Suuria kuvakysymyksiä SAT -lukemisessa: strategioita ja vinkkejä

feature_bigpictureSAT.jpg

nestemäärän alijäämän hoitosuunnitelmat

SAT -lukemisen monista kysymystyypeistä suuren kuvan kysymykset vaativat suurimpien tekstimäärien perusteellisimman ymmärtämisen. Sinua pyydetään keskustelemaan ja tutkimaan kappaleen, kohdan tai jopa usean kohdan pääväite tai tarkoitus.

Mutta miten tunnistat nämä 'suuren kuvan' kysymykset SAT -lukemisessa? Ja mitkä ovat parhaat keinot lähestyä niihin vastaamista?



Alla keskustelen kolmesta SAT -palvelussa kohtaamastasi suuresta kuvakysymyksestä ja tavallisista tavoista, joilla SAT kysyy sinua jokaisesta. Annan sinulle myös asiantuntija -SAT -lukustrategioita vastaamaan näihin kysymyksiin, havainnollistamalla esimerkkejä todellisista käytännön kysymyksistä.

Salainen bunkkeri Käänny oikealle ja Oma puutarha_ suuressa kuvassa mennessä Amanda Slater , käytetty alla CC BY-SA 2.0 /Rajattu ja käännetty alkuperäisestä.

Isoja kysymyksiä: lyhyt esittely

SAT -lukemisessa on kolmenlaisia ​​kysymyksiä, jotka edellyttävät suurten tekstimäärien lukemista ja vastausten tislaamista. Me PrepScholarissa kutsumme näitä 'kokonaiskuva' -kysymyksiksi.

Toisin kuin pienikokoiset kysymykset, joissa kysytään tarkkoja tietoja, Suuren kuvan kysymykset esittävät yleensä suuria ideoita, jotka löytyvät suurista tekstinpalasista , joka voi olla mitä tahansa kappaleesta tai kappaleiden sarjasta aina koko kappaleeseen (tai useisiin kohtiin, jos kysymys on pariliitoskysymys).

Oppiminen vastaamaan tällaisiin kysymyksiin osoittautuu erittäin hyödylliseksi korkeakoululle tai yliopistolle, jossa professorit odottavat sinun tekevän juuri tämän entistä tiheämmällä ja akateemisemmalla kirjoituksella.

Tyyppi 1: pääkohta, näkökulma ja kirjoittajan asenne

SAT -palvelussa saat harvoin kysymyksiä tällaisen kohdan pääkohdasta:

'Jakson pääidea on, että kirjoittaja ...'

'' Kulun aikana pääpaino siirtyy ... ''

Sen sijaan kysymykset kysyvät paljon todennäköisemmin kirjoittajan asenteesta tai näkökulmasta johonkin kappaleessa keskusteltuun asiaan.

Tässä on muutamia esimerkkejä tavoista, joilla olen nähnyt nämä kysymykset, kaikki muokattu todellisista SAT -kysymyksistä:

  • '' Tämä kohta on kirjoitettu näkökulmasta ... ''
  • '' Kirjoittajan asennetta kerronnan rakenteeseen voidaan parhaiten kuvata yhtenä ... ''
  • '' Mikä seuraavista kuvaa parhaiten Staffaronin asennetta 'nykypäivän digitaalitekniikkaan' (rivit 42-43)? ''
  • 'Mikä kuvastaa parhaiten' narratiivien '(rivi 42) näkökulmaa aleatoriseen musiikkiin?
  • - Molempien kohtien kirjoittajat ovat yhtä mieltä siitä, että Valve Portaali... '
  • 'Mihin seuraavista väitteistä musiikin roolista peleissä tekijä todennäköisesti suostuisi?'

Jotenkin nämä näkökulmakysymykset ovat vain päättelykysymyksiä, jotka keskittyvät vain kirjoittajan (tai kertojan) näkökulmaan. Mikä tekee näistä kysymyksistä isokokoisia kysymyksiä eikä johtopäätöksiä, on se kirjoittajan tai kertojan näkökulma vaikuttaa väistämättä siihen, mitä koko kappaleessa on kirjoitettu .

Tällaisten näkökulmakysymysten vastaaminen ei ole pelkästään SAT-pistemäärän kannalta tärkeää, vaan myös tärkeä taito, jonka avulla voit siirtyä lukion jälkeiseen elämään: jos pystyt selvittämään, mistä joku tulee ja mikä on hänen asenteensa, voi käyttää sitä kertomaan, kuinka luotettava sinun pitäisi harkita heidän tietojaan.

Tyyppi 2: Ensisijainen tarkoitus

Nämä kysymykset kysyvät mitä kohta (vs. mitä kohteeseen kohta, joka olisi yksityiskohtainen kysymys).

Kuvataanko lainatussa tekstissä ongelmaa tai tapahtumaa? Yrittääkö se tarkistaa, informoida, todistaa, kiistää, parodioida tai hypoteesia? Ensisijaisia ​​tarkoituksia koskevia kysymyksiä kysytään lähes aina tällä tavalla:

'' Kappaleen (kohtien)/kappaleen/X kappaleen ensisijainen/päätarkoitus on… ''

Joskus sanamuodossa on vähän vaihtelua:

  • 'Kuudes kappale (rivit 67-68) koskee ensisijaisesti kontrastin luomista…'
  • 'Kohta palvelee ensisijaisesti'

Joskus tarkoitusta koskevat kysymykset ovat funktiokysymyksiä pikemminkin kuin kokonaiskysymyksiä; millainen kysymys se on, riippuu vastausvaihtoehdoista. Tarkemmat vastausvaihtoehdot jotka sisältävät tietoa aiheesta mitä kappaleen pointti on osoittaa suuren kuvan kysymyksen , epäselvänä vastaa valintoihin viittaa kappaleita koskeviin kysymyksiin toiminto (mitä kohta tarkoittaa tehdä ).

Jos esimerkiksi kysymys oli 'Kappaleen ensisijainen tarkoitus on ...', vastausvaihtoehdot, kuten 'analysoi virheellinen olettamus' tai 'halventaa vastakkaista näkökulmaa', osoittavat, että tämä on enemmän funktiokysymys.

Jos toisaalta vastausvaihtoehdot olisivat enemmän kuin `` keskustele havainnoista, jotka tarjoavat tieteellisen selityksen Venus -kärpäsloukun sulkemistoiminnalle '', `` kuvaile Nawabin erilaisia ​​rahanteon hankkeita '' tai `` välitä kohdan asetukset kuvaamalla paikka ja kohde , 'silloin olisi turvallista olettaa, että se on kokonaiskuva.

Tyyppi 3: Retorinen strategia

Retorisia strategiakysymyksiä kysytään useammin parillisista kohdista, mutta ei rajoitu niihin. Kysymisen sijaan miksi jutussa tapahtuu jotain (päätelmäkysymys), näitä kysymyksiä kysytään Miten jotain tapahtuu/tapahtui kohdissa .

Toisin kuin ensisijaiset kysymykset, joilla on suhteellisen tarkat vastausvaihtoehdot (esim. 'Tämän kappaleen ensisijainen tarkoitus on ... selittää retoriset strategiakysymykset'), retoriset strategiakysymykset vaativat joskus yleistämistä. Kuten vastaukset ensisijaisiin tarkoituksiin, vastaukset retorisiin strategiakysymyksiin ovat kuitenkin yleensä muodossa 'verbi substantiivi' (tai useammin 'verbit X Y: stä', kuten selitettäessä valituksen vääristyneestä perinteestä ').

Abstraktit vastausvaihtoehdot voivat olla hankalia, koska ne voivat vaatia jonkin verran analogiaa/päättelytaitoa (sinun on tehtävä vastausvaihtoehdot ja katsottava, soveltuvatko ne katkelmaan). Miten kiertää tämän? Vastaa kysymykseen ensin omin sanoin, sitten katso, mikä vastaus vastaa sinun vastaustasi (näytämme esimerkin myöhemmin).

Seuraavassa on muutamia esimerkkejä kysymyksistä, joita saatetaan kysyä retorisen strategian luokkaan:

  • 'Mikä kuvaa parhaiten Passage 1: n ja Passage 2: n välistä kokonaissuhdetta?'
  • 'Mikä valinta tunnistaa keskeisen jännitteen näiden kahden kohdan välillä?
  • 'Mikä kuvaa parhaiten kohdan kokonaisrakennetta?'

Huomaa, että joidenkin näiden kysymysten sanamuoto on samanlainen kuin pienien kuva-/yksityiskohtaisten kysymysten sanamuoto. Jälleen, aivan kuten ensisijaisen tarkoituksen kysymyksissä, vastausvaihtoehdot tekevät kysymyksestä retorisen strategian.

Tässä on erityinen esimerkki:

Kunkin kohdan yhteydessä kokonaisuudessaan vaiheen 1 riveillä 25-27 ja väylän 2 riveillä 67-69 olevat kysymykset auttavat ensisijaisesti jokaista puhujaa

(TO) epäillä toisen vilpittömyyttä. (B) arvostella toisen menetelmiä. (C) moittia toisen toimintaa. (D) horjuttaa toisen väitettä.

Tämä on retorinen strategiakysymys, koska vastausvaihtoehdot ovat suhteellisia abstrakti . Jos vastausvaihtoehdot olisivat täsmällisempiä (esim. 'Liitä Maguiren mielenterveyden urheilijoiden tutkimus taksinkuljettajien tutkimukseen'), tämä olisi yksityiskohtainen kysymys, ja sinun pitäisi käyttää vähän kuvataitoja löytääksesi tämä yksityiskohta kohdasta .

Lyhyt varoitus: isoja kuvakysymyksiä unction toiminnallisia kysymyksiä

body_cautiontape.jpg Varoitusnauha Eugene Zemlyanskiy, käytetty alla CC BY 2.0 /Rajattu alkuperäisestä.

Ison kuvan kysymykset eroavat toiminnallisista kysymyksistä, koska ne kysyvät mitä kirjoittaja sanoi (ei kysy miksi tekijä kirjoitti jotain). Kysymysten sanamuodon vuoksi on joskus vaikea nähdä tätä selvästi, joten halusin tiivistää sen tänne.

Kysymykset tekijän tarkoituksesta (tehtäväkysymys) kysyvät 'miksi kirjoittaja kirjoittaa tämän?' pikemminkin kuin 'mikä on näkökulma, jonka kirjoittaja sanoo/väittää?' (mikä olisi iso kuva kysymys).

Kappaleen toimintoa koskevissa kysymyksissä kysytään 'miten tämä kappale toimii?' tai 'mikä on tämän kappaleen tarkoitus koko kohdan yhteydessä?' eikä 'Tämän kappaleen tärkein argumentti', 'mikä on tämän kappaleen ensisijainen tarkoitus' tai 'Kirjoittaja kehittää argumenttinsa…' Lue lisää siitä, mitä SAT -lukutoiminnon kysymyksiin vastaaminen tässä artikkelissa tarkoittaa.

Strategiat suuriin kysymyksiin vastaamiseen

Luonnollisesti osa strategiastasi riippuu siitä, miten luet kappaleet. Jos sinulla on tarpeeksi aikaa lukea jokainen kohta läpi, sinun pitäisi yrittää selvittää pääkohta ja kirjoittajan näkökulma lukiessasi. Voit tehdä nopean tarkistuksen nähdäksesi, tuleeko siitä ensin kysymyksiä (yleensä ne ovat muutaman kohdan ensimmäisten kysymysten joukossa), mutta vaikka ei olisi kysymyksiä, jotka kysyisivät suoraan pääkohdasta, sen tietäminen voi auttaa vastaamaan muihin kysymyksiin (lisää myöhemmin).

Jos luet kysymykset ensin ennen kuin palaat kohtaan, saatat ehkä saada käsityksen siitä, mikä on kokonaiskuva, vain eri kysymysten kautta - Jos esimerkiksi kaikissa kohdissa kysytään ruokaa Yhdistyneessä kuningaskunnassa, voit olla melko varma, että kohdan pääkohta ei koske mayojen kalenteria. Tämä on myös yksi tapaus, jossa minä suosittelen vastaamaan ensin yksityiskohtaisiin kysymyksiin - niihin on paljon helpompi vastata vain rivinumeroilla, ja niiden vastaukset (samoin kuin kysymykset itsessään) voivat antaa sinulle vielä enemmän vihjeitä kohdan pääkohdasta/ensisijaisesta tarkoituksesta/retorisesta strategiasta.

Jos selaat kohdan ja hyökkäät kysymyksiin, sinun tulee keskittyä vain tärkeimpiin tietoihin ensimmäistä kertaa selatessasi läpi ja vastaa ensin suuren kuvan kysymyksiin. Mutta mistä tiedät, mitkä ovat tärkeimmät tiedot? Lue kolme strategiaa, jotka auttavat sinua tässä.

#1: Tarkista johdanto ja johtopäätös

Tietokirjojen kohdalla on todennäköistä, että jos tekijä on tehnyt hyvää työtä, pääkohdan ja näkökulman pitäisi olla selkeä päätelmässä (ellei myös johdannossa) . Tämä voi päteä myös kaunokirjallisiin kohtiin, mutta koska selkeän opinnäytetyön saaminen ei ole yhtä välttämätöntä onnistuneen fiktion rakentamiselle, kirjoittaja ei aina rakenna kirjoitustaan ​​tällä tavalla.

Löydettäessä yksittäisen kappaleen pääkohta tämä sääntö kuitenkin muuttuu hieman epäselväksi, koska joskus kappaleen keskellä on suuntaa muuttavia sanoja, jotka ovat välttämättömiä pääkohdan ymmärtämiseksi. Lisäksi viimeiset/lopetuslauseet yrittävät usein viedä argumentin askeleen pidemmälle kuin mitä artikkelissa on käsitelty ja sijoittaa se laajempaan kontekstiin.

Johdannon ja johtopäätöksen lukeminen voi kuitenkin olla hyvä paikka aloittaa. Jos johdanto ja johtopäätös näyttävät olevan ristiriidassa keskenään, se on selvä merkki siitä, että sinun täytyy mennä vielä syvemmälle kohtaan/kappaleeseen löytääksesi pääkohdan/ensisijaisen tarkoituksen/retorisen strategian.

#2: Käytä avainsanoja vihjeinä

Jos etsit avainsanoja osasta tai kappaleesta, on järkevää, että haluat huomata, missä kirjoittaja sanoo esimerkiksi 'tärkeitä' tai 'merkittäviä' - nämä asiat ovat todennäköisesti tärkeitä (tai jopa merkittäviä). Se ei kuitenkaan ole niin ilmeistä, että sinun on myös kiinnitettävä huomiota sanoihin, jotka osoittavat suunnanmuutoksia avaintietojen paljastamiseksi.

Sanat kuten 'päinvastoin', 'kun', 'kuitenkin' ja niin edelleen, osoittavat tärkeitä, ristiriitaisia ​​tietoja, kun taas sanat kuten 'jälleen', 'edelleen' ja 'vastaavasti' osoittavat, että tiedot ovat samat (tai verrattavissa ) mitä juuri kirjoitettiin. Avainsanojen havaitseminen ja niiden ympärillä olevien lauseiden lukeminen voivat auttaa sinua pääsemään asian ytimeen ja myös välttämään ansaa lukea vain kappaleen ensimmäinen virke ja olettaa, että kappaleesta on kyse. Katsotaanpa tätä strategiaa oman kirjoittamani otoksen yhteydessä:

Tämä kappale on ote Laura Staffaronin (© 2013 Laura Staffaroni) paperista '' Tämä oli voitto: 'Narratiivinen ja dynaaminen musiikin käyttö portaalissa'. Tämä artikkeli on kirjoitettu tutkimuksen ja materiaalien luokan viimeiseksi tehtäväksi.

Yleensä, koska Portaali on pulmapeli, siitä voidaan odottaa puuttuvan vahva kertomus; näin ei kuitenkaan ole. Vaikka pelattavuus keskittyy kunkin tason palapelin ratkaisemiseen, sinulle tarjotaan myös houkuttelevia tarinoita vuoropuhelun muodossa, jonka GLADoS, 'testejä' ohjaava tekoäly puhuu sinulle. Tarinan palikat paljastuvat pelin aikana tällä tavalla.

Aloituslause alkaa ' Portaali sillä ei ole vahvaa kerrontaa ”, joka saattaa saada sinut lopettamaan lukemisen - olethan löytänyt kirjoittajan väitteen, eikö? Ei niin nopeasti! Sanan 'kuitenkin' tuossa lauseessa tulisi kiinnittää huomiosi, samoin kuin seuraavan lauseen, joka alkaa 'Vaikka', koska ne osoittavat, että esitetään jotain toisin kuin aloituslause.

elokuu-1.jpg © 2013 Laura Staffaroni Älä vain lue lauseen tai kappaleen ensimmäistä osaa ja kävele pois - katso myös avainsanoja!

#3: Vastaa ensin omin sanoin

Jos törmäät kysymykseen, joka esittää sinulle suuren kysymyksen, Yritä muotoilla vastaus omin sanoin ennen kuin katsot heidän vastausvaihtoehtojaan .

Kun teet tämän, on tärkeää, että luotat vain siihen, mitä luet kappaleessa tai kappaleessa, älä siihen voisi olla totta, mutta kohta ei tue niitä. Kun olet vastannut kysymykseen omin sanoin, kun lähdet katsomaan vastausvaihtoehtoja, voit yksinkertaisesti nähdä, mikä vastaa parhaiten omaa vastaustasi, ja valita se.

Sinun on kuitenkin oltava varovainen, ettet yksinkertaista tätä strategiaa liikaa. Muista, että keskeinen argumentti ja ensisijainen tarkoitus on kysyä tekijän nimenomaisesta asiasta, ei yleisestä aiheesta tai teemasta. Lisäksi koska sinua ei pisteytetä suoraan 'omasta sanastasi', sinun tulee käyttää mahdollisimman vähän sanoja kirjoittaaksesi ne - et halua tuhlata liikaa aikaa johonkin, jota ei arvioida.

SAT -lukustrategioiden käyttöönotto: Esimerkki

Ennen kuin otan sinut irti suurikokoisista käytännön kysymyksistä, olen kirjoittanut läpikäynnin esimerkistä todellinen SAT löytää kappaleen ensisijainen tarkoitus.

kuinka paljon on 4 litraa vettä

Tässä on asian kannalta merkityksellinen kappale (viides kappale, kohdan 45-56 kohta):

Tämä kohta on mukautettu Ian Kingistä, 'Voiko talous olla eettistä?' © 2013 Prospect Publishing.

On olemassa toinenkin lähestymistapa: sen sijaan, että juurtaisimme etiikan luonteeseen tai tekojen seurauksiin, voimme keskittyä itse tekoihimme. Tästä näkökulmasta jotkut asiat ovat oikein, toiset väärin - meidän pitäisi ostaa reilun kaupan tavaroita, emme saa valehdella mainoksissa. Etiikasta tulee käskyjen luettelo, luettelo 'tehtävistä' ja 'ei'. Kun valtiovarainministeri kieltäytyy devalvoimasta valuuttaa, koska he ovat luvanneet olla tekemättä sitä, he määrittelevät etiikan tällä tavalla. Tämän lähestymistavan mukaan devalvaatio voi silti olla huono, vaikka se parantaisi kaikkia.

Tässä kysymys:

Viidennen kappaleen (rivit 45–56) päätarkoitus on

(TO) kehittää vastaväite väitteelle, jonka mukaan ahneus on hyvä. (B) tukea ajatusta siitä, että etiikka on luonnetta. (C) kuvataan kolmas lähestymistapa eettisen taloustieteen määrittelyyn. (D) havainnollistaa, että ihmisen toiminta on seurausta hänen luonteestaan.

Mistä minun pitäisi aloittaa selvittämällä viidennen kappaleen päätarkoitus?

Vaihe 1: Tarkista johdanto ja johtopäätös (tässä tapauksessa lauseet).

Johdanto:

On olemassa toinenkin lähestymistapa: sen sijaan, että juurtaisimme etiikan luonteeseen tai tekojen seurauksiin, voimme keskittyä itse tekoihimme.

Johtopäätös:

Tämän lähestymistavan mukaan devalvaatio voi silti olla huono, vaikka se parantaisi kaikkia.

Mitä nämä lauseet paljastavat kappaleen päätarkoituksesta?

Ajatukseni:

Molemmat lauseet kutsuvat kaikkea mitä tässä kappaleessa käsitellään 'lähestymistavaksi', joten päätarkoituksella on todennäköisesti jotain tekemistä tämän lähestymistavan kanssa. Koska sekä johdanto että johtopäätös liittyvät tähän lähestymistapaan, ehkä kappaleen päätarkoitus on selittää se? Tästä ei kuitenkaan ole tarpeeksi tietoa varmuuden vuoksi.

Vaihe 2: Etsi ohjaussanoja

Seuraava askel on etsiä tämän kappaleen sisältämät sanat, jotka osoittavat, että kirjoittaja saattaa esittää tietoja, jotka joko ovat ristiriidassa tai vastaavat sitä, mistä hän jo kirjoitti.

Suuntasanat tässä kappaleessa: 'vielä toinen', 'sen sijaan', 'vaikka'

Ajatukseni:

Vau, tässä kappaleessa on paljon ohjaussanoja, useimmat niistä ensimmäisessä lauseessa:

'On olemassa toinenkin lähestymistapa: sen sijaan, että juurruttaisimme etiikan luonteeseen tai tekojen seurauksiin, voimme keskittyä itse tekoihimme.'

Joten 'toinen' on mielenkiintoinen, koska se viittaa siihen, että ennen tässä kappaleessa kuvattua lähestymistapaa oli ainakin kaksi muuta lähestymistapaa; jos se olisi vain yksi muu lähestymistapa, kirjoittaja ei vaivautuisi 'vielä' ja sanoisi vain 'toisen'. Sana 'sen sijaan' tukee myös tätä, koska se viittaa siihen, että edellisissä kappaleissa käytettiin ainakin yhtä vaihtoehtoista lähestymistapaa. Lisäksi samassa lauseessa on lueteltu kaksi vaihtoehtoista lähestymistapaa (etiikan juurtuminen luonteeseen ja etiikan juurtuminen tekojen seurauksiin).

Entä 'vaikka'? Muuttaako tai lisääkö se mitään?

milloin minun pitäisi hakea yliopistoon

'Tämän lähestymistavan mukaan devalvaatio voi silti olla huono, vaikka se parantaisi kaikkia.'

Hmm, ei tässä muuta. Se täydentää edelleen ajatusta siitä, että sellaisten asioiden tekeminen, joita jotkut pitävät hyvinä (devalvaatio), voi olla huono tässä kappaleessa kuvatun lähestymistavan mukaisesti.

Vaihe 3: Vastaa kysymykseen omin sanoin

Viimeinen vaihe on vastata kysymykseen omin sanoin ennen vastausvaihtoehtojen tarkastelua.

Ajatukseni:

Tärkein asia, josta tässä kappaleessa puhutaan, on eettinen lähestymistapa keskittyä itse toimiin sen luonteen tai seurausten sijasta, mikä tarkoittaa, että kappaleen päätarkoitus on luultavasti jotain 'kuvata toimintakeskeistä eettistä lähestymistapaa?' voi olla? tarkistetaan, miten se mahtuu muuhun osaan nähdäksemme, muuttaako se kaiken - ei, se näyttää melko tarkalta.

Tässä vielä kerran kysymys:

Viidennen kappaleen (rivit 45–56) päätarkoitus on

(TO) kehittää vastaväite väitteelle, jonka mukaan ahneus on hyvä. (B) tukea ajatusta siitä, että etiikka on luonnetta. (C) kuvataan kolmas lähestymistapa eettisen taloustieteen määrittelyyn. (D) havainnollistaa, että ihmisen toiminta on seurausta hänen luonteestaan.

Okei, nyt kun olen katsonut ensimmäiset ja viimeiset lauseet, avainsanat ja vastannut siihen omin sanoin, harkitsemme vastausvaihtoehtoja yksi kerrallaan.

(TO) kehittää vastaväite väitteelle, jonka mukaan ahneus on hyvä.

Ei oikeastaan? Luulen, että sillä on eräänlainen vastalause kahdelle muulle etiikan lähestymistavalle, mutta se ei oikeastaan ​​kerro yhtä tai toista siitä, että ahneus olisi hyvä. Ja lisäksi tässä lähestymistavassa on se asia, joka pitää devalvaatiota huonona, vaikka se teknisesti olisi parempi kaikki , joka ei vaikuta ahneelta. Laitan tämän todennäköiseksi ei.

(B) tukea ajatusta siitä, että etiikka on luonnetta.

Tämä on ehdoton ei - kappaleen ensimmäisessä virkkeessä sanotaan, että tässä kappaleessa käsitelty lähestymistapa on vaihtoehto eettisyydelle, joka koskee luonnetta ('sen sijaan, että juurtaisimme etiikan luonteeseen'). Ja loput kappaleesta seuraavat etiikkaa, joka koskee tekoja, ei luonnetta.

(C) kuvataan kolmas lähestymistapa eettisen taloustieteen määrittelyyn.

Joo, tämä on pitkälti tämä kappale. Kirjoittaja puhuu 'vielä toisesta lähestymistavasta', joka on vähintään kolmas sanamuotoon perustuva lähestymistapa, ehdottomasti kolmas lähestymistapa, joka perustuu muun kohdan tarkasteluun ja muiden mainittujen lähestymistapojen laskemiseen. Ja tämä vastaus vastaa 'omin sanoin vastaukseni' vastausta, joka oli 'kuvata toimintatavoitteista eettistä lähestymistapaa'. Tämä vastaus on varmasti oikeampi kuin valinnat (TO) tai ( B) . Tarkistan vielä kerran, ettei viimeinen vaihtoehto ole vielä parempi vastaus.

(D) havainnollistaa, että ihmisen toiminta on seurausta hänen luonteestaan.

Ensinnäkin ei, se ei tee sitä; toiselle, eikö se ole pohjimmiltaan sama kuin (B) ? Ei varmaan, mutta joka tapauksessa se on silti väärin. Tämän kappaleen päätarkoitus on sanoa, että toisessa lähestymistavassa voidaan sanoa, että etiikka on tekemistämme toimista. Se ei kerro mitään siitä, ovatko nämä toimet seurausta henkilön luonteesta.


Kun katson taaksepäin vastauksia, (C) on selvästi se, josta keskustellaan tärkein Tämän kappaleen tarkoituksena on puhua 'uudesta' tavasta määritellä eettinen taloustiede. Puomi!

Vastaus on (C) .

body_bigpicture-1.jpg 25. elokuuta 'Suuri kuva, jonka olemme tehneet - olen maailmanennätyksen haltija!' mennessä Amanda Slater , käytetty alla CC BY-SA 2.0 /Rajattu alkuperäisestä. Suuri menestys!

Kokeile itse!

Alla olen esittänyt kolme kysymystä virkamiehen lyhyistä parikohdista, julkisesti saatavilla oleva SAT -käytännön testi . Bonuksena näihin kysymyksiin kuuluu myös pariliitoksia (jos haluat lisätietoja pariliitoskohdista, lue artikkelini siitä, miten parhaiten hyökätä SAT: n pariliitoskohtiin).

Haluatko lisää harjoitustestejä? Tutustu luetteloon virallisista harjoittelusataloista, joissa on linkkejä ilmaiseen sisältöön!

Kysymykset 1-3 perustuvat seuraavaan kohtaan.

Tämä kohta on muokattu Henry W.Blairin lausunnosta Yhdysvaltain senaatille vuoden 1886 Washingtonin DC -keskustelussa Woman Suffrage -keskustelusta.

Sieltä ei ole pakoa. Keskustelu on edennyt niin pitkälle, että älykkäiden ihmisten keskuudessa, jotka uskovat tasavallan muotoon eli vapaaseen hallintoon, kaikilla kypsillä miehillä ja naisilla on samoissa olosuhteissa ja olosuhteissa samat puolustusoikeudet, samat valitukset ja siksi , sama tarve käyttää tätä suurta perusoikeutta kaikille ihmisille vapaassa yhteiskunnassa. Äänioikeus on suuri primitiivinen oikeus. Se on oikeus, josta kaikki vapaus lähtee ja huipentuu. Se on oikeus, josta kaikki muut lähtevät, johon ne sulautuvat ja jota ilman he putoavat aina, kun heitä hyökätään.

Tämä oikeus tekee ja on kaikki ero hallitusten ja hallituksen suostumuksella ja ilman hallituksen lupaa ja sitä vastaan; se on ero vapauden ja orjuuden välillä. Jos äänioikeus ei ole sama ero, mikä on?

Ei Herra. Jos jompikumpi sukupuoli voi luopua äänioikeudesta, ota se vahvoilta ja älä enää ryöstä heikoilta puolustautumista vahvojen hyväksi.

On mahdotonta ajatella äänioikeutta lainkaan riippuvana oikeutena sellaisesta epäolennaisesta ehdosta kuin sukupuoli. Se on yksilö, henkilökohtainen oikeus. Se voidaan pidättää väkisin; mutta jos seksi estää seksin, se on moraalinen ryöstö.

Mutta sanotaan, että äitiysvelvollisuudet hylkäävät äänestyksen suorittamisen. Ei voi olla, ja luulen, ettei kukaan väitä, että äiti, joka muuten olisi kelvollinen äänestämään, olisi henkisesti tai moraalisesti heikompi suorittamaan tätä korkeaa tehtävää valtiossa äitiyden vuoksi. Päinvastoin, jos jollakin naisella on enemmän motiivia kuin toisella ihmisellä, miehellä tai naisella, turvata hyvien lakien antaminen ja täytäntöönpano, se on äiti. Oman elämänsä, persoonansa ja omaisuutensa - jonka suojelemiseksi äänestyslippu on yhtä välttämätön kuin samat ihmisoikeudet - lisäksi hänellä on pieni joukko kuolemattomia olentoja johtamaan turvallisesti aktiivisen elämän portaaleihin kaikkien ansojen kautta ja pahojen ihmisten ympärille kudottuja sudenkuoppia ja pahojen ihmisten tekemiä huonoja lakeja. Ja hänellä on oikeus valmistaa heitä täyttämään kaikki heidän aikansa ja sukupolvensa velvollisuudet, mukaan lukien heidän äidiltään evätyn oikeuden käyttäminen.

Pyydän teitä, senaattorit, hyväksymään tämän naispuolisen vetoomuksen, jotta häntä voitaisiin kuulla hänen oikeusvaatimuksensa vuoksi. Kuinka voisit hylätä tämän vetoomuksen, vaikka vain yksi heikko ääni pyytäisi korvaa? Kuinka voit kieltää miljoonien vaatimuksen, jotka uskovat naisten äänioikeuteen ja joita ei voida ikuisesti vaientaa, sillä he antavat äänensä ihmisen sydämen synnynnäiselle huudolle, että oikeudenmukaisuus ei tapahtuisi yksin miehelle, vaan toiselle kansa, joka on nyt vapaa vain toisen armosta. Nykyisellä toiminnallamme kannatamme, jos emme aloita, liikettä, joka ihmiskunnan kehityksessä takaa kaikille vapauden sukupuolesta riippumatta, vaikka loistava perustuslaki jo antaa äänioikeuden jokaiselle kansalaiselle ilman värin tai värin eroa. rotu.

# 1: Kohdan keskeinen väite on se

(TO) Yhdysvaltain senaatin pitäisi ulottaa äänioikeus naisiin. (B) molemmilla sukupuolilla pitäisi olla samat roolit ja velvollisuudet. (C) Senaatin jäsenet haluavat orjuuttaa naiset kieltämällä heidät äänestämästä. (D) naisten äänestys johtaa parempaan lainsäädäntöön ja parempiin poliitikkoihin.

# 2: Toinen kohta koskee ensisijaisesti kontrastin luomista

(TO) miesten ja naisten edut. (B) politiikka ennen ja jälkeen orjuuden. (C) eri maiden hallitukset. (D) äänioikeus ja ei.

# 3: Mihin seuraavista äänioikeutta koskevista väitteistä kirjoittaja todennäköisesti suostuisi?

(TO) Se ei liity muiden etuoikeuksien suojaamiseen (B) Se on välttämätöntä vapauden säilyttämiseksi (C) On vaikeaa perustaa ja toteuttaa yhteiskunnassa. (D) Se on tarpeetonta joillekin sosiaalisille ryhmille.

Vastausnäppäin (vieritä alas, kun olet valmis):

1. TO 2. D 3. B

Tiivistettynä

  • Ison kuvan kysymykset edellyttävät kykyä lue teksti läpi ja tee yhteenveto 'mitä järkeä', 'mikä on tekijän näkökulma' tai 'mitä tekijä tekee täällä?'

  • Tietäen vastaukset näihin kysymyksiin voivat olla hyödyllisiä vastaamaan muuntyyppisiin kysymyksiin , kuten funktio- ja tekijätekniikkakysymykset, jotka tukeutuvat siihen, että ymmärrät 'suuren kuvan' siitä, mitä kohdassa tapahtuu.

  • Riippumatta siitä, miten lähestyt kohtaa, käytä strategioita intron/johtopäätöksen tarkistaminen, avainsanojen etsiminen ja vastauksen löytäminen omin sanoin auttaakseen sinua vastaamaan suuren kuvan kysymyksiin

Mielenkiintoisia Artikkeleita

11 parasta resurssia NCLEX -kysymyksille ja käytännön testeille

Otetaanko NCLEX? Tutustu kokoelmaan parhaista NCLEX -käytännön kysymyksistä ja testeistä, joiden kanssa voit opiskella.

PSAT -pisteet: Missä sijoitat?

Oletko hämmentynyt SAT -pistealueesta? Selitämme kaikki mahdolliset PSAT -pisteet ja mitä pisteytysasteikko merkitsee sinulle.

ECU: n pääsyvaatimukset

9 esimerkkiä erinomaisista suosituskirjeistä työhösi

Kirjoitatko työpaikkasuosituskirjeen, mutta et ole varma, mistä aloittaa? Tutustu hyödyllisten näytteiden kokoelmaamme, jotta pääset alkuun.

Kalifornian parhaat koulut | Central Union High School Rankings ja tilastot

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajien verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Central Union High Schoolista El Centrossa, Kaliforniassa.

Mount Holyoke Collegen pääsyvaatimukset

Historialliset SAT -testipäivät 2014, 2013 ja enemmän

SAT: n historialliset testipäivät ovat tärkeitä monien tarkkojen tietueiden kannalta. Kollegion hallitus ei kuitenkaan tässä vaiheessa ylläpidä helppoa tietokantaa SAT-päivämääristä vuosille 2014, 2013, 2012, 2011 ja soforth. Me PrepScholarissa olemme tehneet kovaa työtä vanhojen levyjen kaivaamiseksi. Katso alempaa!

Indiana Wesleyanin yliopiston pääsyvaatimukset

Mikä on STAAR -testi? Onko sinun otettava se?

Mikä on STAAR -testi? Onko sinun otettava se? Selvitä, mitä odottaa tästä Texas -testistä.

Coloradon yliopiston lohkareiden pääsyvaatimukset

15 parasta musiikkikoulua Yhdysvalloissa

Oletko kiinnostunut Yhdysvaltojen parhaista musiikkikouluista? Tutustu yksityiskohtaisiin musiikkikoulujen sijoituksiin löytääksesi sinulle sopivan koulun.

1120 SAT -pisteet: Onko tämä hyvä?

SUNY Institute of Technology pääsyvaatimukset

ACT: ään rekisteröityminen: temppuja ja vinkkejä

Opi rekisteröitymään ACT: hen ja vältä yleisiä virheitä, jotka voivat maksaa rahaa ja aikaa.

Mikä on liittovaltion työohjelma? Määritelmä ja opas

Harkitsetko liittymistä korkeakoulun työopinto-ohjelmaan? Mikä on työtutkimuksen määritelmä, kuinka paljon voit ansaita, ja pitäisikö sinun työskennellä tuossa työssä? Selvitä täältä.

SAT Prep: n lopullinen SAT-opinto-opas

Tämä täydellinen SAT-opas on paras kokoelma SAT-strategioita ja neuvoja, jotka ovat käytettävissä kaikkialla. Opit opiskelemaan SAT: lle ja testausvinkkejä pisteiden parantamiseksi.

Arkansasin yliopisto, Pine Bluff Pääsyvaatimukset

Tämän vuoden Villanovan ACT -tulokset ja GPA

SAT: n historialliset prosentit 2010, 2009, 2008

Etsitkö SAT -prosentteja vuosille 2008, 2009 tai 2010? Löydät täydelliset tuloskaaviot menneisyydestä täältä.

3 avainvinkkiä Salsa -luokan pukeutumiseen

Mietitkö, mitä pukeutua salsa -tanssitunneille? Katso mukavat ja tyylikkäät ideamme siitä, mitä pukeutua salsa -luokkaan.

Kuinka käyttää SOHCAHTOA: Vinkkejä ja esimerkkejä

Kamppailet SOHCATOAn käytön kanssa? Tutustu täydelliseen oppaaseemme, jossa on tonnia SOH CAH TOA -esimerkkejä.

Piemonten yliopiston pääsyvaatimukset

Mitä sinun on tiedettävä Estancia-lukiosta

Löydä osavaltion sijoitukset, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Estancia High Schoolista Costa Mesassa, Kaliforniassa.

NCAA SAT -pisteet: Mitä sinun tulee olla kelvollinen

Mitä SAT -pisteitä ja GPA: ta tarvitset, jotta voit saada NCAA Clearinghousen? Ota selvää tästä ja opi, kuinka voit helposti täyttää vaatimukset.

Mount St.Mary Collegen pääsyvaatimukset