Suurten kuvien kysymykset ACT-lukemisessa: Mikä on pääasia?

feature_biggerpicture.jpg

ACT-lukemisessa kohtaat kysymyksiä, joissa sinua pyydetään lukemaan suuria määriä tekstiä ja tislaamaan ne alas. kutsumme näitä 'suuren kuvan' kysymyksiä täällä PrepScholarissa. Suurikokoisissa kysymyksissä voidaan kysyä koko kohdasta, kappalesarjasta tai jopa vain yhdestä kappaleesta (toisin kuin 'pieni kuva' -kysymyksissä, joissa pyydetään tarkkoja tietoja). Pystyminen vastaamaan tämäntyyppisiin kysymyksiin osoittautuu erittäin hyödylliseksi korkeakoululle / yliopistolle, jossa professorit odottavat sinun käyttävänsi näitä taitoja entistä tiheämmällä ja akateemisemmalla kirjoituksella.

mikä on tarinan juoni

Mitkä ovat ACT-lukemisen kokonaiskysymykset ja mitkä ovat parhaat keinot vastata niihin? Aloitan keskustelemalla kahdesta ensisijaisesta kokonaiskysymyksestä, joita kohtaat ACT: ssä, sekä tavallisista tavoista, joita ACT kysyy kustakin. Sen jälkeen annan sinulle strategioita vastaamaan molempiin kysymyksiin, esimerkkeinä proosakirjallisuudesta ja akateemisesta kirjoituksesta.

ominaisuuskuvan luotto: Suurempi kuva mennessä F Delventhal , käytetään alla CC BY 2.0 / Leikattu alkuperäisestä.



Tyyppi 1: Tärkeimmät kysymykset

Ensinnäkin, mikä on osan tai kappaleen pääkohde? Yhteiskuntatieteiden, humanististen tieteiden ja luonnontieteiden kohdissa pääasia on keskeinen argumentti . Se on hieman monimutkaisempi Proosakirjallisuus tai kirjallisuuskerronta , koska heillä ei ole aina keskeisiä argumentteja; näiden kulkutyyppien osalta pääasia on usein keskeinen konflikti ja sen seuraukset . Jos olet kokenut, se voi myös joskus auttaa ajattelemaan proosakirjallisuuden / kirjallisuuden kertomuksen pääkohdan lyhyen yhteenvedon tapahtumista tai jopa tarinan moraalista.

Kysymykset, joissa kysytään pääkohdasta, eivät koske kirjoituksen aihetta tai teemaa, vaan etsivät jotain tarkempaa. Pääkohdan tulisi vastata kysymykseen, niin mikä on kirjoittajan mieli tässä kappaleessa / kohdassa? lyhyessä lauseessa.

Tärkeimpien kysymysten tunnistaminen

Se on yleensä melko selvää, kun sinulta kysytään osan pääkohdasta. Sanamuoto on seuraavanlainen (kaikki otetut ja muokattu todellisista SAT-kysymyksistä):

  • Mikä seuraavista väitteistä ilmaisee parhaiten osan pääidean?
  • Linjojen 65-92 ensisijainen painopiste on ... ''
  • 'Kirjoittajan päätarkoitus rivillä 54-69 on näyttää ...'
  • Tämän osan pääteema koskee ...
  • Ensimmäisen kappaleen pääajatus on, että videopelin musiikki Portaali...

Tärkeimmät kysymykset: Esimerkkejä

Otetaan esimerkki paperista, jonka kirjoitin tutkijakoulun aikana (miinus alaviitteet). Lisään jopa esittelymateriaalia, samanlaista kuin mitä saatat löytää ACT: stä.

Tämä kappale on otteena paperista ”This was a triumph:” Narratiivista ja dynaamista musiikin käyttöä Laura Staffaronin portaalissa (© 2013, Laura Staffaroni). Tämä artikkeli kirjoitettiin tutkimuksen ja materiaalien luokan viimeisenä tehtävänä.

Yleensä, koska Portaali on pulmapeli, siitä voidaan odottaa puuttuvan vahvaa kerrontaa; näin ei kuitenkaan ole. Vaikka pelattavuus on keskitetty kunkin tason pulman ratkaisemiseen, sinulle tarjotaan myös houkuttelevia tarinapaloja testejä johtavan tekoälyn, GLADoS: n, puhuttaman dialogin muodossa. Tarinan palaset paljastuvat pelin aikana tällä tavoin, kun otetaan käyttöön salaiset huoneet, joissa on kirjoitus seinillä ja suloiset, mutta tappavat tornit.

Joten mikä on tämän kappaleen pääkohde?

Jos valitset vain aiheen, vastauksesi voi olla esimerkiksi pelejä tai jopa videopeli Portaali. * summeri * EHHHHHH. VÄÄRÄ.

Muistaa, pääkohdan pitäisi pystyä vastaamaan kysymykseen 'Mikä on tekijän tarkoitus tässä kappaleessa?' Vastaus tähän kysymykseen on jotain 'Kirjoittaja väittää, että [pääasia].' Joten videopeli Portaali ' ei edes ole järkevää vastauksena - 'Kirjoittaja väittää, että videopeliportaali' ei ole täydellinen lause, mikä tarkoittaa 'videopeli Portaali 'ei voi olla tämän kohdan pääasia.

Tässä on lyhyt vastaukseni kohtaan, joka mielestäni on kyseisen kappaleen pääasia:

Portaali on pulmapeli, jolla on myös kertomus.

Tämä vastaa onnistuneesti kysymykseen 'mikä on kirjoittajan mieli tässä kappaleessa?' tavalla, jolla on järkeä: kirjailija väittää, että Portal on pulmapeli, jolla on myös kertomus.

Aion käsitellä strategioita siitä, miten nämä tiedot saadaan kerralla kappaleesta tai kohdasta vähän. Katsotaan nyt toistaiseksi esimerkkiä, tällä kertaa proosakirjallisuudesta.

Tämä kappale on otettu Laura Staffaronin (© 2009 Laura Staffaroni) novellista Writer's Block. Tämä tarina on kirjoitettu luovan kirjoittamisen luokan tehtäväksi.

Emma antoi ystävälleen häikäisyn, joka välitti sekä epäuskoa että ärsytystä. Todellakin, joskus Rachel voisi olla hieman melodramaattinen, kuten osoittaa oh, KAIKKI mitä hän oli juuri sanonut ja tehnyt. Jos jollakin oli vaikeuksia kirjoittaa, se oli hän, Emma. Kun hänelle annetaan kehote, Rachelin kynä alkoi kilpailla sivun yli kuin pingispöytä kielellä, menee oikealle oikealle oikealle JA takaisin vasemmalle, missä metaforinen mela odotti. Sillä välin Emma istui kynällä työnnettynä paperiin toivoen muutaman lauseen tai kappaleen puolessa tunnissa. Se ei vain näyttänyt reilulta. Nyt Rachel oli huolissaan kirjoittamisesta? Se oli luultavasti temppu, jonkinlainen teko, jota hän suoritti, jotta kun hän päätyi tuottamaan kolmen sivun tarinan viidentoista minuutin kuluessa, kaikki tuntisivat erityisen kauhistuttavan.

Mikä on tämän kappaleen pääkohde tai ensisijainen painopiste?

Jos valitset teeman, vastauksesi voi olla mustasukkaisuuden tai kirjoittamisen suuntainen. Jälleen, tämä ei ole riittävän täsmällinen ollakseen oikea. Vastaus kysymykseen 'Mikä on tämän kappaleen pääasia?' pitäisi pystyä antamaan henkilölle, joka ei ole lukenut kappaletta, hyvä käsitys siitä, mitä siinä tapahtuu, ei vain siitä, mistä siinä on kyse .

Joten mikä on tämän kappaleen painopiste? Jälleen tähän voidaan vastata vain lyhyellä lausunnolla: Emman mustasukkaisuus Rachelin kykyyn kirjoittaa paljon nopeasti. Entä pääasia? Pääasia on, että Emma on kateellinen Rachelin kyvystä kirjoittaa paljon nopeasti.

body_thiswasatriumph.jpg 1961 Triumph TR3A mennessä Autovakooja , käytetään alla CC BY-SA 2.0 / Leikattu alkuperäisestä.

Tyyppi 2: Perspektiivikysymykset

Sen sijaan, että kysyisit, mitä tapahtui, perspektiivikysymyksissä kysytään, mikä on perspektiivi, asenne tai näkökulma [henkilö, kertoja, kirjoittaja], kuvassa tässä [kappaleessa, kappaleiden sarjassa, kohdassa]?

Nämä kysymykset poikkeavat hieman pääkysymyksistä (ja esiintyvät harvemmin kuin pääkysymykset), mutta koska niihin vastaaminen vaatii syntetisoimaan suuria määriä tietoa yhteen keskipisteeseen, perspektiivikysymykset ovat silti isokokoisia kysymyksiä. Se on hienovarainen ero, mutta on tärkeää tehdä muistiinpano siitä, onko kysymys pääkysymys vai perspektiivikysymys, varsinkin jos kysytään kappaleesta eikä koko kohdasta. Miksi? Koska on täysin mahdollista, että yksittäinen kappale on tietyn hahmon / henkilön näkökulmasta, ja kyseisen henkilön mielipide voi poiketa objektiivisesta todellisuudesta, joka esitetään jäljellä olevassa kappaleessa.

Perspektiivikysymysten tunnistaminen

Tässä on muutama esimerkki perspektiivikysymyksen muotoilemisesta SAT: ssa:

  • '' Kohde on kirjoitettu näkökulmasta ... ''
  • 'Mikä seuraavista väitteistä kuvaa parhaiten kertojan yleistä asennetta kertomuksen perusteella?'

Perspektiivikysymykset: Esimerkkejä

Käytetään esimerkkiä paperistani Portaali uudelleen.

Tämä kappale on otteena paperista ”This was a triumph:” Narratiivista ja dynaamista musiikin käyttöä Laura Staffaronin portaalissa (© 2013, Laura Staffaroni). Tämä artikkeli kirjoitettiin tutkimuksen ja materiaalien luokan viimeisenä tehtävänä.

Yleensä, koska Portaali on pulmapeli, siitä voidaan odottaa puuttuvan vahvaa kerrontaa; näin ei kuitenkaan ole. Vaikka pelattavuus on keskitetty kunkin tason pulman ratkaisemiseen, sinulle tarjotaan myös houkuttelevia tarinapaloja testejä johtavan tekoälyn, GLADoS: n, puhuttaman dialogin muodossa. Tarinan palaset paljastuvat pelin aikana tällä tavoin, kun otetaan käyttöön salaiset huoneet, joissa on kirjoitus seinillä ja suloiset, mutta tappavat tornit.

Kysymys: Kohde on kirjoitettu ...

Oikea vastaus: Tämä kohta on kirjoitettu… intohimoinen kertoja, joka kuvaa osan Portaali Pelattavuus.

Totta. Kertoja ei tunnu olevan erityisen voimakkaita tunteita kohtaan Portaali , ja ote kuvaa erästä pelattavuutta (että saat palan tarinaa vuoropuhelun avulla).

Väärä vastaus: Tämä kohta on kirjoitettu… GLADOS, tekoäly.

Ei. Kohdassa mainitaan GLADoS, mutta sitä ei ole kirjoitettu hänen POV: stä.

Väärä vastaus: Tämä kohta on kirjoitettu… kertoja onneton siitä Portaali on erilainen kuin kaikki muut pulmapelit.

Ei. Kertoja mainitsee sen Portaali on pulmapeli, mutta siinä ei mainita, että se eroaa kaikista muista pulmapeleistä, eikä kertoja näytä olevan tyytymätön tähän.

Tässä on esimerkki proosakirjallisuudesta, jossa käytetään jälleen edellisen kohdan kohtaa:

Tämä kappale on otettu Laura Staffaronin (© 2009 Laura Staffaroni) novellista Writer's Block. Tämä tarina on kirjoitettu luovan kirjoittamisen luokan tehtäväksi.

Emma antoi ystävälleen häikäisyn, joka välitti sekä epäuskoa että ärsytystä. Todellakin, joskus Rachel voisi olla hieman melodramaattinen, kuten osoittaa oh, KAIKKI mitä hän oli juuri sanonut ja tehnyt. Jos jollakin oli vaikeuksia kirjoittaa, se oli hän, Emma. Kun hänelle annetaan kehote, Rachelin kynä alkoi kilpailla sivun yli kuin pingispöytä kielellä, menee oikealle oikealle oikealle JA takaisin vasemmalle, missä metaforinen mela odotti. Sillä välin Emma istui kynällä työnnettynä paperiin toivoen muutaman lauseen tai kappaleen puolessa tunnissa. Se ei vain näyttänyt reilulta. Nyt Rachel oli huolissaan kirjoittamisesta? Se oli luultavasti temppu, jonkinlainen teko, jota hän suoritti, jotta kun hän päätyi tuottamaan kolmen sivun tarinan viidentoista minuutin kuluessa, kaikki tuntisivat erityisen kauhistuttavan.

Kysymys: Mikä seuraavista väitteistä kuvaa parhaiten Rachelin ja Emman yleisiä asenteita tämän kohdan perusteella?

Oikea vastaus: Emma ei usko Rachelin ahdistuksen olevan todellinen.

Totta: Emma uskoo, että Rachelin huoli kirjoittamisesta on 'teko [Rachel on' tekemässä ', mikä tarkoittaa, että se ei ole todellinen tunne.

Väärä vastaus: Rachel tykkää kirjoittaa, kun Emma ei.

Ehkä totta, mutta mikään kappaleessa ei tue sitä suoraan.

Väärä vastaus: Rachel on maaninen ja ylivoimainen, kun taas Emma on masentunut ja rauhallinen.

Jälleen, ehkä totta, mutta ei käy ilmi pelkästään tästä kappaleesta.

Varoitus: Pääkohde ja näkökulma ≠ Toiminto

body_warning-1.jpg Varoitus mennessä Stefano Brivio , käytetään alla CC BY 2.0 .

Pääkohdat ja perspektiivikysymykset eroavat funktiokysymyksistä. Sen sijaan, että kysytään 'mikä järkeä', toimintokysymyksissä kysytään yleensä 'mitä tämä [rivi, lause, kappale] tekee?' Sen sijaan, että kysyttäisiin: 'Mikä on näkökulma, josta kirjoittaja väittää mielipiteensä?' (perspektiivikysymys), sinulle kysytään kirjoittajan tarkoituksesta: miksi kirjoittaja kirjoittaa tämän?

Esimerkki: 'Ensimmäisen kappaleen pääidea on ...'

Voit kääntää tämän sanaksi 'Mitä tämä kappale sanoo, pääkysymys.

Vertaa: 'Mikä seuraavista kuvaa parhaiten tapaa, jolla viides kappale (rivit 48–54) toimii kokonaisuudessaan?'

Voit kääntää tämän funktiokysymykseksi Mitä tämä kappale tekee?

Toisaalta toisinaan pääkohdat voidaan peittää toimintakysymyksinä. Ota tämä esimerkki (1):

'1. Mitä tulee koko kohtaan, kolmannen kappaleen (rivit 13-19) yksi päätehtävistä on ehdottaa, että ...

TO. ER: n menestys erilaisissa ammatillisissa harrastuksissa auttoi häntä valmistautumaan toimintaan poliittisessa maailmassa.
B. ER oli välttänyt poliittista huomiota henkilökohtaisissa harrastuksissaan.
C. ER: llä oli kilpailevia ja ristiriitaisia ​​etuja ensimmäisenä vuonna ensimmäisenä naisena.
D. Vaikka ER: llä oli monia henkilökohtaisia ​​saavutuksia, vain vähän olisi voinut valmistaa häntä elämään ensimmäisenä naisena. '

Vaikka kysymyksessä on sana 'funktio', siinä kysytään tosiasiassa kappaleen pääideasta. Mistä tiedät? Vertaa yllä olevaa kysymystä vastaavan muotoiseen funktiokysymykseen (2):

'2. Ensimmäisen kappaleen tehtävä suhteessa kokonaisuuteen on:

TO. ohjaa lukija pituusasteeseen selittämällä, kuinka pituusaste määritetään merellä.
B. selittää poliittisen merkityksen kehittää tarkka tapa määrittää pituusaste.
C. todeta, että pituusasteiden laskelmat ovat tarpeen ajan määrittämiseksi kahdesta eri paikasta kerralla.
D. esitellä keskustelu siitä, miten tieto maapallon sijainnista suhteessa aurinkoon saatiin ajankäytön kehityksen aikana. '

Ero on sekä kysymyksen sanamuodossa että esitetyissä vastausvaihtoehdoissa. Jos pienennät kysymykset niiden perusrakenteeseen, esimerkissä 1 kysytään, mitä tämä kappale ehdottaa (mitä tämä kappale sanoo)? Sitä vastoin esimerkissä 2 kysytään, mikä on tämän kappaleen toiminto (mitä tämä kappale tekee)?

Vastausvaihtoehdot ovat myös kertovia: funktiokysymyksillä on usein vastausvaihtoehtoja 'verbi substantiivi' muodossa (tässä tapauksessa 'suuntaa lukija', 'selitä poliittinen merkitys', 'todista, että pituusasteiden laskeminen on välttämätöntä' ja 'Käynnistä keskustelu'). Tärkeimmillä kysymyksillä on toisaalta vastausvaihtoehtoja, jotka vastaavat kysymykseen 'mikä on järkeä?' Lisätietoja ison kuvan ja toimintakysymysten välisestä erosta saat pian takaisin artikkelista ACT Reading -toiminnon kysymykset.

Nyt kun tiedät, mitä kokonaiskysymyksiä on, kuinka voit vastata niihin?

Strategiat suurikokoisiin kysymyksiin vastaamiseen

Strategia, jota käytät vastaamaan suurikokoisiin kysymyksiin, riippuu siitä, kuinka luette osan.

Jos sinulla on tarpeeksi aikaa lukea jokainen kohta kokonaisuudessaan ja vastaamaan kysymyksiin jälkeenpäin tuntematta kiirettä, sinun pitäisi yrittää selvittää pääasia ja kirjoittajan näkökulma lukiessasi. Voit tarkistaa nopeasti, onko siitä ensin kysyttävää, mutta vaikka ei ole kysymyksiä, jotka kysyvät suoraan pääkohdasta, se voi olla hyödyllinen vastaamalla muihin kysymyksiin (lisää myöhemmin) . Jos luet ensin kysymykset , saatat pystyä saamaan käsityksen siitä, mikä kokonaiskuva on vain esitetyillä kysymyksillä. Jos ohitat käytävän, hyökkää kysymyksiin , sinun tulisi keskittyä vain tärkeimpiin tietoihin ensimmäisen kerran

Mutta mistä tiedät mitä tärkeimmät tiedot ovat? Lue lisää saadaksesi tietää!

Tarkista Johdanto ja päätelmät

Kysymyksiin ei-proosa-kaunokirjallisuudesta / kirjallisesta kertomuksesta kohdat , on todennäköistä, että jos kirjoittaja on tehnyt hyvää työtä, pääkohdan ja näkökulman pitäisi olla selvät johtopäätöksessä, ellei myös johdannossa. Tämä voi tietysti olla totta myös proosakirjallisuuden / kirjallisten kertomusten kohdissa, mutta koska se ei ole yhtä välttämätöntä onnistuneen proosakirjallisuuden tai kirjallisen kertomuksen rakentamiseksi, kirjailija ei aina rakenna kirjoitustaan ​​niin tapa.

Kun löydät pääkohdan yhden kappaleen , toisaalta, tämä sääntö muuttuu hieman sumeaksi. Joskus kappaleen keskellä on suunnanmuutos sanoja, jotka ovat välttämättömiä pääkohdan ymmärtämiseksi - sanoja, joista saatat puuttua, jos keskityt vain johdanto- ja loppulauseisiin. Viimeisissä lauseissa yritetään usein viedä argumentti askeleen pidemmälle kuin mitä artikkelissa on käsitelty, sijoittamalla se laajempaan kontekstiin.

Silti Johdanto ja päätelmät voivat olla hyödyllisiä aloituspaikoina . Jos johdanto ja johtopäätös näyttävät olevan ristiriidassa keskenään, se on selkeä merkki siitä, että sinun täytyy kaivaa syvemmälle kohtaan / kappaleeseen löytääksesi pääkohdan.

parhaat koulut esilääkärille

Käytä avainsanoja

On järkevää, että haluat huomata, missä kirjoittaja sanoo tärkeitä tai merkittäviä asioita - nämä asiat ovat todennäköisesti tärkeitä (tai jopa merkittäviä). Voit myös paljastaa tärkeimmät tiedot kiinnittämällä huomiota sanoihin ja lauseisiin, jotka osoittavat suunnanmuutoksia, kuten toisin kuin ja niin edelleen; koska näihin sanoihin liittyvät tiedot eroavat aikaisemmista, ne ovat usein tärkeitä.

Avainsanat voivat auttaa sinua pääsemään ongelman lihaan auttamalla sinua välttämään ansoja vain lukemaan ensimmäisen lauseen ja olettaen, että siitä on kyse. Katsotaanpa vielä yksi katsaus minun Portaali paperi esimerkkinä tästä.

Yleensä, koska Portaali on pulmapeli, siitä voidaan odottaa puuttuvan vahvaa kerrontaa; näin ei kuitenkaan ole. Vaikka pelattavuus on keskitetty kunkin tason pulman ratkaisemiseen, sinulle tarjotaan myös houkuttelevia tarinapaloja testejä johtavan tekoälyn, GLADoS: n, puhuttaman dialogin muodossa. Tarinan palaset paljastuvat pelin aikana tällä tavoin, kun otetaan käyttöön salaiset huoneet, joissa on kirjoitus seinillä ja suloiset, mutta tappavat tornit.

Tämän kappaleen alkulauseessa sanotaan periaatteessa se Portaali ei ole vahvaa kerrontaa. Kuitenkin myöhemmin samassa lauseessa pitäisi kiinnittää huomionne .... kuitenkin, samoin kuin seuraavan lauseen, joka alkaa While-merkinnällä, koska ne osoittavat, että jotain, joka on päinvastoin kuin alkulauseessa, esitetään. Älä koskaan hylkää kappaletta tarkistamatta kontrastisanoja.

body_areyoustillthere.jpg© 2013 Laura Staffaroni.

Vastaa omin sanoin

Jos törmäät kysymykseen, joka kysyy sinulle kokonaiskuvakysymyksen, yritä muotoilla vastaus omilla sanoillasi, ennen kuin tarkastelet testin vastausvaihtoehtoja, luottaa vain siihen, mitä olet lukenut kohdasta tai kappaleesta , ei asioista, jotka VOIVAT olla totta, mutta joita ei tueta. Kun sitten menet katsomaan vastausvaihtoehtoja, katso, mikä niistä vastaa parhaiten vastausta, jonka keksit omin sanoin.

Jos käytät tätä strategiaa, sinun on kuitenkin ole varovainen älä yksinkertaista liikaa kun vastaat kysymykseen omin sanoin. Muista, että keskeinen argumentti on kirjoittajan mainitsema kohta, ei yleinen aihe tai teema. Käytä mahdollisimman vähän sanoja kirjoittaaksesi version vastauksestasi - loppujen lopuksi et halua tuhlata liikaa aikaa mihinkään, jota ei arvioida - tarkkana . Aluksi voi olla vaikea tasapaino ylläpitää, mutta käytäntö helpottaa sitä.

Strategioiden käyttö: Viimeinen esimerkki suuresta kuvasta

Lopetetaan katsomalla minun loppuosa Portaali paperin ja nähdä, voimmeko poimia pääkohdan siitä käyttämällä joitain edellä mainittuja strategioita.

Tämä kappale on johtopäätös paperille ”This was a triumph:” Narratiivista ja dynaamista musiikin käyttöä Laura Staffaronin portaalissa (© 2013, Laura Staffaroni). Paperi kirjoitettiin tutkimuksen ja materiaalien luokan viimeisenä tehtävänä.

Kaiken kaikkiaan Portaali yleensä sovi enemmän kerronnan piiriin kuin vuorovaikutteisuuden ideaali. Ympäristön musiikillisen ääniraidan, hiljaisuuden, musiikillisen vuoropuhelun, ei-ympäröivän musiikin käyttö dramaattiseen vaikutukseen ja hahmojen psykologisten tilojen korostamiseen sekä temaattinen musiikki kertomuksen jatkuvuuteen ja tapana siirtyä pelimaailmaan ja sieltä pois palvelee kerronnan tarkoituksiin. Kuitenkin, kuten monet muutkin nykyiset pelimusiikkisäveltäjät, säveltäjät Portaali loi paradigman, jossa musiikki ja äänitehosteet vastaavat pelin ja pelin tarpeisiin luomalla kappaleita, kuten Procedural Jiggle Bone, jotka pystyvät sekä siirtymään takaisin itseensä että siirtymään muihin kappaleisiin ongelmitta. Tämä kahtiajako vahvistaa, että paras tapa analysoida musiikkia Portaali ei soveltamalla siihen yhtä analyyttistä mallia, vaan sen sijaan, että arvioitaisiin pelin tärkeimmät elementit ja päätettäisiin siitä, mitkä analyysimenetelmät ovat sopivimpia. Ehkä tapa, jolla musiikki toimii Portaali on parhaiten tiivistetty Whalenin kuvauksella siitä, kuinka musiikin tulisi toimia yleisesti digitaalisissa peleissä: Rikastamalla samalla videopelien maailmaa ja auttamalla pelaajaa navigoimaan videopelien syntagmaattisessa rakenteessa, musiikki on välttämätöntä videopeli interaktiivisena tarinana. Jos musiikki on Portaali ei tarjonnut kerronnan rakennetta eikä vastannut kunkin pelaajan vuorovaikutukseen pelin kanssa, se ei olisi ollut läheskään yhtä kiinnostava ja onnistunut peli.

Voi, siinä on paljon sanoja. Mistä minun pitäisi aloittaa, jos haluan selvittää kappaleen pääkohdan?

Vaihe 1: tutustu johdanto- ja loppulauseisiin :

Johdanto: Kaiken kaikkiaan Portaali yleensä sovi enemmän kerronnan piiriin kuin vuorovaikutteisuuden ideaali.

Johtopäätös: Jos musiikki on Portaali ei tarjonnut kerronnan rakennetta eikä vastannut kunkin pelaajan vuorovaikutukseen pelin kanssa, se ei olisi ollut läheskään yhtä kiinnostava ja onnistunut peli.]

Tukevatko nämä lauseet toisiaan vai ovatko keskenään ristiriitaisia?

Ajattelen: Ensimmäisessä lauseessa sanotaan, että portaalin musiikki sopii paremmin kertomuskehykseen kuin vuorovaikutteisuuteen (mitä tarkoitin tällä); viimeisessä virkkeessä sanotaan, että portaalin musiikilla on sekä kerronnan rakenne että vuorovaikutusosat. Hmm. Parempi mennä syvemmälle tarkistamaan.

Vaihe 2: Etsi suuntasanoja.

Tässä on lause, joka alkaa sanalla 'vielä', suuntasana: Kuitenkin, kuten monet muutkin nykyiset pelimusiikkisäveltäjät, säveltäjät Portaali loi paradigman, jossa musiikki ja äänitehosteet vastaavat pelin ja pelin tarpeisiin luomalla kappaleita, kuten Procedural Jiggle Bone, jotka pystyvät sekä siirtymään takaisin itseensä että siirtymään muihin kappaleisiin ongelmitta.

Yikes. Tämä tarkoittaa sitä, että Portal-musiikin säveltäjät tekivät… jotain…, jotta he tekisivät musiikkia, joka voisi toistaa ja siirtyä myös muille kappaleille. Tämä on eräänlaista ristiriitaa alkulauseen kanssa (vastaaminen pelin tarpeisiin on vuorovaikutteista, mutta alkulauseessa sanotaan, että peli ei ole vuorovaikutteinen). Se näyttää myös liian yksityiskohtaiselta ollakseen pääasia. Onko muita suuntasanoja? Aha, seuraava lause!

'sen sijaan': Tämä kahtiajako vahvistaa, että paras tapa analysoida musiikkia Portaali ei soveltamalla siihen yhtä analyyttistä kaavaa, sen sijaan arvioida pelin tärkeimmät elementit ja päättää sieltä mitkä analyysimenetelmät ovat sopivimpia. [taivuttava kaivos]

Tämän mukaan sinun ei pitäisi vain analysoida portaalia yhdellä tavalla, mikä näyttää tukevan loppulausetta. Hyvä merkki.

Vaihe 3: Vastaa omin sanoin.

Ajatukseni: Pääasia on, että portaalin musiikkia käytetään sekä kerronnan että interaktiivisilla tavoilla (ei voi mennä vain yhden tai toisen kanssa). Aika tarkastella todellisia vastauksia ...

Viimeisen kappaleen pääajatus on, että musiikki sisään Portaali :

A. oli avaintekijä pelin menestyksessä B. esiintyy keinona ylläpitää kertomuksen jatkuvuutta C. voidaan analysoida narratiivisesta tai vuorovaikutteisesta näkökulmasta D. johtuu kokonaan pelaajan ja pelin välisistä vuorovaikutuksista

Ajatukseni:

TO : voisi olla totta, mutta ei oikeastaan ​​mistä tässä kappaleessa on kyse

B : totta, mutta se ei ole pääidea

C : totta, ja se on lähellä sitä, miten sanoin pääidean

D. : ei, se on täysin väärin.

Joten vastauksen on oltava C . (ja niin se on)

body_bigpicture.jpg

25. elokuuta 'Olemme tehneet suuren kuvan - olen maailmanennätys!' mennessä Amanda Slater , käytetään alla CC BY-SA 2.0 / Leikattu alkuperäisestä.

Tiivistettynä...

  • Suurten kuvien kysymykset edellyttävät tekstin skannaamista ja yhteenvedon merkitystä.
  • Kappaleen, kappaleiden sarjan tai osan pääkohdan tai näkökulman tunteminen voi olla hyödyllistä vastaettaessa muun tyyppisiin kysymyksiin, erityisesti funktio- ja kirjoitintekniikkakysymyksiin; Joskus pääkohdan / näkökulman tunteminen voi olla hyödyllistä myös pienissä kuvakysymyksissä, sanasto-kontekstissa ja päättelykysymyksissä.
  • Riippumatta siitä, miten lähestyt kohtaa, käytä strategioita, joilla tarkistetaan intro / johtopäätös, etsitään avainsanoja ja keksit pääkohdan omilla sanoillasi auttaaksesi sinua vastaamaan pääkohteisiin ja perspektiivikysymyksiin.

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Stevensonin yliopiston pääsyvaatimukset

Findlayn yliopiston pääsyvaatimukset

Vialliset muokkaajat SAT-kirjoituksessa: Kieliopin säännön valmistelu

Kuinka riippuvat ja väärin sijoitetut muokkaajat näkyvät SAT-kirjoituksessa? Tiedätkö strategiat hyökätä tämän tyyppisiin kysymyksiin? Lue opas ja harjoittele.

Mikä on tarinan juoni? Kertomuksen viisi osaa

Mikä on juoni? Jaottelemme koko juoni-määritelmän auttaaksemme sinua analysoimaan minkä tahansa tarinan kertomuksen.

3.1 GPA: Onko tämä hyvä? Korkeakoulut, joihin pääset 3.1

Mikä on 3.1 GPA? Onko se hyvä vai huono, ja mitkä oppilaitokset hyväksyvät 3.1 GPA: n? Ota selvää, mihin kouluihin pääset.

Indiana -yliopiston kaakkoispääsyvaatimukset

William Paterson University SAT -pisteet ja GPA

Dillardin yliopiston pääsyvaatimukset

Etelä -Alabaman yliopiston pääsyvaatimukset

Parhaat koulut Kaliforniassa | Westchester Enriched Science Magnets (WESM): Terveys- ja urheilulääketieteen magneettilistat ja tilastot

Löydä osavaltioiden rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Westchester Enriched Science Magnets (WESM): Health and Sports Medicine Magnetista Los Angelesissa, Kaliforniassa.

Parhaat AP-biologiakirjat 2021: Täydelliset asiantuntija-arvostelut

Etsitkö parasta AP-biologiakirjaa tarpeisiisi? Tarkistamme kaikki parhaat vaihtoehdot ja autamme sinua päättämään, mitä arvostelukirjoja haluat käyttää ja mitä välttää.

Alfred State College SAT -tulokset ja GPA

Point Parkin yliopiston pääsyvaatimukset

Parhaat koulut Kaliforniassa | Marshallin peruskoululuokitukset ja tilastot

Löydä osavaltioiden rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Marshall Fundamental High Schoolista Pasadenassa, Kaliforniassa.

Embry-Riddle Aeronautical University - Daytona Beach ACT -pisteet ja GPA

Keskimääräiset AP-pisteet jokaiselle AP-tentille

Mietitkö, mikä on AP: n keskimääräinen pisteet ja miten pisteet hyviksi? Lue asiantuntijaoppaamme.

Kalifornian parhaat koulut | Theodore Rooseveltin lukion sijoitukset ja tilastot

Löydä osavaltion rankingit, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Theodore Roosevelt Senior High Schoolista Los Angelesissa, Kaliforniassa.

Mitä sinun on tiedettävä Agouran lukiosta

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Agoura High Schoolista Agourassa, Kaliforniassa.

1390 SAT-pisteet: Onko tämä hyvä?

Mitä tarvitset Delawaren yliopistoon: Pääsyvaatimukset

1380 SAT -pisteet: Onko tämä hyvä?

Brandeis University SAT -pisteet ja GPA

Tulsa-yliopiston pääsyvaatimukset

Mitä sinun on tiedettävä Lodin lukiosta

Löydä osavaltion rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Lodin lukiosta Lodissa, Kaliforniassa.

Paras IB -matematiikka: Analyysi ja lähestymistavat Opinto -opas ja huomautuksia SL/HL: lle

Miten opiskelet IB Math SL/HL: lle? Lue IB Math -muistiinpanoistamme ja ilmainen opasoppaamme parhaista käytettävissä olevista resursseista.