Hämmästyttäviä opetuksen ulkopuolisia aktiviteettiesimerkkejä yliopistosovelluksiin

Oppitunnit ovat loistava tapa osallistua toimintaan, josta pidät, ja tavata uusia ihmisiä, ja ne voivat myös olla tärkeä osa korkeakouluhakemustasi.

Mikä tekee koulun ulkopuolisesta toiminnasta erityisen vaikuttavan korkeakouluille? Miten ylimääräiset oppituntisi mitataan?



Lue tämä opas nähdäksesi neljä hämmästyttävää oppituntien ulkopuolista toimintaa. Keskustelen siitä, miksi he ovat poikkeuksellisia ja miten voit osallistua vastaaviin toimintoihin oman korkeakoulusovelluksesi parantamiseksi.

Mitä ovat koulun ulkopuoliset aktiviteetit ja miten ne ovat hyödyllisiä?

Oppitunti on kaikki aktiviteetit, joihin osallistut luokan ulkopuolella. Se voidaan liittää kouluusi, kuten urheilujoukkueeseen tai klubiin, tai kokonaan erilliseksi. Ne sisältävät myös kaikki työpaikat tai harjoittelujaksot, joita olet tehnyt, sekä suorittamasi vapaaehtoistyö. Oppitunnit kattavat laajan valikoiman toimintoja ja kiinnostuksen kohteita maalauksesta tieteeseen ja kodittomien auttamiseen.

Miksi haluat osallistua oppituntiin? Ne voivat hyödyttää sinua useilla tavoilla:

He antavat sinun tehdä jotain, mistä pidät

Ulko -opetuksen avulla voit osallistua toimintaan, josta pidät, olipa kyseessä jalkapallo, maalaus tai muu toiminta. Tämän harjoituksen säännöllinen harjoittelu auttaa sinua parantamaan sitä ja saatat pystyä kehittämään uusia taitoja, jotka ovat hyödyllisiä tulevaisuudessa. Jos teet jotain mistä pidät, se tekee sinut onnellisemmaksi, mutta voi myös antaa sinulle tarpeellisen tauon koulutehtävistä.

He esittelevät sinut uusille ystäville

Opiskelijat saavat usein paljon ystäviä ylimääräisten oppituntiensa kautta, koska he näkevät muita jäseniä säännöllisesti ja heillä on yhteinen etu.

Ne ovat tärkeitä college -sovelluksissa

Yliopistosovelluksiin voidaan sisällyttää myös koulun ulkopuolisia oppilaita kiinnostuksen kohteidesi ja kykyjesi osoittamiseksi. Lue lisää oppituntien tärkeydestä hakiessasi korkeakoulua.

miten ap -luokat painotetaan

Kuinka ylimääräiset oppilaitokset ovat tärkeitä yliopistosovelluksissa?

Ulkopuoliset voivat olla a keskeinen osa korkeakouluhakemustasi. Useimmissa sovelluksissa on osio, jossa voit luetella kaikki ylimääräiset opinnot, joissa olit mukana. Jos jokin oppitunti on sinulle erityisen tärkeä, voit myös kirjoita siitä henkilökohtaiseen lausuntoosi ja pyydä ihmisiä, jotka kirjoittavat sinulle suosituskirjeitä, keskustelemaan siitä niin, että se on näkyvämpi osa korkeakouluhakemustasi.

Miksi oppilaitokset välittävät oppitunneista? Korkeakoulut haluavat ottaa oppilaita, jotka ovat mukana yhteisöissään, ovat vuorovaikutuksessa muiden kanssa ja pyrkivät kehittämään kykyjään ja intohimoitaan. Opiskelija, joka osallistuu ylimääräiseen opetukseen, tekee todennäköisemmin kaikki nämä asiat kuin opiskelija, jolla ei ole ylimääräistä opetusta.

Lisäksi korkeakoulussa on muutakin kuin vain oppitunti; oppilaitokset ovat täynnä mahdollisuuksia olla aktiivisia, olla vuorovaikutuksessa muiden kanssa ja antaa takaisin, ja koulut haluavat ottaa oppilaita, jotka pitävät kampuksensa yhteydessä ja mielenkiintoisina. Upeat ylimääräiset oppitunnit voivat myös auttaa sinua erottumaan tuhansista korkeakoulujen saamista sovelluksista tietyn taidon tai kiinnostuksen korostaminen joka tekee sinusta ainutlaatuisen ja ikimuistoisen.

Se, kuinka kilpailukykyinen ylituntien on oltava, riippuu siitä kuinka valikoivia korkeakoulut haet. Ivy League ja muut huippukoulut vaativat yleensä vahvat ylimääräiset oppitunnit. Lisätietoja on oppaassamme, joka selittää, kuinka kehitetään ylimääräisiä oppitunteja, joiden avulla pääset Harvardiin ja muihin huippukouluihin. Jos haet osavaltion kouluun, et todennäköisesti tarvitse ylimääräisiä oppitunteja poikkeukselliseksi, mutta jos sinulla on mahtavia ylimääräisiä opetuksia ja kunnollisia arvosanoja, sinulla on erinomaiset mahdollisuudet tulla hyväksytyksi.

Mikä tekee koulun ulkopuolisesta toiminnasta hienoa?

Vaikka oppilaitokset haluavat nähdä opiskelijan, jolla on ylimääräisiä oppitunteja, kaikkia ylimääräisiä ei pidetä tasa -arvoisina. On erityisominaisuuksia, joita oppilaitokset etsivät oppitunneilta se tekee niistä vaikuttavampia ja parantaa hakijan ansioluetteloa. Yhden hämmästyttävän koulun ulkopuolisen oppilaitoksen ottaminen korkeakouluhakemuksessasi on vaikuttavampaa kuin luettelo toiminnoista, joita et juurikaan kiinnostanut tai joihin olet vaikuttanut. Yksi suuri koulun ulkopuolinen voi antaa korkeakoulusovelluksellesi merkittävän lisäyksen.

Hämmästyttävän koulun ulkopuolisen saaminen ei kuitenkaan ole niin yksinkertaista kuin tietyn urheilulajin tai seuran valitseminen, jonka uskot oppilaitosten olevan vaikuttavia. Kun haet yliopistoon, mitä tekemäsi toiminta ei ole läheskään yhtä tärkeää kuin miksi teet sen tai vaivaa, jonka panit siihen. On kolme ominaisuutta Pääsyliput etsivät erityisesti, kun he tarkistavat ylimääräisiä oppitunteja:

mikä on tuhkan laakso

Johtajuus

Johtamiskokemus sisältää milloin tahansa, kun olet ollut vastuussa projektin johtamisesta tai muiden ohjaamisesta, motivoimisesta tai ohjaamisesta. Korkeakoulut haluavat ottaa vastaan ​​opiskelijoita, joilla on historiaa johtamiskokemuksesta, koska he toivovat, että nämä opiskelijat jatkavat johtajina ja heillä on merkittävä vaikutus maailmaan tulevaisuudessa.

Sinun ei tarvitse olla joukkueen kapteeni tai klubipresidentti saadaksesi johtamiskokemusta. Voit näyttää johtajuutesi auttamalla tapahtuman järjestämisessä, mentoroimalla nuorempia jäseniä tai kehittämällä varainkeruuta.

Intohimo

Osallistutko tähän toimintaan, koska todella haluat tai vain siksi, että haluat sisällyttää sen yliopisto -hakemukseesi? Korkeakouluille, näiden kahden välillä on valtava ero. Pääsyvirkailijat haluavat nähdä sinut tekemässä kiinnostavia ja intohimoisia toimintoja, ei vain keinona tehdä vaikutusta muihin. Intohimo on kriittinen menestyksen tekijä, ja korkeakoulut pitävät aitoa intohimoa osoittimena siitä, että onnistut todennäköisemmin kuin joku, joka on juuri liikkeellä.

Upeat opetussuunnitelmat osoittavat intohimosi. Tämä voidaan saavuttaa hankkimalla useita samanlaisia ​​ylimääräisiä oppitunteja (esimerkiksi kuulumalla useisiin tiedekerhoihin) tai osoittamalla syvää sitoutumista tiettyyn koulun ulkopuoliseen, usein harjoittamalla sitä monien vuosien ajan ja käyttämällä siihen paljon aikaa.

Vaikutus

Korkeakoulut mittaavat vaikutusta katsomalla miten olet vaikuttanut toimintaan, johon osallistuit ja miten se vaikutti sinuun. Vahvimmat oppituntien ulkopuoliset esimerkit osoittavat selvästi, että olet muuttunut ja parantunut osallistumisen myötä ja että sinulla on myös ollut pysyvä vaikutus toimintaan.

Korkeakoulut haluavat ottaa vastaan ​​ihmisiä, joilla on positiivinen ja kestävä vaikutus oppilaitoksessaan, joten he etsivät oppilaita, joilla on jo tämä historia oppitunneissaan. Vaikutus opetuksen ulkopuoliseen voi sisältää uusien jäsenten rekrytointia, klubin painopisteen laajentamista tai keinon kehittämistä klubin tavoittamiseksi enemmän ihmisiä. Korkeakoulut haluavat myös nähdä, että ylimääräiset opinnot tekivät sinusta paremman ihmisen. Oletko vastuullisempi? Parempi joukkuepelaaja? Varmempi?

Korkeakoulut rakastavat nähdä itsevarmoja hakijoita.

Saadaksesi paremman käsityksen siitä, mitä hyviä koulun ulkopuolisia aktiviteetteja ovat, lue lisää esimerkkejä erinomaisista oppitunneista.

Esimerkkejä loistavasta koulun ulkopuolisesta toiminnasta

Alla on neljä kuvitteellista esimerkkiä loistavasta opetuksen ulkopuolisesta toiminnasta. Jokaiselle kirjoitetaan kappale oppilaan näkökulmasta. Useimmat korkeakoulusovellukset eivät salli paljon tilaa oppitunneista keskustelemiseen, mutta haluat todennäköisesti sisällyttää tiivistetyn version samantyyppisistä tiedoista. Jos haluat saada syvemmän käsityksen tästä aiheesta, tutustu oppaaseemme, miten voit kirjoittaa opintojaksojen ulkopuolisista opinnoista.

Jokainen esimerkki sisältää myös erittelyn siitä, mikä tekee siitä erinomaisen oppitunnin ulkopuolisen, sekä tapoja, joilla voit harjoittaa vastaavaa toimintaa.

Esimerkki 1: Elizabeth Ballerina

Kävin ensimmäisen balettikurssin, kun olin kolmivuotias, ja siitä lähtien olen tiennyt, että haluan olla balerina. Lukuvuoden aikana kävin balettitunteja kuutena päivänä viikossa, ja lukion alusta lähtien vietin kesät intensiivisissä balettileireissä. Kun olin 14-vuotias, minut hyväksyttiin Joffrey Balletin esiohjelmaan, joka on yksi maan kilpailukykyisimmistä nuorisobalettiryhmistä. Olen nyt viettänyt kolme vuotta esiammatillisessa ohjelmassa, joka sisältää harjoittelua ja suorittamista noin 30 tuntia viikossa. Olen myös käynyt koe -esiintymisiä ja valinnut rooleja kahdeksassa yrityksen tuotannossa, jotka nähdään sadoilta yleisön jäseniltä joka ilta. Olen rakastanut balettia lähes koko elämäni, ja aion jatkaa baleriinityötä ja ohjata baletista kiinnostuneita lapsia ja nuoria.

Miksi se erottuu

Tärkein asia, joka saa tämän ulkopuolisen erottumaan, on Elizabethin selkeä intohimo ja omistautuminen balettiin. Elizabeth on harjoittanut balettia pikkulapsesta asti ja harjoittelee monta tuntia viikossa. Hän antaa tiettyjä numeroita (30 tuntia viikossa, 8 yrityksen tuotantoa), jotta pääsyvirkailijat saisivat selkeän käsityksen hänen työstään ja sen vaikutuksista.

Hän tekee hänet kykyjä ilmoitti, että hänet hyväksyttiin kilpailuohjelmaan ja hänet valittiin esiintymään yrityksen esityksissä. Tämä auttaa osoittamaan, että hän on poikkeuksellisen taitava ballerina ja auttaa häntä erottumaan muista hakijoista, jotka saattavat vain harrastaa tanssia hauskana harrastuksena.

Lopuksi Elizabeth sanoo haluavansa opettaa muille balettia ja toimia mentorina. Tämä osoittaa hänelle molemmat johtamiskykyjä ja ilmoittaa kouluille, että hän haluaisi jatkaa oppituntejaan opiskelijana.

Kuinka saada samanlainen koulun ulkopuolinen

Onko sinulla harrastusta tai toimintaa? harjoitellut monta vuotta? Sinun ei tarvitse harjoitella sitä niin kauan kuin Elizabeth on, mutta yhden oppitunnin ulkopuolinen pitkään voi osoittaa oppilaitoksille, että olet syvästi kiinnostunut siitä.

Tämän aktiviteetin ei välttämättä tarvitse olla virallinen klubi tai urheilulaji, ja harrastus, josta olet intohimoinen ja harjoittelet säännöllisesti, lasketaan myös koulun ulkopuoliseksi. Jos olet ollut kiinnostunut taiteesta nuoresta lähtien, voit laajentaa sen vahvaksi oppitunneiksi ottamalla taidetunteja, esittelemällä työsi yhteisössäsi ja kehittämällä ohjelman tai luokan, joka tutustuttaa lapset taiteeseen.

Esimerkki 2: Scott, vapaaehtoinen johtaja

Olen ollut lukion vapaaehtoisklubin jäsen ensimmäisestä vuodesta lähtien. Ensimmäisenä vuotena nautin tutustumisesta klubin kanssa peruskoululaisiin ja maalaamaan taloja, mutta ajattelin, että opiskelijoilla pitäisi olla enemmän vaihtoehtoja vapaaehtoistyöhön. Toisen vuoden opiskelijana puhuin klubin johtajille ja ehdotin viittä uutta paikkaa, joissa opiskelijat voivat tehdä vapaaehtoistyötä, mukaan lukien sairaala, eläinsuoja ja kodittomien turvakoti. Kun ehdotukseni oli hyväksytty, otin yhteyttä järjestöihin ja järjestin niiden muodostavan vapaaehtoisia kumppanuuksia koulun kanssa. Tähän sisältyi vapaaehtoisten tekemien toimintojen kehittäminen, koulujen hyväksymien organisaatioiden saaminen sekä vapaaehtoisten aikojen ja kuljetusten järjestäminen. Muut vapaaehtoisklubin opiskelijat olivat innoissaan suuremmasta vaikutuksesta, joten jatkoin uusien mahdollisuuksien etsimistä vapaaehtoisille. Olen tällä hetkellä vapaaehtoisjärjestön puheenjohtaja ja vastuussa uusien vapaaehtoistoimintojen kehittämisestä. Ohjauksessani vapaaehtoisklubi on kasvanut 30: sta yli 100 jäseneen ja nelinkertaistanut niiden paikkojen määrän, joissa opiskelijat voivat tehdä vapaaehtoistyötä. Olen ylpeä siitä, että klubimme kasvaa ja auttaa joka vuosi enemmän ihmisiä.

Miksi se erottuu

Tämä oppitunti osoittaa selvästi, että Scott on johtaja, joka osaa tehdä aloitteita ja tehdä asioita. Scott kuvailee selkeästi työtä, jota hän teki vapaaehtoisklubin laajentamiseksi ja parantamiseksi, ideoiden esittämisestä klubijohtajille ja työskentelystä järjestöjen kanssa vapaaehtoisohjelmien luomiseksi.

Kuten Elizabeth, hän antaa konkreettisia lukuja osoittaakseen vaikutuksensa vapaaehtoisklubiin ja miten hän vaikutti sen kasvuun . Se, että hän työskenteli laajentaakseen vapaaehtoisklubia ja tarjotakseen enemmän vapaaehtoistyömahdollisuuksia muille klubin jäsenille, osoittaa myös, että hän välittää vapaaehtoistyöstä ja uskoo, että sillä voi olla myönteinen vaikutus sekä vapaaehtoisiin että heidän auttamiinsa ihmisiin.

Kuinka saada samanlainen koulun ulkopuolinen

Scottin oppitunti on loistava, koska hän teki aloitteen ja pyrki parantamaan sitä jo ennen kuin hänellä oli johtava asema. Voit tehdä saman minkä tahansa oppituntisi kanssa. Onko klubi, josta pidät, mutta voisitko ajatella sen olevan parempi? Ehkä olet osa taideklubia, mutta toivot, että jäsenillä olisi enemmän mahdollisuuksia esitellä työnsä.

Voit ottaa yhteyttä paikalliseen kirjastoon tai kahvilaan ja järjestää näyttelyn taiteilijoiden töistä yhteisölle. Ehkä olet akateemisessa kulhojoukkueessa ja toivot, että kilpailuja olisi enemmän. Voit ottaa yhteyttä muihin kouluihin ja järjestää kutsuturnauksen, joka auttaa joukkueita saamaan enemmän harjoittelua. Pääasia on, että tehdä aloitteita ja johtaa hanketta joka parantaa oppituntiasi, olipa kyseessä mikä tahansa toiminta.

Esimerkki 3: Jessica, tiedemies

Kun olin 15-vuotias, päätin hankkia osa-aikatyön opintojen maksamiseksi ja saada rahaa. Koska olin jo osa kouluni luonnontieteiden olympialaisten tiimiä ja suunnittelin pääaineeni mikrobiologiaa, hain laboratoriotekniikkaa paikalliseen tiedelaboratorioon. Työni koostui pääasiassa kemikaalien ja puhdistuslaitteiden valmistelusta, mutta kun olin puhunut esimiehelleni kiinnostuksestani mikrobiologiaa kohtaan, pystyin aloittamaan yksinkertaisten kokeiden tekemisen laboratorioon. Viime kesänä minusta tuli kokopäiväinen harjoittelija laboratoriossa ja otin lisää vastuuta. Pyysin työskentelemään tiimin kanssa, joka tekee mikrobiologiaprojektin, joka tutkii polypeptidien itsekokousominaisuuksia. Harjoittelun aikana suoritin erilaisia ​​kemiallisia testejä ja analysoin datatuloksia mahdollisesta käytöstä syöpätutkimuksessa, ja olen jatkanut tätä työtä lukuvuoden ajan.

Miksi se erottuu

Yllä olevasta kappaleesta käy ilmi, että Jessica intohimo on tiedettä. Hän on tiedekerhojen jäsen, hän suunnittelee pääaineenaan biologiaa ja haki työtä tiedelaboratorioon. Jessica teki ei-liian jännittävän työn, jossa hän siivosi enimmäkseen laboratoriolaitteita ja pystyi kasvattamaan sen työharjoitteluksi, jossa hän osallistuu syöpätutkimukseen. Se on aika vaikuttava saavutus lukiolaiselle. Hän teki aloitteen lisää vastuuta osa-aikatyöstään ja tehdä siitä jotain, jolla on merkityksellinen vaikutus ja joka antaa hänelle hyödyllistä kokemusta hänen tulevaisuudestaan.

ruskeat silmät kultaisilla pilkillä

Kuinka saada samanlainen koulun ulkopuolinen

Jessican osa-aikatyö ei alkanut niin vaikuttavasti; hän työskenteli lisätäkseen vastuutaan ja vaikutustaan. Voit tehdä saman minkä tahansa työn tai toiminnan kanssa. Mieti tapoja laajentaa rooliasi, tai kysy pomolta tai klubijohtajalta, onko heillä ideoita. Jos olet esimerkiksi hengenpelastaja, voit aloittaa ohjelman, joka opettaa lapsille ensiaputurvallisuutta uima-altaalla.

Minulla on ystävä, joka työskenteli lukiossa ruokakaupassa ja suunnitteli olevansa ravitsemusterapeutti. Hän loi kuukausittaisen ryhmän, jossa lapset, joiden vanhemmat olivat ruokaostoksia, voivat pysähtyä ruokakauppaan, syödä välipaloja ja oppia, mitä terveellisiä ruokia heidän pitäisi syödä. Se on loistava tapa ottaa tyypillinen lukiotyö ja muuttaa se opetuksen ulkopuoliseksi motivaatiota, työtä ja johtamistaitoja.

Esimerkki 4: James the Soccer Player

Kun aloitin lukion, ajattelin, että olisi hyvä idea liittyä urheilutiimiin, koska perheeni oli juuri muuttanut alueelle. Yksi luokkatovereistani ehdotti, että kokeilen jalkapallojoukkuetta. Tein juniorijoukkueen ja pysyin siinä kaksi vuotta, kunnes liityin juniorijoukkueeseen juniorina. Rakastan jalkapalloa ja sitä tunnetta, että saan tietää, että olen tiimin jäsen. Jalkapallojoukkueeseen kuuluminen auttoi minua saamaan ystäviä ja tuntemaan olevani osa koulun yhteisöä. Koska jalkapallojoukkueeni auttoi minua niin paljon, ehdotin nuorempana mentorointiohjelmaa, jossa kokeneet tiimin jäsenet auttoivat fuksi pelaajia sopeutumaan lukioon. Mentorit varmistivat, että fuksi ei tuntenut oloaan hukkua, heillä oli ihmisiä, joiden kanssa puhua, ja he löysivät aktiviteetteja ja luentoja, joista he pitivät. Ohjelma oli menestys, ja monet jäsenet kommentoivat kuinka nauttivat siitä. Tänä vuonna autoin kolmea muuta urheiluryhmää toteuttamaan ohjelman. Tämän tekeminen on auttanut minua tulemaan luottavaisemmaksi ja paremmin puhumaan julkisesti. Lukion dekaanini on myös pyytänyt minua puhumaan muille joukkueille siinä toivossa, että lopulta jokaisella kouluni urheilutiimillä on samanlainen mentorointiohjelma.

Miksi se erottuu

Toisin kuin Elizabeth, korkeasti koulutettu ballerina, James ei ole yksi maan huippu-jalkapalloilijoista. Vaikka yliopistojoukkueen tekeminen osoittaa, että hän on lahjakas pelaamaan jalkapalloa, siellä on tuhansia lukion yliopisto -pelaajia eri puolilla maata, ja ellet pelaa kansallisella tasolla, pelkkä yliopisto -urheilija ei riitä tekemään ylimääräistä erinomaista. Jamesin oppitunneista poikkeuksellisia eivät ole hänen jalkapallotaitonsa vaan mentorointiohjelma, jonka hän aloitti urheilijoille.

James otti kokemuksensa uudesta lapsesta ja käytti sitä auttaakseen muita välttämään yksinäisyyttä ja eristyneisyyttä lukiossa. Hän päätti luoda ohjelman, joka auttaa uusia opiskelijoita ja yhdistää joukkueet yhteen. Tämä osoittaa johtajuutta ja huomioimista muita kohtaan. Korkeakoulut haluavat opiskelijoiden luovan positiivisen ilmapiirin toimimalla hyvin osana tiimiä ja olemalla sellainen ihminen, jonka muut opiskelijat haluavat olla. James' sitoutuminen mentorointiohjelmaansa saa hänet näyttämään tuollaiselta ihmiseltä. Hän kertoo myös, miten mentorointiohjelman parissa työskentely sai hänet a itsevarmempi henkilö . Edellisten esimerkkien tapaan James teki aloitteen uuden projektin aloittamiseksi, ja hän jatkaa sen johtamista ja laajentamista.

Kuinka saada samanlainen koulun ulkopuolinen

Jamesin oppitunti osoittaa sen sinun ei tarvitse olla paras tietyssä toiminnassa, jotta se olisi vahva oppitunti. James ei ollut joukkueen kapteeni eikä päässyt yliopistojoukkueeseen ennen kuin oli nuorempi, mutta hänellä oli silti merkittävä vaikutus jalkapallomaajoukkueen parantamiseen ja muiden koulunsa oppilaiden auttamiseen.

Jos et ole koulusi huippu -urheilija tai paras luonnontieteiden opiskelija, voit vaikuttaa voimakkaasti toisella tavalla. Erinomainen tapa tehdä tämä on edistää suhteita luokkatovereidesi välillä. Jos koulullasi on useita tiedekerhoja, jotka eivät usein ole vuorovaikutuksessa toistensa kanssa, voit ehdottaa tiedetapahtuman järjestämistä yhdessä, joka voi sisältää lapsille tyylikkäitä tieteellisiä esittelyjä ja auttaa tiedeyhteisöjä muodostamaan enemmän yhteyttä. Voit myös aloittaa mentorointiohjelman, joka on samanlainen kuin Jamesin luoma.

Kuinka luoda omat mahtavat lisätunnit

Yhdessäkään yllä olevista esimerkeistä opiskelija ei saanut hämmästyttävää harjoittelu- tai klubijäsenyyttä; jokaisen piti käyttää aikaa ja vaivaa luoda poikkeuksellisia opetussuunnitelmia. Se on todennäköisesti sama sinulle. Noudattamalla alla olevia vaiheita voit kehittää upeita ylimääräisiä oppitunteja, jotka osoittavat intohimon, vaikutuksen ja johtamiskyvyn, joita oppilaitokset rakastavat nähdä. Jos olet jo valinnut oppituntisi ja haluat vain vahvistua, voit aloittaa vaiheesta 4, vaikka saatat silti pitää hyödyllisenä edellisten vaiheiden lukemista.

#1: Listaa kiinnostuksen kohteesi

Korkeakoulut haluavat nähdä sinun osallistuvan ylimääräisiin opetussuunnitelmiin, joista olet intohimoinen, ei sellaisiin, joita teet vain tehdäksesi vaikutuksen muihin. Kiinnostuneen oppituntien tekeminen tekee siitä myös nautinnollisempaa (mikä on todellakin oppitunnin ulkopuolista) ja todennäköisesti myös lisää halukkuutta jatkaa johtajuutta ja lisätä vaikuttavuuttasi.

Tee luettelo kaikista kiinnostuksen kohteistasi. Tämä voi sisältää suosikkiluokkia, harrastuksia, joista pidät, urheilua, joita olet halunnut kokeilla, tai mitä aiot opiskella yliopistossa, pohjimmiltaan kaikkea, mitä luulet nauttivasi enemmän tekemisestä.

#2: Tutki koulun ulkopuolisia

Kun sinulla on kiinnostuksen kohteiden luettelo, löytää niihin liittyviä oppitunteja. Katso koulusi tarjoamia klubeja ja urheilulajeja, paikallisia työpaikkoja ja harjoittelupaikkoja teini -ikäisille sekä vapaaehtoistyömahdollisuuksia ja tee luettelo oppituntien ulkopuolisista aktiviteeteista, joista saatat olla kiinnostunut. vaihtoehtoja.

Jos tarvitset lisäapua, kysy ohjaajaltasi, luokkatovereiltasi tai paikallisyhteisöltäsi. Voit myös yrittää tehdä Internet -haun 'kiinnostuksesi' + 'kotikaupunkisi' löytääksesi lähellä olevia aktiviteetteja, joihin voit osallistua. Jos koulusi ei tarjoa sinua kiinnostavaa oppituntia, voit perustaa seuran itse, mikä on loistava tapa osoittaa aloitteellisuutta ja johtajuutta.

#3: Valitse ja kavenna ylimääräiset opintosi

Jos pystyt, valitse useita ylimääräisiä oppitunteja, joista luulet pitäväsi. Kun olet osallistunut niihin muutaman viikon tai kuukauden ajan, voit kavenna ne yhteen tai muutamaan, joista tunnet olosi erityisen intohimoiseksi ja haluat käyttää enemmän aikaa siihen. Korkeakoulut ovat enemmän kiinnostuneita syvyydestä kuin leveydestä, joten muutaman ylimääräisen opetuksen, johon käytät paljon aikaa ja jolla on merkittävä vaikutus, on vaikuttavampaa kuin pesulaluettelo klubeista ja urheilulajeista, joista et todellakaan välitä.

la crosse hyväksymisprosentti

Rajaa kiinnostuksen kohteitasi, jotta voit valita parhaat oppitunnit

#4: Lisää vaikutustasi

Nyt kun olet valinnut ylimääräiset opintosi, on aika vahvistaa niitä, jotta yliopisto -sovelluksesi erottuu. Etsi ensin tapoja lisätä vaikutustasi. Kuten edellä mainitut esimerkit, tämä voi sisältää uusien jäsenten rekrytoinnin, uusien tapahtumien luomisen, klubin keskittymisen laajentamisen ja paljon muuta. Yritä jättää oppituntisi paremmin kuin silloin, kun liityit siihen.

#5: Hanki johtajuustaitoja

Kun olet aloittanut suuremman vaikutuksen, ryhdy oppituntien ulkopuoliseksi johtajaksi. Tämä ei aina tarkoita klubin presidenttiä tai joukkueen kapteenia. Voit hankkia johtamistaitoja ohjaamalla muita jäseniä, johtamalla projektia tai kehittämällä uutta toimintaa.

Kun olet alkanut soveltaa näitä viittä sääntöä, olet hyvin matkalla kehittämään loistavaa opetussuunnitelmaa, joka sisällytetään yliopistosovelluksiisi.

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Millsaps Collegen pääsyvaatimukset

Mitä sinun on tiedettävä Williamistä, kerro Aggeler Opportunity High Schoolille

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja lisää William Tell Aggeler Opportunity High Schoolista Chatsworthissa, Kaliforniassa.

Täydellinen luettelo AP -kursseista ja -testeistä

Mitä kaikkia AP -kursseja voit ottaa ja mitkä sinun kannattaa ottaa? Lue lisää täydellisestä luettelostamme.

Parhaat koulut Kaliforniassa | Santa Barbaran lukioluokitukset ja tilastot

Löydä osavaltion rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Santa Barbaran vanhemmasta lukiosta Santa Barbarassa, Kaliforniassa.

Savannah College of Art and Design SAT -pisteet ja GPA

Suffolkin yliopiston pääsyvaatimukset

San Josen osavaltion pääsyvaatimukset

Penn State Lehigh Valleyn pääsyvaatimukset

327 Olennaiset TOEFL -sanastokortit

Opiskeletko TOEFL: lle? Kokeile ilmaisia ​​välttämättömiä TOEFL -sanastokortteja, joissa on ohjeet tehokkaimmasta tavasta oppia tarvitsemasi sanat.

Indiana Wesleyanin yliopiston pääsyvaatimukset

Molloy College SAT -pisteet ja GPA

Westmont Collegen pääsyvaatimukset

1070 SAT-pisteet: Onko tämä hyvä?

Mitä sinun on tiedettävä Mountain View'n lukiosta

Löydä osavaltion rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Mountain View High Schoolista Mountain View'ssa, Kaliforniassa.

Baylorin pääsyvaatimukset

Kalifornian parhaat koulut | Glendale High School Rankings ja tilastot

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Glendale High Schoolista Glendale, CA.

Vanhat ACT -tulokset: kuinka saada ja käyttää niitä

Miten saat vanhat ACT -pisteet työhakemuksiin tai muihin käyttötarkoituksiin? Näin pääset käsiksi vanhoihin ACT -pisteisiisi.

Yleiset sovellusohjeet: Kuinka lisätä korkeakouluja ja muuta

Etkö ole varma, kuinka korkeakoulut lisätään Common App -sovellukseen? Yhteiset sovellusohjeemme selittävät kaiken, mitä sinun tarvitsee tietää sen täyttämisestä.

Mitä sinun on tiedettävä Anderson W.Clark Magnet High Schoolista

Löydä osavaltion rankingit, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheilutiimit ja muuta tietoa Anderson W.Clark Magnet High Schoolista La Crescentassa, Kaliforniassa.

Paras yhteenveto ja analyysi: The Great Gatsby, luku 5

Onko sinulla kysyttävää Gatsbyn ja Daisyn treffeistä ja kuuluisasta paidanheitosta? Katso The Great Gatsby luvun 5 yhteenveto kaikista yksityiskohdista.

Paras ACT-pisteiden ennustaja

Yritätkö ennustaa ACT-pisteet? Selitämme parhaan tavan tehdä niin ja miksi jotkut muut menetelmät eivät välttämättä onnistu.

Concordia College New Yorkin pääsyvaatimukset

Jokainen saatavilla oleva englanninkielinen englanninkielinen paperi: ilmainen ja virallinen

Tarvitsetko IB -englanninkielisiä papereita valmistautuaksesi? Tässä on luettelo kaikista saatavilla olevista HL/SL -papereista, mukaan lukien ilmaiset ja viralliset testit.

Pine Manor Collegen pääsyvaatimukset

Clovisin lukio | 2016-17 Rankings | (Clovis,)

Löydä osavaltion rankingit, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Clovisin lukiosta paikassa Clovis, CA.