3 esimerkkiä huonoista kirjeistä opettajilta

feature_badletter

Vaikka olet ehkä nähnyt esimerkkejä todella vaikuttavista suosituskirjeistä, entä todella huonot kirjeet? Miltä huonot kirjaimet tarkalleen näyttävät ja mikä tekee niistä niin huonoja?

Huonoja suosituskirjeitä voi olla vaikea sormella, koska ne eivät välttämättä ole kriittisiä tai halveksivia opiskelijaa kohtaan. Sen sijaan he saattavat jättää huonon vaikutelman, koska he eivät ole innostuneita, epäspesifisiä tai yksinkertaisesti liian lyhyitä. Alla olevat esimerkit edustavat kirjaimia, jotka tekisivät hyvin vähän apua opiskelijan yliopistohakemuksessa ja pahimmassa tapauksessa voisivat jopa vahingoittaa sitä.



Kun tiedät, mikä heikentää kirjainta tai jättää kielteisen vaikutelman vastaanottovirkailijoiden mieleen, voit varmistaa, että kirjeissäsi ei ole mitään näistä ominaisuuksista. Ensimmäinen ylös ...

Ei-innostunut suositus

Hyvä valintakomitea,

Kirjoitan suosittelemaan Jamieä perustutkinto-ohjelmaasi. Opiskelijana 11. luokan englanninkurssillani hän esiintyi selvästi keskimääräistä paremmin. Jamie on ahkera ja ikäisensä ja opettajat pitävät siitä hyvin. Olen vaikuttunut hänestä opiskelijana.

Jamiella on voimaa keskustella kirjoista, ja hän osallistui hyvin luokkaani. Ryhmähankkeissaan Jamie kuunteli ikäisensä ja kunnioitti heidän panostaan. Kolmen luokkatoverinsa kanssa hän ansaitsi A-ryhmän ryhmäesityksessä erilaisten konfliktien tyypistä Hamlet . Jamie on tunnollinen opiskelija ja harvoin jäi tekemättä. Vahvoilla ponnisteluillaan ja kunnioittavalla asenteellaan Jamie näyttää esimerkkiä.

Jamie kävi lukiossa erilaisia ​​kursseja ja oli erityisen kiinnostunut psykologiasta ja historiasta. Hän tasapainotti aikansa hyvin osallistumalla sekä Interact Clubiin että toisena ja nuorempana vuotena radan joukkueeseen. Kenelläkään ei ole koskaan sanottavaa huonoa sanaa Jamie-tilanteesta. Hän on hyvä lapsi.

Olen varma, että Jamie on voimavara mihin tahansa yliopistoon, johon hän osallistuu ensi vuonna. Hän on hyvä opiskelija, ystävällinen ystävä ja oli ilo saada luokassa. Hänellä on suositukseni. Ota rohkeasti yhteyttä saadaksesi lisätietoja osoitteesta unimpressedteacher@gmail.com.

Ystävällisin terveisin,

Luke Lämmin
Englannin opettaja
Humdrum korkea

Tällä kirjeellä on sanottavaa Jamie: sta, joten mikä tekee siitä niin pahan?

body_notimpressed

Romahdus

Tämä kirje on hieno, mutta se tuskin ylittää vähimmäismäärän suositella Jamieä. Vaikka herra Warm sanoo, että Jamie on kunnioittava, tunnollinen ja ahkera, hän kuulostaa täysin innostumattomalta hänestä.

Hän ei paljasta syvempää oivallusta Jamien luonteesta eikä käytä innostunutta kieltä korostaakseen hänen näkökohtiaan. Jamien englanninopettaja ei edes täytä sitä, että hän 'suosittelee' häntä. Hänen keskinkertainen sijoitus Jamien mielestä 'selvästi keskiarvoa korkeampi' viittaa edelleen hänen innostuksensa puutteeseen.

Yleisen kielen lisäksi, joka jättää vähän vaikutusta lukijan mieleen, tämä kirje sisältää myös joitain kyseenalaisia ​​lauseita. Sanomalla, että Jamie 'näyttää esimerkkiä', hänen englanninopettajansa saattaa viitata konkreettisten johtotehtävien puutteeseen koulussa tahallaan tai ei.

Lisäksi keskittymällä siihen, miten muut näkevät Jamien, opettaja poistaa paljon oman henkilökohtaisen näkökulmansa kirjeestä. Valintalautakunnat haluavat kirjeitä opettajilta, jotka tuntevat opiskelijan hyvin ja voivat puhua hänen hyvistä ominaisuuksistaan. Näyttää siltä kirje kaukainen ja persoonaton on vähemmän tehokas.

Jopa opettajan käyttämä esimerkki siitä, että Jamie saa A: n, on vähemmän henkilökohtainen, koska se viittaa ryhmähankkeeseen. Se ei tuo esiin Jamien yksilöllisiä taitoja eikä tarjoa kovin mielenkiintoista tarinaa.

mitoinnin neljä vaihetta

Tämä kirje antaa vähän tietoa Jamien luonteesta tai henkilökohtaisista ominaisuuksista. Vaikka opettaja sanoo yleensä myönteisiä asioita, hän ei tunnu kovin vaikuttuneelta Jamie: stä tai siltä, ​​että hänellä oli aikaa kirjoittaa vahva kirje. Hänellä ei ole paljon sanottavaa Jamie, joten suosituskirje ei juurikaan erota häntä muista hakijoista. Kaiken kaikkiaan tämä kirje ei auta paljon Jamien sovelluksessa.

Toinen esimerkki huonoista suosituskirjeistä on juuri oikea esittää tosiasioita ja lukuja. Kaikista syistä tällaisen kirjeen voisi kirjoittaa lähes kuka tahansa, jolla on kopio opiskelijan ansioluettelosta.

body_factsandfigures

Tässä kirjeessä on melkein kaikki tosiasiat ja luvut.

Jatka toistoa

Hyvä valintakomitea,

Minulla on ilo suositella Tabithaa, joka menestyi juniorivuoteni AP-biologiatunnilla. Ahkera työntekijä, joka on kiinnostunut luonnonilmiöistä, Tabitha ansaitsi A-kurssin ja sai 5 AP-biologian kokeeseen. Vaikuttavinta minulle on, että hän teki kaiken tämän tasapainottaen velvollisuutensa luokan rahastonhoitajana, sairaalan vapaaehtoisena ja lukutaitovalmentajana. Tabitha ylittää toimintansa ja onnistuu jotenkin kaikissa.

Luokan rahastonhoitajana Tabitha järjesti varainhankintoja ja keräsi yli 2000 dollaria juniorivuoteen. Hän mainosti tapahtumia koulun kautta ja työskenteli opiskelijoiden ja tiedekunnan kanssa järjestämään läsnäoloa. Tämän lisäksi hän tekee vapaaehtoistyötä kaksi päivää viikossa paikallisessa sairaalassa, jossa hän viettää aikaa potilaiden kanssa ja auttaa kävijöitä liikkumaan ympäriinsä. Tabitha ei vain käytä taitojaan sairaalassa olevien ihmisten kanssa; hän on myös työskennellyt lasten kanssa viimeiset kaksi vuotta auttaen heitä rakentamaan lukutaitojaan. Kaikki tämä jongleeraa koko kurssiaikataulua, joka sisälsi kolme AP-luokkaa.

Tabitha loistaa luokassa ja sieltä pois. Hän voitti Tisch-kirjastopalkinnon toisena vuonna akateemisista saavutuksista, ja hänen vaikuttava suorituskyky luokassani ansaitsi hänelle vuoden 2014 biologiapalkinnon. Hän oli yksi luokkansa parhaimmista pisteistä PSAT: lla, ja hän ansaitsi 4 ja kaksi 5: tä tähän mennessä AP-kokeissaan. Tabitha on huippuopiskelija, jonka arvosanat, palkinnot ja osallistuminen puhuvat puolestaan.

Suosittelen erittäin hyvin Tabithaa pääsyyn perustutkinto-ohjelmaasi. Hän on aktiivinen opiskelija, joka osallistuu edelleen suuriin asioihin hänen korkeakouluunsa. Hänen saavutuksensa koulussa on sitäkin vaikuttavampi, kun otetaan huomioon hänen kiireinen aikataulu sekä opetuksen ulkopuolinen ja ammatillinen osallistuminen. Jos sinulla on kysyttävää, ota rohkeasti yhteyttä osoitteeseen resumereader@gmail.com.

Ystävällisin terveisin,

Reita annos
Luonnontieteiden opettaja
Belaborin sisäoppilaitos

Ainakin Tabithan kirje kuulostaa hieman innostuneemmalta kuin Jamie. Mutta se ei silti ole erityisen vahva. Katsotaanpa tarkalleen mikä tekee siitä tehoton.

body_resumerepeat-1

kuinka pitkä on 16 tuumaa

Romahdus

Kuulostaa siltä, ​​että Ms Ration on vaikuttunut Tabithan saavutuksista. Tabitha näyttää olevan erittäin menestyvä opiskelija, jolla on vaikuttavat arvosanat ja koulun ulkopuoliset osallistumiset. Kuitenkin valintakomiteat tietää jo kaikista palkinnoista, palkinnoista ja osallistumisista muusta hakemuksestaan.

Tämä kirje toistaa paljon tietoa, joka valintakomitealla on jo asiakirja-aineistossa. Lisäksi yrittämällä sisällyttää kaiken, mitä Tabitha tekee, se itse asiassa sanoo hyvin vähän. Sen kaikkea leveyttä eikä syvyyttä. Vahva kirje olisi sukeltaa syvälle tiettyihin taitoihin tai ominaisuuksiin , pikemminkin kuin luopua monista eri kohdista yleiskatsauksella.

Suosituskirjeen tulisi räätälöidä opiskelija ja antaa syvempi käsitys hänen henkisestä kyvystään ja luonteestaan. Sen pitäisi olla opettajalta, joka voi korostaa jotain erityistä opiskelijasta. Hänen luonnontieteiden opettajansa saattaa tietää vähän Tabithan työstä lukutaitovalmentajana. Hän voisi puhua paljon oivaltavammin Tabithan taidoista tieteellisiin tutkimuksiin ja kiinnostukseen lääketieteestä.

Tässä kirjeessä ei myöskään käytetä anekdootteja tai esimerkkejä kuvaamaan jotain merkityksellistä Tabithasta, vedoten sen sijaan tosiasioihin ja lukuihin. Ehkä kaikkein kerrottavin esimerkki kirjainkirjoittajan harhailusta on, kun hän sanoo Tabithan saavutuksia 'puhuvat puolestaan.'

Itse asiassa suosituskirjeitä tarvitaan, koska arvosanat ja tilastot eivät puhu täysin puolestaan. Suosittelijoiden on tarkoitus puhua opiskelijasta paljastavalla, mielekkäällä tavalla. Niiden tulisi auttaa erottamaan opiskelija muista hakijoista ja puhumaan hänen intohimoistaan ​​ja motivaatioistaan ​​(toisin sanoen miksi hän tekee mitä tekee).

Sen sijaan tässä kirjeessä keskitytään mitä Tabitha tekee. Hyvin menestyneenä opiskelijana Tabitha saattaa hakea valikoivaa koulua monien pätevien hakijoiden kanssa. Heillä voi olla samanlaiset arvosanat ja saavutukset, joten suosituskirjeet ovat erityisen tärkeitä antaessaan jotain jatkaa.

Valitettavasti tämä kirje ei tee niin. Sen voi kirjoittaa lähes kuka tahansa, jolla on tietoa Tabithan koulusta ja yhteisöstä.

Lopuksi suosituskirje, joka on liian lyhyt antaa heti huonon vaikutelman vastaanottovirkailijoille. He näkevät heti, että opettaja ei viettänyt siihen paljon aikaa.

body_littlebook

Lyhyt kirje

Hyvä valintakomitea,

Minulla on ilo suositella Ethania pääsylle korkeakouluusi. Minulla oli Ethan 11. luokan matematiikkaluokassani. Hän oli vahva opiskelija, työskenteli hyvin muiden kanssa ja vaikutti minuun jatkuvalla ponnistelullaan.

Sen lisäksi, että Ethan osallistui haastavaan kurssikuormitukseen nuorempana vuonna, Ethan osallistui Amnesty International Clubiin ja kirjoitti koulun sanomalehteä. Hän kirjoitti vakuuttavan artikkelin Amerikan kansalaisoikeuksien nykytilasta.

Ethanilla on vahva suositukseni yliopistoon. Hän on kirkas, motivoitunut ja luonteeltaan vahva. Olen varma, että hän tekee hienoja asioita. Jos sinulla on kysyttävää, ota rohkeasti yhteyttä minuun osoitteeseen cantbebothered@gmail.com.

Ystävällisin terveisin,

Shirley kiirehti
Matikan opettaja
Äkillinen akatemia

apurahat korkeille sat -pisteille

Pelkästään katsomalla näet, mikä tekee tämän suosituskirjeen niin heikosta. Lyhyen pituuden lisäksi mikä muu tekee siitä tehoton?

vartalo

Onko tuo se? Onko takana enemmän ...?

Romahdus

Kuten kaksi muuta esimerkkiä, tässä kirjeessä ei sanota mitään pahaa Ethanista. Mutta kaiken kaikkiaan siitä puuttuu. Ensinnäkin se on liian lyhyt. Suosituskirjeen tulisi olla koko sivun pituinen.

Toiseksi artikkelissa mainitaan joitain Ethanin vahvuuksia - hänen johdonmukaiset ponnistelunsa, sanomalehtien kirjoittamisensa ja ilmeisen kiinnostuksensa ihmisoikeuskysymyksiin. Mutta lyhyt kirje ei vie aikaa kaivaa näihin ominaisuuksiin ja maalaa täydellisempi kuva Ethanista. Opettaja mainitsee kiinnostavan artikkelin kansalaisoikeuksista, mutta ei selitä mitä se sanoi tai miksi Ethan oli motivoitunut kirjoittamaan se.

Tässä on muutamia seikkoja, jotka voisivat kertoa lukijalle paljon enemmän Ethanista, jos suosittelija olisi kuvannut heitä täydellisemmin. Sellaisena kuin se on, kirje tarjoaa vähän tietoa tai oivallusta. Osana Ethanin hakemusta se olisi nopeasti unohdettavissa.

Vahvat suosituskirjeet vievät aikaa ja ajattelua. Sen lisäksi, mitä jo keskustelen, mitkä muut ominaisuudet heikentävät kaikkia näitä kolmea suosituskirjeiden esimerkkiä?

body_whatswrongkittens

Mitä muuta on väärin näillä kirjeillä?

Toinen asia, jota mikään näistä kirjeistä ei tee, on mukauttaa yliopistoon tai ohjelmaan, johon opiskelija hakee. Opettajat toimittavat usein yhden kirjeen, jonka opiskelijat voivat ladata omaan Yhteinen sovellus ja lähettää heidät kaikkiin korkeakouluihinsa. Vaikka tämä on suurimmaksi osaksi hieno, se voi vahvistaa sovellusta, jos kirje räätälöidään tiettyyn kouluun, varsinkin jos se on valikoiva koulu.

Jos opiskelija hakee Harvardin kaltaiseen Ivy League -kouluun, hänen tulee pyrkiä tekemään hakemuksensa jokaisesta osasta niin vahva kuin se voi olla. Tähän sisältyy suosituskirjeiden hankkiminen räätälöityjä Harvardille ja todistaa hänen kykynsä menestyä niin akateemisesti tiukassa ympäristössä.

Jälleen kirjaimia ei tarvitse mukauttaa, mutta niiden on hyvä olla, jos koulu on erityisen kilpailukykyinen. On tärkeämpää, että he ovat innostunut, käyttää voimakasta kieltä ja kertoa mielekkäitä ja mieleenpainuvia tarinoita jotka paljastavat opiskelijan ainutlaatuiset ominaisuudet ja auttavat erottamaan hänet muista hakijoista.

Mikään yllä olevista kirjeistä ei valitettavasti saavuta tätä. Olitpa kirjettä kirjoittava opettaja vai opiskelija, joka saa sen yliopistosovelluksillesi, mitä voit tehdä välttääksesi yllä olevan kaltaisen kirjeen?

body_closecall

Tämä on suljettu puhelu. Huonon suosituskirjeen välttämisen ei tarvitse olla.

Mitä voit tehdä, jotta vältät huonon suosituskirjeen?

Jos kirjoitat suosituskirjeitä opiskelijoille, varmista, että kirjeesi ei ole heikentynyt

  • sanavalinta on haaleaa ja voitaisiin vahvistaa
  • tarpeeton kertaus tietoja opiskelijan ansioluettelosta
  • keskittyminen akateemiseen kykyyn mainitsematta sitä paljon henkilökohtaiset ominaisuudet
  • lausunnot, joita ei ole varmennettu erityisiä esimerkkejä
  • yleisiä tai kliseisiä lauseita.

Kun tarkistat kirjettäsi, etsi etsimäsi sanoja, jotka voisivat olla vahvempia, tai esimerkkejä, jotka voitaisiin täsmentää. Jos tarvitset lisätietoja tai materiaalia, keskustele opiskelijan kiinnostuksen kohteista ja tavoitteista ja mitä ominaisuuksia hän toivoo korostavansa kirjeessään.

Opiskelijoiden tulisi jakaa tietoja suosittajiensa kanssa sekä l ja he tietävät, mikä menisi heidän ihanteelliseen kirjeeseensä. Jos olet opiskelija, joka hakee kirjoitusohjelmaa, ilmoita englannin opettajalle, että haluaisit hänen puhuvan kirjoitustaidostasi. Jos olet tulevaisuuden insinööri, kysy fysiikan opettajalta, puhuuko hän ongelmasi ratkaisukykysi kanssa. Tämä auttaa opettajaasi tekemään kirjeestäsi tarkemman ja tehokkaamman.

Kun kirjeet vievät aikaa ja vaivaa toimiakseen hyvin, opiskelijoiden tulisi kysyä opettajilta aikaisin - varsinkin ne, jotka joutuvat suosituspyynnöiksi vanhempana vuonna (englanninopettajilla on taipumus saada paljon pyyntöjä). Sekä opiskelijoiden että opettajien on käytettävä suosituskirjeissään vakavaa aikaa ja ajatuksia saadakseen vahvoja.

Nämä viitteet ovat erittäin tärkeä osa yliopistohakemusta. Parhaimmat vaativat suunnittelua, vaivaa ja viestintää opiskelijoiden ja heidän suosittajiensa välillä.

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Kuinka päästä sisään: Miamin yliopiston pääsyvaatimukset

Paul Smithin yliopiston pääsyvaatimukset

Parsons Uusi koulu suunnittelun pääsyvaatimuksille

Texas A&M University - Texarkanan pääsyvaatimukset

UT Dallas ACT -pisteet ja GPA

BA vs BS -tutkinto: mikä on sinulle parempi?

Mitkä ovat tärkeimmät yhtäläisyydet ja erot verrattaessa BA vs BS tutkintoja? Onko yksi aste parempi kuin toinen? Lue asiantuntijaoppaamme saadaksesi selville.

Mitä sinun on tiedettävä El Cerriton vanhemmasta lukiosta

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta El Cerriton vanhemmasta lukiosta El Cerritossa, Kaliforniassa.

20 runollista laitetta, jotka sinun on tiedettävä

Onko sinulla kysymyksiä kirjallisten laitteiden käytöstä runoudessa? Täydellinen runollisia laitteita koskeva oppaamme määrittelee esimerkkeinä kaikki tärkeimmät runoustermit.

Bradley Universityn pääsyvaatimukset

Mikä on AP -testin täydellinen pisteet? Tarvitsetko yhden?

Oletko hämmentynyt siitä, mitä AP -kokeen täydellinen pisteet todella tarkoittavat? Selitämme, mikä on täydellinen piste ja miten se eroaa viidestä.

Saint Francis Medical Center College of Nursing Pääsyvaatimukset

Mitä CEEB -koodit ovat? Kysymyksiinne vastattu

Mitä CEEB -koodit ovat ja miksi tarvitset niitä SAT -rekisteröintiin? Lue täältä, miten voit etsiä ja etsiä CEEB -koodiasi täältä.

1310 SAT-pisteet: Onko tämä hyvä?

Nevadan yliopisto, Reno Pääsyvaatimukset

Floridan yliopiston pääsyvaatimukset

Aihe-verbisopimus SAT-kirjoittamisesta: strategiat ja käytännöt

Aiheen verbisopimus on erittäin tärkeä SAT -kirjoitustestissä. Lue koko oppaamme täältä, jossa on käytännön tietokilpailukysymyksiä ja strategioita.

John Carroll Universityn pääsyvaatimukset

Pittsburghin yliopisto, Johnstown, pääsyvaatimukset

IUPUI -pääsyvaatimukset

Haskell Indian Nations University pääsyvaatimukset

Saint Mary's University of Minnesota Pääsyvaatimukset

Becker Collegen pääsyvaatimukset

Voivatko korkeakoulut peruuttaa pääsysi sosiaalisen median viestien takia?

Oletko huolissasi, että sosiaalisen median viestisi estävät sinua pääsemästä yliopistoon? Opi, miten korkeakoulut punnitsevat verkkoviestejä ja miten voit välttää sosiaalisen median ongelmia.

Mitä sinun on tiedettävä Dougherty Valleyn lukiosta

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Dougherty Valleyn lukiosta San Ramonissa, Kaliforniassa.

Mikä on edTPA?

Onko sinulla kysymyksiä edTPA: sta? Katso täydelliset edTPA -käsikirjamme kaikki yksityiskohdat.