Paras Abigail Williams -analyysi - Crucible

feature_abigailwilliams.jpg

Arthur Millerin teoksessa Upokas , Abigail Williams on kivi, joka saa alkunsa Salemin noita -oikeudenkäynneistä. Abigail sanoo ensin, että Tituba on käyttänyt yliluonnollisia voimia turmellakseen hänet ja Bettyn.

Tässä oppaassa käymme läpi Abigailin koko vaikutusalueen, hänen roolistaan ​​noita -oikeudenkäyntien johtavana syyttäjänä Abigailin ja John Proctorin väliseen suhteeseen, ja keskustelemme siitä, mikä saa Abigailin toimimaan kuten hän tekee koko pelata.



Ominaisuuskuva: Samantha Lindsay, 2016/Kaikki oikeudet pidätetään.

Hahmoesittely: Kuka on Abigail Williams?

Abigailia luonnehditaan taitavasti koko näytelmän aikana Millerin lavaohjeiden kautta, mitä muut hahmot sanovat hänestä sekä Abigailin omien tekojen ja vuoropuhelun kautta. Ensimmäinen asia, jonka opimme Abigailista (Millerin johdantohahmojen kuvauksesta) on, että hän on nuori ja upea:

' Abigail Williams, seitsemäntoista ... hämmästyttävän kaunis tyttö '' (Act 1, s.8).

Fyysistä kuvausta ja ikää tärkeämpiä ovat kuitenkin Abigailin suhteet näytelmän muihin hahmoihin.

Ihmissuhteet

Abigaililla on tärkeitä - ja usein kiistanalaisia ​​- suhteita muihin hahmoihin, joista monet vaikuttavat suoraan näytelmän toimintaan.

John ja Elizabeth Proctor

Abigail on Johnin ja Elizabeth Proctorin entinen palvelija. Kahden ensimmäisen näytöksen aikana paljastuu, että Abigail työskenteli aiemmin Proctorsissa, mutta hänellä oli suhde Johnin kanssa; hänet potkittiin ulos, kun Elizabeth kohtasi Johnin epäilyksensä ja hän tunnusti.

Näytelmän alkaessa Abigail rakastaa edelleen Johnia, mutta tunne, joka ei näytä olevan molemminpuolinen, koska John ei jatka suhdetta hänen kanssaan. Abigailin ja John Proctorin suhde muuttuu entisestään näytelmän aikana; Lain 3 mukaan Abigail ei enää välitä Johnista niin paljon eikä tee mitään pysäyttääkseen pidätyksen ja hirttämisen noituuden vuoksi.

Abigail ja Elizabeth ovat vastenmielisiä, vaikka tunne on paljon vahvempi Abigailin puolella kuin Elizabethin (koska Abigail lopulta syyttää Elizabethia noidasta):

'Se on katkera nainen, valehteleva, kylmä, naurava nainen, enkä aio tehdä työtä sellaisen naisen hyväksi!' (Act 1, s.11)

Abigail ei vain ajattele, että Elizabeth on katkera, valehteleva, kylmä ja ärsyttävä, vaan Abigail viittaa Elizabethiin 'senä'. Ainoa toinen kerta, kun tämä tapahtuu näytelmässä, on toisen äärimmäisen tunteen ilmaisun aikana, kun John Proctor kutsuu Abigailia huoraksi ('Se on huora!', Laki 3, s. 102) koko Salemin tuomioistuimen edessä.

Parris -perhe

Abigail on myös pastori Parrisin veljentytär (ja niin Betty Parrisin serkku); hän asuu Parris -perheen kanssa, koska hänen vanhempansa tappoi paikallinen amerikkalainen intiaaniheimo.

Näemme pääasiassa Abigailin vuorovaikutuksen perheensä kanssa näytöksessä 1, kun Betty makaa vastaamatta sängylle ja Parris on järkyttynyt siitä, mitä ihmiset aikovat sanoa ja miten se vaikuttaa siihen, miten hän suhtautuu kaupunkiin. On epäselvää, välittääkö Abigail todella Bettistä vai onko hän vain huolissaan siitä, että jos Betty ei herää, hän joutuu vielä suurempiin vaikeuksiin.

'KAMARINEITO, murskaa [Betty] kasvojen poikki : Sulje se! Sulje nyt! ' (Act 1, s.18)

Lyöminen johonkin ei ole rakkaudellista nykypäivän standardien mukaan, mutta kova rakkaus ei ollut tuntematon puritaanien aikoina, joten voit väittää sen kummallakin tavalla - ehkä Abigail yrittää vain estää Bettyä olemasta hysteerinen.

Sitä vastoin Abigailin kauna setää kohtaan on melko selvä. Miller käyttää selkeitä vaiheohjeita Abigailille, kuten kauhuissaan ',' katkeruuden reunalla 'ja' Huonosti kätketty kauna häntä kohtaan '' (Act 1, s. 11), kun hän puhuu Parrisille havainnollistaakseen Abigailin epävarmaa asemaa.

Koska Abigail on orpo yhteiskunnassa, joka ei arvosta naisia, hänen on pakko luottaa setänsä ystävällisyyteen ja välttää hänen järkyttämistä tai riskiä siitä, että hänet heitetään yksin elämään ilman mitään keinoja tehdä niin. Onko Abigail myös sitä mieltä, että hänen setänsä on pikkumainen ja itsensä kannalta tärkeä, on tulkinnanvaraista riippuen siitä, miten esiintyjät antavat tiettyjä rivejä (tai miten lukija tulkitsee ne). Ota esimerkiksi seuraava vaihto:

'[PARRIS:] Abigail, ymmärrätkö, että minulla on monia vihollisia?

ABIGAIL: Olen kuullut siitä, setä.

PARRIS: On ryhmä, joka on vannonut ajavansa minut saarnatuolistani. Ymmärrätkö sinä sen?

ABIGAIL: Luulen niin, sir. ' (Act 1, s.10)

Joko hän on nöyrästi samaa mieltä hänen kanssaan ... tai hän pilkkaa häntä hienovaraisesti, koska hän on kuullut hänen jatkuvan siitä, kuinka häntä vainotaan niin monta kertaa. Minulla on taipumus uskoa jälkimmäiseen selitykseen, varsinkin kun otetaan huomioon, kuinka usein Abigailin rivit sisältävät kaksoismerkityksiä, mutta kumpaakin tapausta voitaisiin perustella.

Abigaililla on hieman ristiriitainen suhde Parris -talon kolmannen jäsenen Tituban kanssa. Abigail näyttää uskovan Tituban voimiin siinä määrin, että hän saa Tituban valmistamaan juoman Goody Proctorin tappamiseksi (oletettavasti Abigail voi mennä naimisiin Johnin kanssa). Kun näyttää kuitenkin siltä, ​​että tämä tieto saattaa tulla esiin, Abigail syyttää Titubaa ennaltaehkäisevästi hänen ja Bettyn ​​lumoutumisesta pelastaakseen itsensä.

Muut tytöt

Lopuksi Abigail näyttää olevan ystäviä (tai ystävällisiä) Mercy Lewisin ja Mary Warrenin kanssa. Mercyllä ja Abigaililla näyttää olevan eräänlainen rikollisen kumppanuuden ystävyys-Abigail pitää Mercystä tarpeeksi hyvin varoittaakseen häntä kertomalla hänelle, mitä Parris on kertonut Abigailille, että hän tietää metsistä (vaikka tämä saattaa johtua ehkä siitä, että Abigail pelkää mitä Armo voi sanoa, jos he eivät neuvota). Toisaalta Abigaililla näyttää olevan vain halveksunta Mary Warrenia kohtaan, ja hän kykenee täysin kiusaamaan häntä:

'KAMARINEITO, alkaen Marialle : Minä sanon, sulje se, Mary Warren! ' (Act 1, s.19)

Ruth Putnamin ja Betty Parrisin ohella Abigail, Mercy ja Mary olivat metsässä Tituban kanssa; tytöt muodostavat yhdessä Susanna Walcottin kanssa ydinryhmän 'kärsivistä' tytöistä, jotka syyttävät muita noituudesta oikeudenkäyntien aikana.

Lain 3 mukaan Abigail ei enää pelkää ketään sen vuoksi, kuinka paljon hänen asemansa on noussut ja kuinka paljon valtaa hän on saanut. Hän kohtaa jopa Danforthin (mies, jolla on nimittäin suurin voima näytelmässä Massachusettsin apulaiskuvernöörinä) ja saa hänet perääntymään kyseenalaistamasta häntä.

body_fearless.jpg Peloton/vähemmän pelko , käytetään CC BY 2.0: n mukaisesti

Muut luonteenpiirteet

Abigail on taitava ja vakuuttava valehtelija - hän valehtelee helposti, ilman minkäänlaista välinpitämättömyyttä tai välittämättä totuudesta, ja voi pitää valheet käynnissä. Jo johdannostaan ​​Miller kertoo näytelmän lukijalle, että Abigail on loputon kyky purkaa '' (s. 8), ja hän viettää loput ajastaan ​​elääkseen tämän kuvauksen mukaisesti. Tämä ominaisuus esitetään vuoden ensimmäisessä näytössä Upokas kun Abigail valehtelee siitä, mitä metsässä tapahtui:

'Setä, tanssimme; Kerro heille, että olen tunnustanut sen - ja minua pyydetään, jos pakko. Mutta he puhuvat noituudesta. Betty ei ole noitu '(Act 1, s.9).

Kun jokainen hänen valheistaan ​​paljastuu sellaiseksi, hän keksii uuden valheen, jonka hän saa ihmiset edelleen uskomaan, vaikka hän selvästikin vain valehteli eikä ole mitään syytä, miksi hän ei valehtele.

'' Mutta me emme koskaan loihtineet henkiä '' (1. luku, s.10)

[...]

'' PARRIS, Abigailille : Sitten loihdit henkiä eilen illalla.

KAMARINEITO, kuiskaten : En minä, sir - Tituba ja Ruth. ' (Laki 1, s.15)

[...]

'' Hän lähettää henkensä minuun kirkossa '' (Act 1, s.41)

Abigail muuttaa yhden näytöksen aikana tarinansa 'me juuri tanssimme' muotoon 'Tituba lähetti henkensä minuun ja lumosi meidät' - ja kaikki ostavat sen.

Osa Abigailin menestyksestä vakuuttaa muut hänen valheistaan ​​johtuu hänen kyvystään saada itsensä uskomaan valheet. Tämä tapahtuu Salemin tuomioistuimen 3. näytöksessä-Abigail onnistuu vakuuttamaan itsensä siitä, että hän on ahdistunut siihen pisteeseen, että hän joutuu kouristukseen, jolla on todellisia fyysisiä sivuvaikutuksia (hänen kätensä ovat jäisiä kosketukseen).

Suuri osa Abigailin uskottavuudesta tulee kuitenkin yhteiskunnallisista ennakkoluuloista - on mahdotonta kuvitella, että niin nöyrä henkilö (nuori orpo tyttö) uskaltaisi valehdella jollekin tärkeälle (setälle, joka otti hänet vastaan, maakunnan varapresidentille jne.) ).

body_liar.jpg Maailman suurin valehtelija , käytetään CC BY 2.0: n mukaisesti

Luultavasti ei arvostettu pastori Parris haluaisi roikkua ovensa takana.

Sen lisäksi, että hän on taitava valehtelija, Abigail on myös erittäin yksimielinen . Kun hän haluaa jotain, hän pyrkii siihen; jos jokin menetelmä ei toimi, hän on iloinen suunnitelman B kanssa. Hyvä esimerkki tästä on Abigailin pyrkimys John Proctoriin. Koska Abigail haluaa John Proctorin itselleen, hän saa Tituban tekemään hänelle juoman Goody Proctorin tappamiseksi. Kun tämä ei toimi, hän pyytää Johnia ottamaan hänet takaisin; kun että ei toimi, hän syyttää Elizabethia noituudesta ja onnistuu saamaan hänet pidätetyksi. Siihen mennessä, kun tämä epäonnistuu (John Proctoria syytetään myös noituudesta), Abigail on liian syvällä sanomassa mitään, vaikka hän haluaisi - pidättämisen vastustaminen herättäisi epäilyksen hänelle.

Viimeinen mutta ei vähäisin, Abigail on opportunisti . Hän tarttuu tilaisuuteen siirtää syytökset itsestään ja Bettystä syyttämällä Titubaa siitä, että hän on tehnyt pahoja asioita (laki 1). Kun Abigail on saanut vallan 'kärsivänä lapsena', hän käyttää tilaisuutta syyttää Elizabeth Proctoria noituudesta ja saada hänet pois kuvasta tällä tavalla (2).

Lisäksi kun Elizabeth horjuu Danforthin kuulustelujen alla eikä myönnä, että Abigail erotettiin, koska Abigail nukkui John Proctorin kanssa, Abigail tarttuu siihenkin ja vahvistaa asemaansa huutamalla ja kohoamalla, ennen kuin Hale voi selittää tarkemmin, mitä hän tarkoittaa. Tämä tyttö on aina pitänyt minua valheena! ' (Laki 3, s.106). Ja kun Andoverin kaltaiset naapurikaupungit kaatoivat noita -oikeudenkäynninsä ja näyttää siltä, ​​että joku, joka syytti muita noituudesta, ei ehkä ole enää niin turvallista, Abigail nappaa Parrisin säästöt ja lähtee kaupungista (käsitelty laissa 4).

Milloin Abigail ilmestyy sisään Upokas?

Abigail esiintyy lavalla vain Apostolien teot 1 ja 3, vaikka muut hahmot puhuvat hänestä kahdessa muussa näytöksessä. Näytöksessä 1 hän astuu hyvin lähelle alkua (heti sen jälkeen, kun Parris on lyönyt Tituban) ja pysyy lavalla näytöksen loppuun asti; 3. näytöksessä hänet ja muut tytöt kutsutaan oikeuteen teon viimeistä kolmannesta kohti selittämään ja kiistämään Mary Warrenin syytökset, jotka pysyvät lavalla koko teon ajan.

Mitä Abigail Williams tekee? Upokas?

Alla on erittely tekojen mukaan kaikista Abigailin toiminnoista näytelmän aikana.

Laki 1

Ensimmäisen näytöksen alussa setänsä nuhtelee Abigailia siitä, että Betty sairastui mahdollisesti tanssiin, jota he tekivät metsässä. Abigail yrittää puolustaa itseään sanoen, että Betty oli aivan järkyttynyt, kun pastori Parris 'hyppäsi ulos pensaasta niin yhtäkkiä', ja siksi Betty pyörtyi.

Parris kieltäytyy uskomasta, että Abigail puhuu koko totuuden, ja haluaa varmistaa, etteivät he olleet jopa pahempia asioita kuin tanssi, kuten henkiä (!). Hän haluaa myös tietää, onko Abigailin maine edelleen puhdas, mistä Abigail saa kaiken hämmennyksen (ymmärrettävästi - kuka haluaisi puhua setänsä puhtaudesta?). Kun käy selväksi, että henkiä loihdittiin 'tanssien' aikana metsässä, Abigail sanoo, että se ei ollut hänen, vaan Tituba ja Ruth Putnam.

Kun aikuiset lähtevät, Abigail neuvottelee Mercyn ja Mary Warrenin kanssa siitä, mitä tehdä. Abigail onnistuu hetkeksi herättämään Bettin, joka yrittää heittää itsensä ulos ikkunasta, huutaa, että 'Abigail joi juoman tappamaan Goody Proctorin', ja sitten vajoaa takaisin reagoimattomaan tilaan. Abigail uhkaa kaikkia väkivallalla, jos hän sanoo jotain juomasta.

Kun Abigail löytää itsensä yksin John Proctorin kanssa, hän lähestyy häntä nähdäkseen, saako hän saada hänet jatkamaan suhdettaan, mutta hän hylkää hänet. Abigail ei ole iloinen tästä ja sanoo, että hänen vaimonsa pakottaa hänet tekemään sen, mikä saa Proctorin uhkaamaan lyömään häntä (vaikka ollakseni oikeudenmukainen, tämä on hänen oletuksensa käsitellä naisia, jotka järkyttivät häntä).

Hale saapuu ja alkaa kyseenalaistaa Abigailia hänen toiminnastaan ​​metsässä. Kun painetaan, Abigail syyttää Titubaa, joka sitten haetaan selittämään itseään. Ennen kuin Tituba voi sanoa mitään, Abigail iskee ennalta ehkäisevästi sanomalla, että Tituba teki kaikki pahat asiat, kuten loihtiminen ja juomien luominen, tietäen, että koska Tituba on yksi harvoista ihmisistä Salemissa Abigailin alapuolella sosiaalisilla portailla, muut Salemin asukkaat tämä on helppo uskoa. Kun Tituba tunnustaa, Abigail sanoo, että hänkin haluaa tunnustaa syntinsä ja tulla puhtaana Jumalan kanssa. Hän ja Betty menevät orgiaan huutaen kaupungin asukkaiden nimiä noidiksi esiripun laskeutuessa. Heidän ekstaattisista huutoistaan '' (Act 1, s.46).

Laki 2

Cheeverin kautta saamme tietää, että Abigail on syyttänyt Elizabeth Proctoria noidana (2. lause, s. 69). Osoittautuu, että illallisella Parris -talossa Abigail putosi lattialle väänteleen tuskastaan, ja Parris veti hänestä neulan; Abigail 'todista sitten, että vaimosi tuttu henki työnsi sen sisään' (Act 3, s. 71). Osoittautuu myös, että Abigail istui oikeudessa Marian vieressä oikeudessa, kun Mary teki poppetin ja työnsi neulan siihen säilytettäväksi, mikä olisi voinut antaa Abigailille idean heittää illallisen ja syyttää Elizabethia, mutta hysteeristä Cheeveria. Herrick ja jopa Hale eivät näytä ajattelevan, että tämä on riittävä syy olla pidättämättä Elizabethia.

body_poppet.jpg sisar poppet , käytetään CC BY 2.0: n mukaisesti

Laki 3

Danforth tuo Abigailin oikeussaliin (yhdessä muiden kärsineiden tyttöjen kanssa) kuulusteltavaksi. Hän kiistää valehdelleensa yliluonnollisista kärsimyksistä, joita hän on kokenut, vahvistaen, että Mary valehtelee ja että 'Goody Proctor aina piti poppetteja' (Act 3, s. 96), ja näyttää loukkaantuneelta, kun Danforth kysyy häneltä, onko hän varma, ettei hän tehnyt niin. en vain kuvittele kaikkea.

Keskellä Danforthin pukeutumista epäillen häntä Abigail näyttää yhtäkkiä menevän transsiin tai johonkin muuhun muuttuneeseen tilaan. Tämän istunnon aikana hän katsoo Mary Warrenia (olettaen, että Mary on tämän aiheuttanut) - muut tytöt seuraavat Abigailin esimerkkiä ja tekevät samoin. Kun Abigail katsoo taivaaseen ja pyytää voimia, John Proctor kuitenkin hyökkää hänen kimppuunsa, huutaa häntä ja syyttää häntä portosta. Danforth pyytää Abigailia kieltämään (tai vahvistamaan), että hän olisi harrastanut seksiä John Proctorin kanssa, kun Danforth pyysi häntä, mutta Abigail kieltäytyy ('Jos minun on vastattava tähän, minä lähden enkä palaa takaisin!') 3, s.103 ).

Abigail johtaa tytöt uuteen tilanteeseen, kun Elizabeth Proctor poistuu oikeussalista, ja tämä kohdistuu nimenomaan Mary Warreniin lähteenä:

'Mutta Jumala teki kasvoni; et voi haluta repäistä kasvojani. Kateus on tappava synti, Maria. ' Act 3, s. 106.

Hän ja muut tytöt laskeutuvat täyteen hysteriaan, jäljittelemällä Mary Warrenin kaikkia tekoja ja sanoja, kunnes Mary luopuu paineen alla ja syyttää John Proctoria Paholaisen mieheksi.

Luku 4 ja 'Kaikuja käytävällä'

Mitä Abigailille tapahtui? Opimme pastori Parrisin kautta, että hän on kadonnut, mahdollisesti laivalla, ja ottanut kaikki hänen säästönsä.

'Tyttäreni kertoo minulle, kuinka hän kuuli [Abigail ja Mercy Lewis] puhuvan laivoista viime viikolla, ja tänä iltana huomaan, että minun - voimapakettini on murtautunut.' (Laki 4, s.117)

Teoksessa 'Echoes Down the Corridor' (epiloogi heti neljännen näytöksen jälkeen) Miller ilmoittaa meille, että '[legendan] mukaan Abigail ilmestyi myöhemmin prostituoiduksi Bostonissa' (s. 135).

Abigail Williamsin hahmoanalyysi

Abigail on monimutkaisin naishahmo Crucible. Toisin kuin Rebecca Nurse (viisas, pyhä vanha nainen), Elizabeth Proctor (kylmä ja petetty vaimo), Mary Warren (tyttö, joka haluaa vain tuntea olevansa tärkeä ja sopia viileiden lasten kanssa) tai Tituba (orja, joka pakotettiin pelastamaan itsensä syyttämällä muita noituudesta), Abigailin hahmoa ei voida siististi leimata vain yhdeksi asiaksi. Sen sijaan eri motiiveilla on monimutkainen vuorovaikutus, joka saa Abigailin toimimaan näytelmän tapahtumien aikana.

Abigail -motivaatio #1: sosiopatia/aktiivinen yrittäminen olla paha

Helppo, pinnallinen selitys Abigailin luonteelle on merkitä hänet laskettavaksi sosiopaatiksi, ja on olemassa joitakin todisteita, jotka tukevat tätä väitettä. Näytöksessä 1 Abigail käyttää tilaisuutta siirtää syyllisyytensä itsestään ensin Tituballe ja Ruthille (s. 15), sitten vain Tituballe (s. 40), sitten naisille, joilla on kyseenalainen maine, kuten Sarah Good, Goody Osburn ja Bridget Piispa (s.45). Hän ei välitä syytettyjen naisten kohtaloista ollenkaan - hän vain syyttää heitä omien tavoitteidensa edistämiseksi.

Näytöksessä 3 Miller kuvailee Abigailin tuijottavan Mary Warrenia ”katumattomasti” (s. 97); Lisäksi Abigail näyttää tarkoituksellisesti keskittyvän Mary Warreniin molempien kohtaustensa syynä:

'KAMARINEITO, katsellen ilmaan ja puristamalla kätensä ympärilleen kuin kylmä : Minä - en tiedä. Tuli tuuli, kylmä tuuli. Hänen katseensa putoavat Mary Warreniin . '' (Act 3, s.101)

[...]

'KAMARINEITO, kattoon, aidossa keskustelussa 'linnun' kanssa, ikään kuin yrittäisi puhua siitä hyökkäämättä häntä vastaan : Mutta Jumala teki kasvoni; et voi haluta repäistä kasvojani. Kateus on tappava synti, Maria.

MARY WARREN, jaloillaan jousella ja kauhuissaan, anellen : Abby!

KAMARINEITO , huolettomana, jatkaen lintuun : Voi, Mary, tämä on mustaa taidetta muuttaa muotoasi. Ei, en voi, en voi pysäyttää suutani; se on Jumalan työtä, jota teen. ' (Act 3, s.107)

Lopuksi, näytöksessä 4, saamme tietää, että Abigail on varastanut setänsä rahat ja paennut. Abigailin toimien syyt tulevat hyvin yksinkertaisiksi, kun tarkastellaan 'laskelmoivan ihmisen, joka ei tunne tunteita', syitä Abigailin toimiin: hän toimii kuten toimii, koska hänellä ei ole empatiaa muita kohtaan ja hän välittää vain itsestään. Tässä on vain muutamia muita argumentteja, jotka voitaisiin esittää tämän johtopäätöksen tai opinnäytteen tueksi:

  • Abigail nukkuu John Proctorin kanssa, koska hän haluaa, eikä välitä hänen avioliitostaan.

  • Kun hänet potkaistaan ​​Proctorin talosta ja lähetetään takaisin setänsä luo, hän on järkyttynyt, ei siksi, että rakastaa Johnia, vaan hyvän maineen menetyksen vuoksi.

  • Hän on huolissaan vain Bettin sairaudesta, koska se tarkoittaa, että Abigail joutuu vaikeuksiin, ja syy Abigail ei heti sano, että Betty kärsii noituudesta, koska Abigail ei ymmärrä, että se on paras keino ottaa vasta myöhemmin.

  • Hän haluaa tappaa Goody Proctorin ja mennä naimisiin Johnin kanssa ei siksi, että hän välittää hänestä, vaan siksi, että se lisää hänen sosiaalista asemaansa (ja myös saada hänen pääsyn läheisiin suhteisiin Proctorin 'ilmaisemattoman, piilotetun voiman' kanssa (s. 20)).

  • Hän syyttää muita ihmisiä noituudesta, koska se hyödyttää häntä auttamalla häntä pääsemään vaikeuksista tanssimaan ja loitsemaan metsässä; se saa hänet näyttämään myös voimakkaammalta (varsinkin jos nämä ihmiset 'tunnustavat' ja vahvistavat hänen syytöksensä).

  • Hän yrittää tarkoituksellisesti saada halventamaan Marya ja painostaa Marya luopumaan lausunnostaan ​​suojellakseen itseään.

  • Kun hän on vaarassa menettää voimansa ja auktoriteettinsa Andoverin tapahtumien vuoksi, Abigail varastaa köyhän setänsä rahat (vaikka hän oli asuttanut ja ruokkinut häntä vanhempiensa kuoleman jälkeen) ja pakenee, lopulta hänestä tuli prostituoitu.

body_evil.jpg PAHA , käytetään CC BY 2.0: n mukaisesti

Abigail -motivaatio #2: Pragmatismi

Ehkä voit kertoa siitä, kuinka hyperbolinen kieleni oli lopussa, mutta en usko, että Abigailin kirjoittaminen pois tunteettomasta, manipuloivasta henkilöstä ja jättämättä huomiotta hänen luonteensa muita puolia on erityisen hyödyllinen tai oivaltava tapa analysoida hänen luonnettaan. Sen lisäksi, että Abigailia motivoi opportunismi (tilanteen hyödyntäminen parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi, riippumatta siitä, mitä se maksaa muille), Abigail näyttää myös motivoivan halusta välttää vaikeuksia viranomaisten kanssa (mikä tarkoittaa hänen on pidettävä maineensa puhtaana).

Toisin kuin Mary Warren, Abigailin halu välttää ongelmia ei kuitenkaan liity haluun miellyttää. Hän haluaa välttää ongelmia ei siksi, että haluaa tehdä kaikki onnellisiksi, vaan siksi, että se on turvallisin asia. Ja toisin kuin John Proctor, joka kamppailee näytelmän läpi siitä, miten hän on vaarantanut itsetuntonsa tekemällä aviorikoksen, Abigail ei näytä välittävän yhtä paljon hyvän maineen periaatteesta - hän on enemmän huolissaan käytännön käytännöstä '' likaiseksi '' katsominen voi vaikuttaa kielteisesti häneen.

Todisteita tästä löytyy Abigailin Mercylle, Marylle ja Bettylle esittämän syytöksen alussa:

'Katso nyt sinua. Kaikki sinusta. Tanssimme. Ja Tituba loi Ruth Putnamin kuolleet sisaret. Ja siinä kaikki '' (1, s. 19).

Puritan Salemissa tanssiminen ja kuolleiden ihmisten loitseminen EI ole toimintaa, joka on hyväksi maineellesi, varsinkin jos olet aluksi epävarmassa sosiaalisessa asemassa (orpo, nuori, tyttö, potkutettu palvelija). Syyllisyys näihin tekoihin kuitenkin ansaitsee paljon vähemmän rangaistusta kuin syyllisyys aviorikokseen ja yritykseen tappaa sen miehen vaimo, jonka kanssa teit aviorikoksen.

Voitaisiin väittää, että osa Abigailin halusta välttää ongelmia kaikin keinoin johtuu hänen traumaattisesta menneisyydestään. Kun Upokas alkaa, Abigail on orpo, joka asuu setänsä ja serkkunsa kanssa, mutta hänen vanhempansa eivät vain kuolleet koleraan tai muuhun luonnolliseen syyhyn. Abigail sanoo nimenomaisesti: 'Näin intialaisten murskaavan rakkaiden vanhempieni päät minun vierelläni olevalla tyynyllä' (Act 1, s. 19) - järkyttävä kokemus, joka herättäisi halun välttää ongelmia kenellekään. Ehkä tämän aikaisemman mullistuksen vuoksi Abigail ei näytä luottavan siihen, että hänen setänsä rakastaa häntä ja antaa hänen jäädä sinne, vaikka mitä:

'[KAMARINEITO:] Huonosti kätketty kauna häntä kohtaan : Häpeätkö sänkyäni, setä?

PARRIS: Ei - ei. ' (Act 1, s.11)

Riippumatta siitä, ovatko Abigailin pelot Parrisin talosta karkottamisesta perusteltuja, ne ovat silti motivoiva tekijä - hän haluaa välttää joutumasta vaikeuksiin, jotta hän ei menettäisi ainoaa kotiaan.

Lain 1 jatkuessa Abigail yrittää edelleen syyttää syytöksiä ja leikkiä 'tanssia metsässä'. Tapa, jolla Miller aloittaa vuoropuhelun, Abigail kuitenkin muuttaa tarinaansa vastauksena muiden hahmojen paineeseen - suurimmaksi osaksi hän reagoi, ei hyökkää. Katso esimerkiksi tätä vaihtosarjaa Halen, Parrisin ja Abigailin välillä:

'[HALE] Hän kääntyy Abigailin puoleen, hänen silmänsä kapenevat . Abigail, minkälaista tanssia teit hänen kanssaan metsässä?

ABIGAIL: Miksi - yhteinen tanssi on kaikki.

PARRIS: Luulen, että minun pitäisi sanoa, että minä näin kattilan ruohossa, jossa he tanssivat.

ABIGAIL: Se oli vain keittoa.

[…]

PARRIS , pelokkaasti : Minä - uskon, että keitossa oli jonkin verran liikettä.

ABIGAIL: Se hyppäsi sisään, emme koskaan laittaneet sitä sisään!

HALE, nopeasti : Mikä hyppäsi sisään?

ABIGAIL: Miksi, pieni sammakko hyppäsi -

[…]

HALE, tarttumalla Abigailiin : Abigail, ehkä serkkusi kuolee. Soititko paholaiselle viime yönä?

ABIGAIL: En ole koskaan soittanut hänelle! Tituba, Tituba ... '' (Act 1, s.39-40)

Askel askeleelta Abigail lisää tietoja, kun Hale ja Parris painostavat häntä selittämään itseään. Minulle tarttuva hetki (ja syy, miksi en usko, että Abigail laskee niin paljon kuin yrittää välttää ongelmia) on seuraava vaihto Abigaililla pastori Halen kanssa:

HALE: Kuinka hän kutsui häntä?

ABIGAIL: En tiedä - hän puhui Barbadosia.

HALE: Tunsitko mitään outoa, kun hän soitti hänelle? Ehkä äkillinen kylmä tuuli? Vapina maan alla?

ABIGAIL: En nähnyt Paholaista! Betty ravistellen : Betty, herää. Betty! Betty!

HALE: Et voi kiertää minua, Abigail. Joko serkkusi joi juotavaa tuossa vedenkeittimessä?

ABIGAIL: Hän ei koskaan juonut sitä!

HALE: Juotko sitä?

ABIGAIL: Ei, herra!

HALE: Pyysikö Tituba sinua juomaan sen?

ABIGAIL: Hän yritti, mutta kieltäydyin.

HALE: Miksi salaat? Oletko myynyt itsesi Luciferille?

ABIGAIL: En ole koskaan myynyt itseäni! Olen hyvä tyttö! Olen oikea tyttö! ' (Act 1, s.40)

Abigail ei heti tartu noituusehdotukseen, jonka Hale niin räikeästi esittelee johtavalla kysymyksellään ('Tuntuiko sinusta outoa, kun hän soitti hänelle? Äkillinen kylmä tuuli, kenties? Vapina maan alla?'); sen sijaan hän kiistää kaiken tietävänsä Paholaista ja noituutta ('En nähnyt Paholaista!'). Jos hän todella olisi täysin laskelmoiva ja opportunistinen, hän ei olisi mitenkään jättänyt käyttämättä tilaisuutta työntää syyllinen johonkin ulkopuoliseen voimaan täällä, kun hän on paineen alla.

Abigailin murtumispiste tapahtuu, kun Tituba tuodaan huoneeseen - Abigailin ainoa tapa säilyttää asemansa hyvänä ja oikeana tytönä ja välttää joutumasta vielä suurempiin vaikeuksiin on lyödä ensin; ei ole muita vaihtoehtoja, jotka päättyvät hänelle hyvin tässä skenaariossa.

body_distressed.jpg Hätä , käytetään CC BY 2.0: n mukaisesti

Samanlainen väite voitaisiin esittää sille, miksi Abigail toimii niin kuin hän toimii oikeussalissa 3. näytöksessä, vaikka nyt hän on muuttunut puolustuksesta (sanomalla, ettei hän koskaan tehnyt mitään väärää) hyökkäykseen (syyttäen Marya valehtelusta, uhkailusta) Danforth, kun hän epäilee häntä). Abigail on saanut valtavan määrän valtaa ja auktoriteettia sen jälkeen, kun hänet esitettiin ensimmäisessä näytöksessä, mikä tarkoittaa, että hänen ei enää tarvitse huolehtia maineestaan ​​- kaikesta negatiivisesta, mitä hänestä on sanottu, hän voi valehdella ja hänen sanansa uskotaan ( kuten Mary Warrenin kanssa).

Abigail yrittää kuitenkin edelleen välttää vastaamasta kysymykseen siitä, onko hän tehnyt aviorikoksen John Proctorin kanssa vai ei:

'Jos minun on vastattava tähän, lähden, enkä palaa takaisin!' (Act 3, s.103)

Tätä voitaisiin pitää enemmän oikeussalidramatiikana Abigaililta, ja kyllä, jos paljastuu, että hän nukkui John Proctorin kanssa, hänen koko julkisivunsa viattomasta uhrista putoaa alas. Mutta tämä voi myös olla se, että hän yrittää edelleen kulkea hienoa linjaa välttääkseen vaikeuksia ja välttää valehtelua, varsinkin koska tämä aihe on yksi hänestä.

Toinen poikkeus Abigailin 'hyökkäyksestä on paras puolustus' -asentoon on näytöksen 3 lopussa, jolloin hän ei tee mitään vastustaakseen Mary Warrenin syytöksiä John Proctoria vastaan. Käytännön kannalta tämä on edelleen järkevää, koska turvallisin asia on tukea Marian syytöksiä ylistämällä Jumalaa; Jos Mary osoitetaan valehtelijaksi ja teeskentelee kärsivänsä, niin koko korttitalo kaatuu ja Abigail joutuu valtaviin vaikeuksiin, joista hän ei pysty puhumaan.

Motivaatio #3: teini -ikäinen rakkaus

Abigailin hahmopuhelimen viimeinen pala on hänen suhteensa John Proctoriin. Aloitan keskustelun tästä motivaattorista yhteisen keskustelukysymyksen kautta, joka esitettiin Abigailista vuonna Upokas :

Yleinen keskustelukysymys: Vuonna 1692 historiallinen Abigail Williams oli 11 -vuotias ja John Proctor 60 -vuotias. Miten Millerin poikkeama 'historiallisesta mallista' vaikutti näytelmään? Mitä muita muutoksia Arthur Miller mielestäsi teki Abigailin välillä Upokas ja historiallinen Abigail?

Vastaus : Iän muuttaminen teki suhteesta, jonka Miller näki Abigail Williamsin ja John Proctorin välillä, paljon vähemmän kammottavalta John Proctorille ... vaikka rehellisesti sanottuna se on silti melko kammottavaa. Hän oli 18 vuotta vanhempi ja hänen työnantajansa? Eikö hän ollut edes 18? Ja hän uhkaa jatkuvasti lyödä naisia, joilla on heikompi sosiaalinen asema, jos he eivät miellytä häntä? Se on edelleen epämiellyttävää ja ärsyttävää.

Teoksessa Miksi kirjoitin upokkaan: taiteilijan vastaus politiikkaan (The New Yorker, lokakuu 1996) Miller kirjoittaa olevansa varma Abigailin ja John Proctorin välisestä suhteesta:

'Tähän mennessä olin varma, että John Proctor oli nukkunut Abigailille, joka jouduttiin irtisanomaan todennäköisimmin rauhoittaakseen Elisabetia.'

Arthur Miller heittää myös sisään lopussa Upokas (Echoes Down The Corridorissa) huhu, että Abigailista tulee lopulta prostituoitu Bostonissa, 20 vuotta myöhemmin. Sikäli kuin olen voinut löytää sen tutkimalla, tässä ei ole mitään totuutta - Abigail kuoli todennäköisesti 1690 -luvulla, koska hänestä ei enää koskaan kuulla mitään. Siten Miller muotoili hyvin paljon Abigailin hahmoa 11-vuotiaasta palvelustytöstä seksuaalisesti saalistavaksi naiseksi ja käytti sitä konfliktin ajamiseen näytelmässä.

Abigail aloittaa näytelmän edelleen rakastuneena John Proctoriin:

'Et ole talvinen mies. Tunnen sinut, John. Minä tunnen sinut. Hän itkee. En voi nukkua unista; En voi uneksia, mutta herään ja kävelen ympäri taloa ikään kuin löytäisin sinut tulevan jonkun oven läpi. Hän puristaa häntä epätoivoisesti. '' (Act 1, s.22)

John kuitenkin hylkää hänen rakkautensa omantuntonsa ja syyllisyytensä vuoksi:

'Abby, saatan ajatella sinua pehmeästi aika ajoin. Mutta leikkaan käteni pois, ennen kuin tavoitan sinua uudelleen. Pyyhi se pois mielestä. Emme koskaan koskettaneet, Abby. ' (Act 1, s.22)

Abigail ajattelee voittavansa hänet takaisin ja kostaakseen vaimolleen syyttämällä Elisabethia noituudesta (laki 2)… tai ainakin Proctor näyttää ajattelevan. Proctor kertoo Danforthille tulkintansa Abigailin toiminnasta ja aikomuksesta ja pitää hänen tekojaan ensin himoina, sitten kostoina:

'Jumala, auta minua, himoitsin, ja lupaus on niin hikinen. Mutta se on huoran kosto, ja sinun on nähtävä se. '' (Act 3, s.102)

Abigailin todellinen motivaatio saada Elizabeth Proctor pois tieltä on kuitenkin hieman läpinäkymätön. Koska emme koskaan todella näe Abigailin pään sisälle enää näytelmässä (hän ​​ei koskaan puhu yksityisesti kenenkään kanssa näyttämöllä ensimmäisen näytöksen jälkeen), emme tiedä, ovatko Proctorin tulkinnat oikeita. Abigail voisi syyttää Elizabethia, koska hän on vakuuttunut siitä, että Elizabeth on noita, hän voisi syyttää Elizabethia, koska hän rakastaa Johnia ja haluaa olla hänen kanssaan (eikä siksi, että hän vihaa Elizabethia tai koska hän haluaa vain hänen ruumiinsa), tai hän voisi syyttää Elisabetia, koska hän näkee naimisiin Johnin keinona vahvistaa itseään ja saavuttaa aseman rajoittavassa, misogynistisessa Salemin yhteiskunnassa.

Olipa syy mikä tahansa, Abigailin suunnitelma saada Elizabeth pois tieltä ja voittaa John takaisin. John kutsuu Abigailia huoraksi oikeudessa, Abigail on pakko kieltää tämän pitääkseen hänet hyvässä asemassa tuomioistuimessa. ei ryhdy pysäyttämään pidätystä, kun Mary Warren syyttää häntä.

Yleinen keskustelukysymys: Vertaa ja vertaa Elizabeth Proctoria ja Abigail Williamsia.

Voit vastata tähän kysymykseen keskustelemalla siitä, miten kahden naisen suhteet Johannekseen muuttuvat ajan myötä, heidän toimintansa Johnin suojelemiseksi (tai suojelemattomuudeksi) ja heidän tunteensa Johnia ja itseään kohtaan (välittävätkö he todella Johnista vai yrittävätkö he vain vahvistamaan sosiaalista asemaansa?). Käytä yllä olevan analyysin tietoja Abigailista vertailun vahvistamiseksi.

body_comparecontrast.jpg Muotokuvia kahdesta naisesta , käytetään CC BY 2.0: n mukaisesti

Miten Abigail Williams muuttuu ajan myötä?

Vuoden aikana Upokas , Abigail menee siitä, että meillä ei periaatteessa ole valtaa, eniten kenenkään Salemin valtaa . Hän aloittaa askeleen Titubaa korkeammalla: orvoksi jäänyt, teini -ikäinen tyttö, joka on erotettu työstään ja jonka entinen työnantaja antaa hänelle huonon maineen ympäri kaupunkia. Lain 3 mukaan Abigail on `` kärsivien lasten '' pää, niin voimakas, että hän voi uhata maakunnan apulaiskuvernööri Danforthia ja päästä eroon siitä:

ABIGAIL: Minua on loukattu, herra Danforth; Olen nähnyt vereni juoksevan! Olen ollut lähellä murhaa joka päivä, koska tein velvollisuuteni ja osoitin Paholaisen kansan - ja tämä on minun palkintoni? Olla epäluotettava, kieltää, kyseenalaistaa kuin -

DANFORTH, heikentyminen : Lapsi, en luota sinuun -

KAMARINEITO, avoimessa uhkassa : Varokaa, herra Danforth. Luuletko olevasi niin mahtava, ettei helvetin voima käännä järkeäsi? Varo sitä! ' (Laki 3, s. 100)

Abigail puhuu Danforthille oikeudessa, eikä mieluummin huutaa, vaan heikentää omaa vakaumustaan. Sitten hän seuraa tätä ei-niin peitetyllä uhkalla, joka korostaa hänen voimaansa-jos hän ylittää Abigailin, hän saattaa joutua syytetyksi noituudesta. Vaikka 4. näytöksessä Parris paljastaa Danforthille, että Abigail on karannut varas, se ei riitä heikentämään hänen valtaansa - ne, joita hän syytti noidoiksi, asetetaan edelleen roikkumaan.

Myös Abigail muuttuu kyseenalaisesta maineesta moitteettomaan maineeseen ja sitten takaisin saamaan maine pilalle näytelmän aikana. Näytöksessä 1 Parris kertoo Abigailille, että hänen entinen työnantajansa Elizabeth Proctor '' tulee tänä vuonna niin harvoin kirkkoon, koska hän ei istu niin lähellä jotain likaista '' (Act 1, s. 11), mikä tarkoittaa, että Abigail on likainen tai epäpuhdas - ei hyvä maine sinulla, kun olet jo epävarmassa sosiaalisessa asemassa kuten Abigail.

mikä merkki on yhteensopiva Jousimies -naisen kanssa

Kun laki 2 pyörii, Abigailin maine on noussut niin korkealle, että häntä kohdellaan kuin Moosesta (raamatullinen profeetta). Kuten Elizabeth Proctor sanoo:

'[Mary Warren] puhuu Abigailista, ja luulin hänen olevan pyhä, kuullakseen hänet. Abigail tuo muut tytöt hoviin, ja siellä, missä hän kävelee, väkijoukko jakautuu kuin meri Israelille '' (2. luku, s. 50).

Laissa 3 Abigailin maine on riittävän vahva, joten John Proctorin syytöksiä huoraksi (koska hän nukkui naimisissa olevan miehen kanssa) ei uskota automaattisesti, vaikka tavallisesti John Proctorin kaltaisen rehellisen mieskansalaisen sana varmasti otettaisiin yli teini -ikäisen orpo -tytön. Neljännessä näytöksessä paljastuu, että Abigail on paennut ja varastanut rahaa setältä (ja niin hänen maineensa osuu hänen poissa ollessaan), mutta koska hän ei ole enää Salemissa, sillä ei ole väliä hänelle.

Abigailin tavoitteet näyttävät muuttuvan pelin aikana. Ensimmäisessä näytöksessä on selvää, että hän on edelleen hyvin kiinnostunut John Proctorista ja haluaa olla hänen kanssaan: hän nauraa hermostuneesti ensimmäistä kertaa, kun hän puhuu hänelle (hyvin paljon teini -ikäinen ihastumisen keskellä), ja on fyysisesti vaikuttanut hänen läsnäolollaan:

'' Proctorin sisäänkäynnin jälkeen Abigail on seisonut ikään kuin varpaillaan ja imee hänen läsnäolonsa, silmät suuret '' (Act 1, s.20).

Osa hänen halustaan ​​mennä naimisiin John Proctorin kanssa voi olla parantaa hänen sosiaalista asemaansa, mutta tässä vaiheessa näytelmässä Abigail näyttää edelleen välittävän John Proctorista ja haluaa olla HIM: n kanssa, ei vain satunnaisen miehen kanssa (vaikka tietysti Miller's kertoi meille, että hänellä on 'loputon kyky erota', joten kuka tietää, voimmeko luottaa häneen).

Toisessa näytöksessä Abigail näyttää edelleen haluavan olla John Proctorin kanssa, koska häntä syytetään Elizabeth Proctorista noituudesta. Kuten mainitsin motivaatio -osiossa, on vaikeampaa sanoa, mitkä Abigailin syyt tähän ovat, koska muut ihmiset puhuvat hänen teoistaan ​​kuin ensikäden tietoa. Proctor ja hänen vaimonsa näyttävät melko varmilta, että Abigailin motiivit ovat korvata Elizabeth Proctor:

'[ELIZABETH:] Hän ajattelee ottavan minun paikkani, John.

PROCTOR: Hän ei voi ajatella sitä! Hän tietää, että se on totta. '' (2, s.58)

Joten on epäselvää, ovatko hänen motiivinsa himosta ja rakkaudesta Johniin, haluavatko he parantaa sosiaalista asemaansa vai haluavatko kostaa Elisabetille hänen nimensä kiusaamisesta, mutta Abigailin aikomukset päästä eroon ainakin Elizabethista ovat selvät.

Lain 3 mukaan Abigail välittää kuitenkin enemmän vallasta, joka hänellä on, kuin John Proctorista. Tiedämme tämän, koska kun Mary Warren syyttää John Proctoria 'paholaisen mieheksi', Abigail ei ryhdy kieltämään sitä. Sen sijaan hän ja muut tytöt toistavat Parrisin 'Ylistys Jumalalle'. (s. 110).

Joten luuletko Abigail todella rakastavan Johnia? Miksi tai miksi ei? Mitä todisteita näytelmästä voit löytää väitteesi tueksi?

Lopuksi se, missä määrin Abigail vaikuttaa hysteriaan, näyttää muuttuvan näytelmän aikana . Osana syytä tähän on se, että ensimmäisen näytöksen jälkeen yleisö ei ole enää tutustunut Abigailin ajatteluprosesseihin (koska hän ei enää puhu luottamuksellisesti ystävilleen tai Proctorille, vaan tekee sen sijaan hyvin julkisia toimia ja tekee julkisia lausuntoja oikeustalo).

Ensimmäisessä näytössä näyttää melko selvältä, että Abigail teeskentelee 'sopivuuttaan':

  • hän kertoo useille ihmisille, että he tanssivat metsässä ja loitsivat Ruth Putnamin kuolleiden sisarten henkiä
  • hän sulkee kaiken keskustelun juomasta juomaa Goody Proctorin tappamiseksi
  • hän on tosissaan siitä, lähinnä peloissaan ei siksi, että he sekoittivat yliluonnolliseen, vaan koska hän pelkää, että häntä rangaistaan, jos sana tulee esiin

Vertaa sitä vastoin tässä tapauksessa Abigailia Mary Warreniin, joka näyttää todella järkyttyneeltä:

'MARY WARREN, hysteerisellä pelolla: Mikä hänellä on? Abigail katsoo kauhistuneena Bettyä. Abby, hän kuolee! Se on syntiä loihtia, ja me-'' (1. luku, s. 19).

Lain 3 mukaan ei kuitenkaan ole enää selvää, kuinka paljon Abigail teeskentelee pelkoa ja sopii. Voidaan varmasti väittää, että hän ja muut tytöt yrittävät pelotella Mary Warrenia peruuttamaan hänen väitteensä valehtelemisesta. Abigail näyttää kuitenkin osoittavan ainakin jonkinlaista fyysistä ilmettä ahdistuksestaan ​​(jota on vaikeampi väärentää):

'' HATHORNE, koskettamalla Abigailin kättä : Hän on kylmä, arvoisa herra, kosketa häneen! '

Tietysti saatat väittää, että Hathorne tuntee sen, mitä hän odotti tuntevansa, tai että Abigaililla on niin suuri valta vartaloaan kohtaan, että hän voi aiheuttaa lämpötilan laskun psykosomaattisten prosessien vuoksi. Yhtä mahdollista on kuitenkin se, että hän, kuten Mary, on joutunut hysteriaan ja uskoo jossain määrin, että yliluonnolliset voimat hyökkäävät hänen kimppuunsa, ja siksi se on tiedostamaton yhteys mielen ja kehon välillä, mikä saa hänet kylmiin käsiin.

Neljännessä näytöksessä saamme tietää, että Abigail on varastanut kaikki Parrisin säästöt ja paennut Mercy Lewisin kanssa. Meillä ei kuitenkaan ole tarpeeksi tietoa Abigailin ajattelusta, jotta voisimme sanoa varmasti, jos hän ei koskaan uskonut noitiin tai onko ollut lyhyt aika, jonka aikana hänkin joutui noidanmetsästyshysteriaan.

body_witchgaol.jpg Salem Witch Dungeon Museum (toukokuu 17, 2009) , käytetään CC BY 2.0: n mukaisesti

Abigail Williams Lainauksia käyttäjältä Upokas

Tämän hahmoanalyysin lopuksi meillä on kolme Abigail -lainausta, jotka on selitetty ja analysoitu.

Ensimmäinen lainaus kuvaa maineen merkitystä Puritan Salemissa:

'Nimeni on hyvä kylässä! En anna sen sanoa, että nimeni on likainen! Goody Proctor on juorujen valehtelija! ' (Act 1, s.12)

Abigail on erittäin järkyttynyt siitä, että tämä juorut kiertelevät ympäri kaupunkia ja että hänen setänsä tietää siitä, joten hän kiirehtii puolustamaan nimeään suurella huutolla ja kutsui Goody Proctoria valehtelijaksi korvaamaan vahingot. Ironista Abigailia, täydellistä valehtelijaa, kutsumalla toista valehtelijaksi toistetaan koko näytelmän aikana, myös seuraavassa lainauksessa:

'KAMARINEITO, pienellä närkästysmerkillä : Se on valhe, sir. ' (Laki 3, s.95)

Tässä tapauksessa lavasuunnat vahvistavat Abigailin ironiaa syyttää toista henkilöä valehtelusta: Abigail ei vain kutsu Marya valehtelijaksi, vaan hän tekee sen sävyllä, joka viittaa siihen, että Abigail on loukkaantunut. hänestä. Todellisuudessa Abigail on tietysti häpeämätön valehtelija. Häpeämätön kuvaaja liittyy hyvin lopulliseen lainaukseen:

'KAMARINEITO, Danforthin luo : Millaisen ilmeen annat minulle? Danforth ei voi puhua. Minulla ei ole tällaista ulkonäköä! Hän kääntyy ja lähtee kohti ovea . '' (Act 3, s.103)

Tässä vaiheessa näytelmässä Abigail on saanut tarpeeksi auktoriteettia, jonka hän kokee voivansa kertoa maakunnan varapuheenjohtajalle hänen kasvoilleen, ettei hän kestä hänen epäileviä ilmeitään. Tämä on suuri muutos hänen aiemmasta asemastaan ​​Salem -yhteiskunnassa, jossa hän oli riippuvainen setänsä, pastori Parrisin hyväntekeväisyydestä (varsinkin kun Elizabeth Proctor erotti hänet).

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Arcadian yliopiston pääsyvaatimukset

Mitä sinun on tiedettävä Etelä -Pasadenan lukiosta

Löydä osavaltion sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Etelä -Pasadenan lukiosta Etelä -Pasadenassa, Kaliforniassa.

Kuinka ässä AP-kemialaboratoriot

Huolestutko AP-kemian laboratorioista? Selitämme, mitä ne kattavat, mitä sinun on tehtävä ja miten voit menestyä.

Enneagrammin tyyppi 1: Perfektionisti elämässä, rakkaudessa ja työssä

Oletko vai onko joku läheisistäsi Enneagrammin tyyppi 1? Opi tunnistamaan reformaattorin tyyppi ja millainen he ovat.

10 parasta graafista laskinta (fyysinen ja online)

Etsitkö graafista laskinta? Tutustu luetteloon parhaista fyysisistä ja online-piirtolaskureista sekä siitä, miten graafista laskinta käytetään.

Mitkä ovat ICD-10-koodit diabetekselle? Täydellinen luettelo

Tarvitsetko ICD-10-koodeja diabetes mellitukselle? Katso tämä täydellinen luettelo ICD-9- ja ICD 10 -koodeista, jotka kattavat tyypin 1, tyypin 2 ja muut diabeteksen muodot.

ACT: n tekeminen 7. luokassa: Pitäisikö sinun tehdä se?

Pitäisikö 7. luokan oppilaiden ottaa ACT? Esittelemme syyt, miksi sinun on ehkä suoritettava ACT 7. luokassa, sekä testin niin varhaisen haittapuolet.

229 Yleiset englanninkieliset verbit ja esimerkit

Etsitkö luetteloa verbisanoista? Verbiluettelomme sisältää kaikki kolme verbityyppiä ja esimerkkejä.

Marquette -yliopiston pääsyvaatimukset

Wesleyanin pääsyvaatimukset

Kuinka päästä MIT: iin: 5 asiantuntijavalintavinkkiä

Kuinka vaikeaa on päästä MIT: ään? Opi, kuinka voit olla MIT-hakutilastot ja olla yksi harvoista mennä tähän erinomaiseen tutkimusyliopistoon.

Virginia Techin pääsyvaatimukset

20 parasta kirjoituskilpailua lukiolaisille

Haluatko osallistua joihinkin kirjoituskilpailuihin? Tutustu laajaan luetteloon lukio -opiskelijoiden kirjoituskilpailuista: voit julkaista ja ansaita rahaa yliopistolle.

JMU: n pääsyvaatimukset

Pittsburghin yliopiston SAT-tulokset ja GPA

Kalifornian parhaat koulut | John Muir Magnet School Rankings ja tilastot

Löydä osavaltion sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta John Muir Magnet Schoolista San Diegossa, Kaliforniassa.

Oregonin yliopiston ACT-tulokset ja GPA

Palos Verdesin lukio 2016-17 rankingit | (Palos Verdes Estates,)

Löydä osavaltioiden rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Palos Verdesin lukiosta Palos Verdes Estatesissa, Kaliforniassa.

La Sallen yliopiston SAT -tulokset ja GPA

Mikä on yhdistelmälause? Tyypit ja esimerkit

Mikä on yhdistelmälause? Miten se eroaa monimutkaisesta lauseesta? Opi näiden lauseiden määritelmät ja katso esimerkkejä yhdistetyistä lauseista.

2.5 GPA: Onko tämä hyvä? Korkeakoulut, joihin pääset 2.5

Mikä on 2,5 GPA? Onko se hyvä vai huono, ja mitkä korkeakoulut hyväksyvät 2,5 GPA: n? Selvitä, mihin kouluihin voit päästä.

Baruch College (City University of New York) SAT -tulokset ja GPA

1380 SAT -pisteet: Onko tämä hyvä?

ACT Täysi maksu ja rekisteröinti: Mikä on ACT: n kokonaiskustannukset?

Kuinka paljon ACT maksaa ja mitkä ovat kaikki testaus- ja rekisteröintimaksut? Tutustu täydelliseen oppaaseemme, niin tiedät kuinka säästää rahaa.

Yksittäiset muuttujayhtälöt algebrassa: ACT -matematiikkastrategiat

Tarvitsetko apua algebrayhtälöiden kanssa ACT Math? Yksittäiset muuttujayhtälöt ovat yleisin yhtälökysymystyyppi. Opi matemaattisia strategioita ja vinkkejä näihin ongelmiin.