4 vinkkiä erottuviin Carnegie Mellon -esityksiin

feature_carnegie_mellon_campus

Carnegie Mellon on sijoittui maan 25 parhaan yliopiston joukkoon , joten sinulla on oltava vaikuttava sovellus - tietysti erotettavissa olevilla esseillä! - Päästäksesi sisään. Hakijoiden on toimitettava yhteensä neljä Carnegie Mellon-esseeä, joista kolme sisältää Carnegie Mellon -lisäaineen.

Jatka lukemista saadaksesi tietää, mitä nykyiset Carnegie Mellonin esseekehotukset ovat, mistä aiheista voisit kirjoittaa ja mitkä ominaisuudet tekevät loistavasta Carnegie Mellonin esseestä.



Ominaisuus Kuva: Mathieu Thouvenin / Flickr

Mitkä ovat Carnegie Mellon Essay -kehotteet?

Henkilökohtaisen lausunnon lisäksi sinun on kirjoitettava Common App -sovellukseen (jolle sinun on valittava yksi seitsemästä mahdollisesta kehotteesta), Carnegie Mellon vaatii kaikkia hakijoita toimittamaan kolme täydentävää esseitä; nämä esseet muodostavat Carnegie Mellon -lisäaineen.

Hakijat eivät saa toimittaa hakemuksiinsa muita täydentäviä materiaaleja, kuten verkkosivustoja, taideteoksia tai ansioluetteloita. (Huomaa, että ainoa poikkeus tähän on, jos haet kouluun, joka vaatii lisämateriaalia , kuten Arkkitehtuurikoulu.)

Jokainen essee voi olla enintään 300 sanaa pitkä, tekemällä ne hieman lyhyemmiksi kuin tyypillinen henkilökohtainen lausuntosi yliopistolle, joka on yleensä noin 500-600 sanaa.

Joten mitä Carnegie Mellonin essee kehottaa? Katsotaanpa:

Useimmat opiskelijat valitsevat suunnitellun pääaineensa tai opintoalueensa ajan myötä kehittyvän intohimon tai inspiraation perusteella - mikä intohimo tai inspiraatio sai sinut valitsemaan tämän opintoalueen?

Monet opiskelijat harjoittavat yliopistoa tietyn tutkinnon, uramahdollisuuden tai henkilökohtaisen tavoitteen saavuttamiseksi. Mikä tahansa se onkin, oppiminen on kriittistä perimmäisen tavoitteen saavuttamiseksi. Kun ajattelet oppimisprosessia yliopistovuosien aikana, kuinka määrität onnistuneen yliopistokokemuksen?

Harkitse hakemustasi kokonaisuutena. Mitä haluat henkilökohtaisesti korostaa hakemuksessasi valintakomitean käsittelyä? Korosta jotain sinulle tärkeää tai jotain, jota sinulla ei ole ollut mahdollisuutta jakaa. Kerro meille, älä näytä meille (kiitos verkkosivustoista).

Kuten näet, jokainen kirjoittamasi Carnegie Mellonin essee keskittyy johonkin toiseen itsestäsi. Sinun on erityisesti selitettävä esseissäsi seuraavat:

  • Essee 1: lle, mihin aiot pääaineen ja miksi
  • Essee 2: lle, mitä toivot pääsevän yliopistoon
  • Essee 3: lle jotain, jota haluat korostaa itsestäsi

Kuinka sinun pitäisi kirjoittaa jokainen Carnegie Mellon-essee? Annamme seuraavaksi tarkkoja vinkkejä.

Kaikki Carnegie Mellon Essay -kyselyt, analysoitu

Tässä osassa käydään läpi kolme Carnegie Mellonin esseekehotetta yksityiskohtaisesti ja annamme sinulle tärkeitä vinkkejä, jotta voit varmistaa, että esseesi erottuvat muusta joukosta.

body_people_collaboration

Carnegie Mellon Essee 1: Aiottu majuri

Useimmat opiskelijat valitsevat suunnitellun pääaineensa tai opintoalueensa ajan myötä kehittyvän intohimon tai inspiraation perusteella - mikä intohimo tai inspiraatio sai sinut valitsemaan tämän opintoalueen?

mikä on 2,5 gpa korkeakoulussa

Vaikka se saattaa näyttää hieman sanalliselta, kaikki tämä Carnegie Mellonin esseekehote todella kysyy: 'Miksi tämä pääaine?' Tarkemmin, tämä kehote haluaa sinun kertovan kulkemasi henkisen polun selittämällä kokemuksia, ihmisiä ja / tai tapahtumia, jotka ovat johtaneet siihen, että haluat haluta päällikköä tällä tietyllä alalla.

Ylivoimaisesti tehokkain tapa vastata tähän kehotukseen on kerro kiehtova tarina siitä, kuinka olet kiinnostunut aiotusta pääaineestasi. Ajattele elämäsi tärkeimpiä hetkiä, jotka osoittavat rakkautesi siihen, mitä haluat opiskella, ja kirjoita sitten niistä.

Oletetaan esimerkiksi, että aiot opiskella musiikkikoostumusta. Voit aloittaa kertomalla ensimmäisen kerran, kun yritit kirjoittaa musiikkikappaleen perheesi pianolle, ja kuinka vaikeaa se oli. Nautit kuitenkin todella uuden prosessin luomisesta. Tämä sai sinut ilmoittautumaan viikoittaisille pianotunneille; jatkoit myös pianokappaleiden säveltämistä vapaa-ajalla. Opiskelijana päätit osallistua koulusi lahjakkuuden näyttelyyn ja päädyit voittamaan säveltämäsi musiikkikappaleen.

Kun sinä ei tarvitse pysyä kronologisessa järjestyksessä, Tämän organisaation käyttäminen varmistaa, että esseesi on helppo seurata ja havainnollistaa selkeästi, kuinka etenit sellaisesta, joka ei tiennyt mitään kentästä, jonkun, joka on nyt omistautunut sille.

Lisäksi, muista keskittyä paitsi siihen, miten kiinnostuit pääaineestasi, myös siihen, miten tämä intohimosi löytämisen matka on vaikuttanut sinuun ja tavoitteisiisi. Haluat ehkä esimerkiksi opiskella arkkitehtuuria, koska toivot käyttäväsi taitojasi kannustamaan ympäristöystävälliseen asumiseen ja torjumaan siten ilmastonmuutoksen vaikutuksia.

On myös hyvä mainita suoraan tai epäsuorasti, kuinka Carnegie Mellon auttaa sinua saavuttamaan tavoitteet aiotulla kentällä. Voisit puhua lyhyesti tietystä alasi tiedekunnan jäsenestä, jonka kanssa haluat työskennellä, kalliista Carnegie Mellonin laitteista tai opiskelijoiden käytettävissä olevista erityisistä ammatillisista mahdollisuuksista.

Lopuksi, ole varovainen, ettet liioittele. Älä sano, että olet yhtäkkiä kiinnostunut kirjallisuudesta lukemisen jälkeen Suuri Gatsby englantilaisille, jos todella vihasit kirjaa tai intohimoi kirjallisuutta hyvissä ajoin ennen sitä.

On OK, jos elämässäsi ei ole yhtä yksittäistä hetkeä, joka sai sinut ymmärtämään, että tämä pääaine on oikea sinulle. Sen sijaan, että toimisit ikään kuin jokin tietty tapahtuma olisi merkittävämpi kuin se todellisuudessa oli, keskity vain kokonaismatkalle, jonka olet käynyt päästäksesi siihen pisteeseen, johon olet tällä hetkellä - eli päähän, jonka olet valinnut jatkamaan.

Carnegie Mellon Essee 2: Miksi olet menossa yliopistoon

Monet opiskelijat harjoittavat yliopistoa tietyn tutkinnon, uramahdollisuuden tai henkilökohtaisen tavoitteen saavuttamiseksi. Mikä tahansa se onkin, oppiminen on kriittistä perimmäisen tavoitteen saavuttamiseksi. Kun ajattelet oppimisprosessia yliopistovuosien aikana, kuinka määrität onnistuneen yliopistokokemuksen?

Yliopistoon meneminen ei ole vain tutkintosi saamista. Se on tietysti osa sitä - sinusta tuntuu melko petetulta, jos pääset yliopiston läpi vain saadaksesi selville, että et saanut tutkintoa - mutta uusien asioiden oppiminen ja kasvaminen ihmisenä ovat myös todella tärkeitä.

Tässä esseessä Carnegie Mellon haluaa nähdä sinun keskustelevan siitä, kuinka oppiminen, ei vain tutkinnon suorittaminen, edustaa kasvuasi yliopistossa. Se saattaa tuntua hieman pelottavalta, koska et ole vielä lähtenyt yliopistoon, mutta sinulla on kaksi tärkeää asiaa hyödyntää: kokemus aikaisemmasta koulutuksestasi ja toiveesi tulevaisuudesta.

Kun vastaat tähän kehotukseen, ajattele vähemmän yksittäisistä luokista, joita otat, mitä arvosanoja saat niissä tai mitä esseitä kirjoitat. Ajattele oppimisprosessia, kaikkia pieniä asioita, jotka menevät koulutukseesi palkkaluokkien ja tehtävien lisäksi. Kuinka opit? Ja sen lisäksi mitä opitko?

Ajattele, miltä 'menestyvän yliopistokokemuksen' saaminen näyttää sinulle. Mitä tietoja ja kokemuksia aiot valmistua valmistutessasi? Mitä ainutlaatuisia kokemuksia sinulla on Carnegie Mellonilla, jotka muokkaavat henkilöä, josta lopulta haluat tulla?

Tämä on aika olla tarkka. Ehkä näet itsesi kuuluvan kukoistavaan älylliseen yhteisöön, ja ajatuksia herättävä keskustelu on yksi tapa, jolla opit parhaiten. Voit tarkastella esimerkiksi kampuksella olevia ryhmiä ja nähdä, mihin ryhmiin haluat liittyä.

Liittyminen re: verbi voi olla tapa, jolla olet yhteydessä muihin ihmisiin, jotka rakastavat ajatuksia herättäviä keskusteluja, tai ehkä olet kiinnostunut enemmän Mosaiikki oppia käsitteistä, kuten intersektionaalisuus. Voit tunnistaa ryhmät, jotka vetoavat sinuun omassa kapealla, ja mainita ne esseessäsi paikoina, joista toivot löytää älyllisen yhteisösi.

Tietenkään se ei ole ainoa tapa edetä siinä. Tärkeä asia, jonka sinun on välitettävä, on se, että olet kiinnostunut paitsi tutkintotodistuksesi saamisesta myös oppimiskokemuksesta. Kuinka teet sen, on sinun tehtäväsi - voit kuvata, kuinka opit ja kuinka Carnegie Mellon auttaa rikastuttamaan sinua ihmisenä opetusmenetelmiensä kautta, olemalla lähellä muita menestyviä ja älyllisiä henkilöitä tai nimeämällä tiettyjä klubeja, ryhmiä tai luokkia haluat olla osa.

Näytä Carnegie Mellonille, miten opit ja miten he edistävät tiettyjä tavoitteitasi, ja olet oikealla tiellä!

body_question_mark_head Mikä määrittelee sinut?

Carnegie Mellon Essay 3: Jotain tärkeää sinulle

Harkitse hakemustasi kokonaisuutena. Mitä haluat henkilökohtaisesti korostaa hakemuksessasi valintakomitean käsittelyä? Korosta jotain sinulle tärkeää tai jotain, jota sinulla ei ole ollut mahdollisuutta jakaa. Kerro meille, älä näytä meille (kiitos verkkosivustoista).

Tämä esseekehote on avoimimmat kolmesta ja loistava tilaisuus todella kaivaa itsesi tärkeisiin ominaisuuksiin, joista sinusta tuntuu, ettet ole kirjoittanut tarpeeksi tai lainkaan sovelluksesi muissa osissa.

Kirjoititko jostakin toisesta esseestä, esimerkiksi siitä, jonka kirjoitit Common App -sovellukseen, josta haluat puhua lisää täällä? Haluatko kirjoittaa jostakin, mikä on sinulle tärkeää ja jota sinulla ei ole vielä ollut mahdollisuutta tarkentaa?

Aiheet ovat täällä melko loputtomia —Varmista vain, että mitä kirjoitat tälle esseelle, paljastaa jotain tärkeää, jonka uskot valintakomitean tietävän sinusta.

Tämä voi olla erityinen persoonallisuuden piirre - ehkä haluat korostaa johtamistaitojasi puhumalla roolistasi tiiminvetäjänä paikallisessa nuorisoklubissa - tai jotain elämästäsi, jolla on ollut suuri vaikutus siihen, miten näet itsesi ja tulevaisuutesi.

Tässä on joitain aiheita, joista voit kirjoittaa (mutta älä tunne näiden ehdotusten rajoittuvan!):

  • Erityinen tapahtuma, jolla on merkitystä sinulle, ja mitä se opetti sinulle akateemisista ja / tai ammatillisista kiinnostuksistasi, tavoitteistasi, persoonallisuudestasi jne.
  • Joku tuntemastasi, joka on vaikuttanut sinuun merkittävällä tavalla, ja kuinka kyseinen henkilö on erityisesti vaikuttanut kiinnostuksiisi ja / tai tavoitteisiisi
  • Selitys jollekin, joka vaikutti kielteisesti arvosanoihisi tai muuhun osaan hakemustasi - esimerkiksi käytit ehkä paljon aikaa sairaan sukulaisen hoidossa toisen vuoden toisen lukuvuoden aikana, minkä vuoksi arvosanasi laskivat hieman
  • Erityinen kiinnostuksesi, intohimosi, harrastuksesi tai taitosi, ja mitä olet saanut siitä joko älyllisesti tai henkisesti

Taas kerran, älä yritä kirjoittaa siitä, mitä luulet CMU: n valintalautakunnan haluavan lukea - ole rehellinen siitä, mikä sinulle on tärkeää ja miksi. Jos olit vapaaehtoisena jonnekin muutaman kerran, mutta et nauttinut siitä tai saanut siitä mitään arvokasta, tee ei kirjoita siitä täältä!

Samoin, älä pelkää keskittyä johonkin näennäisesti arkisesta. Varmista vain, että valitset valitsemasi aiheen - vaikka se olisikin melko tavallista - paljastamaan lopulta jotain tärkeätä sinusta. Joten ei, luultavasti ei ole hyvä idea kirjoittaa siitä, kuinka vietät tunteja Instagramissa joka päivä, koska tämä harrastus ei todellakaan paljasta mitään merkittävää sinusta, tavoitteistasi tai henkilökohtaisesta kasvustasi.

2 todellista Carnegie Mellon -esinäesimerkkiä + analyysi

Hyvän Carnegie Mellon-esseen kirjoittamiseksi auttaa ymmärtämään, millaisten esseiden avulla hakijat todella hyväksyttiin tähän arvostettuun yliopistoon. Tässä annamme sinulle kaksi todellista esimerkkiä Carnegie Mellonista löysimme verkosta ja selitämme, mikä tekee heistä menestyviä.

joka on yhteensopiva skorpionin kanssa

merkintä: Tämän vuoden Carnegie Mellonin esseekehotukset ovat uusia, joten seuraavat esseet ovat vastauksena vanhempiin kehotuksiin, joilla on erilaiset sanarajat. Näistä eroista huolimatta, jos haluat nähdä sellaiset tarinat, jotka menestyneet hakijat ovat kertoneet, sinun pitäisi antaa sinulle selkeä käsitys siitä, mitkä aiheet, yksityiskohdat ja tyylit saattavat toimia hyvin omien Carnegie Mellon -essiesiä varten!

Esimerkki Carnegie Mellonin essee 1

Tämä ensimmäinen kahdesta Carnegie Mellonin esseesimerkistä tulee yliopiston esseiden verkkosivustolta Esseet, jotka toimivat . Essee on melko pitkä - yli 650 sanaa! —Ja kirjoitettiin vastauksena seuraavaan (vanhaan) täydentävään Carnegie Mellonin esseekehotukseen:

Miksi Carnegie Mellon University?

Ja nyt tässä on essee:

Lapsena, joka piiloutui vanhempiensa taakse eikä koskaan lausunut sanaakaan, kun muukalaiset olivat lähellä, minulle ei ollut tuntemattomia ihmisiä, jotka pitivät minua ujoina. Vanhetessani löysin ääneni kuitenkin mukavammin musiikin, taiteen ja kirjoittamisen kautta. Esimerkiksi Mozartin viulukonserton pelaaminen Kennedy Centerissä vapautti tunteita, viulun kanssa kertomuksen monimutkaisen taiteen kautta. Minua kiinnosti kirjoittaa tarinoita ja jakaa ideoita ikäiseni kanssa, aloitin toimittajaurani viidennellä luokalla. Viisi vuotta myöhemmin perustin lukion kirjallisuuslehden, Muusat , joka tarjoaa alustan kaikille äänille ja edistää yhteyksiä opiskelijoiden välillä.

Olin kaksitoistavuotias, kun Johns Hopkinsin yliopiston lahjakkaiden nuorten keskuksen ohjelman HTML-luokka tutustutti minut nykyaikaiseen viestintäkieleen: tietokoneisiin ja Internetiin. Rakastuessani koodaukseen ja verkkosivujen suunnitteluun, käytin uutta löytämääni tietoa suunnitellessani verkkosivua kansallisen historian päiväprojektiini, joka voitti koulukilpailun. Lukiossa liityin ohjelmointiklubiin, kävin tiukoissa tietojenkäsittelytieteen kursseissa ja suunnittelin Muusat ' verkkosivusto. Tänä vuonna loin käsitteellisen verkkokaupan, joka voitti ensimmäisen sijan Maryland Future Business Leader Associationin sähköisen liiketoiminnan kilpailutilaisuudessa.

Kesällä 2016 harjoittelin NCI-melanooman tutkimuslaboratoriossa. Tämä kokemus muutti täysin sitä, miten suhtautuin tekniikan merkitykseen modernille viestinnälle. Olimme saaneet genotyyppejä tuhansilta melanoomapotilailta ja verrokkeilta, mutta esiin nousi uusi kysymys: kuinka voisimme poimia hyödyllistä tietoa massiivisesta datatiedostosta, joka muistuttaa neulan löytämistä heinäsuovasta? Suoritin bioinformatiikan ohjauksessa assosiaatiotestin melanoomaan liittyvien varianttien ja selviytymistuloksen välillä tunnistamaan riskilokit, jotka saattavat vaikuttaa potilaan eloonjäämiseen. Kirjoitin tutkijoiden tarpeisiin vastaamiseksi R-koodin mukaisen sovelluksen, joka järjestää ja hallinnoi melanooman genotyyppitietoja. tietyn genotyypin tietojen ja sen yhdistämisen melanoomaan saaminen oli nyt parin napsautuksen päässä. Tästä työstä opin kuinka kääntää suuria tietoja ratkaisuiksi käyttäen oikeaa tietomuotoa ja tietorakennetta. Tajusin, että moderni tekniikka ei vain auta meitä kommunikoimaan tehokkaammin, vaan tarjoaa myös järjestelmän, jolla voimme ratkaista maailmanlaajuiset ongelmat.

Vahvan tietojenkäsittelytieteen ja viestinnän taustalla toivon voivani sisällyttää sekä tulevaisuuden uraan tietojärjestelmien rakentamisen, tutkimuksen tekemisen että aliedustettuja kansalaisia ​​palvelevien organisaatioiden konsultoinnin. Yksi projekti, johon haluan puuttua, on sosiaalisen median algoritmien muokkaaminen siten, että vähemmistöjen ja / tai vähemmistöjen luomat tiedotusvälineet näkyvät käyttäjien tutkissa. Algoritmi analysoi käyttäjän väestötietoja ja toimittaa kyseisille ominaisuuksille olennaisia ​​uutisia, kuten aasialaisten käyttäjien syötteissä näkyviä löytöjä Aasian terveysongelmista. Carnegie Mellonin kannustaminen tieteidenvälisiin tutkimuksiin tietojärjestelmien pääaineella antaisi minulle mahdollisuuden saavuttaa tämä ja paljon muuta. IS: n tavoite tarjota opiskelijoille laaja tausta humanitaarisissa ja luonnontieteissä on erittäin houkutteleva, koska hän hyökkää laskenta- ja luovaan kirjoittamiseen yhtä innostuneesti. Uskon, että olen oppinut työskentelemään tiiminä tutkimuslaboratoriossa, uskon, että CMU: n painopiste yhteistyössä ja opiskelijoiden innovaatioissa saisi minut parantamaan tiimityö- ja ongelmanratkaisutaitojani. Toivon etenkin hyödyntävän CMU: n teknologiakonsultointia Global Community -ohjelmassa ja saan ohjeita sekä CMU: n tunnetuilta tiedekunnilta että kansainvälisiltä teknologia-asiantuntijoilta. Tätä varten yhteiskuntatieteiden ja päätöksentieteiden pääaine, toinen valintani, valmistaisi minua myös käyttämään vastaavia päätöksenteko- ja analysointitaitoja sosiaalisten ongelmien ratkaisemiseksi.

Elämme maailmassa, jossa tekniikan välinen viestintä yhdistää yhteisöjä ympäri maailmaa enemmän kuin koskaan ennen. Tutkimuksen ja innovaatioiden tulevaisuus vaatii meitä kehittämään tehokkaita viestintätapoja - tarvitsemme yhdistelmän tieteellistä asiantuntemusta ja humanistisiin tietoihin perustuvaa tietoa, jotta voimme välittää tarkasti ideoita, ratkaista ongelmia ja tehdä planeetasta paremman kodin meille kaikille. Carnegie Mellonin koulutus kannustaisi minua tähän pyrkimykseen.

Tästä syystä tämä Carnegie Mellon-essee toimii niin hyvin:

  • Siinä on rehellinen, vakuuttava kertomus, joka virtaa hyvin. Tämä hakija selittää aluksi, kuinka heitä on aina pidetty ujoina, mutta kuinka he ovat onnistuneet ylittämään tämän oletuksen erilaisilla pyrkimyksillä kuten kirjoittaminen, viestintä ja tekniikka. Tämä tarina on raaka ja rehellinen, ja siinä korostetaan hakijan merkittävimmät saavutukset asianmukaisella ja merkityksellisellä tavalla.
  • Se on erittäin spesifinen. Hakija käyttää konkreettisia yksityiskohtia selittääkseen taustansa ja miksi Carnegie Mellon sopii ihanteellisesti heidän tavoitteisiinsa ja kiinnostuksen kohteisiinsa. Lisäksi essee panee merkille CMU: n erityisominaisuudet sen '' monitieteisten tutkimusten rohkaisemisesta '' sen teknologiakonsultointiin Global Community -ohjelmassa, mikä antaa meille selkeän kuvan miksi hakija on niin kiinnostunut käymään tässä koulussa.

kehon betoniseinä Konkreettiset yksityiskohdat ovat välttämättömiä hyvälle Carnegie Mellon -esiteelle.

Carnegie Mellon -esitysesimerkki 2

Tämä toinen esimerkki Carnegie Mellonin esseestä tulee verkkosivustolta Ilmainen testivalmistelu (nyt nimeltään BWS Education Consulting) ja on, kuten yllä oleva essee, melko pitkä noin 600 sanalla - se on kaksinkertainen nykyiseen sanarajaan.

Se kirjoitettiin vastauksena seuraavaan (vanhaan) Carnegie Mellonin esseekehotukseen:

Lähettäkää yksi sivu, yksi välein oleva essee, jossa selitetään, miksi olet valinnut Carnegie Mellonin ja tietyt pääaineesi, osastonne tai ohjelmanne. Tämän esseen tulee sisältää syyt, miksi olet valinnut pääaineen, päämäärät tai asiaankuuluvat työsuunnitelmat ja kaikki muut tiedot, jotka haluat meidän tietävän. Jos haet useampaa kuin yhtä korkeakoulua tai ohjelmaa, mainitse jokainen korkeakoulu tai ohjelma, johon haet. Koska valintakomiteamme tarkastavat hakijat korkeakoulujen ja ohjelmien mukaan, essesi voi vaikuttaa lopulliseen päätökseemme. Älä ylitä yhtä esseen sivua.

Tässä on essee:

Mikä olisi parasta minulle? Vietin paljon aikaa löytääkseni korkeakouluja ja Carnegie Mellon teki luettelon. Uskon, että minun olisi välttämätöntä osallistua tutkimusyliopistoon. Haluan saada tietää, että työskentelyni (tutkimus, kokeet jne.) On ajankohtaista, uraauurtavaa, muuttuvaa peliä. Haluan tuntea, että sillä, mitä teen, on merkitystä. Olen viettänyt vuosia ala- ja yläasteella vain huomatakseen, että saavutukseni (ja ei, en tarkoita vain täydellisiä läsnäolopalkintojani) eivät olleet isoisäni koko loppuelemässäni. Lukio ei välittänyt siitä, onko käynyt peruskoulussa säännöllisesti vai mistä tahansa esikoulun saavutuksistani. Korkeakoulujen hakemukset haluavat vain tietää, mitä olen tehnyt viimeisen neljän vuoden aikana. Minusta tuntuu, että Carnegie Mellon tarjoaa minulle ympäristön, joka antaa minun kasvaa ja muuttua maailman kasvaessa ja muuttuessa. Sillä, mitä teen täällä, on merkitystä ja jatkan mihin tahansa jatko-opiskeluun, missä olen tai missä tahansa urapolussa, jonka päätän kuljettaa.

Kansainvälisessä ylioppilastutkinto-ohjelmassa (IB) voi valita useita korkeamman tason (HL) kursseja täyttämään vaaditut kolme. Kampukseni päätti tehdä englannista ja historiasta pakolliset HL: t. Päätin ottaa HL Psychologyn kolmanneksi. Tämä kohdennettu kaksivuotinen luokka on paljastanut kiinnostukseni psykologiaan elinikäisenä opiskeluna ja tulevana urana. Olen aina ollut kiinnostunut ihmisen käyttäytymisestä, siitä, miten ja miksi ihmiset tekevät päätöksensä, kuinka sekä sisäiset että ulkoiset tekijät voivat vaikuttaa ja vaikuttavat arkeen. Tämän luokan edetessä olen huomannut nauttivan näistä opinnoista yhä enemmän. Olen ollut erittäin menestyvä tässä luokassa ja haluan soveltaa oppimiani tietoja ja taitoja todellisissa tilanteissa.

Psykologia HL vaatii opiskelijoita suorittamaan kaksi kokeilua, yhden nuoremmalla ja toisen vanhemmalla. Lisäksi suoritamme sisäisen arvioinnin (IA) kokeesta, joka tehtiin alkuvuoden alussa. Ryhmäni piti luoda kokeilu kolmen aikaisemman tutkimuksen perusteella ja käydä läpi tulosten pätevyyden analysointiprosessi kokeilun suorittamisen jälkeen opiskelija osallistujille. Testasimme tutkijoiden odotusten vaikutuksen osallistujien suorituskykyyn käyttämällä Rosenthalin ja Jacobsonin (1966) tutkimuksia; Stangor, Carr ja Kiang (1998); ja Crisson, Seta ja Seta (1989). Tämän projektin tavoitteena oli pohtia mitä teimme, miten se tehtiin ja mitä olisi voitu parantaa. Vaikka meidän oli hyväksyttävä nollahypoteesi, että tutkijoiden odotuksilla oli vain vähän tai ei lainkaan vaikutusta osallistujien suorituskykyyn, pystyimme ymmärtämään, mikä meni vinoan suuntaan, ja tiesimme, mitä korjata, jotta voisimme parantaa suorituskykyä, annettiin mahdollisuus tehdä se uudelleen. Löysin kokeiden suorittamisen suorana jännittävänä; Minun täytyi olla varovainen, kun luon ennakkoluuloja tai tajuton vaikuttamaan muihin. Se sai minut tulemaan analyyttisemmäksi; enemmän ymmärrystä siitä, että monet tekijät voivat vaikuttaa käyttäytymiseen, ja enemmän ymmärrystä omasta roolistani vaikuttaa muihin.

Haken Carnegie Mellonia Dietrichin humanististen ja yhteiskuntatieteiden korkeakouluun. Uskon, että kaksi vuotta HL-psykologiassa ovat valmistaneet minut hyvin mihin tahansa minulta vaaditaan. Toivon voivani hyödyntää kaikkia Dietrich Collegessa tarjolla olevia ohjelmia, kuten H&SS Academic Advisory Center ja H&SS Career Connections. Odotan menestyvän näiden neljän seuraavan vuoden aikana, valmistautuen riittävästi jatko-opiskeluun psykologian tohtoriksi.

Tästä syystä tämä Carnegie Mellon-essee toimii niin hyvin:

  • Se on tiukasti kohdennettu. Tämä essee keskittyy hakijan haluun opiskella psykologiaa, aihe, joka tehdään nopeasti selväksi ja toimii koko esseen keskipisteenä. Saamme tietää, että hakija on alun perin kiinnostunut psykologiasta lukion IB-ohjelman kautta ja että hän aikoo lopulta saada tohtorin tutkinnon alalla.
  • Se menee merkittävään yksityiskohtiin tietystä tapauksesta. Osoittaakseen intohimonsa psykologiaan tämä hakija kirjoitti yksityiskohtaisen kuvauksen tekemästään kokeesta, mitä he oppivat siitä ja kuinka tämä tieto antaa heille mahdollisuuden menestyä CMU: ssa.

body_open_journal_writing

4 vinkkiä loistavalle Carnegie Mellon -esialle

Kuten nyt tiedät, sinun on kirjoitettava kolme esseitä Carnegie Mellon -lisäaineelle. Tässä on joitain yleisiä vinkkejä, jotka pidetään mielessä, kun aloitat jokaisen Carnegie Mellon-esseen parissa työskentelyn.

# 1: Käytä erittäin tarkkoja yksityiskohtia

Älä luota kattaviin lauseisiin saadaksesi pisteitä esseissäsi. Sen sijaan, yritä miettiä todellisia, konkreettisia esimerkkejä, joita voit käyttää.

Yksityiskohtaiset yksityiskohdat tekevät jokaisesta kirjoittamastasi Carnegie Mellonin esseestä (ja koko hakemuksestasi!) Erillään muista; se osoittaa myös valintalautakunnalle, että tiedät millaisia ​​mahdollisuuksia sinulla on Carnegie Mellonissa.

# 2: Vältä liioittelua - ole itsesi!

Monet opiskelijat ajattelevat tarvitsevansa kirjoittaa aiheista, jotka kuulostavat 'vaikuttavilta', mutta tämä ei oikeastaan ​​ole sitä, mitä valintakomiteat haluavat. He todella haluavat oppia lisää siitä, kuka olet, miltä kuulot luonnollisesti (tietysti paperilla) ja mitä arvostat elämässäsi.

Siksi on niin tärkeää, että ohjaat äänesi selkeästi kirjoituksessasi. Esimerkiksi on hyvä kertoa vitsi tai keskittyä kevytmieliseen aiheeseen, jos kuvailisit itseäsi koomikoksi.

Varmista vain, että riippumatta siitä, millaista aihetta valitset tai kuinka kirjoitat, teet viime kädessä isomman, tärkeän asian itsestäsi - joka ihannetapauksessa korostaa persoonallisuuttasi, kokemuksiasi ja / tai tavoitteitasi.

# 3: Älä toista mitään, mitä olet kirjoittanut yhteiselle sovellusesiteellesi

Carnegie Mellon vaatii kaikkia hakijoita toimittamaan yhteisen sovelluksen esseen edellä kuvattujen kolmen esseen lisäksi, joten sinun kannattaa varmistaa ei ole liikaa päällekkäisyyksiä heidän välillään. Vaikka on hyvä käsitellä tiettyä aihetta tai asiaa, jonka mainitsit lyhyesti toisessa esseessä, älä päätä kirjoittamaan samasta kokemuksesta useammin kuin kerran.

Näiden esseiden tarkoituksena on esitellä persoonallisuuttasi ja elämääsi eri puolilla, etkä onnistu, jos kaikki, mitä teet, on toistaa itsesi jokaisessa Carnegie Mellonin esseessä!

body_pattern_epetitive Toisto: hyvä kauniiden kuvioiden tekemiseen, huono yliopiston esseille.

# 4: Muokkaa, puola ja oikoluku

Viimeinen vinkki on vie paljon aikaa jokaisen kirjoittamasi Carnegie Mellon-esseen muokkaamiseen, kiillottamiseen ja oikolukemiseen. Katso jokainen essee useita kertoja saadaksesi kirjoitusvirheitä ja muita teknisiä virheitä, kuten kieliopillisia ongelmia ja kirjoitusvirheitä.

Sinun tulisi myös etsiä seuraavia ongelmia:

  • Kaikki epäjohdonmukaisuudet tyylissä, sävyssä, äänessä, jännityksessä jne.
  • Kaikki alueet, jotka ovat epäselviä, epämääräisiä tai hankalasti muotoiltuja tai sijoitettuja
  • Kaikki merkityksettömät yksityiskohdat tai kuvaukset, jotka eivät lisää mitään tärkeää

Kun olet muokannut esseitä muutaman kerran, anna heidät luotettavalle henkilölle, kuten opettajalle, mentorille tai vanhemmalle, ja pyydä kyseistä henkilöä antamaan palautetta siitä, miten voisit parantaa kirjoittamistasi.

Tässä on joitain avainkysymyksiä, joita voit pyytää tätä henkilöä miettimään, kun he muokkaavat esseesi:

  • Onko aihe / teema tehokas ja sopiva yliopiston esseelle?
  • Kuulostaako essee ikään kuin olisit kirjoittanut sen (etkä joku muu)? Kuulostaako ääni aidolta ääneltäsi?
  • Onko koko organisaatiolla järkevää? Onko tarina, ja virtaako se hyvin? Saako rakenne onnistuneesti pääkohdan läpi?
  • Ovatko yksityiskohdat tarkkoja ja merkityksellisiä?

Kun pidät kaikki nämä vinkit mielessä, sinun pitäisi ehdottomasti pystyä kirjoittamaan loistava essee Carnegie Mellonista!

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Gettysburg College ACT -tulokset ja GPA

Nebraskan yliopisto - Lincolnin pääsyvaatimukset

Täydellinen opas: Wake Forestin pääsyvaatimukset

Mitä sinun on tiedettävä Apple Valley High Schoolista

Löydä osavaltioiden rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Apple Valley High Schoolista Apple Valley, CA.

Kuinka kauan sinun pitäisi opiskella ACT: tä varten? 6-vaiheinen opas

Kuinka kauan kestää parantaa ACT -pisteitäsi? Kuinka monta tuntia, viikkoa, kuukautta sinun täytyy opiskella? Ota selvää tästä.

Connecticut College ACT -pisteet ja GPA

Greensboro Collegen pääsyvaatimukset

Mitä sinun on tiedettävä Victor Valleyn lukiosta

Löydä osavaltion rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Victor Valley High Schoolista Victorville, Kalifornia.

Indiana University Bloomingtonin pääsyvaatimukset

USF SAT -pisteet ja GPA

Kalifornian parhaat koulut | Grace M. Davisin lukion sijoitukset ja tilastot

Löydä osavaltion rankingit, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Grace M. Davis High Schoolista Modesto, CA.

Fiskin yliopiston pääsyvaatimukset

William Woodsin yliopiston pääsyvaatimukset

Peru State College pääsyvaatimukset

ACT -alitulokset vs. SAT -alitulokset: Vertailu

Oletko hämmentynyt siitä, mitä testituloksesi tarkoittavat? Selitämme, kuinka ACT- ja SAT -alituloksia verrataan ja miten niitä käytetään oikean testin löytämiseen.

Täydellinen luettelo: Ohion korkeakoulut + sijoitukset/tilastot (2016)

Haetko oppilaitoksia Ohiossa? Meillä on täydellinen luettelo Ohion parhaista kouluista, joiden avulla voit päättää, minne mennä.

Milloin kollegion hyväksymiskirjeet saapuvat säännölliseen päätökseen? Varhainen päätös tai varhainen toiminta?

Milloin korkeakoulut lähettävät hyväksymiskirjeitä ja milloin ne saapuvat? Opi, kun korkeakoulupäätökset tulevat tämän täydellisen oppaan avulla.

NYC On ja pois lyöty polku: Manhattan

Tutki NYC: tä? Opi parhaita asioita Manhattanilla, etsitpä kuuluisia nähtävyyksiä tai piilotettuja helmiä.

Ferris State Universityn SAT -tulokset ja GPA

Ball State SAT -pisteet ja GPA

Lees-McRae Collegen pääsyvaatimukset

2016-17 Akateeminen opas | Rancho Cotaten lukio

Löydä osavaltion rankingit, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Rancho Cotate High Schoolista Rohnert Parkissa, Kaliforniassa.

Cincinnatin kristillisen yliopiston pääsyvaatimukset

4.3 GPA: Onko tämä hyvä? Korkeakoulut, joihin pääset 4.3

Mikä on 4.3 GPA? Onko se hyvä vai huono, ja mitkä oppilaitokset hyväksyvät 4,3 GPA: n? Ota selvää, mihin kouluihin pääset.

Mikä on DO vs. MD? Kumpi on parempi?

Mitä eroa on MD: llä ja DO: lla? Mikä tutkinto on parempi lääkärille? Tutustu täydelliseen oppaaseemme DO vs MD.