ACT -kielioppisääntöjen täydellinen opas

ominaisuus-kielioppi

Vaikka englannin kieli on monimutkaista, ACT English testaa tietyn kielioppisäännön. Lisäksi se testaa näitä sääntöjä samalla tavalla uudestaan ​​ja uudestaan.

Tässä täydellisessä oppaassa olemme koonneet kattavan luettelon ACT -englannin kieliopin säännöistä, jotka sinun on tiedettävä ACT English -osiossa. Jos hallitset kaikki nämä säännöt ja harjoittelet niitä realistisilla ACT -kysymyksillä, sinulla on valtava etu englanninkielisessä osassa. Loppujen lopuksi sinun on hallittava ACT -muoto, jotta voit toimia hyvin ACT: ssä.



Nopea katsaus

ACT: llä testatut englanninkieliset säännöt voidaan jakaa kahteen luokkaan: Käyttö ja Retoriikka .

Käyttötaidot joita kutsutaan tyypillisesti 'kielioppisäännöiksi', kuten välimerkit, aihe/verbisopimus ja verbi.

Retoriset taidot liittyy tyyliin, organisaatioon ja kirjoituslogiikkaan. Sinun on tiedettävä, kuinka järjestää lauseita kappaleeseen, yhdistää kaksi ideaa loogisesti yhteen ja järjestää kappaleet yhteen.

Aloitamme ensin käyttötaidoilla ja siirrymme sitten retorisiin taitoihin.

KÄYTTÖTAIDOT

Käyttökysymykset kattavat ensisijaisesti kieliopin ja välimerkit - mitä me yleensä pidämme oikeana englannina.

Välimerkit

ACT testaa vain tietyntyyppisten välimerkkien hyvin erityisiä käyttötapoja. Nämä säännöt ja vain nämä säännöt on kuvattu alla.

Pilkkuja

Käytä pilkkuja erottaaksesi sanat ja sanaryhmät yksinkertaisesta kolmen tai useamman kohteen sarjasta.

Meillä oli kahvia, juustoa, keksejä ja viinirypäleitä.

Erota kaksi adjektiivia pilkulla, kun adjektiivit ovat keskenään vaihdettavissa.

Se oli elinvoimainen, massiivinen maalaus.

Kun aloitat lauseen riippuvaisella lausekkeella, käytä sen jälkeen pilkkua.

Kun Jim opiskeli kirjastossa kemia -tietokilpailuaan, se oli hyvin hiljainen.

Käytä pilkkuja lauseen olennaisten osien kuittaamiseen.

Nainen,tietäen että oli myöhäistä, kiirehti kotiin.

Apostrofit

ACT: ssä käytetään apostrofeja kahdella tavalla: hallussapidon osoittamiseksi ja supistusten luomiseksi. Monet heittomerkit testataan käyttämällä alla olevaa 'Word Choice' -taitoa.

Substantiivien omistusosien muodostaminen:

Lauran hattu

Lasten leluja

Puun lehdet

Huomaa, että yksittäinen omistus Lauralla on heittomerkki ennen s , samalla kun monikko omistus lapsilla on sanan jälkeen s .

Supistusten luominen (kirjainten poisjättäminen):

Siellä on klovni.

Tykkäisit siitä.

Kuka siellä?

Asukkaat

Käytä kaksoispistettä itsenäisen lausekkeen jälkeen, kun sen jälkeen on luettelo, lainaus, soveltuvuus tai muu itsenäiseen lausekkeeseen liittyvä idea.

Äänestys oli yksimielinen: vanhempi ehdokas oli voittanut.

Puolipisteet

Yhdistä puolipisteellä kaksi itsenäistä lauseketta, kun toinen lauseke toistaa ensimmäisen tai kun kaksi lausetta ovat yhtä tärkeitä.

En ole varma, miten sinne pääsee; otetaan reittiohjeet.

Yhdistä puolipisteellä kaksi itsenäistä lauseketta, kun toinen lause alkaa yhdistävällä adverbilla ( kuitenkin siis jne .) tai siirtymävaihe ( itse asiassa esimerkiksi jne.).

Kellari on pelottava; en siis mene sinne yksin.

Viivat

Viivoja käytetään viivojen sisältämän tai viivoja seuraavan sisällön kuittaamiseen tai korostamiseen. Viivat korostavat tätä sisältöä enemmän kuin sulkeet.

Löydettyään virheet - kaikki 124 - kustantaja muistutti kirjat välittömästi.

Lopeta välimerkit

Käytä pisteitä lauseen lopussa, joka antaa lausunnon.

Hän yrittää uudelleen.

Käytä kysymysmerkkiä suorien kysymysten jälkeen.

Missä olemme?

Käytä (harvoin) huutomerkkiä lauseen lopussa ilmaistaksesi voimakkaita tunteita.

Lopeta!

body_exclamationpointsparingly.png

Pronominit

Pronomini on substantiivi, joka voi edustaa toista substantiivia. Esimerkiksi pronomini '' hän '' voi olla 'nainen' tai 'kuningatar Elisabet'. Mutta toisin kuin substantiivit, asesanat muuttavat muotoaan, jos niitä käytetään eri tavoin. Nämä ovat tapoja, joilla pronomineja testataan ACT: llä.

Subject vs. Object Pronominit

Substantiivit voivat verbien suhteen olla subjekteja tai esineitä. Koehenkilöt 'tekevät' verbejä ja esineitä ovat verbejä 'tehneet' heille: koira (aihe substantiivi) jahtaa (verbi) häntäänsä (esine substantiivi).

Säännölliset substantiivit kuten koira tai häntä eivät muutu sen mukaan, ovatko ne subjekteja vai esineitä, mutta useimmat pronominit muuttuvat. Esimerkiksi lauseessa 'hän pitää hänestä' nainen on aihe, joten pronomini on hän ; lauseessa 'hän pitää hänestä' nainen on esine, joten pronomini on hänen .

Asiasanat

Objektipronominit

Minä

sinä

hän

hän

se

me

ne

Minä

sinä

häntä

hänen

se

meille

niitä

Esimerkkejä

Virhe: Minä ja vanhempani söivät illallisen.

Korjattu: Vanhempani ja Minä söi illallisen.


Virhe: Turistit kysyivät ystäviltäni ja Minä ohjeita varten.

Korjattu: Turistit kysyivät ystäviltäni ja Minä ohjeita varten.


Virhe: Partiolaiset myivät evästeitä sisarelleni ja Minä .

Korjattu: Partiolaiset myivät evästeitä sisarelleni ja Minä .

Huomaa edellä, että kaikki esimerkit yhdistävät viallisen pronominin toisen substantiivin kanssa. Melkein aina vaikeimmat ACT -pronominikysymykset testaavat tätä taitoa.

Se vs. kuka

Tämä käsite on yksinkertainen: WHO on pronomini henkilölle tai ihmisille, ja että on pronomini kaikkeen muuhun.

Esimerkkejä

Virhe:valmentajaon henkilöettävastaa joukkueen aikataulusta.

Korjattu:valmentajaon henkilöWHOvastaa joukkueen aikataulusta.


Virhe: norsu on eläinWHOpyytää eniten herkkuja.

Korjattu: norsu on eläinettäpyytää eniten herkkuja.


Virhe: Yritys onWHOomistaa tämän maan.

Korjattu: Yhtiö onmitäomistaa tämän maan.

Pronomisopimus

Kun käytämme pronomineja useammin kuin kerran lauseessa, meidän on käytettävä samaa näkökulmaa koko ajan.

kuinka perustaa koulukerho

Esimerkkejä

Virhe: Joshenkilöhaluaa menestyä yrityselämässä,sinulla ontietää pelin säännöt.

Korjattu: Jos henkilö haluaa menestyä yrityselämässä,hänellä ontietää pelin säännöt.


Virhe:Kaikkipitäisi tehdäheidänoma päätös.

Korjattu:Kaikkipitäisi tehdähänenoma päätös.


Virhe:Jokainen opiskelijatäytyy opiskella ahkerasti, joshe haluavathyviä arvosanoja.

Korjattu:Jokainen opiskelijatäytyy opiskella ahkerasti, joshän haluaahyviä arvosanoja.

Huomautus: Toisessa esimerkissä virhe on yleisesti käytetty 'heidän' tarkoittaa yksittäistä substantiivia (kaikki); Vaikka tätä käytetään tavallisessa, jokapäiväisessä puheessa, 'heidän' käyttämistä omistuspronominina yksittäiselle henkilölle ei virallisesti hyväksytä kieliopillisesti oikein ACT: ssä. Nämä monikkomuotoiset substantiivit (kuten kukaan, kukaan ja jokainen henkilö) sekä '' he '' yksikkö 'he' tai 'hänen' sijasta testataan usein vaikeimmissa pronominikysymyksissä.

Epäselvä viite

Aina, missä on pronomini, pitäisi olla selvää, mitä pronomini tarkoittaa.

Esimerkkejä

Virhe: Ethel kertoi sen Lucyllehänenpiirakka oli ihana.

Korjattu: Ethel kertoi sen LucylleLucynpiirakka oli ihana.


Virhe: Väliaikaisten työntekijöiden järjestämät tiedostot olivat epäkunnossa, joten lähetimmeniitätakaisin pääkonttoriin.

Korjattu: Väliaikaisten työntekijöiden järjestämät tiedostot olivat epäkunnossa, joten lähetimmetiedostottakaisin pääkonttoriin.


Virhe: Kun Nora ja Elise menevät asumaan aviomiehensä luo,netäytyy muuntaaheidänelämäntapoja.

Korjattu: Kun Nora ja Elise menevät asumaan aviomiehensä luo,aviomiehettäytyy muuntaaheidän vaimonsa 'elämäntapoja.

Verbimuodot: Jännitys ja sopimus

ACT: ssä testatuilla verbeillä on kaksi pääongelmaa: verbin aikamuoto ja aihe-verbisopimus. Aihe on substantiivi, joka 'tekee' verbin (alla lauseiden aihe on ne .)

Verbi jännittynyt

Verbien perusajatuksia on kuusi, kaksi kullekin ajanjaksolle:

  • Yksinkertainen lahja: He laulavat.
  • Perfekti: He ovat laulaneet.
  • Yksinkertainen menneisyys: He lauloivat.
  • Pluskvamperfekti: He olivat laulaneet.
  • Tulevaisuus: He laulavat.
  • Tulevaisuus täydellinen: He tulevat laulamaan.

Kaikki nämä aikamuodot on luotu kolmesta 'laulaa' -muodosta: laulaa (esittää), ylellinen (menneisyys) ja Laulettu (aiempi partitiivi). Kuten näette, osa oikeista verbimuodoista luodaan lisäämällä sanojen 'on' ja 'tehdä' muotoja. Ajatuksena on pitää verbit yhdessä lauseessa saman ajanjakson aikana.

Esimerkkejä

Virhe: Poikavaatiettä hänon maksanutkarkkipatukoita varten.

Korjattu: Poikavaati (menneisyys) että hänoli maksanut (pluskvamperfekti) karkkipatukoita varten.


Virhe: lääkäriehdottisängyn lepo potilaalle, kukakärsiipahasta kylmästä.

Korjattu: lääkäriehdotti( menneisyydessä ) potilaan sängyn lepo, kukakärsi( menneisyydessä ) pahasta vilustumisesta.


Virhe: Minäkertoihän että hänvoipudota milloin tahansa ja minätahtoaauta häntä mielellään.

Korjattu: Ikertoi( menneisyydessä ) hän, että hänvoisi( menneisyydessä ) pudota milloin tahansa ja minäolisi( menneisyydessä ) auttakaa häntä mielellään.

Aihe/verbisopimus

Substantiivit ja verbit ovat molemmat puheen osia numerolla: ne kirjoitetaan eri tavalla, jos ne viittaavat vain yhteen tai useampaan asiaan. Aihe/verbisopimus tarkoittaa vain sitä substantiivilla ja verbillä on sama numero (yksikkö tai monikko) . Esimerkiksi yksikoira juokseenopeasti, mutta kaksikoirat juoksevatnopeasti.

Esimerkkejä

Vastaavat aiheet ja verbit on alleviivattu, kun taas verbit, jotka eivät vastaa aiheita, ovat lihavoituja.

Virhe:ilmastonoissa kaupungeissa ovat epämiellyttävän kostea.

Korjattu:ilmasto( yksikkö ) näissä kaupungeissaOn( yksikkö ) epämiellyttävän kostea


Virhe: Siellä oli ettärotta ja kolme ämpäri kalkkiakellarin nurkassa.

Korjattu: Sielläolivat( monikko ) kohtaanrotta ja kolme ämpäri kalkkia( monikko ) kellarin nurkassa.


Virhe: Rouva Russell yrittää lukea kirjaa ulkona, muttaparvikärpäsiä pitää häiritsee häntä.

Korjattu: Rouva Russell yrittää lukea kirjaa ulkona, muttaparvi( yksikkö ) kärpäsiäpitää( yksikkö ) häiritsee häntä.

body_comparison

Vertailut

Nämä ovat melko yksinkertaisia. Vertailuja välillä kaksi asiaa muodostuvat rakentamisesta ' x on enemmän/vähemmän [adjektiivi]/[adjektiivi] -er kuin ja. ' Esimerkiksi, Laskuttaaon ystävällisempi kuinLouis.

Vertailuja välillä kolme tai useampia asioita, kuitenkin , muodostuvat rakenteesta 'x is kaikkein [adjektiivi]/[adjektiivi] -est [asioista]. ' Esimerkiksi, Lucyoli taitavinoppilas luokassa tai Gepardion nopeinmaaeläin.

ACT testaa tämän taidon sovittamalla vertailutyypit väärin:

Esimerkkejä

Virhe: Perhosten ja hämähäkkien välissä ihmiset ihailevat perhosiaeniten.

Korjattu: Perhosten ja hämähäkkien välissä ihmiset ihailevat perhosialisää.


Virhe: Gepardit ovatnopeamminkaikista maa -nisäkkäistä.

Korjattu: Gepardit ovatnopeinkaikista maa -nisäkkäistä.


Virhe: Nationalistit luulevat, että heidän onparemminkaikkien kansa.

Korjattu: Nationalistit luulevat, että heidän onparhaatkaikkien kansa.

Hanki 4 enemmän pisteitä ACT: stasi, TAKUU

Sana valinta

Nämä kysymykset koskevat yleisesti sekavia sanoja. Muista vain, mikä on mikä.

Se vs. se on

Sen on lyhyt se on tai sillä on .

Sen liian myöhään.

Sen osoittaa hallussapitoa, Kuten hänen ja hänen .

Nämä ovatsenjalanjäljet.

Heidän vs. siellä vastaan ​​he

Siellä viittaa paikkaan.

Sielläon terraario ensimmäisessä rakennuksessa; se on ohisiellä.

He ovat on supistuminen he ovat .

He ovatei tässä rakennuksessa.

Heidän on omistuspronomini.

Heidäntalo on vieressä kadulla.

Vastaanottaja vs. Liian vs. Kaksi

Kaksi on numero.

Siellä olikaksikirjat pöydälle.

Liian tarkoittaa 'enemmän kuin tarpeeksi' ja 'myös'.

Kun saimme illallisen ilmaiseksi, he antoivat meilleliianpaljon jäätelöä jälkiruoaksi,liian! '

Vastaanottaja osoittaa suuntaa ja toimintaa.

Olivat menossakohteeseenpuistokohteeseenpelata koripalloa.

Sitten vs. Kuin

Sitten on pääasiassa adverbi, jota käytetään usein sijoittamaan toimet ajoissa.

Se olisitten; tämä on nyt.

Kuin on konjunktio, jota käytetään pääasiassa vertailussa.

Shaq on pitempikuinKobe.

'Voi olla' vs.Might Of

'Voi olla' on oikea. 'Mahdollinen' ei ole.

Hänsaattaa ollaeksynyt.

Idiomit

Idiomit ovat ilmaisuja, jotka tarkoittavat jotain muuta kuin todelliset sanat, joita he käyttävät, kuten 'sade kissat ja koirat' tai 'potkia ämpäri'. Mutta englanniksi meillä on myös lyhyitä lauseita, jotka on tehty sanoista, jotka menevät aina yhteen, ja niitä testataan myös ACT: ssä.

Esimerkkejä

Virhe: Mariakompastui sisäänvanha keinuhevonen autotallissa.

Korjattu: Mariatörmäsivanha keinuhevonen autotallissa.


Virhe: kovaääniset vahtikoiratpitäämurtovarkaatlahdessa.

Korjattu: Kovia vartijakoiriapitäämurtovarkaatLahdessa.


Virhe: Arturo ja minätapahtui vartentavata kirjastossa.

Korjattu: Arturo ja minätapahtuitavata kirjastossa.

Sanalliset lauseet

ACT rakastaa erityisesti yhtä tyyppiä: sanallisia lauseita, jotka ovat verbi + prepositiopareja. He haluavat aina tietää, tiedätkö mikä on oikea prepositio, kuten alla olevissa väärissä lauseissa.

Esimerkkejä

Virhe: Esitys oliseurasivuosi taas.

Korjattu: Esitys olijonka jälkeenvuosi taas.


Virhe: Hän onvastuussapalauttaa kirjaston kirjoja.

Korjattu: Hän onvastuussapalauttaa kirjaston kirjoja.


Virhe: Pitäisipidättäytyätekstiviestejä ajon aikana.

Korjattu: Pitäisipidättäydytekstiviestejä ajon aikana.


Lausefragmentit ja päällekkäiset lauseet

Lauseet koostuvat sanaryhmistä, joita kutsutaan lauseiksi. Lauseita on kahdenlaisia: riippumaton (voi olla täydellinen lause) ja riippuvainen (on liitettävä itsenäiseen lausekkeeseen, jotta se olisi täydellinen lause).

Riippumattomalla lausekkeella on aihe-verbi-pari eikä ala sanalla tai lauseella, joka tekee lausekkeesta riippuvaisen, kuten 'milloin' tai 'koska' (kuten alla olevassa esimerkissä 3).

Alla olevissa esimerkeissä aiheet on alleviivattu ja verbit lihavoituja.

Lausefragmentti on lause, joka koostuu kaikesta muusta kuin itsenäisestä lausekkeesta. Korjataksemme sen lisäämme itsenäisen lausekkeen.

Esimerkkejä

Fragmentti: kuten sähkö-, kemian- ja teollisuustekniikka.

Korjattu: Siellä ovat monet STEM -urat, kuten sähkö-, kemian- ja teollisuustekniikka.

mikä on keskimääräinen college gpa

Katkelma: Tiimin pelastaminen silloin, kun he tarvitsivat häntä.

Korjattu:maalivahti oli säästävä hänen tiiminsä aikana, jolloin he tarvitsivat häntä.


Katkelma: Koska nykyinen ei toimi kovin hyvin.

Korjattu:Minä tarve uusi kämppäkaveri, koskase yksiminulla on nyt ei toimi liian hyvin.

Runsauslause koostuu useista itsenäisistä lauseista, joihin on liitetty vain pilkku tai ei välimerkkejä ollenkaan. Se voidaan korjata pilkulla ja yhdistelmällä (esimerkki 1 alla), yhdistävällä sanalla, kuten ja tai koska (esimerkki 2 alla) tai puolipiste (esimerkki 3 alla).

Esimerkkejä

Aloituslause: Suosikki Välimerenilevitän On hummusse On erittäin valkosipuli.

Korjattu: Suosikki Välimerenilevitän On hummus, kutense On erittäin valkosipuli.


Aloituslause:Minä kiirehti ulos kauppaan,Minä oli maitoa ei ole jäljellä.

Korjattu:Minä kiirehti ulos kauppaan, koskaMinä oli maitoa ei ole jäljellä.


Aloituslause:Mary tykkää koirathän on beagle.

Korjattu:Mary tykkää koirat;hän on beagle.

body_parallel

Rinnakkainen rakentaminen

Rinnakkainen rakentaminen on, kun esitämme luettelon asioista samalla tavalla. Jos esimerkiksi luettelon kaksi asiaa ovat adverbeja, myös kolmannen pitäisi olla adverbi. Jos luettelossa on kaksi asiaa 'to [verbi]', toisen tulee myös olla muodossa 'verbiin'. Korjataksemme lauseemme kaikki luettelon kohteet samalla tavalla.

Esimerkkejä

Virhe: Pari osti konserttiliput, saapui teatteriin jalähti etsimään paikkojaan.

Korjattu: Pari osti konserttiliput, saapui teatteriin jalöysivät paikkansa.


Virhe: Hirvi liikkui varovasti, hiljaa jahitaalla tavalla.

Korjattu: Hirvi liikkui varovasti, hiljaa jahitaasti.


Virhe: hasselpähkinöiden kuoriminen vaatii taitoa, kärsivällisyyttä jakyky sietää.

Korjattu: hasselpähkinöiden kuoriminen vaatii taitoa, kärsivällisyyttä jasitkeyttä.

Vialliset muokkaajat

Muokkaaja on sana tai lause, joka kuvaa (eli muokkaa) jotain. ACT: llä on testattu kahdenlaisia ​​muokkausongelmia: roikkuvat muuntimet ja väärin sijoitetut muokkaajat.

Ripustaminen Muokkaa

Riippuva muunnin on muokkaaja, joka aloittaa lauseen, jonka perässä on pilkku ja jonka kuvaama substantiivi EI ole pilkun jälkeen. Esimerkiksi ensimmäisessä alla olevassa esimerkissä muokkaaja 'päällystää jalkakäytävää' ja kuvaa lunta. Koska 'me' on ensimmäinen sana pilkun jälkeen, ei 'lumi', 'jalkakäytävän päällystäminen' on roikkuva muunnin. Muokkaajat on alleviivattu, kun taas muutettavat substantiivit ovat lihavoituja.

Esimerkkejä

Virhe:Päällystetään jalkakäytävä, me vaelsi raskaan lumen läpi.

Korjattu: Kuljimme raskaan läpi lumi päällystää jalkakäytävää.


Virhe:Pitkä ja sekava, se oli vaikea kammata lapsen hiuksia.

Korjattu:Pitkä ja sekava, lapsen hiukset oli vaikea kammata.


Virhe:Väsynyt ja heikko, sotilaiden univormut olivat pakkasen peitossa.

Korjattu:Väsynyt ja heikko, sotilaat olivat pakkasen peitossa.

Muokkaa väärin

Väärin sijoitettu muunnin on muokkaaja, joka ei ole tarpeeksi lähellä kuvattua asiaa, joten näyttää siltä, ​​että se kuvaa väärää asiaa. Alla olevassa ensimmäisessä esimerkissä esimerkiksi myyntitelineen muunnin näyttää kuvaavan, miten takki sopii teline , mikä ei pidä paikkaansa. Korjataksesi sen, siirrämme muokkaajan lähemmäksi sen kuvaamaa substantiivia.

Esimerkkejä

Virhe: Takki oli liian pienimyyntitelineessä.

Korjattu: Takkimyyntitelineessäoli liian pieni.


Virhe: Ray käytti yhden kauluspaidansa työhaastattelussa,joka oli värjätty sinapilla.

Korjattu: Raylla oli yksi kauluspaita,joka oli värjätty sinapilla,työhaastatteluun.


Virhe: Hän jakoi brownies lapsillekääritty folioon.

Korjattu: Hän jakoi brownieskääritty folioonlapsille.

Korota ACT -pisteitäsi 4 pisteellä (ilmainen lataus)

RETORISET TAIDOT

Käsittelemme nyt ACT -englanniksi tarvitsemasi retoriset taidot. Jos käyttötaidot keskittyvät yleensä lauseen pienempiin osiin, Retoriset taidot laajentaa soveltamisalaa pohtimaan, miten lauseet rakennetaan ja miten lauseet sopivat yhteen.

Merkityksellisyys

Tämä taito päättää, mistä kohdasta on kyse ja kuuluuko tietty yksityiskohta tähän luokkaan vai ei. Mitkä lauseet, jos niitä on, ovat merkityksettömiä alla olevassa kappaleessa?

[1] Setäni selitti minulle, että bonsai -viljely oli osa esi -isiemme kulttuuria, joka saattoi pysyä kanssani koko elämäni ajan. [2] Hän sanoi, että yhtä vanha bonsai kuin Hoshi ei tarvinnut paljon huoltoa, mutta hän opetti minulle, mitä minun piti tietää. [3] Hän lisäsi, että voisin helposti tehdä kaiken tarvittavan Hoshin hoitamiseksi asuntolahuoneessani. [4] On hassua ajatella, että Hoshi on isovanhempiani vanhempi. Bonsai kasvatetaan normaalikokoisten puiden osista, jotka pidetään pieninä karsimalla ja istuttamalla pieniin ruukkuihin. [5] Ne menestyvät vain osittain auringonvalossa, mutta niitä on leikattava useita kertoja vuodessa ja säilytettävä lämpötiloissa, jotka pysyvät selvästi pakkasen yläpuolella ympäri vuoden. [6] Bonsai vaatii myös huolellista kastelua, ja erityisesti Hoshin on asuttava ulkona kesällä saadakseen parhaan valon ja talvella kylmän vuoksi.

Jos sanoit, että lauseella 4 ei ole merkitystä, olet oikeassa. Kappaleessa on kyse bonsaiista viljely , ja lause 4 koskee ikä bonsai -puista.

Kirjailija Intent

Tätä taitoa varten meidän on kyettävä tunnistamaan kirjoittajan aihe, pointti tai tavoite ja tavat, joilla hän saavuttaa sen.

Mikä on kirjoittajan pointti, t yllä olevassa kappaleessa? Oikea vastaus on jotain 'Ra -ajatus osoittaa, että ihmiset personoivat esineitä, joihin he ovat riippuvaisia'.

Organisaatio: Transitional Logic

ACT haluaa testata kykymme siirtyä ideoista lauseen, kappaleen tai koko esseen sisällä.

Esimerkkejä

Virhe: Olimme koko lukion ajan erottamattomia;kuitenkinjopa vanhemmistamme tuli lopulta ystäviä.

Korjattu: Koko lukion ajan olimme erottamattomia;itse asiassajopa vanhemmistamme tuli lopulta ystäviä.


Virhe: Maalaus on kiehtova teos, koska edustamalla naisia ​​uudella tavalla se kyseenalaistaa sekä esitystaiteen että perinteiset käsitykset naisellisuudesta.Kuitenkin, useimmat kriitikot ovat yhtä mieltä siitä, että se on uraauurtava teos sekä kubismin että modernin taiteen kehityksessä.

Korjattu: Maalaus on kiehtova teos, koska edustamalla naisia ​​uudella tavalla se kyseenalaistaa sekä esitystaiteen että perinteiset käsitykset naisellisuudesta.Todellakin, useimmat kriitikot ovat yhtä mieltä siitä, että se on uraauurtava teos sekä kubismin että modernin taiteen kehityksessä.

Organisaatio: Makrologiikka

Makrologiikka on taito asettaa esseen osat oikeaan järjestykseen. Onneksi ACT: ssä on tonnia vihjeitä siitä, missä järjestyksessä lauseet ja kappaleet tulisi syöttää. Voitko havaita paikasta poikkeavat lauseet alla olevasta kohdasta?

[1] Hän pukeutui merimiehen univormuun ja käytti papereita, jotka hänelle oli antanut vapaa musta merimies, osoitti kekseliäisyyttään ja rohkeuttaan. [2] Useiden aiempien epäonnistuneiden yritysten jälkeen Douglass pakeni lopulta vapauteen. [3] Hän otti kaksi venettä ja kaksi junaa päästäkseen Havre de Gracesta, Marylandista, New Yorkin turvakotiin ja suoritti matkansa vapauteen alle 24 tunnissa. [4] Hän sai virkapuvun Anna Murraylta, Baltimoren vapaalta mustalta naiselta, josta tuli myöhemmin hänen vaimonsa.

Jos sanoit, että lause 4 ei ole paikallaan, olit oikeassa. Sen pitäisi mennä lauseen 1 jälkeen.

Lisäneuvoja: Haluatko päästä parhaaseen korkeakouluun? Lue kuuluisa oppaamme siitä, miten pääset Harvardiin, Ivy Leagueen ja huippuvalikoimaasi . Tässä oppaassa opit:

  • Mitä korkeakoulut etsivät hakemuksestasi
  • Kuinka tehdä vaikutuksen huippuvalikoimiin
  • Miksi tuhlaat aikaasi toimintoihin, joilla ei ole väliä

Vaikka et todellakaan olisikaan kiinnostunut Ivy League -kouluista, opit silti jotain olennaista siitä, kuinka hakea yliopistoon.

Lue korkeakouluopinto -oppaamme tänään.

Lyhyys ja redundanssi

Joskus on sanottava jotain kahdesti: korostamiseksi, vaikean aiheen tarkistamiseksi tai selventämiseksi. Mikään näistä ei koske ACT: tä. Kaksi tapaa, jolla tämä taito testataan ACT: ssä, on sanallisten ja tarpeettomien lauseiden kautta. Ne ovat sukua, mutta erilaisia.

Sanalliset lauseet

Esimerkkejä

Virhe: Matkustaaksemme Berliinissä meillä on mahdollisuus valita monia erilaisia ​​kuljetusjärjestelmiä. Heidän joukossaan on U-Bahn tai New Yorkin metroa muistuttava maanalainen rautatiejärjestelmä ja raitiovaunu, joka on toinen liikennemuoto, johon kuuluu rautateitä kaduilla.

Korjattu: Matkustaessamme Berliinissä voimme ottaa U-Bahnin tai metron; voisimme myös ottaa raitiovaunun.


Virhe: Laadukkaat oppimisympäristöt ovat välttämätön edellytys käynnissä olevan oppimisprosessin helpottamiselle ja parantamiselle.

Korjattu: Hyvät koulut antavat ihmisille mahdollisuuden oppia lisää.


Virhe: Viitaten siihen, että yrityksellä on puutteita valmistus- ja tuotantotilassa, sopimus voidaan todennäköisesti tehdä jollekin muulle yritykselle.

Korjattu: Yritykselle ei ehkä tehdä sopimusta, koska sillä ei ole tuotantolaitoksia.

Turhat lauseet

Esimerkkejä

Virhe: Monetkouluttamatonkansalaisetjotka eivät ole koskaan käyneet kouluaäänestää edelleen parempia kouluja.

Korjattu: Monetkouluttamatonkansalaiset äänestävät edelleen parempien koulujen puolesta.


Virhe: silmämyrskystäon alue, jossa on enimmäkseen tyyni sää keskellätrooppisesta syklonista.

Korjattu: Silmä on keskellä enimmäkseen rauhallinen säätrooppisesta syklonista.


Virhe:teini -ikäinennainen, joka halusi päästä koesoittoon, oli lahjakas,mutta vain kuusitoista vuotta vanha.

Korjattu: Nainen, joka halusi koe -esiintymiseen, oli lahjakas,mutta vain kuusitoista vuotta vanha.

Muodollisuudet ja sävy

Jokaisella kirjoituksella on muodollisuuksia, ei mitään (luokassa annettu muistiinpano) maksimiin (viralliset hallituksen tai oikeudelliset asiakirjat). Taito tässä on ymmärtää tekstin muodollisuus (joka on aina melko lähellä kirjaa, jonka luet englannin tunnilla). Mikä on epävirallinen lause alla olevasta kohdasta?

Esimerkkejä

Monet historian kulttuurit ovat kunnioittaneet ja jopa palvoneet aurinkoa. Joillekin sivilisaatioille aurinko edustaa kaikkea elämää; toisille syy päivän ja yön sykleihin. Platonille Aurinko edusti kaiken hyvän jälkeläistä. Muissa myytteissä auringolla voi kuitenkin olla toisenlainen merkitys. On varmaa, että Auringolla on suuri merkitys monille kulttuureille, niin muinaisille kuin nykyaikaisillekin.

Jos sanoit 'se on varmaa', saat sen! Se on vähemmän muodollinen kuin muu kohta, joka kuulostaa varsin akateemiselta.

Se siitä!

Tämä on jokainen sääntö, joka on testattu ACT: llä, sekä tapa, jolla ne todennäköisesti ilmestyvät. Näiden sääntöjen tunteminen helpottaa eteenpäin luottavaisesti ACT -harjoitustasi.

Mutta tämä on vasta alkua. Jatka lukemista löytääksesi suosituimmat linkit ACT -englannin hallintaan.

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Sam Houstonin osavaltion yliopiston SAT-tulokset ja GPA

Ison -Britannian 13 parasta yliopistoa

Kiinnostaako Iso -Britannian yliopistojen sijoitus? Tutustu oppaaseemme Ison -Britannian parhaista yliopistoista nähdäksesi, onko yksi niistä oikea sinulle.

Kuinka monta koulun ulkopuolista toimintaa tarvitset?

Kuinka monta koulun ulkopuolista aktiviteettia tarvitset? Olemme eritelleet mitä liikaa, mitä liian vähän ja miten suunnitella sovelluksiasi.

Mitä sinun on tiedettävä Laguna Beachin lukiosta

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Laguna Beach High Schoolista Laguna Beach, CA.

Colorado School of Minesin pääsyvaatimukset

California Baptist Universityn pääsyvaatimukset

Huston-Tillotsonin yliopiston pääsyvaatimukset

TEAS-opas: Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää testistä

Onko TEAS vaikea? Pitääkö sinun ottaa se? Saat vastauksia kaikkiin TEAS-testiä koskeviin kysymyksiisi täydellisen oppaan avulla.

Massachusettsin meriakatemian pääsyvaatimukset

SUNY Oswegon pääsyvaatimukset

Kuinka kookosöljy hiuksille tekee hiuksistasi upean

Onko kookosöljy hyvä hiuksillesi? Voitteko käyttää sitä hiusten kasvuun? Täille? Opi kookosöljyn monista eduista hiuksiin ja kuinka käyttää sitä tehokkaasti.

Illinoisin teknillinen instituutti SAT -tulokset ja GPA

1050 SAT-pisteet: Onko tämä hyvä?

Neitsytsaarten yliopiston pääsyvaatimukset

Christian Brothers Universityn pääsyvaatimukset

12 parasta matematiikkakilpailua lukiolaisille

Haluatko hämmästyttää korkeakouluja voittamalla matematiikkakilpailun? Tutustu oppaaseemme menestyäksesi lukion matematiikkakilpailuissa.

Richard Stockton College of New Jersey Pääsyvaatimukset

3.4 GPA: Onko tämä hyvä? Korkeakoulut, joihin pääset 3.4

Mikä on 3.4 GPA? Onko se hyvä vai huono, ja mitkä oppilaitokset hyväksyvät 3.4 GPA: n? Ota selvää, mihin kouluihin pääset.

Lesleyn yliopiston SAT -tulokset ja GPA

Mitä sinun tarvitsee tietää renessanssin taideakatemiasta

Löydä osavaltion rankingit, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajien verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Renaissance Arts Academy -yliopistosta Los Angelesissa, Kaliforniassa.

ACT-tiedettä koskevien kysymysten laskeminen: tietojen interpolointi ja ekstrapolointi

Jotkut ACT-tiedekysymykset edellyttävät, että lasket arvot ilman laskinta. Opi strategioitamme laskemaan trendeistä ja harjoittele todellisia kysymyksiä.

Marylandin yliopiston yliopiston yliopiston pääsyvaatimukset

Oliko huijausta elokuun 2018 SAT: ssa?

Oletko huolissasi huhuista huijaamisesta elokuun 2018 SAT: ssa? Opi mitä todella tapahtui ja mitä se merkitsee sinulle.

Southern Vermont Collegen pääsyvaatimukset

Mikä on SAT -kokeellinen osa?

Mikä on SAT: n kokeellinen osa? Voitko kertoa, mikä se on, ja mitä sinun pitäisi tehdä asialle? Lue oppaamme saadaksesi selville.