AP Englantilainen kirjallisuus Monivalinta: Täydellinen asiantuntijaopas

runous-albumi-818181_640.jpg

Herättääkö pelko sydämeesi ajatuksen viettää tunnin vastaamalla monivalintakysymyksiin monimutkaisissa proosassa ja runouksissa? AP-kirjallisuuden monivalintahaaste riittää antamaan jopa kaikkein taitavimmille lukijoille nokkosihottumaa, mutta älä stressaa! Tämä täysin päivitetty opas toimii täydellisenä tiekarttana menestykseen AP Englantilainen kirjallisuus ja kokoonpano monivalintaosassa.

Ensin käymme läpi, miltä monivalintaosa näyttää-mutterit ja pultit. Sitten paljastan kahdeksan monivalintakysymystä, joita voit odottaa kohtaavasi, ja kuinka onnistua niissä. Seuraavaksi tulee opintovinkkejä, monivalintaharjoitusresursseja ja lopuksi asioita, jotka on muistettava testipäivän onnistumiseksi!



body_update

Vuoden 2021 AP-testimuutokset COVID-19: n vuoksi

Jatkuvan COVID-19-koronaviruspandemian vuoksi AP-testit järjestetään nyt kolmena eri istuntona toukokuun ja kesäkuun välisenä aikana. Testipäivät ja se, ovatko testit verkossa vai paperilla, riippuvat koulustasi. Jos haluat lisätietoja siitä, miten tämä kaikki toimii, ja saadaksesi viimeisimmät tiedot testin päivämääristä, AP: n online-tarkastelusta ja siitä, mitä nämä muutokset merkitsevät sinulle, tutustu vuoden 2021 AP COVID-19 FAQ -artikkeliin.

AP-kirjallisuuden monivalintaosion yleiskatsaus

AP Englantilainen kirjallisuus ja sävellys -osa on monivalintaosa. Sinulla on 60 minuuttia aikaa vastata 55 kysymykseen neljästä viiteen kirjallista proosaa ja runokohtaa.

AP Lit -kohtien sävellysaika voi vaihdella 16. ja 21. vuosisadan välillä, mutta sinulle ei yleensä anneta tekstin tekijää, päivämäärää tai otsikkoa (runous on satunnainen poikkeus otsikon suhteen). Useimmat kohdat ovat peräisin alun perin englanniksi kirjoitetuista teoksista, vaikkakin joskus saattaa olla käännetty kohta merkittävästä vieraskielisestä kirjallisesta teoksesta.

Monivalintaosion arvo on 45% kokeen kokonaispistemäärästä. Saat pisteen jokaisesta oikein vastatusta kysymyksestä. Koska arvaamisesta ei ole rangaistusta tässä kokeessa, sinun on vastattava kaikkiin monivalintakysymyksiin, vaikka sinun pitäisi arvata. Sinun pitäisi kuitenkin vain arvata, kun olet poistanut kaikki vastaukset, joiden tiedät olevan vääriä. Tämä on yleiskatsaus. Mutta millaisia ​​kysymyksiä voit odottaa näkeväsi?

Kahdeksan monivalintakysymystä AP Lit -kysymyksistä

AP Lit -kokeessa voi kohdata kahdeksan kysymystyyppiä. Tässä osassa käyn läpi jokaisen kysymystyypin ja sen vastaukset. Kaikki kysymykset on otettu esimerkkikysymyksistä AP -kurssin ja tentin kuvaus . '' Myös näihin kysymyksiin on saatavilla kanavia.

#1: Lukemisen ymmärtäminen

Luetun ymmärtämisen kysymykset testaavat, ymmärsitkö tekstin sanan konkreettisella tasolla. Sinun ei tarvitse taivuttaa tulkinta- tai analyysilihaksiasi täällä - ilmoita vain, mitä kohta sanoo.

Voit huomata nämä kysymykset, koska ne käyttävät yleensä sanoja ja ilmauksia, kuten 'mukaan', 'väittäen' ja 'mainittu'. Paras strategia näihin kysymyksiin on palata taaksepäin ja lukea tekstin osa uudelleen liittyy kysymykseen varmistaaksesi, että luet sen oikein. Saatat joutua lukemaan hieman ennen ja/tai mainittua hetkeä, jotta voit perehtyä ja löytää oikea vastaus.

Esimerkki:

1Käsitys-3.png

Selitys:

Kohdan viivat sanovat: 'Säästä kaikki sanat aseista, niiden voimasta ja kantamasta / Pitkät numerot, jotka raivostavat mieltä / Hidas, laskematon sydämemme jää taakse, / kykenemätön pelkäämään sitä, mikä on liian outoa. ''

Tämä kysymys kysyy, miksi ihmiset eivät kuuntele profeettaa, kun hän puhuu aseiden vaaroista. Mikä vastauksista on järkevin?

Valinta (A), 'ihmiset ovat kiinnostuneita aseista', saattaa olla houkutteleva valinta yksinkertaisesti siksi, että se on monien teosten yhteinen teema ja viesti. Mutta missään kohdassa ei sanota, että ihmiset ovat kiinnostuneita aseista! Poista se.

Valinnat (B) ja (C) voidaan myös kumota, koska tämä jakson osa ei sano mitään luonnosta tai rakkaudesta edes epäsuorasti.

Valinta (D) voi olla houkutteleva myös siksi, että se on toinen yleinen aihe kirjallisuudessa - että ihmiset eivät kuuntele toistuvia varoituksia. Mutta jälleen kerran, kappaleessa ei ole oikeastaan ​​mitään sen tueksi.

Tämä jättää (E), 'ihmiset eivät voi ymmärtää abstrakteja vallan päätöksiä.' Tämä on hienosti linjassa kohdan kanssa, jossa sanotaan, että ihmisten 'sydämet' eivät kykene pelkäämään sitä, mikä on liian outoa. (E) on oikea vastaus.

sydän-1377435_640.jpg

Tämän runon ihmisillä on kiviset sydämet.

#2: Päätelmä

Nämä kysymykset vievät sinut askeleen pidemmälle kuin yksinkertainen luetun ymmärtäminen ja pyytävät sinua tekemään johtopäätöksen kappaleen todisteiden perusteella - sinulta saatetaan kysyä hahmon tai kertojan oletettua mielipidettä, kirjoittajan asennetta jne. Tämä on jotain, joka ei ole t sanotaan suoraan katkelmassa, mutta voit olettaa sen perusteella, mitä kappaleessa todella sanotaan. Näissä kysymyksissä käytetään yleensä sanoja 'päätellä' ja 'vihjata'.

Näihin kysymyksiin vastaamiseen on kaksi avainta: ensin, kuten aina, palaa taaksepäin ja lue kysymyksen kohta. Toiseksi, älä lannistu siitä, että teet johtopäätöksen - paras vastaus tukee eniten se, mitä kappaleessa todella kirjoitetaan . Päätöskysymykset ovat kuin toisen tason luetun ymmärtämisen kysymyksiä-sinun ei tarvitse tietää vain mitä kappale sanoo, vaan mitä se tarkoittaa.

Esimerkki:

2inference-1.png

Selitys:

Kohdan ensimmäisessä virkkeessä lukee: 'Varmasti Dodsonin ja Tulliversin uskonnolliset ja moraaliset ajatukset olivat liian spesifisiä, jotta niitä voitaisiin päätellä päättäväisesti lausunnosta, jonka mukaan he olivat osa Ison -Britannian protestiväestöä.'

Mikä valinta on järkevin johtopäätös Dodsonin ja Tulliverin uskonnollisista ajatuksista ensimmäisen lauseen perusteella?

Valinta (A) sanoo, että 'kertoja ei pysty kuvaamaan niitä täydellä tarkkuudella.' Tämä saattaa olla totta, mutta ensimmäisessä virkkeessä ei ole mitään, joka tukisi tätä johtopäätöstä - kertoja sanoo, että heidän ideansa ovat 'liian täsmällisiä', eivätkä kertoja voi kuvata niitä tarkasti. Poista valinta (A).

Valinta (B), 'niillä ei ole todellista loogista perustaa', voi myös olla totta, mutta sitä ei voida päätellä lauseesta, mikä ei anna viitteitä siitä, ovatko heidän uskomuksensa loogisia vai eivät.

Valinta (C) voi olla houkutteleva - ajatus siitä, että kukaan ei voi arvostaa niitä, jotka eivät jaa niitä, saattaa tuntua sopivan hyvin yhteen sen kanssa, että ne ovat 'liian spesifisiä' protestanttisen valtaväestön kannalta. Mutta onko tämä paras valinta, jota kohta tukee eniten? Pidetään se mielessä, mutta harkitaan jäljellä olevia vastauksia.

Valinta (D) olettaa, että Dodsonien ja Tulliversin uskomukset ovat peräisin perustavanlaatuisesta suvaitsemattomuuden puutteesta. Tämä on harppaus, jota ensimmäinen lause ei tue; poistaa se.

Choice (E) sanoo, että heidän uskomuksensa eivät ole tyypillisiä brittiläisille protestanteille yleensä. Lause sanoo, että heidän uskomuksensa ovat 'liian spesifisiä', jotta he voisivat tuntea ne yksinkertaisesti siksi, että Dodsons ja Tullivers tunnistavat itsensä brittiläisiksi protestanteiksi, mikä viittaa siihen, että heidän uskomuksensa eivät itse asiassa 'sovi yhteen' brittiläisten protestanttisten uskomusten kanssa.

Valinta (E) on päättely, jota kohta tukee eniten, sitten - jopa enemmän kuin valinta (C). Joten (E) on vastaus. Muista, että useat vastaukset voivat näyttää oikeilta, mutta vain paras vastaus on oikea.

koristeellinen-1209304_640.jpg

Luuletko, että asianmukaisesti koristellut kirkot ovat tärkeitä myös Dodsonille ja Tulliversille?

#3: Kuvakielen tulkinta

Nämä kysymykset pyytävät sinua tulkitsemaan, mitä kuviollinen kieli tarkoittaa kappaleen yhteydessä. Ne ovat tunnistettavissa, koska ne joko mainitsevat suoraan kielikuvan tai kuviollisen laitteen, tai kysymyksessä on kuviollinen kielilause.

Jälleen kerran tärkein asia, jonka voit tehdä menestyäksesi näissä kysymyksissä, on palaa ja lue uudelleen! Kuvakielellä merkitys riippuu suuresti lauseesta asiayhteys katkelmassa. Mieti, mitä kuviollisen lauseen ympärillä sanotaan ja mihin lause viittaa.

Esimerkki:

4Käänteinen_kuvallinen_kieli-1.png

Selitys:

Tämä kysymys pyytää sinua tulkitsemaan, mitä kuviollinen lause 'elävä kieli' tarkoittaa. Nämä runot neuvovat profeettaa 'puhumaan maailman omasta muutoksesta' (13), jotta saisimme sinut runoon.

Runossa sanotaan: 'Mitä meidän pitäisi olla ilman / Delfiinin kaari, kyyhkynen paluu, / nämä asiat, joissa olemme nähneet itsemme ja puhuneet? Kysy meiltä, ​​profeetta, kuinka me kutsumme / luonteemme esiin, kun tuo elävä kieli on kaikki / hajotettu, tuo lasi peittynyt tai rikkoutunut. '

Runon yhteydessä oikein kertoja kysyy, mitä olemme ilman 'elävää kieltä', runo puhuu siitä, kuinka 'näemme itsemme' delfiinin kaaressa ja 'kyyhkyn paluussa'. Nämä ovat kuvia luonnosta. Paras tulkinta 'tuosta elävästä kielestä' on siis vastaus (A) luonnon vertauskuvana. Pohjimmiltaan säkeistö tarkoittaa: 'Kysy meiltä, ​​profeetta, kuinka me tunnemme itsemme, kun luonto tuhoutuu.'

eläimet-731327_640.jpg

Delfiinin kaari.

#4: Kirjallisuustekniikka

Nämä kysymykset kysyvät, miksi kirjoittaja käyttää tiettyjä sanoja, lauseita tai rakenteita. Mitä tarkoitusta tällaisilla valinnoilla on kirjallisessa mielessä? Mikä vaikutus syntyy? Nämä kysymykset sisältävät usein sanoja, kuten 'palvelee pääasiassa', 'vaikutus', 'herättää' ja 'saadakseen'.

Luonnollisesti lähestyäksesi näitä kysymyksiä, lue uudelleen osio, johon viitattiin. Mutta kysy myös itseltäsi, miksi kirjoittaja käytti näitä sanoja tai tätä rakennetta? Mitä tällä erityisellä kirjallisella 'liikkeellä' saavutetaan?

Esimerkki:

5literary_technique-1.png

Selitys:

Tämä lause, joka sisältää 'kysy meiltä' toistamisen, kuuluu seuraavasti: 'Kysy meiltä, ​​kysy meiltä, ​​onko maailmanttoman ruusun kanssa / sydämemme pettää meidät; tulevat vaativiksi / Olkoon korkeita tai pitkäaikaisia ​​/ Kun tammen pronssiaineet sulkeutuvat. ''

Joten mikä on vaikutus toistamalla 'kysy meiltä, ​​kysy meiltä'? Valinta (A) sanoo sen viittaavan siihen, että profeetta aiheuttaa suuren osan maailman kurjuudesta. Sanassa - tai edes koko runossa - ei ole mitään sellaista, joka voisi ehdottaa tätä, joten voimme poistaa sen.

mitkä värit saavat värin ruskeaksi

Valinta (B) sanoo sen olevan sarkastinen haaste. Tämä säkeistö ei kuitenkaan ole sarkastinen, mutta erittäin vakava - poista (B).

Valinta (C) sanoo sen viittaavan siihen, että puhuja on varma profeetan antamasta vastauksesta. Tämä ei todellakaan ole järkevää, koska puhuja ei oikeastaan ​​kysy profeetalta kysymyksiä, vaan kertoo profeetalle, mitä kysymyksiä häneltä kysytään. Poista (C).

Valinta (D) sanoo, että se tekee linjasta täydellisen jambisen pentametrin. Voit poistaa tämän ilman, että sinun tarvitsee edes huolehtia siitä, mitä tavuja korostetaan, koska täydellisessä iambisen pentametrin rivissä on 10 tavua ja tällä rivillä 11. Tämä jättää (E) - vaikutuksen tarkoituksena on antaa 'antoisan vakavan sävy'. Koska puhuja näyttää pyytävän profeettaa esittämään tiettyjä kysymyksiä, tämä sopii. (E) on oikea vastaus.

#5: Hahmoanalyysi

Hahmoanalyysikysymyksissä pyydetään sinua tunnistamaan jotain hahmosta - heidän mielipiteensä, asenteensa, uskomuksensa, suhteensa muihin hahmoihin ja niin edelleen.

Tämä on monella tapaa erityinen päätelmäkysymys, koska päättelet luonteen laajemmista piirteistä katkelmassa esitettyjen todisteiden perusteella. Kuten saatat odottaa, luontokysymyksiä kysytään proosakohtia varten paljon useammin kuin runoja.

Tärkeintä tässä on kiinnittää huomiota kaikki hahmoista suoraan sanottu osion asianomaisissa osissa. Kuten päätelmäkysymyksessä, siellä on vastaus, joka sopii parhaiten kohdan todisteisiin.

Esimerkki:

6character_analysis-1.png

Selitys:

Näissä riveissä sanottiin: 'Heidän uskonnonsa oli yksinkertainen, puolipakanallinen, mutta siinä ei ollut harhaoppia-jos harhaoppi tarkoittaa oikein valintaa-sillä he eivät tienneet, että on olemassa muuta uskontoa kuin kappelikävijät, näytti toimivan perheissä, kuten astma. '

Valinta (A) väittää, että tämä kohta kiinnittää huomion Dodson -sisarten omistautumiseen tiettyihin rituaaleihin. Tässä ei mainita rituaaleja; (A) voidaan poistaa.

Valinta (B) sanoo, että nämä rivit viittaavat heidän 'huolettomaan omahyväisyyteensä'. Kohta sanoo, että he eivät tienneet mitään muuta uskontoa. Jos he eivät tiedä, voimme kohtuudella päätellä, että he eivät ole huolissaan omasta uskonnostaan. Pidä (B) käynnissä.

Valinnan (C) mukaan heillä on ”syvä uskonnollinen vakaumus”. Tämä tuntuu pieneltä harppaukselta; kaikki kohta todistaa tosiasiallisesti, että heidän uskonteensa ovat 'puolipakanaisia', mutta eivät harhaoppisia, koska he yksinkertaisesti eivät tunne mitään muuta uskontoa kuin 'kappelikävijät', jotka näyttävät olevan sidoksissa perheen sukuun. Emme voi kohtuudella päätellä, että heillä on vahva uskonnollinen vakaumus tästä. Poista (C).

Valinta (D) toteaa, että heillä on 'omatunto häiriintynyt'. Jälleen mikään kappaleessa ei tee tästä järkevää johtopäätöstä; Jos he eivät tiedä, että voi olla muitakin uskonnollisia perinteitä, miksi he häiritsisivät omiaan?

Choice (E) sanoo, että heillä on 'historian ja perinteiden tunne'. Tämä saattaa olla houkutteleva valinta, koska ne viittaavat siihen, että 'kappelikävijöiden--uskonto näytti toimivan perheissä' '. Mutta se ei ole heidän uskontoa, joten tämä ei ole hyvin tuettu päätelmä.

Siten valinta (B) antaa järkevimmän johtopäätöksen Dodson -sisaruksista ja on oikea vastaus.

character-1297841_640.png

Aikamoinen hahmo.

#6: Yleiset kulkukysymykset

Nämä kysymykset edellyttävät, että otat kohdan 'lintuperspektiivistä' ja tunnistat tai kuvailet koko kohdan ominaisuuden: sen tarkoituksen, sävyn, tyylilajin jne. Nämä voivat olla vaikeita, koska et voi yksinkertaisesti palata tiettyyn kohtaan katkelmassa löytääksesi parhaan vastauksen; sinun on harkittava kulkua kokonaisuudessaan.

Ajattele pienien yksityiskohtien luomaa kokonaiskuvaa. Suosittelen vahvasti tekstien merkitsemistä pääaiheisiin, tarkoitukseen, sävyyn jne. Ensimmäisessä käsittelyssä, jotta voit tutustua marginaalimerkintöihin tällaisissa kysymyksissä.

Esimerkki:

7Yleinen_Passage-1.png

Selitys:

Jopa tämän kohdan nopealla tarkistuksella on selvää, että kertoja jatkaa pitkälle Dodsoneista, joten voimme olettaa, että kertoja on eniten huolissaan jostakin Dodsonista. Voimme poistaa (B) ja (C), koska he eivät sano mitään Dodsonista.

Joten entä Dodsons on kertoja eniten huolissaan? Ensimmäisessä virkkeessä mainitaan heidän 'uskonnolliset ja moraaliset ajatuksensa', mutta sitten kuvataan heidän 'puolipagonista' mutta ei harhaoppista uskontoa. Sitten näemme, että '' Dodsonien uskonto koostui siitä, että kaikki oli tavanomaista ja kunnioitettavaa '' (22--23), jota seurasi pitkä luettelo siitä, mitä se on.

Loput kohdasta kuvaavat samalla tavalla sitä, mitä Dodsonit pitävät tärkeänä, siitä, että he olivat '' rikkaampia kuin oletettiin '' ja teimme oikein '' sukulaisia ​​kohtaan ''. On siis selvää, että kertoja kiinnostaa eniten Dodsonien arvojen kuvaamista, mikä vastaa valintaa (A).

#7: Rakenne

Näitä kysymyksiä kysytään kulkuväylän erityiset rakenneosat. Usein sinulta kysytään sävyn muutoksista, poikkeamista tai runon tietystä muodosta. Joskus nämä kysymykset viittaavat tiettyyn kohdan kohtaan tai runoon ja pyytävät sinua tunnistamaan, mitä kyseinen kohta saa aikaan isompi ote.

Tämä on toinen kysymys, jossa kohdan merkitseminen ensimmäisessä käsittelyssäsi on erittäin hyödyllinen-muista merkitä kaikki muutokset rakenteessa, sävyssä, tyylilajissa jne. Lukiessasi ja kaikki rakenteelliset elementit, jotka näyttävät epätavallisilta tai merkittäviltä.

Esimerkki:

7.1 Rakenne-1.png

Selitys:

Rivit 1-34 kuvaavat kertojaa, joka esittää luuttuaan rakkautensa vuoksi. Rivit 34-43 osoittavat, että kertoja aikoo tuoda turhan ajatuksen (kyllä, tämä on loukkaava runo). Riveillä 44-48 lukee: 'Entä jos kaikki animoitua luontoa / Ole vain orgaanisia harppuja erilaisilla kehyksillä, / Se vapisee ajatuksiin, kun ne pyyhkäisevät / Muovinen ja valtava, yksi henkinen tuuli, / Heti sielu jokaisesta ja kaikkien Jumalasta? '

Joten mitä kertoja täällä sanoo? Hän miettii, onko 'kaikki animoitu luonto' (eli kaikki elävät olennot) vain harppuja, ja ajatus on jousien soitto. Tämä on selvästi vertauskuvallista, ja kohdan kolmas alaviite kertoo meille, että 'luuttu' on synonyymi sanalle 'harppu'. Joten vastaus on (D) - tämä osa kohdasta toimii 'luutun kuvan vertauskuvana'.

harp-195622_640.jpg

Se on harppu! Ei, se on luutu! Ei, se on molempia!

#8: Kielioppi/Mutterit ja pultit

Hyvin harvoin sinulta kysytään kysymys osasta kielioppia - kuten tunnistamaan, mitä sanaa adjektiivi muuttaa. Tähän luokkaan kuuluisivat myös hyvin erityiset kysymykset runon mittarista (eli jambipentamittarista). Nämä kysymykset eivät koske niinkään kirjallista taiteellisuutta vaan enemmän kuivaa tekniikkaa, joka vaaditaan sujuvaa englannin kielen taitoa varten.

Esimerkki:

8Mutterit ja pultit-1.png

Selitys:

Kyseisessä runon osassa lukee: 'Ylhäältä kukkulalta venyttelen raajojani keskipäivällä, / kun näen puoliksi suljettujen silmäluomieni läpi / Auringonsäteet tanssivat kuin timantti pää- ja / ja rauhallisessa museossa rauhaa. ''

Mikä suupala! Jos voimme purkaa tämän lauseen, on melko helppoa selvittää, mitä 'rauhallinen' muuttaa. Ensinnäkin voimme kuitenkin poistaa kaikki vastaukset, joissa sanotaan 'rauhallinen' adverbi, koska adverbin muoto 'rauhallinen' on 'rauhallinen'. Poista (B) ja (E).

Lauseessa on, että puhuja ('minä') katselee auringon säteiden tanssia. Sitten meillä on 'ja' ja toinen verbi sanassa 'muse'. Mistä tiedämme, että muusa on verbi täällä? Koska muuten lausekkeessa 'ja rauhallinen muse rauhan jälkeen' ei ole verbiä eikä siinä ole mitään järkeä. Koska 'muse' on verbi, sitä ei voi muuttaa adjektiivilla, joten poista valinta (D). Tämä jättää (A) ja (C). Onko järkevää, että 'auringonsäteet' muuraavat rauhaa? Ei erityisesti; on paljon järkevämpää, että puhuja (I) harhailee rauhaa. Valinta (A) on oikea vastaus.

metsä-411491_1280.jpg

Tanssivatko nämä auringonsäteet?

Kuinka valmistautua AP -kirjallisuuteen monivalinta

Minulla on useita vinkkejä siitä, miten voit parhaiten sijoittaa itsesi menestymään AP Lit -monivalintaosiossa.

Lue erilaisia ​​kirjallisia teoksia ja runoja

Koska AP-kirjallisuuden monivalintaosion kohdat ovat peräisin eri aikakausilta, genreiltä, ​​tekijöiltä ja tyyleiltä, on tärkeää tutustua monenlaisiin englantilaisiin kirjallisiin tyyleihin jotta voit tuntea olosi mukavaksi kohtien kanssa ja pystyä jäsentämään heidän sanomansa ilman, että joudut hukkua.

Lue paljon kaikkea: tietysti proosaa, mutta erityisesti runoutta, koska monet opiskelijat eivät tunne runoutta jo paremmin ja runous voi olla melko läpinäkymätöntä ja vaikeasti analysoitavaa. Lähtökohtana asioille, joita voit lukea, tutustu AP Litin lukulistaoppaaseemme.

Kun alat tuntea olosi mukavaksi monien aikakausien ja tyylien kielellä, on aika työskennellä läheisten lukutaitojesi hiomisen parissa.

Hio lähi lukutaitojasi

Kykysi lukea tarkasti-lukea kohtia paitsi ymmärryksen vuoksi myös silmällä, miten kirjoittaja käyttää kirjallista tekniikkaa-on monivalintaosassa. Harjoittelet luettavaa proosaa ja runoutta luokalla, mutta ylimääräinen harjoittelu voi vain auttaa sinua.

Kun luet lukemasi eri aikakausilta ja tyylilajeilta, miettiä mitä tekijä tekee ja miksi hän tekee niin. Mitä tekniikoita käytetään? Mitä aiheita ja motiiveja on olemassa? Miten hahmot kuvataan?

Jos olet hämmentynyt siitä, miten edetä tässä, tässä on joitain proosan lähelle luettavaa:

Tässä on joitain runon lähdeaineistot:

Opi kirjallisia ja runollisia laitteita

Haluat olla tuntee kirjallisuuden termejä jotta kaikki niitä koskevat kysymykset olisivat järkeviä sinulle. Jälleen luultavasti opit suurimman osan näistä luokassa, mutta ei haittaa harjata niitä. Tutustu oppaaseemme 31 kirjalliseen laitteeseen, jotka sinun on tiedettävä, sekä määritelmiä ja esimerkkejä.

Täytä käytännön kysymykset ja harjoittele monivalintaosioita

Jos haluat menestyä monivalintaosassa, harjoittele monivalintakysymysten käsittelyä! Tämä saattaa tuntua turhalta, mutta se on silti erittäin tärkeää. Varaa aikaa vastaamaan huomattava määrä harjoituskysymyksiä joka viikko.

Seuraa, millaiset kysymykset ovat sinulle helppoja - tunnistatko teeman joka kerta? - ja mitkä ovat vaikeita - vertailujen takia? Tämä auttaa sinua selvittämään, onko sinulla taitoja tai käsitteitä, joita sinun on harjoiteltava.

Sinun pitäisi myös osallistua täydelliseen monivalintaharjoitusosioon vähintään kerran, kahdesti, jos pystyt. Voit tehdä tämän osana täydellistä harjoitustestiä (jota suosittelen) tai tehdä sen erikseen. Monivalintaosion ottaminen AP: n kaltaisissa olosuhteissa auttaa sinua tuntemaan olosi valmistautuneeksi, rauhalliseksi ja kootuksi testipäivänä.

pari-160379_640.png

Valmiina kuin Regency -belle, joka on napannut upseerin!

AP-kirjallisuuden monivalintakäytäntöresurssit

Käytettävissä on erilaisia ​​harjoitusresursseja, joiden avulla voit hioa monivalintakykyjäsi AP-englanninkielisen kirjallisuuden ja kokoonpanon tentissä. Parhaiden monivalintakysymysten kultastandardi on College Board. Tämä johtuu siitä, että he kirjoittavat AP-kokeen, joten heidän harjoittelukysymyksensä ovat kaikkein samanlaisia ​​kuin todelliset AP: n monivalintakysymykset, jotka näet testipäivänä. Ne tarjoavat sekä täydelliset julkaistut kokeet että näytekysymykset.

Vaikka College College Boardin viralliset käytännön kysymykset loppuisivat, on edelleen epävirallisia resursseja, joilla voit hioa monivalintakykyjäsi. Tässä osiossa käyn läpi molemmat.

Viralliset resurssit

Katso kolmesta mahdollisesta lähteestä College Boardin virallisista kysymyksistä.

College Boardin kokeet julkaistu

College Boardin kokeita on kolme virallisesti julkaistua. Jokaisessa on täydellinen monivalintaosa, jossa on 55 kysymystä. Tässä linkit!

Esimerkkikysymyksiä kurssin ja tentin kuvauksesta

AP Englantilainen kirjallisuuskurssi ja tentin kuvaus on 19 käytännön monivalintakysymystä!

Opettajasi

AP -opettajallasi voi olla myös kopioita vanhoista AP -kokeista, joita voit käyttää harjoitteluun. Kysy ja katso!

lady-1032898_640.png

Mielestäni kaikki englannin opettajat näyttävät tulleen 1800 -luvulta.

Epäviralliset resurssit

College Boardin monivalintakysymysten lisäksi verkossa on myös useita paikkoja, joissa voit saada epävirallisia monivalintakysymyksiä. Kaikki eivät kuitenkaan ole laadultaan ajankäytön arvoisia. Käyn läpi parhaat täällä. Vielä vankempi luettelo on täydellisessä luettelossamme.

Albert AP Englantilainen kirjallisuusvisa

Albert tarjoaa monivalintakilpailuja, jotka on jaettu proosa-, runous- ja draamakategorioihin. Sinulle annetaan työn nimi, päivämäärä ja kirjoittaja-joita et saa varsinaisessa AP-kokeessa. Kuten Varsity Tutors -kilpailut, Albert tarjoaa kysymyksiä, jotka testaavat samanlaisia ​​taitoja kuin AP -tentti, mutta kysymykset on muotoiltu eri tavalla . Lisäksi sinun on maksettava tili, jotta voit käyttää suurinta osaa materiaaleista.

Toinen hyvä vaihtoehto harjoitella monivalintakysymyksiä on hyvä arvostelukirja. Haluat varmistaa, että se on korkealaatuista - suosittelen erityisesti Barronin AP -kirjallisuustestiä, koska heidän kysymyksensä muistuttavat todellisia AP -kysymyksiä vaikeuksissa ja kirjoitustyylissä.

kartano-1149774_640.jpg

Et kuitenkaan saa tunnelmallista kuvaa asetuksesta.

Testipäivän vinkkejä AP Lit -monivalintatehtäviin

  • Älä luota muistiin kohdasta, kun vastaat kysymyksiin. Katso aina taaksepäin kulkua, vaikka luulet vastauksen olevan ilmeinen!

  • Ole vuorovaikutuksessa käytävien kanssa - ympyröi, merkitse, alleviivaa, tee muistiinpanoja, mikä tahansa veneesi kelluu. Tämä auttaa sinua säilyttämään tiedot ja osallistumaan aktiivisesti kohtaan. Merkitse erityisesti alueet, joilla näyttää tapahtuvan jonkinlainen siirtyminen tai muutos, koska on erittäin todennäköistä, että sinulta kysytään näitä siirtymiä koskevia kysymyksiä!

  • Siitä voi olla hyötyä myös sinulle kirjoita nopeita muistiinpanoja kohdan/runon yleiseen teemaan tai aiheeseen, kun pääset loppuun. Tämä auttaa sinua kysymyksissä, jotka koskevat kokonaisuutta.

  • Jos sinulla on vaikeuksia ymmärtää kohtia, ohita se ja siirry seuraavaan. Kertoimet ovat, kun palaat siihen myöhemmin, sinun on paljon helpompi ymmärtää. Ja jos et, niin et ainakaan hukannut liikaa aikaa sen miettimiseen ennen kuin vastasit muihin, helpompiin kohtiin liittyviin kysymyksiin.

AP Litingin monivalinta: A Takeaways

AP: n englanninkielisen kirjallisuuden ja sävellyskokeen ensimmäinen osa on tunnin mittainen, 55 kysymyksen sisältävä monivalintakoke, joka koskee neljästä viidestä kirjallisesta ja proosakohdasta. Tämän osion arvo on 45% kokeen kokonaispistemäärästä.

Monivalintaosassa on kahdeksan erilaista kysymystä:

# 1: Luetun ymmärtäminen
# 2: Päättely
# 3: Kuvakielen tunnistaminen ja tulkinta
# 4: Kirjallisuustekniikka
# 5: Hahmoanalyysi
# 6: Yleiset kulkuväylän kysymykset
# 7: Rakenne
# 8: Kielioppi/Mutterit ja pultit

Näin voit valmistautua parhaiten monivalintaosuuksien murskaamiseen:

# 1 : Lue erilaisia ​​kirjallisia teoksia ja runoja kaikilta testin kattamilta aikakausilta ja genreiltä!

# 2 : Hio lähi-lukutaitojasi, jotta voit tunnistaa, mitä kirjoittajat tekevät ja miksi he tekevät näitä asioita.

# 3 : Opi kirjallisia tekniikoita ja termejä sekä niiden tunnistamista ja soveltamista!

# 4 : Harjoittele tenttiin ottamalla harjoitusosioita ja harjoituskysymyksiä.

Harjoitteluun on saatavana erilaisia ​​virallisia ja epävirallisia resursseja. Parhaat ovat College-Boardin virkamiehiä, mutta kun ne loppuvat, saatavilla on myös korkealaatuisia epävirallisia resursseja.

Seuraavassa on muutamia testipäivän vinkkejä, joiden avulla voit lyödä Englannin Lit-kotijuoksun:

# 1 : Katso aina taaksepäin, kun vastaat kysymyksiin - älä luota muistiin!

# 2 : Ole vuorovaikutuksessa kohtien kanssa, kun luet niitä, mukaan lukien tekstin merkittävien hetkien ja rakenteellisten tai tonaalisten muutosten merkitseminen.

# 3 : Voit myös halutessasi kirjoittaa muutaman nopean muistiinpanon kohdan kokonaisteemasta ja aiheista lopussa, joihin voit viitata, kun vastaat kohdan kokonaiskysymyksiin.

# 4 : Jos kohdan kieltä on vaikea jäsentää, ohita se ja palaa myöhemmin. On todennäköistä, että se on paljon järkevämpi toisella kerralla, ja jos ei, niin et ainakaan tuhlannut aikaa, jonka olisit voinut käyttää vastaamalla helpompiin kysymyksiin.

linna-312509_640.png

Ja sitten elit onnellisina elämänsä loppuun asti.

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Pronomentti SAT -kirjoittamisesta: vinkkejä ja käytännön kysymyksiä

Hämmentynyt pronominista ja milloin käyttää kuka vs. kuka SAT Writingissä? Lue vinkit ja strategiat tätä sääntöä varten ja harjoittele esimerkkikysymyksiemme avulla.

Yhdysvaltojen yhdeksän parasta elokuvakoulua

Haluatko näyttelijäksi tai ohjaajaksi? Katso luettelo suosituimmista elokuvakouluistamme, josta löydät tietoa hyvästä ohjelmasta ja vinkkejä oikean koulun löytämiseen.

Thiel Collegen pääsyvaatimukset

Parhaat koulut Kaliforniassa | Westchester Enriched Science Magnets (WESM): Terveys- ja urheilulääketieteen magneettilistat ja tilastot

Löydä osavaltioiden rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Westchester Enriched Science Magnets (WESM): Health and Sports Medicine Magnetista Los Angelesissa, Kaliforniassa.

Täydellinen IB -fysiikan opetusohjelma: SL ja HL

Mitä sinun on opittava IB -fysiikan HL- ja SL -kursseille? Lue koko IB -fysiikan opetusohjelma varmistaaksesi, että muistat jokaisen aiheen.

Kaikki tarvitsemasi SAT -idiomit: Täydellinen luettelo

Mitkä ovat yleiset SAT -idiomit, jotka sinun on tiedettävä? Löydät täydellisen luettelomme ja harjoittelet SAT -kirjoituskysymyksillämme.

Oklahoman kristillisen yliopiston pääsyvaatimukset

Troy-lukio 2016-17 rankingit | (Fullerton,)

Löydä osavaltion rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Troy High Schoolista Fullertonissa, Kaliforniassa.

Paras yliopiston hyväksymislaskin: Opi pääsymahdollisuutesi

Toivottavasti selvittää mahdollisuutesi päästä yliopistoon? Kokeile korkeakoulujen hyväksymislaskuria! Lisäksi saat neuvoja mahdollisuuksien parantamiseksi unelmakoulussasi.

Viivat ja kulmat ACT -matematiikassa: Katsaus ja käytäntö

Tiedätkö, miten yhdensuuntaiset ja kohtisuorat viivat toimivat? Entä vastakkaiset ja täydentävät kulmat? Opi tärkeimpiä strategioita näiden yleisten ACT -matematiikkaongelmien ratkaisemiseksi täältä.

ACT English: Sanavalinta- ja sanavirheet

ACT English testaa sinua sanavalintavirheissä, kuten sitten vs kuin ja hyväksy vs paitsi. Tässä on luettelomme 100 suosituimmasta sanaparista, jotka sinun on tiedettävä korottaaksesi englanninkielisiä pisteitäsi.

Cal Poly Pomona ACT -pisteet ja GPA

1530 SAT-pisteet: Onko tämä hyvä?

Embry-Riddle Aeronautical University - Daytona Beach ACT -pisteet ja GPA

Emerson SAT -tulokset ja GPA

Mikä on SAT-näyttöön perustuva lukeminen ja kirjoittaminen?

Oletko hämmentynyt todisteisiin perustuvan lukemisen ja kirjoittamisen yhdistelmästä SAT: lla? Selitämme, mitä kaikkea se kattaa ja miten pisteesi lasketaan.

Onko AP -biologia vaikeaa? Asiantunteva keskustelu

Onko AP -biologia vaikeaa? Tässä oppaassa tarkastellaan viittä keskeistä tekijää, mukaan lukien kokeen läpäisyaste ja opiskelijoiden mielipiteet, nähdäksesi kuinka haastava AP Bio todella on.

Paras AP-biologian opinto-opas

Otatko AP-biologiaa? Tutustu tähän kurssin ja testin lopulliseen oppaaseen, joka auttaa sinua opiskelemaan koko vuoden ajan ja valmistautumaan tenttiin toukokuussa.

RIT ACT -pisteet ja GPA

West High School | 2016-17 Rankings | (Torrance,)

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajien verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta West High Schoolista Torrance, CA.

25 ACT-pisteet: Onko tämä hyvä?

Mikä on Valedictorian? Määritetään lukion suurin kunnia

Mikä on lukion valedictorian? Kuinka heidät valitaan? Kuinka voit saavuttaa tämän kunnian? Vastaamme näihin kysymyksiin ja muuhun.

800 SAT-pisteet: Onko tämä hyvä?

910 SAT -pisteet: Onko tämä hyvä?

Mitä sinun on tiedettävä Calexicon lukiosta

Löydä osavaltioiden rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Calexico High Schoolista Calexicossa, Kaliforniassa.