9 kirjallista elementtiä, jotka löydät jokaisesta tarinasta

ominaisuus-kuva-tyttö-kirja-koira

AP -kirjallisuustesti on suunniteltu testaamaan kykyäsi analysoida kirjallisuutta. Tämä tarkoittaa, että sinun on tiedettävä, miten voit käyttää analyysityökaluja, kuten kirjallisia elementtejä, tekstin merkityksen paljastamiseksi.

Koska kirjallisia elementtejä on läsnä jokaisessa kirjallisuudessa (todella!), Ne ovat hyvä paikka aloittaa analyysityökalujen kehittämisessä. Tässä artikkelissa annamme sinulle kirjallisen elementin määritelmän, selitämme, miten kirjallinen elementti eroaa kirjallisesta laitteesta, ja tarkastelemme yhdeksää parasta kirjallisuutta, jotka sinun on tiedettävä ennen AP -kirjallisuustestin suorittamista.



Aloitetaan siis!

body-book-red-leaf-photo

Mitä ovat kirjalliset elementit?

Ota hetki aikaa ja kuvittele talon rakentamista. (Pysy kanssamme, tässä.) Mitä asioita haluaisit tehdä ehdottomasti on sisällyttää talon tekemiseksi? Jotkut näistä ei-neuvoteltavista elementeistä ovat katto, seinät, keittiö ja kylpyhuone. Jos sinulla ei olisi näitä elementtejä, sinulla ei olisi taloa. Voi helvetti, sinulla ei ehkä ole edes rakennusta!

korkeakoulut, joihin on helppo päästä

Kirjallisen elementin määritelmä on melko samanlainen. Kirjalliset elementit ovat asioita, joita kaikki kirjallisuus - olipa se uutinen, kirja tai runo - ehdottomasti täytyy olla. Aivan kuten talo, elementit voidaan järjestää hieman eri tavalla ... mutta päivän päätteeksi ne ovat yleensä kaikki läsnä ja otettu huomioon. Kirjalliset elementit ovat kirjoittamisen perusrakenteita, ja niillä on tärkeä rooli auttaa meitä kirjoittamaan, lukemaan ja ymmärtämään kirjallisuutta.

Voisi jopa sanoa, että kirjalliset elementit ovat kirjallisuuden DNA: ta.

kehon mittakaavan kysymysmerkit

Miten kirjallinen elementti eroaa kirjallisesta laitteesta?

Mutta odota! Olet myös oppinut kirjallinen laite (joskus kutsutaan kirjallisiksi tekniikoiksi), joita kirjoittajat käyttävät luodessaan kirjallisuutta!

Joten mikä tekee kirjallisesta elementistä erilaisen kuin kirjallinen laite?

Palataan hetkeksi talomme metaforaan. Jos kirjalliset elementit ovat välttämättömiä, joita ei voi tehdä ilman talon osia, kirjalliset laitteet ovat valinnainen sisustus. Ehkä pidät klassisesta tyylistä (a trooppi !), tai ehkä olet enemmän eklektinen ihminen (a omahyväisyys )! Vain koska sinä koristele talosi kuin hullu ei tee siitä vähemmän taloa. Se tarkoittaa vain sitä, että sinulla on ... ainutlaatuinen persoonallinen tyyli.

Kirjalliset laitteet ovat valinnaisia ​​tekniikoita, joista kirjoittajat valitsevat ja valitsevat muokatakseen teostensa tyyliä, tyylilajia, sävyä, merkitystä ja teemaa . Esimerkiksi kirjalliset laitteet tekevät Cormac McCarthyn länsimaisesta romaanista Veren meridiaani , niin erilainen kuin Matt McCarthyn lääketieteellinen muistio, Todellinen lääkäri näkee sinut pian . Sitä vastoin kirjalliset elementit - etenkin elementit, jotka luokittelevat molemmat teokset 'kirjoiksi' - pitävät ne hyllyssä Barnes & Noble'ssa vierekkäin. Ne ovat kiistattomia asioita, jotka tekevät molemmista teoksista kirjallisuutta.

runko-keltainen-yhdeksän-asfaltti

Top 9 kirjallisuuden elementtejä (esimerkkejä!)

Katsotaanpa nyt syvällisemmin kirjallisuuden yleisimpiä elementtejä. Kukin termi alla olevista kirjallisuuden elementteistä antaa sinulle kirjallisen elementin määritelmän ja esimerkin elementtien toiminnasta.

runko-kynä-muste-kirjoittaminen

#1: Kieli

Tärkein kirjallinen elementti on kieli. Kieli on järjestelmä, joka välittää ajatuksia ja tunteita merkkien, äänien, eleiden ja/tai merkkien kautta. Kieli on tapa, jolla jaamme ideoita toisillemme, olipa se puhetta, tekstiä tai jopa esitystä!

mitkä ovat adverbikysymykset

Kaikki kirjallisuus on kirjoitettu tunnistettavalla kielellä, koska yksi kirjallisuuden päätavoitteista on jakaa ideoita, käsitteitä ja tarinoita suuremmalle yleisölle. Ja koska niitä on yli 6900 eri kieltä maailmassa , se tarkoittaa, että kirjallisuutta on olemassa myös tonnia erilaisia ​​kielellisiä muotoja. (Kuinka siistiä?!)

On selvää, että kirjan lukemiseksi sinun on ymmärrettävä kieli, jolla se on kirjoitettu. Mutta kieli voi myös olla tärkeä työkalu merkityksen ymmärtämisessä myös kirjasta. Esimerkiksi kirjoittajat voivat yhdistää kieliä auttaakseen lukijoita ymmärtämään paremmin hahmoja, asetuksia tai jopa sävyjä. Tässä on esimerkki siitä, miten Cherrie Moraga yhdistää näytelmässään englantia ja espanjaa, Sankareita ja pyhiä :

Katso lastesi kasvoihin. He kertovat totuuden. He ovat tulevaisuutemme. Mutta meillä ei ole tulevaisuutta, jos olemme edelleen uhreja.

Moragan näytelmä kertoo latinalaisamerikkalaisten siirtotyöläisten ahdingosta Yhdysvalloissa. Yhdistämällä esityksen englannin ja espanjan, Moraga auttaa lukijoita ymmärtämään hahmojaan ja heidän kulttuuriaan paremmin.

runko-juoni-kaikkialla-meemi

#2: Tontti

Teoksen juoni määritellään tapahtumasarjaksi, joka esiintyy ensimmäisestä rivistä viimeiseen. Toisin sanoen juoni on mitä tapahtuu tarinassa.

Kaikessa kirjallisuudessa on jonkinlainen juoni. Useimmat pitkämuotoiset kirjallisuudet, kuten romaani tai näytelmä, noudattavat melko tyypillistä juonirakennetta, joka tunnetaan myös nimellä juoni. Tämäntyyppisessä juonessa on kuusi elementtiä:

  • Alku/esittely: Tämä on tarinan alku. Näyttelyn aikana kirjoittajat esittävät lukijalle yleensä tärkeimmät hahmot ja asetukset.
  • Konflikti: Aivan kuten tosielämässä, tarinan ristiriita on ongelma, jonka päähenkilöt joutuvat ratkaisemaan. Juonessa näkyy kahdenlaisia ​​ristiriitoja. suuri konflikti on hahmojen kohtaama yleinen ongelma. Pienet konfliktit, Toisaalta, ovatko pienemmät esteet hahmojen ylitettävä ratkaistakseen suuren konfliktin.
  • Nouseva toiminta: Nousuva toiminta on kirjaimellisesti kaikki se tapahtuu tarinassa, joka johtaa juonen huipentumaan. Yleensä tähän liittyy pienten konfliktien kohtaaminen ja voittaminen, mikä pitää juonen eteenpäin. Vielä tärkeämpää on, että kirjailijat käyttävät nousevaa toimintaa rakentaakseen jännitystä, joka nousee päähän juonen huipentuman aikana.
  • Huipentuma: Juonen huipentuma on tarinan osa, jossa hahmojen on vihdoin kohdattava ja ratkaistava suuri konflikti. Tämä on juonen 'huippu', jossa kaikki nousevan toiminnan jännitys tulee lopulta päähän. Voit yleensä tunnistaa huipentuman selvittämällä, mikä tarinan osa on hetki, jolloin sankari joko onnistuu tai epäonnistuu.
  • Putoava toiminta: Falling action on kaikki, mitä tapahtuu kirjan huipentuman jälkeen mutta ennen ratkaisua. Tässä kirjailijat sitovat kaikki löysät päät ja alkavat tuoda kirjan toiminnan loppuun.
  • Resoluutio/Kielto: Tämä on tarinan päätelmä. Mutta vain siksi, että sitä kutsutaan 'ratkaisuksi', ei tarkoita, että jokainen ongelma ratkaistaan ​​onnellisesti - tai jopa tyydyttävästi. Esimerkiksi resoluutio Romeo ja Juulia liittyy (spoilerihälytys!) molempien päähenkilöiden kuolemaan. Tämä ei ehkä ole sellainen loppu, jonka haluat, mutta se on On loppu, minkä vuoksi sitä kutsutaan päätöslauselmaksi!

Jos olet koskaan lukenut Shakespearen näytelmän, olet nähnyt edellä kuvatun juonen töissä. Mutta vielä enemmän nykyaikaisia ​​romaaneja, kuten Nälkäpelit , käytä myös tätä rakennetta. Itse asiassa voit ajattele juoni kaari kuin tarinan luuranko!

Mutta entä runot, kysyt? Onko heillä tontteja? Joo! Ne ovat yleensä hieman vähemmän tiheitä, mutta jopa runoissa on asioita, joita tapahtuu.

Katso 'Älä mene lempeästi siihen hyvään yöhön', Dylan Thomas . Tässä runossa tapahtuu varmasti asioita: erityisesti kertoja kehottaa lukijoita olemaan hyväksymättä kuolemaa ilman taistelua. Vaikka tämä on yksinkertaisempaa kuin mitä tapahtuu jotain sellaista Taru sormusten herrasta , se on edelleen juoni!

vartalo-tunteet-iloinen-surullinen

#3: Mieliala

Kirjallisuuden tunnelma määritellään tunteeksi tai tunteeksi, jonka lukijat saavat lukiessaan sivun sanoja. Joten jos olet koskaan lukenut jotain, joka saa sinut tuntemaan olosi jännittyneeksi, pelästyneeksi tai jopa onnelliseksi ... olet kokenut mielialan omakohtaisesti!

mitkä merkit sopivat parhaiten Jousimiehen kanssa

Vaikka tarinalla voi olla yleinen tunnelma, on todennäköisempää, että tunnelma muuttuu kohtauksesta toiseen riippuen siitä, mitä kirjoittaja yrittää välittää. Esimerkiksi näytelmän yleinen tunnelma Romeo ja Juulia saattaa olla traagista, mutta se ei tarkoita sitä, että tietyissä kohtauksissa ei ole hauskoja, kevyitä hetkiä.

Mielialan ajattelu kirjallisuutta lukiessa on a loistava tapa selvittää, miten kirjoittaja haluaa lukijoiden tuntevan tiettyjä ideoita, viestejä ja teemoja . Nämä rivit Maya Angeloun 'Still I Rise' ovat hyvä esimerkki siitä, miten mieliala vaikuttaa ideaan:

Voit ampua minut sanoillasi,

Voit leikata minut silmilläsi,
Voit tappaa minut vihamielisyydelläsi,
Mutta silti nousen kuin ilma.

Mitä tunteita tässä kohdassa on? Kolme ensimmäistä riviä ovat täynnä vihaa, katkeruutta ja väkivaltaa, mikä auttaa lukijoita ymmärtämään, että runon puhujaa on kohdeltu kauheasti. Mutta siitä huolimatta viimeinen rivi on täynnä toivoa. Tämä auttaa Angeloua näyttämään lukijoille, kuinka hän ei anna muiden - edes kauheiden - tekojen pidätellä häntä.

body-image-tylypahka Tylypahkan noituuden ja velhouden koulu Harry Potter -kirjasarjasta

#4: Asetus

Oletko koskaan kuvitellut asuvasi Tylypahkan Gryffindor -makuusaleissa? Tai ehkä olet toivonut voivasi osallistua Mad Hatterin teejuhliin Ihmemaassa. Nämä ovat esimerkkejä siitä, miten asetukset - erityisesti elävät - vangitsevat lukijoiden mielikuvituksen ja auttavat kirjallista maailmaa heräämään henkiin.

Asetus määritellään yksinkertaisesti kellonajan ja paikan mukaan, jossa tarina tapahtuu. Asetus on myös tausta, jota vastaan ​​toiminta tapahtuu. Esimerkiksi Tylypahkasta tulee paikka tai paikka, jossa Harry, Hermione ja Ron kohtaavat monia seikkailujaan.

Muista, että pidemmillä töillä on usein useita asetuksia. Esimerkiksi Harry Potter -sarjassa on paljon ikimuistoisia paikkoja, kuten Hogsmeade, Diagon Alley ja Gringotts. Jokaisella näistä asetuksista on tärkeä rooli velhojen maailman herättämisessä.

Teoksen asettaminen on tärkeää, koska se auttaa välittämään tärkeää tietoa maailmasta, joka vaikuttaa muihin kirjallisiin elementteihin, kuten juoni ja teema. Esimerkiksi historiallisessa Amerikassa 1940 -luvulla sijoitetussa kirjassa on todennäköisesti paljon erilainen ilmapiiri ja juoni kuin scifi -kirjassa, joka sijoittuu kolmesataa vuotta myöhemmin. Lisäksi joistakin asetuksista tulee jopa tarinoiden hahmoja! Esimerkiksi talossa Edgar Allen Poen novelli Usherin talon kukistuminen tulee tarinan antagonisti . Pidä siis silmällä asetuksia, jotka palvelevat myös useita toimintoja työssä.

kehon-hehkulamppu-mielen-kartta

#5: Teema

Kaikilla kirjallisilla teoksilla on teemoja tai keskeisiä viestejä, joita kirjoittajat yrittävät välittää. Joskus teemaa kuvataan teoksen pääideana ... mutta tarkemmin sanottuna teemat ovat minkä tahansa ideoita, jotka toistuvat toistuvasti tekstissä. Tämä tarkoittaa, että useimmissa teoksissa on useita teemoja!

Kaikessa kirjallisuudessa on teemoja, koska kirjallisuuden päätarkoitus on jakaa, tutkia ja puolustaa ideoita. Jopa lyhyimmissä runoissa on teemoja. Katso tämä kaksirivinen runo, 'Elämäni on ollut runo, jonka olisin kirjoittanut', Henry David Thoreau :

Elämäni on ollut runo, jonka olisin kirjoittanut

Mutta en voinut elää ja lausua sitä.

Kun etsit teemaa, kysy itseltäsi, mitä kirjailija yrittää opettaa meille tai näyttää meille kirjoittamallaan. Tässä tapauksessa Thoreau sanoo, että meidän on elettävä hetkessä, ja eläminen tarjoaa materiaalia kirjoittamiseen.

#6: Näkökulma

Näkökulma on kertojan asema suhteessa kirjallisuuden juoniin . Toisin sanoen näkökulma on näkökulma, josta tarina kerrotaan.

milloin ylioppilaspäätökset tulevat

Meillä on itse asiassa erittäin syvällinen opas näkökulmasta, jonka löydät täältä. Mutta tässä on lyhyt versio: kirjallisuutta voidaan kirjoittaa yhdestä neljästä näkökulmasta.

  • Ensimmäinen henkilö: Tämän kertoo yksi tarinan hahmoista heidän näkökulmastaan. Voit helposti tunnistaa ensimmäisen persoonan näkökulmat etsimällä ensimmäisen persoonan pronomineja, kuten 'minä', 'sinä' ja 'minun'.
  • Toinen henkilö: toisen persoonan näkökulma tapahtuu, kun yleisöstä tehdään tarinan hahmo. Tässä tapauksessa kertoja käyttää toisen persoonan pronomineja, kuten 'sinä' ja 'sinun'. Jos saat joskus hämmennyksen, muista vain, että Valitse oma seikkailu -kirjoissa käytetään toista persoonaa.
  • Rajoitettu kolmas henkilö: tämä on silloin, kun kertoja poistetaan tarinasta ja kertoo sen ulkopuolisesta näkökulmasta. Tätä varten kertoja käyttää pronomineja, kuten 'hän', 'hän' ja 'he' viittaamaan tarinan hahmoihin. Kolmannen henkilön rajoitetusti katsottuna tämä kertoja keskittyy tarinaan, koska se ympäröi yhtä hahmoa. Se on melkein kuin päähenkilön perässä oleva kameraryhmä, joka raportoi kaikesta, mitä heille tapahtuu.
  • Kolmannen persoonan kaikkitietävä : Tässä mielessä kertoja käyttää edelleen kolmannen persoonan pronomineja ... mutta sen sijaan, että se olisi rajoitettu yhteen hahmoon, kertoja voi kertoa lukijoille, mitä tapahtuu kaikkien hahmojen kanssa aina. Se on melkein kuin kertoja on Jumala: he voivat nähdä kaiken, kuulla kaiken ja selittää kaiken!

Näkökulma on tärkeä kirjallinen elementti kahdesta syystä. Ensinnäkin se auttaa meitä ymmärtämään paremmin tarinan hahmoja. Esimerkiksi ensimmäisen persoonan näkökulmasta lukijat voivat tutustua päähenkilöön yksityiskohtaisesti, koska he kokevat päähenkilön ajatukset, tunteet ja toimet.

Toiseksi näkökulma luo kertojan, tai hahmo, jonka tehtävänä on kertoa tarina, josta puhumme seuraavassa osassa!

runko-mikrofoni

#7: Kertoja

Kuten juuri mainitsimme, kertoja on henkilö, joka kertoo tarinan. Kaikella kirjallisuudella on kertoja, vaikka sitä ei olisikaan nimetty tai juonessa aktiivinen osa.

Tarkoitamme seuraavaa: kun luet sanomalehden artikkelin, toimittajan tehtävänä on kertoa sinulle kaikki tietyn tapahtuman yksityiskohdat. Se tekee toimittajasta kertojan. He käyttävät haastattelujen, tutkimuksen ja oman silminnäkijän tilin yhdistelmää auttaakseen sinua ymmärtämään paremmin aihetta.

Sama pätee myös kirjan tai runon kertojaan. T kertoja auttaa ymmärtämään juonen lukijalle . Heidän tehtävänsä on selittää, kuvata ja jopa dramaattisesti paljastaa juonipisteet yleisölle. Tässä on esimerkki siitä, kuinka yksi kirjallisuuden kuuluisimmista kertojista John Watson selittää Sherlock Holmesin hahmon lukijoille Scarlet -tutkimus:

Hän ei opiskellut lääketiedettä. Hän oli itse vastauksena kysymykseen vahvistanut Stamfordin lausunnon tältä osin. Hän ei myöskään näyttänyt harjoittaneen sellaista lukutaitoa, joka voisi sopia hänelle tieteen tutkintoon tai muuhun tunnustettuun portaaliin, joka antaisi hänelle pääsyn opittuun maailmaan. Silti hänen innokkuutensa tiettyjä tutkimuksia kohtaan oli huomattava, ja hänen tietonsa oli epäkeskisten rajojen sisällä niin poikkeuksellisen runsas ja vähäinen, että hänen havaintonsa ovat hämmästyttäneet minua. Kukaan ei varmasti tekisi niin paljon töitä tai saisi niin tarkkaa tietoa, ellei hänellä olisi jokin tietty tavoite. Pettyvät lukijat ovat harvoin merkittäviä oppimisensa tarkkuuden vuoksi. Kukaan ei rasita mieltään pienillä asioilla, ellei hänellä ole siihen erittäin hyvää syytä.

John Watson kertoo tarinan ensimmäisen persoonan näkökulmasta (vaikka se ei näy tässä lainauksessa). Tämä tarkoittaa sitä, että hän antaa lukijoille oman näkemyksensä ympäröivästä maailmasta, mukaan lukien Sherlock Holmes. Tässä kohdassa lukijat oppivat Holmesin erikoisista oppimistottumuksista, mikä on vain yksi osa hänen poikkeuksellista luonnettaan.

body-konflikti-apuraha-snider Grant Snider/ Satunnaiset sarjakuvat

#8: Ristiriita

Koska konflikti on osa juonta - ja kuten olemme jo todenneet, kaikella kirjallisuudella on jonkinlainen juoni -, se tarkoittaa, että konflikti on myös kirjallinen elementti. Konflikti on keskeinen taistelu, joka motivoi hahmoja ja johtaa teoksen huipentumaan. Yleensä ristiriita syntyy päähenkilö , tai sankari, ja antagonisti , tai konna ... mutta se voi esiintyä myös toissijaisten hahmojen, ihmisen ja luonnon, sosiaalisten rakenteiden tai jopa sankarin ja hänen oman mielensä välillä.

Vielä tärkeämpää, konflikti antaa tarinalle tarkoituksen ja motivoi tarinan juonen . Toisin sanoen konflikti saa päähenkilön toimimaan. Joskus nämä konfliktit ovat suuria, kuten sota ... mutta ne voivat olla myös pieniä, kuten konflikti sankarin ja heidän vanhempiensa välisessä suhteessa.

Yksi tärkeimmistä asioista konfliktien ymmärtämisessä on se voi olla molempia selkeä ja implisiittinen. Selkeä ristiriita selitetään tekstissä; se on selvä hetki, jossa jotain menee pieleen ja hahmojen on korjattava se. Bram Stokerin Dracula käyttää selvää konfliktia ruokkimaan juoni: vampyyri on tullut Englantiin, ja tarinan sankareiden on tapettava hänet mahdollisimman pian.

Epäsuora konflikti on yleisempi runoudessa, jossa ei ole tiettyä tapahtumaa, joka ilmeisesti huutaa, 'tämä on ongelma'. Sen sijaan sinun täytyy lukea rivien välistä löytääksesi kertojan motivoivan ristiriidan. Katso Elizabeth Barrett Browningin Kuinka rakastan sinua? esimerkki implisiittisestä konfliktista toiminnassa:

Kuinka rakastan sinua? Anna minun laskea tavat.

Rakastan sinua syvyyteen, leveyteen ja korkeuteen
Sieluni voi tavoittaa, kun tuntuu poissa näkyviltä
Olemisen ja ihanteellisen armon päämäärille.
Rakastan sinua jokaisen päivän tasolle
Useimmat hiljaiset tarvitsevat auringon ja kynttilän valossa.
Rakastan sinua vapaasti, koska miehet pyrkivät oikeaan.
Rakastan sinua puhtaasti, kun he kääntyvät ylistyksestä.
Rakastan sinua intohimolla
Vanhoissa suruissani ja lapsuuteni uskossa.
Rakastan sinua rakkaudella, jonka näytin menettävän
Kadonneiden pyhieni kanssa. Rakastan sinua hengityksellä,
Hymy, kyyneleet, koko elämäni; ja jos Jumala niin päättää,
Rakastan sinua kuitenkin paremmin kuoleman jälkeen.

Konflikti on itse asiassa onnellinen: kertoja on niin rakastunut, että hän kamppailee tunteidensa syvyyden ilmaisemisen kanssa!

kehon syanidi ja onnen päähenkilö Syanidia ja onnellisuutta/ Explosm.net

#9: Hahmot

Kirjallisuudessa on oltava vähintään yksi hahmo, joka voi olla henkilö, esine tai eläin.

Vaikka on olemassa monia erilaisia ​​hahmotyyppejä (ja arkkityyppejä!), Puhumme kahdesta, jotka sinun on ehdottomasti tiedettävä: päähenkilöstä ja vastustajasta.

Teoksen päähenkilö on sen päähenkilö. Juoni kiertää tämän henkilön tai esineen ympärillä, ja he ovat keskeisiä tarinan ristiriidan ratkaisemisessa. Päähenkilöt ovat usein sankarillisia, mutta heidän ei tarvitse olla: monet tarinat keskittyvät myös keskimääräisten ihmisten kamppailuihin. Suurin osa päähenkilöistä ovat hahmoja, jotka muistat kauan kirjan jälkeen, kuten Katniss Everdeen, David Copperfield, Sherlock Holmes ja Hester Prynne.

Toisaalta antagonistit ovat hahmoja, jotka vastustavat päähenkilöä jollain tavalla. (Tämä vastakkainasettelu aiheuttaa tarinan ristiriidan!) Tarinassa voi olla useita vastustajia, vaikka yleensä on yksi merkittävä hahmo, eläin tai esine, joka edelleen estää päähenkilön etenemistä. Jos unohdat antagonistin, ajattele vain suosikkisi Disney -roistoja. He ovat joitain parhaita pahiksia siellä!

kuinka tehdä rusketusmaali

body-man-two-yellow-nuolet

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Gettysburg College ACT -tulokset ja GPA

Nebraskan yliopisto - Lincolnin pääsyvaatimukset

Täydellinen opas: Wake Forestin pääsyvaatimukset

Mitä sinun on tiedettävä Apple Valley High Schoolista

Löydä osavaltioiden rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Apple Valley High Schoolista Apple Valley, CA.

Kuinka kauan sinun pitäisi opiskella ACT: tä varten? 6-vaiheinen opas

Kuinka kauan kestää parantaa ACT -pisteitäsi? Kuinka monta tuntia, viikkoa, kuukautta sinun täytyy opiskella? Ota selvää tästä.

Connecticut College ACT -pisteet ja GPA

Greensboro Collegen pääsyvaatimukset

Mitä sinun on tiedettävä Victor Valleyn lukiosta

Löydä osavaltion rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Victor Valley High Schoolista Victorville, Kalifornia.

Indiana University Bloomingtonin pääsyvaatimukset

USF SAT -pisteet ja GPA

Kalifornian parhaat koulut | Grace M. Davisin lukion sijoitukset ja tilastot

Löydä osavaltion rankingit, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Grace M. Davis High Schoolista Modesto, CA.

Fiskin yliopiston pääsyvaatimukset

William Woodsin yliopiston pääsyvaatimukset

Peru State College pääsyvaatimukset

ACT -alitulokset vs. SAT -alitulokset: Vertailu

Oletko hämmentynyt siitä, mitä testituloksesi tarkoittavat? Selitämme, kuinka ACT- ja SAT -alituloksia verrataan ja miten niitä käytetään oikean testin löytämiseen.

Täydellinen luettelo: Ohion korkeakoulut + sijoitukset/tilastot (2016)

Haetko oppilaitoksia Ohiossa? Meillä on täydellinen luettelo Ohion parhaista kouluista, joiden avulla voit päättää, minne mennä.

Milloin kollegion hyväksymiskirjeet saapuvat säännölliseen päätökseen? Varhainen päätös tai varhainen toiminta?

Milloin korkeakoulut lähettävät hyväksymiskirjeitä ja milloin ne saapuvat? Opi, kun korkeakoulupäätökset tulevat tämän täydellisen oppaan avulla.

NYC On ja pois lyöty polku: Manhattan

Tutki NYC: tä? Opi parhaita asioita Manhattanilla, etsitpä kuuluisia nähtävyyksiä tai piilotettuja helmiä.

Ferris State Universityn SAT -tulokset ja GPA

Ball State SAT -pisteet ja GPA

Lees-McRae Collegen pääsyvaatimukset

2016-17 Akateeminen opas | Rancho Cotaten lukio

Löydä osavaltion rankingit, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Rancho Cotate High Schoolista Rohnert Parkissa, Kaliforniassa.

Cincinnatin kristillisen yliopiston pääsyvaatimukset

4.3 GPA: Onko tämä hyvä? Korkeakoulut, joihin pääset 4.3

Mikä on 4.3 GPA? Onko se hyvä vai huono, ja mitkä oppilaitokset hyväksyvät 4,3 GPA: n? Ota selvää, mihin kouluihin pääset.

Mikä on DO vs. MD? Kumpi on parempi?

Mitä eroa on MD: llä ja DO: lla? Mikä tutkinto on parempi lääkärille? Tutustu täydelliseen oppaaseemme DO vs MD.