ACT-kirjoituksen otsikko: täydellinen analyysi ja essee-strategiat

feature_ACTessayrubric

Paljonko kello on? On esseiden aika! Tässä artikkelissa aion tutustua äskettäin muunnetun ACT-kirjoittamisen yksityiskohtiin keskustelemalla ACT-essee-otsikosta ja siitä, miten essee luokitellaan sen perusteella. Opit, mitä kukin otsikon kohde tarkoittaa essee-kirjoituksessasi ja mitä sinun on tehtävä näiden vaatimusten täyttämiseksi.

ominaisuuskuvan luotto: Tutkimus ihmisluonnosta, tulkinta Hoffmanin mestarimaalauksen 'Kristus temppelissä' hahmojen analyysikaaviona; (1920) mennessä Noin , käytetään alla CC BY 2.0 / Muutettu alkuperäisestä.

ACT-esseen luokittelu: perusteet

Jos olet valinnut ACT Plus -kirjoituksen, sinulla on 40 minuuttia aikaa kirjoittaa essee (tietysti ACT: n englannin, matematiikan, lukemisen ja luonnontieteiden osan suorittamisen jälkeen). Esseesi arvioi kaksi luokkalaista , joka pisteyttää esseen 1-6 kullekin 4 verkkotunnukselle, mikä johtaa pisteisiin 12 kullekin verkkotunnukselle. Kirjoitustuloksesi lasketaan keskittämällä neljä verkkotunnuksesi pistettä, mikä johtaa a ACT-kirjoittamisen kokonaispistemäärä 2-12.



MERKINTÄ : ACT-kirjoituspisteet laskettiin syyskuusta 2015 kesäkuuhun 2016 laskemalla yhteen verkkotunnuksesi pisteet ja skaalaamalla pisteet 1-36; muutos keskimääräiseksi 2-12 ACT Writing -pisteeksi ilmoitettiin 28. kesäkuuta 2016 ja otettiin käyttöön syyskuussa 2016.

Täydellinen ACT-luokitusluettelo

ACT, Inc: n ilmoittamien luokituskriteerien perusteella olen koonnut kaikki asiaankuuluvat esseen arviointikriteerit kaavioon. Itse tiedot ovat saatavilla osoitteessa ACT: n verkkosivuilla , ja jokaisesta verkkotunnuksesta on yleisempää tietoa tässä . Tämän otsikon sarakkeet on nimetty ACT: n omien verkkotunnusalueiden mukaan lisäämällä toinen nimetty luokka ('Mastery Level').

ACT-essee-otsikko - pisteytysopas
Raaka pisteet [Hallinnan taso] Ideat ja analyysi Kehitys ja tuki Organisaatio Kielen käyttö
1 osoittaa vain vähän tai ei lainkaan taitoa perustellun esseen kirjoittamisessa. Kirjoittaja ei pysty luomaan argumenttia, joka reagoi tehtävään ymmärrettävästi. Kirjoittajan aikomuksia on vaikea erottaa. Analyysiyritykset ovat epäselviä tai merkityksettömiä. Ideoista puuttuu kehitys ja väitteistä puuttuu tuki. Perustelut ja havainnollistaminen ovat epäselviä, epäjohdonmukaisia ​​tai suurelta osin poissa. Vastauksella ei ole organisaatiorakennetta. Ideoita on vähän ryhmitelty. Kun siirtymävälineet eivät ole käytettävissä, ne eivät pysty yhdistämään ideoita. Kielen käyttö ei osoita taitoa vastata tehtävään. Sanavalinta on epätarkka ja usein vaikea ymmärtää. Lauserakenteet ovat usein epäselviä. Tyyli- ja rekisterivalintoja on vaikea tunnistaa. Kielioppi-, käyttö- ja mekaniikkavirheet ovat yleisiä ja estävät usein ymmärtämistä.
2 osoittaa heikko tai epäjohdonmukainen taito kirjoittaa argumentatiivinen essee Kirjoittaja tuottaa argumentin, joka reagoi heikosti moniin näkökulmiin annetussa kysymyksessä. Väitteen väitöskirja, jos se on ilmeinen, heijastaa vähän ajatuksen ja tarkoituksen selkeyttä. Analyysiyritykset ovat epätäydellisiä, suurelta osin merkityksettömiä tai koostuvat pääasiassa asian ja sen näkökulmien uudelleenmuokkaamisesta. Ideoiden kehittäminen ja väitteiden tuki ovat heikkoja, hämmentyneitä tai hajautettuja. Perustelut ja havainnollistaminen ovat puutteellisia, epäloogisia tai pyöreitä, eivätkä ne pysty selventämään väitettä täysin. Vastauksella on alkeellinen organisaatiorakenne. Ideoiden ryhmittely on epäjohdonmukaista ja usein epäselvää. Siirtymät kappaleiden välillä ja niiden sisällä ovat harhaanjohtavia tai heikosti muotoiltuja. Kielen käyttö on epäjohdonmukaista ja usein epäselvää. Sanavalinta on alkeellista ja usein epätarkkaa. Lauserakenteet ovat joskus epäselviä. Tyyli- ja rekisterivalinnat, mukaan lukien ääni ja sävy, ovat epäjohdonmukaisia ​​eivätkä ole aina sopivia retoriseen tarkoitukseen. Havaitsevat virheet kieliopissa, käytössä ja mekaniikassa ovat läsnä, ja ne joskus estävät ymmärtämistä.
3 osoittavat jonkin verran kehittyvää taitoa perustellun esseen kirjoittamisessa Kirjoittaja tuottaa argumentin, joka reagoi useisiin näkökulmiin annetussa kysymyksessä. Väitteen väitöskirja heijastaa jonkin verran selkeyttä ajattelussa ja tarkoituksessa. Väite muodostaa rajoitetun tai tangentiaalisen kontekstin kysymyksen ja sen näkökulmien analysoimiseksi. Analyysi on yksinkertaista tai hieman epäselvää. Ideoiden kehittäminen ja väitteiden tukeminen ovat pääosin merkityksellisiä, mutta ovat liian yleisiä tai yksinkertaisia. Perustelut ja havainnollistaminen selventävät suurelta osin väitettä, mutta voivat olla jonkin verran toistuvia tai epätarkkoja. Vastauksella on organisaation perusrakenne. Vastaus on suurimmaksi osaksi yhtenäinen, ja useimmat ideat on ryhmitelty loogisesti. Siirtymät kappaleiden välillä ja niiden sisällä selventävät joskus ideoiden välisiä suhteita. Kielen käyttö on perustavaa laatua ja vain hieman selvää. Sanavalinta on yleistä ja joskus epätarkkaa. Lauserakenteet ovat yleensä selkeitä, mutta niillä on vain vähän vaihtelua. Tyyli- ja rekisterivalinnat, mukaan lukien ääni ja sävy, eivät ole aina sopivia retoriseen tarkoitukseen. Häiritseviä virheitä kieliopissa, käytössä ja mekaniikassa voi esiintyä, mutta ne eivät yleensä estä ymmärtämistä.
4 osoittaa riittävä taito kirjoittaa argumentatiivinen essee Kirjoittaja luo argumentin, joka ottaa huomioon useita näkökulmia annettuun kysymykseen. Väitteen väitöskirja heijastaa ajatuksen ja tarkoituksen selkeyttä. Argumentti luo ja käyttää asiaankuuluvaa asiayhteyttä aiheen ja sen näkökulmien analysointiin. Analyysissä tunnistetaan seuraukset, monimutkaisuudet ja jännitteet ja / tai taustalla olevat arvot ja oletukset. Ideoiden kehittäminen ja väitteiden tukeminen selventävät merkitystä ja tarkoitusta. Selkeän perustelun ja havainnollistamisen linjat välittävät riittävästi argumentin merkityksen. Pätevyys ja komplikaatiot laajentavat ideoita ja analyyseja. Vastauksella on selkeä organisaatiostrategia. Vastauksen kokonaismuoto heijastaa syntyvää hallitsevaa ideaa tai tarkoitusta. Ideat ryhmitellään ja sekvensoidaan loogisesti. Siirtymät kappaleiden välillä ja niiden sisällä selventävät ideoiden välisiä suhteita. Kielen käyttö välittää väitteen selkeästi. Sanavalinta on riittävä ja joskus tarkka. Lauserakenteet ovat selkeät ja osoittavat jonkin verran vaihtelua. Tyyli- ja rekisterivalinnat, mukaan lukien ääni ja sävy, sopivat retoriseen tarkoitukseen. Vaikka virheitä kieliopissa, käytössä ja mekaniikassa esiintyy, ne estävät harvoin ymmärrystä.
5 osoittaa hyvin kehittynyt taito kirjoittaa argumentatiivinen essee Kirjoittaja tuottaa argumentin, joka liittyy tuottavasti useaan näkökulmaan annetussa kysymyksessä. Väitteen väitöskirja heijastaa ajatuksen ja tarkoituksen tarkkuutta. Väite luo ja käyttää harkitun kontekstin kysymyksen ja sen näkökulmien analysointiin. Analyysissä käsitellään vaikutuksia, monimutkaisuutta ja jännitteitä ja / tai taustalla olevia arvoja ja oletuksia. Ideoiden kehittäminen ja väitteiden tukeminen syventävät ymmärrystä. Enimmäkseen integroitu määrätietoisen päättelyn ja havainnollistamisen linja välittää väitteen merkityksen. Pätevyys ja komplikaatiot rikastuttavat ideoita ja analyyseja. Vastauksella on tuottava organisaatiostrategia. Vastaus on useimmiten yhdistetty hallitsevalla idealla tai tarkoituksella, ja ideoiden looginen sekvensointi parantaa argumentin tehokkuutta. Siirtymät kappaleiden välillä ja niiden sisällä selventävät johdonmukaisesti ideoiden välisiä suhteita. Kielen käyttö toimii argumentin palveluksessa. Sanavalinta on tarkka. Lauserakenteet ovat selkeät ja vaihtelevat usein. Tyyli- ja rekisterivalinnat, mukaan lukien ääni ja sävy, ovat määrätietoisia ja tuottavia. Vaikka pieniä virheitä voi esiintyä kieliopissa, käytössä ja mekaniikassa, ne eivät estä ymmärtämistä.
6 osoitettava tehokas taito kirjoittaa argumentatiivinen essee Kirjoittaja tuottaa argumentin, joka ottaa kriittisesti huomioon useita näkökulmia kyseiseen asiaan. Väitteen väitöskirja heijastaa vivahteita ja tarkkuutta ajatuksessa ja tarkoituksessa. Väite luo ja käyttää oivaltavaa kontekstia kysymyksen ja sen näkökulmien analysointiin. Analyysissä tarkastellaan vaikutuksia, monimutkaisuutta ja jännitteitä ja / tai taustalla olevia arvoja ja oletuksia. Ideoiden ja tukien kehittäminen syventää oivallusta ja laajentaa kontekstia. Taitava päättely ja havainnollistaminen integroidulla linjalla välittää argumentin merkityksen. Pätevyydet ja komplikaatiot rikastuttavat ja tukevat ideoita ja analyyseja. Vastauksella on taitava organisaatiostrategia. Vastaus yhdistää hallitseva idea tai tarkoitus, ja ideoiden looginen eteneminen lisää kirjoittajan argumentin tehokkuutta. Siirtymät kappaleiden välillä ja niiden sisällä vahvistavat ideoiden välisiä suhteita. Kielen käyttö lisää väitettä. Sanavalinta on taitava ja tarkka. Lauserakenteet ovat jatkuvasti vaihtelevia ja selkeitä. Tyyli- ja rekisterivalinnat, mukaan lukien ääni ja ääni, ovat strategisia ja tehokkaita. Vaikka kieliopissa, käytössä ja mekaniikassa saattaa esiintyä muutamia pieniä virheitä, ne eivät estä ymmärtämistä.

ACT-kirjoituksen otsikko: Tuotekohtainen erittely

Vau. Tämä otsikko saattaa olla hieman ylivoimainen - käsiteltävää tietoa on niin paljon! Alla olen jaottanut essee-otsikon toimialueittain ja esimerkkejä siitä, miltä 3- ja 6-pisteiset esseet voivat näyttää.

Ideat ja analyysi

Ideat ja analyysi -alue on otsikkoalue, joka liittyy läheisimmin itse ACT-esseen itse tehtävään. Tässä mitä ACT-verkkosivusto on sanottava tästä verkkotunnuksesta:

Tämän alueen tulokset heijastavat kykyä tuottaa tuottavia ideoita ja suhtautua kriittisesti useisiin näkökulmiin kyseisessä asiassa. Osaavat kirjoittajat ymmärtävät ongelman, johon heidät on kutsuttu, kirjoittamisen tarkoituksen ja yleisön. Ne tuottavat ideoita, jotka liittyvät tilanteeseen.

Tämän kuvauksen perusteella olen purkanut kolme keskeistä asiaa, jotka sinun on tehtävä esseessäsi saadaksesi hyvät pisteet Ideat ja analyysi -alueella.

# 1: Valita näkökulma tähän asiaan ja ilmaista se selvästi.
# 2: Vertaa ainakin yhtä muuta näkökulmaa valitsemaasi perspektiiviin.
# 3: Osoita ymmärrystä näkökulmien suhteista toisiinsa.
# 4: Analysoida kunkin valitsemasi näkökulman vaikutukset.

Ei ole hienoa lyhennettä, anteeksi. Luulen, että ACCE: lle voitaisiin tehdä tapaus, mutta halusin luetella kohdat tärkeysjärjestyksessä, joten 'CEAC' on.

Onneksi ACT-kirjoitustesti tarjoaa sinulle kolme näkökulmaa, jotka voit analysoida ja joista valita, mikä säästää aikaa tuottavien ideoiden luomiseen. Lisäksi 'jokaisen perspektiivin analysointi' ei tarkoita sitä, että sinun on väiteltävä jokaisesta näkökulmasta. Sen sijaan sinun on valittava yksi näkökulma väitellessäsi omana ja selittämällä, miten näkökulmasi liittyy ainakin yhteen toiseen näkökulmaan arvioimalla kuinka oikein keskustelemasi näkökulmat ovat ja analysoimalla seurauksia jokaisesta näkökulmasta.

Huomaa: Vaikka on teknisesti sallittua keksiä oma neljäs näkökulma ja sitten keskustella tästä näkökulmasta suhteessa toiseen näkökulmaan, teemme ei suosittelen sitä. 40 minuuttia on jo melko lyhyt aika keskustella ja vertailla useita näkökulmia perusteellisesti ja johdonmukaisesti - uusien, selkeästi muotoiltujen näkökulmien keksiminen vie aikaa, jonka voisi paremmin kuluttaa suunnittelemaan perusteellisen analyysin useiden näkökulmien välisestä suhteesta.

Jotta pääsen syvemmälle asioihin, jotka kuuluvat Ideat and Analysis -alueeseen, käytän esimerkkikehotusta ACT Writing ja kolmea näkökulmaa:

Monet tavaroista ja palveluista, joista olemme päivittäin riippuvaisia, toimitetaan nyt älykkäiden, automatisoitujen koneiden eikä ihmisten sijaan. Robotit rakentavat autoja ja muita tavaroita kokoonpanolinjoille, missä aikoinaan työskenteli ihmisiä. Monet puhelinkeskusteluistamme eivät nyt käy ihmisten kanssa, vaan hienostuneilla tekniikoilla. Voimme nyt ostaa tavaroita useista myymälöistä ilman ihmisen kassan apua. Automaatiota pidetään yleensä edistymisen merkkinä, mutta mitä menetetään, kun korvataan ihmiset koneilla? Kun otetaan huomioon älykkäiden koneiden lisääntyvä moninaisuus ja yleisyys, on syytä tutkia niiden läsnäolon merkityksiä ja merkitystä elämässämme.

Perspektiivi Yksi : Se, mitä menetämme ihmisten korvaamisen koneilla, on osa omaa ihmiskuntaamme. Jopa arkipäiväiset kohtaamisemme eivät enää vaadi meiltä perustavaa kohteliaisuutta, kunnioitusta ja suvaitsevaisuutta toisia ihmisiä kohtaan.

Perspektiivi kaksi : Koneet ovat hyviä matalan ammattitaidon, toistuvissa ja nopeissa, erittäin tarkoissa töissä. Molemmissa tapauksissa ne toimivat paremmin kuin ihmiset. Tämä tehokkuus johtaa kukoistavampaan ja edistyneempään maailmaan kaikille.

Kolmas perspektiivi : Älykkäät koneet haastavat pitkäaikaiset ajatuksemme siitä, mitä ihmiset ovat tai voivat olla. Tämä on hyvä, koska se työntää sekä ihmisiä että koneita kohti uusia, kuvittelemattomia mahdollisuuksia.

Ensinnäkin, jotta 'voisit ilmaista selvästi oman näkökulmasi asiaan', sinun on selvitettävä, millainen näkemyksesi tai näkökulmasi tähän asiaan tulee olemaan. Perustelun vuoksi sanotaan, että olet eniten samaa mieltä toisesta näkökulmasta. Essee, joka saa 3 tällä alalla, saattaa yksinkertaisesti toistaa tämän näkökulman:

Olen samaa mieltä siitä, että koneet ovat hyviä matalan ammattitaidon, toistuvissa ja nopeissa, erittäin tarkoissa töissä. Molemmissa tapauksissa ne toimivat paremmin kuin ihmiset. Tämä tehokkuus johtaa kukoistavampaan ja edistyneempään maailmaan kaikille.

Sitä vastoin esseellä, jolla on 6 tällä alalla, olisi todennäköisesti monimutkaisempi näkökulma (mitä rubriikka kutsuu '' vivahteeksi ja tarkkuudeksi ajatuksessa ja tarkoituksessa ''):

Koneet eivät koskaan pysty korvaamaan ihmistä kokonaan, koska luovuus ei ole sellaista, jota voidaan koneistaa. Koska koneet voivat suorittaa tarkkoja herkkiä ja toistuvia tehtäviä, ne pystyvät kuitenkin ottamaan haltuunsa ihmisille matalan osaamisen, toistuvien ja erittäin ammattitaitoisten, erittäin tarkkojen töiden suhteen. Tämä vapauttaa ihmiset tekemään sen, mitä osaamme parhaiten - ajattelemaan, luomaan ja viemään maailmaa eteenpäin.

Seuraavaksi sinun on vertailtava ainakin yhtä muuta näkökulmaa näkökulmaasi koko esseen aikana, myös alkuperäisessä argumentissa. Tältä näyttää kolmen pisteen esseen argumentti:

miten päästä tekniikkaan Georgiassa

Olen samaa mieltä siitä, että koneet ovat hyviä matalan ammattitaidon, toistuvissa ja nopeissa, erittäin tarkoissa töissä. Molemmissa tapauksissa ne toimivat paremmin kuin ihmiset. Tämä tehokkuus johtaa kukoistavampaan ja edistyneempään maailmaan kaikille. Koneet eivät saa meitä menettämään ihmiskuntaamme tai haastamaan pitkäaikaisia ​​ajatuksiamme siitä, mitä ihmiset ovat tai voivat olla.

Ja tässä päinvastoin, miltä 6 pisteen esseen argumentti (joka sisältää useita näkökulmia) näyttäisi:

Koneet eivät koskaan pysty korvaamaan ihmistä kokonaan, koska luovuus ei ole sellaista, jota voidaan koneistaa, mikä tarkoittaa, että ihmiskuntamme on turvallinen. Koska koneet voivat suorittaa tarkkoja herkkiä ja toistuvia tehtäviä, ne pystyvät kuitenkin ottamaan haltuunsa ihmisille matalan osaamisen, toistuvien ja erittäin ammattitaitoisten, erittäin tarkkojen töiden suhteen. Sen sijaan, että koneet pakottaisivat meidät haastamaan ajatuksemme siitä, mitä ihmiset ovat tai voisivat olla, koneet yksinkertaisesti antavat meidän olla BE ilman häiriötekijöitä. Tämä vapauttaa ihmiset tekemään sen, mitä osaamme parhaiten - ajattelemaan, luomaan ja viemään maailmaa eteenpäin.

Sinun on myös osoitettava vivahteikas ymmärrys tavasta, jolla nämä kaksi näkökulmaa liittyvät toisiinsa. 3-pisteinen essee tällä alalla olisi todennäköisesti ehdoton, toteamalla, että Perspective Two on täysin oikea, kun taas kaksi muuta näkökulmaa ovat ehdottoman virheellisiä. Sitä vastoin 6-pisteinen essee tällä alalla antaisi oivallisemman kontekstin, jossa asiaa voidaan tarkastella:

Tulevaisuudessa koneet saattavat johtaa meitä menettämään ihmiskuntamme; Vaihtoehtoisesti koneet saattavat johtaa meidät käsittämättömiin saavutusten huippuihin. Väitän kuitenkin, että mahdollisten tulevaisuuksien ennustaminen ei tee niistä totta ja että tällä hetkellä meillä olevat todisteet tukevat sitä näkökulmaa, että koneet ovat ennen kaikkea tehokkaita ja tehokkaita toistuvien ja tarkkojen tehtävien suorittamisessa.

Lopuksi, jotta voit analysoida näkökulmia, sinun on tarkasteltava kunkin näkökulman kutakin näkökohtaa. Perspective Two: n tapauksessa tämä tarkoittaa, että sinun on keskusteltava siitä, että koneet ovat hyviä kahden tyyppisissä työpaikoissa, että ne ovat parempia kuin ihmiset molemmissa työpaikoissa ja että niiden tehokkuus luo paremman maailman. 3-pisteisen esseen analyysi on yleensä 'yksinkertaistettua tai hieman epäselvää'. Sitä vastoin 6-pisteisen esseen analyysi 'tutkii seurauksia, monimutkaisuutta ja jännitteitä ja / tai taustalla olevia arvoja ja oletuksia'.

Jälleen, yhteenveto siitä, mitä sinun on tehtävä, jotta pisteytät hyvin Ideat ja analyysi -alueella:
  • Valita näkökulma, jota voit tukea.
  • Vertaa ainakin yhtä muuta näkökulmaa valitsemaasi perspektiiviin.
  • Osoita ymmärrystä näkökulmien suhteista toisiinsa.
  • Analysoida kunkin valitsemasi näkökulman vaikutukset.

Pisteiden saamiseksi ACT-esseestä ei kuitenkaan riitä, että vain ilmaisette mielipiteesi näkökulman jokaisesta osasta; sinun on tosiasiallisesti varmennettava väitteesi todisteilla oman näkökulman kehittämiseksi. Tämä johtaa suoraan seuraavaan alueeseen: Kehitys ja tuki.

Kehitys ja tuki

Toinen tärkeä osa essesi on, että selität ajattelusi. Vaikka on tietysti tärkeää ilmaista selkeästi, mitkä ideasi ovat, ACT-essee vaatii sinua osoittamaan näyttöön perustuvan päättelyn. Kuten kuvaus on ACT.org [taitettava kaivos]:

Tämän alueen tulokset kuvastavat kykyä keskustella ideoista, tarjota perusteluja ja vahvistaa argumenttia. Osaavat kirjoittajat selittävät ja tutkivat ideoitaan, keskustelevat seurauksista ja havainnollistaa esimerkkien avulla . Ne auttavat lukijaa ymmärtämään ajattelunsa asiasta.

Lihavoitu osa on se osa ACT Writing -ruutua, joka on muuttunut eniten vanhasta ACT-esseestä. Sinun ei tarvitse vain käyttää loogista päättelyä, vaan myös käyttää yksityiskohtaisia ​​esimerkkejä ideoiden tueksi ja selittämiseksi. Oletetaan, että keskustelet koneen älykkyydestä ja väität näkökulmaa kaksi:

'Koneet ovat hyviä matalan ammattitaidon, toistuvissa ja nopeissa, erittäin tarkoissa töissä. Molemmissa tapauksissa ne toimivat paremmin kuin ihmiset. Tämä tehokkuus johtaa kukoistavampaan ja edistyneempään maailmaan kaikille. ''

Esseessäsi voit aloittaa kopioimalla näkökulman suoraan esseeisi näkökulmaksi, mikä sopii Ideat and Analysis -alueelle. Pisteyttääksesi hyvin Kehitys ja tuki -alueella ja kehittää näkökulmaasi loogisten päättelyjen ja yksityiskohtaisten esimerkkien avulla, sinun on kuitenkin esitettävä syyt miksi olet samaa mieltä tästä näkökulmasta, ja esimerkkejä, jotka tukevat ajatteluasi.

Tässä on esimerkki esseestä, joka saisi 3 tällä toimialueella:

Koneet ovat hyviä matalan ammattitaidon, toistuvissa ja nopeissa, erittäin tarkoissa töissä. Molemmissa tapauksissa ne toimivat paremmin kuin ihmiset. Esimerkiksi koneet pystyvät paremmin tulostamaan asioita nopeasti ja selkeästi kuin ihmiset. Ennen kuin Gutenberg keksitsi painokoneen, ihmisten oli kirjoitettava kaikki käsin. Painokoneella tavaroiden tulostaminen oli nopeampaa ja helpompaa, koska asioita ei tarvinnut kirjoittaa käsin koko ajan. Nykypäivän maailmassa meillä on vieläkin parempia koneita, kuten lasertulostimia, jotka tulostavat asioita nopeasti.

Esseillä, jotka saavat tämän alueen 3, on yleensä melko yksinkertainen kehitys ja ne ovat yleensä liian yleisiä, epätarkoilla tai toistuvilla päättelyillä tai havainnollisuuksilla. Vertaa tätä esimerkillä esseestä, joka saisi 6:

Koneet ovat hyviä matalan ammattitaidon, toistuvissa ja nopeissa, erittäin tarkoissa töissä. Molemmissa tapauksissa ne toimivat paremmin kuin ihmiset. Otetaan esimerkiksi tulostusesimerkki. Säveltäjänä minun on pystyttävä luomaan monta kopiota nuotteistani muusikoilleni. Jos kopioisin jokaisen osan käsin, se vie päiviä ja todennäköisesti sisältää epätarkkuuksia. Toisaalta tulostimeni (kone) pystyy tulostamaan useita kopioita osista erittäin tarkasti. Jos käy ilmi, että tein virheen kirjoittaessani nuotteja tietokoneeseen (toiseen koneeseen), voin helposti korjata tämän virheen ja tulostaa lisää kopioita nopeasti.

Yllä oleva esimerkki koneiden merkityksestä säveltäjille käyttää väitteeni tueksi 'integroitua taitavaa päättelyä ja havainnollistamista' ('Koneet ovat hyviä matalan ammattitaidon, toistuvissa ja nopeissa, erittäin tarkoissa töissä. Molemmissa tapauksissa , ne toimivat paremmin kuin ihmiset '). Tämän esimerkin kehittämiseksi edelleen (ja sisällyttämällä näkökulman '' Tämä tehokkuus johtaa kukoistavampaan ja edistyneempään maailmaan kaikille '' näkökulmasta) minun on laajennettava esimerkkiäni selittämään, miksi on niin tärkeää, että useita kopioita tarkasti kopioiduista asiakirjoista ja miten tämä vaikuttaa maailmaan.

kehon_maailma-1

Maailmankartta - Abstrakti akryyli mennessä Nicolas Raymond , käytetään alla CC BY 2.0 / Muutettu alkuperäisestä.

Organisaatio

Essee-organisaatio on aina ollut olennainen osa ACT-esseen menestymistä, joten on järkevää, että ACT-kirjoituksen otsikossa on omistettu koko verkkotunnus. Essiesi järjestely viittaa paitsi järjestykseen, jossa esität ideasi esseessä, myös järjestykseen, jossa esität ideasi kussakin kappaleessa. Tässä on virallinen kuvaus ACT-verkkosivusto :

Tämän alueen tulokset kuvastavat kykyä järjestää ideoita selkeästi ja tarkoituksella. Organisaatiovalinnat ovat olennainen osa tehokasta kirjoittamista. Osaavat kirjoittajat järjestävät esseensä tavalla, joka osoittaa selvästi ideoiden välisen suhteen, ja ohjaavat lukijaa keskustelunsa läpi.

Varmista, että essesi on järjestetty loogisesti, takaisin edellisen verkkotunnuksen 'kehitys' -osaan. Kuten yllä olevassa kuvauksessa todetaan, et voi vain heittää esimerkkejä ja tietoja esseeseesi tahattomasti, ottamatta huomioon järjestystä; osa vakuuttavan argumentin rakentamista ja kehittämistä on varmistaa, että se kulkee loogisesti. Paljon tämän organisaation tulisi tapahtua suunnitteluvaiheessa, ennen kuin aloitat esseen kirjoittamisen.

Palataan takaisin konetiede-esseeesimerkkiin uudelleen. Olen päättänyt väittää kahden näkökulman puolesta, joka on:

'Koneet ovat hyviä matalan ammattitaidon, toistuvissa ja nopeissa, erittäin tarkoissa töissä. Molemmissa tapauksissa ne toimivat paremmin kuin ihmiset. Tämä tehokkuus johtaa kukoistavampaan ja edistyneempään maailmaan kaikille. ''

Essee, joka saa 3 tällä alalla, osoittaisi 'organisaation perusrakenteen', toisin sanoen kutakin analysoitua näkökulmaa keskusteltaisiin omassa kappaleessaan '' useimpien ideoiden ryhmiteltyinä loogisesti ''. Mahdollinen organisaatio 3-pisteiselle esseelle:

1 kohta: Johdanto (ilmoitetun näkökulman, näkökulman 2 kanssa) 2 kohta: Älykkäät koneet eivät todellakaan haasta ajatuksia ihmiskunnasta (analysoi näkökulma 1 ja vertaa sitä näkemykseesi) 3 kohta: Toisaalta älykkäät koneet voivat auttaa meitä (analysoida näkökulmaasi ja tukea sitä edelleen) 4 kohta: Koneet eivät tee maailmaa pahemmaksi (analysoi näkökulmaa 3 ja vertaa sitä näkemykseesi) 5 kohta: Johtopäätös

Esseellä, joka saa 6 tällä alalla, on toisaalta paljon enemmän saavutettavaa. Esseen takana oleva 'hallitseva idea tai tarkoitus' tulisi ilmaista selvästi jokaisessa kappaleessa, ja ideat tulisi järjestää loogisella tavalla, jotta selkeä eteneminen alusta loppuun. Tässä on 6-pisteisen esseen mahdollinen organisaatio:

1 kohta: Johdanto (ilmoitetun näkökulman mukaan) 2 kohta: Koneet auttavat meitä, koska [todisteet] (keskustelu näkökulmasta 2) 3 kohta: Jotkut väittävät, että koneet vahingoittavat meitä, mutta tässä on päinvastainen todisteeni (näkökulman 1 ja perspektiivin 2 vertailu) 4 kohta: Vaikka uskonkin, että koneet ovat edullisia, tämä etu on siinä, mitä he voivat tehdä meille, eikä siinä, mitä he paljastavat meistä (näkökulman 3 ja perspektiivin 2 vertailu) 5 kohta: Johtopäätös

Tässä esimerkissä yhdistävä ajatus on, että koneista on apua (ja se mainitaan jokaisessa kappaleessa) ja ideoiden etenemisellä on järkevämpää. Tämä ei todellakaan ole ainoa tapa järjestää essee tästä aiheesta tai edes käyttää tätä näkökulmaa. Essiesi on kuitenkin oltava järjestetty, eikä se koostu joukosta ideoita, jotka on heitetty yhteen.

Tässä ovat minun Viisi parasta ACT-kirjoitusorganisaation sääntöä seurata:

# 1: Olla varma sisältää johdannon (jossa opinnäytetyösi ilmaisee näkökulmasi), kappaleet, joissa esität asian, ja johtopäätös se tiivistää argumenttisi

# 2: Kun suunnittelet esseesi, varmista esitä ideoitasi järkevässä järjestyksessä (ja seuraa loogista etenemistä, jota on helppo seurata greiderillä).

# 3: Varmista, että sinä yhdistä essee yhdellä pääidealla . Älä vaihda argumentteja esseesi läpi.

# 4: Älä kirjoita kaikkea yhdeksi suureksi kappaleeksi. Jos olet huolissasi, että kirjoitustila loppuu etkä pysty tekemään käsialastasi pienempää ja edelleen luettavaa, voit yrittää käyttää kappalemerkkiä ¶ jokaisen kappaleen alussa viimeisenä keinona näytä esseen organisaatio.

# 5: Käytä siirtymiä kappaleiden välillä (yleensä edellisen kappaleen viimeinen rivi ja kappaleen ensimmäinen rivi) 'vahvistaa ideoiden välisiä suhteita' ( lähde ). Tämä tarkoittaa ylittämistä jokaisen kappaleen alkuun 'Ensinnäkin ... Toiseksi ... Viimeiseksi'. Käytä sen sijaan kappaleiden välisiä siirtymiä mahdollisuutena kuvata, kuinka kyseinen kappale liittyy pää argumenttiisi.

Kielen käyttö

ACT Writing -ruudun viimeinen verkkotunnus on Kielen käyttö ja käytännöt. Tämä kohde sisältää kielioppia, välimerkkejä ja yleisiä lauseen rakennekysymyksiä. Tässä mitä ACT-verkkosivusto on sanottava kielen käytöstä:

Tämän alueen tulokset kuvastavat kykyä käyttää kirjoitettua kieltä argumenttien välittämiseen selkeästi. Osaavat kirjoittajat käyttävät kieliopin, syntaksin, sanankäytön ja mekaniikan käytäntöjä. He ovat myös tietoisia yleisöstään ja säätävät kirjoittamisensa tyyliä ja sävyä kommunikoimaan tehokkaasti.

Minulla on tapana ajatella tätä 'olla hyvä kirjailija' -luokana, koska monet yllä olevassa kuvauksessa käsitellyt standardit ovat sellaisia, joita hyvät kirjoittajat täyttävät automaattisesti kirjoittaessaan. Toisaalta tämä on luultavasti alue, joka ei puhu englantia äidinkielenään taistellessaan eniten, koska sinulla on oltava melko vahva englannin kielen taito, jotta voit saavuttaa yli 2 tällä verkkotunnuksella. Hyvä uutinen on, että lukemalla tämän artikkelin olet jo askeleen lähempänä ACT-kirjoituksen kielenkäytön parantamista.

On kolme pääalueet tällä verkkotunnuksella:

# 1: Kielioppi, käyttö ja mekaniikka
# 2: Lause rakenne
# 3: Sanasto ja sanavalinta

Olen listannut ne (ja käsittelen ne) alimmasta korkeimpaan tasoon. Jos kamppailet useiden alueiden kanssa, suosittelen aluksi alimman tason ongelmasta, koska komponentit pyrkivät rakentamaan toisiaan. Esimerkiksi, jos kamppailet kieliopin ja käytön kanssa, sinun on keskityttävä korjaamaan se ennen kuin alat ajatella sanaston / sanavalinnan tarkkuutta.

Kielioppi, käyttö ja mekaniikka

Perustasolla sinun on pystyttävä 'viestimään ideoistasi tehokkaasti kirjallisesti englanniksi' ( ACT.org ). Ensinnäkin tämä tarkoittaa, että kielioppisi ja välimerkkiesi on oltava oikein. ACT-kirjoituksessa on oikein tehdä muutamia pieniä virheitä, jos merkitys on selkeä, jopa esseissä, jotka saavat 6 kielen kielialueella; kuitenkin mitä enemmän virheitä teet, sitä enemmän pisteet laskevat.

Tässä on esimerkki esseestä, joka sai 3 kielen käytöstä:

Koneet pystyvät tekemään siellä töitä nopeasti ja tarkasti. Myös siksi, että koneet eivät ole inhimillisiä tai itsetietäviä, ne eivät kyllästy, joten he voivat tehdä saman asian uudestaan ​​ja uudestaan ​​ilman, että he kärsivät.

Vaikka lauseiden merkitys on selvä, on olemassa useita virheitä: ensimmäisessä virkkeessä käytetään 'niiden' sijasta 'siellä', toinen lause on juokseva lause ja toisessa lauseessa käytetään myös lyhennettä '&' ja. Katsokaa nyt esimerkkiä 6 pisteen esseestä:

Koneet menestyvät erinomaisesti työnsä suorittamisessa nopeasti ja tarkasti. Lisäksi koska koneet eivät ole itsetuntevia, ne eivät voi kyllästyä. Tämä tarkoittaa, että he voivat suorittaa saman tehtävän uudestaan ​​ja uudestaan ​​ilman laadun heikkenemistä.

Tämä esimerkki ratkaisee lyhenteen ja 'siellä / heidän' ongelman. Toisesta virkkeestä puuttuu pilkku ('itsetietoisen' jälkeen), mutta jälkimmäisen lauseen kysymys puuttuu.

Täydellinen opas ACT-kielioppiin voi olla hyödyllinen, jos tarvitset vain yleistä päivitystä kielioppisäännöihin. Lisäksi meillä on useita artikkeleita, jotka keskittyvät tiettyihin kielioppisääntöihin, koska ne testataan ACT-englannilla; Vaikka erityinen tapa, jolla ACT English testaa sinut näiden sääntöjen suhteen, ei ole asia, jonka sinun on tiedettävä esseelle, itse kielioppisääntöjen selitykset ovat varsin hyödyllisiä.

Lause rakenne

Kun olet oppinut peruskieliopin, käytön ja mekaniikan, voit kiinnittää huomion lauseen rakenteeseen. Tässä on esimerkki siitä, miltä 3-pisteinen essee kielenkäytössä (pelkästään lauseen rakenteen perusteella) voi näyttää:

Koneet ovat tehokkaampia kuin ihmiset monissa tehtävissä. Koneet eivät saa meitä menettämään ihmiskuntaamme. Sen sijaan koneet auttavat meitä olemaan ihmisiä tekemällä asioista tehokkaampia, jotta voimme esimerkiksi ruokkia tarvitsevia teknisellä kehityksellä.

Yllä olevan esimerkin lauseen rakenteet eivät ole erityisen vaihtelevia (kaksi virkettä peräkkäin alkaa 'Koneet ovat'), ja viimeisellä lauseella on hyvin monimutkainen / mutkikas rakenne, mikä tekee siitä vaikean ymmärtää. Vertailun vuoksi tässä on 6-pisteinen essee:

Koneet ovat tehokkaampia kuin ihmiset monissa tehtävissä, mutta se ei tarkoita, että koneet menettävät ihmiskuntamme. Itse asiassa koneet voivat jopa auttaa meitä ylläpitämään ihmiskuntaamme tarjoamalla tehokkaampia ja vaikuttavampia tapoja ruokkia tarvitsevia.

Mistä tahansa syystä huomaan, että kun olen ajanpaineen alaisena, lauseeni säilyttävät monimuotoisuuden rakenteissaan, mutta loppujen lopuksi ovat todella hankalia ja outoja. Todellinen esimerkki todellisesta elämästä: Kerran kuvailin menetelmää dementian torjumiseksi 'vanhusten suostuttelun tukena' kiireesti kirjoitetun psykologia-asiakirjan aikana. Löysin parhaat keinot torjua tätä:

# 1: Katso mitä olet kirjoittanut ja muuta mitä tahansa outoja sanamuotoja, jotka huomaat.

# 2: Jos kirjoitat vain esseeä, hanki ystävä / opettaja / sukulainen, joka osaa kirjoittaa (englanniksi), tarkastelemaan kirjoittamaasi ja huomauttamaan asioista (näin omat hankalat sanani tarttuivat ennen kuin minä luovutettu paperi). Tätä kohtaa ei tietenkään sovelleta, kun otat tosiasiallisesti ACT-ohjelmaa, mutta on erittäin hyödyllistä pyytää jotakuta muuta katsomaan kirjoittamiasi käytännön esseitä osoittamaan asioita, joita et ehkä huomaa itse.

Sanasto ja sanavalinta

Kielen käyttö -verkkokakun kuorrutus on ammattitaitoista sanastoa ja oikeaa sanavalintaa. Osa tästä tarkoittaa monimutkaisemman sanaston käyttämistä esseessäsi. Katsokaa vielä kerran tätä esimerkkiä 3 pisteen esseestä (oikeinkirjoitus korjattu):

Koneet pystyvät tekemään työnsä nopeasti ja tarkasti.

Vertaa sitä tähän 6-pisteisen esseen lauseeseen:

Koneet menestyvät erinomaisesti työnsä suorittamisessa nopeasti ja tarkasti.

ero calc ab: n ja bc: n välillä

6-pisteisessä esseessä käytetään sanaa 'excel' ja 'esiintyminen' sanan 'on hyvä' ja 'tekeminen' sijaan. Tämä on esimerkki kielen käyttämisestä, joka on sekä taitavampaa ('' excel '' on edistyneempi kuin '' hyvä osaa '') että tarkempaa ('esiintyminen' on tarkempi sana kuin 'tekeminen'). On tärkeää varmistaa, että kun käytät edistyneempiä sanoja, käytät niitä oikein. Harkitse seuraavaa virkettä:

'Koneet ovat usein tärkeitä turvaominaisuuksien haaroittamisessa.'

Lausekkeessa käytetään pari kehittynyttä sanastosanaa, mutta koska sanaa 'väärin' käytetään väärin, tässä lauseessa käytetty kieli ei ole taitava eikä tarkka. Ennen kaikkea sanavalintasi ja sanastosi pitäisi tehdä ideasi selkeämmäksi, ei tehdä niistä vaikeampaa ymmärtää.

kehon_adjektiivi-1

Untitled on myös adjektiivi mennessä Procsilas lentää , käytetään alla CC BY 2.0 / Muutettu ja rajattu alkuperäisestä.

Kuinka käytän ACT-kirjoitusluokitusta?

Okei, olemme tarkastelleet tosiasiallista ACT Writing -luokitusta ja käyneet läpi kaikki verkkotunnukset yksityiskohtaisesti. Lopuksi käyn läpi pari tapaa, jolla pisteytysraportti voi olla hyödyllinen sinulle ACT-esseen valmistelussa.

Käytä ACT-kirjoituksen otsikkoa muotoillaksesi esseesi

Nyt kun tiedät mitä ACT etsii esseestä, voit käyttää sitä ohjaa mitä kirjoitat esseissänne ... ja kuinka kehität ja järjestät sanasi!

Koska olen vanha ™ (ei oikeastaan ​​tavaramerkkiä) ja koska olen itärannikolta, en tiennyt paljoakaan ACT: stä ennen kuin aloitin työni PrepScholarissa. Ihmiset eivät todellakaan ottaneet sitä lukiossani, joten kun katsoin luokitusluetteloa ensimmäistä kertaa, hämmästyin siitä, kuinka erilainen ACT-essee oli (verrattuna tutumpaan SAT-esseeseen).

Pohjimmiltaan, lukemalla tämän artikkelin, teillä on jo parempi kuin lukion minulla.

kehon_muotokuvan muotokuva Vale_Youth_Art_Project_100 mennessä Oregonin ja Washingtonin maankäytön toimisto , käytetään alla CC BY 2.0 / Muutettu alkuperäisestä.

Taiteilijan käsitys L. Staffaronista, 16-vuotiaasta (katso, nuorempi vuosi oli / on vaikea kaikille).

Käytä ACT-kirjoituksen otsikkoa ... Harjoittele esseesi

ACT ei todellakaan voi antaa sinulle vastausta avaimeen esseeseen samalla tavalla kuin se voi antaa sinulle vastauksen avaimen muihin osioihin (lukeminen, matematiikka jne.). Jokaisessa pisteessä on joitain esimerkkejä esseistä ACT-verkkosivusto , mutta näissä esimerkeissä oletetaan, että opiskelijat ovat tasa-arvoisilla kaikilla aloilla, mikä ei välttämättä ole totta sinulle. Vaikka essee-esimerkki toimitetaan osana harjoitustestin vastausavainta, se todennäköisesti käyttää erilaista kontekstia, sillä on erilainen looginen eteneminen tai ehkä jopa väitetään eri näkökulma.

ACT-kirjoitus-otsikko on seuraava paras asia esseen vastausavaimeen. Käytä sitä suodattimena, jonka kautta voit tarkastella esseesi . Luonnollisesti sinulla ei ole aikaa tulla asiantuntijaksi soveltamalla otsikkokriteereitä esseeseesi varmistaaksesi, että olet ACT: n luokitusperiaatteiden ja -standardien mukainen. Se ei ole sinun tehtäväsi. Tehtäväsi on kirjoittaa paras essee, jonka pystyt. Jos et ole varma kyvystäsi havaita kielioppi-, käyttö- ja mekaniikkakysymyksiä, suosittelen, että pyydät ystävää, opettajaa tai perheenjäsentä, joka todella osaa kirjoittaa (englanniksi), katsomaan harjoitteluesi ja pisteesi pois virheistä.

Jos haluat todella mukautettua palautetta kokeneista essee-luokittelijoista, voinko ehdottaa myös PrepScholar-testin valmistelualustaa? Kun hoidan kaikkia essee-luokituksia, satun tietämään vähän tämän foorumin essee-osasta, joka tarjoaa sinulle sekä essee-arvosanan että mukautetun palautteen. Mene tänne oppimaan lisää!

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Millsaps Collegen pääsyvaatimukset

Mitä sinun on tiedettävä Williamistä, kerro Aggeler Opportunity High Schoolille

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja lisää William Tell Aggeler Opportunity High Schoolista Chatsworthissa, Kaliforniassa.

Täydellinen luettelo AP -kursseista ja -testeistä

Mitä kaikkia AP -kursseja voit ottaa ja mitkä sinun kannattaa ottaa? Lue lisää täydellisestä luettelostamme.

Parhaat koulut Kaliforniassa | Santa Barbaran lukioluokitukset ja tilastot

Löydä osavaltion rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Santa Barbaran vanhemmasta lukiosta Santa Barbarassa, Kaliforniassa.

Savannah College of Art and Design SAT -pisteet ja GPA

Suffolkin yliopiston pääsyvaatimukset

San Josen osavaltion pääsyvaatimukset

Penn State Lehigh Valleyn pääsyvaatimukset

327 Olennaiset TOEFL -sanastokortit

Opiskeletko TOEFL: lle? Kokeile ilmaisia ​​välttämättömiä TOEFL -sanastokortteja, joissa on ohjeet tehokkaimmasta tavasta oppia tarvitsemasi sanat.

Indiana Wesleyanin yliopiston pääsyvaatimukset

Molloy College SAT -pisteet ja GPA

Westmont Collegen pääsyvaatimukset

1070 SAT-pisteet: Onko tämä hyvä?

Mitä sinun on tiedettävä Mountain View'n lukiosta

Löydä osavaltion rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Mountain View High Schoolista Mountain View'ssa, Kaliforniassa.

Baylorin pääsyvaatimukset

Kalifornian parhaat koulut | Glendale High School Rankings ja tilastot

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Glendale High Schoolista Glendale, CA.

Vanhat ACT -tulokset: kuinka saada ja käyttää niitä

Miten saat vanhat ACT -pisteet työhakemuksiin tai muihin käyttötarkoituksiin? Näin pääset käsiksi vanhoihin ACT -pisteisiisi.

Yleiset sovellusohjeet: Kuinka lisätä korkeakouluja ja muuta

Etkö ole varma, kuinka korkeakoulut lisätään Common App -sovellukseen? Yhteiset sovellusohjeemme selittävät kaiken, mitä sinun tarvitsee tietää sen täyttämisestä.

Mitä sinun on tiedettävä Anderson W.Clark Magnet High Schoolista

Löydä osavaltion rankingit, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheilutiimit ja muuta tietoa Anderson W.Clark Magnet High Schoolista La Crescentassa, Kaliforniassa.

Paras yhteenveto ja analyysi: The Great Gatsby, luku 5

Onko sinulla kysyttävää Gatsbyn ja Daisyn treffeistä ja kuuluisasta paidanheitosta? Katso The Great Gatsby luvun 5 yhteenveto kaikista yksityiskohdista.

Paras ACT-pisteiden ennustaja

Yritätkö ennustaa ACT-pisteet? Selitämme parhaan tavan tehdä niin ja miksi jotkut muut menetelmät eivät välttämättä onnistu.

Concordia College New Yorkin pääsyvaatimukset

Jokainen saatavilla oleva englanninkielinen englanninkielinen paperi: ilmainen ja virallinen

Tarvitsetko IB -englanninkielisiä papereita valmistautuaksesi? Tässä on luettelo kaikista saatavilla olevista HL/SL -papereista, mukaan lukien ilmaiset ja viralliset testit.

Pine Manor Collegen pääsyvaatimukset

Clovisin lukio | 2016-17 Rankings | (Clovis,)

Löydä osavaltion rankingit, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Clovisin lukiosta paikassa Clovis, CA.