvun Englannista - kuten John Donne ja George Herbert - ja heidän teoksensa vaikuttavat Dickinsonin runoihin. Metafyysiselle runolle on ominaista filosofinen etsintä ja teemat, kuten rakkaus, uskonto ja moraali. Metafyysiset runoilijat tarkastelivat näitä aiheita usein aikansa sosiaalisten ja kulttuuritapahtumien, kuten tieteellisen kehityksen ja nykykysymysten, avulla. Kuten nämä vanhemmat runoilijat, Dickinsonin teos keskittyy luontoon, kuolleisuuteen ja sairastuvuuteen.

Kuten niin monet runoilijat, Emily Dickinson ei ollut kuuluisa elinaikanaan. Hänen kuolemansa jälkeen ystävät löysivät hänen runokokoelmansa, jonka hän oli huolellisesti järjestänyt ja koottanut yksittäisiin esitteisiin. Hänen runoutensa ensimmäinen osa julkaistiin vuonna 1890, neljä vuotta hänen kuolemansa jälkeen.

Vaikka Dickinsonin vaikutusta ei juhlittu hänen elossa, häntä pidetään nyt yhtenä aikakautensa määrittelevistä runoilijoista. Lisäksi , Koska en voinut pysähtyä kuoleman puolesta, tunnustetaan yhdeksi Dickinsonin yleisimmistä runoista.

ruumis-synkkä-niittokuolema

Emily Dickinson, koska en voinut pysähtyä kuolemaan (1890)

Koska en voinut pysähtyä, koska Kuolema on a lyyrinen runo kirjoittanut Emily Dickinson. Se julkaistiin ensimmäisen kerran postuumisti vuonna 1890, Runot: Ensimmäinen sarja . Tämä kokoelma koottiin ja muokattiin julkaisua varten Dickinsonin ystävien, Mabel Loomis Toddin ja Thomas Wentworth Higginsonin toimesta, ja se julkaistiin alun perin nimellä 'Vaunu.

Koska Dickinson itse ei koskaan antanut lupaa runojensa julkaisemiseen, ei tiedetä, oliko Koska en voinut pysähtyä Kuoleman takia oli valmis vai keskeneräinen työ. Mutta se ei ole estänyt sitä lukemasta ja tutkimasta laajasti.

Löydä runon koko teksti alla:

Koska Emily Dickinson ei voinut pysähtyä kuolemaan

Ennen kuin aloitamme analyysin, kannattaa lukea runon koko teksti uudelleen. Tässä se on:

Koska en voinut pysähtyä kuolemaan -
Hän pysähtyi ystävällisesti puolestani -
Kuljetus pidettiin, mutta vain itsemme -
Ja kuolemattomuus.

Ajoimme hitaasti - Hän ei tiennyt kiirettä
Ja olin laittanut pois
Myös työni ja vapaa-aika,
Hänen ystävällisyydestään -

Ohitimme koulun, jossa lapset taistelivat
Syvennyksellä - kehässä -
Ohitimme viljapellot -
Ohitimme laskevan auringon -

Tai pikemminkin - Hän ohitti meidät -
Dews veteli värisemään ja chill -
Vain Gossamerille, puku -
My Tippet - vain Tulle -

Pysyimme tauossa talon edessä, joka näytti
Maan turpoaminen -
Katto oli tuskin näkyvissä -
Karniisi - maassa -

Siitä lähtien - 'vuosisatoja - ja vielä
Tuntuu lyhyempi kuin päivä
Arvelin ensin hevosten päitä
Oliko kohti ikuisuutta -

body-emily-dickinson-museo

Emily Dickinson vietti suurimman osan elämästään Amherstissä, Massachusettsissa. Talossa, jossa hän syntyi, on nyt Emily Dickinson -museo.

Tausta runon takana

Koska Dickinsonin runot julkaistiin vasta hänen kuolemansa jälkeen, ei ole täysin selvää, mikä motivoi häntä kirjoittamaan, koska en voinut pysähtyä kuolemaan. Tutkijat ovat kuitenkin jakaneet Dickinsonin laajat kirjoitukset kolmeen jaksoon: ennen vuotta 1861, 1861-1865 ja vuoden 1865 jälkeen. Koska en voinut pysähtyä, kuolema kirjoitettiin vuosina 1861-1865, Dickinsonin luovin ajanjakso.

Tämän ajanjakson uskotaan olevan aika, jolloin Dickinson keskittyi kahteen runoutensa hallitsevaan teemaan: elämään ja kuolevuuteen. Kuten näette, kun syvennämme tämän runon merkitystä, koska en voinut pysähtyä kuolemaan, tutkitaan ehdottomasti molempia.

Dickinsonin henkilökohtaisessa elämässä tapahtui myös asioita, jotka voivat auttaa meitä ymmärtämään, mikä on saattanut motivoida häntä kirjoittamaan tämän runon. 1850-luvulla Dickinson vieraili Philadelphiassa ja rakastui naimisissa olevaan ministeriin. Ei ole yllättävää, että suhde ei toiminut, mikä johti pettymykseen romanttisissa suhteissa, jotka määrittelevät Dickinsonin loppuelämän. Myöhemmin hän kokee emotionaalisen kriisin (jonka yksityiskohtia ei tunneta) ja hänestä tulee erakko.

Koska en voinut pysähtyä Kuolema kuvaa henkilöitymä kuolemasta, joka vierailee runon puhujan luona ja vie hänet vaunumatkalle tuonpuoleiseen. Runon aikana puhuja pohtii kohtauksia luonnollisista elämän ja kuoleman sykleistä, joita hän havaitsee kuljetuksen aikana kuoleman kanssa. Jotkut saattavat lukea runon reaktiona pettymyksiin ja yksinäisyyteen, jonka Dickinson koki elämänsä aikana. Toisten mielestä se kuvaa hänen sovintoa kristilliseen uskoon. Riippumatta siitä, että tiedämme enemmän Dickinsonista, hänen elämästään ja olosuhteista, jotka ovat voineet kertoa tämän runon, voimme auttaa analysoimaan hänen töitään tarkemmin.

kehon suurennuslasiliitu

Katsotaanpa nyt tarkemmin 'Koska en voinut pysähtyä kuolemaan' ja analysoida runoa!

Koska en voinut pysähtyä kuoleman analysoimiseksi, merkitykseksi ja teemoiksi

Autamme sinua ymmärtämään Emily Dickinsonin runouden merkityksen hajottaa kattava merkitys läpi, koska en voinut lopettaa kuoleman analyysiä seuraavaksi.

Mutta ennen kuin teemme, palaa takaisin ja lukea runo uudelleen. Kun olet tehnyt sen, palaa tänne ... ja voimme aloittaa!

Koska en voinut pysähtyä kuoleman merkityksen vuoksi

Sen ytimessä tämä on runo kuolemasta. (Yllätys!)

Runon alussa Kuolema tulee hakemaan kaiuttimen vaunumatkalle. Runon loppuosa kertoo puhujan pääsevän siirtymään elämästä kuolemaan.

Itse asiassa matka kuolemaan on mitä Dickinson kamppailee koko runon ajan. Kun Kuolema valitsee kaiuttimen vaunumatkalle, he matkustavat maareittiä pitkin, jonka avulla puhuja voi tarkkailla leikkiviä lapsia ja luonnon kauneutta. Kuolema vie rauhassa ja kohtelee puhujaa ystävällisesti matkan varrella.

Nämä kuvaukset puhujan matkasta kuolemaan paljasta, mitä kuolema tarkoittaa runon puhujalle . Puhuja näyttää sanovan, että vaikein osa kuolemaa ei ole aina itse kuolema. Itse asiassa he sanovat, etteivät he voineet pysähtyä kuolemaan, mahdollisesti siksi, että he olivat liian kiireisiä elämään!

Tämä runo kuitenkin tarkastelee lähemmin käsitellä asiaa kuoleman ymmärtämisestä ... ja kuinka kuolema on väistämätöntä. Tämä on taistelu, johon kuka tahansa lukija voi suhtautua, koska kuolema on asia, jonka meidän kaikkien on kohdattava jonain päivänä.

milloin näytöspisteet julkaistaan

Runon viimeisellä jaksolla puhuja on saavuttanut jotain, mitä myös kaikki voimme toivoa: he ovat rauhassa hänen elämänsä loppuessa. He näkevät uuden kodin nousevan maasta katon ollessa maassa. Toisin sanoen, Kuolema on vienyt puhujan hautaan. Mutta puhuja ei suhtaudu heidän hautaansa negatiivisesti. Se ei ole pelottava paikka! Sen sijaan puhuja tulee kohtaamaan kasvotusten ikuisuuden kanssa.

kuinka yksinkertaistaa ln -lausekkeita

Koska en voinut pysähtyä kuoleman puoleen, kattavan sanoman ymmärtäminen voi auttaa meitä valitsemaan tarkempia aiheita, jotka auttavat meitä ymmärtämään runon paremmin. Seuraavaksi kaivamme kolme tärkeää aihetta tästä runosta: kuoleman väistämättömyys, elämän yhteys kuolemaan ja jälkielämän epävarmuus.

Teema 1: Kuoleman väistämättömyys

Tiedämme jo, että kuolemisprosessi on keskeinen tekijä, koska en voinut pysähtyä kuolemaan. Vielä erityisempi on kuitenkin ajatus siitä, että kuolema on väistämätöntä.

Voimme nähdä, että puhuja kohtaa kuoleman väistämättömyyden jo ensimmäisestä jaksosta lähtien. Puhuja, jonka mukaan he eivät voineet pysähtyä kuolemaan, osoittaa, etteivät he välttämättä olleet suunnitelleet kuolemaansa - mutta kuolema tuli joka tapauksessa heidän puolestaan.

Jos tarkastelemme runon pysäytyksen merkitystä, voimme saada paremman käsityksen siitä, miten puhuja oli tunne kuoleman lähestymistavan väistämättömyydestä. Pysäytetty näyttää merkitsevän poimittua tai kerättyä runon yhteydessä - ainakaan puhujan kuoleman lopettamisen yhteydessä. Toisin sanoen lopettaminen ei tarkoita sitä, että kuolema lopetti puhujansa etsimisen toisen kuolevaisen etsimiseksi. Se itse asiassa tarkoittaa että Kuolema pysähtyy hakemaan häntä, samanlainen kuin taksi tai bussi.

Mutta pysäytettyä käytetään myös runon ensimmäisellä rivillä, kun puhuja sanoo, ettei hän voinut pysähtyä kuolemaan. Joten mitä siinä on? T hän käytti pysähdystä ensimmäisellä rivillä voisi tarkoittaa, että puhuja oli liian kiireinen elämäänsä elämäänsä tunnustamaan kuoleman lähestymistavan. Sen sijaan, että puhuja matkustaisi tapaamaan kuolemaa, kuolema tuli heidän puolestaan ​​... riippumatta puhujan alkuperäisistä suunnitelmista.

Ensimmäistä riviä voitaisiin tulkita myös toisella tavalla. Ehkä puhuja ei voinut lopettaa kuolemaa, koska hän pelkäsi liian. (Tällä tavoin tämä voidaan lukea paljon Dylan Thomas ’Älä mene lempeästi tuohon yöhön. Tässä lukemassa puhuja ei voinut lopettaa, koska he olivat hermostuneita siitä, millainen kuoleman hyväksyminen olisi.

Riippumatta siitä, miten tulkitset puhujan asemaa - olivatpa he liian kiireisiä tai liian peloissaan pysähtymään - puhuja ehdottomasti ei voi välttää matkaa kuoleman kanssa . Kun kuolema pysähtyy heidän puolestaan, heidän on mentävä kuolemaan.

Vaikka hän on ehkä liian huolestunut tai huolestunut pysähtyäkseen kuolemaan aluksi, kun hän asettuu vaunumatkalle, t hänen puhujansa rauhoittavat kuoleman ystävällisyys ja matkan kiireinen vauhti. Kaiuttimen kulkema polku ei ole kiihkeä - ei ole kiirettä! Tämä antaa puhujalle aikaa pohtia kaikkia elämän kauniita asioita ja miettiä, mitä matkan lopussa on tulossa.

Itse asiassa Dickinsonin puhuja maalaa kuoleman tässä suotuisassa valossa. Kuolema ei ole kauhistuttava leikkaaja, joka ilmestyy sirpillä ja vie sinut pois kuolemanjälkeisestä elämästä. Eikä matka Kuoleman kanssa ole kuin Final Destination -elokuva, jossa kaikki on pelottavaa. Itse asiassa kuolema kuvataan siviiliksi tai kohteliaaksi rivillä kahdeksan. Matka, jonka puhuja vie ikuisuuteen (mainittu runon viimeisellä rivillä), on rauhallinen, hiljainen ja mietteliäs.

Kuolema ei ole iloinen tässä runossa - mutta se ei myöskään ole kauhistuttava, kauhea prosessi. Tässä tapauksessa, Kuolema antaa puhujalle mahdollisuuden pohtia elämää alusta (symbolina leikkivät lapset) aina loppuun asti (symboloi laskeva aurinko).

Teema 2: Elämän ja kuoleman yhteys

Toinen teema, jonka käsittelemme täällä, on elämän kauneus . Alusta loppuun, koska en voinut pysähtyä, koska Kuolema kuvaa, kuinka kuolemisprosessille itse asiassa on tunnusomaista elämän elinvoima ja täyteys.

Kuten aiemmin puhuimme, tämä runo on kaikki matkasta kuoleman kanssa, kun henkilö siirtyy elämästä ikuisuuteen. Mutta vaunumatka ei ole sitä mitä voit odottaa! Se ei ole täynnä surua, pimeyttä ja ... hyvin, kuolleita ihmisiä.

Sen sijaan puhuja näkee sarjan vinjettejä: leikkivistä lapsista, viljakasvien kentistä ja laskevasta auringosta. Jokainen näistä kuvia edustaa elämänvaihetta . Lapset edustavat lapsuuden iloa ja hauskaa, vilja edustaa kasvua ja tuottavuutta aikuisena ja laskeva aurinko edustaa viimeisiä elämänvuosia.

Kun puhuja kuolee, he voivat palata näihin rauhallisiin ja iloisiin hetkiin uudelleen. Tuolla tavalla, kuoleminen on yhtä paljon elämän kokemista viimeisen kerran kuin sen tekemistä lopulliseen lepoon.

Teema 3: Tuollaisen elämän epävarmuus

Viimeinen teema, joka on merkittävä, koska en voinut pysähtyä kuoleman puoleen, on tuonpuoleisen elämän epävarmuus. Puhuja näyttää viittaavan siihen, että aivan kuten emme voi hallita, kun Kuolema pysähtyy puolestamme, emme voi hallita sitä, mitä tapahtuu (tai ei tapahdu) jälkielämässä.

Tämä teema ponnahtaa melko selvästi esiin, kun puhuja mainitsee kuolemattomuuden rivillä neljä . Runon ensimmäisen jakson lopussa puhuja toteaa, että kuolemattomuus (myös henkilökohtaistettu !) tuli mukaan vaunumatkalle. Oletettavasti Death otti kuolemattomuuden matkalla puhujan taloon.

Joten mitä Kuolema ja Kuolemattomuus ajavat samalla vaunulla? No, runo ei todellakaan tee sitä täysin selväksi. Mutta voimme tehdä joitain päätelmiä runon loppuosan perusteella!

Ensimmäisen jakson jälkeen puhuja ei mainitse kuolemattomuutta uudelleen nimenomaisesti. Tämä voi tarkoittaa, että puhuja, kuten me, on epävarma siitä, mitä kuolemattomuus aikoo tehdä vaunun lopussa, joka päättyy puhujan hautaan. Jättääkö kuolemattomuus puhujan lepäämään rauhallisesti Kuolemassa? Vai ottaako kuolemattomuus matkan haltuunsa, kun kuoleman vastuut loppuvat?

Totuus on, emme vain tiedä - ja näyttää siltä, ​​että puhuja ei myöskään. Tätä vahvistaa runon loppu, jossa puhuja pohtii arvatessaan, että kuoleman vaunuhevoset olivat suunnattu ikuisuuteen. Lukijat eivät koskaan saa kuvaa tai selitystä siitä, millainen ikuisuus on. Kuoleman jälkeinen elämä on edelleen lukijan mysteeri ... aivan kuten puhujalle heidän matkansa aikana.

Tämä epävarmuus voi olla turhauttavaa lukijoille, mutta se on itse asiassa eräänlainen asia! On kuin puhuja näkee mahdollisuus kuolemattomuudesta on jotain, jonka voimme rakentaa prosessissamme, jossa sovitaan kuoleman väistämättömyyteen. Vaikka kuolema on väistämätön, puhuja sanoo, että kuolemattomuutta tai jälkielämää ei voida tunnistaa.

Kuolemattomuus näyttää olevan ajatus, jonka voimme valita ottaa mukaan kanssamme vaunumatkalle Kuoleman kanssa. Mitä kuolemattomuus tekee, kun saavutamme määränpäähän, ei ole asia, jonka voimme varmasti tietää elossa - mutta Dickinson jättää kuolemattomuuden mahdollisuuden jälkielämän kautta täysin avoimeksi.

Tätä luetaan joskus todisteena Dickinsonin elvytetystä kristillisestä uskosta ... tai palautuksena konservatiiviseen kalvinistiseen kasvatukseen. Mutta nämä tekijät syrjään, minä kuolleisuus esitetään potentiaalisena kumppanina puhujalle - vakaumus tai läsnäolo, joka voi antaa mukavuutta ja rauhaa, kun hän kohtaa kuoleman väistämättömyyden.

body-tools-flatlay

Runolliset laitteet ovat työkaluja, joita voit käyttää runon analysointiin. Katsotaanpa kaksi, jotka auttavat sinua avaamaan tämän runon merkityksen.

Suosituimmat runolliset laitteet, koska en voinut pysähtyä kuolemaan

Analysoidaan runolliset laitteet voi auttaa meitä ymmärtämään paremmin runoteoksen merkityksen ja teemat. Emily Dickinsonin, koska en voinut pysähtyä kuolemaan, luottaa useisiin runollisiin laitteisiin, mutta tärkeimmät ovat henkilöitymä ja a aika .

Henkilöitymä

Persoonallisuus on runollinen laite, joka määrittää ihmisen ominaisuudet jollekin epäinhimilliselle tai abstraktille. Esimerkiksi suosikkikasvisi nimeäminen - ja puhuminen sen kanssa, kuten se voi kuunnella! - on esimerkki personoinnista toiminnassa!

Sisään Koska en voinut pysähtyä kuoleman puolesta, Dickinson käyttää persoonallisuutta antaakseen ihmisominaisuuksia kuolemalle ja kuolemattomuudelle. Kuolema ja kuolemattomuus ovat käsitteitä, ei ihmisiä ... mutta runossaan Dickinson tekee niistä toimia kuten ihmiset antamalla heidän ajaa ja / tai ajaa vaunussa.

Kuoleman ja kuolemattomuuden personoinnin kautta Dickinson esittelee nämä hyvin tutut ideat tavalla, joka on todennäköisesti täysin tuntematon hänen lukijoilleen. Kun kuolema ja kuolemattomuus tulee mieleen, emme luultavasti siirry kuviin ystävällisestä kuljettajasta ja hiljaisesta, komeista matkustajista. Antamalla kuolemaan ja kuolemattomuuteen inhimillisiä ominaisuuksia , Dickinson auttaa lukijoita yhdistämään nämä monimutkaiset ideat ja tekee niistä helpommin lähestyttäviä.

Henkilökohtaistaminen auttaa myös lukijoita esittämään tärkeitä kysymyksiä runosta . Miksi kuolema ajaa vaunua ja poimi kaiuttimen? Miksi kuolemattomuus on mukana matkan aikana? Ja ennen kaikkea, kuinka voimme ajatella kuolemaa ja kuolemattomuutta aivan uudella tavalla käsittelemällä ne samalla tavalla kuin ihmiset? Vaikka meillä ei ehkä ole tarkkoja vastauksia näihin kysymyksiin - aivan kuten puhuja ei tiedä mitä odottaa ikuisuudesta! -, ne antavat meille mahdollisuuden ajatella kriittisesti eksistentiaalisia käsitteitä konkreettisemmin.

Tässä on yksi esimerkki siitä, mitä tarkoitamme. Olemme jo puhuneet siitä, kuinka Dickinson yrittää kuvata kuolemaa enemmän kuin pelättävää. Hän ehdottaa, että kuolema on matka, joka meidän kaikkien on tehtävä ja joka voi antaa meille mahdollisuuden pohtia elämäämme ja löytää rauhaa kuoleman väistämättömyydestä. Kun Kuolema personoidaan, voimme nähdä Kuolemassa ominaisuuksia, jotka voivat muuttaa sitä, miten ajattelemme ja tuntemme sitä.

Ja tässä todellakin personointi on kyse: luomalla tehokkaita tarinoita, jotka tekevät suurista ideoista helpommin ymmärrettäviä . Runon lopussa, aivan kuten puhuja, näemme Kuoleman aivan uudella tavalla.

Aika

TO aika , tai kierrosta, runoilijat käyttävät usein merkittävän muutoksen luomiseen sävy ja runon teema. Toisin sanoen: volta voi joskus kääntää runon päähänsä ja viedä sen toiseen tai uuteen suuntaan.

ap englannin kielen pisteet laskin

Dickinson käyttää a aika sisään Koska en voinut pysähtyä kuoleman puolesta siirtää kuoleman personifikaatio miellyttävästä epäselvämmäksi.

Ennen aika, Kuolema kuvataan siviilinä ja kohteliaana herrasmiehenä. Voit nähdä tämän runon kahdessa ensimmäisessä jaksossa tai jaksossa. Jälkeen aika, joka esiintyy runon kolmetoista rivissä, Kuolema saa salaperäisemmän laadun.

Iloisten lasten ja viljapeltojen sijaan maisema muuttuu volta-ajan jälkeen. Kasteet värisevät ja viilentävät, mikä antaa pahaenteisemmän ja melankolisemman sävyn. Sitten Kuolema vie puhujan määränpäähänsä: taloon, joka näytti olevan / maan turvotus. Vaikka tämä on varmasti metaforinen kuvaus haudasta, se on myös jotain enemmän: se hioa tuntemattomaan. Puhuja tietää, että heidät on viety lepopaikkaansa, mutta se on ainakin osittain piilotettu. He eivät näe, mitä heille seuraavaksi tulee, mikä muuttaa runon sävyn harkitusta reflektiivisyydestä salaperäisemmäksi ja arvoituksellisemmaksi. Tämä liittyy yhteen runon pääteemoista: jälkielämän epävarmuudesta.

Joten nyt, kun olemme puhuneet siitä, mitä tämän runon volta tekee ... kuinka voit kertoa, milloin aika on tapahtumassa? Sisään Koska en voinut pysähtyä kuoleman puolesta, löydät aika kiinnittämällä huomiota kieleen, jota Dickinson käyttää. Kolmetoista rivi alkaa, tai pikemminkin - Hän ohitti meidät. Nämä sanat - tai pikemminkin - tarkoittavat, että puhujan ajatukset ja tunteet muuttavat kurssia tai kääntyvät kohti uutta ideaa.

Toinen tapa tunnistaa a aika tapahtuu runon rakenteen muutosten kautta. Jos luet, koska en voinut pysähtyä kuolemaan ääneen, saatat huomata, että sillä on lyyrinen laatu. Se on rytminen, melkein kuin kappale. Tämä johtuu siitä, että se noudattaa tiukkaa tavua. Kohteessa aika, tavujen kuvio jokaisessa osassa muuttuu 8-6-8-6: sta 6-8-8-6: ksi.

Tämä saattaa tuntua pieneltä muutokselta, mutta voit tuntea muutoksen runon lyyrisessä laadussa, kun tavukuvio muuttuu. Se on kuin biisin muuttuessa kappaleessa: kappale tuntuu vain erilaiselta! Runossa tavukuvion muutos auttaa edistämään muutosta Kuoleman esityksessä eteenpäin. Ja tässä tapauksessa volta auttaa meitä ymmärtämään puhujan matkan kuoleman kautta kuoleman jälkeen vivahteikkaammin.

body-whats-next-arrow-yellow-ground-confused

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Arcadian yliopiston pääsyvaatimukset

Mitä sinun on tiedettävä Etelä -Pasadenan lukiosta

Löydä osavaltion sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Etelä -Pasadenan lukiosta Etelä -Pasadenassa, Kaliforniassa.

Kuinka ässä AP-kemialaboratoriot

Huolestutko AP-kemian laboratorioista? Selitämme, mitä ne kattavat, mitä sinun on tehtävä ja miten voit menestyä.

Enneagrammin tyyppi 1: Perfektionisti elämässä, rakkaudessa ja työssä

Oletko vai onko joku läheisistäsi Enneagrammin tyyppi 1? Opi tunnistamaan reformaattorin tyyppi ja millainen he ovat.

10 parasta graafista laskinta (fyysinen ja online)

Etsitkö graafista laskinta? Tutustu luetteloon parhaista fyysisistä ja online-piirtolaskureista sekä siitä, miten graafista laskinta käytetään.

Mitkä ovat ICD-10-koodit diabetekselle? Täydellinen luettelo

Tarvitsetko ICD-10-koodeja diabetes mellitukselle? Katso tämä täydellinen luettelo ICD-9- ja ICD 10 -koodeista, jotka kattavat tyypin 1, tyypin 2 ja muut diabeteksen muodot.

ACT: n tekeminen 7. luokassa: Pitäisikö sinun tehdä se?

Pitäisikö 7. luokan oppilaiden ottaa ACT? Esittelemme syyt, miksi sinun on ehkä suoritettava ACT 7. luokassa, sekä testin niin varhaisen haittapuolet.

229 Yleiset englanninkieliset verbit ja esimerkit

Etsitkö luetteloa verbisanoista? Verbiluettelomme sisältää kaikki kolme verbityyppiä ja esimerkkejä.

Marquette -yliopiston pääsyvaatimukset

Wesleyanin pääsyvaatimukset

Kuinka päästä MIT: iin: 5 asiantuntijavalintavinkkiä

Kuinka vaikeaa on päästä MIT: ään? Opi, kuinka voit olla MIT-hakutilastot ja olla yksi harvoista mennä tähän erinomaiseen tutkimusyliopistoon.

Virginia Techin pääsyvaatimukset

20 parasta kirjoituskilpailua lukiolaisille

Haluatko osallistua joihinkin kirjoituskilpailuihin? Tutustu laajaan luetteloon lukio -opiskelijoiden kirjoituskilpailuista: voit julkaista ja ansaita rahaa yliopistolle.

JMU: n pääsyvaatimukset

Pittsburghin yliopiston SAT-tulokset ja GPA

Kalifornian parhaat koulut | John Muir Magnet School Rankings ja tilastot

Löydä osavaltion sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta John Muir Magnet Schoolista San Diegossa, Kaliforniassa.

Oregonin yliopiston ACT-tulokset ja GPA

Palos Verdesin lukio 2016-17 rankingit | (Palos Verdes Estates,)

Löydä osavaltioiden rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Palos Verdesin lukiosta Palos Verdes Estatesissa, Kaliforniassa.

La Sallen yliopiston SAT -tulokset ja GPA

Mikä on yhdistelmälause? Tyypit ja esimerkit

Mikä on yhdistelmälause? Miten se eroaa monimutkaisesta lauseesta? Opi näiden lauseiden määritelmät ja katso esimerkkejä yhdistetyistä lauseista.

2.5 GPA: Onko tämä hyvä? Korkeakoulut, joihin pääset 2.5

Mikä on 2,5 GPA? Onko se hyvä vai huono, ja mitkä korkeakoulut hyväksyvät 2,5 GPA: n? Selvitä, mihin kouluihin voit päästä.

Baruch College (City University of New York) SAT -tulokset ja GPA

1380 SAT -pisteet: Onko tämä hyvä?

ACT Täysi maksu ja rekisteröinti: Mikä on ACT: n kokonaiskustannukset?

Kuinka paljon ACT maksaa ja mitkä ovat kaikki testaus- ja rekisteröintimaksut? Tutustu täydelliseen oppaaseemme, niin tiedät kuinka säästää rahaa.

Yksittäiset muuttujayhtälöt algebrassa: ACT -matematiikkastrategiat

Tarvitsetko apua algebrayhtälöiden kanssa ACT Math? Yksittäiset muuttujayhtälöt ovat yleisin yhtälökysymystyyppi. Opi matemaattisia strategioita ja vinkkejä näihin ongelmiin.