14 ACT -kielioppisääntöä, jotka sinun on tiedettävä

feature_English.png

ACT English -osa koostuu kysymyksistä, jotka testaavat tietosi kieliopista ja kirjoitustyylistä. Kun opit ja ymmärrät ACT: llä testatut kielioppisäännöt, saat hyvän tien saadaksesi erinomaiset ACT -englanninkieliset pisteet. Tässä artikkelissa selitän tärkeimmät ACT -englannin kielioppisäännöt ja tarjoavat esimerkkikysymyksiä todellisista ACT: istä.

Tämän oppaan käyttäminen kielioppisääntöjen tekemiseen

ACT Englanti -osio testaa lukuisia kieliopillisia käsitteitä, joista monet esiintyvät johdonmukaisesti jokaisessa testissä. Tässä oppaassa annan sinulle selityksiä ja esimerkkejä yleisimmin testatuista ACT -kielioppisäännöistä. Muista, että ACT Englanti sisältää myös tyyli- ja organisaatiokysymyksiä, jotka eivät liity tiettyihin kielioppisääntöihin.



Tämä artikkeli on loistava opintotyökalu, jos yrität saada keskipistettä, vasta aloitat englanninkielisen ACT -opiskelun tai tarkistat tärkeimpiä ACT -kieliopin sääntöjä. Jos tavoitemääräsi on yli 30, sinun tulee myös tutkia kieliopin sääntöjä, joita testataan vain harvoin ACT: llä.

Lisää esimerkkejä tai selityksiä alla käsittelemistäni säännöistä tai jos haluat lisätietoja ACT -kieliopin säännöistä, lue muut ACT English -artikkelimme.

14 yleisimmin testattua ACT -kielioppisääntöä

Nämä säännöt ovat ylivoimaisesti tärkeimmät oppiaksesi ja ymmärtääksesi voittaaksesi ACT English -osan. Olen linkittänyt jokaisen säännön artikkeliin, jossa se on selitetty perusteellisemmin. Näistä artikkeleista löydät myös selityksiä liittyvät kielioppisäännöt jotka ovat vähemmän tärkeitä, mutta silti testattu ACT: llä.

#1: Ympäröi ei-rajoittavat lausekkeet ja hyväksynnät pilkuilla

Pilkkisäännöt ovat erittäin tärkeitä tietää ACT: lle, ja nämä pilkkusäännöt testataan toistuvasti ACT English -kielellä.

Suhteelliset lausekkeet: Rajoittava vs. rajoittamaton

Suhteelliset lausekkeet ovat riippuvaisia ​​lausekkeita, jotka kuvaavat substantiivia ja alkavat suhteellisella pronominilla tai adverbilla, kuten 'kuka', 'se', 'mikä' tai 'missä'. Perussääntö on se Rajoittamattomien lausekkeiden tulee olla pilkuilla, kun taas rajoittavien lausekkeiden tulisi olla ei olla.

ACT: ssä lausekkeet, jotka alkavat 'mitkä' ovat aina ei-rajoittavia, ja siitä alkavat lausekkeet ovat aina rajoittava. Siksi lausekkeet, jotka alkavat, tulisi aina pilkulla ympäröidä, kun taas ne, jotka alkavat tällä, eivät saa koskaan olla.

Mikä on rajoituslauseke?

Rajoittavat lausekkeet ovat välttämätöntä lauseen merkitykseen. Et voi poistaa rajoituslausetta lauseesta muuttamatta merkittävästi lauseen merkitystä. Tässä on esimerkki:

Ihmisetjotka käyttävät aurinkolaseja sisätiloissaei ole kutsuttu juhliin.

Jos poistat lausekkeen 'jotka käyttävät aurinkolaseja sisätiloissa', muutat olennaisesti lauseen merkitystä. Et tietäisi, ketkä eivät ole kutsuttuja, ja sinulle jää vain viesti 'Ihmisiä ei kutsuta juhliin'. Koska et voi poistaa tätä lauseketta muuttamatta lauseen merkitystä, lausekkeen pitäisi ei pilkkojen ympäröimänä .

body_sunglasses.jpg

Tämä lapsi ei voi tulla juhliin.( Court Kizer /Flickr)

Mikä on rajoittamaton lauseke?

Ei-rajoittava lauseke On ei välttämätöntä lauseen merkitykseen. Jos pääsisit eroon lausekkeesta, lause olisi edelleen järkevä, eikä sen merkitys muuttuisi. Tässä on esimerkkilause, jossa ei-rajoittava lauseke on alleviivattu:

Minun päiväni,joka koostui syömisestä ja laskennan tutkimisesta, oli uskomattoman tylsää.

Lauseke 'joka koostui syömisestä ja laskennan opettamisesta' lisää tietoja päivästäni, mutta jos se poistettaisiin, lauseen yleinen merkitys olisi muuttumattomana.

Tältä lause näyttää, jos poistamme rajoittamattoman lausekkeen:

Päiväni oli uskomattoman tylsä.

Kuten näet, lauseen yleinen merkitys on sama. Lause kuvaa edelleen päivääni tylsäksi; meillä on vain vähemmän tietoja miksi se oli tylsää.

Todellinen ACT -esimerkki

body_non-rajoittava_quest..png

body_non-limitive_ans..png

Lauseke ', joka oli kerännyt olennaista materiaalia kriittiseksi hänen myydyimmän romaaninsa kirjoittamiseksi Juuret griotilta Gambiassa 'on rajoittamaton lauseke, joka lisää lisätietoja Alex Haleystä. Koska ei-rajoittava lauseke on ympäröitä pilkuilla, oikea vastaus on D.

Mikä on miellyttävä?

Soveltava on kuvaava lause, joka ei sisällä verbiä. Kuten ei-rajoittava lauseke, soveltuva voidaan poistaa muuttamatta lauseen merkitystä. Tässä on esimerkkilause, jossa soveltuva on alleviivattu:

Lilja,veljentyttöni, on maailman poikkeuksellisin lapsi.

Jos pääsemme eroon soveltuvasta, lauseella on edelleen sama merkitys:

Lily on maailman poikkeuksellisin lapsi.

body_genius-1.jpg

oppilaitokset, jotka vaativat sat -aiheisia testejä

Tämä ei ole veljentytär.

Todellinen ACT -esimerkki

body_appositive.png

Ilmaus 'tunnetaan nimellä Navajo -koodipuhujat' on sovelias ja siksi on pakko pilkkojen ympäröimänä. Koska alkuperäinen lause on oikea, oikea vastaus on F. Vastausvaihtoehdot G ja J ovat molemmat väärässä, koska 'pilkun' jälkeen ei ole pilkkua. Vastausvaihtoehto H on myös väärä, koska se luo aloituslauseen.

#2: Älä laita pilkkua ennen tai jälkeen prepositiota

ACT: ssä se on aina on väärin laittaa pilkku preposition perään ja hyvin harvoin oikea paikka sen eteen. Seuraavassa on muutamia esimerkkilauseita, jotka sisältävät pilkkuja, jotka on sijoitettu väärin ennen tai jälkeen prepositioita:

Ana nauttii matkustamisesta Havaijille huvin vuoksi.

Lucy oli kivettynyt katsomaan sängyn alle.

Pilkkujen 'ennen' ja 'alle' jälkeen tulee olla poistettu. Tässä on lauseiden korjatut versiot:

Ana matkustaa mielellään Havaijille huvin vuoksi.

Lucy oli kivettynyt katsomaan sängyn alle.

body_cat-1.jpg

ruskeapau /Flickr

Ainoa poikkeus tähän sääntöön on kun prepositio sisältää rajoittamattoman lausekkeen. Tässä on esimerkki tästä:

Cade, jonka kanssa menin yliopistoon, on erittäin taitava lääkäri.

Lauseke '' jonka kanssa menin yliopistoon '' on ei-rajoittava lauseke, joka tarjoaa lisätietoja Cadesta. Koska ei-rajoittavia lausekkeita on ympäröitä pilkuilla, pilkku ennen prepositiota 'kanssa' on oikea.

Muista, että tämä tilanne tulee harvoin esiin ACT: ssä. Yleensä pilkkuja ei saa laittaa ennen testin esiasetusta tai sen jälkeen.

Todellinen ACT -esimerkki

body_comma_before_prep_quest..png

body_comma_before_prep_answer.png

Pilkku ennen prepositiota 'of' on väärä; Myöskään oikeuksien jälkeen ei pitäisi olla pilkkua. Siksi oikea vastaus on C. . Jos olet epävarma siitä, pitäisikö pilkkua olla ACT: ssä, on parasta erehdy pilkun jättämisen puolelle.

#3: Älä erota kahta itsenäistä lausetta pilkulla

Kahden täydellisen ajatuksen erottaminen pilkulla on kielioppivirhe, joka tunnetaan nimellä a pilkku liitos, ja se on yleisin ACT: ssä esiintyvä run-on-lause. Tässä on esimerkki pilkkuyhteestä:

Menen ystäväni kotiin, se on todella kaukana.

Kuten näette, lausekkeet ennen ja jälkeen pilkun ovat täydellisiä ajatuksia, jotka voivat olla yksin lauseita.

Pilkkuyhdistelmää voi korjata muutamalla tavalla. Yksi on sijoittaa a konjunktio pilkun jälkeen:

Menen ystäväni kotiin,muttase on todella kaukana.

Vaihtoehtoisesti voit laittaa a relatiivipronomini pilkun jälkeen:

Menen ystäväni kotiin,mikäon todella kaukana.

Lopuksi voit käyttää a puolipiste erottaa kaksi täydellistä ajatusta oikein:

Menen ystäväni kotiine; ise on todella kaukana.

body_semicolon-1.jpg

En ole varma mitä tämä tarkoittaa.( Laura Olin /Flickr)

Todellinen ACT -esimerkki

body_comma_splice_quest..png

body_comma_splice_answer.png

Molemmat lausekkeet ennen pilkkua ja sen jälkeen ovat toisistaan ​​riippumattomia ja voivat olla itsenäisiä lauseita; siksi tämä lause on pilkkuyhteys. Koska yhdyssanan lisääminen pilkun jälkeen korjaa pilkkeen liitoskohdan, oikea vastaus on B. Vaikka vastausvaihtoehto C lisää myös yhdyssanan, tämä valinta ei toimi, koska sana 'niin' ei ole järkevä lauseen yhteydessä. ('Joten' tarkoittaa syy-seuraussuhdetta, kun taas 'ja' yhdistää kaksi toisiinsa liittyvää ajatusta.)

#4: Käytä mahdollisimman vähän sanoja

ACT: n suhteen lyhin, kieliopillisesti oikea vastausvaihtoehto, joka ilmaisee samat tiedot kuin alkuperäinen lause, on oikea vastaus. Lyhyemmät lauseet on helpompi ymmärtää.

Sananmukaisuus

ACT Englanti -sanamuoto on kielioppivirhe, jossa sanoja tai lauseita lisätään lauseeseen tarpeettomasti. Tässä on esimerkki sanallisesta lauseesta:

Melissa nauttii hauskanpidosta ampumalla ampumaradalla.

Ja tässä on lauseen korjattu versio:

Melissa nauttii ampumisesta ampumaradalla.

On selvää, että toinen lause on lyhyempi ja se sisältää edelleen kaikki olennaiset tiedot se on ensimmäisessä lauseessa.

body_shooter.jpg

Se näyttää hienolta aseelta - mutta sitten taas en tiedä mitään aseista.

Todellinen ACT -esimerkki

body_wordiness_quest..png

body_wordiness_answer.png

Ilmaus 'ajan myötä' on tarpeeton - se ei lisää mitään tietoja, joita ei voida päätellä ilman sitä. Vastausvaihtoehdot B ja C ovat virheellisiä, koska lause viittaa jo siihen, että hänen kokoelmansa kasvaa 'vähitellen' ja 'ajan myötä'. Täten, oikea vastaus on D.

Irtisanominen

Sanonta ja redundanssi ovat samanlaisia ​​virheitä. Jos sana tai lause on tarpeeton, se tarkoittaa, että se voidaan poistaa ilman lauseen merkityksen muuttaminen . Tässä on esimerkki lauseesta, jossa on redundanssivirhe (alleviivattu osa):

Sain testin nopeasti päätökseennopealla tavalla.

Ilmaus 'nopeasti' on tarpeeton, koska sana 'nopeasti' tarkoittaa jo sitä, että sain testin valmiiksi nopeasti. Tämä lause voidaan siis korjata yksinkertaisesti päästämällä eroon turhasta lauseesta:

Sain testin nopeasti päätökseen.

Todellinen ACT -esimerkki

body_redundancy_question.png

body_redundancy_answer.png

Sana vaara tarkoittaa vaaraa; siksi lause 'vaarallinen vaara' on tarpeeton - toisin sanoen sana 'vaarallinen' voidaan poistaa muuttamatta lauseen merkitystä. Tämä tarkoittaa, että oikea vastaus on J.

body_skydiving-1

Lentokoneesta hyppääminen voi vaarantaa elämäsi.( Morgan Sherwood / Flickr)

#5: Muokkaimien on oltava muutettavan vieressä

Yleinen sääntö muuttajia kohtaan on se ne on pakko sijoitetaan sen viereen, mitä ne ovat muuttamassa. ACT Englannissa on kahdenlaisia ​​muokkausvirheitä, jotka esittelemme alla.

Väärin sijoitetut muokkaajat

Yleensä adjektiivit ja adverbit menevät ennen sana, jota he muuttavat, ja prepositiolauseet menevät jälkeen sana, jota he muuttavat. Tässä on esimerkki väärin sijoitetusta muokkaimesta:

George rikkoi lautasen sisäänkeittiö, jonka äiti ostilomallaan.

Lause on kirjoitettu siten, että se näyttää Georgen äidiltä osti keittiön (lautasen sijaan) lomallaan. Tässä on korjattu versio lauseesta:

George rikkoi keittiössälautanen, jonka hänen äitinsä ostilomallaan.

Nyt on ilmeistä, että Georgen äiti osti lautasen - ei keittiön! - lomaltaan.

Todellinen ACT -esimerkki

body_misplaced_modifiers.png

body_misplaced_modifiers_ans..png

Ilmauksen 'vaaleanpunaisissa lasissa' pitäisi tulla jälkeen sana se muuttaa. Lauseesta voimme turvallisesti olettaa, että nainen oli vaaleanpunaisissa lasissa. Vastausvalinta G. on loogisin, kieliopillisesti oikea vastaus.

Ripustettavat muokkaajat

Kun lause alkaa muokkaavalla lauseella, johdantolause on pakko jota seuraa välittömästi pilkku ja kuvattu substantiivi . Tässä on esimerkki roikkuvasta muokkaimesta, jossa väärä osa on alleviivattu:

Kun kävelet ruokakaupan läpi,Janen ostoskorikaatoi kolme pussia Doritosta lattialle.

Lauseen kirjoitustapa näyttää siltä Janen ostoskori - Janen sijaan - käveli ruokakaupan läpi. On kaksi tapaa korjata lause. Yksi on aseta substantiivi, jota muutetaan, heti pilkun jälkeen:

Kun kävelet ruokakaupan tarinan läpi,Janekaatoi kolme pussia Doritosta ostoskorin kanssa lattialle.

Vaihtoehtoisesti voit aseta aihe johdantolauseeseen:

Sillä aikaaJane olikäymällä ruokakaupan tarinan läpi,hänen ostoskorinsakaatoi kolme pussia Doritosta lattialle.

body_doritos.jpg

Ole varovainen Doritojen kanssa.( impulsiivinen hankinta /Flickr)

Todellinen ACT -esimerkki

body_dangling_modifier_quest..png


body_dangling_modifier_ans..png

Alkuperäinen lause viittaa siihen, että hän kuoli; tässä ei kuitenkaan ole paljon järkeä. Tästä lauseesta voimme päätellä sen tulipalo kuolee - ei 'hän'. Vastausvaihtoehto J on selkeä ja ytimekäs, ja se korjaa roikkuvan muokkaajan.

#6: Pidä verbijännitteet johdonmukaisina

Verbin johdonmukaisuussääntö on se verbien tulee pysyä johdonmukaisina sekä lauseessa että muodossa koko lauseen ajan. Tässä on esimerkki johdonmukaisuusvirheestä, jossa väärä osa on alleviivattu:

Kaksikymmentä viisi vuotta sitten Josh osti Cross Colors -vaatteita jaoppiikuinka räppää.

Verbin 'oppii' pitäisi olla imperfekti. 'Oppimisen' ei pitäisi olla johdonmukainen menneisyyden 'ostetun' kanssa, vaan myös lause 'kaksikymmentäviisi vuotta sitten' osoittaa, että tämä oli jotain tapahtui menneisyydessä.

Tässä on lauseen korjattu versio:

Kaksikymmentä viisi vuotta sitten Josh osti Cross Colors -vaatteita jaoppinutkuinka räppää.

body_rapper.jpeg

Lisäksi ympäröivien lauseiden verbijännitteet voivat tarjota kontekstivihjeitä oikean aikamuodon käyttämiseksi tietyssä lauseessa johdonmukaisuuden säilyttämiseksi .

Tässä on toinen esimerkki johdonmukaisuusvirheestä:

Natalie työskentelee muodissa. Hänpitipysyä viimeisimpien tyylitrendien mukana.

Siirtyminen nykyajan 'teoksista' menneiden aikojen 'pidettyihin' ei ole järkevää asiayhteydessä, ja verbien aikamuotojen tulisi pysyä johdonmukaisina. Tässä on korjattu versio lauseesta:

Natalie työskentelee muodissa. Häntykkääpysyä viimeisimpien tyylitrendien mukana.

Todellinen ACT -esimerkki

body_verb_consistence.png

Verbit 'jatka' ensimmäisessä virkkeessä ja 'pisteet' toisessa virkkeessä ovatnykyinen aika; tuloksena, siirtyminen menneeseen aikamuotoon sanalla 'oli' ei ole järkevää kontekstin perusteella. Tämän virheen korjaamiseksi meidän on muutettava 'olivat' nykyiseen muotoon. Oikea vastaus on C. ( Vastausvaihtoehto D lisää tarpeettomasti infinitiivi 'olla'.)

#7: Valitse oikea sana kontekstin perusteella

Sanavalinta on yleinen aihe ACT English -osiossa. Sanavalinta viittaa tietää, mitä sanaa käytetään tietyn lauseen yhteydessä. ACT: ssä esiintyy usein kahta yleistä sananvalintakysymystä.

Homofonit

Homofonit ovat sanat, jotka kuulostavat samalta, mutta joilla on eri merkitys. Tässä on joitain ACT: ssä esiintyneitä homofoneja:

  • sen - se on
  • heidän - he ovat
  • kenen - kuka
  • olisi - olisi

Kaikki sanat, joissa on heittomerkit, ovat supistukset (se = se on, he = he ovat, kuka = ​​kuka on ja olisi = olisi). Sitä vastoin 'sen', 'heidän' ja 'kenen' esitys hallinta. Lopuksi, 'olisi' on aina väärin ja se olisi korjattava joko 'olisi' tai 'olisi'. Saatat myös kohdata sanan 'sen', joka on ei todellinen sana ja on siten aina väärä.

Tässä on esimerkki sanavalintavirheestä:

Valiokunta päätti olla puolustamattasenpäätös.

Tässä lauseessa supistuksen 'se' käyttö on väärin. Sen sijaan meidän pitäisi käyttää hallitsevaa sanaa 'sen' osoittamaan, että päätös kuuluu valiokunnalle:

Valiokunta päätti olla puolustamattasenpäätös.

Samantyyppisiä sanoja

Toisen tyyppinen sanavalintavirhe ACT: ssä sisältää synonyymeja tai niihin liittyviä sanoja. Tämän tyyppisissä kysymyksissä sana alleviivataan ja vastausvaihtoehdot ovat toisiinsa liittyviä sanoja. Kuitenkin vain yksi sana on oikea lauseen kontekstissa.

Todellinen ACT -esimerkki

body_word_choice_question.png

body_word_choice_answer.png

Tämän lauseen kontekstista käy ilmi, että alleviivatun sanan pitäisi merkitä juhlan suurentamista tai merkitystä. Vaikka 'korotettu', 'korotettu' ja 'nostettu' voivat kaikki tarkoittaa korkeamman tekemistä, vain sana 'korottaa' voi tarkoittaa syventää tai tehostaa. Siksi, oikea vastaus on A. Juhlaa ei kirjaimellisesti koroteta, vaan siitä tehdään tärkeämpää.

Tämäntyyppiset kysymykset voivat olla vaikeita, koska he tarvitsevat syvällistä sanaston tuntemusta. Niihin on vaikea valmistautua, koska et tiedä, mitkä sanat näkyvät ACT: ssä.

Jos kuitenkin tunnistat sananvalintakysymyksen, toivottavasti pystyt valitsemaan oikean sanan lauseen kontekstin avulla. Voit myös seurata aiempien ACT: ien sanavalintakysymyksiä.

#8: Käytä oikeaa idiomaattista lauseketta

Idiomikysymykset eivät vastaa tiettyjä sääntöjä. Sinun on luotettava intuitiiviseen englanninkielen taitoosi ja tiettyjen lauseiden tuntemukseen oikean idiomaattisen ilmaisun valitsemiseksi. On useimmat idioomikysymykset ACT: ssä, sinua pyydetään joko määrittämään, mitä prepositiota käytetään tietyssä lauseessa, tai käytetäänkö gerundia vai infinitiiviä.

Prepositiotermit

Prepositiolauseita varten sinun on tiedettävä mitä prepositiota käyttää lauseen kontekstin perusteella. Tässä on esimerkkilause, johon on alleviivattu prepositio -idiomivirhe:

Koska Alexis oli kolme tuntia myöhässä, minähuolestunut/hänen.

Oikea ilmaisu on 'huolestunut'. Ei ole erityistä sääntöä, jonka avulla voit oppia tunnistamaan tämän virheen. sinun täytyy vain tuntea lause. Idiomikysymykset ovat ainoita ACT English -tyyppejä, joiden kannalta on parasta luottaa siihen, mikä kuulostaa oikealta .

Idiomit gerundien tai infinitiivien kanssa

Gerundit ovat verbejä, jotka toimivat substantiivina ja päättyvät 'ing'. Esimerkkejä gerundeista ovat 'juoksu', 'puhuminen' ja 'laulu'. Infinitiivi on verbi, jota käytetään substantiivina; ne on rakennettu asettamalla sana 'to' verbin eteen. Infinitiiveja ovat esimerkiksi juokseminen, puhuminen ja laulaminen.

kuinka monta nollaa on miljardissa

Vaikka gerundit ja infinitiivit voivat olla vaihdettavissa joissakin lauseissa, toiset lauseet edellyttävät yhden lauseen käyttöä tai toinen.Tässä on esimerkki idiomivirheestä:

Sinäpäätti lukeaTämä artikkeli.

Lauseessa gerundin 'lukema' on muutettava muotoon infinitiivi:

Sinäpäätti lukeaTämä artikkeli.

Valitettavasti ei ole erityistä sääntöä, johon voit luottaa tietäessäsi, milloin käyttää gerundia tai infinitiiviä lausekkeessa. Yritä käyttää tietämystäsi idioomeista ja seurata idioomikysymyksiä aiemmissa ACT: issä.

Todellinen ACT -esimerkki

body_idiom_quest..png

body_idiom_answer.png

Oikea ilmaisu on 'oikeus käyttää vaatteita' oikea vastaus on C.

body_idioms.jpg

Enoxon /Flickr

#9: Pronominin on oltava samaa mieltä sen edeltäjän kanssa

Tämä sääntö tarkoittaa sitä pronominin on oltava samaa lukua edeltäjänsä kanssa. Monikossa olevan pronominin on viitattava monikossa olevaan substantiiviin ja yksikköpronominin on viitattava yksittäiseen substantiiviin .Tässä on esimerkki pronominien sopimusvirheestä:

Marshall unohtiheidänkotitehtävät.

Pronomini 'heidän' viittaa Marshallin kotitehtäviin. Koska Marshall on yksi henkilö ja 'heidän' on monikko, tämä lause sisältää pronoomenin sopimusvirheen.

Tässä on korjattu versio tästä lauseesta:

Marshall unohtihänenkotitehtävät.

Todellinen ACT -esimerkki

body_pronym_agreement_quest..png

body_pronym_agreement_ans..png

Tässä lauseessa monikon pronomini 'he' viittaa navajo -kieleen, joka on yksikkö. Pronomini 'it' lauseen lopussa osoittaa myös, että alleviivatun pronominin tulee olla yksikkömuodossa. Oikea vastaus on C. Vastausvaihtoehto B on väärä, koska siinä on aihe-verbi-sopimusvirhe.

#10: Käytä apostrofeja oikein muodostaaksesi omistuksia

ACT: ssä on melkein aina pari heittokysymystä. Jos tiedät heittosäännöt, näiden kysymysten pitäisi olla suhteellisen yksinkertaisia.

Minä f sana on yksikkö tai monikko ja tekee ei päättyy kirjaimeen 's', lisäät '-merkin' heittomerkkiin, jotta se olisi omistava. Tässä on muutama esimerkki:

Minä olenihmistenmestari.

Joenura ei mene kovin hyvin.

Luo omistusoikeus monikkosana, joka päättyy 's': ään, lisää vain heittomerkki 's': n jälkeen. Tässä on esimerkki tästä:

Perinteinen ajatteli, että kaikki koripallopelaajienshortsit olivat liian pitkiä.

body_shorts.jpeg

Todellinen ACT -esimerkki

body_apostrophe_quest..png

body_apostrophe_ans..png

Tämä lause viittaa yhden henkilön ikään; siksi oikea versio omistavasta pronominista on 'henkilön oma'. Oikea vastaus on A. Vastausvaihtoehto D on väärä, koska pilkku ei voi tulla aiheen ja verbin väliin.

#11: Paksusuolen tulee tulla täydellisen lauseen jälkeen

Kaksoispisteitä käytetään yleensä luetteloiden tai selitysten käyttöönottoon.Paksusuolen tärkein sääntö on, että niiden on tultava jälkeen täydellinen lause. Joten jos lopetat lauseen siihen kohtaan, jossa kaksoispiste on sijoitettu, lauseen pitäisi olla järkevä ja olla täydellinen ajatus. Tässä on esimerkki:

Väärä: Sabrinan on ostettava muutama esine projektiaan vartenKuten:rakennuspaperia, maalia ja glitteriä.

Oikea: Sabrinan on ostettava muutama tavara hänelleprojekti:rakennuspaperia, maalia ja glitteriä.

Ensimmäinen virke on virheellinen, koska lauseen osa, joka tulee ennen kaksoispistettä ei ole täydellinen ajatus.

Todellinen ACT -esimerkki

body_colon_question.png

body_colon_ans..png

Tässä lauseessa kaksoispiste on tarpeeton ja väärin sijoitettu. Osa ennen kaksoispistettä ei ole täydellinen ajatus. Vastausvaihtoehdoissa H ja J pilkkuja ei tarvita. Oikea vastaus on siis vastausvaihtoehto G.

#12: Puolipisteet erottavat kaksi täydellistä ajatusta

Puolipisteet ovat kuin pisteitä; ne erottavat kaksi itsenäistä lauseketta. Tämän seurauksena sinun pitäisi pystyä korvaamaan puolipiste pisteellä.

ACT English -palvelussa saatat löytää satunnaisesti sijoitetun puolipisteen tai joutua korvaamaan pilkun puolipisteellä pilkkuyhteyden korjaamiseksi.Tässä on kaksi esimerkkilauseita, joissa puolipisteitä käytetään sekä oikein että väärin:

Väärä: Koska Dave halusi adrenaliinia; hän päätti mennä laskuvarjohyppyyn.

Oikea: Dave halusi adrenaliinia; hän päätti mennä laskuvarjohyppyyn.

Toinen virke on oikein, koska puolipisteen molemmin puolin olevat lauseet ovat riippumaton ja voisi olla yksin lauseina.

Todellinen ACT -esimerkki

body_semicolon_question.png

body_semicolon_ans..png

Täällä puolipiste sijoitetaan vain satunnaisesti verbin 'ovat' jälkeen; puolipisteen kummallakin puolella ei ole itsenäistä lauseketta. Koska välimerkkejä ei tarvita 'ovat', oikea vastaus on vastausvalinta C.

#13: Käytä oikeaa suhteellista ääntämistä

ACT haluaa testata tietosi suhteellisista pronomineista. On kaksi erityistä suhteellisen pronominin sääntöä, jotka on tärkeää tietää ACT Englishille.

Suhteellisten asesanojen on oltava samaa mieltä niiden edeltäjien kanssa

Tässä on mitä suhteellisia pronomineja voidaan käyttää viittaamaan:
  • kuka ja kuka - vain ihmiset
  • milloin - vain tietyt ajat tai ajanjaksot
  • missä - vain paikkoja
  • joka - mikä tahansa muu substantiivi kuin henkilö
  • että - mikä tahansa substantiivi
  • jonka - omistava, jota voidaan käyttää ihmisille tai asioille

Monissa tilanteissa useampi kuin yksi suhteellinen pronomini voi toimia. Muissa tilanteissa vain yksi on hyväksyttävä. Tässä on esimerkki suhteellisesta pronominivirheestä:

Väärä: Rakastan käydä ravintoloissajossaVoin hankkia rajattomasti leipäkeppiä.

Oikea: Rakastan käydä ravintoloissamissäVoin hankkia rajattomasti leipäkeppiä.

Suhteellinen pronomini viittaa tässä 'ravintoloihin' - sijaintiin - joten 'missä' on ytimekkäämpi ja sopivampi.

body_breadsticks.jpg

Leipäkepit!( apaattinen /Flickr)

Tässä on toinen esimerkki:

Väärä: Johnny pitää kirjoistamissähän saa valita oman seikkailunsa.

Oikea: Johnny pitää kirjoistajossahän saa valita oman seikkailunsa.

Kirja ei ole paikka; siksi 'missä' on väärä suhteellinen pronomini. Mediat, mukaan lukien kirjat, elokuvat ja artikkelit, on muutettava sanalla 'jossa'.

Kuka vs. kuka

Sinulla ei ehkä ole aavistustakaan, milloin käyttää 'kuka' tai 'kuka', mutta sääntö ei ole oikeastaan ​​niin monimutkainen.Pohjimmiltaan, 'ketä' käytetään kohteena ja 'ketä' käytetään kohteena. Kohde tekee toiminnon tai sitä kuvataan, kun taas esineellä on jotain tekemistä sille. Objekti voi olla verbin tai preposition objekti. Katso artikkeleistamme pronominaalista saadaksesi lisätietoja aihe- ja objekti -tapauksista.

Katsotaanpa nyt pari esimerkkiä. Ensinnäkin tässä on esimerkkilause, jossa käytetään suhteellista pronominia 'kuka':

James,WHOon ystäväni, asuu Oklahoma Cityssä.

Tässä lauseessa käytetään 'ketä' oikein. Sana 'kuka' muuttaa Jamesia, ja hän on ystäväni.

Seuraavaksi tässä on esimerkkilause, joka käyttää suhteellista pronominia 'kuka':

Tätini, kotoisinketäSain tämän takin, on erittäin mielenkiintoinen nainen.

Tässä lauseessa käytetään myös 'ketä' oikein. Sana 'kuka' muuttaa tätini; Sain takin häneltä.

Sinun pitäisi pystyä korvaamaan hän/he sanalla 'kuka' ja hän/he 'kenellä'. Käytä myös aina 'kuka' ennen verbiä ja 'kuka' preposition jälkeen.

Todellinen ACT -esimerkki

body_relative_pronouns_quest..png

body_relative_pronouns_ans..png

Muista, että 'missä' voidaan käyttää vain a sijainti. Koska tarinankertoja on ihmisiä, 'missä' on väärin.Etsitään nyt oikea vastaus. Vastausvaihtoehto D on väärä, koska 'he' sen jälkeen ovat tarpeettomia. Lisäksi koska tsuhteellinen pronomini tulee ennen verbiä, et voi käyttää 'kenelle'.

Se tarkoittaa, että oikea vastaus on B. Sana 'kuka' muuttaa toimintaa tekeviä kertojia.

#14: Kohteiden ja verbien on oltava samaa mieltä

Subjektien ja verbien on oltava samaa mieltä, mikä tarkoittaa sitä sinun on käytettävä verbin yksikkömuotoa, jossa on yksittäinen aihe, ja verbin monikkomuotoa, jossa on monikko. Katso esimerkkilauseita:

Väärä: Rokkitähdettykkääviihdyttämään ihailevia faneja.

Oikea: RokkitähdetKutenviihdyttämään ihailevia faneja.

body_elvis.png

kuinka päästä Yalessa

Kuningas!

Jos verbi on nykyisessä muodossa ja aihe on kolmannessa persoonassa (hän/se/he), verbi päättyy yleensä yksikkömuodossa olevaan 's' ja tekee ei monikon muodossa. Yllä olevassa esimerkissä aiheena on 'rocktähdet', joka on monikko; siksi verbin 'like' tulisi olla myös monikossa ('like' tykkäämisen sijasta).

ACT: ssä aihe-verbisopimuskysymykset voivat olla vieläkin vaikeampia, jos niitä on lause, joka erottaa aiheen verbistä. Tässä on esimerkki tästä:

Väärä: Vaatteet makuuhuoneessaniOnkaapissani.

Oikea: Vaatteet makuuhuoneessaniovatkaapissani.

Lauseen aihe on 'vaatteet', joka on monikko, joten verbin tulee olla monikkomuodossa. Kuitenkin esiasetuslause 'makuuhuoneessani' erottaa aiheen verbistä.

Jos verbi on alleviivattu, muista tunnistaa verbiä vastaava aihe varmistaaksesi, että aihe ja verbi ovat keskenään samaa mieltä. Muista myös se aihe voi ei milloinkaan sisällytetään esiasentoon.

Todellinen ACT -esimerkki

body_subj._verb_agreement.png

Tämä on suhteellisen yksinkertainen aihe-verbi-sopimuskysymys. Tarkasteltaessa edellistä virkettä tiedämme, että verbin pitäisi olla nykyisessä muodossa, joten G ja H ovat väärässä. Tämän lauseen aihe on 'molekyylit', joka on monikko. Siksi meidän pitäisi käyttää verbin 'kolahtaa' monikon muotoa. Oikea vastaus on J. .

Muut kielioppisäännöt ACT English

Vaikka yllä selittämäni säännöt testataan useimmiten ACT Englanti -kielellä, on myös joitain muita kielioppisääntöjä, jotka testataan. Tässä on linkit muihin artikkeleihimme, jotka selittävät muut kielioppisäännöt, jotka sinun on tiedettävä ACT: lle:

  • Rinnakkaisuus
  • Käynnissä olevat lauseet ja katkelmat
  • Adjektiivit vs adverbit
  • Välimerkit
  • Pilkkuja
  • ACT -kielioppisääntöjen täydellinen opas

Mitä seuraavaksi?

Nyt kun olet tyytyväinen ACT Englannin kielioppisääntöihin, varmista, että tiedät tyyli- ja organisaatiokysymyksistä. Näitä ovat kysymykset, jotka koskevat lisäys- ja poistovaihtoehtoja, tekijän päätavoitteita, siirtymiä ja makrologiikkaa.

Lisäksi, suosittelemme hallitsemaan viisi kriittistä käsitettä, jotka sinun on ymmärrettävä voidaksesi ässää ACT English.

Lopuksi, menestyäksesi ACT English -osiossa, sinun on määritettävä paras tapa lukea kohtia.

Hanki 4 enemmän pisteitä ACT: stasi, TAKUU

Onko ystäviä, jotka tarvitsevat myös apua testin valmistelussa? Jaa tämä artikkeli!

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Mikä on hyvä ASVAB-pisteet?

Kysymyksiä ASVAB-pisteistäsi? Selitämme ASVAB-pisteet, joita tarvitset armeijalle, ilmavoimille ja muille armeijan haaroille.

Pitäisikö sinun saada STEM -tutkinto?

Harkitsetko STEM -ohjelmaa? Tutustu huippuluokan STEM -pääaineiden luetteloon saadaksesi ideoita ja vinkkejä oikean STEM -tutkinnon löytämiseen.

Onko AP: n maailmanhistoria vaikea? Asiantuntijakeskustelu

Onko AP: n maailmanhistoria vaikea? Tässä oppaassa selitetään, mikä määrittää AP-luokan vaikeuden ja kuinka päättää, onko AP World haastava sinulle.

John Jay College of Criminal Justice Pääsyvaatimukset

Kuinka tulla kansallisten ansioiden semifinalistiksi

Mitä tarvitaan kansallisten ansioiden semifinalistiksi pääsemiseksi? Selitämme NMSQT -prosessin, luetellaan PSAT -raja -arvot ja tarjoamme valmistelustrategioita.

10 parasta sisustuskoulua Yhdysvalloissa

Luettelomme kymmenen parhaan sisustuskoulun joukosta auttaa sinua löytämään sinulle parhaan sisustuskoulun.

Täydellinen luettelo ilmaisista SAT -matematiikan käytännön ongelmista

Etsitkö SAT -matematiikan käytännön ongelmia ja kysymyksiä? Tässä on joukko ilmaisia ​​resursseja, joilla voit testata matemaattisia taitojasi.

Mitä eroa? Tuetut vs tukemattomat lainat

Vertaatko tuettuja ja tukemattomia lainoja ja haluat tietää, mitä eroa niiden välillä on? Lue koko oppaamme koroista, palkintosummista ja opiskelijaveloista.

Mikä on edTPA?

Onko sinulla kysymyksiä edTPA: sta? Katso täydelliset edTPA -käsikirjamme kaikki yksityiskohdat.

Mitä tarvitset VCU: lle: ACT -tulokset ja GPA

San Diegon yliopisto ACT -tulokset ja GPA

Jackson State Universityn pääsyvaatimukset

Sacred Heart University SAT -pisteet ja GPA

Parhaat kesäaskartelut lapsille: 25 hauskaa, helppoa ideaa

Tarvitsetko kesäkäsityksiä esikoululaisille, pikkulapsille tai vanhemmille lapsille? Tutustu luetteloomme hauskoista ideoista, jotka taatusti pitävät pienet mielessä.

Averettin yliopiston SAT -tulokset ja GPA

12 parasta journalismikoulua

Etsitkö parhaita journalismikouluja? Tutustu luetteloon parhaista undergrad-raportointiohjelmista, jotka auttavat sinua löytämään täydellisen yliopiston sinulle.

Täydellinen opas: College of Charleston SAT -pisteet ja GPA

Tyynenmeren luterilaisen yliopiston pääsyvaatimukset

SUNY Cortlandin pääsyvaatimukset

Babson Collegen pääsyvaatimukset

Täydellinen asiantuntija-analyysi: Dylan Thomas 'Älä mene lempeästi tuohon yöhön'

Yritätkö ymmärtää `` Älä mene lempeästi tuohon yöhön '' merkitystä? Katso täydellinen analyysi Dylan Thomasin kuuluisasta runosta.

Kalifornian parhaat koulut | Merrill F.Westin lukion sijoitukset ja tilastot

Löydä osavaltion rankingit, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Merrill F.West High Schoolista Tracy, CA.

Benedictine University ACT -pisteet ja GPA

ACT-esimerkkikysymykset: Jokainen kysymystyyppi selitetty

Etsitkö esimerkkikysymyksiä ACT: stä? Olemme keränneet kaikenlaiset ACT-kysymykset ja selittäneet, miten ne näkyvät testissä, joten tiedät mitä odottaa.

Esimerkki suosituskirjeestä sisäistä edistämistä varten

Suositteletko työntekijää ylennykseen? Tutustu esimerkkiviittauskirjeeseemme ja opi kirjoittamaan tehokas suositus.