Täydellinen opas: Vahvan suosituskirjeen kirjoittaminen

ominaisuus_suositus

Englannin opettajana ja korkeakoulun neuvonantajana lukion opiskelijoiden kanssa minulla on ollut etuoikeus ja vastuu kirjoittaa suosituskirjeitä. Alusta alkaen minulla oli voimakas tarve auttaa, mutta minulla ei ollut selkeää käsitystä siitä, mitä viitekirjeen pitäisi sisällyttää. Jos he kaikki puhuvat oppilaiden vaikuttavista ominaisuuksista ja saavutuksista, mikä tekee joistain kirjeistä erottuvan muiden joukosta?

Vastatakseni tähän kysymykseen tutkin suosituskirjeitä korkeakouluprosessin molemmilta puolilta hyödyntäen lukion ohjaajien ja opettajien neuvoja ja korkeakoulujen valintapäälliköiden näkökulmaa. Luin myös kymmeniä suosituskirjeitä, niistä, joita valintalautakunnat rakastivat, ja niitä, jotka hylättiin keskinkertaisina, hyödyttöminä tai suoraan negatiivisina opiskelijaa kohtaan.



Tämä artikkeli kokoaa tärkeimmät oppitunnit, jotka olen saanut tämän tutkimuksen kautta, ja oma työni, joka tukee opiskelijoita opiskeluprosessin aikana. Lue keskustelu siitä, mitä tarkalleen on sisällytettävä sellaiseen kirjeeseen, joka kannattaa tehokkaasti opiskelijaa ja parantaa hänen pääsymahdollisuuksiaan.

Katsotaanpa ensin syvemmälle, mihin tarkoitukseen suosituskirjeet palvelevat, kun ne saapuvat hyväksymiskomiteaan.

Tavoite: Mikä on suosituskirjeiden tarkoitus?

Valintavirkailijat painottavat paljon suosituskirjeitä. Erityisesti valikoivissa sisäänpääsyissä, kun tuhannet pätevät opiskelijat kilpailevat rajallisesta määrästä paikkoja, viitekirjeet voivat mennä pitkälle kohti erottaa opiskelija toisesta. Harvardin sisäänpääsyn dekaanin William Fitzsimmonsin mukaan suosituskirjeet ovat 'erittäin tärkeitä' ja niitä luetaan 'erittäin huolellisesti' (heijastetaan usein suurille näytöille koko komitean edessä!).

Joten mitä kaikki nämä huolellisesti lukeneet pääsyvirkailijat etsivät? Kaksi pääominaisuutta. Ensimmäinen on oivaltava, syvällinen oppilaan tarina, joka paljastaa sekä hänen akateemisia taitojaan että henkilökohtaisia ​​ominaisuuksiaan. Opettajana sinulla on hyvät mahdollisuudet kommentoida oppilaan älyllistä uteliaisuutta, luovuutta ja asennetta oppimiseen.

Lisäksi voit puhua oppilaan ihailtavista henkilökohtaisista ominaisuuksista, kuten hänen eheydestä, myötätunnosta ja johtamistaidoista. Tämä syvällinen ilme antaa pääsykomitean kokonaisvaltainen näkemys oppilaastasi hakemuksessa lueteltujen arvosanojen ja seurojen ulkopuolella. Se auttaa oppilasta heräämään henkiin.

Toinen tärkein piirre, jota pääsykoevaliokunnat yleensä etsivät, on opiskelijan mahdollisuus vaikuttaa myönteisesti yliopistoyhteisöön sekä menestyä valmistumisen jälkeen. Suosituksessasi voit ilmoittaa luottamuksesi opiskelijan menestykseen kampuksella ja tuleviin saavutuksiin.

Itä -Carolinan yliopiston gpa -vaatimukset

Tietyt ominaisuudet ovat erityisen vaikuttavia pääsyvirkailijoille ja viittaavat menestykseen yliopistossa, vaikka tämä voi vaihdella jonkin verran yksilöittäin. Jotkut näistä ominaisuuksista ovat rakkaus oppimiseen, akateeminen sitoutuminen, viestintätaidot, sitoutuminen tietyn taidon tai alueen hallintaan ja johtamiskyky.

Koska nämä henkilökohtaiset ominaisuudet eivät ehkä näy muualla sovelluksessa (lukuun ottamatta opiskelijan omaa esseetä), suosituskirjeet voivat edetä pitkälle oppilaan parhaiden piirteiden kuvaamiseen. Lisäksi ne osoittavat sen oppilaalla on opettajia, jotka ovat motivoituneita puolustamaan häntä.

Tietysti toivottavasti kukaan ei suostuisi suosittelemaan opiskelijaa ja sitten kirjoittamaan huonoja, sabotoivia asioita suosituskirjeeseen. Yleensä on turvallista olettaa, että kaikki suosittelijat haluta tukea oppilaita jatkamaan opintojaan. Mutta keskinkertaiset kirjeet voivat usein olla yhtä huonoja kuin ne, jotka ovat suorastaan ​​kriittisiä, ja pelkästään 'hyvät kirjeet' ovat vaaleita verrattuna erinomaisiin. Joten mitä on sisällytettävä suosituskirjeeseen, jotta se voidaan tehdä erityisesti vahva ja tehokas?

body_rosietheriveter

Kuinka kirjoittaa vahva suosituskirje

Vahvimmat suosituskirjeet vaativat aikaa ja ajattelua. He ovat yksilöllisesti jokaiselle oppilaalle ja niitä tarkistetaan harkiten sanavalinnan ja ideoiden mukaan. Ensinnäkin, mikä sisältö on välttämätöntä vahvan suosituskirjeen saamiseksi?

Sisällytä avainsisältö

Ehkä paras tapa kuvata, mitä kirjeen tulisi sisältää, on aloittaa kuvaamalla, mitä sen ei pitäisi sisältää. Palautuskirjeen pitäisi ei yksinkertaisesti uudistaa opiskelijan arvosanat, seurat ja palkinnot. Kaikki nämä tosiasiat ja luvut olisi jo mainittava opiskelijan hakemuksessa.

Tehottomimmat kirjeet vain toista opiskelijan ansioluettelo. Pääsyvirkamiehet toivovat syvää tietoa opiskelijan luonteesta, eikä luetteloa datapisteistä, joita voitaisiin soveltaa mihin tahansa määrään opiskelijoita.

Tämä ei tarkoita sitä, että suosittelijoiden ei pitäisi mainita, mitä opiskelija on saavuttanut tai mihin hän on osallistunut, mutta heidän ei pitäisi tuntea pakkoa luetella jokaista saavutusta. Sen sijaan kirjoittajat voivat osoittaa a erityinen osallistuminen tai tarina, joka osoittaa jotain merkityksellistä oppilasta.

Voit esimerkiksi kirjoittaa Michaelista, jonka voimakas sitoutuminen tasa-arvoon ja koulutukseen johti hänet perustamaan Gay-Straight Alliance -koulun. Tällä tavalla keskustelet jostakin oppilaan tekemästä valaistaaksesi jotain merkittävää ja ihailtavaa hänen luonteestaan ​​ja motiiveistaan. Puhuminen GSA: n perustamisesta on enemmän havainnollistava kuin vain ilmoittaa olevansa sitoutunut tasa -arvoon ja sosiaaliseen oikeudenmukaisuuteen.

Joten jos oppilaan arvosanojen ja toimintojen (eli jatkamispisteiden) toistamisen ei pitäisi mennä kirjeeseen, mitä pitäisi tehdä? MIT tarjoaa oivaltavan erittelyn kysymyksistä, joihin vastaanottovirkailijat haluaisivat vastauksia kirjeessään. Nämä kysymykset ovat hyödyllinen opas suosittelijoille, jotka kirjoittavat mihin tahansa korkeakouluun.

  • Mikä on suhteenne yhteydessä hakijan kanssa?
  • Onko oppilas osoittanut olevansa valmis ottamaan henkisiä riskejä ja menemään normaalin luokkahuonekokemuksen ulkopuolelle?
  • Onko hakijalla sellaista epätavallista osaamista, lahjakkuutta tai johtajuutta?
  • Mitä motivoi Tämä henkilö? Mitä kiihottaa häntä/häntä?
  • Miten hakija on vuorovaikutuksessa opettajien kanssa? Kaverien kanssa? Kuvaile häntä persoonallisuus ja sosiaaliset taidot.
  • Mitä muistat eniten tästä henkilöstä?
  • Onko hakija koskaan kokenut pettymystä tai epäonnistumista? Jos on, miten hän reagoi?
  • Onko olemassa epätavallisia perhe- tai yhteisöolosuhteita, joista meidän pitäisi olla tietoisia?

Lähde: MIT Admissions

Suosittelijan ei välttämättä tarvitse vastata kaikkiin näihin kysymyksiin, mutta ne ovat hyviä lähtökohtia aivoriihi. He siirtävät painopisteen siitä, mitä opiskelija tekee, siihen, millainen hän on älyllinen uteliaisuus, tietyt taidot tai kyvyt, intohimot ja persoonallisuus. Muita vaikuttavia ominaisuuksia ovat viestintätaidot, kekseliäisyys ja innovatiivinen ongelmanratkaisu. Valintakomiteat etsivät usein myös osoitettua johtajuutta ja kykyä tehdä yhteistyötä muiden kanssa vuorovaikutteisessa ja monipuolisessa ympäristössä.

Näiden henkilökohtaisten ominaisuuksien lisäksi kirjeen kirjoittajat saattavat puhua epätavallisista olosuhteista tai haasteista, jotka opiskelija on kohdannut tai selvinnyt. Nämä voivat olla erityisen merkittäviä selittämään akateemisen suorituskyvyn heikkenemistä tai osoittamaan, kuinka opiskelija on voittanut vaikeudet. Suosittelen hankkimaan opiskelijan lupa ennen henkilökohtaisten perhetietojen lisäämistä varmistaaksesi, että hän on mukava jakaa ne.

Lopuksi suosittelija saattaa haluta osoittaa tuntevansa koulunsa, johon oppilas hakee. Jos koulu on erityisen kilpailukykyinen, voit ilmaista luottamuksesi oppilaan kykyyn menestyä akateemisesti tiukassa ympäristössä. Jos olet koulun alumni, voit uskottavasti vakuuttaa luottamuksesi siihen, että oppilas olisi vahva kulttuurinen sovitus.

Vahvimmat suosituskirjeet antavat käsityksen opiskelijan älyllisestä suuntautumisesta, motiiveista ja henkilökohtaisista ominaisuuksista. Kuinka voit kirjailijana kehua oppilaasi vilpittömästi, aidosti ja vakuuttavasti? Yksi parhaista tavoista saavuttaa tämä on keskittää suosituksenne opiskelijan parhaisiin resursseihin.

body_highlighters

Korosta oppilaasi tärkeimmät vahvuudet.

kuinka pelata sydämiä kahden pelaajan kanssa

Korosta tärkeimmät teemat

Aivan kuten sinun ei tarvitse tuntea pakkoa toistaa jokaista arvosanaa, klubia ja palkintoa opiskelijan ansioluettelossa, myös sinä ei tarvitse puhua kaikesta laadusta mikä tekee oppilaasta mahtavan. Itse asiassa hyvin pyöristyneet opiskelijat eivät välttämättä ole mitä kilpailukykyisimmät koulut etsivät. Vaikka valikoivat koulut etsivät akateemista huippuosaamista useimmissa aineissa, he todella arvostavat oppilaan erityistä sitoutumista tiettyyn ja erilliseen alueeseen.

'Suuren piikin' kehittäminen tietyllä alueella osoittaa intohimoa, omistautumista ja kykyä ylläpitää pitkän aikavälin keskittymistä . Kuten PrepScholarin perustaja ja Harvardin alumni Allen Cheng kirjoittaa, korkeakoulut etsivät opiskelijoita, jotka aikovat muuttaa maailmaa. He odottavat syvää saavutusta, ja paras ennustaja on syvä saavutus lukiossa. Siksi valintakomiteoihin tekee erityisen suuren vaikutuksen tieteen, kirjoittamisen, yleisurheilun tai minkä tahansa sitoumuksesi 'valtava piikki'.

Kaikki tai edes suurin osa opiskelijoista ei tietenkään hae Ivy League -kouluihin, mutta takeaway -viesti pätee edelleen. Suosituskirjeiden ei tarvitse esittää opiskelijaa niin monipuolisesti ja hyvin kaikessa, mitä he tekevät. Sen sijaan he voivat maalaa tietty kuva ja korosta ominaisuuksia, jotka ovat tärkeimpiä ymmärtämään, kuka oppilas on ja mikä ohjaa hänen tekojaan.

Jotkut kirjeet voivat korostaa, että opiskelija on huippututkija, kun taas toiset voivat puhua opiskelijan johtamistaidoista. Jotkut voivat keskittyä opiskelijan intohimoon vapaaehtoistyöhön tai hänen lahjakkuuteensa näyttelemisessä, taiteessa, musiikissa tai yleisurheilussa. Opiskelijoille, joilla on laaja kansainvälinen kokemus, suosittelijat voivat kiittää monikulttuurisesta, maailmanlaajuisesta näkökulmastaan ​​tai epätavallisesta kypsyydestään ja hienostuneisuudestaan.

Muut opiskelijat ovat saattaneet joutua voittamaan elämänsä vaikeudet, ja suosittelija voisi puhua heidän selviytymiskyvystään ja vahvuudestaan ​​selviytyjänä. Kuten edellä mainittiin, ehdotan, että keskustelet tällaisesta sisällöstä opiskelijan kanssa varmistaaksesi, että hän osaa jakaa sen pääsykomiteoiden kanssa. Kaiken kaikkiaan suosittelija voi aivoriihistellä luettelon opiskelijan parhaista omaisuuksista (opiskelijan ansioluettelon ja kerskailulomakkeen avulla) ja nollaa tärkeimmät teemat.

Entä jos oppilas ei ole osoittanut kiinnostusta tiettyä aluetta kohtaan, mutta olet innoissasi nähdessäni hänen tutkivan edelleen kiinnostuksen kohteitaan yliopistossa? Tässä tapauksessa voit kirjoittaa vilpittömästi opiskelijan tilaa kasvaa ja potentiaali, jonka näet hänessä. Samaan aikaan ole varovainen tällaisen sanamuodon kanssa, koska se voi ehdottaa eri asioita eri pääsyvirkailijoille. Jos et todellakaan kykene tai ole pätevä antamaan opiskelijalle suositusta, joka auttaa hänen pääsymahdollisuuksiaan, sinun pitäisi kieltäytyä kunnioittavasti tai ehdottaa toista osaa kirjoittaa kirjeensä paremmin.

Kun olet valinnut opiskelijan tärkeimmät korostettavat teemat, voit miettiä tiettyjä tarinoita, kokemuksia tai havaintoja jotka osoittavat nämä vahvuudet. Parhaat suosituskirjeet näyttävät, eivät vain kerro.

body_bookwithbutterflies

Herätä kirjeesi eloon merkityksellisillä tarinoilla ja esimerkeillä.

Anna erityisiä esimerkkejä

Mikä lause antaa paremman kuvan lukijan mieleen?

a) Kate on vahva kirjailija.

b) Katen ylivoimaisen kirjoittamisen ja analyyttisten taitojen vuoksi käytän hänen vuoden kestävää väitöskirjaansa sukupuolen esityksistä Jane Eyre esimerkkinä korkealaatuisesta työstä tuleville AP -englannin tunneille.

Toinen käyttää tehokkaampia sanoja, mutta vielä tärkeämpää antaa konkreettisen esimerkin , mikä osoittaa, että Kate on vahva kirjoitustaito. Se selittää perusteet, joiden perusteella opettaja tekee johtopäätöksensä siitä, että Kate on hyvä kirjailija. Se viittaa lisäksi siihen, että Kate voi keskittyä pitkäaikaiseen projektiin ja teki opettajaan niin suuren vaikutuksen, että hänen opinnäytetyöstään tuli malli tuleville opiskelijoille.

Parhaat suosituskirjeet tukevat heidän kiitostaan ​​oppilasta erityisillä anekdooteilla ja havainnoilla. Nämä tarinat saavat aikaan muutamia asioita. Yksi, he tukee kirjoittajan väitteitä. Adjektiivien luettelemisen sijasta kirjailija tukee kuvaustaan ​​esimerkeillä.

Toiseksi he tee kirjeestä mielenkiintoisempi ja auttaa opiskelijaa heräämään henkiin pääsyvirkailijoiden silmissä. Virkailijat voivat olla koko yön lukemassa hakemuksia. Viimeinen asia, jonka he haluavat, on yleinen, tylsä ​​suosituskirje, joka sulautuu kaikkiin muihin. Mielenkiintoiset tarinat tekevät sekä kirjeen että opiskelijan pop- .

Lopuksi tiettyjen tarinoiden käyttö osoittaa, että suosittelija on itse asiassa pätevä arvioimaan opiskelijaa. Parhaat kirjeet tulevat opettajilta, jotka tuntevat oppilaan hyvin. Anekdoottien ja havaintojen jakaminen todistaa, että olet oppinut tuntemaan opiskelijan perusteellisesti ja arviointisi hänestä on luotettava ja luotettava.

Esimerkkien jakamisen lisäksi kannattaa varata aikaa ole tarkoituksellinen sanavalintasi suhteen. Mieti, mitkä lauseet ja adjektiivit antavat oppilaan selkeimmän ja vahvimman hyväksynnän.

body_wordspuppetmaster

Tanssi, sanat, tanssi!

Käytä voimakkaita sanoja

Kuten mikä tahansa kirjoitus, parhaat suosituskirjeet ovat kaunopuheisia, selkeitä ja älä joudu kliseiden ansaan. Soittaminen jollekin a hyökkääjä kanssa kultainen sydän WHO ei jätä kiveä kääntämättä ja on a ystävä kaikille voi saada haukottelun tai silmänräjähdyksen vastaanottovirkailijalta.

Usein löytää juuri oikean sanan tarkistusvaihe. Tarkista, kirjoititko mielenkiintoista kun luova tai innovatiivinen toimisi paremmin. Pidä silmällä kiva kun halusit sukeltaa opiskelijan ainutlaatuisuuteen myötätunto tai myötätunto muille. Ehkä kirjoitit ahkera työntekijä kun henkinen riskinottaja kuvaisi tarkemmin opiskelijaa.

Jotkut sanat ja lauseet, joita voidaan käyttää kuvaamaan opiskelijan akateemisia vahvuuksia, ovat oivaltava, analyyttinen, utelias, tarkkaavainen, innovatiivinen, tai tietyn aihealueen hallintaa. Muita, jotka kuuluvat enemmän henkilökohtaisten ja ammatillisten vahvuuksien areenalle, ovat kypsä, joustava, antelias, empaattinen, johtaja, monipuolinen, eettinen, motivoitunut, kunnianhimoinen, kekseliäs ja vahvat viestintätaidot.

Pääsihteerit ovat lukeneet satoja ellei tuhansia suosituskirjeitä ja he ovat tottuneet lukemaan rivien välistä. Ole tahallinen sanamuodossasi, jotta et vahingossa kommunikoi jotain negatiivista opiskelijasta. Esimerkiksi lause, kuten johtaa esimerkillä 'tai' menestyy itsenäisesti '' voi osoittaa, että opiskelija pitää itsensä ja on vaikeuksia työskennellä muiden kanssa.

Vaikka on tärkeämpää olla aito ja olla huolehtimatta liikaa siitä, mitä pääsyvirkailija voi ajatella tai olla ajattelematta, tämä ajattelutapa voi auttaa sinua ole määrätietoinen sen suhteen, mitä sanot ja miten sanot sen kirjeessäsi. Voit myös pitää silmällä, että lauseesi kuulostaa ylhäältä. Parhaat kirjeet hurraavat oppilaistaan, mutta heillä on esimerkkejä kiitoksensa tueksi. Pelkästään yliluonnollisten adjektiivien luetteloiminen voi tulla liian paisuneeksi ja epärehelliseksi.

Toinen tekniikka, joka voi tehdä vaikutuksen ottamisvirkailijoihin, on korkean sijoituksen käyttö.

body_ranking

Sijoita opiskelija korkealle, kun se on sopivaa

Harkitse näitä sijoituksia:

Georgian yliopisto täytti vaatimukset

Carla on lahjakkain ja motivoitunein matematiikan opiskelija, jonka olen opettanut kahdenkymmenen vuoden aikana lukion lukiossa.

James on yksi kolmesta parhaasta opiskelijasta, joita minulla on koskaan ollut ilo opettaa.

Vaikuttava sijoitus, kuten kaksi yllä, varmasti välittää opiskelijalle vahvan luottamusäänestyksen , varsinkin jos opettaja, jolla on satoja oppilaita, vertaa suosittelijaansa. Jos oppilaasi hakee valikoivaan tai Ivy League -kouluun, tehokas sijoitus voi johtaa pitkälle todistamaan oppilaan erinomaisista saavutuksista ja ominaisuuksista.

Toisaalta sijoitus, kuten 'keskimääräistä parempi' tai 'suhteellisen voimakas ponnistus vertaisiinsa verrattuna' voi tehdä enemmän haittaa kuin hyötyä. Jos pystyt todella antamaan lausunnon korkeasta asemasta, voit auttaa opiskelijaa sisällyttämällä sen. Jos ei, on luultavasti suositeltavaa jättää tällainen lausunto pois kirjeestäsi.

Sijoituslausunnon lisäksi suosituskirjeeseesi on sisällytettävä muutamia muita keskeisiä osia. Vaikka voit olla luova ja muokata kirjeitä kullekin oppilaalle, niitä on muutamia olennaisia ​​tietoja joka tulisi sisällyttää kaikkiin kirjeisiin.

body_fourelements

Sisällytä kaikki olennaiset elementit.

Ilmoita kaikki olennaiset tiedot

Kaikissa suosituskirjeissä on muutamia tarpeellisia tietoja, joita käsitin lyhyesti tämän artikkelin alussa. Ensimmäinen on selkeä lausunto siitä, ketä suosittelet. Jos voit muokata kirjeesi kullekin korkeakoululle, sitä parempi. Toiseksi sinun on ilmoitettava kuka sinä olet , asemasi koulussa ja kontekstit, joissa olet tutustunut hakijaan.

Jos olet tutustunut oppilaaseen sekä luokassa vuoden ajan että koululehden toimittajana, tämä osoittaa, että olet opettanut ja valvonut häntä eri yhteyksissä ja olet erityisen pätevä arvioimaan häntä. Pääsihteerit suosivat yleensä suosituksia nuoremman vuoden opettajat , kuten heillä oli opiskelija äskettäin ja koko vuoden. Ylemmän vuoden opettaja ei todennäköisesti tunne opiskelijaa vielä kovin hyvin, ja toisen ja ensimmäisen vuoden vuosi oli liian kaukana menneisyydestä. Poikkeuksia tähän yleissääntöön ovat opiskelijan pitäminen yli vuoden tai hänen valvontaansa muissa tehtävissä, kuten klubeissa tai urheilussa.

hyviä korkeakoulututkimusaiheita

Voit aloittaa kirjeen luovalla tai tarttuvalla koukulla tai yksinkertaisemmalla kannanotolla, kunhan sisällytät nämä keskeiset osat johdantoon. Tässä muutamia esimerkkejä.

Minulla on suuri ilo antaa tämä suositus Katelle, jota nautin opettamisesta ja tutustumisesta hänen 11. luokan AP Yhdysvaltain historianopettajaksi.

Olen tuntenut Joen vuodesta 2012 Lincoln High Schoolin biologian opettajana.

Olen iloinen voidessani kirjoittaa tämän suosituksen Rosalle, jonka olen tuntenut kaksi vuotta psykologian opettajana ja akateemisena neuvonantajana.

Hyväksy tämä kirje innostuneena hyväksyntäni Chrisille, 11. luokan AP -kemian luokan huippuoppilaalle.

Kun olet esitellyt oppilaan, suhteesi häneen ja suosituslausunnon, voit jatkaa arvioinnin antamista pitäen mielessä yllä mainitut ehdotukset, kuten keskittyminen tärkeisiin aiheisiin ja tiettyjen tarinoiden, tehokkaan kielen ja lausunnon käyttäminen sijoituksesta. Jos haluat tasapainottaa suosituksesi esittämällä heikkouden, ehdotan, että teet sen lievällä tavalla, ehkä selityksellä siitä, kuinka heikkoudesta voitaisiin tehdä vahvuus.

Kirjeesi päätelmässä on hyvä toistaa tuesi opiskelijalle ja puhua myös miten kuvittelet opiskelijan menestyvän yliopistossa . Pääsihteerit haluavat rakentaa vahvan, dynaamisen ja monipuolisen luokan, jolla on erilaisia ​​kykyjä ja etuja. Todistamalla opiskelijan mahdollisuudet menestyä tulevaisuudessa ja osallistua kampuksella voit vakuuttaa pääsyvirkailijoille, että hän on haluamansa opiskelija koulussaan.

Lopuksi voit päättää kirjeesi yhteystiedot ja kutsu soittaa tai lähettää sinulle sähköpostitse kysymyksiä . Käytä virallista kirjelomaketta ja ota heidät yhteyttä ottamaan yhteyttä oppilaan jatkokeskusteluun.

Yhteenvetona, mennään yli tehdä ja älä suosituskirjeiden kirjoittamisesta yliopistoon hakeville opiskelijoille.

body_key-1

Tärkeitä muistettavia kohtia

Tehdä:

  • Sisällytä avainsisältö, kuten ketkä suosittelet, kuka olet, miten tunnet opiskelijan ja mikä tekee sinusta pätevän arvioimaan häntä.
  • Olla innostunut suosituksessasi keskustelemalla sekä opiskelijan akateemisista kyvyistä ja mahdollisuuksista että hänen luonteestaan ​​ja persoonallisuudestaan.
  • Kohokohta muutamia keskeisiä ominaisuuksia jotka ovat mielestäsi välttämättömiä pääsyvirkailijoille ymmärtääkseen, kuka opiskelija on ja mitä hän voi saavuttaa.
  • Käyttää erityisiä tarinoita, esimerkkejä ja anekdootteja arviointisi tueksi.
  • Ole tahallinen sanavalinnassasi, varmista se voimakkaita sanoja ja lauseita ja välttää kliseitä.
  • Tarjoa korkea ja vaikuttava sijoitus , kun sovellettavissa.
  • Lopuksi vahvalla tuella, visio opiskelijan menestyksestä tulevaisuudessa ja kutsu valintalautakuntaan seuraamaan sinua tarvittaessa.

Älä:

  • Yksinkertaisesti toista aloituspisteet tai määrälliset tiedot jotka on jo lueteltu sovelluksen muissa osissa.
  • Heitä liian leveä verkko ja lopulta sanot hyvin vähän, koska yritit sanoa liikaa.
  • Listaa adjektiivit ilman esimerkkejä niiden tukemiseksi.
  • Käyttää yleinen , lempeä, innostamaton kieli tai kliseiset lausunnot.
  • Käytä samankaltaisia ​​kirjeitä useammalle kuin yhdelle oppilaalle, varsinkin jos oppilaat hakevat samoihin kouluihin (samat hakupoliisit näkevät tämän!)
  • Hyväksy suosituskirjeen antaminen, ellet voi rehellisesti suositella oppilasta.

Lopuksi kaikki oppilaat eivät kehitä vahvoja yhteyksiä opettajiinsa, ehkä siksi, että heillä on vaikeuksia osallistua luokkaan tai heidän koulullaan on suuri opettaja -oppilas -suhde. Auttaakseen suosituksesi kirjoittamisessa oppilaat voivat antaa 'kerskaustaulukon', jossa he puhuvat tavoitteistaan ​​ja heille tärkeistä asioista, sekä ansioluettelon. Jos tarvitset lisätietoja tai aikaa puhua opiskelijalle, se voi auttaa tapaamaan hänet ja keskustelemaan parin kanssa. Olen aina löytänyt helpoimmat kirjeet kirjoittaa opiskelijoille, jotka olivat avoimia ja innokkaita kertomaan suunnitelmistaan ​​ja persoonallisuudestaan.

Jos sinusta tuntuu, ettet ole oppinut tuntemaan yhtä hyvin opiskelijaa kuin sinun on kirjoitettava vakuuttava ja oivaltava kirje, se voi auttaa herättämään hänen ajatuksiaan ja tunteitaan sekä varaamaan aikaa oppia tuntemaan hänet paremmin. Niin kauan kuin sinä on raaka -aineita, hyvän suhteen, tarinoiden ja havaintojen osalta voit käyttää näitä ehdotuksia ja esimerkkejä harkitun, räätälöidyn suosituskirjeen luomiseen, joka auttaa häntä pääsemään yliopistoon.

Muista kirjoittaessasi tehtäväsi: erottaa opiskelija ainutlaatuiseksi ja vaikuttavaksi ehdokkaaksi, valaista sekä hänen älylliset että henkilökohtaiset ominaisuutensa ja antaa sisäänpääsyvirkamiehille kokonaisnäkemys henkilöstä, joka esiintyy kampuksella ensi vuonna luokka.

Mielenkiintoisia Artikkeleita

105 Luovan kirjoittamisen kehotuksia kokeilla

Onko sinulla vaikeuksia aloittaa kirjoittaminen? Inspiroidu luettelostamme yli 100 luovasta kirjoittamisesta.

ACT -opintosuunnitelman luominen: 4 näyteaikataulua

Tarvitsetko ACT -opintosuunnitelman valmistelusi järjestämiseksi? Tutustu 4 ACT -opintoaikatauluumme ja saat vinkkejä opintosuunnitelman mukauttamiseen ACT -tarpeisiisi.

Kuinka lasket SAT -pisteet? Raaka ja skaalattu

Opi tästä, kuinka voit laskea SAT -pisteet, mukaan lukien osiot ja yhdistelmäpisteet. Ota huomioon vastaamattomat kysymykset, niin saat skaalatut pisteet.

Paras urakehitys, joka auttaa sinua suunnittelemaan tulevaisuutesi

Mikä työ sopii sinulle? Kokeile yksinkertaista uramahdollisuustestiä, joka auttaa sinua tekemään päätöksen vain nopealla urakehityksellä.

Mikä on Pozole? Kuinka tehdä herkullista meksikolaista maissikeittoa

Kiinnostaako posole? Opi erilaisia ​​tyyppejä (blanco, rojo ja verde) ja 9 erilaista herkullista pozole -reseptiä, jotka auttavat sinua tekemään tämän maukkaan hominy -keiton.

Pronomentti Case ACT: ssä Englanti: Vinkkejä ja käytännön kysymyksiä

Pronoomenitapaus on ACT -englannin kielioppisääntö, jota monet opiskelijat käyttävät väärin jokapäiväisessä elämässä. Lue vinkkini, niin parannat pisteitäsi.

1530 SAT-pisteet: Onko tämä hyvä?

Bemidjin osavaltion yliopiston pääsyvaatimukset

Ilmaiset vanhemmat viralliset ACT -käytännön testit

Haluatko vielä enemmän ACT-harjoituksia? Tässä on aiempien vuosien vanhempia virallisia ACT-testejä, joiden kanssa voit harjoitella ilmaiseksi.

Kuinka huijata ACT: tä

Mietitkö kuinka huijata ACT? Lue ACT-huijauskandaalien opas ja opi voittamaan testi.

Pitäisikö sinun olla viestinnän päällikkö?

Mitä voit tehdä viestintätutkinnolla? Onko se oikea sinulle? Opi mitä odottaa viestintäalalta ja mihin tehtäviin se valmistautuu.

SAT: n historialliset prosentit 2010, 2009, 2008

Etsitkö SAT -prosentteja vuosille 2008, 2009 tai 2010? Löydät täydelliset tuloskaaviot menneisyydestä täältä.

Hobartin ja William Smithin korkeakoulujen pääsyvaatimukset

Kuinka voittaa latinalaisamerikkalainen apurahapalkinto

Haetko stipendiä latinalaisamerikkalaisesta stipendirahastosta? Tässä on täydellinen opas, mukaan lukien hakeminen, määräajat ja strategiat voittaaksesi.

Christendom College SAT -pisteet ja GPA

4.3 GPA: Onko tämä hyvä? Korkeakoulut, joihin pääset 4.3

Mikä on 4.3 GPA? Onko se hyvä vai huono, ja mitkä oppilaitokset hyväksyvät 4,3 GPA: n? Ota selvää, mihin kouluihin pääset.

Salem State Universityn SAT -tulokset ja GPA

Manhattanville Collegessa pääsyvaatimukset

Täydellinen luettelo: Yhdysvaltojen pienimmät korkeakoulut

Mitkä ovat maan pienimmät oppilaitokset? Miksi ne ovat niin pieniä, ja sinun pitäisi mennä yhteen? Lue lisää täydellisestä oppaastamme.

Austin Collegen pääsyvaatimukset

Mitä sinun on tiedettävä Citrus Valley High Schoolista

Löydä osavaltioiden rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Citrus Valley High Schoolista Redlandsissä, Kaliforniassa.

Kuinka saada paras Dartmouth-vertaissuositus

Tarvitsetko vertaisarviointia Dartmouthin sovellukseen? Vahva kirje ei ehkä ole sitä mitä luulet. Näin saat parhaan mahdollisen vertaiskirje, askel askeleelta.

Jokaisen ACT-lukukysymystyypin täydellinen erittely

Opiskeletko ACT-lukemista? Sinun pitäisi tietää tarkalleen, mitä kysymystyyppejä on ja kuinka usein kukin niistä esiintyy. Lue täydellinen erittelyoppaamme täältä.

Ultimate Study Guide for SAT Reading: Strategiat, vinkit ja käytäntö

Haluatko täydellisen opinto-oppaan SAT-lukemiseen, joka sisältää asiantuntijastrategioita, vinkkejä ja käytännön kysymyksiä? Tässä on paras SAT-lukemisen valmisteluopas, joka on saatavana kaikkialla.

St. Lawrence Universityn pääsyvaatimukset