Paras Yhdysvaltain historian muistiinpanoja opiskelemaan

Haluatko muistiinpanoja AP US History -kurssin erittelystä? Vai haluatko hioa historiallista ajanjaksoa, jota on vaikea muistaa?

Meillä on yksityiskohtaiset muistiinpanot, jotka järjestävät Yhdysvaltain historian yksiköt , joka toimii uusimpien AP US History -ohjeiden kanssa. Lue lisää saadaksesi apua AP US History -ohjelmassa ja opi valmistautumaan testiin.

body_update



kuinka tehdä ruskea pääväristä

Vuoden 2021 AP-testimuutokset johtuvat COVID-19: stä

Käynnissä olevan COVID-19-koronaviruspandemian vuoksi AP-testit pidetään nyt kolmessa eri istunnossa toukokuusta kesäkuuhun. Testien päivämäärät ja se, ovatko testit verkossa vai paperilla, riippuvat koulustasi. Jos haluat oppia lisää siitä, miten kaikki tämä toimii, ja saada viimeisimmät tiedot testipäivistä, AP-online-tarkastelusta ja siitä, mitä nämä muutokset merkitsevät sinulle, muista tutustua vuoden 2021 AP COVID-19 FAQ -artikkeliin.

Mitkä ovat Yhdysvaltain uuden AP: n historian ohjeet?

AP US History -kurssille on tehty muutamia muutoksia viime vuosina.

Ensinnäkin vuonna 2015 APUSH uudistettiin keskittymään enemmän opiskelijoiden taitojen kehittämiseen historian ymmärtämiseksi eikä vain käsitteiden ja päivämäärien muistamiseen. (Päivitys oli kiistanalainen; voit lukea yhteenveto tästä kiistasta jos olet kiinnostunut.)

Yhdysvaltain historian suuntaviivat olivat tarkistettu uudelleen vuonna 2019 tarkentaa taitopohjaisia ​​vaatimuksia, jotka kollegion hallitus asetti muutama vuosi sitten. Keskitämme nämä uudet vuosien 2019-20 ohjeet lyhyesti ennen kuin ryhdymme Yhdysvaltain historian ja muistiinpanojen kronologiaan.

AP US History -hankkeella on kolme laajaa oppimistavoitetta:

  • Historialliset ajattelutaidot (pohjimmiltaan kuinka analysoit oppimasi)
  • Perusteluprosessit (historiallisen ajattelun taidot)
  • Temaattiset oppimistavoitteet (teemat, joita etsitään jokaisella AP USA: n historian kattamalla ajanjaksolla)

APUSH on nyt myös jaettu yhdeksään yksikköön , jotka kukin vastaavat tiettyä ajanjaksoa.

Käymme nopeasti läpi kolme alla olevaa oppimistavoitetta, jotta tiedät mitä etsiä, kun kaivaa AP US History -muistiinpanoja, jotka on järjestetty aikajärjestyksessä yksikkö / ajanjakson mukaan.

Osaat lukea uusien ohjeiden täydellinen kuvaus täällä jos olet utelias AP: n Yhdysvaltain historian muutoksiin.

AP USA: n historian kuusi historiallista ajattelutaitoa

AP-ohjelma haluaa auttaa Yhdysvaltain historian opiskelijoita kehittämään historiallisen ajattelun taitoja sen sijaan, että he vain muistaisivat jonon tosiasioita tietystä paikasta tai ajanjaksosta.

Varsinkin kun AP US History on tunnetusti vaatinut opiskelijoita muistamaan tonnia päivämääriä, tosiasioita ja nimiä, nykyisen opetussuunnitelman tarkoituksena on kehittää historiataitoja niin, että kurssi ei ole enimmäkseen muistiin perustuva.

Jokaisessa APUSH-koekysymyksessä testataan yksi tai useampi näistä taitopohjaisista tavoitteista sekä yksi tai useampi temaattisista tavoitteista. Joten pidä nämä taidot mielessä, kun käydään läpi kronologisia muistiinpanoja.

AP US History -opettajanne tulisi työskennellä näiden taitojen kanssa luokan kanssa. Jos he eivät ole, suosittelemme hankkimaan esikirjan, jossa tarkastellaan taidot yksityiskohtaisesti ja näytetään, miten niitä voidaan esitellä esseissä.

Katsotaanpa nyt kutakin näistä taidoista yksityiskohtaisesti.

Taito 1: Kehitykset ja prosessit

Opiskelijoiden tulee pystyä tunnistamaan tärkeät historialliset käsitteet, kehitys, jolla on merkittäviä historiallisia vaikutuksia, ja historialliset prosessit.

Taito 2: Hankinta ja tilanne

Tämä taito on kaikki historiallisten lähteiden ymmärtämisestä . Opiskelijoiden on kyettävä erottamaan ensisijaiset ja toissijaiset lähteet ja myös pystyttävä tunnistamaan lähde, mistä lähde on tullut, lähteen näkökulma, aiottu yleisö ja tarkoitus.

Lisäksi opiskelijoiden tulisi oppia selvittämään lähteen luotettavuus ja ymmärtämään, miten lähteen näkökulma vaikuttaa siihen, miten sitä voidaan käyttää historiallisessa tulkinnassa.

Taito 3: Vaatimukset ja todisteet lähteistä

Opiskelijoiden tulisi oppia analysoimaan argumentteja ensisijaisista ja toissijaisista lähteistä. Tähän sisältyy lähteen väitteen tunnistaminen, sen todentavien todisteiden poiminta sekä argumentin laadun ja vakuuttavuuden arviointi.

Opiskelijoiden tulisi myös pystyä selittämään tämä prosessi , varsinkin kun verrataan kahta eri lähdettä.

Taito 4: asiayhteys

Tämän taiton avulla opiskelijat oppivat kuvaamaan ja analysoimaan erilaisten historiallisten tapahtumien, kehitysten ja prosessien kontekstia. Vielä tärkeämpää on, että opiskelijoiden tulisi ymmärtää, miten tietty historiallinen tapahtuma sijoitetaan sen laajempaan historialliseen kontekstiin.

mikä on kieliopissa

Taito 5: Yhteyksien luominen

Käyttämällä historiallisia päättelyprosesseja (joihin pääsemme hetkessä), opiskelijoiden tulisi osata analysoida malleja ja luoda yhteyksiä historiallisen kehityksen ja prosessien välille. Opiskelijoiden tulisi myös pystyä selittämään nämä yhteydet ja niiden seuraukset.

Taito 6: Argumentointi

Tämä taito koskee argumentin kehittämistä ja puolustamista. Opiskelijoiden tulisi osata tehdä historiallisesti puolustettavissa oleva väite, käyttää historiallista päättelyä ja tehdä siitä todisteet. Opiskelijat oppivat myös vahvistamaan, hyväksymään tai muokkaamaan olemassa olevaa argumenttia.

body_thinking_head

AP: n Yhdysvaltain historian kolme päättelyprosessia

Nämä päättelyprosessit ovat uusia vuosien 2019-20 APUSH-päivityksessä, ja ne auttavat vahvistamaan uutta osaamiseen perustuvaa lähestymistapaa Yhdysvaltain historiaan. Nämä kolme päättelyprosessia ovat työkaluja, joita opiskelijat oppivat käyttämään historiallisen ajattelutavan kehittämiseen jonka avulla he voivat henkisesti harjoittaa historiallista aihetta.

Perusteluprosessi 1: Vertailu

Opiskelijoiden tulisi kehittää kykyä tehdä loogisia ja tarkkoja vertailuja eri historiallisten tapahtumien, ajanjaksojen ja prosessien välillä. Tähän sisältyy samankaltaisuuksien ja erojen poimiminen, niiden selittäminen ja yhdistäminen suurempaan historialliseen merkitykseen.

Perusteluprosessi 2: Syy

Tämän päättelyprosessin avulla opiskelijoiden tulisi oppia erottamaan, kuvaamaan ja selittämään historiallisen kehityksen ja prosessien syitä ja / tai seurauksia. Tähän sisältyy tapahtumien välisen suhteen selittäminen, ensisijaisten ja toissijaisten syiden erojen ymmärtäminen ja tapahtumien lyhyen ja pitkän aikavälin vaikutusten kuvaaminen.

Lisäksi, opiskelijoiden tulisi pystyä selittämään, kuinka asiaankuuluva konteksti vaikutti historialliseen kehitykseen tai prosessiin ja keskustella sen merkityksestä.

Perusteluprosessi 3: Jatkuvuus ja muutos

Opiskelijoiden tulisi oppia tunnistamaan, kuvaamaan ja selittämään jatkuvuuden ja muutoksen mallit ajan myötä. Opiskelijoiden tulee myös pystyä selittämään tiettyjen historiallisten tapahtumien suhteellinen historiallinen merkitys suhteessa suurempiin historiallisiin malleihin, kehitykseen ja / tai tapahtumiin.

Oletko koskaan kuullut lauseen 'puuttuu metsä metsistä'? Sama pätee tähän - AP-ohjelma ei halua sinun muistavan joukko vuosia ja nimiä ymmärtämättä niiden suurempaa merkitystä.

AP: n Yhdysvaltain historian kahdeksan temaattista oppimistavoitetta

Yhdysvaltojen historian perustietojen ja laajojen historiallisten ajattelutaitojen lisäksi AP-ohjelma haluaa sinun saavan suuremman kuvan ymmärrystä Amerikan historian tärkeimmistä aiheista ja kehityksestä, aivan kuten yliopistokurssilla.

Tavoitteena on pystyä yhdistämään nämä teemat Yhdysvaltain historian eri aikakausien välillä ja pystymään keskustelemaan niistä esseessä.

Kun pääsemme käsitteeseen, joka jakaa APUSH: n ajanjaksojen / yksikköjen mukaan ja mihin olemme yhteydessä linkkeihin, ajattele näitä teemoja ja katso, voitko liittää ne pääpiirteisiin . Nämä ovat tärkeitä teemoja, joita voit seurata koko AP US History -opintosi aikana!

  • Teema 1: Amerikkalainen ja kansallinen identiteetti (NAT): Kuinka ja miksi amerikkalaisen ja kansallisen identiteetin ja arvojen määritelmät ovat kehittyneet, mukaan lukien kansalaisuus, perustuslaillisuus, ulkopolitiikka, assimilaatio ja amerikkalainen poikkeuksellisuus
  • Teema 2: Työ, vaihto ja tekniikka (WXT): Taloudellisen vaihto-järjestelmän kehityksen taustalla olevat tekijät, erityisesti tekniikan, talousmarkkinoiden ja hallituksen rooli
  • Aihe 3: Maantiede ja ympäristö (GEO): Maantieteen ja sekä luonnon että ihmisen luomien ympäristöjen rooli yhteiskunnallisessa ja poliittisessa kehityksessä Yhdysvalloissa
  • Teema 4: Muuttoliike ja siirtokunta (MIG): Miksi ja miten Yhdysvaltoihin muuttaneet ja sen sisällä muuttaneet ihmiset sopeutuivat uuteen sosiaaliseen ja fyysiseen ympäristöön ja muuttivat sitä
  • Aihe 5: Politiikka ja valta (PCE): Kuinka erilaiset sosiaaliset ja poliittiset ryhmät ovat vaikuttaneet yhteiskuntaan ja hallitukseen Yhdysvalloissa sekä kuinka poliittiset uskomukset ja instituutiot ovat muuttuneet ajan myötä
  • Teema 6: Amerikka maailmassa (WOR): Vuorovaikutukset kansakuntien välillä, jotka vaikuttivat Pohjois-Amerikan historiaan siirtomaa-aikana, ja Yhdysvaltojen vaikutuksesta maailman asioihin
  • Aihe 7: Amerikkalainen ja alueellinen kulttuuri (ARC): Kuinka ja miksi kansalliset, alueelliset ja ryhmäkulttuurit kehittyivät ja muuttuivat sekä kuinka kulttuuri on muokannut hallituksen politiikkaa ja taloutta
  • Aihe 8: Sosiaaliset rakenteet (SOC): Kuinka ja miksi sosiaalisen organisaation järjestelmät kehittyvät ja muuttuvat sekä näiden järjestelmien vaikutus laajempaan yhteiskuntaan

AP Yhdysvaltain historian muistiinpanot yksikön ja ajanjakson mukaan

AP US History -kurssi on järjestetään yksiköittäin tai kronologisina aikoina , samoin kuin edellä käsitellyt historialliset taidot ja teemat. Toisin sanoen, tämä on teidän perus 'ensimmäinen A tapahtui, sitten B, sitten C' rakenne, johon olet todennäköisesti tottunut aiempien historian luokilta, sekä historian tietyt päivämäärät, nimet ja tapahtumat.

Loppujen lopuksi loistava essee demokratian kehityksestä Amerikassa heikkenisi, ellet tiedä perustuslain ratifiointivuosi!

Se oli muuten vuonna 1788.

Joten kyllä, kronologia on helpoin tapa ajatella historiaa. Muista kuitenkin miettiä kahdeksaa teemaa ja yrittää yhdistää ne opittaviin perustietoihin.

Esimerkiksi, kun ajatellaan irtautumista, sinun tulisi tietää, milloin eteläiset valtiot erosivat (vuosina 1860 ja 1861), mutta voit myös yhdistää 'Amerikan ja alueellisen kulttuurin' -teeman selittääksesi miksi : 'Usko selvästi eteläiseen elämäntapaan ja kieltäytyminen sen hylkäämisestä ajoi eteläiset valtiot eroon.'

Lyhyesti sanottuna kattavien teemojen ymmärtäminen auttaa sinua ymmärtämään laajemmin oppimiasi nimiä ja päivämääriä. Lisäksi mahdollisuus kirjoittaa niistä vie esseesi hyvistä suuriin.

Seuraava luvun pääpiirteet ovat peräisin AP-tutkimuksen muistiinpanot . Lähde on Amerikkalainen näyttely , yksi parhaista AP US History -oppikirjoista. Aikavälit eivät aina täsmää tarkalleen AP: n ohjeiden kanssa, mikä on totta useimmille oppikirjoille (vain muutama on kirjoitettu yksinomaan APUSH: lle). Mutta olemme järjestäneet ääriviivat niin, että ne vastaavat enimmäkseen AP US History -yksikön yksiköitä ja aikajanan jakoa.

Käytätkö sitä Amerikkalainen näyttely tai ei, näiden suuntaviivojen pitäisi antaa sinulle hyödyllisiä yleiskatsauksia, jotka voivat auttaa sinua opiskelemaan vuoden aikana tai ennen toukokuun AP-tenttiä.

Yksikkö 1: 1491-1607 (4-6% tentistä)

Yksikkö 2: 1607-1754 (6-8% tentistä)

Yksikkö 3: 1754-1800 (10-17% tentistä)

Yksikkö 4: 1800-1848 (10-17% tentistä)

Yksikkö 5: 1844-1877 (10-17% tentistä)

Yksikkö 6: 1865-1898 (10-17% tentistä)

Yksikkö 7: 1890-1945 (10-17% tentistä)

Yksikkö 8: 1945-1980 (10-17% tentistä)

Yksikkö 9: 1980-nykypäivä (4-6% tentistä)

Huomaa, että oppikirjan luvut kuuluvat suunnilleen APUSH: n kronologiaohjeiden piiriin kutakin jaksoa varten käytetyn ajan suhteen.

Kaikissa College Boardin hyväksymissä Yhdysvaltain historian oppikirjoissa käsitellään hyvin kaikkia kronologisia aiheita, joten jos sinulla on lukuoppaita tai muistiinpanoja oman APUSH-luokan oppikirjastasi, voit käyttää (ja pitäisi!) Käyttää niitä myös.

kuinka monta nollaa 1 miljoonassa

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Salve Reginan yliopiston pääsyvaatimukset

AP Chem Formula Sheet: Mitä siinä on ja miten sitä käytetään

Mitä AP Chem -kaavasivulla on? Opi saamaan kaiken irti AP Chemistry -taulukosta tenttipäivänä.

Mitä lukiolaisten tulisi tehdä kesän aikana?

Keskustelua kesäohjelman ja harjoittelun välillä? Tämä opas auttaa lukion oppilaita valitsemaan parhaan tavan viettää kesänsä.

Lounais -yliopiston pääsyvaatimukset

Penn State Altoona SAT -tulokset ja GPA

Augustinusin yliopiston pääsyvaatimukset

Alabaman yliopisto Birminghamissa ACT-tulokset ja GPA

Jokainen saatavilla oleva IB Biology -paperi: ilmainen ja virallinen

Haluatko harjoittaa IB Biology -lehtien aiempia papereita? Olemme koonneet kaikki aikaisemmat paperit, jotka löysimme kätevään luetteloon. Harjoittele näiden testien avulla saadaksesi realistisimmat valmistelut.

Alaskan yliopiston kaakkoispääsyvaatimukset

Duquesne-yliopiston pääsyvaatimukset

Illinoisin yliopisto Urbana-Champaignin SAT-pisteissä ja GPA: ssa

Maryville College pääsyvaatimukset

Kalifornian parhaat koulut | Grace M. Davisin lukion sijoitukset ja tilastot

Löydä osavaltion rankingit, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Grace M. Davis High Schoolista Modesto, CA.

Mikä on EOP? Opas koulutusmahdollisuusohjelmiin

Oletko kiinnostunut koulutusmahdollisuusohjelmista? Tässä oppaassa kerrotaan, mikä on EOP, mitä etuja se tarjoaa ja miten voit liittyä.

Montevallon yliopiston pääsyvaatimukset

Parhaat koulut Kaliforniassa | East Bakersfieldin lukion sijoitukset ja tilastot

Löydä osavaltioiden rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta East Bakersfield High Schoolista Bakersfieldissä, Kaliforniassa.

Kuinka monta kysymystä voit jättää väliin saadaksesi täydellisen SAT-pistemäärän?

Tavoitteena täydellinen SAT-pisteet? Tässä on kuinka monta kysymystä voit jättää väliin ja silti saada täydellinen 2400. Varoitus: sitä ei ole kovin paljon.

8+ ilmaista vanhaa virallista SAT -käytännön testiä

Haluatko lisää virallisia SAT -käytännön testejä? Tässä on aiempien vuosien ilmaisia ​​SAT -käytännön testejä, jotka voi ladata PDF -tiedostoina.

1020 SAT -pisteet: Onko tämä hyvä?

UNCP: n SAT-tulokset ja GPA

Keski -Arkansasin yliopiston pääsyvaatimukset

Alhambran vanhempi lukio | 2016-17 rankingit | (Martinez,)

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Alhambran vanhemmasta lukiosta Martinezissa, Kaliforniassa.

Kuinka päästä UCLA: hon: 5 avainvinkkiä

Kuinka vaikeaa on päästä UCLA: han? Opi kaikki mitä sinun tarvitsee tietää UCLA -sisäänpääsystä ja sisäänpääsystä.

Mikä on keskimääräinen College GPA? Majurin mukaan?

Mikä on keskimääräinen college GPA kansallisesti? Entä pääaineena? Opi korkeimmat ja alhaisimmat GPA: t yliopistossa ja miksi sillä on merkitystä tulevaisuutesi kannalta.

Kalifornian parhaat koulut | Merrill F.Westin lukion sijoitukset ja tilastot

Löydä osavaltion rankingit, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Merrill F.West High Schoolista Tracy, CA.