Paras yhteenveto ja analyysi: The Great Gatsby, luku 7

feature_deathcar.jpg

Luku 7 merkitsee huipentumaa Suuri Gatsby . Kaksi kertaa niin kauan kuin joka toinen luku, se nostaa ensin Gatsby-Daisy-Tom-kolmion jännityksen katkeamispisteeseen Plaza-hotellin klaustrofobisessa kohtauksessa ja päättyy sitten Myrtlen kuoleman harmaaseen suolenlyöntiin.

Lue koko yhteenvetomme Suuri Gatsby Luku 7 nähdäksesi kuinka kaikki unet kuolevat, vain korvatakseen synkän ja kyynisen todellisuuden.



Kuva: Helmut Ellgaard /Wikipedia

Nopea huomautus lainauksistamme

Lainausmuotomme tässä oppaassa on (luku.kappale). Käytämme tätä järjestelmää, koska Gatsbystä on monia painoksia, joten sivunumeroiden käyttäminen toimii vain oppilaille, joilla on kirjan kopio.

Löydät lainauksen, jonka lainaamme kirjasi luvun ja kappaleen kautta, voit joko vilkaista sitä (Kappale 1-50: luvun alku; 50-100: luvun keskikohta; 100 päälle: luvun loppu) tai käyttää hakua -toimintoa, jos käytät tekstin online- tai eReader -versiota.

Suuri Gatsby : Luku 7 Yhteenveto

Yhtäkkiä eräänä lauantaina Gatsby ei järjestä juhlia. Kun Nick tulee katsomaan miksi, Gatsbylla on uusi hovimestari, joka lähettää Nickin töykeästi pois.

Osoittautuu, että Gatsby on korvannut kaikki palvelijansa Wolfshiemin lähettämille. Gatsby selittää, että tämä johtuu siitä, että Daisy tulee joka iltapäivä jatkamaan suhdettaan - hän tarvitsee heidän olevan huomaamaton.

Gatsby kutsuu Nickin Daisyn kotiin lounaalle. Suunnitelman mukaan Daisy ja Gatsby kertovat Tomille suhteestaan ​​ja Daisy jättää Tomin.

Seuraavana päivänä on erittäin kuuma. Nick ja Gatsby tulevat lounaalle Daisyn, Jordanin ja Tomin kanssa. Tom puhuu puhelimessa ja ilmeisesti riitelee jonkun kanssa autosta. Daisy olettaa, että hän vain teeskentelee ja että hän todella puhuu Myrtlen kanssa.

Kun Tom on poissa huoneesta, Daisy suutelee Gatsbyä suulle.

Lastenhoitaja tuo Tomin ja Daisyn tyttären huoneeseen ja Gatsby järkyttyy huomatessaan, että lapsi on todella olemassa ja todellinen.

ap kielen ja kokoonpanon käytännön testi

Tom ja Gatsby menevät ulos, ja Gatsby huomauttaa, että hänen talonsa on suoraan lahden toisella puolella. Kaikki ovat levottomia ja hermostuneita.

Siitä, miten Daisy katsoo ja puhuu Gatsbylle, Tom yhtäkkiä huomaa, että hänellä ja Gatsbylla on suhde.

Daisy pyytää menemään Manhattanille ja Tom suostuu ja vaatii, että he lähtevät heti. Hän saa pullon viskiä mukaansa. On lyhyt, mutta ratkaiseva argumentti siitä, kuka ottaa auton. Lopulta Tom vie Nickin ja Jordanin Gatsbyn autoon, kun taas Gatsby ottaa Daisyn Tomin autoon.

Matkalla Tom selittää Nickille ja Jordanille, että hän on tutkinut Gatsbyä, jolle Jordan nauraa. He pysähtyvät kaasulle Wilsonin huoltoasemalla. Tom näyttää Gatsbyn autoa teeskennellen, että se on hänen oma. Wilson valittaa sairaudestaan ​​ja pyytää jälleen Tomin autoa, koska hän tarvitsee rahaa nopeasti (oletetaan, että hän myy sen voitolla).

Wilson selittää, että hän on tajunnut, että Myrtle pettää häntä, joten hän vie hänet New Yorkista toiseen osavaltioon. Onneksi Wilson ei ole selvittänyt kenen kanssa Myrtlellä on suhde, Tom sanoo myyvänsä Wilsonin autonsa kuten hän lupasi. Kun he ajavat pois, Nick näkee Myrtlen yläkerran ikkunassa tuijottaen Tomia ja Jordania, joiden hän olettaa olevan hänen vaimonsa. (On tärkeää ymmärtää, että Myrtle yhdistää nyt myös Tomin tähän keltaiseen autoon.)

On vielä hullun kuuma, kun he saapuvat Manhattanille. Jordan ehdottaa elokuviin menoa, mutta he saavat lopulta sviitin Plaza -hotelliin. Hotellihuone on tukahduttava, ja he voivat kuulla häiden äänet alakerrassa.

Keskustelu on jännittynyt. Tom alkaa poimia Gatsbyä, mutta Daisy puolustaa häntä. Tom syyttää Gatsbyä siitä, että hän ei itse asiassa ole Oxfordin mies. Gatsby selittää, että hän meni Oxfordiin vain lyhyeksi ajaksi upseerien erityisohjelman vuoksi sodan jälkeen. Tämä uskottavan kuuloinen selitys täyttää Nickin luottamuksella Gatsbyyn.

Yhtäkkiä Gatsby päättää kertoa Tomille versionsa totuudesta - että Daisy ei koskaan rakastanut Tomia, mutta on aina rakastanut vain Gatsbyä. Tom kutsuu Gatsbyä hulluksi ja sanoo, että tietysti Daisy rakastaa häntä - ja että hän rakastaa häntä myös, vaikka hän huijaa häntä koko ajan.

Gatsby vaatii Daisya kertomaan Tomille, ettei hän ole koskaan rakastanut häntä. Daisy ei voi ryhtyä tähän, ja sanoi sen sijaan rakastavansa molempia. Tämä murskaa Gatsbyn.

Tom alkaa paljastaa, mitä hän tietää Gatsbysta tutkimuksestaan. Osoittautuu, että Gatsbyn rahat tulevat laittomasta alkoholin myynnistä apteekeissa, aivan kuten Tom oli ennustanut tavatessaan hänet. Tomilla on ystävä, joka yritti aloittaa liiketoiminnan Gatsbyn ja Wolfshiemin kanssa. Tom tietää hänen välityksellään, että saappaiden lenkkeily on vain osa rikollista toimintaa, johon Gatsby on osallisena.

Nämä paljastukset saavat Daisyn sulkemaan itsensä, ja vaikka kuinka Gatsby yrittäisi puolustaa itseään, hän on pettynyt. Hän pyytää Tomia viemään hänet kotiin. Tomin viimeinen voimaleikki on kertoa Gatsbylle, että tämä vie Daisyn kotiinsa tietäen, että heidän jättäminen yksin yksinään ei ole uhka hänelle tai hänen avioliitolleen.

Gatsby ja Daisy ajavat kotiin Gatsbyn autolla. Tom, Nick ja Jordan ajavat yhdessä kotiin Tomin autolla.

Kerronta siirtyy nyt Nickille, joka toistaa todisteita, jotka on antanut Wilsonin autotallin vieressä kahvilaa pitävä Michaelis, joka on esittänyt tutkinnan (oikeudellinen menettely kuolemantapausten keräämiseksi).

Sinä iltana Wilson oli selittänyt Michaelisille, että hän oli lukinnut Myrtlen pitääkseen häntä silmällä, kunnes he muuttivat pois parin päivän kuluttua. Michaelis oli järkyttynyt kuullessaan tämän, koska yleensä Wilson oli nöyrä mies. Kun Michaelis lähti, hän kuuli Myrtlen ja Wilsonin taistelevan. Sitten Myrtle juoksi kadulle kohti New Yorkista tulevaa autoa. Auto osui häneen ja ajoi pois, ja kun Michaelis tavoitti hänet maahan, hän oli kuollut.

Kerronta siirtyy takaisin Nickin näkökulmasta, kun Tom, Nick ja Jordan ajavat takaisin Manhattanilta. He vetäytyvät onnettomuuspaikalle. Aluksi Tom vitsailee, että Wilson saa vihdoinkin liiketoimintaa, mutta kun hän näkee tilanteen vakavan, hän pysäyttää auton ja juoksee Myrtlen ruumiin luo.

Tom pyytää poliisilta lisätietoja onnettomuudesta. Kun hän tajuaa, että todistajat voivat tunnistaa Myrtleen osuneen keltaisen auton, hän on huolissaan siitä, että Wilson, joka näki hänet autossa aiemmin iltapäivällä, sormistaa hänet poliisille. Tom tarttuu Wilsoniin ja kertoo hänelle, että Myrtleen osunut keltainen auto ei ole Tomin oma ja että hän ajoi sitä vain ennen kuin antoi sen takaisin omistajalleen.

Kun he ajavat pois paikalta, Tom itkee autossa.

Takaisin kotiinsa Tom kutsuu Nickin ja Jordanin sisälle. Nick sairastuu kaikesta ja kääntyy lähtemään. Jordan pyytää myös Nickiä tulemaan sisälle. Kun hän taas kieltäytyy, hän menee sisään.

Kun Nick kävelee pois, hän näkee Gatsbyn väijyvän pensaissa. Nick näkee hänet yhtäkkiä rikollisena. Keskustellessaan tapahtuneesta Nick tajuaa, että oikeastaan ​​Daisy ajoi autoa, eli Daisy tappoi Myrtlen. Gatsby saa kuulostamaan siltä, ​​että hänen täytyi valita, joutuuko hän törmäykseen toisen auton kanssa, joka tulee toisin päin tiellä tai törmää Myrtleen, ja viimeisellä sekunnilla hän päätti lyödä Myrtleä.

Gatsbylla ei näytä olevan lainkaan tunteita kuolleesta naisesta, vaan hän on vain huolissaan siitä, mitä Daisy ja miten hän reagoi. Gatsby sanoo ottavansa vastuun auton ajamisesta. Gatsby sanoo, että hän vaanii pimeässä varmistaakseen, että Daisy on turvassa Tomilta, jonka hän pelkää voivansa kohdella häntä huonosti, kun hän saa selville, mitä tapahtui.

Nick menee takaisin taloon tutkimaan asiaa ja näkee Tomin ja Daisyn viettävän intiimin salaliiton hetken yhdessä keittiössä. On selvää, että Gatsby on jälleen kerran ymmärtänyt perusteellisesti väärin Tomin ja Daisyn suhteen. Nick jättää Gatsbyn rauhaan.

body_creep.jpg On hämmästyttävää, kuinka heti epäilyttävä ja kammottava Gatsby tulee, kun Nick kääntyy hänen puoleensa. Onko kertojamme pyörinyt Gatsbyn käyttäytymistä alusta asti?

Avain Luku 7 Lainaukset

Sitten hän muisti lämmön ja istui syyllisellä sohvalle juuri kun juuri pesty sairaanhoitaja, joka johti pientä tyttöä, tuli huoneeseen.

'' Bles-sed pre-cious '', hän huusi ja ojensi kätensä. 'Tule oman äitisi luo, joka rakastaa sinua.'

Sairaanhoitajan luopuma lapsi ryntäsi huoneen poikki ja juurtui ujosti äitinsä mekkoon.

'Bles-sed ennakkoluuloton! Onko äiti saanut jauhetta vanhoihin kellertäviin hiuksiisi? Nouse nyt ja sano How-de-do. '

Gatsby ja minä vuorostaan ​​kumartuimme ja otimme pienen vastahakoisen käden. Myöhemmin hän katsoi lasta yllättyneenä. En usko, että hän olisi koskaan ennen uskonut sen olemassaoloon. (7.48-52)

Tämä on ensimmäinen ja ainoa tilaisuutemme nähdä Daisy suorittamassa äitiyttä. Ja `` esiintyminen '' on oikea sana, koska kaikki Daisyn toiminnasta täällä soi hieman väärin ja hänen suloinen laulu laulaa vähän kuin teko. Sairaanhoitajan läsnäolo tekee selväksi, että kuten monet tuon ajan ylemmän luokan naiset, Daisy ei itse asiassa harjoita lasten kasvatusta .

Samaan aikaan, tämä on tarkka hetki, jolloin Gatsby on harhaluuloinen unelma alkaa hajota . Hämmästys ja yllätys, jonka hän kokee, kun tajuaa, että Daisy todella saa tyttären Tomin kanssa, osoittaa kuinka vähän hän on ajatellut sitä tosiasiaa, että Daisy on elänyt omaa elämäänsä hänen ulkopuolellaan viimeisten viiden vuoden aikana. Lapsen olemassaolo on todiste Daisyn erillisestä elämästä, eikä Gatsby yksinkertaisesti pysty käsittelemään, silloin hän ei ole täsmälleen sellainen kuin hän on kuvannut hänen olevan.

Lopuksi, täällä voimme nähdä, kuinka Pammya kasvatetaan hänen elämänsä puolesta tulevaisuuden 'kauniina pienenä tyhmänä', kuten Daisy sanoi. Kun Daisyn meikki hieroo Pammyn hiuksia, Daisy kehottaa vastahakoista tytärtään olemaan ystävällinen kahdelle vieraalle miehelle.

'Mitä teemme itsellemme tänä iltapäivänä', huusi Daisy, 'ja sitä seuraavana päivänä, ja seuraavat kolmekymmentä vuotta?'

'Älä ole sairas', Jordan sanoi. '' Elämä alkaa alusta, kun se raikastuu syksyllä. '' (7.74-75)

Daisyn ja Jordanin vertailu ja vastakkainasettelu) on yksi yleisimmistä tehtävistä, joita saat, kun opiskelet tätä romaania. Tämä erittäin kuuluisa lainaus on hyvä paikka aloittaa.

Daisy yrittää vitsi paljastaa hänen perustavanlaatuisen tylsyytensä ja levottomuutensa. Huolimatta siitä, että hänellä on sosiaalinen asema, rikkaus ja kaikki mitä hän haluaa, hän ei ole onnellinen loputtoman yksitoikkoisessa ja toistuvassa elämässään. Tämä eksistentiaalinen ennustus auttaa pitkälle selittämään, miksi hän tarttuu Gatsbyyn paetakseen rutiinia.

Toisaalta Jordan on pragmaattinen ja realistinen henkilö, joka tarttuu mahdollisuuksiin ja kuka näkee mahdollisuudet ja jopa toistuvat sykliset muutoksen hetket. Esimerkiksi täällä, vaikka syksy ja talvi liittyvät useimmiten uneen ja kuolemaan, kun taas kevättä pidetään yleensä uudestisyntymisen ajanjaksona, Jordaniassa kaikki muutokset tuovat mukanaan mahdollisuuden uudelleensyntymiseen ja uusiin alkuihin.

'Hänellä on hillitty ääni', huomautin. 'Se on täynnä -'

Epäröin.

'Hänen äänensä on täynnä rahaa', hän sanoi yhtäkkiä.

Se oli siinä. En ollut ennen ymmärtänyt. Se oli täynnä rahaa - se oli se ehtymätön viehätys, joka nousi ja putosi siihen, sen jingle, symbaalien laulu siitä. . . . Korkealla valkoisessa palatsissa kuninkaan tytär, kultainen tyttö. . . . (7.103-106)

Tässä ollaan pääsemässä juurille siitä, mikä todella kiinnostaa Gatsbyä niin paljon Daisyyn.

Nick toteaa, että tapa, jolla Daisy puhuu Gatsbylle, riittää paljastamaan heidän suhteensa Tomille. Jälleen kerran näemme Daisyn äänen voimakkaan vetovoiman. Nickille tämä ääni on täynnä 'harkitsemattomuutta', mielenkiintoista sanaa, joka tuo samalla mieleen salaisuuksien paljastamisen ja laittoman seksuaalisen toiminnan paljastamisen. Nick on käyttänyt tätä sanaa tässä merkityksessä ennenkin - kuvaillessaan Myrtleä luvussa 2 hän käyttää sanaa 'huomaamaton' useita kertoja selittääkseen varotoimenpiteet, joita hän ryhtyy salaamaan suhteensa Tomiin.

Mutta Gatsbylle Daisyn ääni ei pidä tätä seksikästä viehätystä yhtä paljon kuin rikkauden lupaus , joka on ollut hänen tärkein tavoite ja tavoite suurimman osan elämästään. Hänen äänensä merkitsee häntä kerättäväksi palkintoksi. Tätä vaikutelmaa korostavat edelleen satukuvat, jotka seuraavat Daisyn äänen yhteyttä rahaan. Aivan kuten prinsessat, jotka ovat sadujen loppu, annetaan palkkiona kynsisille sankareille, niin myös Daisy on Gatsbyn voitot, mikä osoittaa, että hän on onnistunut.

'Luuletko, että olen aika tyhmä, vai mitä?' hän ehdotti. 'Ehkä olen, mutta minulla on joskus - lähes toinen näky, joka kertoo minulle, mitä tehdä. Ehkä et usko sitä, mutta tiede - '(7.123)

Nick ei koskaan näe Tomia muuna kuin roistona; on kuitenkin mielenkiintoista, että vain Tom näkee heti Gatsbyn petoksesta, jonka hän osoittautuu . Lähes alusta lähtien Tom kutsuu sitä, että Gatsbyn rahat tulevat bootleggingista tai jostain muusta rikollisesta toiminnasta. Se on melkein kuin Tomin valheiden elämä antaisi hänelle erityisen käsityksen muiden valheiden havaitsemisesta.

Jatkuva lyövä kuumuus alkoi hämmentää minua, ja minulla oli huono hetki siellä, ennen kuin tajusin, että toistaiseksi hänen epäilynsä ei ollut poistunut Tomista. Hän oli huomannut, että Myrtlella oli jonkinlainen elämä hänen ulkopuolella toisessa maailmassa ja shokki oli tehnyt hänestä fyysisesti sairaan. Katsoin häntä ja sitten Tomia, joka oli tehnyt vastaavan löydön alle tunti aiemmin - ja mieleeni tuli, että ihmisten välillä ei ollut mitään eroa älykkyydessä tai rodussa, niin syvällinen kuin ero sairaiden ja hyvinvoivien välillä . Wilson oli niin sairas, että näytti syylliseltä, anteeksiantamattomalta syylliseltä - ikään kuin hän olisi juuri saanut köyhän lapsen. (7.160)

Sinua myös usein pyydetään vertaamaan Tomia ja Wilsonia, kahta hahmoa, joilla on yhteisiä juonen yksityiskohtia. selkeästi ristiriidassa näiden kahden miehen reaktion kanssa saada selville, että heidän vaimollaan on asioita , on loistava paikka aloittaa.

  • Tomin vastaus Daisyn ja Gatsbyn suhteeseen on tehdä heti kaikki näyttääkseen voimansa. Hän pakottaa matkan Manhattanille, vaatii Gatsbyä selittämään itsensä, purkaa järjestelmällisesti Gatsbyn luoman huolellisen kuvan ja mytologian ja lopulta saa Gatsbyn ajamaan Daisyn kotiin osoittamaan, kuinka vähän hänen on pelättävä, että he ovat yksin yhdessä.
  • Wilson yrittää myös näyttää voimaa. Mutta hän on niin käyttämätön käyttämään sitä, että hänen parhaansa on lukita Myrtle ja sitten kuunnella hänen hämmästyttäviä loukkauksia ja provokaatioita. Lisäksi sen sijaan, että rentoutuisi tämän voimamatkan alla, Wilson sairastuu fyysisesti ja tuntee syyllisyyttä sekä osastaan ​​vaimonsa karkottamisessa että hänen kohtelustaan ​​alistua.
  • Lopuksi on mielenkiintoista, että Nick esittää nämä reaktiot terveyteen liittyvinä. Kenen vastauksen Nick pitää 'sairaana' ja kenen 'hyvin'? On houkuttelevaa yhdistää Wilsonin ruumiillinen vastaus sanaan 'sairas', mutta epäselvyys on tarkoituksellista. Onko sairaampaa tässä tilanteessa nauttia vallanhimoisesta ilosta sisäelimään kilpailija, Tom-tyyli, tai voittaa psykosomaattisella tasolla, kuten Wilson?

'Itse hillintä!' toisti Tom epäuskoisena. 'Luulen, että viimeisin asia on istua alas ja antaa herra Nobody from Nowhere rakastella vaimoasi. No, jos se on idea, voit laskea minut pois. . . . Nykyään ihmiset alkavat pilkata perhe -elämää ja perhelaitoksia, ja seuraavaksi he heittävät kaiken yli laidan ja solmivat avioliiton mustan ja valkoisen välillä. ''

Intohimoisen hölynpölynsä huuhtelemana hän näki itsensä seisovan yksin sivilisaation viimeisellä esteellä.

'Olemme kaikki valkoisia täällä', mutisi Jordan.

'Tiedän, etten ole kovin suosittu. En järjestä suuria juhlia. Luulen, että sinun on tehtävä talostasi sikatila, jotta sinulla olisi ystäviä - nykymaailmassa. '

Niin vihainen kuin minäkin, kuten me kaikki olimme, minulla oli kiusaus nauraa aina, kun hän avasi suunsa. Siirtyminen libertiinistä prigiin oli niin täydellinen. (7.229-233)

Nick on onnellinen aina, kun hän saa osoittaa, kuinka aliarvostettu ja tyhmä Tom todella on. Tässä Tomin viha Daisya ja Gatsbyä kohtaan muuttuu jotenkin itsesäälittäväksi ja väärennetyksi vanhurskaaksi huuteluksi väärinkäytöksistä, löysästä moraalista ja vakaiden instituutioiden rappeutumisesta. Näemme Jordanin ja Nickin välisen yhteyden, kun molemmat puhkaisevat Tomin loistavan ilmapallon : Jordan huomauttaa, että rodusta ei ole tällä hetkellä oikeastaan ​​kysymys, ja Nick nauraa Tomin kaltaisen naispuolisen tekopyhyydelle ja valittaa yhtäkkiä vaimonsa puutteellisuudesta.

'Hän ei koskaan rakastanut sinua, kuuletko?' hän itki. - Hän meni naimisiin vain siksi, että olin köyhä ja hän oli kyllästynyt odottamaan minua. Se oli kauhea virhe, mutta sydämessään hän ei koskaan rakastanut ketään muuta kuin minua! ' (7.241)

Gatsby heittää varovaisuutta tuulelle ja paljastaa tarinan, jonka hän on kertonut itselleen Daisystä koko tämän ajan. Mielessään Daisy on odottanut häntä yhtä paljon kuin hän on kaivannut häntä, ja hän on pystynyt selittämään avioliiton itselleen yksinkertaisesti poistamalla käsityksen siitä, että hänellä voisi olla omia toiveita, unelmia, tavoitteita ja motiiveja . Gatsbyä on kuljettanut viimeiset viisi vuotta ajatus siitä, että hänellä on pääsy Daisyn sydämeen. Voimme kuitenkin nähdä, että tällaiselle muuttuvalle hiekalle rakennettu unelma on parhaimmillaan toiveajattelua ja pahimmassa tapauksessa tahallista itsensä harhauttamista.

'Daisy, se on nyt ohi', hän sanoi vakavasti. 'Sillä ei ole enää väliä. Kerro hänelle vain totuus - et ole koskaan rakastanut häntä - ja kaikki on pyyhitty pois ikuisesti. ' ...

Hän epäröi. Hänen katseensa kohdistui Jordaniin ja minuun eräänlaisella vetoomuksella, ikään kuin hän olisi vihdoin ymmärtänyt tekevänsä - ja ikään kuin hän ei olisi koskaan aikonut tehdä mitään. Mutta se tehtiin nyt. Oli liian myöhäistä….

'Voi, haluat liikaa!' hän huusi Gatsbylle. 'Rakastan sinua nyt - eikö se riitä? En voi auttaa menneitä. ' Hän alkoi itkeä avuttomasti. 'Rakastin häntä kerran - mutta minä myös sinua.'

milloin tammikuun lauantain tulokset julkaistaan?

Gatsbyn silmät avautuivat ja sulkeutuivat.

'Sinäkin rakastit minua?' hän toisti. (7.254-266)

Gatsby haluaa vain sen, että Daisy pyyhkii elämänsä viimeiset viisi vuotta. Hän ei ole halukas hyväksymään ajatusta siitä, että Daisyllä on ollut tunteita jotakuta muuta kuin häntä kohtaan, että hänellä on ollut historia, joka ei liity häneen, ja että hän ei ole käyttänyt jokaisen sekunnin jokaista päivää miettien, milloin hän palaa hänen luokseen elämää. Hänen absolutisminsa on eräänlainen emotionaalinen kiristys.

Kaikista Daisyn ilmeisistä heikkouksista huolimatta se osoittaa hänen psykologisesta vahvuudestaan, että hän ei yksinkertaisesti halua luoda itseään, muistojaan ja tunteitaan Gatsbyn kuvaan. Hän voisi helposti tässä vaiheessa sanoa, ettei hän ole koskaan rakastanut Tomia, mutta tämä ei olisi totta, eikä hän halua luopua mielen itsenäisyydestään. Toisin kuin Gatsby, joka kaikkia päinvastaisia ​​todisteita vastaan ​​uskoo, että voit toistaa menneisyyden, Daisy haluaa tietää, että on olemassa tulevaisuus. Hän haluaa, että Gatsby on ratkaisu hänen huolenaiheisiinsa jokaisesta tulevasta tulevasta päivästä, eikä pettymys valinnoista, jotka hän on tehnyt päästäkseen tähän pisteeseen.

Samalla on tärkeää huomata Nickin oivallus, jonka mukaan Daisy 'ei ollut koskaan aikonut tehdä mitään'. Daisy ei ole koskaan suunnitellut jättävänsä Tomia. Olemme tienneet tämän siitä lähtien, kun näimme heidät ensimmäisen kerran luvun 1 lopussa, kun hän tajusi, että he olivat sitoutuneet toimintahäiriöön.

Se meni ohi, ja hän alkoi puhua innoissaan Daisylle kieltäen kaiken ja puolustaen nimeään syytöksiltä, ​​joita ei ollut esitetty. Mutta joka sanalla hän veti yhä syvemmälle itseensä, joten hän luopui siitä ja vain kuollut unelma taisteli, kun iltapäivä luiskahti pois, yrittäen koskettaa sitä, mikä ei enää ollut konkreettista, kamppailee onneton, epätoivoinen, kohti kadotettua ääntä huone. (7.292)

Daisyn tyttären ilmestyminen ja Daisyn julistus siitä, että hän jossain vaiheessa elämäänsä rakasti Tomia, ovat molemmat auttaneet murskaamaan Gatsbyn pakkomielteen unelmaansa. Aivan samalla tavalla Tomin selitykset siitä, kuka Gatsby todella on ja mikä on hänen julkisivunsa takana, ovat rikkoneet Daisyn ihastumisen. Huomaa kieli täällä - kun Daisy vetäytyy Gatsbystä, palaamme Gatsbyn kuvaan kädet ojennettuina ja yritämme tarttua johonkin, joka ei ole tavoitettavissa . Tässä tapauksessa se ei ole vain Daisy itse, vaan myös hänen unelmansa olla hänen kanssaan täydellisen muistinsa sisällä.

'Voita minut!' hän kuuli hänen itkevän. 'Heitä minut alas ja lyö minua, sinä likainen pieni pelkuri!' (7.314)

Myrtle taistelee provosoimalla ja pilkkaamalla. Tässä hän osoittaa Wilsonin heikon ja arka luonteen pyytämällä häntä kohtelemaan häntä samalla tavalla kuin Tom teki, kun hän lyö häntä aiemmin romaanissa.

Ennen kuin teemme tästä huutelusta mitä tahansa johtopäätöksiä Myrtlestä, kannattaa kuitenkin miettiä tämän huomautuksen asiayhteyttä.

  • Ensinnäkin saamme tämän puheen kolmannen käden. Tämä on Nick, joka kertoo meille, mitä Michaelis kuvasi kuulollaan, joten Myrtlen sanat ovat menneet kaksinkertaisen miessuodattimen läpi.
  • Toiseksi Myrtlen sanat ovat eristyksissä. Meillä ei ole aavistustakaan, mitä Wilson on sanonut hänelle provosoidakseen tämän hyökkäyksen. Tiedämme kuitenkin, että vaikka 'voimaton' Wilson olisikin, hänellä on edelleen tarpeeksi valtaa vangita vaimonsa heidän taloonsa ja karkottaa yksipuolisesti ja siirtää hänet pois useista osavaltioista vastoin hänen tahtoaan. Kumpikaan Nick ja Michaelis eivät kommentoi, onko jompikumpi näistä yksipuolisen vallan käytöksistä Myrtlen suhteen tarkoituksenmukaista tai oikeudenmukaista - on vain odotettavissa, että aviomies voi tehdä tämän vaimolleen.

Mitä me teemme siitä, että Myrtle yritti tuhota miehensä suullisesti? Ehkä huutaminen hänelle on hänen ainoa keinonsa elämässä, jossa hänellä ei ole todellista kykyä hallita elämää tai ruumiillista koskemattomuutta.

'Kuoleman auto', kuten sanomalehdet kutsuivat, ei pysähtynyt; se tuli ulos kokoontuneesta pimeydestä, heilui hetkeksi traagisesti ja katosi sitten seuraavan mutkan ympärille. Michaelis ei ollut edes varma sen väristä - hän kertoi ensimmäiselle poliisille, että se oli vaaleanvihreä. Toinen auto, New Yorkiin menevä, pysähtyi sadan metrin päähän, ja sen kuljettaja kiiruhti takaisin sinne, missä Myrtle Wilson, hänen elämänsä väkivaltaisesti sammutettuna, polvistui tiellä ja sekoitti paksun, tumman verensä pölyyn.

Michaelis ja tämä mies tavoittivat hänet ensimmäisenä, mutta kun he olivat repineet auki paitavyötänsä, joka oli edelleen kostea hikeä, he näkivät, että hänen vasen rintansa heilui löysästi kuin läppä ja ettei ollut tarvetta kuunnella alla olevaa sydäntä. Suu oli auki ja repeytyi kulmista aivan kuin hän olisi tukehtunut hieman luopuessaan valtavasta elinvoimasta, jonka hän oli säilyttänyt niin kauan. (7.316-317)

Myrtleen osuvan auton erikoisen aavemaisen luonteen ja sisäelinten, kauhistuttavan ja selkeän kuvan siitä, mitä hänen ruumiilleen tapahtuu törmäyksen jälkeen, on tässä silmiinpistävä jyrkkä kontrasti. Auto ei näytä miltään todelliselta - se tulee pimeydestä kuin kostohenki ja katoaa, Michaelis ei voi sanoa, minkä värinen se on. Samaan aikaan Myrtlen ruumista kuvataan yksityiskohtaisesti ja se on tuntuvasti fyysinen ja läsnä.

Tämä Myrtlen vartalon hoito voi olla yksi paikka, kun sinua pyydetään vertaamaan Daisya ja Myrttiä luokassa. Daisyn kehoa ei koskaan edes kuvata, paitsi lempeästi, että hän pitää parempana valkoisia mekkoja, jotka ovat pörröisiä ja löysiä. Toisaalta, aina kun näemme Myrtlen romaanissa, hänen ruumiinsa pahoinpidellään tai omaksutaan. Tom noutaa hänet aluksi painamalla hänen ruumiinsa sopimattomasti hänen omaansa rautatieaseman laiturilla. Ennen juhlia Tom harrastaa seksiä hänen kanssaan, kun Nick (mies, joka on muukalainen Myrtlelle) odottaa viereisessä huoneessa, ja sitten Tom päättää yön lyömällä häntä kasvoihin. Lopulta aviomies pidättelee häntä kotonaan ja ajaa sitten yli.

Daisy ja Tom istuivat toisiaan vastapäätä keittiön pöydän ääressä lautasella kylmää paistettua kanaa ja kahden pullon olutta. Hän puhui keskittyneesti pöydän poikki, ja hänen vakavuudessaan hänen kätensä oli pudonnut ja peittänyt hänen kätensä. Välillä hän katsoi häneen ja nyökkäsi hyväksyvästi.

He eivät olleet onnellisia, eikä kumpikaan ollut koskettanut kanaa tai olutta - eivätkä he kuitenkaan olleet onnettomia. Kuvassa oli erehtymätön luonnollisen läheisyyden ilmapiiri, ja kuka tahansa olisi sanonut, että he tekivät salaliiton yhdessä. (7.409-410)

Ja niin, lupaus siitä Daisy ja Tom ovat toimimaton pari, joka jotenkin saa sen toimimaan (Nick näki tämän luvun 1 lopussa) täyttyy. Romaanin huolellisille lukijoille tämän johtopäätöksen olisi pitänyt olla selvä alusta alkaen. Daisy valittaa Tomista, ja Tom huijaa sarjallisesti Daisya, mutta päivän päätteeksi he eivät halua luopua elämästään saamistaan ​​etuoikeuksista.

Tämä totuuden hetki on riisunut Daisyn ja Tomin perusasioihin. He ovat kartanonsa vähiten näyttävässä huoneessa, istuvat yksinkertaisen ja vaatimattoman ruoan kanssa, ja heiltä on riisuttu viilu. Heidän rehellisyytensä tekee heidän toimintansa - salaliiton murhasta pääsemiseksi - täysin avoimeksi. Ja se tosiasia, että he voivat sietää tämän tason rehellisyyden toisissaan sen lisäksi, että he ovat kamala ihminen, pitää heidät yhdessä.

Vertaa heidän valmiuttaan antaa toisilleen anteeksi kaikki - jopa murha! - Gatsbyn vaatimuksella, että se on hänen tapansa tai ei tapa.

body_holdinghands.jpg Kuva Tomista ja Daisystä kädestä pitäen, kun he keskustelevat pakenemisesta Daisyn tappamisen jälkeen, on heidän suhteensa ydin. He ovat valmiita antamaan toisilleen kaiken anteeksi. Ovatko he salaa kirjan romanttisin pari?

Suuri Gatsby Luku 7 Analyysi

Ei ole yllätys, että tämä erittäin pitkä, tunteellinen ja järkyttävä luku on sidottu teemoihin Suuri Gatsby . Katsotaanpa.

Kattavat teemat

Moraali ja etiikka. Tässä luvussa rikoksia epäillään kaikkialla:

  • Gatsbyn uudella hovimestarilla on '' ilkeät '' (7,2) kasvot
  • nainen on huolissaan siitä, että Nick aikoo varastaa laukun junassa
  • Gatsby vaanii Buchanansin kartanon ulkopuolella kuin 'hän aikoo ryöstää talon hetkessä' (7.384)
  • Daisy ja Tom istuvat ja neuvottelevat yhdessä keittiön pöydän ääressä

Tämä laittoman ilmapiiri lisää todellisia rikoksia, jotka tapahtuvat tai paljastetaan luvussa:

  • Gatsby on bootlegger (tai huonompi)
  • Daisy tappaa Myrtlen
  • Gatsby piilottaa auton todisteineen onnettomuudesta
  • Daisy ja Tom päättävät selvitä murhasta

Tämä laskeutuminen villin idän pimeälle puolelle (toisin kuin Nickin versio rauhallisesta ja tiukasti yläpuolella olevasta Lähi-lännestä) paljastaa romaanin näkökulman ajanjakson liiallisuuksiin. On mielenkiintoista, että valtaosa kuvatusta rikoksesta tai lähirikoksesta on varkautta - jonkun toisen omaisuuden ottamista. Samat toiveet, jotka kannustavat kunnianhimoisia tulemaan Manhattanille yrittämään tehdä jotain itsestään, kannustavat myös niitä, jotka ovat halukkaita tekemään sellaista kulmanleikkausta, joka johtaa rikollisuuteen. Vain Daisy, joka on jo niin vakiintunut, että varkaus on hänelle tarpeeton, vie rikollisuuden uudelle tasolle.

Rakkaus, halu, ihmissuhteet. Aivan kuten rikollisuus on kaikkialla, niin myös laiton seksuaalisuus. Kuitenkin lämpö ja jännitys näyttävät kääntävän hahmojen käyttäytymistrendit olemme saaneet tietää kuuden luvun aikana.

  • Yleensä varattu Nick ihmettelee junan kapellimestariaan ja 'jonka huuhteltuja huulia hän suuteli, jonka pää kostutti pyjamataskun hänen sydämensä päälle' (7.23). Hän tekee myös likaisen vitsin siitä, että Buchananin hovimestari joutuu huutamaan puhelimitse, ettei hän yksinkertaisesti voi lähettää Tomin ruumista Myrtleen tässä kuumuudessa.
  • Yleensä passiivinen Daisy suutelee Gatsbyä suulle Nickin ja Jordanin edessä kapinan näyttämiseksi. Myöhemmin hän kutsuu Tomin eufemistiseksi kuvaukseksi ajasta, jolloin hän huijasi häntä heti häämatkansa jälkeen 'juhlana' (7.252), sana, joka tarkoittaa vain 'hauskaa hauskaa'.
  • Toisaalta naispuolinen Tom aluksi ja tekopyhästi puhuu moraalin tuhoutumisesta ja mahdollisuudesta, että eri rotujen ihmiset saavat mennä naimisiin.
  • Samoin normaalisti heikko ja tehoton Wilson valtaa vaimonsa tarpeeksi, jotta hän lukitsee hänet, kun hän saa selville hänen suhteestaan. Hän tuntee myös olevansa niin pahalla tilanteesta kuin jos olisi saanut naisen raskaaksi vahingossa.
  • Kaikkien halua jonkun, joka ei ole heidän puolisonsa, alleviivaa tapa, että meneillään olevia häitä kuvataan koko ajan syvästi epämiellyttäväksi. Lopulta häämusiikki ponnahtaa esiin huipentuman keskellä: Naimisissa oleva elämä on tukahduttavaa, ja nämä hahmot käyttävät paljon energiaa yrittäessään vapautua.

Motiivit: Sää. Päivän ylivoimaisella lämmöllä on tärkeä rooli luomisessa tukahdutetun, hikisen ja epämiellyttävän hengenahdistuksen ilmapiiri . Jokaisen kohtauksen ylivoimainen jännitys ja epämukavuus lisää entisestään fyysistä epämukavuutta, jota kaikki kokevat (on myös tärkeää muistaa, että kuumuus ja lievä nestehukka nostavat henkilön tuntemaa päihtymystasoa, nämä hahmot kaatavat takaisin viskiä viskin jälkeen). Kuuma mugginess herättää vihaa ja katkeruutta ja näyttää myös kohottavan holtittomuutta, jolla ihmiset ovat halukkaita paljastamaan ja toteuttamaan seksuaalisia halujaan. Tämä ilmakehän elementti on niin ratkaiseva, että jokainen tämän romaanin elokuvasovitus varmistaa, että näyttelijät peittävät hikeä näiden kohtausten aikana, jolloin heidän katsominen on melkein yhtä epämiellyttävää kuin kuvitella selviävänsä päivän läpi. Tässä nopea leike se osoittaa mitä tarkoitan.

Identiteetin muuttuvuus. On sopivaa, että aivan kuten paljon villaa poistetaan useista silmistä, kuten Gatsby on rikkauden lähde, ja Daisy ei ole Gatsbyn mielikuvituksen satumainen keksintö, ajatus julkisivuista, vääristä vaikutelmista ja virheellisestä identiteetistä on edessä ja keskellä .

  • Ensinnäkin tänä häikäisevän kuumana päivänä Daisy innostuu siitä, että Gatsby heijastaa kuvan 'niin siistiltä' ja muistuttaa 'miehen mainosta' (7.81-83). Gatsbyn kiiltävä ulkonäkö on täydellinen, mutta myös selvästi matala ja väärennetty, kuten mainos.
  • Myöhemmin Myrtle saa mustasukkaisuuden nähdessään Tomin ajavan Jordanin vieressä ja olettaa Jordanin olevan Daisy. Tämä tapaus virheellisestä henkilöllisyydestä vaikuttaa hänen kuolemaansa, koska hän olettaa, että Tom ajaisi samaa autoa takaisin kaupungista, jonka hän otti sinne.
  • Kolmanneksi Daisy ja Jordan muistavat miehen nimeltä Biloxi, joka puhui tiensä Daisyn ja Tomin häihin ja sitten kertoi pysyvänsä Jordanin talossa kolme viikkoa, kun hän toipui pyörtymisestä. Heidän muistonsa tekevät selväksi, että koko hänen tarinansa itsestään oli huijausta - huijausta, joka toimi, kunnes toimi niin kuin tarinan päähenkilöiden julkisivut.
  • Neljänneksi Wilson olettaa lyhyesti, että Michaelis on Myrtlen rakastaja. Hänen kyvyttömyys ymmärtää, kuka on se, joka todella on suhde vaimonsa kanssa, johtaa romaanin toiseen murhaan.

Naisten hoito. Myös tässä luvussa ovat naishahmot.

Ensinnäkin Daisy ja Jordania muodostavat parin, jonka näkemykset elämästä ovat vahvistuneet täysin ristiriitaisiksi.

  • Daisy on rikas, väsynyt ja loputtoman kyllästynyt yksitoikkoisesti ylelliseen elämäänsä . Hän tarttuu romanssiin Gatsbyn kanssa on mahdollinen pako, mutta kohtaa pian todellisuuden täydellisen, idealisoidun olennon, jonka hän haluaisi hänen olevan. Daisy ymmärtää, että hän pitää parempana turvallista tylsyyttä ja satunnaista Tomin pettämistä kuin Gatsbyn kanssa olemisen epärealistiset odotukset - ja siten väistämätön pettymys. Hänen perustavanlaatuinen pelkuruutensa sopii paremmin Tomille, kuten saamme tietää auto -onnettomuuden jälkeen, kun hän tappaa Myrtlen. Tom tarjoaa hänelle rikosoikeuden, ymmärryksen ja paluun vakauteen.
  • Toisaalta, Jordan on pragmaatikko, joka näkee mahdollisuuksia ja mahdollisuuksia kaikkialla . Tämä tekee hänestä houkuttelevan Nickille, joka pitää siitä, että hän on itsenäinen, rauhallinen, kyyninen eikä todennäköisesti ole liian emotionaalinen. Tämä lähestymistapa elämään merkitsee kuitenkin sitä, että Jordania on periaatteessa moraaliton, kuten tässä luvussa paljastaa hänen lähes täydellinen reaktionsa Myrtlen kuolemaan ja oletus, että elämä Buchananin talossa jatkuu normaalisti. Nickille, joka pitää kiinni tunteestaan ​​itsestään syvästi kunnollisena ihmisenä, tämä on kauppa.

Seuraavaksi vertaamme Daisya ja Myrtleä, jotka ovat kaksi naista, joiden avioliitot ovat tyytymättömiä heihin niin, että he etsivät muita rakastajia. On monia tapoja verrata niitä, mutta erityisesti tässä luvussa tärkeältä vaikuttaa se, kykeneekö jokainen nainen säilyttämään johdonmukaisuuden ja eheyden.

  • Mitä Gatsby haluaa Daisylta, on hänen mielensä, historiansa ja tunteidensa täydellinen pyyhkiminen , niin että hän vastaa hänen oudosti litteää ja idealisoitua käsitystä hänestä. Vaatimalla, että hän luopuisi koskaan tunteistaan ​​Tomia kohtaan, Gatsby haluaa kieltää perustavanlaatuisen itsetuntemuksensa. Daisy kieltäytyy tinkimästä itsestään tällä tavalla ja pystyy säilyttämään psyykkisen koskemattomuutensa.
  • Toisaalta, Myrtle, jonka fyysisyys on aina ollut hänen määrittelevin piirteensä, menettää jopa perustavanlaatuisen koskemattomuutensa - ruumiillisen koskemattomuuden - koska hänen ruumiinsa ei vain repeydy auki, kun hän törmää autoon, vaan monet ihmiset todistavat tämän silpomisen ja kuvataan sitten myös graafisesti.
Lopuksi voimme tarkastella kaikkia kolmea naista sen suhteen, ovatko miehet heidän elämänsä valvontaa ja miten he hallitsevat heitä ja miten ja miten he pakenevat tämän valvonnan.
  • Jordanin viileä etäisyys estää häntä jäämästä loukkuun samalla tavalla kuin Myrtle ja Daisy. Huolimatta siitä, että hän myönsi myöhemmin, että erottaminen Nickistä loukkasi hänen tunteitaan, meillä on varmasti tunne, että Jordan voisi ottaa hänet tai jättää hänet. Hänellä on paljon valtaa heidän suhteessaan. Esimerkiksi kun Nick äkkiä järkyttyy noin 30-vuotiaasta, hän näyttää hänelle, kuinka olla 'liian viisas koskaan kantamaan hyvin unohdettuja unelmia iästä toiseen' (7.308) ja asettamalla kätensä hänen päälleen 'rauhoittavalla paineella' (7.308) ).
  • Kumpikaan kahdesta muusta naisesta ei ole koskaan huipulla jopa tällä erittäin lempeällä tavalla. Esimerkiksi Tom, joka on tottunut panemaan kätensä ihmisten päälle osoittaakseen vallansa heihin (tässä luvussa hän tekee sen poliisille ja sitten Wilsonille), laskee kätensä Daisyn käden päälle. luku osoittaa, että hän on palannut hänen kontrollipiiriinsä. Mutta ainakin Daisyn pakoyritys johti hänet Gatsbyn oletettavasti herrasmieliseen kohteluun.
  • Samaa ei voi sanoa Myrtle, joka pahenee ja pahenee paetessaan avioliittoaan saadakseen suhteen Tomiin , joka tuntee olevansa vapaa lyömään häntä ja pakotetaan sitten palaamaan miehensä luo, joka tuntee vapauden vangita ja viedä hänet väkisin pois kotoaan.

Kuolema ja epäonnistuminen. Kuolema tulee monessa muodossa, sekä vertauskuvallisena että kauhistuttavan todellisena. Tietenkin tämän luvun ensisijainen kuolema on Myrtlen kuolema, jonka Daisy surmasi julmasti. Mutta tämä on myös luku, jossa unet kuolevat. Gatsbyn fantasia Daisystä kuolee hitaasti, kun hän tapaa tyttärensä ja saa tietää, että tämä ei yksinkertaisesti halua luopua koko historiansa Tomin kanssa Gatsbyn vuoksi. Samoin kaikki romanttiset ajatukset, joita Daisylla on saattanut olla Gatsbystä, katoavat, kun hän saa tietää, että hän on rikollinen.

body_plaza.jpg New Yorkin Plaza -hotelli, joka on kuuluisa paikasta, jossa Eloise asuu noissa lastenkirjoissa, ja on paikka tämän romaanin kohtaamispaikalle.

Keskeiset hahmot

  • Gatsby lakkaa järjestämästä juhlia kotonaan ja jatkaa sen sijaan suhdetta Daisyn kanssa. Nick, Gatsby, Daisy, Jordan ja Tom lounastavat yhdessä ja päättävät mennä Manhattanille päiväksi paetakseen lämpöä.
  • Sekä Tom että Wilson ymmärtävät, että heidän vaimollaan on asioita; kuitenkin vain Tom tietää, kenen kanssa Daisyn suhde on. Wilson päättää viedä Myrtlen asumaan muualle.
  • Nick, Gatsby, Daisy, Jordan ja Tom päätyvät sviittiin Plaza -hotellissa, jossa kaikki putoaa auki. Gatsby ja Daisy myöntävät, että heillä on ollut suhde, Gatsby vaatii Daisya kertomaan Tomille, ettei hän ole koskaan rakastanut häntä. Daisy ei voi tehdä tätä, ja Gatsbyn unet katkeavat.
  • Gatsby ja Daisy ajavat kotiin yhdessä. Matkalla Daisy ajaa autoa, he lyövät ja tappavat Myrtlen, joka yrittää paeta Wilsonin vangitsemasta talossaan.
  • Gatsby päättää ottaa vastuun onnettomuudesta, mutta ei täysin ymmärrä, että se on ohi hänen ja Daisyn välillä.
  • Daisyllä ja Tomilla on intiimi hetki yhdessä, kun he päättävät, mitä he aikovat tehdä seuraavaksi.

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Salve Reginan yliopiston pääsyvaatimukset

AP Chem Formula Sheet: Mitä siinä on ja miten sitä käytetään

Mitä AP Chem -kaavasivulla on? Opi saamaan kaiken irti AP Chemistry -taulukosta tenttipäivänä.

Mitä lukiolaisten tulisi tehdä kesän aikana?

Keskustelua kesäohjelman ja harjoittelun välillä? Tämä opas auttaa lukion oppilaita valitsemaan parhaan tavan viettää kesänsä.

Lounais -yliopiston pääsyvaatimukset

Penn State Altoona SAT -tulokset ja GPA

Augustinusin yliopiston pääsyvaatimukset

Alabaman yliopisto Birminghamissa ACT-tulokset ja GPA

Jokainen saatavilla oleva IB Biology -paperi: ilmainen ja virallinen

Haluatko harjoittaa IB Biology -lehtien aiempia papereita? Olemme koonneet kaikki aikaisemmat paperit, jotka löysimme kätevään luetteloon. Harjoittele näiden testien avulla saadaksesi realistisimmat valmistelut.

Alaskan yliopiston kaakkoispääsyvaatimukset

Duquesne-yliopiston pääsyvaatimukset

Illinoisin yliopisto Urbana-Champaignin SAT-pisteissä ja GPA: ssa

Maryville College pääsyvaatimukset

Kalifornian parhaat koulut | Grace M. Davisin lukion sijoitukset ja tilastot

Löydä osavaltion rankingit, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Grace M. Davis High Schoolista Modesto, CA.

Mikä on EOP? Opas koulutusmahdollisuusohjelmiin

Oletko kiinnostunut koulutusmahdollisuusohjelmista? Tässä oppaassa kerrotaan, mikä on EOP, mitä etuja se tarjoaa ja miten voit liittyä.

Montevallon yliopiston pääsyvaatimukset

Parhaat koulut Kaliforniassa | East Bakersfieldin lukion sijoitukset ja tilastot

Löydä osavaltioiden rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta East Bakersfield High Schoolista Bakersfieldissä, Kaliforniassa.

Kuinka monta kysymystä voit jättää väliin saadaksesi täydellisen SAT-pistemäärän?

Tavoitteena täydellinen SAT-pisteet? Tässä on kuinka monta kysymystä voit jättää väliin ja silti saada täydellinen 2400. Varoitus: sitä ei ole kovin paljon.

8+ ilmaista vanhaa virallista SAT -käytännön testiä

Haluatko lisää virallisia SAT -käytännön testejä? Tässä on aiempien vuosien ilmaisia ​​SAT -käytännön testejä, jotka voi ladata PDF -tiedostoina.

1020 SAT -pisteet: Onko tämä hyvä?

UNCP: n SAT-tulokset ja GPA

Keski -Arkansasin yliopiston pääsyvaatimukset

Alhambran vanhempi lukio | 2016-17 rankingit | (Martinez,)

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Alhambran vanhemmasta lukiosta Martinezissa, Kaliforniassa.

Kuinka päästä UCLA: hon: 5 avainvinkkiä

Kuinka vaikeaa on päästä UCLA: han? Opi kaikki mitä sinun tarvitsee tietää UCLA -sisäänpääsystä ja sisäänpääsystä.

Mikä on keskimääräinen College GPA? Majurin mukaan?

Mikä on keskimääräinen college GPA kansallisesti? Entä pääaineena? Opi korkeimmat ja alhaisimmat GPA: t yliopistossa ja miksi sillä on merkitystä tulevaisuutesi kannalta.

Kalifornian parhaat koulut | Merrill F.Westin lukion sijoitukset ja tilastot

Löydä osavaltion rankingit, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Merrill F.West High Schoolista Tracy, CA.