12 mahtavaa oppimispeliä lapsille

feature_play_childrens_blocks

Oppimispelien tai opetuspelien tarkoituksena on tehdä oppimisesta hauskaa! Niiden tarkoituksena on myös saada lapset näkemään hankkimiensa taitojen käytännön luonne, olipa kyse siitä, miten tunnistaa muodot maailmassa tai miten kirjoittaa vaikeita sanoja.

Tässä artikkelissa, Selitämme, millaisia ​​taitoja lapset voivat oppia pelien avulla, ja annamme sinulle 12 esimerkkiä esikoululaisten, päiväkotien ja peruskoulujen lasten oppimispeleistä.



Mitä taitoja lapset voivat saada oppimispeleistä?

Oppimispelit ovat viihdyttäviä, erittäin tehokkaita menetelmiä opettaa lapsille arvokkaita elämäntaitoja. Tässä muutamia tärkeimpiä taitoja, joita lapset voivat hioa oppimispelien avulla:

  • Hieno moottoritaito: Pienten lihasten koordinointi tietyissä liikkeissä silmien avulla
  • Hahmontunnistus: Kyky ymmärtää ja ennustaa kuvioiden, numeroiden jne.
  • Visuaalinen skannaus: Silmien käyttäminen järjestelmälliseen ja pragmaattiseen tapaan, esimerkiksi lukemisen oppimisen yhteydessä
  • Visuaalinen huomio: Mahdollisuus keskittyä tiettyihin visuaalisiin tietoihin ja suodattaa pois epäolennaiset tiedot
  • Lyhytkestoinen muisti: Kyky muistaa kuvia, kuvioita tai muita ominaisuuksia, jotka on juuri näytetty tai sanottu ja sitten piilotettu tai poistettu näkyvistä
  • Perustelutaidot: Kyky käsitellä tietoja, ajatella kriittisesti ja ratkaista ongelmia
  • Sosiaaliset/emotionaaliset taidot: Sisältää yhteistyön ja kärsivällisyyden sekä sen, kuinka ylläpitää silmäyhteyttä, ratkaista ristiriitoja muiden kanssa ja kommunikoida tehokkaasti
  • Julkisesti puhuvat taidot: Ilmaise itseäsi suullisesti muiden edessä sekä luottavaisesti että asianmukaisesti
  • Vieraan kielen hankinta: Kyky oppia sanaston sanoja, kielioppia ja muita kielen ominaisuuksia, jotka eivät ole äidinkielesi
  • Aktiiviset kuuntelu-/kuuntelutaidot: Kiinnitä koko huomiosi puhujaan ja ymmärrä viesti, jota puhuja yrittää ilmaista
  • Kielitaidot: Sanojen yhdistäminen sopiviksi lauseiksi/lauseiksi ja sanaston tuntemuksen parantaminen

Millaisia ​​taitoja lapset saavat opetuspeleistä voi vaihdella paljon pelin, sitä pelaavien lasten iän ja sen tarkoituksen mukaan, kuten matematiikan peruskäsitteen tarkistaminen tai sanastotietojen parantaminen.

Esimerkiksi oppimispeli, joka parantaa lasten hienomotorisia taitoja, sopisi paremmin esikoululaisille ja nuoremmille lapsille kuin vanhemmille peruskoulun oppilaille, jotka ovat jo hallinneet nämä taidot.

Opetuspelit lapsille: 12 hauskaa esimerkkiä

Tässä osiossa annamme sinulle 12 esimerkkiä lasten oppimispeleistä esikoulussa aina yläkoulun ajan. Pelit on jaettu kolmeen ikäryhmään:

  • Esikoululaiset oppimispelit (3-5-vuotiaat)
  • Perusopetuspelit (5–9-vuotiaat)
  • Ylemmän perusasteen oppimispelit (9–12-vuotiaat)

body_toddler_blocks

Esikouluopetuspelit

Tämä ensimmäinen opetuspeli on suunnattu ensisijaisesti esikoululaisille, tai 3-5-vuotiaat lapset.

Palapelit

  • Pelaajien määrä: 1+
  • Aika: 5-15 minuuttia
  • Opitut taidot: Hieno motorinen taito, kuvion tunnistus, visuaalinen huomio, päättelytaidot, sosiaaliset taidot

Palapelit ovat hienoja (puhumattakaan hauskoista) työkaluja esikoululaisille harjoittamaan hienomotorisia taitojaan ja kuvioiden tunnistamista. Jotkut parhaista palapeleistä pikkulapsille ja esikoululaisille ovat jotka opettavat yksinkertaisia ​​käsitteitä, kuten muotojen nimet, numerot ja aakkoset.

Varmista, että käytät palapelit, jotka on suunnattu erityisesti pienille lapsille eikä aikuisille (jotta estetään mahdollinen pienten palojen kulutus).

Voit myös pyytää esikoululaisia ​​ratkaisemaan palapelit pareittain tai ryhmissä tai nähdä, voivatko he ratkaista palapelin tietyn ajan kuluessa. Tämän pitäisi luonnollisesti seurata voittajien palkinto!

Kuuma peruna

  • Pelaajien määrä: 3+
  • Aika: 5-15 min, ryhmän koosta riippuen
  • Opitut taidot: Hienot motoriset taidot, sosiaaliset taidot, julkisen puhumisen taidot

Hot peruna on klassinen peli, jota olet todennäköisesti pelannut lapsena, mutta et ehkä koskaan ymmärtänyt kuinka monta taitoa olet oppinut sen seurauksena!

Kuumasta perunasta on monia muunnelmia, mutta yksinkertaisin muoto, joka on helpoin tehdä erittäin nuorten pelaajien kanssa, on pyydä kaikkia lapsia istumaan ympyrässä ja antamaan jollekin heistä säkkipussi (tai muu pehmeä perunan korvike, kuten pieni tyyny tai pehmolelu).

Kytke musiikki päälle ja pyydä lapsia siirtämään 'peruna' nopeasti vieressä olevalle henkilölle niin nopeasti kuin mahdollista.

Kun musiikki lakkaa (päätät, milloin keskeytät sen- muistaa, satunnaiset tauot ovat avain pelin yllätyksiin ), lapsi, jolla on peruna, on poissa (tai hänen on tehtävä jotain rangaistukseksi, kuten aakkosten lausuminen tai ääneen laskeminen 1-10). Jatka leikkiä, kunnes vain yksi lapsi on jäljellä.

Tässä on muutamia muita muunnelmia kuumasta perunasta, joita voit kokeilla:

  • Anna lasten heittää 'peruna' kenellekään piirissä (paitsi henkilö, joka heitti sen sinulle, ellei jäljellä ole enää kuin kaksi pelaajaa)
  • Pyydä jokaista lasta vastaamaan kysymykseen, kun hänelle annetaan peruna, ennen kuin hän voi antaa sen jollekin toiselle (esimerkiksi näytät hänelle kuvan muodosta ja kysyt sen nimeä)
  • Käytä useita 'perunoita' ylöspäin!

body_teddy_bear_soft Nalle toimii hyvin perunana. Tämä on jopa oikea väri!

Muisti/keskittyminen

  • Pelaajien määrä: 1+
  • Aika: 10-15 min
  • Opitut taidot: Lyhytaikainen muisti, hienomotoriset taidot, visuaalinen huomio

Muisti tai keskittyminen on hauska, rento peli, joka parantaa lasten lyhytaikaista muistia ja hienomotorisia taitoja.

Voit määrittää tämän pelin useilla eri tavoilla käytettävissä olevien resurssien mukaan:

  • Kuvakortit, joissa on vastaavat parit: Tällä menetelmällä otat pakan kuvakortteja ja levität ne kuvapuoli alaspäin pöydälle tai lattialle. Jokainen lapsi kääntää vuorotellen kaksi satunnaista korttia. Jos nämä kaksi korttia ovat erilaisia, lapsen on käännettävä ne ympäri ja jätettävä ne alkuperäiseen paikkaansa. Jos kaksi korttia tehdä ottelu, lapsi asettaa ne itsensä eteen. Jatka pelaamista, kunnes kortteja ei ole enää jäljellä; lapsi, jolla on eniten otteluita, voittaa.
  • Palapelin palaset kuvilla ja vastaavilla pareilla: Palapelin palaset, joilla on erilaiset reunat ja/tai muodot, toimivat hyvin pienille lapsille, koska niistä on helpompi tarttua ja ne antavat selkeämpiä vihjeitä siitä, mitkä palaset todennäköisesti sopivat yhteen. Käännä palapelin palaset kaksi kerrallaan ja pelaa samalla tavalla kuin yllä on kuvattu.
  • Valmis muistipeli ikkunoilla: Jos et halua perustaa omaa keskittymispeliäsi korteilla tai palapelin palasilla, kannattaa ehkä ostaa valmiiksi valmistettu muistipeli, joka tulee ikkunoiden kanssa, kuten tämä klassinen versio Melissa & Dougilta (5-7 vuotiaille).

Neljä kulmaa

  • Pelaajien määrä: Mitä enemmän, sen hauskempaa!
  • Aika: 10-15 minuuttia kierrosta kohden
  • Opitut taidot: Aktiiviset kuuntelutaidot, julkisen puhumisen taidot, sosiaaliset taidot

Tämä klassinen peli sopii erinomaisesti energian polttamiseen.

Aloita merkitse huoneen jokaiseen kulmaan eri numero (tai kirjaimia, muotoja, kardinaaleja ohjeita tai mitä tahansa muuta, mitä parhaillaan opetat lapsillesi).Jos haluat esimerkiksi keskittyä muotoihin, voit merkitä jokaisen kulman eri muotoon, kuten suorakulmioon, ympyrään, puolisuunnikkaan ja kolmioon.

Valitse yksi lapsi 'se' ja silmät. Tmuut lapset valitsevat kulman ja siirtyvät siihen (ilman, että lapsi, joka on ”se”, tietää, missä nurkassa on kuinka monta ihmistä).

Silmät kiinni edelleen, se 'lapsi' sanoo yhden neljästä kulmasta. Yllä olevassa esimerkissä tämä olisi yksi neljästä muodosta. Kaikkien nurkassa seisovien lasten, joiden etiketti on nimeltään, on palattava välittömästi istuimilleen, koska he ovat nyt ulkona.

Toista tämä prosessi, kunnes jäljellä on neljä tai vähemmän lapsia, jolloin jokaisen lapsen on valittava eri kulma.Viimeinen seisova voittaa ja hänestä tulee seuraavan kierroksen 'it' -poika.

body_lindergarten_children

Early Elementary Learning Games

Näitä lasten oppimispelejä voidaan pelata ala -asteen lasten kanssa (päiväkodista noin kolmanteen luokkaan) .

Hedelmäkori

  • Pelaajien määrä: Paras 8+
  • Aika: 10-15 min
  • Opitut taidot: Aktiivinen kuuntelutaito, vieraan kielen hankkiminen, julkisen puhumisen taito, kielitaito

Fruits Basket on villipeli, jota pelataan usein saadakseen lapset liikkumaan ja oppimaan asioita, kuten vieraan kielen sanastoa, numeroita, kirjaimia ja niin edelleen. Peli on samanlainen kuin musiikkituolit.

Laita tuolit ympyrään niin, että tuolia on yksi vähemmän kuin leikkiviä lapsia (esim. Jos sinulla on seitsemän lasta leikkimässä, sinulla on kuusi tuolia). Tee tuolit sisäänpäin ympyrän keskelle.

Jokaisella lapsella on kuva niskansa ympärillä olevasta kuvasta, kuten tietystä muodosta, aakkosista tai eläimistä. Rajoita ainutlaatuisten korttien määrä kolmeen tai neljään, ryhmän koosta riippuen. Tämä tarkoittaa, että pitäisi aina oltava vähintään kaksi lasta per kuvakortti. Oletetaan siis, että leikkii 12 lapsen ryhmä. Tässä tapauksessa olisi parasta saada neljä ainutlaatuista korttityyppiä, kuten omenat, appelsiinit, banaanit ja persikat. Neljä ainutlaatuista korttityyppiä tarkoittaa kolme korttia jokaiselle luokalle (toisin sanoen kolme lasta on omenoita, kolme appelsiineja jne.).

Yksi lapsi seisoo ympyrän keskellä (myös kuvakortti kaulassaan), kun taas muut lapset istuvat tuolilla. Keskellä oleva lapsi valitsee yhden kortin nimistä ääneen. Jos jokainen lapsi on esimerkiksi muoto, keskellä oleva lapsi voi sanoa: 'Ympyrä!' saada kaikki lapset, joilla on ympyräkortit kaulassaan, nousemaan pystyyn ja liikkumaan.

Kun luokka on sanottu ääneen, kaikkien istuvien lasten, joilla on kortti, jossa on tämä luokka, on noustava seisomaan ja löydettävä tyhjä tuoli istuakseen. Samaan aikaan keskellä oleva lapsi etsii myös tyhjää paikkaa yrittääkseen varastaa. Se, joka ei saa tuolia, on nyt uusi lapsi keskellä.

Peli jatkuu, kunnes päätät lopettaa pelin- ei ole voittajia tai häviäjiä.

Tässä muutamia lisävinkkejä Fruits Baskin pelaamiseen:

  • Jos lapsella on vaikeuksia löytää istuin ja hän jää jumiin keskelle, hän voi sano: 'Hedelmäkori!' saada kaikki nousemaan ja liikkumaan samaan aikaan.
  • Jos haluat lisähaastetta, tee se siten, ettet voi vain vaihtaa paikkaa vieressäsi istuvien ihmisten kanssa (jos heillä on sama kortti kuin sinulla).
  • Tämä peli toimii hyvin vieraana kielenä. Pyydä lapsiasi harjoittelemaan yksinkertaisten sanojen puhumista kohdekielellä. Käytin tätä toimintaa usein opettaessani japanilaisille opiskelijoilleni englantia.

Bingo

  • Pelaajien määrä: Mitä enemmän, sen hauskempaa!
  • Aika: 10-15 min
  • Opitut taidot: Visuaalinen skannaus, hienomotoriset taidot, aktiivinen kuuntelutaito, kuvion tunnistus, vieraan kielen hankinta

Bingo ei ole vain vanhuksille-monet lapset rakastavat bingon pelaamista, varsinkin jos se tarkoittaa voittoa tai kaksi palkintoa!

Voit pelata joko ostamalla tai tekemällä omia Bingo -arkkejasi. Perinteinen Bingo -arkki näyttää tältä jokainen Bingon kirjain edustaa erillistä saraketta, jossa on numeroita (keskellä on myös vapaa tila):

body_bingo_cards

Soittaja (yleensä opettaja tai aikuinen) piirtää kortteja, joissa on numeroita, tai soittaa satunnaisesti numeroita. Jokaisella lapsella kestää muutaman sekunnin ajan etsiä numero ja nähdä, onko se heidän bingo -arkissaan. Jos on, lapsi asettaa pienen tunnuksen (tai piirtää kynällä X: n tai O: n) neliölle, jossa on numero. Jos numeroa ei ole, lapsi ei tee mitään.

Jos lapsi merkitsee viisi ruutua peräkkäin, sarakkeessa tai vinosti, he huutavat: 'Bingo!' ja saada palkinto.

Bingosta löytyy monia muunnelmia. Tässä muutamia ideoita sen muuttamiseksi:

  • Käytä numeroiden sijasta kuvia tai muotoja - Tämä sopii erinomaisesti vieraan sanaston opettamiseen
  • Päästä eroon vapaasta tilasta, jotta pelistä tulee haastavampi
  • Vaihda perinteinen voittokuvio ja sen sijaan vaadi lapsia peittämään jättimäisen X: n muotoiset tilat, peittämään kaikki neljä kulmaa tai saamaan pimennys (eli peittämään koko lauta)

body_search_detective Tämä seuraava peli tekee lapsista etsiviä.

Raivaajan metsästys

  • Pelaajien määrä: Mitä enemmän, sen hauskempaa!
  • Aika: 15-20 min
  • Opitut taidot: Perustelutaidot, vieraan kielen hankinta, sosiaaliset taidot

Räjähdysmetsästykset sopivat erinomaisesti lasten harjoitteluun ja juoksemiseen, mutta myös opettavat heille ongelmanratkaisutaitoja ja ryhmätyön arvoa.

On olemassa monia tapoja, joilla voit perustaa raivontametsästyksen lasten iän, taitotason ja kiinnostuksen mukaan. Raivaajan metsästyksen perusajatus on saada lapset (yleensä pareittain tai ryhmissä) etsimään tiettyjä esineitä tai vihjeitä huoneessa tai muussa suljetussa ympäristössä.

Jotkut raivaajat eivät vaadi valmistautumista. Voit esimerkiksi pyytää lapsia etsimään tiettyjä muotoja esineiden luonnosta tai väreistä (erityisen hyödyllistä, jos opetat värien nimiä vieraalla kielellä).

Hieman vaikeammat raakaajien metsästykset voivat merkitä lasten saamista etsi matemaattisia ongelmia tai arvoituksia, jotka niiden on ratkaistava saadakseen vihjeen seuraavaan ongelmaan.

Muita metsästystyyppejä ovat tarjota lapsille luettelo löydettävistä ja kerättävistä esineistä, mahdollisesti koottavaksi myöhemmin, jotta voidaan suorittaa jotain, kuten palapeliä.

Simon sanoo

  • Pelaajien määrä: Mitä enemmän, sen hauskempaa!
  • Aika: 15-20 min
  • Opitut taidot: Aktiivinen kuuntelutaito, kielitaito, vieraan kielen taito

Simon Says on loistava tapa opettaa lapsille kuuntelemaan ja ymmärtämään erilaisia ​​sanoja parantaa kielitaitoaan ja lukutaitoaan . Siitä on myös apua opettaa sanastoa ja kielioppia vieraalla kielellä.

Jos haluat pelata, pyydä kaikkia nousemaan seisomaan. Tee yksi henkilö (yleensä aikuinen tai opettaja) Simoniksi. Tämä henkilö on johtaja ja yrittää eliminoida mahdollisimman monta pelaajaa. Simonina sanot lapsille toimintalausekkeita, kuten 'Kosketa nenääsi' tai 'Nosta vasen käsi'.

Jos käytät ilmausta 'Simon sanoo' ennen tekoa, lapset on pakko tee se. Jos et käytä ilmausta 'Simon sanoo', lasten on kuitenkin käytettävä sitä ei tee toimenpide. Jokainen lapsi, joka suorittaa toiminnon, jonka edessä ei ole 'Simon sanoo' tai joka ei tee toimintoa, jossa on 'Simon sanoo' ennen kuin se on ulkona, ja hänen on istuttava alas.

Peli jatkuu, kunnes yksi lapsi jää seisomaan.

body_children_colored_pencils

Ylemmän perusasteen oppimispelit

Tämä viimeinen opetuspeli on paras lapsille luokat neljästä kuuteen.

Pyöveli

  • Pelaajien määrä: 2+
  • Aika: 10-20 minuuttia
  • Opitut taidot: Kielitaito (oikeinkirjoitus ja lukeminen), päättelykyky, julkisen puhumisen taito, visuaalinen skannaus, vieraan kielen hankinta

Hangman on yksi niistä klassisista, yksinkertaisista peleistä ei vaadi suuria valmisteluja ja on erittäin helppo oppia. Sitä pelataan parhaiten suuremmalla porukalla tai joukkueissa.

Yksi henkilö (yleensä aikuinen tai opettaja) ajattelee sanaa ja kirjoittaa sanan jokaiselle kirjaimelle lyhyen vaakasuoran viivan tai tyhjän. Muista käyttää sanaa, jonka lapset tuntevat ja se on ihanteellista heidän oppimansa kannalta. Jos valitsit esimerkiksi sanan 'kukka', kirjoitat kuusi tyhjää, yksi kutakin kirjainta kohden.

Kun olet valinnut sanan ja kirjoittanut sen tyhjät kohdat, piirrä koukkumainen kuva; tämä on se, mitä 'hangman' roikkuu. Se on samanlainen kuin ylösalaisin oleva L tai J . Piirrä myös tyhjä laatikko tämän viereen-Tämä koskee väärien kirjainten tallentamista:

body_hangman_template

Nyt jokainen oppilas (tai oppilasryhmä) arvailee vuorotellen salaisen sanan kirjaimen.

Jos kirjain on oikea, kirjoita se kirjaimelle, mitä välilyöntejä se sisältää (joten jos kirjeessä on useita kertoja, kirjoita kaikki heistä sisään).

Jos kirjain on väärä, laita se tyhjään laatikkoon ja piirrä osa hirttäjästä. Useimmat ihmiset aloittavat pään ja siirtyvät sitten vartaloon, raajoihin ja lopulta kasvojen piirteisiin, kuten silmiin, nenään, suuhun ja korviin. On hyvä päättää etukäteen, miltä täysi ripuli näyttää, jotta lapset voivat milloin tahansa tietää, kuinka lähellä he ovat menettämässä.

body_hangman_example

Kuka tahansa voi arvata koko sanan milloin tahansa. Jos sana on kuitenkin väärä, pidä sitä vääränä arvauksena ja piirrä osa hirttäjää. Pelaajat voittavat, jos he arvaavat oikean sanan tai löytävät kaikki sanan kirjaimet ennen ripustajan valmistumista. Sinä voita, jos kukaan ei arvaa sanaasi!

Jotta peli olisi hieman helpompi lapsille, voit anna heille luokka etukäteen josta ajattelet sanan. Jos luokka olisi esimerkiksi 'Koulutarvikkeet', he tietäisivät etsivänsä sanoja, kuten 'pyyhekumi', 'lyijykynä' tai 'muistikirja'.

Iskulause

  • Pelaajien määrä: 4+
  • Aika: 15-20 min
  • Opitut taidot: Perustelutaidot, aktiivinen kuuntelutaito, kielitaito, julkisen puhumisen taidot, sosiaaliset taidot

Catch Phrase on saanut nimensä suositusta lautapelistä , johon kuuluu tietyn sanan tai lauseen kuvaaminen ihmisille käyttämättä mitään kyseisessä lauseessa olevia sanoja tai rhimiä.

Jos haluat pelata omaa Catch Phrase -peliäsi, keksi kymmeniä sanoja, joita lasten on kuvattava toisilleen. Jos sinulla on suuri joukko lapsia, jaa heidät joukkueiksi (tyypillisesti kaksi).

Kirjoita sanat yksittäisille paperille ja aseta ne sitten hattuun tai kulhoon, josta yksi lapsi kerrallaan valitsee sanan. Tarkista, että jokainen lapsi ymmärtää saamansa sanan, ja varmista, että he eivät kerro kenellekään muulle sanaansa!

Voit pelata tätä peliä useilla tavoilla; tässä muutamia yleisimpiä:

  • perinteinen menetelmä on kaksi joukkuetta. Jokainen joukkue kuvaa vuorotellen joukkuetovereilleen sanaa. Kun joukkue arvaa oikean sanan, peli siirtyy toiselle joukkueelle. Peli jatkuu näin, kunnes aika loppuu. Joukkue ei keskellä sanan kuvaamista, kun ajastin pysähtyy, voittaa yhden pisteen.
  • Aikaa kullekin ryhmälle minuutti ja katso kuinka monta sanaa he voivat arvata oikein. Pyydä yhtä lasta kuvaamaan sanoja yksi kerrallaan (tai anna jokaisen lapsen kuvata vuorotellen yksi sana). Anna yksi piste jokaisesta oikein arvatusta sanasta.
  • Älä anna lasten 'välittää' vaikeita sanoja - Tämä vaikeuttaa peliä entisestään!

body_children_teamwork_hands Tiimityö on tärkeä osa Catch Phrasea ja muiden lasten oppimispelejä.

Sanakirja

  • Pelaajien määrä: 2+
  • Aika: 15-20 min
  • Opitut taidot: Perustelutaidot, visuaalinen skannaus, visuaalinen huomio, sosiaaliset taidot

Sanakirja on jännittävä lautapeli joka rohkaisee lapsia harjoittelemaan piirtämis- ja päättelytaitojaan.

Pelata, Jaa lapset pareiksi (tai joukkueiksi) ja anna heille joko mini-valkotaulu, jossa on merkki tai paperiarkki kynällä. Jokainen lapsi piirtää vuorotellen kuvan sanasta, joka on hänelle salaa annettu (kirjoitettu paperille ja annettu hänelle tai aikuisen kuiskaama). Toisella lapsella on tietty aika-yleensä minuutin-arvata piirrettävä sana.

Sääntöjen muuttamiseen on monia vaihtoehtoja. Voit esimerkiksi antaa kaikkien kuvien piirtävien lasten kuvata samaa sanaa samaan aikaan tai pyytää jokaista lasta vuorotellen piirtämään kuvan luokkahuoneen eteen taululle, jotta kaikki voivat arvata.

Tässä on viralliset sanakirjasäännöt jos olet kiinnostunut.

20 Kysymyksiä

  • Pelaajien määrä: 2+
  • Aika: 5-10 minuuttia
  • Opitut taidot: Perustelutaidot, aktiivinen kuuntelutaito, kielitaito, lyhytaikainen muisti, julkisen puhumisen taidot

20 Questions on helppo peli, joka ei vie paljon aikaa ja jota voi pelata vain kahdella pelaajalla.

Tämän pelin tarkoitus on Pelaajat voivat arvata oikein, mitä yksi henkilö ajattelee 20 kysymykseen kyllä ​​tai ei. Ajateltava asia on yleensä esine, henkilö tai paikka.

Ajattelijana keksit yhden sanan ja pyydät sitten lapsia yksi kerrallaan kysymään kyllä ​​tai ei-kysymyksiä ja yrittämään selvittää, mikä sana on. Kysymykset alkavat yleensä laajasti:

on 5,0 gpa hyvä
  • Onko se henkilö?
  • Onko se jotain mitä voit syödä?
  • Onko tässä huoneessa jotain?

Jos pelaat tätä peliä ensimmäistä kertaa lasten kanssa, se olisi luultavasti hyvä idea Käy läpi esimerkkejä peruskysymyksistä, joita he voivat kysyä sinulta joten heillä on parempi käsitys pelaamisesta.

Kun kyllä ​​tai ei-kysymykset tarkentuvat, lapset voivat alkaa arvata sanaa. Esimerkiksi:

  • Onko se ilmapallo?
  • Onko se George Washington?
  • Onko se leikkipaikka?

Jos pelaajat voivat selvittää, mikä on salainen sana 20 kysymyksen sisällä, he voittavat! Jos ei, voitat.

body_children_learning_fun Yksi viesti, jonka toivomme poistavan tästä artikkelista!

Katsaus: Lasten oppimispelien merkitys

Oppiminen ei ehkä kuulosta kovin hauskalta, mutta totuus on, että on monia tapoja, joilla lapset voivat osallistua hauskoihin toimintoihin ja koulutuksellinen.

Tämä luettelo 12 oppimispelistä ei todellakaan ole tyhjentävä, mutta se tekee pystyy näyttämään kuinka monta erityyppistä (hauskaa) opettavaista peliä lapsille on olemassa. Useimmat näistä peleistä voidaan ostaa kaupasta tai luoda yksinkertaisilla työkaluilla, kuten paperilla, tussilla ja värikynillä.

Jos et ole varma, millaisia ​​oppimispelejä käytät omien lastesi kanssa, Mieti ensin, millaisia ​​taitoja haluat heidän oppivan. Jos esimerkiksi haluat hyvin nuorten oppilaiden harjoittavan hienomotorisia taitojaan, käytännön peli, kuten palapeli, olisi loistava valinta.

Riippumatta peleistä, joita päätät pelata lasten kanssa, sinulla on varmasti hauskaa-ehkä enemmän kuin luulit mahdolliseksi!

Mielenkiintoisia Artikkeleita

Sam Houstonin osavaltion yliopiston SAT-tulokset ja GPA

Ison -Britannian 13 parasta yliopistoa

Kiinnostaako Iso -Britannian yliopistojen sijoitus? Tutustu oppaaseemme Ison -Britannian parhaista yliopistoista nähdäksesi, onko yksi niistä oikea sinulle.

Kuinka monta koulun ulkopuolista toimintaa tarvitset?

Kuinka monta koulun ulkopuolista aktiviteettia tarvitset? Olemme eritelleet mitä liikaa, mitä liian vähän ja miten suunnitella sovelluksiasi.

Mitä sinun on tiedettävä Laguna Beachin lukiosta

Löydä osavaltioiden sijoitukset, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajan verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Laguna Beach High Schoolista Laguna Beach, CA.

Colorado School of Minesin pääsyvaatimukset

California Baptist Universityn pääsyvaatimukset

Huston-Tillotsonin yliopiston pääsyvaatimukset

TEAS-opas: Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää testistä

Onko TEAS vaikea? Pitääkö sinun ottaa se? Saat vastauksia kaikkiin TEAS-testiä koskeviin kysymyksiisi täydellisen oppaan avulla.

Massachusettsin meriakatemian pääsyvaatimukset

SUNY Oswegon pääsyvaatimukset

Kuinka kookosöljy hiuksille tekee hiuksistasi upean

Onko kookosöljy hyvä hiuksillesi? Voitteko käyttää sitä hiusten kasvuun? Täille? Opi kookosöljyn monista eduista hiuksiin ja kuinka käyttää sitä tehokkaasti.

Illinoisin teknillinen instituutti SAT -tulokset ja GPA

1050 SAT-pisteet: Onko tämä hyvä?

Neitsytsaarten yliopiston pääsyvaatimukset

Christian Brothers Universityn pääsyvaatimukset

12 parasta matematiikkakilpailua lukiolaisille

Haluatko hämmästyttää korkeakouluja voittamalla matematiikkakilpailun? Tutustu oppaaseemme menestyäksesi lukion matematiikkakilpailuissa.

Richard Stockton College of New Jersey Pääsyvaatimukset

3.4 GPA: Onko tämä hyvä? Korkeakoulut, joihin pääset 3.4

Mikä on 3.4 GPA? Onko se hyvä vai huono, ja mitkä oppilaitokset hyväksyvät 3.4 GPA: n? Ota selvää, mihin kouluihin pääset.

Lesleyn yliopiston SAT -tulokset ja GPA

Mitä sinun tarvitsee tietää renessanssin taideakatemiasta

Löydä osavaltion rankingit, SAT/ACT -tulokset, AP -tunnit, opettajien verkkosivustot, urheiluryhmät ja paljon muuta Renaissance Arts Academy -yliopistosta Los Angelesissa, Kaliforniassa.

ACT-tiedettä koskevien kysymysten laskeminen: tietojen interpolointi ja ekstrapolointi

Jotkut ACT-tiedekysymykset edellyttävät, että lasket arvot ilman laskinta. Opi strategioitamme laskemaan trendeistä ja harjoittele todellisia kysymyksiä.

Marylandin yliopiston yliopiston yliopiston pääsyvaatimukset

Oliko huijausta elokuun 2018 SAT: ssa?

Oletko huolissasi huhuista huijaamisesta elokuun 2018 SAT: ssa? Opi mitä todella tapahtui ja mitä se merkitsee sinulle.

Southern Vermont Collegen pääsyvaatimukset

Mikä on SAT -kokeellinen osa?

Mikä on SAT: n kokeellinen osa? Voitko kertoa, mikä se on, ja mitä sinun pitäisi tehdä asialle? Lue oppaamme saadaksesi selville.