14 parasta vähähiilihydraattista hedelmää, jotka auttavat sinua laihduttamaan

ominaisuus_hedelmä

Vaikka hedelmillä on maine terveellisen elintarvikeryhmänä, monet hedelmätyypit ovat itse asiassa runsaasti hiilihydraatteja . Jos noudatat vähähiilihydraattista ruokavaliota, saatat ihmetellä, kuinka voit syödä hedelmiä ja pitää kiinni myös ruokavaliosta. Onko pakko luopua hedelmistä kokonaan? Ehdottomasti ei! Sinun tarvitsee vain tietää, mitkä hedelmät ovat vähähiilihydraattisia.

Tässä oppaassa selitämme, mitä vähähiilihydraattinen todella tarkoittaa ja mitä hyötyä vähähiilihydraattisista hedelmistä on. Sitten käymme läpi 14 parasta syötävää vähähiilihydraattista hedelmää sekä neljä hedelmätyyppiä, joita sinun tulisi välttää, jos noudatat vähähiilihydraattista ruokavaliota.



Mitkä ovat vähähiilihydraattisten hedelmien edut?

Mikä on hienoa vähähiilihydraattisissa hedelmissä?Vähähiilihydraattisista ruokavalioista on tullut erittäin suosittuja viime vuosikymmeninä ihmisten keinona laihtua. Hiilihydraatit, joita elimistö ei käytä välittömästi, muuttuvat rasvoiksi, ja paljon hiilihydraatteja syöminen voi aiheuttaa verensokerin piikin, mikä voi aiheuttaa himoa enemmän hiilihydraatteja sisältäville elintarvikkeille. Tämän takia, monet ihmiset yrittävät rajoittaa kulutettujensa hiilihydraattien määrää, ja monet vähähiilihydraattiset ruokavaliot, kuten Atkinsin ja Paleon ruokavalio, ovat alkaneet korostaa rasva- ja proteiinipitoisia elintarvikkeita hiilihydraatteja sisältäviin ruokiin verrattuna.

Hiilihydraateista on kuitenkin hyötyä. Ne ovat aivojen tärkein polttoaineen lähde ja ne ovat välttämättömiä kehosi toimimiseksi kunnolla. Siksi tavoitteesi ei pitäisi koskaan olla poistaa hiilihydraatit kokonaan ruokavaliosta, vaan sen sijaan kuluttaa terveellinen määrä.

Vaikka ruoat, kuten pasta, perunat, olut ja virvoitusjuomat, ovat tavallisia epäiltyjä, kun etsit hiilihydraatteja sisältävää ruokaa, monissa hedelmissä on myös merkittävä määrä hiilihydraatteja. Joten vaikka olet tottunut ajattelemaan hedelmiä täysin terveenä ruokaryhmänä, jotkin hedelmätyypit voivat tuhota vähähiilihydraattisen ruokavalion. Siksi on tärkeää tietää, mitkä hedelmät ovat vähähiilihydraattisia.

Hedelmät tarjoavat monia tärkeitä vitamiineja ja ravintoaineita, joita keho tarvitsee toimiakseen kunnolla, joten et halua poistaa niitä ruokavaliosta, vaikka yrität olla vähähiilihydraattinen. Ratkaisu on oppia, mitkä hedelmät ovat vähähiilihydraattisia, ja syödä niitä enemmän. Vähähiilihydraattiset hedelmät tarjoavat ravitsemuksellisia etuja samalla, kun ihmiset voivat edelleen noudattaa vähähiilihydraattista ruokavaliotaan.

Mitä Low Carb todella tarkoittaa?

Ennen kuin sukellamme siihen, mitkä hedelmät ovat vähähiilihydraattisia, keskustellaan ensin siitä, mitä vähähiilihydraattinen tarkoittaa. Jos et ole varma, mikä on vähähiilihydraattisen määritelmä, et ole yksin. Vähähiilihydraattiselle määritelmää ei ole, eikä elintarvike- ja lääkevirasto (FDA) ole asettanut mitään määräyksiä siitä, mitä vähähiilihydraattinen tarkoittaa. Koska vähähiilihydraattisille ei ole virallista määritelmää, mikä tahansa ruoka voidaan merkitä vähähiilihydraattiseksi. Yleensä vähähiilihydraattisia ruokia on muutettu siten, että niillä on tavallisesti vähemmän hiilihydraatteja (kuten vähähiilihydraattista olutta), tai ne sisältävät luonnollisesti vähemmän hiilihydraatteja kuin monet muut elintarvikkeet.

Tässä oppaassa määritellään vähähiilihydraattiset hedelmät mitä tahansa hedelmää, jossa on 15 g tai vähemmän hiilihydraatteja annosta kohti. Tämä on tarpeeksi pieni määrä hiilihydraatteja, että voit todennäköisesti syödä näitä hedelmiä ja noudattaa ruokavaliota, mutta se tarjoaa myös kunnollisen valikoiman hedelmiä.

14 parasta vähähiilihydraattista hedelmää

Joten missä hedelmissä on vähän hiilihydraatteja? Olemme tehneet kovan työn puolestasi, ja alla on luettelo 14 parhaasta vähähiilihydraattisesta hedelmästä. Minä Jos yrität noudattaa vähähiilihydraattista ruokavaliota, nämä ovat kaikki hyviä valintoja sinulle. Hedelmät on järjestetty pienimmästä hiilihydraattimäärästä annosta kohti korkeimpaan.

Jokaisen tämän vähähiilihydraattisen hedelmien luettelon hedelmän osalta olemme sisällyttäneet annoskoon, kuinka monta hiilihydraattia se sisältää, kuinka paljon sokeria se sisältää ja kaikki tärkeät terveyshyödyt, joita hedelmä voi tarjota. Kaikki ravitsemustiedot ovat peräisin USDA: n kansallinen ravitsemustietokanta. Kun luet tätä luetteloa, kiinnitä erityistä huomiota kunkin hedelmän annoskokoon. Ne eivät ole kaikki samanlaisia, ja jos annoskokoon ei kiinnitetä huomiota, ruokavalio voi mennä vakavasti.

#1: Tähtihedelmä

body_starfruit

Annoskoko: 1 keskikokoinen hedelmä (noin 90 g)

Hiilihydraatit: 6 g

Sokeri: 4g

Terveyshyödyt: Sen lisäksi, että tähtihedelmä on yksi pienimmistä hiilihydraattimääristä hedelmille, se on myös hyvä kuidun ja C -vitamiinin lähde.

#2: Tomaatit

body_tomatoes

Annoskoko: 1 normaalikokoinen tomaatti (noin 180 g)

Hiilihydraatit: 7 g

Sokeri: 5 g

Terveyshyödyt: Tomaatit sisältävät paljon lykopeenia, joka on tärkeä antioksidantti. Tomaattien säännöllinen syöminen voi myös vähentää eturauhassyövän ja haimasyövän riskiä.

#3: Avokadot

body_avocado

Annoskoko: ½ avokado (noin 100 g)

Hiilihydraatit: 8 g

Sokeri: 0,5 g

Terveyshyödyt: Kyllä, avokadot ovat todellakin hedelmiä, ja ne sisältävät runsaasti K-, C-, E- ja useita B -vitamiineja. Avokado sisältää myös runsaasti folaattia ja kaliumia sekä terveellisiä rasvoja. Niissä on myös vähän sokeria verrattuna muihin hedelmiin.

#4: Luumut

body_plum

Annoskoko: 1 luumu, noin 70 g

Hiilihydraatit: 8 g

Sokeri: 7 g

Terveyshyödyt: Luumuissa on paljon antioksidantteja ja C -vitamiinia, ja ne voivat lisätä raudan imeytymistä elimistöön.

#5: Klementiinit

body_clementine

Annoskoko: 1 klementiini (noin 75 g)

Hiilihydraatit: 9g

Sokeri: 7 g

Terveyshyödyt: Klementiinit sisältävät paljon C -vitamiinia sekä kalsiumia ja kaliumia.

#6: Kookosliha (raaka)

body_coconut

Annoskoko: 1 kuppi silputtu (noin 80 g)

Hiilihydraatit: 12 g

Sokeri: 5 g

Terveyshyödyt: Raaka kookosliha on hyvä terveiden rasvojen ja kuidun lähde. On tärkeää syödä raaka kookoslihaa kuitenkin. Kuivatussa kookospähkinässä on yli kaksinkertainen hiilihydraatti annosta kohti raakana kookospähkinänä.

#7: Mansikat

body_ mansikat

Annoskoko: 1 kuppi (noin 150 grammaa)

Hiilihydraatit: 12 g

Sokeri: 7 g

Terveyshyödyt: Kuten muutkin marjat, mansikat sisältävät runsaasti antioksidantteja sekä A-, C- ja E -vitamiineja. Mansikoissa on myös runsaasti antosyaaneja, flavonoideja, jotka voivat vähentää sydänkohtausten riskiä.

#8: Vesimeloni

body_vesimeloni

Annoskoko: 1 kuppi, kuutioituna (noin 150 g)

Hiilihydraatit: 12 g

Sokeri: 10 g

Terveyshyödyt: Kuten nimestä voi päätellä, vesimelonit valmistetaan enimmäkseen vedestä, mutta tämä korkea vesipitoisuus auttaa sinua tuntemaan olosi täyteen nopeammin. Vesimeloni sisältää myös A-, B6- ja C -vitamiineja sekä antioksidanttia lykopeenia. Mitä enemmän punaista vesimelonia syöt, sitä enemmän se sisältää lykopeenia.

#9: Kirsikat

body_herries

Annoskoko: 10 kirsikkaa (noin 80 g)

Hiilihydraatit: 13 g

Sokeri: 10 g

Terveyshyödyt: Kirsikat sisältävät runsaasti antioksidantteja ja voivat vähentää kehon tulehdusta.

#10: Persikat

body_peach

mistä geminis tunnetaan

Annoskoko: 1 pieni persikka (noin 130 g)

Hiilihydraatit: 13 g

Sokeri: 11 g

Terveyshyödyt: Persikat sisältävät runsaasti mineraaleja, kuten kalsiumia, kaliumia ja magnesiumia.

#11: Cantaloupe

body_cantaloupe

Annoskoko: 1 kuppi, kuutioituna (noin 150 g)

Hiilihydraatit: 13 g

Sokeri: 12 g

Terveyshyödyt: Tämä hedelmä sisältää runsaasti kaliumia ja on hyvä B -vitamiinien lähde.

#12: Karhunvatukat

elina_mustikka

Annoskoko: 1 kuppi (noin 120 grammaa)

Hiilihydraatit: 14 g

Sokeri: 7 g

Terveyshyödyt: Karhunvatukoilla on yksi korkeimmista antioksidanttipitoisuuksista kaikista hedelmistä. Ne sisältävät myös paljon C -vitamiinia sekä tanniineja, jotka voivat auttaa ruoansulatusongelmissa.

#13: Hunajakaste

body_honeydew

Annoskoko: 1 kuppi, kuutioituna (noin 170 g)

Hiilihydraatit: 14 g

Sokeri: 14 g

Terveyshyödyt: Honeydew on hyvä kaliumlähde, ja sen korkea vesipitoisuus tarkoittaa, että tunnet olosi täyteen nopeammin.

#14: Vadelmat

body_raspberry

Annoskoko: 1 kuppi (noin 120 grammaa)

Hiilihydraatit: 15 g

Sokeri: 6 g

Terveyshyödyt: Vadelmat sisältävät runsaasti kuituja, antioksidantteja ja A-, C- ja E -vitamiineja.

4 hedelmää, jota kannattaa välttää, jos olet vähähiilihydraattinen

Tässä osiossa on neljä hedelmää, joissa on paljon hiilihydraatteja ja sokeria. Sinun ei tarvitse välttää niitä kokonaan, mutta sinun pitäisi ehdottomasti rajoittaa kulutusta, jos yrität noudattaa vähähiilihydraattista ruokavaliota.

#1: Banaanit

  • Annoskoko: 1 keskikokoinen banaani (noin 120 g)
  • Hiilihydraatit: 27 g
  • Sokeri: 15 g

# 2: mangot

  • Annoskoko: 1 kuppi, kuutioituna (noin 160 g)
  • Hiilihydraatit: 25 g
  • Sokeri: 23 g

#3: Ananas

  • Annoskoko: 1 kuppi, kuutioituna (noin 160 g)
  • Hiilihydraatit: 22 g
  • Sokeri: 16 g

#4: Kaikki kuivatut hedelmät

On syytä, että kaikki yllä olevan luettelon vähähiilihydraattiset hedelmät ovat tuoreita/raakoja. Kun hedelmät kuivataan, niiden sisältämien hiilihydraattien ja sokerin määrä kasvaa rajusti. Esimerkiksi kun kuppi tuoreita mansikoita sisältää vain 12 g hiilihydraatteja ja 7 g sokeria, yksi kuppi kuivattuja mansikoita sisältää keskimäärin 96 g hiilihydraatteja ja 82 g sokeria! Lisäksi moniin kuivattuihin hedelmiin on lisätty sokeria, mikä tekee niistä vielä epäterveellisempiä. Pysy ehdottomasti poissa kuivatuista hedelmistä, jos noudatat vähähiilihydraattista ruokavaliota.

Kuinka paljon hedelmiä voit syödä vähähiilihydraattisella ruokavaliolla?

Tarkoittaako vähähiilihydraattinen ruokavalio, että sinun on leikattava hedelmät kokonaan? Ei! Kuten yllä olevasta luettelosta näet, hedelmät tarjoavat monia tärkeitä ravitsemuksellisia etuja, ja niiden poistaminen ruokavaliosta voi tehdä enemmän haittaa kuin hyötyä.

USDA suosittelee noin kaksi kupillista hedelmää päivässä terveellisen ruokavalion ylläpitämiseksi. Riippuen siitä, kuinka monta hiilihydraattia ruokavalio suosittelee, saatat pystyä saavuttamaan tämän tavoitteen, varsinkin jos valitset vähähiilihydraattiset hedelmät. Esimerkiksi luumu ja kuppi mansikoita yhdessä sisältävät vain 20 g hiilihydraatteja, mutta ne tarjoavat monia ravitsemuksellisia etuja.

Kuinka paljon hedelmiä voit syödä, riippuu ruokavaliosta, jota noudatat ja kuinka paljon hiilihydraatteja saat muista elintarvikeryhmistä, mutta sinun pitäisi silti pyrkiä syömään säännöllisesti erilaisia ​​hedelmiä.

Yhteenveto: Vähähiilihydraattiset hedelmät

Vaikka hedelmiä pidetään tyypillisesti terveenä ruokaryhmänä, tietyt hedelmät voivat sisältää erittäin paljon hiilihydraatteja, mikä voi vaikeuttaa sitä, jos noudatat vähähiilihydraattista ruokavaliota. Vähähiilihydraattiset hedelmät antavat hedelmien ravitsemukselliset edut ilman paljon hiilihydraatteja.

Vähähiilihydraattisten hedelmien luettelomme auttaa sinua valitsemaan, mitkä hedelmät ovat vähähiilihydraattisia. Tämä luettelo sisältää useita marjoja, meloneja ja muita hedelmiä.

Sinun tulisi välttää runsaasti hiilihydraatteja sisältäviä hedelmiä, kuten banaaneja, kuivattuja hedelmiä ja tietyntyyppisiä trooppisia hedelmiä. Vaikka noudatat vähähiilihydraattista ruokavaliota, voit silti syödä hedelmiä, jos teet terveellisiä ja fiksuja valintoja syömästäsi hedelmästä ja syöt pääasiassa vähähiilihydraattisia hedelmiä.

Onko ystäviä, jotka tarvitsevat myös apua testin valmistelussa? Jaa tämä artikkeli!

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Unionin SAT -tulokset ja GPA

Rhode Island School of Design Pääsyvaatimukset

23 parasta yliopistokaupunkia (upeilla yliopistoilla)

Haluatko mennä kouluun yhdessä maan parhaista korkeakouluista? Olemme keränneet joukon ehdotuksia upeista kaupungeista, joissa on suuria kouluja.

1260 SAT -pisteet: Onko tämä hyvä?

William Jessupin yliopiston pääsyvaatimukset

1220 SAT-pisteet: Onko tämä hyvä?

Keskimääräiset SAT- ja ACT-tulokset valtioittain (osallistumista oikaistu)

Osallistumisasteella on valtava vaikutus valtion keskimääräisiin SAT / ACT-pisteisiin. Kaikissa osavaltioissa SAT / ACT: n huippuopiskelijat ovat innokkaimpia ottamaan sen vastaan, joten valtioilla, joilla on alhainen osallistumisaste, on mekaanisesti korkeammat SAT / ACT-pisteet. Tässä käytämme edistyneitä tilastollisia menetelmiä osallistumisasteen hallitsemiseksi päästäksesi valtioiden todelliseen järjestykseen niiden todellisen SAT- ja ACT-pistemäärän perusteella.

Mikä on Disney College -ohjelma? Onko se sinulle sopiva?

Kiinnostaako Disney College -ohjelma? Opi, mikä se on, miten se toimii ja onko se sinulle sopiva, sekä vinkkejä Disney College Program -sovelluksellesi.

Havaijin yliopisto, Hilo Pääsyvaatimukset

Itä -Illinoisin yliopiston pääsyvaatimukset

Union College (KY): n pääsyvaatimukset

Mitä ovat yliopiston valmistelukurssit ja -kurssit?

Mikä on yliopistovalmistelu? Mitä kursseja ja luokkia käytät osana korkeakoulun valmisteluohjelmaa? Opi täydellisestä oppaastamme.

Columbia Collegen pääsyvaatimukset

Täydellinen IB -fysiikan opetusohjelma: SL ja HL

Mitä sinun on opittava IB -fysiikan HL- ja SL -kursseille? Lue koko IB -fysiikan opetusohjelma varmistaaksesi, että muistat jokaisen aiheen.

William Pennin yliopiston pääsyvaatimukset

Mitä sinun tulee tietää yliopiston valmistavasta koulusta

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajien verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta yliopiston valmistuskoulusta Victorville, CA.

Mitä sinun on tiedettävä West Adamsin valmistelevasta lukiosta

Löydä osavaltioiden rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta West Adams Preparatory High Schoolista Los Angelesissa, Kaliforniassa.

RIKKOMINEN: SAT-testipäivämuutokset COVID-19: lle (koronavirus)

Mitä koronaviruspandemia tarkoittaa SAT: lle? Selitämme mitkä SAT-testipäivät peruutetaan ja miten kollegion hallitus lähestyy COVID-19: tä.

University of Mount Unionin pääsyvaatimukset

Tiede Hazel Eyes

Mikä määrää silmien värin? Voivatko silmät muuttaa väriä? Opi pähkinänruskeat silmät ja muut epätavalliset silmien värit.

La Sierran yliopiston pääsyvaatimukset

2016-17 Akateeminen opas | Arroyo Valleyn lukio

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Arroyo Valley High Schoolista San Bernardinossa, Kaliforniassa.

Mitä sinun on tiedettävä Northridge Akatemian lukiosta

Löydä osavaltioiden rankingit, SAT / ACT-tulokset, AP-luokat, opettajien verkkosivustot, urheilutiimit ja paljon muuta Northridge Academy High Schoolista Northridgessä, Kaliforniassa.

Florida College pääsyvaatimukset

Chicagon osavaltion yliopiston SAT -tulokset ja GPA