3 Vahvaa argumentoivaa esseesimerkkiä, analysoitu

feature_argumentativeessay

Tarvitseeko puolustaa mielipidettäsi jossain asiassa? Argumentatiiviset esseet ovat yksi suosituimmista esseistä, joita kirjoitat koulussa. Ne yhdistävät vakuuttavia väitteitä tosiasioihin perustuvaan tutkimukseen, ja kun ne on tehty hyvin, ne voivat olla tehokkaita työkaluja saada joku hyväksymään näkemyksesi. Jos kamppailet kirjoittaa argumentoivan esseen tai haluat vain oppia lisää niistä, esimerkkien näkeminen voi olla suuri apu.

Kun olemme antaneet yleiskuvan tämän tyyppisestä esseestä, tarjoamme kolme argumentoivaa esseesimerkkiä. Jokaisen esseen jälkeen selitämme perusteellisesti, miten essee oli rakennettu, mikä toimi ja missä essee voitaisiin parantaa. Lopuksi annamme vinkkejä oman argumentoivan esseesi tekemiseen mahdollisimman vahvaksi.




Mikä on argumentoiva essee?

Väitteellinen essee on essee, joka käyttää todisteita ja tosiasioita väitteensä tueksi. Sen tarkoituksena on saada lukija hyväksymään väite.

mikä on kaksoistutkinto

Hyvä argumentoiva essee käyttää tosiasioita ja todisteita väitteen tueksi eikä vain kirjoittajan ajatuksia ja mielipiteitä. Oletetaan esimerkiksi, että halusit kirjoittaa argumentoivan esseen, jonka mukaan Charleston, SC on loistava kohde perheille. Et voi vain sanoa, että se on loistava paikka, koska veit perheesi sinne ja nautit siitä. Jotta se olisi argumentoiva essee, sinulla on oltava faktoja ja tietoja väitteesi tueksi, kuten lapsiystävällisten nähtävyyksien määrä Charlestonissa, erikoistarjoukset, joita voit saada lasten kanssa, ja kyselyt Charlestonissa perheenä vierailleista ihmisistä ja nautin siitä. Ensimmäinen väite perustuu täysin tunteisiin, kun taas toinen perustuu todisteisiin, jotka voidaan todistaa.

Viiden kappaleen vakiomuoto on yleinen, mutta ei pakollinen argumenttisille esseille. Nämä esseet noudattavat yleensä yhtä kahdesta muodosta: Toulmin- tai Rogerian -mallia.

  • Toulminin malli on yleisin. Se alkaa johdannolla, seuraa opinnäytetyöllä/väitteellä ja antaa tietoja ja todisteita väitteen tueksi. Tämä esseetyyli sisältää myös vastaväitteiden kumoamista.
  • Rogerian malli analysoi väitteen kaksi puolta ja tekee johtopäätöksen punnittuaan kummankin vahvuudet ja heikkoudet.

3 hyvää argumentoivaa esseesimerkkiä + analyysi

Alla on kolme esimerkkiä argumentaalisista esseistä, jotka kirjoitit todella koulupäivinäsi, sekä analyysi siitä, mitä kukin teki hyvin ja missä sitä voitaisiin parantaa.

Argumentatiivinen essee Esimerkki 1

Kun verkko-opiskelu yleistyy ja yhä useammat resurssit muunnetaan digitaaliseen muotoon, jotkut ihmiset ovat ehdottaneet, että julkiset kirjastot olisi suljettava ja että heidän tilalleen jokaiselle olisi annettava iPad ja e-lukijatilaus.

Tämän ajatuksen kannattajat väittävät, että se säästää paikallisten kaupunkien rahaa, koska kirjastojen ylläpito on kallista. He uskovat myös, että se rohkaisee enemmän ihmisiä lukemaan, koska heidän ei tarvitse matkustaa kirjastoon saadakseen kirjan; he voivat yksinkertaisesti napsauttaa mitä he haluavat lukea ja lukea sen missä tahansa. He voivat myös käyttää enemmän materiaalia, koska kirjastojen ei tarvitse ostaa fyysisiä kopioita kirjoista; he voivat yksinkertaisesti vuokrata niin monta digitaalista kopiota kuin he tarvitsevat.

Olisi kuitenkin vakava virhe korvata kirjastot tableteilla. Ensinnäkin digitaalisiin kirjoihin ja resursseihin liittyy vähemmän oppimista ja enemmän ongelmia kuin tulostusresursseihin. Tabletteja ja kirjojen lukemista koskevassa tutkimuksessa havaittiin, että ihmiset lukevat tabletteja 20-30% hitaammin, säilyttävät 20% vähemmän tietoa ja ymmärtävät 10% vähemmän lukemastaan ​​verrattuna ihmisiin, jotka lukevat samat tiedot painettuna. Lisäksi liian pitkän tuijottamisen näytölle on osoitettu aiheuttavan lukuisia terveysongelmia, kuten näön hämärtymistä, huimausta, silmien kuivumista, päänsärkyä ja silmien rasitusta, paljon korkeammissa tapauksissa kuin painetun tekstin lukeminen. Tabletteja ja mobiililaitteita liikaa käyttävillä ihmisillä esiintyy myös vakavampia terveysongelmia, kuten fibromyalgiaa, olkapää- ja selkäkipua, rannekanavaoireyhtymää ja lihasjännitystä. Tiedän, että aina kun luen e-lukijastani liian kauan, silmäni alkavat väsyä ja niska satuttaa. Meidän ei pitäisi lisätä näitä ongelmia antamalla ihmisille, erityisesti nuorille, enemmän syitä katsoa näyttöjä.

Toiseksi on uskomattoman kapeakuvainen olettaa, että ainoa palvelukirjastojen tarjoama palvelu on kirjojen lainaus. Kirjastoilla on monia etuja, ja monet ovat käytettävissä vain, jos kirjastolla on fyysinen sijainti. Jotkut näistä eduista sisältävät hiljaisen opiskelupaikan, joka antaa ihmisille mahdollisuuden keskustella naapureidensa kanssa, järjestää luentoja eri aiheista, tarjota työpaikkoja, vastata asiakaskysymyksiin ja pitää yhteisön yhteydessä. Eräs naapurusto havaitsi, että kun paikallinen kirjasto järjesti yhteisötapahtumia, kuten pikkulasten ja vanhempien leikki -ajat, nuorten työmessut ja vanhusten kokoustilat, yli kolmannes asukkaista ilmoitti tuntevansa enemmän yhteyttä yhteisöönsä. Samoin vuonna 2015 tehdyssä Pew-kyselyssä todettiin, että lähes kaksi kolmasosaa amerikkalaisista aikuisista kokee paikallisen kirjaston sulkemisella olevan suuri vaikutus heidän yhteisöönsä. Ihmiset näkevät kirjastot keinona olla yhteydessä toisiin ja saada vastauksia kysymyksiinsä.Edut, joita tabletit eivät voi tarjota lähes yhtä hyvin tai helposti.

Vaikka kirjastojen korvaaminen tableteilla saattaa tuntua yksinkertaiselta ratkaisulta, se kannustaisi ihmisiä käyttämään entistä enemmän aikaa digitaalisten näyttöjen katsomiseen lukemattomista ongelmista huolimatta. Se lopettaisi myös pääsyn moniin kirjastojen etuihin, joihin ihmiset ovat tulleet turvautumaan. Monilla alueilla kirjastot ovat niin tärkeä osa yhteisön verkostoa, että niitä ei koskaan voisi korvata yksinkertaisella esineellä.


Analyysi

Kirjoittaja aloittaa antamalla yleiskatsauksen vastaväitteeseen, jonka jälkeen teesi näkyy ensimmäisen virkkeenä kolmannessa kappaleessa. Essee käyttää sitten loput paperista purkamalla vasta -argumentin ja osoittamalla, miksi lukijoiden pitäisi uskoa toista puolta.

Mitä tämä essee tekee hyvin:

miten saat värin vaaleanpunaiseksi
    • Vaikka on hieman epätavallista, että opinnäytetyö näkyy melko pitkälle esseessä, se toimii, koska kun väitöskirja on esitetty, muu essee keskittyy sen tukemiseen koska vastaväitteestä on jo keskusteltu aikaisemmin lehdessä.
    • Tämä essee sisältää lukuisia tosiasioita ja viittaa tutkimuksiin asiansa tueksi. Tekijän perustelut ovat vahvempia ja lukijat ovat taipuvaisempia hyväksymään sen, koska niillä on luotettavia tietoja.
    • Kirjoittajan on kumottava jokainen väite, jonka toinen osapuoli esittää, ja seurattava, miksi hänen mielipiteensä on vahvempi. Voimakkaan argumentin esittämiseksi on tärkeää purkaa toinen puoli, jonka tämä essee tekee tekemällä tekijän näkemyksen vahvemmaksi.
Kuinka tätä esseetä voitaisiin parantaa:
    • Tämä on lyhyempi paperi, ja jos sitä pitäisi laajentaa vastaamaan pituusvaatimuksia, se voisi sisältää enemmän esimerkkejä ja syventyä niiden kanssa, esimerkiksi selittämällä tapauksia, joissa ihmiset hyötyivät paikallisista kirjastoista.
    • Lisäksi, vaikka paperi käyttää paljon tietoa, kirjoittaja mainitsee myös oman kokemuksensa tablettien käytöstä. Tämä on poistettava, koska argumentoivat esseet keskittyvät tosiasioihin ja tietoihin väitteen tueksi, ei kirjoittajan omia mielipiteitä tai kokemuksia. Sen korvaaminen lisäämällä näyttöaikaan liittyvistä terveyskysymyksistä vahvistaisi esseetä.
    • Jotkut esitetyt kohdat eivät ole täysin tarkkoja erityisesti se, että digitaaliset kirjat ovat halvempia. Kirjan lukuisten digitaalisten kopioiden vuokraaminen maksaa kirjastolle usein enemmän rahaa kuin yhden fyysisen kopion ostaminen. Varmista, että tutkit omassa esseessäsi perusteellisesti jokaista tekemääsi kohtaa ja vastustusta, muuten näytät siltä, ​​ettet tiedä asiaa niin hyvin.

body_argue


Argumentatiivinen essee Esimerkki 2

Malaria on tarttuva tauti, jonka aiheuttavat loiset, jotka välittyvät ihmisille naaraspuolisten Anopheles -hyttysten kautta. Joka vuosi yli puoli miljardia ihmistä sairastuu malariaan, ja noin 80% heistä asuu Saharan eteläpuolisessa Afrikassa. Malariaan kuolee vuosittain lähes puoli miljoonaa ihmistä, joista suurin osa on alle viisivuotiaita lapsia. Toisin kuin monet muut tartuntataudit, malarian kuolleisuus kasvaa. Vaikka malariahoidon saatavuutta on kehitetty monilla ohjelmilla, paras tapa vähentää malarian vaikutusta Saharan eteläpuolisessa Afrikassa on keskittyä taudin saaneiden ihmisten määrän vähentämiseen sen sijaan, että odottaisi hoitaa sairautta sen jälkeen, kun henkilö on jo saanut tartunnan.

Malarian hoitoon on saatavilla useita lääkkeitä, ja monet niistä toimivat hyvin ja pelastavat ihmishenkiä, mutta malarian hävittämisohjelmat, joissa keskitytään liikaa niihin eikä tarpeeksi ennaltaehkäisyyn, eivät ole nähneet pitkäaikaista menestystä Saharan eteläpuolisessa Afrikassa. Tärkeä ohjelma malarian torjumiseksi oli WHO: n maailmanlaajuinen malarian hävittämisohjelma. Se aloitettiin vuonna 1955 ja sen tavoitteena oli poistaa malaria Afrikasta seuraavan kymmenen vuoden aikana. Aiemmin Brasiliassa ja Yhdysvalloissa menestyneisiin ohjelmiin perustuva ohjelma keskittyi pääasiassa vektorien hallintaan. Tämä sisälsi klorokiinin laajan jakelun ja suurten määrien DDT: n suihkuttamisen. Yli miljardi dollaria käytettiin malarian poistamiseen. Ohjelma kärsi kuitenkin monista ongelmista, ja vuonna 1969 WHO joutui myöntämään, ettei ohjelma ole onnistunut hävittämään malariaa. Saharan eteläpuolisessa Afrikassa malariaan sairastuneiden määrä sekä malariakuolemien määrä oli itse asiassa kasvanut yli 10% ohjelman aikana.

Yksi suurimmista syistä hankkeen epäonnistumiseen oli yhdenmukaisten strategioiden ja politiikkojen asettaminen. Ohjelma ei ollut läheskään niin onnistunut kuin se olisi voinut olla ottamatta huomioon hallitusten, maantiedon ja infrastruktuurin välisiä eroja. Saharan eteläpuolisella Afrikalla ei ole rahaa eikä infrastruktuuria tällaisen monimutkaisen ohjelman tukemiseen, eikä sitä voitu käyttää niin kuin sen oli tarkoitus. Useimmilla Afrikan mailla ei ole resursseja lähettää kaikkia ihmisiä lääkäreille ja saada laukauksia, eikä heillä ole varaa puhdistaa kosteikkoja tai muita malarialle alttiita alueita. Mantereen menot henkeä kohden malarian hävittämiseen olivat vain neljännes Brasilian kulutuksesta. Saharan eteläpuolinen Afrikka ei yksinkertaisesti voi luottaa suunnitelmaan, joka vaatii enemmän rahaa, infrastruktuuria ja asiantuntemusta kuin heidän on säästettävä.

Lisäksi klorokiinin laaja käyttö on luonut lääkeresistenttejä loisia, jotka nyt vaivaavat Saharan eteläpuolista Afrikkaa. Koska klorokiinia käytettiin laajalti, mutta epäjohdonmukaisesti, hyttyset kehittivät vastustuskykyä, ja klorokiini on nyt lähes täysin tehoton Saharan eteläpuolisessa Afrikassa, ja yli 95% hyttysistä vastustaa sitä. Tämän seurauksena on käytettävä uusia, kalliimpia lääkkeitä malarian ehkäisemiseksi ja hoitamiseksi, mikä lisää malarian hoidon kustannuksia alueella, jolla ei ole siihen varaa.

Sen sijaan, että kehitettäisiin suunnitelmia malarian hoitamiseksi sen jälkeen, kun infektio on tapahtunut, ohjelmissa olisi keskityttävä ensisijaisesti tartunnan estämiseen. Suunnitelma ei ole vain halvempi ja tehokkaampi, vaan malariaan sairastuneiden määrän vähentäminen vähentää myös työ-/koulupäivien menetyksiä, mikä voi edelleen heikentää alueen tuottavuutta.

Yksi halvimmista ja tehokkaimmista tavoista estää malaria on käyttää hyönteismyrkkyllä ​​käsiteltyjä petiverkkoja (ITN). Nämä verkot tarjoavat suojaavan esteen niitä käyttävien ihmisten tai ihmisten ympärille. Vaikka käsittelemättömät sängynverkot ovat edelleen hyödyllisiä, hyönteismyrkkyillä hoidetut ovat paljon hyödyllisempiä, koska ne estävät hyttysiä puremasta ihmisiä verkkojen kautta ja vähentävät hyttyspopulaatioita yhteisössä ja auttavat siten ihmisiä, jotka eivät edes omista sängynverkkoja. Sängynverkot ovat myös erittäin tehokkaita, koska useimmat hyttysen puremat tapahtuvat henkilön nukkuessa, joten sängynverkot voisivat vähentää rajusti lähetysten määrää yön aikana. Itse asiassa malarian tartuntaa voidaan vähentää jopa 90% alueilla, joilla ITN: ien käyttö on yleistä. Koska rahaa on niin vähän Saharan eteläpuolisessa Afrikassa, alhaiset kustannukset ovat suuri etu ja merkittävä syy ohjelman menestymiseen. Vuodeverkkojen valmistus maksaa noin 2 USD, kestää useita vuosia ja voi suojata kahta aikuista. Tutkimukset ovat osoittaneet, että jokaista 100–1000 verkkoa kohti käytetään yksi lapsi vähemmän malariaan. Koska arviolta 300 miljoonaa ihmistä Afrikassa ei ole suojattu hyttysverkoilla, on mahdollista pelastaa kolme miljoonaa henkeä käyttämällä vain muutama dollari per henkilö.

Malariaan sairastuneiden määrän vähentäminen vähentäisi myös Afrikan köyhyyttä merkittävästi ja parantaisi yhteiskunnan muita näkökohtia, kuten koulutustasoa ja taloutta. Vektorivalvonta on tehokkaampaa kuin hoitostrategiat, koska se tarkoittaa, että vähemmän ihmisiä sairastuu. Kun vähemmän ihmisiä sairastuu, työväestö on kokonaisuutena vahvempi, koska ihmiset eivät jää työttömäksi malariasta eivätkä hoita sairaita sukulaisia. Malariaa sairastavat perheet voivat tyypillisesti korjata vain 40% sadoista, joita terveet perheet voivat korjata. Lisäksi perhe, jonka jäsenillä on malaria, käyttää noin neljänneksen tuloistaan, lukuun ottamatta työn menettämistä, jonka heidän on myös hoidettava sairauden vuoksi. On arvioitu, että malaria maksaa Afrikalle 12 miljardia dollaria menetettyjä tuloja vuosittain. Vahva työssäkäyvä väestö luo vahvemman talouden, jota Saharan eteläpuolinen Afrikka tarvitsee kipeästi.


Analyysi

Tämä essee alkaa johdannolla, joka päättyy opinnäytetyöhön (että malarian hävittämissuunnitelmissa Saharan eteläpuolisessa Afrikassa tulisi keskittyä ennaltaehkäisyyn eikä hoitoon). Esseen ensimmäisessä osassa esitetään, miksi vasta -argumentti (hoito eikä ennaltaehkäisy) ei ole yhtä tehokas, ja esseen toinen osa keskittyy siihen, miksi malarian ehkäisy on parempi tie.

Mitä tämä essee tekee hyvin:

    • Väitöskirja ilmestyy aikaisin, se on ilmaistu selkeästi ja sitä tuetaan koko esseen aikana. Tämä tekee väitteen selväksi lukijoille ymmärtää ja seurata koko esseen.
    • Siellä on paljon vankkaa tutkimusta tässä esseessä, mukaan lukien erityiset suoritetut ohjelmat ja niiden onnistuminen sekä koko ajan mainitut tiedot. Nämä todisteet vahvistavat kirjoittajan väitettä.
Kuinka tätä esseetä voitaisiin parantaa:
    • Kirjoittaja esittää tapaa käyttää laajenevaa sängyn verkkokäyttöä odottamaan malarian ilmaantumista ja hoidon aloittamista, mutta ei ole paljon suunnitelmaa siitä, miten sängyt jaetaan tai miten varmistetaan niiden oikea käyttö. Tarkastelemalla yksityiskohtaisemmin, mitä hänen mielestään pitäisi tehdä, tekijä tekisi vahvemman argumentin.
    • Esseen johdanto esittelee ongelman vakavuuden hyvin, mutta johtopäätös on lyhyt ja äkillinen. Sen laajentaminen omaksi kappaleekseen antaisi kirjoittajalle viimeisen tavan vakuuttaa lukijat hänen puolueestaan.

body_basketball-3



Argumentatiivinen essee Esimerkki 3

Koska yliopisto -urheilu on edelleen erittäin suosittua ja National Collegiate Athletic Association (NCAA) tuo suuria tuloja, ihmiset ovat elvyttäneet keskustelua siitä, pitäisikö korkeakouluurheilijoiden saada palkkaa.

Maksut voivat toimia monella tavalla. Ne voivat olla vapaiden markkinoiden lähestymistapa, jossa urheilijat voivat ansaita kaiken, mitä markkinat ovat valmiita maksamaan heille, se voi olla tietty määrä rahaa urheilijaa kohti tai opiskelijaurheilijat voivat ansaita tuloja suosituksista, nimikirjoituksista, ja heidän kaltaisuutensa hallinta, samanlainen tapa, jolla huippu -olympialaiset ansaitsevat rahaa.

Idean kannattajat uskovat, että koska yliopisto -urheilijat harjoittelevat, osallistuvat peleihin ja tuovat yleisöjä, heidän pitäisi saada jonkinlainen korvaus työstään. Jos yliopisto -urheilijoita ei olisi, NCAA: ta ei olisi olemassa, yliopistovalmentajat eivät saisi siellä (joskus erittäin korkeita) palkkoja, ja Nike: n kaltaiset tuotemerkit eivät voisi hyötyä yliopisto -urheilusta. Itse asiassa NCAA tuo noin miljardin dollarin tulot vuodessa, mutta yliopisto -urheilijat eivät saa mitään näistä rahoista palkan muodossa. Lisäksi ihmiset, jotka uskovat korkeakouluurheilijoille, että heille maksetaan palkkaa, toteavat, että maksavat korkeakouluurheilijat todella kannustavat heitä pysymään yliopistossa pidempään eivätkä kääntymään ammattilaiseksi niin nopeasti, joko antamalla heille tavan alkaa ansaita rahaa yliopistossa tai vaatimalla heitä allekirjoittamaan sopimus. ilmoittavat, että he pysyvät yliopistossa tietyn vuoden ajan ansaitakseen sovitun palkan.

Tämän idean kannattajat viittaavat Zion Williamsoniin, Duke -koripallon supertähtiin, joka sai ensimmäisen vuoden aikana vakavan polvivamman. Monet väittivät, että vaikka hän nautti pelaamisesta Dukessa, ei kannata ottaa riskiä toisella loukkaantumisella ja lopettaa ammattiuransa ennen kuin se edes alkoi ohjelmasta, joka ei maksanut hänelle. Williamson näyttää sopineen heidän kanssaan ja ilmoittanut olevansa oikeutettu NCAA -luonnokseen myöhemmin samana vuonna. Jos hänelle maksettaisiin, hän olisi saattanut jäädä Dukeen pidempään. Itse asiassa noin kolmannes tutkituista opiskelijaurheilijoista totesi, että palkan saaminen opiskeluaikana saisi heidät harkitsemaan voimakkaasti pysymistä kollegiaalisina urheilijoina pidempään ennen kuin he kääntyvät ammattilaiseksi.

Maksavat urheilijat voivat myös lopettaa NCAA: ta vaivanneet rekrytointiskandaalit. Vuonna 2018 NCAA riisti Louisvillen yliopiston miesten koripallojoukkueelta vuoden 2013 kansallisen mestaruuden, koska havaittiin, että valmentajat käyttivät seksityöntekijöitä houkutellakseen rekrytoijia liittymään joukkueeseen. On ollut kymmeniä muita rekrytointiskandaaleja, joissa korkeakouluurheilijoita ja rekrytoituja on lahjottu millään tavalla palkkaluokkiensa muuttamisesta ilmaisten autojen saamiseen ja suoraan lahjontaan. Maksamalla korkeakouluurheilijoille ja asettamalla heidän palkkansa julkisuuteen NCAA voisi lopettaa laittomat ja aliarvostetut tavat, joita jotkut koulut ja valmentajat yrittävät houkutella urheilijoita liittymään.

joiden kanssa kalat ovat yhteensopivia

Ihmiset, jotka vastustavat ajatusta maksaa korkeakouluurheilijoille, uskovat, että käytäntö voi olla tuhoisaa yliopisto -urheilulle. Maksamalla urheilijoille he väittävät, että he tekisivät korkeakouluurheilusta tarjouskilpailun, jossa vain rikkaimmilla kouluilla olisi varaa huippu -urheilijoihin, ja suurin osa kouluista suljettaisiin pois kehittämästä lahjakkaita joukkueita (vaikka jotkut väittävät, että tämä tapahtuu jo siksi, että parhaat pelaajat menevät usein vakiintuneimpiin korkeakouluurheiluohjelmiin, jotka yleensä maksavat valmentajilleen miljoonia dollareita vuodessa). Se voi myös pilata monien korkeakoulutiimien tiukan toveruuden, jos pelaajat tulevat kateellisiksi siitä, että tietyt joukkuetoverit ansaitsevat enemmän rahaa kuin ovat.

He väittävät myös, että korkeakouluurheilijoille maksaminen tarkoittaa todellisuudessa vain pientä osaa, joka ansaitsisi merkittävää rahaa. 350 Division I -urheilulajeista alle tusina ansaitsee rahaa. Lähes kaikki NCAA: n ansaitsemat rahat tulevat miesten jalkapallosta ja koripallosta, joten korkeakouluurheilijoille maksaminen tekisi pienen joukon miehiä-jotka todennäköisesti allekirjoitetaan ammattijoukkueisiin ja alkavat ansaita miljoonia heti yliopistosta-rikkaiksi muut pelaajat.

Ne, jotka vastustavat korkeakouluurheilijoiden maksamista, uskovat myös, että urheilijat saavat jo tarpeeksi etuja. Huippu -urheilijat saavat jo kymmeniä tuhansia vuosittain arvokkaita apurahoja, he saavat ilmaista ruokaa/asuntoa/oppikirjoja, he saavat pääsyn huipputerveydenhuoltoon, jos he ovat loukkaantuneet, saavat huippuvalmennusta, saavat matka -etuja ja ilmaisia ​​varusteita ja voivat käyttää opiskeluaika keinona kiinnittää ammattimaisten rekrytoijien huomio. Kukaan muu opiskelija ei saa läheltä yhtä paljon kouluistaan.

Tämän puolen ihmiset huomauttavat myös, että vaikka NCAA tuo vuosittain valtavan määrän rahaa, se on silti voittoa tavoittelematon järjestö. Miten? Koska yli 95% näistä voitoista jaetaan uudelleen jäsentensä instituutioille apurahoina, apurahoina, konferensseina, divisioonien II ja III ryhmien tukena ja koulutusohjelmina. Merkittävän osan näistä tuloista poistaminen vahingoittaisi pienempiä ohjelmia, jotka luottavat näihin rahoihin toiminnan jatkamiseksi.

Vaikka molemmilla puolilla on hyviä puolia, on selvää, että korkeakouluurheilijoiden palkkaamisen negatiiviset asiat ovat paljon suuremmat kuin positiiviset. Ylioppilasurheilijat käyttävät paljon aikaa ja energiaa koulun pelaamiseen, mutta he saavat korvauksen saamistaan ​​apurahoista ja eduista. Palkan lisääminen siihen johtaisi korkeakoulujen urheilujärjestelmään, jossa vain kourallinen urheilijoita (jotka todennäköisesti tulevat miljonääreiksi ammattiliigoissa) maksavat kourallinen kouluja, jotka osallistuvat tarjouskilpailuihin rekrytoidakseen heidät, kun taas suurin osa opiskelijoista yleisurheilu ja korkeakouluurheiluohjelmat kärsivät tai jopa suljetaan rahan puutteen vuoksi. Jatkamalla nykyisten etujen tarjoamista opiskelijaurheilijoille, niin monet ihmiset voivat hyötyä ja nauttia korkeakouluurheilusta kuin mahdollista.

kuinka suuren kamelin hämähäkki voi saada

Analyysi

Tämä argumentoiva essee noudattaa Rogerian mallia. Siinä käsitellään kumpaakin puolta ja esitetään ensin useita syitä, joiden vuoksi ihmiset uskovat, että opiskelijaurheilijoille pitäisi maksaa, ja sitten keskustellaan syistä, miksi urheilijoille ei pitäisi maksaa. Se päättyy toteamalla, että korkeakouluurheilijoille ei pitäisi maksaa palkkaa väittämällä, että heille maksaminen tuhoaisi yliopistojen yleisurheiluohjelmat ja aiheuttaisi heille monia ongelmia, joita ammattiurheiluliitoilla on.

Mitä tämä essee tekee hyvin:
    • Väitteen molemmat puolet ovat hyvin kehittyneitä, ja monista syistä ihmiset ovat samaa mieltä kummankin osapuolen kanssa. Sen avulla lukijat voivat saada täydellisen kuvan väitteestä ja sen vivahteista.
    • Tietyt lausumat molemmilta puolilta on suoraan torjuttu osoittaakseen, missä kummankin osapuolen vahvuudet ja heikkoudet ovat, ja antamaan perusteellisemman ja hienostuneemman kuvan väitteestä.
Kuinka tätä esseetä voitaisiin parantaa:
    • Rogerian mallin käyttäminen voi olla hankalaa, koska usein et ilmaise väitteesi nimenomaisesti paperin loppuun asti. Tässä väitöskirja ilmestyy vasta viimeisen kappaleen ensimmäisessä virkkeessä. Se ei anna lukijoille paljon aikaa olla vakuuttuneita siitä, että väitteesi on oikea, verrattuna paperiin, jossa opinnäytetyö esitetään alussa ja jota tuetaan sitten koko paperissa. Tätä artikkelia voitaisiin vahvistaa, jos viimeistä kappaletta laajennettaisiin selittämään tarkemmin, miksi kirjoittaja tukee näkemystä, tai jos paperi olisi tehnyt selväksi, että urheilijoiden maksaminen oli koko ajan heikompi argumentti.

body_birdfight



3 vinkkiä hyvän argumentoivan esseen kirjoittamiseen

Nyt kun olet nähnyt esimerkkejä siitä, miltä hyvät argumentoivat esseenäytteet näyttävät, noudata näitä kolmea vinkkiä, kun teet oman esseesi.


#1: Tee opinnäytetyöstäsi kristallinkirkas

Väitöskirja on avain argumentoivaan esseeesi; jos se ei ole selvää tai lukijat eivät löydä sitä helposti, koko esseesi on heikko. Varmista aina, että opinnäytetyösi on helppo löytää. Tyypillinen paikka sille on johdantokappaleen viimeinen lause, mutta jos se ei sovi esseesi kohtaan, yritä laittaa se ainakin toisen kappaleen ensimmäiseksi tai viimeiseksi lauseeksi, jotta se erottuu enemmän.

Varmista myös, että opinnäytetyösi tekee selväksi, millä puolella argumenttia olet. Kun olet kirjoittanut sen, on hyvä idea näyttää opinnäytetyösi parille eri ihmiselle-luokkatoverit ovat hyviä tähän. Vain lukemalla väitöskirjasi heidän pitäisi pystyä ymmärtämään, mitä yrität tuoda esseesi loppuosaan.


#2: Näytä miksi toinen puoli on heikko

Kun kirjoitat esseesi, saatat houkutella jättämään huomiotta väitteen toisen puolen ja keskittymään vain puolellesi, mutta älä tee tätä. Parhaat argumentoivat esseet todella repivät toisen puolen osoittamaan, miksi lukijoiden ei pitäisi uskoa sitä. Ennen kuin aloitat esseesi kirjoittamisen, selvitä, mitä toinen osapuoli uskoo ja mitkä ovat heidän vahvimmat puolensa. Muista sitten esseessäsi mainita jokainen näistä ja käyttää todisteita selittääksesi, miksi ne ovat vääriä/heikkoja argumentteja. Tämä tekee esseestäsi paljon tehokkaamman kuin jos keskittyisit vain omaan väitteesi puoleen.


#3: Käytä todisteita puolueesi tukemiseen

Muista, että essee ei voi olla argumentoiva essee, jos se ei tue sen väitettä todisteilla. Varmista jokaisesta kohdasta, että sinulla on tosiasioita sen tueksi. Esimerkkejä ovat aiemmat aiheesta tehdyt tutkimukset, suurten ihmisryhmien kyselytutkimukset, datapisteet jne. Väitteellisessä esseessäsi pitäisi olla paljon numeroita, jotka tukevat sinun puolustustasi. Tämä tekee esseestäsi paljon vahvemman verrattuna siihen, että luotat vain omaan mielipiteeseesi väitteesi tueksi.


Yhteenveto: Argumentatiivinen esseenäyte

Argumentatiiviset esseet ovat vakuuttavia esseitä, jotka käyttävät tosiasioita ja todisteita väitteensä puolustamiseksi. Useimmat argumentoivat esseet noudattavat joko Toulminin tai Rogerian mallia. Lukemalla hyviä argumentoivia esseesimerkkejä voit oppia kehittämään esseesi ja tarjota riittävästi tukea saadaksesi lukijat hyväksymään mielipiteesi. Kun kirjoitat esseesi, muista aina tehdä opinnäytetyösi selväksi, näyttää, missä toinen puoli on heikko, ja tukea mielipiteesi tiedoilla ja todisteilla.

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Hawthornen lukio | 2016-17 Rankings | (Hawthorne,)

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -luokat, opettajien verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Hawthorne High Schoolista Hawthorne, CA.

Tulostettavat SAT -harjoitustestit PDF -tiedostot: 18 ILMAISTA virallista testiä

Napsauta tästä, niin löydät kaikki ilmaiset tulostettavat SAT -testit ja vastaukset. Opi strategioistamme kuinka parantaa eniten pisteitä, kun suoritat jokaisen harjoitustestin.

UC Berkeleyn pääsyvaatimukset

Clemsonin pääsyvaatimukset

Lukion historiatunnit, jotka sinun pitäisi käydä

Mitä lukion historian ja yhteiskuntatieteiden tunteja sinun pitäisi käydä? Hanki täydellinen luettelo, mukaan lukien AP- ja IB -kurssit.

Mitkä ovat erilaiset oppimistyylit?

Etkö ole varma, mikä eri oppimistyyleistä sopii sinulle? Kokeile oppimistyylejä koskevaa tietokilpailua ja opi hyödyntämään opintoaikasi parhaalla mahdollisella tavalla.

Kuinka monta kysymystä voit jättää väliin saadaksesi täydellisen SAT-pistemäärän?

Tavoitteena täydellinen SAT-pisteet? Tässä on kuinka monta kysymystä voit jättää väliin ja silti saada täydellinen 2400. Varoitus: sitä ei ole kovin paljon.

Pitäisikö minun saada maisterin tutkinto? 6 huomioon otettavaa tekijää

Onko maisterin tutkinto sinulle sopiva? Mitä sinun pitäisi saada maisteriksi? Opi valitsemaan oikea tie unelmiesi saavuttamiseksi.

Itä -Washingtonin yliopiston pääsyvaatimukset

Terveydenhuollon hallinnon tutkinto: parhaat urat ja koulut

Harkitsetko terveydenhuollon hallinnollista tutkintoa? Opi, mikä on terveydenhuollon hallintotutkinto, mihin uraan se johtaa ja mistä voit saada sen.

George Fox University SAT -pisteet ja GPA

Kuinka päästä sisään: Ohion yliopiston pääsyvaatimukset

Mercerin yliopiston SAT -tulokset ja GPA

Kuinka saada realistisin SAT -käytännön testikokemus

Kun otat SAT -harjoitustestit, miten saat parhaan käytännön kokemuksesta? Opi testin ottamisstrategioita parantaaksesi pisteitäsi täältä.

Kalifornian parhaat koulut | Whittier High School Rankings ja tilastot

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Whittier High Schoolista Whittierissä, Kaliforniassa.

Kuinka monta kysymystä voit ohittaa saadaksesi hyvän SAT-pisteet?

SAT-kysymysten ohittaminen on avain hyvään testinottostrategiaan. Selvitä, kuinka monta kysymystä voit ohittaa ja jättää väliin saadaksesi hyvät SAT-pisteet.

Koko arvostelu: Erica Meltzerin täydellinen opas ACT -lukemiseen

Oletko ajatellut ostaa Erica Meltzerin täydellisen oppaan ACT -lukemiseen? Kuuntele ensin, mitä lukutaito ajattelee asiasta.

Mitä ovat NCAA -divisioonat? Lohko 1 vs 2 vs 3

Mitä eroa on NCAA -alueiden I, II ja III välillä? Kuinka monta koulua kussakin on ja miksi NCAA -osastoja on olemassa? Ota selvää tästä.

Kuinka kirjoittaa koulun ulkopuolisista opinnoista yliopistosovelluksissa

Mietitkö, miten voit kirjoittaa koulun ulkopuolisesta toiminnastasi yliopistosovelluksia varten? Tässä on oppaamme esittelemään ylimääräisiä opetuksiasi yhteisessä sovelluksessa ja sen ulkopuolella.

Paras yhteenveto ja analyysi: The Great Gatsby, luku 8

Onko sinulla kysymyksiä Gatsbyn kuolemasta? Tutustu täydelliseen The Great Gatsbyn luvun 8 yhteenvetoon saadaksesi yksityiskohtaiset juonihahmot ja analyysit.

New Yorkin osavaltion edustajien kokeet: mitä ne ovat? Milloin otat ne?

Mitkä ovat New York Regentsin kokeet ja kuinka monta sinun on suoritettava valmistuaksesi? Lue lisää NYSED Regentsin aikataulusta ja vaatimuksista.

Manhattanville College SAT -pisteet ja GPA

Quincyn yliopiston pääsyvaatimukset

Osavaltiot, joissa ei ole tuloveroa: pitäisikö muuttaa yhteen?

Oletko kiinnostunut valtioista, joissa ei ole tuloveroa? Selitämme, missä he ovat, miten he keräävät varoja sen sijaan ja pitäisikö sinun siirtyä yhteen.

Waterloon yliopiston pääsyvaatimukset