15 mahtavaa 2 pelaajan korttipeliä

ominaisuus-pelikortit-tuuletin

Jos etsit rentouttavaa tapaa viettää ilta, joka ei riko pankkia, harkitse kahden hengen korttipelien lisäämistä toimintaasi. Kahden hengen korttipelit ovat loistava tapa harjoitella aivojasi ja pitää hauskaa prosessissa!

Tässä artikkelissa kerrotaan, kuinka voit pelata 15 parasta kahden hengen korttipeliä lapsille, aikuisille ja perheille-ja tarvitset vain tavallisen 52 kortin pakan. Selitämme jokaisesta pelistä:



  • Minkä ikäisille peli sopii parhaiten
  • Kuinka pelata jokaista peliä

Jos haluat kokeilla teemakorttipeliä kahdelle, olemme löytäneet myös 5 erikoiskorttipeliä, joiden avulla voit sekoittaa ja käsitellä toistoa.

Valmis pelaamaan? Sitten sukeltamaan.

body-card-playing-card-game

Jopa todella pienet lapset voivat pitää hauskaa kahden pelaajan korttipeleillä. Katso suosikkimme alta!

5 hauskaa kahden pelaajan korttipeliä lapsille

Nämä viisi korttipeliä kahdelle henkilölle ovat hauska ja helppo tapa lapsille viihdyttää itseään (ja harjoitella matematiikkaan liittyviä taitoja lisäbonuksena). Mikä parasta, lapset voivat perustaa ja käyttää kaikkia näitä korttipelejä yksin!

Mene Kalaan

Klassista lapsuuden korttipeliä Go Fishia voidaan pelata tavallisella korttipakalla, ja se sopii yli neljän vuoden ikäisille lapsille. Go Fishin pelaamiseen yksi henkilö jakaa seitsemän korttia kullekin pelaajalle yksi kerrallaan. Pakassa jäljellä olevat kortit ovat 'järvi' tai 'lampi' ja ne on hajautettava kuvapuoli alaspäin pöydän keskelle kahden pelaajan väliin.

Kun kortit on jaettu, jokaisen pelaajan tulee järjestää kädessään olevat seitsemän korttia numeron tai kuninkaallisen (Jack, Queen, King) mukaan. Pelaaja, joka ei jakanut kortteja, saa ensin kalastaa ja kysyy toiselta pelaajalta, onko heillä tietyn numeron kortti. Pelaajalla, joka pyytää kortteja, on oltava kädessään vähintään yksi pyytämänsä kortti.

Tässä on esimerkki siitä, miten tämä toimii: Pelaaja Yksi voi kysyä pelaajalta kaksi: Onko sinulla kolmosia? Jos pelaajalla Kaksi on kolmosia, hänen on annettava kaikki kolmoset pelaajalle yksi. Pelaaja yksi saa jatkaa pelaajan toiselta korttien pyytämistä, kunnes pelaaja toinen sanoo: Mene kalaan! Kun pelaaja Kaksi sanoo Mene kalaan!, Pelaajan Yksi on vedettävä yksi kortti lammasta ja vuoro siirtyy pelaajalle Kaksi.

Peli jatkuu kahden pelaajan välillä, kunnes kaikki kortit on sovitettu neljän samanlaisen kortin sarjaan (neljä ässää, neljä viisi, jne.). Pelaaja, jolla on eniten osumia, voittaa pelin.

Vanhapiika

Perinteisen korttipelin Old Maid tarkoitus on yksinkertainen: älä jää jumiin Vanhan Maidin kanssa, kun kaikki muut kortit on paritettu. Vanhan piika -kortit myydään erikoissarjoina , mutta neljä vuotta täyttäneet lapset voivat pelata tätä peliä tavallisella korttipakalla.

miten saan lukion transkriptiot

Jos haluat pelata Old Maidia kahden ihmisen kanssa, aloita poistamalla yksi kuningatar korttipakasta. Yksi kuningatar ilman paria on nyt Vanha Neito. Loput kortit jaetaan kahdelle pelaajalle, kunnes kaikki kortit ovat poissa.

Pelaajat katsovat sitten korttinsa läpi (pitävät ne piilossa toiselta pelaajalta!), Poistavat mahdolliset korttiparit ja asettavat ne pöydälle kuvapuoli alaspäin. Pelaaja, joka ei jakanut kortteja (pelaaja yksi), pitää kaikki korttinsa tuulettimen muodossa varovasti pitäen kortit piilossa vastustajaltaan. Pelaajan kaksi on vedettävä yksi kortti pelaajan yhden kädestä. Jos vedetty kortti voi muodostaa parin kortilla Pelaaja Kaksi on jo kädessään, heidän on asetettava pari kuvapuoli ylöspäin pöydälle.

Peli jatkuu edestakaisin, kunnes kaikki kortit paitsi Vanha Maid on vedetty ja paritettu. Pelaaja, joka jää vanhan palvelijattaren kanssa häviää.

body-jacks-playing-carks

Slap Jack on peli, johon liittyy nopeita refleksejä voittaa. Lapset rakastavat mahdollisuutta lyödä kortteja ... ja ehkä satunnaista kättä! (Enoch Lau/ Wikimedia )

Lyö Jack

Korttipelin Slap Jack tavoitteena on voittaa eniten kortteja olemalla ensimmäinen pelaaja, joka lyö tunkkia, kun sitä pelataan. Slap Jack vaatii nopeutta, keskittymistä ja kasvokorttien tunnistamista lennossa, joten se sopii parhaiten 5 -vuotiaille ja sitä vanhemmille lapsille.

Jos haluat pelata Slap Jackia tavallisella korttipakalla, jaa koko korttipakka jokaiselle pelaajalle. Nämä kortit tulee sijoittaa kuvapuoli alaspäin pakkaan. Nostamalla kortteja yksi kerrallaan pinostaan ​​pelaajat kulkevat edestakaisin ja asettavat kortin kuvapuoli ylöspäin pöydän keskelle.

Kun pelataan tunkkia, ensimmäinen pelaaja, joka lyö jackia, voittaa koko korttipakan. Kun pelaaja on lisännyt kaikki voittamansa kortit kasan alapäähän, peli jatkuu, kunnes toinen tunkki ilmestyy. Peli jatkuu tällä tavalla, kunnes yksi pelaaja on kerännyt kaikki kortit.

Slap Jack on hauskempi mitä nopeammin pelaajat laittavat korttinsa alas, joten tämä peli voi olla loistava tapa lapsille karkottaa myös hermostunut energia. Muista vain, että peli voi olla heikko, joten on hyvä idea saada aikuinen, joka voi olla tiebreaker.

Nopeus

Korttipelin Nopeus tarkoitus on yksinkertainen: ole ensimmäinen henkilö, joka pääsee eroon kaikista korteistasi. Speedin käyttöönotto on hieman monimutkainen, mutta kun saat siitä selvää, Nopeus on loistava peli yli 10 -vuotiaille lapsille.

Jos haluat pelata Speedia kahdella pelaajalla, jokaiselle pelaajalle on jaettava viisi korttia. Tämän jälkeen 15 korttia asetetaan kuvapuoli alaspäin jokaisen pelaajan viereen, jolloin muodostuu heidän yksittäinen arpa. Kaksi yksittäistä korttia asetetaan sitten vierekkäin ja kuvapuoli alaspäin pelaajien väliin, ja kasa viisi, kuvapuoli alaspäin korttia asetetaan molempien korttien kummallekin puolelle (tämä on lisäveto, jota käytät vain jos kumpikaan pelaaja ei voi pelata).

Tiedämme, että se kuulostaa hieman monimutkaiselta, joten muista katsoa tästä videosta vaiheittainen opetusohjelma pelin asettamisesta .

Peli alkaa siten, että jokainen pelaaja kääntää toisen kahden kortin päälle samanaikaisesti. Pelaajat heittävät sitten kädessään olevat kortit yksittäisille korteille pelaamalla seuraavaksi korkeimman tai pienimmän kortin numeron. Jos pelaaja esimerkiksi kääntää yli neljä, hän voi pelata vain kolmiota tai viittä sen päällä (korttipuvulla ei ole väliä). Oletetaan, että yhdellä pelaajalla on viisi, joten he asettavat sen pinon päälle. Nyt viisi on toimiva kortti, mikä tarkoittaa, että pelaajat voivat pelata vain neljä tai kuusi sen päällä!

Kun olet pelannut kortin, vedät korvauskortin arpomassasta niin, että sinulla on viisi korttia kädessäsi. Speedistä tekee mielenkiintoisen se, että molemmat pelaajat pelaavat samanaikaisesti niin nopeasti kuin pystyvät!

Peli jatkuu, kunnes joku loppuu korteista tai kahdella korttipaalulla ei ole enää käytettävissä olevia liikkeitä. Jos pelaajista loppuu liikkeet ennen kuin he ovat voineet heittää pois kaikki korttinsa, jokainen pelaaja kääntää kortin pelattavien pinojen viereen sijoitetuista kahdesta arpajaisista. Pelaajat jatkavat sitten korttien asettamista kädestään kasojen päälle, kunnes joku loppuu.

Pelaaja, joka pelaa kaikki kädessään olevat kortit, voittaa huutaen, Speed. Tätä peliä voidaan pelata kahden parhaan kolmesta muodossa tai jopa turnaustyyliin, jos sinulla on vain yksi korttipakka, mutta useita ihmisiä, jotka haluavat pelata vuorotellen.

Roskakori

Trash (jota kutsutaan joskus nimellä Garbage) on toinen peli, jossa pelaaja voittaa päästämällä eroon kaikista korteistaan ​​ensin. Tätä peliä voi pelata kahden hengen kanssa ja se toimii hyvin kahdeksanvuotiaille ja sitä vanhemmille lapsille.

Jos haluat pelata roskakoria, aloita jakamalla 10 korttia jokaiselle pelaajalle. Jokaisen pelaajan kortit on asetettava kuvapuoli alaspäin kahdella viiden rivillä. Pakassa olevat jäljellä olevat kortit tulee sijoittaa kuvapuoli alaspäin yhteen kasaan kahden pelaajan väliin. Pelin tavoitteena on järjestää kortit ensimmäisenä peräkkäin ässästä (alin) kymmeneen (korkein) vasemmalta oikealle molemmilla riveillä.

Nuorin pelaaja aloittaa pelin vetämällä yhden kortin pakasta. Jos pelaaja vetää kortin ässältä 10: lle, kortti korvaa kuvapuoleinen kortti, joka on vastaavassa paikassa numeerisesti. Jos pelaaja esimerkiksi vetää kolmosen, kortti asetetaan kuvapuoli ylöspäin kolmanteen korttipaikkaan. ( Tässä on video -opetusohjelma siltä varalta, että tarvitset hieman selvennystä! )

Pelaaja kääntää sitten kortin kuvapuoli alaspäin, joka juuri vaihdettiin. Jos se voi korvata kortin kuvapuoli alaspäin, pelaaja voi tehdä niin. Peli jatkuu, kunnes pelaaja kääntää kortin, jota hän ei tarvitse, koska a) se on tunkki, kuningatar tai Jokeri eikä sitä voi käyttää, tai b) hänellä on jo kyseisen numeron kuvapuoli ylöspäin -kortti. Ainoa poikkeus on kuningas, koska kuninkaita pidetään jokerikortteina ja niitä voidaan käyttää korvaamaan kortti missä tahansa.

Kun pelaaja kääntää kortin, jota hän ei voi enää pelata, heittää sen kortin, jonka he vetivät roskakoriin, ja heidän vuoronsa on ohi.

Seuraava pelaaja voi joko piirtää kannelta tai kaivaa roskakorin läpi valitakseen kortin vuorollaan. Kierrokset menevät edestakaisin näin, kunnes yksi pelaaja on kääntänyt kaikki 10 korttiaan kuvapuoli ylöspäin oikeassa järjestyksessä. Tässä vaiheessa kierros 1 päättyy ja toinen kierros alkaa. Kierroksella 2 voittaja menee ensin, mutta hän saa käyttää vain yhdeksää korttia.

Tämä peli päättyy, kun yksi pelaajista saa yhden kortin pelikentällä ja voittaa tuon kierroksen. Tämä on loistava peli ihmisille, jotka pitävät hitaammasta pelistä, mutta haluavat silti strategiapelin, joka venyttää heidän aivojaan.

kehonpelikortit

Perhekorttipelien ei tarvitse olla tylsiä. Suosikkimme ovat riittävän helppoja leikkiä lapsille, mutta riittävän haastavia myös aikuisille.

5 mahtavaa kahden pelaajan korttipeliä perheille

Alla luetellut kahden hengen korttipelit sopivat kaikenikäisille, mikä tekee heistä upeita perhepelejä!

horoskooppi 14.5

Muisti/keskittyminen

Pelaajat voittavat pelin Muisti, jota joskus kutsutaan keskittymiseksi, sovittamalla kaikki pelissä olevat kortit kahteen sarjaan. Muisti/keskittyminen voidaan helposti pelata tavallisella korttipakalla. Muisti on loistava peli vanhemmille tai vanhemmille sisaruksille leikkiä nuorempien lasten kanssa auttaakseen heitä harjoittelemaan numeroitaan ja muistamaan.

Muistipelin luomiseksi pelaajien on otettava koko korttipakka ja asetettava ne kuvapuoli alaspäin ruudukon muotoiseksi pöydälle tai lattialle.

Kun kortit on asetettu, pelaajat kääntävät vuorotellen kaksi korttia kerrallaan tavoitteena löytää ottelu. Kun pelaaja tekee ottelun, he pitävät molemmat kortit. Jos pelaaja ei löytänyt ottelua, hän palauttaa kaksi korttia alkuperäisiin paikkoihinsa kuvapuoli alaspäin. Kun ottelua ei ole tehty, pelaajien tulee yrittää muistaa käännettyjen korttien lukumäärä ja sijainti, jotta he voivat kääntää kortit strategisemmin toistensa aikana.

Peli jatkuu näin myötäpäivään, kunnes kaikki kortit on sovitettu. Eniten otteluita kerännyt pelaaja voittaa pelin.

Hullu Kahdeksan

Crazy Eights on kahden hengen korttipeli, joka on tarpeeksi helppo pienille lapsille pelata ja tarpeeksi monimutkainen pitääkseen vanhemmat lapset tai aikuiset hauskaa. T Tämän pelin tavoitteena on olla ensimmäinen henkilö, joka pääsee eroon kaikista kädessäsi olevista korteista.

Pelatakseen Crazy Eightsia kahden hengen kanssa jakaja jakaa viisi korttia jokaiselle pelaajalle. Jälleenmyyjä asettaa pakkauksen pöydän keskelle toimimaan varastona. Varaston ylin kortti käännetään kuvapuoli ylöspäin ja asetetaan erilliseen kasaan. Tämä kortti on alku.

Pelaaja, joka ei jakanut, aloittaa pelaamisen asettamalla yhden kortin kuvapuoli ylöspäin aloituspinoon. Jokaisen pelatun kortin on vastattava aloituspakkauksessa olevaa korttia joko puvussa tai nimellisarvossa. Jos esimerkiksi timanttitakki on aloituspakkauksen ylin kortti, sen päälle voidaan pelata joko minkä tahansa puvun Jack tai minkä tahansa tyyppinen timantti. Jos aloituskortti oli viisi sydäntä, toisaalta pelaaja voi pelata toisen viiden kortin tai minkä tahansa numeron timantin sen päällä.

Jos pelaajan vuoro tulee ja hän ei pysty pelaamaan aloituspinoilla, hänen on nostettava kortit varastosta, kunnes peli on mahdollista tai varastossa on loppu. Tämä tarkoittaa sitä, että voit päätyä vetämään yhden kortin tai paljon enemmän onnestasi riippuen! Jos osakkeet loppuvat, pelaajan on läpäistävä vuoronsa. Pelaaja voi myös nostaa osakkeesta, vaikka hänellä olisi jo pelattava kortti kädessään.

Tässä pelissä kaikki kahdeksan korttia ovat villejä - siksi nimi Crazy Eights! Tämä tarkoittaa, että kahdeksan mistä tahansa puvusta voidaan pelata milloin tahansa, ja pelaaja voi nimetä sen mihin tahansa pukuun (mutta ei mihin tahansa numeroon). Seuraavan pelaajan on pelattava määritetyn tai kahdeksan kortin kortti. Pelaaja, joka pelaa ensin kaikki kädessään olevat kortit, voittaa pelin.

Kuninkaat kulmassa

Kings in the Corner -pelissä pelaajat yrittävät päästä eroon kaikista korteistaan ​​käyttämällä pasianssimaista kokoonpanoa. Tässä pelissä, jossa käytetään 52 kortin pakkaa, kuninkaat ovat korkealla ja ässät matalat. Siinä on melko vähän strategiaa, joten suosittelemme tätä peliä yli 10 -vuotiaille lapsille!

Jakaja jakaa 10 korttia jokaiselle pelaajalle. Seuraavaksi pöydälle asetetaan tasapaino kortteja jäljellä olevan kannen korteista. Saldo asetetaan näin: korttipakka asetetaan kuvapuoli alaspäin keskelle varastolle ja yksi kortti asetetaan kuvapuoli ylöspäin, alapuolelle, oikealle ja vasemmalle eräänlaisena ristinmuodostus. Voit katsoa yllä olevasta videosta lisätietoja pelin asentamisesta.

Kun saldo on asetettu, ei-jakaja aloittaa pelaamisen vetämällä kortin varastosta ja tarkistamalla, missä se voidaan pelata pöydällä. Kortteja voidaan pelata asettamalla arvoltaan pienempi ja vastakkainen kortti arvokkaamman kortin päälle (musta 10 punaisella Jackilla, punainen viisi mustalla kuusi jne.).

Jos pelaajalla on kuningas, jota voidaan pelata, hän voi asettaa kuninkaan kuvapuoli ylöspäin johonkin vaaka -alueen kulmaan. Pelaajat voivat sitten pelata kuningasta tavalliseen tapaan, paitsi että heidän on lisättävä kortit laskevassa järjestyksessä. Tämä tarkoittaa, että jos sinulla on punainen kuningas kulmassa, seuraavan näytelmän on oltava musta kuningatar jne. Muista, että kuninkaat ovat ainoita kortteja, joita voidaan pelata nurkassa, joten käytä niitä viisaasti!

Jos on mahdollisuus pelata koko kasa kortteja toisen kasan päällä, pelaaja voi tehdä tämän liikkeen ja aloittaa sitten uuden kasan avoimessa tilassa, joka on luotu minkä tahansa numeron tai puvun kortilla. Oletetaan esimerkiksi, että yksi alkuperäisistä saldokorteista oli punainen Jack. Jos musta kuningatar avautuu nurkkaan (kuten edellisessä esimerkissä), pelaaja voi ottaa koko korttipinon ja siirtää sen kulmassa olevan kuninkaan päälle. Pelaaja voi sitten aloittaa uuden kasan valitsemallaan kortilla avoimessa korttipaikassa.

Ensimmäinen pelaaja, joka pääsee eroon kaikista korteistaan, voittaa kierroksen. Jokaisen kierroksen lopussa pelaajat saavat 10 pistettä jokaisesta kädessään jätetystä kuninkaasta ja yhden pisteen toisista jäljellä olevista korteista. Peliä pelataan, kunnes yksi pelaaja saa 25 pistettä, ja pelaaja, jolla on vähemmän pisteitä, voittaa pelin.

Sota

Sodan tarkoituksena on kerätä kaikki pakan kortit pelaamalla pelaajan korkein kortti sarjaotteluissa toisen pelaajan kanssa. Sota on helppo peli pienille lapsille, mutta se on hauskaa yli viisivuotiaille lapsille.

Jos haluat pelata sotaa, aloita ottamalla yksi pelaaja jakamaan kaikki 52 kortin pakan kortit, jotta jokaisella pelaajalla on 26 korttia. Jokaisen pelaajan on pidettävä 26 korttiaan kasassa katsomatta niitä.

Kun kaikki kortit on jaettu, peli alkaa siten, että jokainen pelaaja kääntää ylimmän kortin kasoistaan ​​samanaikaisesti. Pelaaja, joka kääntää korkeimman kortin, voittaa kierroksen ja kerää molemmat kortit (ässät ovat korkeimmat ja kaksi pienimmät). Nämä kaksi korttia on käännettävä kuvapuoli alaspäin ja asetettava pelaajan kasan alareunaan.

Pelaajat kääntävät kortteja samanaikaisesti tällä tavalla, kunnes molemmat pelaajat kääntävät samanarvoisen kortin (esimerkiksi kaksi nelosta tai kaksi kuningattaretta). Kun tämä tapahtuu, pelaajat aloittavat sodan. Tätä varten jokainen pelaaja ottaa kasoistaan ​​kolme korttia ja asettaa ne pöydälle kuvapuoli alaspäin. Sitten he kääntävät neljännen kortin kuvapuoli ylöspäin. Pelaaja, jonka kortti on korkein, kerää kaikki kymmenen korttia sodasta ja asettaa ne kasan alapäähän.

Jos kaksi korttia kääntyi sodan vaiheen aikana, pelaajat toistavat sotajärjestystä, kunnes joku voittaa. Sieltä peli jatkuu normaalisti. Pelaaja, joka kerää kaikki 52 korttia, voittaa pelin.

Kaksinkertainen pasianssi

Jos rakastat pasianssia, mutta haluat pelata ystävän kanssa, kaksinkertainen pasianssi on sinua varten!

Double Solitairen tarkoitus on rakentaa kahdeksan perustuksen paalua, jotka kaikki alkavat ässällä ja rakennetaan nousevaan järjestykseen ja päättyvät kuninkaaseen. Koska vaaditaan kahdeksan ässää, Double Solitairea pelataan kahdella vakio 52 korttipakalla.

Jokainen pelaaja saa yhden pakasta ja käyttää pakkaaan asettamaan seitsemän kasan kortteja kuvapuoli alaspäin. Tätä korttisarjaa kutsutaan pelaajan kuvaajaksi. Taulun ensimmäinen kasa alkaa yhdestä kortista, toisessa kasassa on kaksi korttia, kolmannessa kasassa on kolme korttia ja yksi kortti lisätään jokaiseen etenevään kasaan, kunnes seitsemännessä kasassa on seitsemän kuvapuoli alaspäin. Tämän jälkeen jokainen pelaaja kääntää ylimmän kortin ympäri kaikissa seitsemässä paalussa. Näillä korteilla pelataan pelin aikana.

Kukin pelaaja käyttää sitten pakkaansa jääneitä kortteja varastona ja voi paljastaa kortteja kolmesta sarjasta. Pelaajat voivat pelata taulukossaan kolmen kortin ylimmän kortin Solitaire -sääntöjen mukaisesti, mutta voivat pelata korttinsa myös vastustajan perustuksilla.

Pelaajat pelaavat käsiään useimmiten itsenäisesti Double Solitairessa, mutta voivat myös ehdottaa liikkeitä tai auttaa toista pelaajaa, jotta peli voi jatkua. Pelaaja, joka on ensimmäinen, joka käyttää kaikkia korttejaan perustuksen rakentamiseen, voittaa. Tämän pelaajan varastossa tai taulukossa ei saa olla kortteja jäljellä.

On olemassa monia strategisia pelejä, joita voit pelata korttipakkauksella ja kahdella pelaajalla. Suosikkimme yhdistävät mahdollisuuden ja haasteen hauskanpitoon.


5 Amazing 2 pelaajan korttipeli aikuisille

Pidä pari vakiokorttipakkaa käden ulottuvilla, jotta voit nauttia näistä kahden pelaajan korttipeleistä aikuisille kotona tai tien päällä.

kuinka monta nanometriä metrissä

Gin Rommi

Gin Rummy on klassinen korttipeli, jota perinteisesti pelataan kahdella pelaajalla käyttäen kahta 52 kortin pakkaa. Gin Rommin tavoitteena on, että pelaajat käyttävät kättään saadakseen yli 100 pistettä ennen vastustajaa.

Pelatakseen Gin Rummya jakaja jakaa jokaiselle pelaajalle 10 korttia, joita he voivat katsoa, ​​mutta jotka on pidettävä piilossa vastustajalta. Jälleenmyyjä jättää kannen kuvapuoli alaspäin pöydän keskelle. Tämän jälkeen jakaja kääntää kannen yläkortin kuvapuoli ylöspäin ja asettaa sen kannen viereen. Tämä on poisheitetty kasa. Ei-jakaja aloittaa pelin joko poimimalla ylemmän kortin poisheitetystä kasarista ja korvaamalla sen kädestä saadulla kortilla tai ohittamalla vuoron nostamatta korttia tai heittämättä.

Vastustaja ottaa sitten vuoron, ja tällä kertaa hänellä on mahdollisuus piirtää kannen yläosasta, poisheitetystä kasasta tai syöttää ilman vetoa ja hylkäämistä. Peli jatkuu edestakaisin tällä tavalla, ja pelaajat yrittävät ryhmitellä kortteja kädessään olevista 10: stä vähintään kolmen samanarvoisen kortin yhdistelmiin (kuten kolme kolmosta tai kolme 10s) tai samanpituisiin kortteihin (kuten 5, 6, 7, 8 ja 9 timantteja). Ihanteellinen käsi on Gin, joka luodaan asettamalla kaikki 10 korttia pelaajan käteen sopivassa yhdistelmässä. Jos pelaajalla on kädessään kortteja, joita ei voida yhdistää otteluun, hän voi luovuttaa ja lopettaa ottelun.

Gin Rummy -peli päättyy, kun on pelattu tarpeeksi otteluita, jotta yksi pelaaja voi saada 100 tai enemmän pisteitä.

Joten miten saat 100 pistettä? Se perustuu siihen, minkä tyyppisiä korttiyhdistelmiä voit tehdä. Pelaajat, jotka tekevät Ginin, saavat 25 pistettä plus vastustajan vertaansa vailla olevien korttien arvon. Jos esimerkiksi teet Ginin ja vastustajallasi oli kaksi 5s ja 9 kädessään, ansaitset 44 pistettä kyseisestä kierroksesta!

Jos pelaaja, joka heitti kortin, voittaa pelin, hän tekee vertaansa vailla olevien korttiensa arvon eron vastustajansa kanssa. Joten jos heillä oli 5 pistettä kädessään ja vastustajallaan 15, he antaisivat 10 pistettä. Jos vastustaja voittaa sen sijaan, hän saa 10 pistettä plus eron molempien pelaajien vertaamattomien korttien arvossa.

Egyptin rotanruuvi

Egyptiläinen Ratscrew on nopeus- ja taitopeli, jota voidaan pelata 52 kortin pakalla, mukaan lukien jokerit. Pelatakseen tätä peliä jakaja jakaa kaikki pakan kortit tasaisesti kahden pelaajan kesken. Pelaajat järjestävät jaetut kortit yhteen pakkaan katsomatta niitä.

Ei-jakaja aloittaa pelin kääntämällä kortin kasan päällä ja asettamalla sen pöydän keskelle kahden pelaajan väliin. Jos tämä kortti on numerokortti, vastustaja laskee kortin myös pakastaan. Peli jatkuu tällä tavalla, kunnes kasvokortti (Jack, Queen, King) tai ässä pelataan. Kun pelataan kasvokorttia tai ässää, seuraavan pelaajan on myös pelattava kasvokortti tai ässä, jotta peli jatkuu. Jos seuraava pelaaja ei pelaa yhtä näistä korteista, pelaaja, joka laski kasvokortin/ässän, voittaa koko kasan kortteja ja lisää ne pinoonsa.

Kasvokortti/ässä -sääntö voidaan ohittaa vain läimäyttämällä. Pelaajat voivat yrittää olla ensimmäinen, joka lyö korttipinoa, kun jokin seuraavista tilanteista ilmenee. (Tilanteita on paljon, joten voit valita, mitä haluat seurata!)

  • Kun pelataan tuplaa tai kahta samanarvoista korttia (esim. Pelataan viisi, sen jälkeen pelataan vielä viisi)

  • Kun tapahtuu voileipä, eli kun kaksi samanarvoista korttia pelataan peräkkäin, mutta ne erotetaan eri arvolla (esim. Viisi, sitten kaksi, sitten viisi)

  • Kun kaksi peräkkäin pelattua korttia on yhteensä kymmenen (esim. Kaksi viisi, neljä ja kuusi jne.)

  • Aina kun jokeria pelataan

  • Kun pelataan neljä korttia nousevassa tai laskevassa järjestyksessä (esim. Neljä, viisi, kuusi ja seitsemän; kymmenen, yhdeksän, kahdeksan ja seitsemän)

  • Kun avioliitto tapahtuu, kun kuningatar asetetaan kuninkaan päälle tai alle

Kun pelaaja lyö paalua ilman yhtä näistä skenaarioista, hänen on heitettävä kortti kasan pohjalle. Pelaaja, joka saa kaikki kortit, voittaa pelin.

body-blackjack-kortit

Sinun ei tarvitse mennä Vegasiin pelaamaan blackjackia! Jos haluat korottaa antea, voit käyttää penniä, karkkeja tai jopa marmoria lyödäksesi vetoa kumpaankin käteen.

Blackjack

Blackjackia voi pelata helposti vain kahdella ihmisellä ja 52 kortin pakalla. Aloittaakseen jakaja antaa vastustajalle yhden kortin kuvapuoli ylöspäin ja yhden kortin kuvapuoli alaspäin ja toistaa tämän sitten itselleen. Molemmat pelaajat katsovat sitten kuvapuoli alaspäin -kortin arvoa ja lisäävät sen kuvapuoli ylöspäin -kortin arvoon. Tavoitteena on, että molempien korttien yhteenlaskettu arvo on mahdollisimman lähellä 21: tä.

Vaikka kaikilla numeerisilla korteilla on samat numeeriset arvot, pisteytys on hieman erilainen kasvokorteilla. Jackit, kuningattaret ja kuninkaat ovat kaikki 10 pisteen arvoisia, ja ässät voivat olla joko yhden tai 11 pisteen arvoisia.

Riippuen siitä, kuinka lähellä kortteja 21 on, molempien pelaajien on päätettävä lyökö vai jääkö. Osuma tarkoittaa, että jakaja antaa sinulle toisen kortin kuvapuoli alaspäin, joka lisätään automaattisesti kokonaissummaan. Pysyminen tarkoittaa, että säilytät korttien määrän ja pisteet!-sinulla on.

Käden voittaja on pelaaja, jonka kokonaismäärä on lähellä 21: tä ilman ylitystä. Jos pelaajan molempien korttien arvo on yli 21, he menevät kyseiselle kierrokselle, jolloin vastustaja voittaa käden.

Hauska asia Blackjackissa on se, että voit päättää kuinka kauan haluat pelin jatkuvan. Voit pelata parhaassa muodossa, jossa voittaja on ensimmäinen, joka voittaa tietyn määrän kierroksia. Voit myös pelata Vegas -tyyliin, jossa panostat penniä, pokerimerkkejä tai jopa karkkeja kumpaankin käteen.

Pokeri (viiden kortin arvonta)

Jos haluat nauttia pelistä, joka vaatii sekä taitoa että onnea, hanki tavallinen 52 kortin pakki ja pelaa kahden hengen peli, jossa on viisi korttia, mikä on pokerin muunnelma. Koska pokeri on vedonlyöntipeli, tuo myös pelimerkkejä pöydälle.

Ennen kuin kortit jaetaan kullekin kierrokselle, jokainen pelaaja antaa aluksi yhden tai useamman pelimerkin pottiin saadakseen asiat alkuun. Ensimmäisten lahjoitusten jälkeen jakaja aloittaa pelin jakamalla jokaiselle pelaajalle viisi korttia. Pelaajat voivat sitten lyödä vetoa kätensä voimakkuuden perusteella. Jos pelaajat eivät ole tyytyväisiä kätensä, he voivat heittää ja poistua pelistä ... mutta he eivät saa panoksiaan takaisin!

Pelaajat, jotka ovat mukana pelissä, siirtyvät nyt arvontavaiheeseen. Pelaajat heittävät kädestään 1–5 korttia, jakaja antaa heille korvaavat kortit pakasta. Pelaajalla ei voi koskaan olla kädessään enempää kuin viisi korttia kerrallaan.

Kun pelaajat ovat vetäneet kortteja, tapahtuu uusi panostuskierros. Pelaajat voivat joko panostaa uudelleen tai foldata ja poistua pelistä. Kun lopulliset vedot on asetettu, pelaajat paljastavat korttinsa. Paras käsi voittaja voittaa!

Joten mikä on hyvä käsi viiden kortin arvonnassa? Korttien kädet luokitellaan pahimmasta parhaaseen seuraavasti:

  • Korkea kortti: Kun kenelläkään ei ole paria tai parempaa, voittaa korkeimman kortin omaava henkilö.
  • Yksi pari: Sinulla on pari samanarvoista korttia (kuten kaksi kuningasta tai neljä neljää)
  • Kaksi paria: Kun kädessäsi on kaksi paria (kuten kaksi paria ja kaksi kuutta)
  • Kolme samaa lajia: Kun kädessäsi on kolme samanarvoista korttia (kuten kolme 10s)
  • Suoraan: Kun sinulla on viisi korttia peräkkäin, mutta et ole samaa maata (joten viisi sydäntä, kuusi timanttia, seitsemän timanttia, kahdeksan pataa ja yhdeksän mailaa pidettäisiin suorana)
  • Huuhtelu: Kun sinulla on viisi samaa maata olevaa korttia, jotka eivät ole peräkkäin (kuten viisi, seitsemän, kaksi, kuningatar ja kolme mailaa ovat värisävy)
  • Täysi talo: Kun sinulla on pari ja kolme laatua (kaksi tunkkia ja kolme neljää olisi täysi talo)
  • Neljä lajia: Kun sinulla on neljä samanarvoista korttia (kuten neljä kuningattaria)
  • Värisuora: Kun sinulla on viisi peräkkäistä korttia, jotka sopivat myös pukuun (joten viisi, kuusi, seitsemän, kahdeksan ja yhdeksän sydäntä olisi suora värisävy)
  • Kuningasvärisuora: Kun sinulla on kymmenen, Jack, kuningatar, kuningas ja ässä ovat kaikki samassa puvussa.

Jos haluat lisätietoja kustakin näistä käsistä, voit tarkistaa tämä opetusvideo aloittelijoille . Suuri asia muistaa? Pelaaja, jonka viiden kortin käsi on paras, voittaa pelin ja siten pelimerkit, jotka panostettiin tällä kierroksella.

Cribbage

Vaikka ihmiset käyttävät usein erityistä lautaa Cribbagen pelaamiseen, voit itse pelata sitä yhtä helposti käyttämällä tavallista 52 kortin pakkaa. Cribbagen tavoitteena on olla ensimmäinen henkilö, joka saavuttaa 121 pistettä.

Pelin aloittamiseksi yksi pelaaja jakaa kuusi korttia jokaiselle pelaajalle. Jokainen pelaaja katsoo kättään ja valitsee kaksi korttia sivuun. Nämä neljä korttia muodostavat pinnasängyn. Vain jakajalla on pääsy pinnasänkyyn, mutta nämä kortit paljastetaan tai käytetään vasta, kun kädet on pelattu.

Kun pinnasänky on asetettu sivuun, jakaja leikkaa jäljellä olevan kannen. Jakaja kääntää alemman puoliskon yläkortin ylös. Tämä kortti on aloitus, ja sitä voidaan käyttää korttiyhdistelmien tekemiseen, jotka keräävät pisteitä pelin alkaessa. Aloittajan paljastamisen jälkeen jakaja asettaa yhden kortistaan ​​kuvapuoli ylöspäin pöydälle. Jakaja ja vastustaja paljastavat vuorotellen yhden kortin käsistään, kunnes kaikki kortit on asetettu pöydälle kuvapuoli ylöspäin. Kun kortit paljastetaan, pelaajat pitävät korttien numeroita käynnissä. Tätä kutsutaan pipiksi.

Korttien kokonaismäärä ei voi koskaan ylittää 31 pelin aikana. Jos se tulee siihen pisteeseen, että pelaaja ei voi laskea korttia ylittämättä 31: tä, hän sanoo: Mene. Tässä vaiheessa vastustaja alkaa ansaita pisteitä asettamalla jäljellä olevat kortit eri pari- ja juoksuyhdistelmissä (aivan kuten pokerissa).

mitä tulee triljoonan jälkeen

Cribbagen pisteytys voi olla hieman monimutkainen. Eri korttiyhdistelmät saavat kaksi ja kuusitoista pistettä. Täydellinen opas cribbagen pisteyttämiseen on tässä kätevässä kaaviossa!

Seuraava kierros alkaa pelaajalla, joka soitti Go edellisellä kierroksella. Luku palaa nollaan ja peli jatkuu, kunnes yksi pelaajista saavuttaa 121 pistettä. Käsien rakentaminen ja pisteiden laskeminen voi tuntua hieman monimutkaiselta, jos et ole aiemmin pelannut Cribbagea, mutta sukeltaminen ja pelaaminen on loistava tapa päästä käsiksi siihen nopeasti. Ja jos et vieläkään ole varma, tässä on hyvä video -opetusohjelma, joka auttaa sinua!

body-scrimish-korttipeli

Siellä on myös paljon muita kahden pelaajan korttipelejä. Nämä käyttävät erikoiskansia strategian, nopeuden ja juonittelun luomiseen.

5 erikoiskannen 2 pelaajan korttipeliä

On selvää, että voit tehdä paljon tavallisella korttipakalla. Mutta jos olet innokas korttipelaaja, saatat haluta jotain seikkailullisempaa.

Jos haluat pelata korttipelejä kahdelle henkilölle, jotka vaativat houkuttelevia korttipakkoja, tutustu alla olevaan viiteen peliin!

Scrimish

Scrimish on nopeatempoinen korttipeli, jossa kaksi pelaajaa kohtaavat 10 intensiivistä peliminuuttia. Tämä peli vaatii strategiaa, muistia ja kykyä ohjata vastustajaa väärin. Yksi niistä asioista, jotka saavat pelaajat niin innokkaasti palaamaan Scrimishiin uudestaan ​​ja uudestaan, on se, että jokainen peli on täysin erilainen, mikä antaa pelaajille mahdollisuuden keksiä uusia tapoja vastustaa vastustajansa.

Scrimishin tavoitteena on selvittää ja hyökätä vastustajan kruunukorttiin käyttämällä kortteja omasta korttisarjastaan. Pelaajien on järjestettävä valitsemansa kortit viiteen pinoon, joissa jokaisessa on viisi korttia, mutta heillä on vapaus järjestää jäljellä olevat kortit haluamallaan tavalla. Tämä pelin osa vaatii strategiaa, koska huono asennus voi johtaa pelin menettämiseen. Pelaaja voittaa Scrimishin hyökkäämällä vastustajan kruunukorttiin.

Hajonta: Korttipeli

Jotkut ihmiset eivät ehkä ymmärrä, että suosittu peli Scattergories tulee korttipelimuodossa. Scattergoriesin korttipeliversiota voidaan pelata kahdella pelaajalla ja se sopii erinomaisesti yli 8 -vuotiaille!

Hajottelut: Korttipeli yhdistää elementit korttipelistä Slap Jack ja perinteinen Scattergories -sanapeli. Kun luokan ja kirjaimen yhdistelmä paljastetaan kierroksella, ensimmäinen peli, joka iskee I Know -kortin ja antaa kelvollisen vastauksen (kuten Aprikoosi yhdistelmälle Hedelmät ja A), voittaa kortin. Pelaaja, jolla on eniten kortteja pelin lopussa, on voittaja.

body-sushi-go

Sushi Mene!

Sushi Mene! on 108 kannen korttipeli, joka vahvistaa todennäköisyyttä, visuaalista erilaistumista ja strategista ajattelua (sekä kuvituksia kaikkien aikojen söpöimmästä sushista!). Sushi Mene! voi pelata kahdella pelaajalla ja sopii kahdeksan vuotiaille ja sitä vanhemmille.

Sushi Go! pelaajille jaetaan käsi kortteja, ja Peli sisältää nopean korttien siirtämisen ja valitsemisen pelaajalta pelaajalle, jotta niistä muodostuu sushirullia (eli ottelut), jotka ansaitsevat pisteitä jokaisen kierroksen lopussa. Pelaaja, jolla on eniten pisteitä pelin lopussa, voittaa.

Räjähtävät pennut

Räjähtävät pennut on luultavasti yksi jännittävimmistä kahden hengen korttipeleissä. Tämä korttipeli on hauskaa lapsille, teini -ikäisille ja aikuisille.

Exploding Kittens on mallinnettu venäläisen ruletin käsitteen mukaan, paitsi räjähtävissä kissoissa, tavoitteena on välttää jumittuminen kissanpennun korttiin. Pelaajat saavat käden kortteja, joilla he voivat yrittää välttyä jumittumiselta räjähtävän kissanpennun kanssa, ja he ovat alttiita vetämään korttivarastosta jokaisen kierroksen lopussa. Kun pelaaja piirtää räjähtävän kissanpennun eikä pysty purkamaan sitä, pelaaja häviää pelin.

Leikata

Vallankaappaus on suosikki kahden hengen korttipeleissä silmiinpistävän taideteoksensa ja tuomioistuimen juonittelun jäljittelemisen vuoksi. Tämä jännittävä korttipeli on hyvä 10 -vuotiaille ja sitä vanhemmille, ja sitä voidaan pelata helposti 10 minuutissa tai alle.

Tämä peli sijoittuu dystopiaan, jossa hallituksen virkamiehet-jotka näkyvät pelin korteilla-yrittävät manipuloida, lahjoa ja bluffata tiensä täydelliseen valtaan. Coupin voittamiseksi pelaajan on oltava viimeinen, jolla on vähintään yksi paljastamaton kortti kädessään.

body-next-nuolet-jalat

Mielenkiintoisia Artikkeleita

11 parasta resurssia NCLEX -kysymyksille ja käytännön testeille

Otetaanko NCLEX? Tutustu kokoelmaan parhaista NCLEX -käytännön kysymyksistä ja testeistä, joiden kanssa voit opiskella.

PSAT -pisteet: Missä sijoitat?

Oletko hämmentynyt SAT -pistealueesta? Selitämme kaikki mahdolliset PSAT -pisteet ja mitä pisteytysasteikko merkitsee sinulle.

ECU: n pääsyvaatimukset

9 esimerkkiä erinomaisista suosituskirjeistä työhösi

Kirjoitatko työpaikkasuosituskirjeen, mutta et ole varma, mistä aloittaa? Tutustu hyödyllisten näytteiden kokoelmaamme, jotta pääset alkuun.

Kalifornian parhaat koulut | Central Union High School Rankings ja tilastot

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajien verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Central Union High Schoolista El Centrossa, Kaliforniassa.

Mount Holyoke Collegen pääsyvaatimukset

Historialliset SAT -testipäivät 2014, 2013 ja enemmän

SAT: n historialliset testipäivät ovat tärkeitä monien tarkkojen tietueiden kannalta. Kollegion hallitus ei kuitenkaan tässä vaiheessa ylläpidä helppoa tietokantaa SAT-päivämääristä vuosille 2014, 2013, 2012, 2011 ja soforth. Me PrepScholarissa olemme tehneet kovaa työtä vanhojen levyjen kaivaamiseksi. Katso alempaa!

Indiana Wesleyanin yliopiston pääsyvaatimukset

Mikä on STAAR -testi? Onko sinun otettava se?

Mikä on STAAR -testi? Onko sinun otettava se? Selvitä, mitä odottaa tästä Texas -testistä.

Coloradon yliopiston lohkareiden pääsyvaatimukset

15 parasta musiikkikoulua Yhdysvalloissa

Oletko kiinnostunut Yhdysvaltojen parhaista musiikkikouluista? Tutustu yksityiskohtaisiin musiikkikoulujen sijoituksiin löytääksesi sinulle sopivan koulun.

1120 SAT -pisteet: Onko tämä hyvä?

SUNY Institute of Technology pääsyvaatimukset

ACT: ään rekisteröityminen: temppuja ja vinkkejä

Opi rekisteröitymään ACT: hen ja vältä yleisiä virheitä, jotka voivat maksaa rahaa ja aikaa.

Mikä on liittovaltion työohjelma? Määritelmä ja opas

Harkitsetko liittymistä korkeakoulun työopinto-ohjelmaan? Mikä on työtutkimuksen määritelmä, kuinka paljon voit ansaita, ja pitäisikö sinun työskennellä tuossa työssä? Selvitä täältä.

SAT Prep: n lopullinen SAT-opinto-opas

Tämä täydellinen SAT-opas on paras kokoelma SAT-strategioita ja neuvoja, jotka ovat käytettävissä kaikkialla. Opit opiskelemaan SAT: lle ja testausvinkkejä pisteiden parantamiseksi.

Arkansasin yliopisto, Pine Bluff Pääsyvaatimukset

Tämän vuoden Villanovan ACT -tulokset ja GPA

SAT: n historialliset prosentit 2010, 2009, 2008

Etsitkö SAT -prosentteja vuosille 2008, 2009 tai 2010? Löydät täydelliset tuloskaaviot menneisyydestä täältä.

3 avainvinkkiä Salsa -luokan pukeutumiseen

Mietitkö, mitä pukeutua salsa -tanssitunneille? Katso mukavat ja tyylikkäät ideamme siitä, mitä pukeutua salsa -luokkaan.

Kuinka käyttää SOHCAHTOA: Vinkkejä ja esimerkkejä

Kamppailet SOHCATOAn käytön kanssa? Tutustu täydelliseen oppaaseemme, jossa on tonnia SOH CAH TOA -esimerkkejä.

Piemonten yliopiston pääsyvaatimukset

Mitä sinun on tiedettävä Estancia-lukiosta

Löydä osavaltion sijoitukset, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Estancia High Schoolista Costa Mesassa, Kaliforniassa.

NCAA SAT -pisteet: Mitä sinun tulee olla kelvollinen

Mitä SAT -pisteitä ja GPA: ta tarvitset, jotta voit saada NCAA Clearinghousen? Ota selvää tästä ja opi, kuinka voit helposti täyttää vaatimukset.

Mount St.Mary Collegen pääsyvaatimukset