Paras elinympäristö Regents -katsausopas 2021

feature-new-york-state-map-outline-maantiede-oranssi

Jotkut Yhdysvaltojen osavaltiot edellyttävät, että opiskelijat suorittavat ja läpäisevät standardoidun testin, jotta he voivat suorittaa lukion tutkintotodistuksella. Jos asut New Yorkin osavaltiossa, sinun on suoritettava ja läpäistävä standardoitu testi nimeltään Regents -tentti saadaksesi ylioppilastutkinnon.

On olemassa useita yksittäisiä Regents -kokeita, joista jokainen kattaa eri aihealueen. Jos haluat saada lukion tutkinnon New Yorkin osavaltiossa ( kutsutaan Regents Diplomaksi ), sinun on suoritettava ja läpäistävä vähintään yksi Science Regents -koe.

Living Environment Regents -koe on yksi neljästä tarjotusta tiedekokeesta , ja me autamme sinua oppimaan kaiken, mitä sinun tarvitsee tietää, jotta voit päättää, onko Living Environment Regents -kokeen suorittaminen sinulle paras valinta.

Tämän kokeen täydellisessä oppaassamme käsitellään seuraavia asioita:

  • Mikä on elinympäristön edustajien tentti
  • Kenen tulisi suorittaa elinympäristön edustajien tentti
  • Tärkeitä tietoja tentistä pikaoppaana
  • Tentin muoto
  • Esimerkkikysymyksiä tentistä
  • Koe -osioiden kattamat aiheet ja alat

Täällä on paljon peiteltyä, joten mennään eteenpäin!


body-monivalinta-tentti-alberto-g-flickr

(Alberto G. / Flickr )

Mikä on New Yorkin osavaltion (NYS) elinympäristön edustajien tentti?

Living Environment Regents -koe on käynnissä e neljästä luonnontieteiden tentistä, jotka lukiolaiset voivat suorittaa täyttääkseen yhden tiedekokeen joko paikallinen tai regentin tutkintotodistus. Living Environment Regents -koe korvasi Biology Regents -kokeen ja kattaa erilaisia ​​aiheita ja kissaabiologiaan liittyvät egorit perustuvat New Yorkin osavaltion perusopetussuunnitelma .

Saadakseen Regents -tutkintotodistuksen edistyneellä nimityksellä opiskelijoiden on otettava ja läpäistävä kaksi Science Regents -kokeet: yksi biotieteen tentti ja yksi fysiikan tentti. Elävän ympäristön tentti on ainoa life science Regents -koe, joten jos haluat saada Advanced Designation -tutkinnon, sinun on suoritettava ja läpäistävä elinympäristötesti.

Yhteenvetona: tämä on yksi testi, jonka sinä teet voi suorita se täyttääksesi tiedekokeen vaatimukset, jos valmistut tavallisella Regents -tutkintotodistuksella - mutta sinä omistaa suorittamaan Living Environment Regents -kokeen, jos yrität saada Advanced Designation -tutkinnon.

kehonkokeita ottavat opiskelijat

Kuka voi suorittaa elinympäristön edustajien kokeen?

Joten kuka voi suorittaa elinympäristön edustajien kokeen?

Kuka tahansa 9-12-luokan New Yorkin lukion oppilas kaikki opiskelijat, jotka ovat suorittaneet opintojakso, joka johtaa Regents -tenttiin voi suorittaa elinympäristön edustajien kokeen. Toisin sanoen, jos olet suorittanut tarvittavat biologian kurssit, voit suorittaa testin.

Tämä tarkoittaa, että molemmat opiskelijat, jotka ovat käyneet biologian kurssin koulussa ja opiskelijat, joilla on oppinut materiaalin itsenäisesti vaihtoehtoisilla keinoilla ovat oikeutettuja tenttiin. Lisäksi sinua ei voida estää testaamasta, koska sinulla on ollut kurinpidollisia ongelmia tai et tehnyt As- tai B -luokkaa biologian luokkaasi. Niin kauan kuin kurssitietueesi osoittaa, että olet suorittanut tarvittavat luokat, sinun pitäisi päästä tenttiin!

Living Environment Regents -kokeen suorittamiselle on vielä yksi edellytys: Sinun on suoritettava onnistuneesti 1200 minuutin laboratoriokokemus ja laadittava riittävät kirjalliset raportit jokaisesta laboratoriotutkimuksesta. Opiskelijat, jotka täyttävät tämän laboratoriovaatimuksen, voivat osallistua tenttiin! Useimmille opiskelijoille tämä vaatimus voidaan täyttää ottamalla kaksi tai kolme luonnontieteiden kurssia, joilla on laboratoriokomponentteja lukiossa.

Nyt kun tiedät, mikä tentti on ja kuka voi hyötyä sen suorittamisesta, pohditaan tärkeimpiä tosiasioita, jotka sinun on tiedettävä ennen tenttiä!

ihmisen maantieteen tentti 2019

runko-FAQ-puu

Usein kysytyt kysymykset elinympäristön tentistä

Aloita Annamme sinulle pikaoppaan tärkeimpiin tosiasioihin Living Environment Regents -kokeesta. Ajattele tätä kuin huijausarkki!

  • Tenttipäivät: Living Environment Regents -koe järjestetään vuosittain tammi-, kesä- ja elokuussa (elokuun 2021 päivämäärä on peruutettu COVID-19-pandemian vuoksi).

  • Kuka voi suorittaa kokeen: Luokkien 8-12 oppilaat voivat osallistua Living Environment Regents -kokeeseen, kunhan he ovat saavuttaneet vaaditun vähimmäismäärän laboratoriotunteja ja koulun ylläpitäjä on hyväksynyt ne.

  • Tenttikysymysten muodot: Elinympäristöt -tentti testaa tietosi käyttämällä monivalintakysymyksiä ja avoimia vastauksia.

  • Tenttiosiot: Tentti koostuu viidestä osasta tai osasta, jotka on merkitty osalla A, osa B-1, osa B-2, osa C ja osa D. Jokaisessa osassa on seuraava määrä kysymyksiä:

    • Osa A sisältää 30 monivalintakysymystä.
    • Osa B-1 koostuu 13 monivalintakysymyksestä.
    • Osa B-2 koostuu 12 monivalintakysymyksestä ja avoimista vastauksista.
    • Osa C sisältää 17 avointa vastauskysymystä.
    • Osa D koostuu 13 monivalintakysymyksestä ja avoimista vastauksista.

  • Tentin pisteytys: Kokeen läpäisseiden on suoritettava kokeen kokonaispistemäärä 65.

  • Tentin pituus: Tentin suorittaneilla on enintään kolme tuntia aikaa suorittaa elinympäristön tentti ilman erityisiä aikajakoja tentin yksittäisille osille.

Nyt kun tiedät nopeita tosiasioita tentin toiminnasta, katsotaanpa hieman tarkemmin tämän kokeen testausmuotoa.

kehonopiskelija-testauskynä

Living Environment Regents -kokeen testausmuoto

Tietäen, mitä odottaa standardoidun testin muodolta ennen todella istua tentti voi todella antaa sinulle jalka-up. Tässä on yleiskatsaus elinympäristön edustajien kokeen muodosta.

Kuinka monta kysymystä on osiossa?

Living Environment Regents -kokeessa on yhteensä 85 kysymystä, ja nämä kysymykset on jaettu viiteen tenttiosaan (Osa A, osa B-1, osa B-2, osa C ja osa D).

Jokaisessa osassa on seuraava määrä kysymyksiä:

Testiosa Kysymysten lukumäärä
Osa A 30 monivalintakysymystä
Osa B-1 13 monivalintakysymystä
Osa B-2 12 kysymystä, yhdistelmä monivalinta- ja avoimia vastauksia
Osa C 17 avointa vastauskysymystä
Osa D 13 kysymystä, yhdistelmä monivalintakysymyksiä ja avoimia vastauksia

Kuinka paljon aikaa on varattu tenttiosioon?

Living Environment Regents -kokeeseen osallistuville opiskelijoille on varattu kolme tuntia koko kokeen suorittamiseen -siitä on kolme tuntia siitä hetkestä, jona koekäyttäjä aloittaa kokeen.

Mutta toisin kuin monet muut standardoidut testit, Living Environment Regents -kokeen kutakin osaa ei ajoiteta erikseen.Se voi vaikeuttaa tietämystä, miten voit vauhdittaa itseäsi tenttiä suoritettaessa!

Jos haluat suorittaa kaikki 85 tenttikysymystä ja sinulla on aikaa tarkistaa työsi ennen kuin aika loppuu, haluat käyttää enintään kaksi minuuttia jokaiseen tenttikysymykseen. Tällöin sinulla on kymmenen minuuttia aikaa tarkastella ja/tai käsitellä matkan varrella ohittamiasi kysymyksiä.

Kuinka tentti pisteytetään?

Jotta voit läpäistä elinympäristön edustajien kokeen, sinun on saavutettava 65 pistettä. Jotta voit menestyä kunnolla, tarvitset 85 pistettä.

Mutta nämä tulokset eivät osoita, että olet vastannut 65% tenttikysymyksistä oikein, eivätkä myöskään ole raaka pisteet . Pikemminkin se läpäisypiste 65 on a skaalattu tulos : se osoittaa, että olet onnistuneesti saavuttanut New Yorkin osavaltion opetusministeriön määrittämät oppimistandardit. Yleisesti ottaen saat enemmän pisteitä vastaamalla vaikeampiin kysymyksiin oikein ... tästä syystä skaalattu pisteytys. (Myös: arvaamisesta ei ole rangaistusta. Joten älä jätä vastauksia tyhjäksi!)

Suuri takeaway on tämä: koetuloksesi eivät perustu oikeisiin vastauksiin. Voit suorittaa kokeen kesäkuussa ja ystäväsi sen elokuussa, ja voit vastata eri kysymyksiin oikein ja molemmat saavuttaa silti kokeen 65 pisteen. Kaikki riippuu siitä mikä kysymyksiin, joihin vastaat oikein, eikä ole luotettavaa tapaa selvittää sitä testin aikana.

Mittakaavainen pisteytys voi olla hieman hämmentävääjos haluat lisätietoja siitä, miten tätä pisteytysmenetelmää sovelletaan Living Environment Regentsiin, tarkista tämä sivu New Yorkin osavaltion opetusministeriön verkkosivustolla.

kehon neon-kysymysmerkit

Asuinympäristön edustajien kokeen aiheet

Koska Living Environment Regents -kokeen tilalle tuli Biology Regents -kokeen tilaisuus, kokeen viisi osaa kattavat joukon tärkeitä biologiaan liittyviä aiheita. Nämä aiheet määritetään New Yorkin yhteisten ydinvaltion standardien standardissa 4 ja sisältävät seitsemän keskeistä ideaa, jotka kattavat tieteelliset käsitteet, periaatteet ja teoriat.

Jos haluat oppia lisää elävän ympäristön perusopetussuunnitelmasta, joka määrittää, mitkä aiheet esiintyvät Regents -kokeessa, käy New Yorkin osavaltion opetusministeriön verkkosivusto . Mutta toistaiseksi annamme sinulle yleiskuvan siitä, mitä aiheita kukin avainidea kattaa.

Keskeinen idea 1: Living vs. Elottomat asiat

Avainideassa 1 todetaan, että elävät olennot ovat samanlaisia ​​ja erilaisia ​​toisistaan ​​ja elottomista.

Toisin päin,Tämä avainidea pyytää sinua näyttämään, mitä tiedät kuinka elävät ja elottomat asiat tukeutuvat tiettyihin prosesseihin pysyäkseen hengissä ja lisääntyäkseen.

Joten mitkä erityiset käsitteet kuuluvat tämän avainidean alle? Tässä on lyhyt luettelo käsitteistä, jotka sinun on ymmärrettävä ja voitava selittää, jotka liittyvät avainideaan 1 Living Environment Regents -kokeessa:

  • Ekosysteemien populaatioiden monimuotoisuus ja ekosysteemien vakaus, mukaan lukien
    • Kuinka populaatiot luokitellaan sen perusteella, mitä ne toimivat elintarvikeverkossa (esim. Tuottajat, kuluttajat, hajottajat)
    • Kuinka elottomat ympäristöt ja elävät populaatiot toimivat vuorovaikutuksessa koko ekosysteemin muodostamiseksi
    • Kuinka eri lajit pitävät toisiaan kurissa
    • Kuinka häiriöt lajien määrissä ja tyypeissä ja/tai ympäristön muutokset voivat häiritä ekosysteemin vakautta
  • Ihmiskehon rakenteet ja toiminnot eri organisaatiotasoilla (esim. Järjestelmät, kudokset, solut, organellit), mukaan lukien
    • Ihmisen ruoansulatus-, hengitys-, lisääntymis-, verenkierto- ja eritysjärjestelmät sekä ihmisen liike, koordinaatio ja koskemattomuus; miten nämä järjestelmät toimivat vuorovaikutuksessa elämän toimintojen suorittamiseksi.
    • Kuinka häiriöt missä tahansa ihmisen järjestelmässä voivat aiheuttaa epätasapainoa homeostaasissa
    • Ihmiskehon erityyppiset solut ja niiden eri toiminnot
    • Ihmiskehon erityyppisten solujen rakenne
    • Toiminnot, joita suorittavat erityiset rakenteet soluissa, mukaan lukien sytoplasma, mitokondriot, ribosomit, solukalvo, vakuoli ja ydin.
    • Reseptorimolekyylien rooli soluviestinnässä
  • Kuinka yksisoluiset organismit kykenevät toimimaan, erityisesti
    • Kuinka joidenkin yksisoluisten organismien rakenteet saavat ne toimimaan samalla tavalla kuin monisoluisissa organismeissa esiintyvät kudokset ja järjestelmät.

Keskeinen idea 2: Genetiikka ja DNA

Avainidea 2 toteaa, Organismit perivät geneettistä tietoa monin eri tavoin, mikä johtaa rakenteiden ja toimintojen jatkuvuuteen vanhempien ja jälkeläisten välillä.

Tämä avainidea koskee sitä, miten genetiikka ja lisääntyminen toimivat kaikkien valtakuntien organismeissa. Tämä edellyttää DNA: n täydellistä ymmärtämistä!

Tässä on käsitteet, jotka sinun on ymmärrettävä ja jotka liittyvät tentti -avainideaan 2:

  • Miten geneettisen materiaalin rakenne ja replikointi johtavat jälkeläisiin, jotka muistuttavat vanhempiaan, mukaan lukien
    • Kuinka geenejä voidaan muuttaa vuorovaikutuksella ympäristön kanssa
    • Perinnöllisyys
    • Missä geneettinen tieto sijaitsee soluissa
    • Kuinka lisääntyminen toimii seksuaalisesti lisääntyvissä organismeissa
    • Siittiöiden ja munien rooli seksuaalisessa lisääntymisessä
    • DNA: n rakenne ja toiminta lisääntymisprosessissa
    • Geenimutaatiot
    • Molekyylityypit, jotka suorittavat solun työtä, erityisesti proteiinimolekyylit
  • Kuinka geenitekniikan tekniikka sallii ihmisten muuttaa organismien geneettistä rakennetta, mukaan lukien
    • Valikoiva jalostus
    • Eri entsyymien käyttö DNA -segmenttien leikkaamiseen, kopioimiseen ja siirtämiseen ja niiden asettamiseen uusiin organismeihin
    • Geenien muuttaminen lisäämällä, poistamalla tai korvaamalla DNA: ta
    • Uudet terveydenhuollon alat, jotka on suunnattu geneettisistä mutaatioista johtuvien sairauksien torjumiseen

kehon graafinen-geologinen-aikakehitys

Keskeinen idea 3: Evoluutio

Avainidea 3 toteaa, Yksittäiset organismit ja lajit muuttuvat ajan myötä. Toisin sanoen, Avainidea 3 koskee evoluutiota.

Tämä ajatus pyytää oppilaita kykenemään selittämään Miten evoluutio toimii, osaa erottaa evoluution muutoksen yksittäisen organismin elinaikana tapahtuvista muutoksista ja kuvata luonnollisen valinnan roolia biologisessa evoluutiossa ja elämän monimuotoisuutta nykyään.

Tässä on tärkeimmät käsitteet, jotka sinun tulee tietää avainideasta 3:

  • Selitä evoluution mekanismit ja mallit, mukaan lukien
    • Biologisen evoluution perusteoria
    • Geneettiset mutaatiot, lajittelu ja yhdistelmä
    • Luonnonvalinta
    • Lajien sukupuutto

Keskeinen idea 4: lisääntyminen, kasvu ja ikääntyminen

Avainidea 4 toteaa, Elämän jatkuvuus säilyy lisääntymisen ja kehityksen kautta. Tämä avainidea sisältää tietoa epäseksuaalisesta lisääntymisestä ja seksuaalisesta lisääntymisestä, kasvusta, kehityksestä, ikääntymisestä ja lisääntymistekniikasta.

Käsitteitä, jotka sinun on tiedettävä tätä avainideaa varten, ovat :

  • Kuinka organismit, mukaan lukien ihmiset, tuottavat omaa lajiaan
  • Suvuton lisääntyminen
  • Seksuaalinen lisääntyminen, mukaan lukien tieto
    • Meioosi ja lannoitus
    • Gametes ja zygotes
    • Mitoosi
  • Geenien ilmentymisen, hormonien ja ympäristön rooli ihmisen lisääntymisessä ja kehityksessä
  • Naisten lisääntymisjärjestelmän rakenteet ja toiminnot
  • Miesten lisääntymisjärjestelmän rakenteet ja toiminnot
  • Ihmisen alkion kehitys ja mahdolliset alkion riskit, jotka johtuvat geneettisistä vikoista ja/tai altistumisesta ympäristötekijöille

kehon fotosynteesi

Fotosynteesin tunteminen on yksi avainidean 5 osista.

Keskeinen idea 5: Homeostaasi

Keskeinen idea 5 toteaa, Organismit ylläpitävät dynaamista tasapainoa, joka ylläpitää elämää.

Tämän keskeisen ajatuksen keskeinen käsite on homeostaasi . Organismeilla on erilaisia ​​homeostaattisia palautemekanismeja, jotka ylläpitävät dynaamista tasapainoa. Jos nämä mekanismit epäonnistuvat, se voi johtaa sairauteen tai jopa kuolemaan. Sinun on ymmärrettävä, miten homeostaasi toimii, jotta voit välittää tietosi tästä avainideasta.

Tässä on joitain erityisiä käsitteitä, jotka sinun on voitava selittää:

  • Selitä elävien organismien biokemialliset perusprosessit ja niiden merkitys dynaamisen tasapainon eli homeostaasin ylläpitämisessä. Näitä prosesseja ovat:
    • Fotosynteesi, kasvisolujen rakenne ja yksisoluisten organismien rakenne
    • Orgaaniset yhdisteet ja kemiallinen energia
    • Soluhengitys
    • Energian varastointi ATP -molekyyleihin
    • Hajoamisen ja synteesin biokemialliset prosessit ja entsyymien rooli biokemiallisissa prosesseissa
    • Kuinka entsyymien, hormonien, reseptorimolekyylien, vasta -aineiden ja muiden molekyylien erityiset muodot vaikuttavat niiden vuorovaikutukseen keskenään
  • Selitä sairaus homeostaasin epäonnistumisena
    • Miten virukset, bakteerit, sienet ja muut loiset häiritsevät kasvien ja eläinten normaalia elämää
    • Immuunijärjestelmä ja valkosolut
    • Rokotukset
    • Allergiset reaktiot
    • Biologisen tutkimuksen rooli reagoida kasvien ja eläinten sairauksiin
  • Liitä järjestelmätason prosessit solutasoon selittääksesi monisoluisten organismien dynaamisen tasapainon
    • Selitä palautemekanismit, jotka ylläpitävät homeostaasia

Keskeinen idea 6: Ekologia

Keskeinen idea 6 toteaa, Kasvit ja eläimet ovat riippuvaisia ​​toisistaan ​​ja fyysisestä ympäristöstään.

Tämä avainidea pyytää teitä ilmaisemaan, miten ekologiset prosessit toimivat, mukaan lukien kilpailu eri lajien jäsenten välillä ja lajien sisällä, sekä tuntea ravintoketjujen ja verkkojen käsitteen.

Tietyt ekologiaan liittyvät käsitteet, jotka sinun on tiedettävä, sisältävät

  • Tekijät, jotka rajoittavat yksilöiden ja populaatioiden kasvua, mukaan lukien
    • Kuinka energia virtaa ekosysteemien läpi;
    • Kuinka maapallon atomit ja molekyylit kiertävät biosfäärin elävien ja elottomien komponenttien kesken
    • Kuinka elävien olentojen molekyylit muodostavat kemialliset alkuaineet kulkevat ruokaverkkojen läpi
    • Kuinka käytettävissä oleva energia, vesi, happi ja mineraalit rajoittavat elinympäristön tukemien organismien määrää
    • Erilaiset suhteet, joita organismeilla voi olla, esim. tuottaja/kuluttaja, saalistaja/saalis tai loinen/isäntä
  • Lajien ja elinympäristöjen monimuotoisuuden säilyttämisen tärkeys
  • Kuinka elävät ja elottomat ympäristöt muuttuvat ajan myötä ja reagoivat häiriöihin, mukaan lukien
    • Ekologinen peräkkäisyys
    • Ilmastonmuutoksen ja luonnonkatastrofien rooli vakaiden ekosysteemien muuttamisessa

Keskeinen idea 7: Ihmisen vaikutus ympäristöön

Seitsemäs ja viimeinen avainidea, joka sisältyy Living Environment Regents -kokeeseen, todetaan, Ihmisen päätöksillä ja toiminnalla on ollut syvällinen vaikutus fyysiseen ja elinympäristöön.

Tämä avainidea pyytää sinua miettimään, miten ihmisen toiminta vaikuttaa ja muuttaa elinympäristöä aiheuttaen tai ylläpitäen ilmiöitä, kuten saastumista, metsien hävittämistä, lajien sukupuuttoa, ilmaston lämpenemistä ja otsonikilven muuttamista. Tämä keskeinen ajatus on myös poliittisesti suuntautunut : se pyytää oppilaita miettimään kriittisesti, miten he voivat vaikuttaa ympäristöystävällisiin kansalaisiin maailmassa.

Sinun on tiedettävä seuraavat käsitteet:

  • Ihmisten keskinäiset suhteet elävään ja elottomaan ympäristöön, joka sisältää
    • Kuinka lisääntynyt ihmisten kulutus vähentää maapallon rajallisia resursseja
    • Kuinka luonnolliset ekosysteemit tarjoavat perusprosesseja, jotka vaikuttavat ihmisiin, ja kuinka ihmisen toiminta muuttaa näitä prosesseja negatiivisesti
    • Kuinka ihmisten elinympäristöjen tuhoaminen uhkaa nykyistä maailmanlaajuista vakautta
  • Teknologisen kehityksen ja kasvun vaikutukset ihmisväestöön elin- ja elottomassa ympäristössä, mukaan lukien
    • Kuinka maankäyttö ja saastuminen heikentävät ekosysteemejä ja johtavat ympäristön monimuotoisuuden häviämiseen
    • Seuraukset tiettyjen organismien lisäämisestä tai poistamisesta ekosysteemeistä
    • Teollistumisen, erityisesti fossiilisten polttoaineiden ja ydinpolttoaineiden, vaikutukset ihmisiin ja ekosysteemeihin.

runko-nippu-valkoisia kirjoja

Kysymysmuodot (esimerkkikysymyksillä!)

Kuten aiemmin mainitsimme, Living Environment Regents -kokeessa on viisi osaa, jotka koostuvat monivalintakysymyksistä ja avoimista vastauksista.

Nyt, tarkastelemme kutakin kysymystyyppiä (esimerkein) auttaa tutustumaan testiin.

Monivalinta kysymykset

Kaikki viisi elinympäristön edustajien kokeen osaa sisältävät ainakin joitakin monivalintakysymyksiä. Valitsemasi vastaus jokaiseen monivalintakysymykseen on tallennettava erilliselle vastausarkille, joka toimitetaan tentin mukana.

Toisin kuin monet monivalintakysymykset, tämä tentti käyttää numeroita jokaiseen vastausvaihtoehtoon kirjainten sijasta. Jokaisessa monivalintakysymyksessä on neljä mahdollista vastausta, jotka on merkitty numeroilla (1), (2), (3) ja (4). Jokaisen monivalintakysymyksen kohdalla on vain yksi mahdollinen oikea vastaus.

on 27 hyvä teko

Kussakin tentin osassa monivalintakysymykset voivat vaihdella tyypiltään, mutta Living Environments -kokeessa on kahdenlaisia ​​monivalintakysymyksiä:

  • Lausunnot, jotka täydennät oikean vastauksen valinnalla
  • Kysymyksiä, joihin vastaat valitsemalla oikean vastauksen

Näihin kysymyksetyyppeihin voi sisältyä myös kaavioita, tekstikohtia, valokuvia tai tietokaavioita, joita sinua pyydetään käyttämään myös oikean vastauksen määrittämisessä.

Katsotaanpa esimerkkejä monivalintakysymyksistä elokuun 2019 Living Environment Regents -kokeesta auttaa sinua saamaan selkeämmän kuvan siitä, mitä tällaiselta kysymykseltä voi odottaa tentissä!

Aloitamme näytteen tenttikysymyksestä lausunto, joka sinun on täytettävä valitsemalla oikea vastausvaihtoehto:

Kissanhiekkaa käsitellessään ihmiset voivat altistua haitalliselle yksisoluiselle alkueläimelle. Sen ensisijainen isäntä on tavallinen kotikissa, mutta se voi elää myös ihmisissä. Tämä alkueläin on esimerkki a
  1. saalistaja
  2. tuottaja
  3. loinen
  4. raadonsyöjä

Jotta voit vastata tähän kysymykseen, sinun on käytettävä biologian tietämystäsi oikean lauseen täydentävän vastauksen määrittämiseen. Erityisesti tämä kysymys pyytää sinua osoittamaan tietosi avainideasta 6 Living Environment Core Curriculumista, joka koskee ekologiaa. Jos yritit vastata tähän kysymykseen ja valitsit vastausvaihtoehdon (3) loinen , sait sen oikein!

Seuraavaksi katsotaan esimerkkikysymystä joka esittää kysymyksen, johon sinun on vastattava oikein:

Tietyt merilevät sisältävät enemmän jodia kuin soluissaan kuin niitä ympäröivässä merivedessä. Tämän pitoisuuseron ylläpitämiseen tarvittava energia liittyy läheisimmin sen toimintaan
  1. ribosomit
  2. mitokondriot
  3. vakuolit
  4. ytimet

Kuten edellinen esimerkkikysymys, tämäkin vastaa perusopetuksen perusideaa: Avainidea 1. Avainidea 1 pyytää sinua osoittamaan, mitä tiedät elävien järjestelmien osista, yksittäisistä soluista ekosysteemeihin ja miten ne vuorovaikutuksessa ylläpitävät tasapainoa elinympäristössä.

Joten mikä on oikea vastaus tähän kysymykseen? Ymmärsit oikein, jos valitsit (2) mitokondriot!

Avoimet vastauskysymykset

Toinen elinympäristön edustajien kokeen kysymys on avoin vastaus. Toisin sanoen sen sijaan, että sinulle annettaisiin joukko vastauksia, joista voit valita, kirjoitat oman oikean vastauksesi käyttämällä olemassa olevaa biologian tietämystäsi.

Kolme tentin viidestä osasta sisältää erilaisia ​​avoimia vastauskysymyksiä: Osa B-2, osa C ja osa D (ja osa C on kaikki avoimet vastauskysymykset). Tentin avoimien vastausten kysymykset voivat pyytää sinua antamaan oikeat vastaukset yhdessä tai useammassa seuraavista muodoista käyttäen kokokirjassa olevaa tilaa (ei erillisellä vastausarkilla):

  • Käytä kaavion muodostamiseen tietotaulukon tietoja
  • Anna lyhyt vastaus kirjallisesti (usein vastauksena kirjalliseen kohtaan)
  • Täytä tyhjät kohdat oikeilla vastauksilla
  • Lue lyhyt jakso (yhdestä viiteen lyhyttä kappaletta) ja vastaa useisiin kysymyksiin yhdessä kirjallisessa vastauksessa, jossa käsitellään kahta tai useampaa erityiskohtaa, yleensä kappalemuodossa

Tämä tarkoittaa, että voidaksemme pärjätä hyvin näissä kysymyksissä, on tärkeää, että tiedät materiaalin ja osaa ilmaista vastauksesi kirjallisesti.

Tässä on nyt muutamia avoimia vastauskysymyksiä, joiden avulla voit tutustua siihen, miltä tämäntyyppiset kysymykset näyttävät tentissä!

Ensinnäkin tässä on esimerkkikysymys, joka pyytää sinua antamaan lyhyen vastauksen kirjallisesti:

Selitä, miksi biomassaa pidetään uusiutuvana energialähteenä.

Tenttikirjassa saat kaksi tai kolme riviä, joiden avulla voit kirjoittaa selityksen sille, miksi biomassaa pidetään uusiutuvana energialähteenä. Monivalintakysymysten tapaan kokeen avoimen vastauksen kysymykset vastaavat perusopetussuunnitelman avainideoita. Tämä kysymys vastaa avainideaa 7, joka kattaa ihmisten väliset suhteet elävään ja elottomaan ympäristöön.

Tentitulostajien Living Environment Rating Guide -oppaan mukaan seuraavia vastauksia pidettäisiin hyväksyttävinä vastauksina yllä olevaan kysymykseen:

  • Biomassaa tuottavat jatkuvasti kasvit ja eläimet.
  • Polttoaineena käytettävien kasvien tilalle voidaan kasvattaa enemmän kasveja tai puita.
  • Ihminen tuottaa aina ruokajätettä ja roskaa.
  • Biomassa on energialähde, joka korvataan nopeasti luonnollisilla prosesseilla.

Living Environment Regents -koe sisältää myös tyhjiä avoimia vastauksia koskevia kysymyksiä, niinkuin tämä:

Fotosynteesi on prosessi, joka on tärkeä monien organismien selviytymiselle maapallolla. Tunnista kaksi fotosynteesiin tarvittavaa raaka -ainetta.

________________________________ ja _______________________________

Tämänkaltaisissa kysymyksissä tentti kehottaa sinua kirjaamaan vastauksesi suoraan koekirjan vihkoihin.

Joten, mitä sinun tarvitsee tietää vastataksesi tähän avoimeen vastauskysymykseen? Sinun on tiedettävä avainidean 5 sisältö, joka kattaa elävien organismien biokemialliset prosessit ja homeostaasin.

Tentin arviointioppaassa todetaan, että seuraavat vastaukset katsotaan hyväksyttäviksi vastauksiksi yllä olevaan kysymykseen:

  • hiilidioksidi/CO2
  • vesi/H2O

Olemme käsitelleet lyhyempiä kysymyksiä ja vastauksia tentin avoimiin kysymyksiin, joten lopetetaan tähän esimerkkikysymys, joka pyytää sinua lukemaan lyhyen kohdan ja vastaamaan useisiin kysymyksiin kappalemuodossa:

Useimmat ihmiset nauttivat makeisia, kakkuja ja jäätelöä. Evoluutiohistorian seurauksena meillä on monenlaisia ​​makuja. Tämä ei päde kaikkiin eläimiin. Kissat eivät etsi makeisia. Kehityshistoriansa aikana kissan sukupuu menetti geenin havaitsemaan makeita makuja. Useimmista linnuista puuttuu myös tämä geeni muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Hummingbirds ovat sokeririippuvaisia.

Hummingbirds kehittyi hyönteisiä syövästä esi-isästä. Geenit, jotka havaitsevat hyönteisten suolaisen maun, ovat muuttuneet, mikä tekee kolibreista herkempiä sokereille. Nämä uudet makeat aistivat geenit antavat hummingbirdille parempana korkeakalorista kukka-nektaria. Hummingbirds todella hylkää tietyt kukat, joiden mesi ei ole tarpeeksi makea!

Keskustelkaa siitä, kuinka makea herkkyys hummingbirdsissa on kehittynyt. Muista vastauksessasi:

  • tunnistaa alkutapahtuma, joka on vastuussa uudesta makean tuntogeenistä
  • selittää, kuinka makean tuntoisen geenin läsnäolo lisääntyi hummingbird-populaatiossa ajan myötä
  • kuvata, miten kolibri -esivanhempien fossiilista tietuetta voitaisiin käyttää oppiakseen lisää kolibrien ruoka -asetusten kehityksestä

Tenttikirjassa saat noin kymmenen riviä, joiden avulla voit kirjoittaa selityksen kappalemuodossa, joka koskee kaikkia kolmea luotiota. Vastauksesi perustuu tietoihisi biologisesta evoluutiosta, joka vastaa avainideaa 3.

Luokitusoppaan mukaan seuraavia vastauksia pidettäisiin riittävinä vastauksina tähän kysymykseen:

Salli 1 luotto siitä, että alkuperäisestä tapahtumasta, joka on vastuussa uudesta makean tuntogeenistä, tunnistetaan mutaatio/muutos geneettisessä koodissa.

Salli yksi luotto selittämään, kuinka makean aistivan geenin läsnäolo kasvoi hummingbird-populaatiossa ajan myötä. Hyväksyttäviä vastauksia ovat muun muassa seuraavat:

  • Linnut, jotka valitsivat makeampaa nektaria, selviytyivät ja saivat monia jälkeläisiä, joilla oli ominaisuus.
  • Makeampi mesi antoi enemmän energiaa, mikä lisäsi lintujen mahdollisuuksia selviytyä ja
  • pelaa.
  • Se oli sopeutuminen, joka lisäsi lintujen kykyä selviytyä ja lisääntyä.


Salli yksi ansiomerkki kuvaamalla, kuinka kolibri -esivanhempien fossiilisia tietoja voitaisiin käyttää oppiakseen lisää kolibrien ruoka -asetusten kehityksestä. Hyväksyttäviä vastauksia ovat muun muassa seuraavat:

  • Hummingbird -nokan muodon muutoksia voitiin seurata. Hyönteisten syömiseen mukautetut nokat olisivat todennäköisesti erilaisia ​​kuin nektarin juomiseen soveltuvat.
  • Fossiilien avulla tutkijat voivat oppia lisää kolibrien elinympäristöstä. Tämä antaisi tietoa läsnä olevista kasveista ja hyönteisistä.
  • Erilaiset nokan muodot voivat ilmaista erilaisia ​​ruoka -asetuksia.

Kuten voitte kertoa, vastaukset näihin lyhyitä kohtia koskeviin kysymyksiin ovat pidempiä, syvällisempiä ja edellyttävät, että selität itsesi selkeästi. Temppu saamaan täyden luoton näihin vastauksiin - paitsi kriittisen lukemisen ja ilmaisun kirjoittamiseen - on vastaamalla kaikki kehotteen esittämistä kysymyksistä.

Tässä tapauksessa kehote hajottaa asiat, joista sinun on puhuttava luettelomerkkeinä, nimittäin geenin aiheuttaneen tapahtuman tunnistaminen, selitys siitä, miten tämä geeni vaikutti hummingbird -populaatioon, ja keskustelu siitä, miten fossiilit voivat auttaa meitä oppimaan lisää kolibreista tänään. Jos kosketat näitä kolmea kohtaa oikein, voit saavuttaa täyden luoton.

body-vinkit-temput-flickr-owen-moore

(Owen Moore / Flickr )

3 vinkkiä elinympäristön agenttien kokeen torjumiseen

Nyt kun olet tutustunut Living Environment Regents -kokeeseen, tässä on tärkeimmät vinkkimme, joiden avulla voit varmistaa, että läpäiset lentävät värit.

Vinkki 1: Kiinnitä huomiota luokassa

Suurin osa New Yorkin osavaltion opiskelijoista, jotka suorittavat Living Environment Regents -kokeen, ovat käyneet elinympäristön tai biologian kurssin ennen tenttiin istumista. Ehdottomasti paras tapa antaa sinulle vankka perusta tietämykselle, jonka tarvitset tämän kokeen läpäisemiseksi on ilmestyä luokalle ja kiinnittää huomiota siellä ollessa.

Miksi? Osavaltion opetusosasto vaatii elinympäristöopettajasi opettamaan käsitteitä ja taitoja, joita testataan, kun suoritat Living Environment Regents -kokeen . Huomion kiinnittäminen luokassa on helppo tapa saada asiantuntijaopastusta siitä, mitä sinun on tiedettävä testin läpäisemiseksi.

Se on myös suuri syy tehdä hyviä muistiinpanoja luokassa. Kun on aika aloittaa Living Environment Regents -katsaus, sinun kannattaa aloittaa lukemalla kurssin muistiinpanot uudelleen.

Vinkki 2: Aloita elinympäristön edustajien tarkastelu vanhojen kokeiden avulla

New Yorkin osavaltion opetusministeriön verkkosivusto tarjoaa kätevän pääsyn PDF -tiedostot kaikista aiemmista Living Environment Regents -kokeista. Näiden käyttäminen on hämmästyttävä tapa auttaa sinua opiskelemaan testiä varten!

Kun sinulla on avoin ja helppo pääsy kaikkiin näihin aiempiin kokeisiin, sinulla on pääsy kymmeniin kysymyksiin, joita voit käyttää harjoitteluun . Voit jopa järjestää harjoittelutestin itsellesi käyttämällä viimeksi hallinnoitua elinympäristön edustajien koketta. Etsi hiljainen paikka työskennellä, aseta hälytys kolmeksi tunniksi ja käy läpi viimeisin koe, jotta saat tuntuman siitä, kuinka nopeasti sinun on siirryttävä tenttikysymysten läpi, jotta voit lopettaa ajoissa.

Muista, että nämä ovat kaikki todellinen kysymyksiä käyttäjältä todellinen viime vuosina suoritetut kokeet. Nämä testit ovat loistava tapa saada käytännön tietoa kokeesta ennen kuin sinun on suoritettava se itse.

Vinkki 3: Tunnista vahvuutesi ja heikkoutesi

Kun suoritat harjoitustestit ja tarkistat kurssimateriaalit,Ota huomioon, missä pärjäät hyvin ja missä kamppailet, ja käytä näiden tietojen perusteella päätöksiä siitä, mihin sisältöön kannattaa käyttää hieman ylimääräistä aikaa tarkasteluun ennen kokeen suorittamista.

Tätä strategiaa voidaan soveltaa myös tentin kysymyksiin. Ehkä vastaat monivalintakysymyksiin, mutta avoimet vastauskysymykset saavat sinut aika ahdistuneeksi. Tietäen missä onnistut ja kamppailet, voit maksimoida NYS Living Environment Regents -katsaukseen käyttämäsi ajan. Jos käytät enemmän aikaa avointen vastauskysymysten harjoitamiseen, voit tuntea olosi varmemmaksi kykyjesi koepäivän saapuessa !

kehon-sekava-kysymysmerkki

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Iowan yliopiston pääsyvaatimukset

New Mexico State Universityn pääsyvaatimukset

2016-17 Akateeminen opas | Simon Rodian jatkokoulu

Löydä osavaltioiden rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Simon Rodian jatkokoulusta Los Angelesissa, Kaliforniassa.

Mansfieldin yliopiston Pennsylvanian pääsyvaatimukset

2.0 GPA: Onko tämä hyvä? Korkeakoulut, joihin pääset 2.0: lla

Mikä on 2.0 GPA? Onko se hyvä vai huono, ja mitkä korkeakoulut hyväksyvät 2.0 GPA: n? Selvitä, mihin kouluihin voit päästä.

Uusi PSAT, uudistettu vuonna 2015: Täydellinen opas

PSAT suunniteltiin uudelleen vuonna 2015. Lue oppaamme oppiaksesi kuinka valmistautua siihen parhaiten.

2016-17 Akateeminen opas | Valencian lukio

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Valencian lukiosta paikassa Placentia, CA.

Santa Fe University of Art and Design Pääsyvaatimukset

Kalifornian parhaat koulut | Desert Hot Springs High School Rankings ja tilastot

Löydä osavaltion rankingit, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Desert Hot Springs High Schoolista kohteessa Desert Hot Springs, CA.

RMU: n pääsyvaatimukset

Lafayette Collegen pääsyvaatimukset

Minnesotan yliopisto, Duluthin pääsyvaatimukset

Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää CLT-testistä

Mikä on klassinen oppimistesti? Selitämme kaiken, mitä sinun tarvitsee tietää CLT-tentistä, mukaan lukien milloin ja missä otat sen ja kuinka valmistautua.

Miten SAT -esseen pituus vaikuttaa pisteeseesi?

Kuinka pitkä SAT -esseesi pitäisi olla? Tässä on analyysimme SAT -esseen pituudesta ja siitä, miten se vaikuttaa esseesi pisteisiin.

Kuinka monta tuoppia gallonassa?

Muuntaminen pinttien ja gallonien välillä? Katso oppaastamme kuinka monta pinttiä gallonassa.

Mikä on Charter School? Onko yksi oikea sinulle?

Oletko hämmentynyt charter- ja julkisista kouluista? Yksityiskohtainen kilta charterkoulun määritelmään opastaa kaiken, mitä sinun tarvitsee tietää.

Curry Collegen pääsyvaatimukset

Lewisin yliopiston SAT -tulokset ja GPA

Kuinka ACT pisteytetään?

Ota selvää, kuinka ACT pisteytetään virallisten pisteytyskaavioiden avulla ja mitä tämä tarkoittaa omalle valmistautumiselle.

Randolph-Macon Collegen pääsyvaatimukset

Ohion yliopiston eteläinen pääsyvaatimukset

Alexander Hamiltonin lukio | 2016-17 Rankings | (Los Angeles,)

Löydä osavaltion rankingit, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Alexander Hamilton Senior High Schoolista Los Angelesissa, Kaliforniassa.

SAT-itseopiskelu: 7 vinkkiä valmistelusuunnitelmaan

Kamppailetko SAT-itseopiskelun kanssa? Tutustu täydelliseen oppaaseemme opintosuunnitelman laatimiseen ja ongelmien vianetsintään.

Mikä on CUNY? Mitä CUNY tarkoittaa?

Mitä CUNY tarkoittaa? Opi kaikki New Yorkin kaupunginyliopistosta ja jos se sopii sinulle.

Carroll University pääsyvaatimukset